|
ارسال به دوستان
فصل دوم «قصه رسیدن» روی آنتن شبکه مستند
قصه کارآفرینی
گروه فرهنگ و هنر: تلاش برای معرفی نمونههای موفق کارآفرینی و فعالیت اقتصادی یکی از مسیرهای تبلیغ «تولید ملی» است، آن هم در سالی که اقتصاد کشور بشدت به رونق تولید ملی نیاز دارد و اینجاست که هنرمندان مستندساز باید با حمایت و همکاری مراکز و نهادهای مختلف فرهنگی و هنری، مجموعه فیلمهای مستندی در حوزه کارآفرینی و تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آن تولید کنند. از سویی توجه ویژه به موضوع کارآفرینی از این جهت در حوزه مستند دارای اهمیت است که تاثیرات اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی رونق کارآفرینی، یکی از الزامات اقتصادی جهان امروز است، زیرا توسعه جوامع همواره در گرو اندیشه و ساختارهای خلاقانه و گسترش آن در سطوح مختلف اجتماع بوده است، لذا رواج فرهنگ کارآفرینی به عنوان یک مسؤولیت بر دوش همه ارکان فرهنگی کشور است که در این میان باید با حمایت ویژه از هنرمندان دغدغهمند، این فرهنگسازی را به بهترین شکل ممکن انجام داد. بر همین اساس مجموعه 13 قسمتی «قصه رسیدن 2» به کارگردانی مشترک امیرحسین خلیلزاده و محمدرضا محب آلعبا یکی دو روزی است روی آنتن شبکه مستند رفته است. «قصه رسیدن 2» تولید جدید شبکه مستند سیماست و قصه زنان و مردانی را روایت میکند که با سرمایه اندک موفق به تولید صنعتی شده و از نقطه صفر به پیشرفت قابل توجهی رسیدهاند. در این مجموعه، افرادی را میبینیم که با دست خالی و بدون داشتن سرمایه، کارگاه تولیدی راهاندازی کرده و بهرغم چالشها و موانع پیشرو به فعالیت خود ادامه دادهاند. آنان در مواجهه با مشکلات ناامید نشده و با خلاقیت خود، امکانهای گوناگونی را ایجاد کردهاند. با توجه به استقبال مخاطبان شبکه مستند از «قصه رسیدن» که پیشتر نیز از این شبکه پخش شده بود، سری دوم آن در ۱۳ قسمت تولید و آماده پخش از این شبکه شده است و آنطور که امیرحسین خلیلزاده، کارگردان این مستند گفته است: «هدف از تولید و نمایش این مجموعه مستند این است که مخاطبان افرادی را ببینند که حتی در شرایط نابسامان دغدغه تولید داشته و با دستی خالی، مفید و مؤثر عمل کردهاند و با توجه به قالب تلویزیونی مجموعه و مخاطب گسترده این رسانه، تلاش شده است روایتمان با قصهگویی همراه باشد و فراز و فرودهای زندگی و کار آنان در فضایی شاد و سرحال بیان شود. این موضوع کمک میکند مخاطب بسادگی با مجموعه و سوژههای آن ارتباط برقرار کند».
امیرحسین خلیلزاده، کارگردان این مستند با ارسال یادداشتی از انگیزهها و دغدغههای خود برای تولید فصل دوم این مستند گفت.
* مستند علیه توهم
به عنوان یک مستندساز هر چقدر هم بخواهم فضای شخصی و نظر شخصی خود را در کار بیاورم، باز هم نمیشود دروغ گفت. اگر تمام مسؤولان بیمسؤولیت باشند و تمام گرانیها و تحریمها و مشکلات آب و هوایی و خشکسالی پابرجا باشد، باز هم دلیلی برای بیکاری و عدم توانمندی انسان امروز برای آفرینش کار و تولید نباید باشد. بنده به تکتک فریمهای مجموعه مستند «قصه رسیدن 2» قسم میخورم اینها توهمی بیش نیست برای انسان توانمند که خداوند او را اشرف مخلوقات نامیده است.
«قصه رسیدن» سری دوم قصه انسانهایی است که در اوج دوران کرونا و دوران تحریم و دوران بیمسؤولیتی دولت قبل، با کمترینها کارگاه زده و اشتغال ایجاد کردهاند.
«قصه رسیدن» قصه نیست، واقعیت است؛ واقعیت شیرینی که در هیاهوی رسانههای مجازی و کجسلیقگیهای مدیران فرهنگی بدون هیچ دستکاری و دروغی سوژههایش را دنبال میکند؛ افرادی که در زمینههای تولیدی مختلف در همین شرایط امروزی بدون رانت و بدون سرمایهای هنگفت و حتی با همان موانع دشوار اداری و محدودیتهای مختلف کار میکنند و کار آفریدهاند تا به این دنیا چیزی اضافه کنند، نه اینکه به این دنیا اضافه شوند؛ افرادی که برای خودستایی و تبلیغات با عکس خود و نمایش خصوصیترین چیزهایشان پول در نمیآورند، با رانت پدر مسؤولشان حواله پورشه خرید و فروش نمیکنند و برای شبکههای ضدایرانی از ترافیک سر کوچه خانهشان فیلم تهیه نمیکنند.
این افراد رجوع به خود میکنند و قدم برمیدارند و از بالای سری برکت میگیرند. توکل نمیکنند بدون قدم برداشتن و غر نمیزنند و جانماز آب نمیکشند و خداوند برایشان راهها و امکانهایی وسیع و متنوع پدیدار میکند.
«قصه رسیدن» نه از موارد شبهروشنفکری سخن میگوید، نه از مباحث جنجالی بیفایده و نه از حواشی مربوط به فضای مجازی و... بلکه از معیشت میگوید و بدون نیاز به شوآف، تمام بدبختی انسان امروز را در الگویی واقعی و قابل دسترس به نمایش میگذارد؛ الگویی قابل تعمیم و بدون دستکاری فیلمساز.
***
مستندی درباره مبارزه با کرونا
مستند «ماسک سیاه» به کارگردانی سیدمجتبی حسینی که در بخش مسابقه پنجمین جشنواره تلویزیونی مستند حضور دارد، از شبکه مستند پخش میشود. به گزارش «وطنامروز»، سیدمجتبی حسینی، کارگردان فیلم مستند «ماسک سیاه» درباره روایتی که این مستند از کرونا ارائه میکند، گفت: این مستند به سفارش مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ساخته شده است. همزمان با پیک سوم کرونا، طرح شهید سلیمانی در سراسر کشور اجرا میشد که در آن خدمات پزشکی بسیار زیادی به مردم ارائه میشد و همین مساله باعث شد بخوبی این بحران مدیریت شود. وی ادامه داد: بیماریابی و غربالگری، تستهای رایگان کرونا و... از جمله خدمات پزشکی بود که در این طرح به مردم ارائه میشد. علاوه بر این، اگر خدماتدهندگان متوجه میشدند فردی به خاطر کرونا معیشت ش در خطر افتاده است، با همکاری خیرین کمکهای مادی و غیرمادی به آن فرد میشد که موضوع اصلی مستند ما با محوریت همین طرح شکل گرفت. این مستندساز درباره شخصیت اصلی فیلمش توضیح داد: سوژه اصلی فیلم یک بازیگر تئاتر به نام سیدرضا میرغفوری است که در حین تمرین درگیر کرونا شده و در طرح شهید سلیمانی از سوی مرکز بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد خدمات دریافت کرده و حمایت شده است. این بازیگر تئاتر در بیشتر نمایشها نقش «سیاه» یا «مبارک» را بازی میکند و به همین دلیل نام فیلم را «ماسک سیاه» گذاشتم. حسینی درباره روند تولید این مستند گفت: برای پیدا کردن سوژه اصلی فیلم، مدت زیادی با دوربین همراه این گروهها بودم و در بسیاری از سفرهایی که به روستاها و مناطق دوردست داشتند، همراهیشان کردم. همین موضوع باعث شد تحقیق میدانی نسبتا زیادی داشته باشیم و با چالشهای بسیاری هم مواجه شدیم، به گونهای که خیلی از خانوادهها اصلا اجازه نمیدادند وارد منزلشان شویم و تصویربرداری کنیم. نزدیک به 4-3 ماه فیلمبرداری داشتیم و حدود ۲ ماه درگیر تدوین و پستولید بودیم. مستند «ماسک سیاه» ساعت ۲۴ و ۹ امروز 25 مهرماه از شبکه مستند پخش میشود.
ارسال به دوستان
رمان«سفیر دوازدهم» منتشر شد
روایت سالهای پایانی امامت امام حسنعسکری(ع)
رمان «سفیر دوازدهم» نوشته زینب امامینیا توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، رمان «سفیر دوازدهم» نوشته زینب امامینیا همزمان با ایام شهادت امام حسن عسکری(ع) و آغاز امامت امام زمان(عج)، توسط انتشارات کتاب جمکران منتشر و راهی بازار نشر شد.
زینب امامینیا در این رمان، با پرداختن به سازمان وکالت، با محوریت نوجوانی به نام رضاداد، به اتفاقات و حوادث سالهای آخر امامت امام حسن عسکری(ع) میپردازد. رضاداد پسر نوجوانی است که برای رساندن وجوهات و امانات مردم به امام حسن عسکری(ع) و نیز در پی یافتن خبری از پدر گمشدهاش که از وکلای امام بوده، راه سفر از قم به سامرا را پیش میگیرد. رضاداد و همراهانش وقتی به سامرا میرسند که امام حسن عسکری(ع) به شهادت رسیده و آنان سرگشته و حیران به دنبال جانشین امام و امام زمان خویش میگردند.
سازمان وکالت، شبکه ارتباطی شیعیان خاص با امام معصوم(ع) بود که از زمان امام صادق(ع) شکل گرفت و تا پایان غیبت صغری ادامه داشت. این سازمان بهدلیل خفقان و سرکوب شدید خلفای بنیالعباس علیه شیعیان و علویان، فعالیت پنهانی داشت و در پیشبرد اهداف ائمه و حفظ و حراست عقاید شیعه نقش بسزایی ایفا کرد. این کتاب نوجوانان را با فضای سراسر اختناق و ظلم جور خلفا نسبت به امام(ع) و یارانش و همچنین مخاطب خود را با حال و هوای پادگان نظامی سامرا و تدابیر شدید امنیتی نسبت به امام حسن عسکری(ع)، ارتباط شیعیان با امام از طریق مکاتبات و توقیعات وکلا و آغاز امامت حضرت حجت(عج) آشنا میکند.
در بخشی از کتاب آمده است: «رضا هم دست به کمر طول عرض کوچه را میپیمود و با خودش حرف میزد و حرفهایی را که باید به جانشین امام میگفت، با خودش تکرار میکرد. برای لحظهای مکث کرد. انگار که چیزی یادش بیاید سری تکان داد و بعد پیش امان رفت و از او خواست منتظرش بماند تا او به جایی برود و برگردد. رضاداد مسیر راهی را که آمده بود و در آن مسیر مردی لنگان و بیچاره را دیده بود، رفت به امید اینکه آن مرد سلیمان باشد. تمام کوچههایی که به منزل امام منتهی میشد را گشت اما اثری از سلیمان یا همان مرد بیچاره نبود. بازگشت. هنوز به کوچه جعفر نرسیده بود که مردی با هیکلی درشت و محاسنی جو گندمی راه رضاداد را سد کرد. رنگ از چهره رضاداد پرید. بدنش سرد شد. مثل تکهای یخ که روی آب شناور است. احساس بیوزنی میکرد و...».
این کتاب با ۱۹۰ صفحه و قیمت ۳۸ هزار تومان منتشر شده است.
ارسال به دوستان
اخبار
کتاب «از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» منتشر شد
کتاب «از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» نوشته محمدعلی حسننیا توسط انتشارات البرز فرجاد منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطنامروز»، نویسنده این کتاب دانشجوی دکترای علوم سیاسی و دبیر بخش سیاسی و بینالملل خبرگزاری دانشجو است که در این اثر، بر پایه نظریه نوواقعگرایی به حضور ایران و نیروهای مستشاری و سپاه قدس در غرب آسیا پرداخته است. حسننیا همچنین به حضور ایران و نیروهای نزدیک به جمهوری اسلامی در تحولات غرب آسیا نیز اشاره کرده است. تحولات غرب آسیا و بیداری اسلامی از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۶ هم از دیگر مواردی است که در کنار میزان نفوذ ایران در منطقه، در این کتاب بررسی شده است. حسننیا همچنین حضور ایران در سوریه و حضور گروههای سیاسی و نظامی نزدیک به جمهوری اسلامی در عراق، یمن، فلسطین و بحرین را نیز مورد کندوکاو قرار داده است. همکاری دولت سوریه، حشدالشعبی عراق، حماس و جهاد اسلامی فلسطین، نیروهای سیاسی شیعه بحرین، انصارلله یمن و حزبالله با ایران از دیگر موضوعاتی است که نویسنده کتاب پیش رو به آنها پرداخته است. او در نهایت به اینجمعبندی میرسد که حضور مستشاری ایران و کمک ایران به این گروههای سیاسی و شبهنظامی باعث تقویت جایگاه ایران در منطقه میشود. کتاب «از دمشق تا صنعا؛ ایران در میدان» در ۱۲۰ صفحه نوشته شده است.
***
«دینامیت» تا نوروز ۱۴۰۱ روی پرده میماند
تهیهکننده فیلم سینمایی «دینامیت» تأکید کرد اکران این فیلم سینمایی تا نوروز ۱۴۰۱ ادامه خواهد داشت. به گزارش «وطنامروز»، سیدابراهیم عامریان تهیهکننده فیلم سینمایی «دینامیت» به کارگردانی سیدمسعود اطیابی درباره وضعیت اکران این فیلم سینمایی توضیح داد: هدف از اکران «دینامیت» احیای سینماها بود و واقعا هم این هدف محقق شد. منتی بر سر سینماداران نیست اما علت به میدان آمدن فیلمهای دیگر هم انگیزهای بود که فروش خوب «دینامیت» برای سایر صاحبان آثار به وجود آورد. امیدوارم در ادامه راه به فیلم «دینامیت» بیمهری نشود و براحتی آن را از چرخه اکران کنار نگذارند. وی ادامه داد: هنوز همه مخاطبان «دینامیت» این فیلم را ندیدهاند و طبق آمار تا امروز تنها ۷۰۰ هزار نفر موفق به تماشای فیلم شدهاند. این فیلم تا ۲ میلیون مخاطب ظرفیت اکران دارد و براحتی میتواند این میزان مخاطب را در سالن سینما داشته باشد. به همین دلیل از سینماداران میخواهم فراموش نکنند «دینامیت» بود که سینماها را رونق داد و این واقعیت قابل کتمان نیست. این تهیهکننده سینما در پایان تأکید کرد: فیلم «دینامیت» سال ۱۴۰۰ تنها در سالن سینما اکران میشود و تا نوروز ۱۴۰۱ روی پرده میماند. بعد از آن برای ورود فیلم به شبکه نمایش خانگی تصمیمگیری خواهیم کرد. فیلم سینمایی «دینامیت» تنها فیلمی است که این اجازه را دارد تا زمانی که فروش دارد روی پرده بماند و این امتیازی بود که برای اکران فیلم در نظر گرفته شده است. آنچه امروز شاهد هستیم، با توجه به فروش یک و نیممیلیاردی فیلم در هر هفته، آن هم در شرایط کرونایی فیلم تا نوروز ۱۴۰۱ میتواند اکرانش را ادامه دهد.
***
«جنایت بیدقت» بهترین فیلم اولار برزیل شد
«جنایت بیدقت» به کارگردانی شهرام مکری جایزه بهترین فیلم را از جشنواره برزیل دریافت کرد. به گزارش «وطنامروز»، فیلم «جنایت بیدقت» به کارگردانی شهرام مکری و تهیهکنندگی نگار اسکندرفر موفق شد در اختتامیه جشنواره اولار در برزیل جایزه بهترین فیلم را از بخش مسابقه نگاه نو این جشنواره دریافت کند. این جشنواره از ۱۵ تا ۲۲ مهر برگزار شد و تمرکز اصلی آن بر فیلمهای با خلاقیتهای ساختاری بود. «آنا سوزا» رئیس هیات داوران که از مدیران جشنواره ساندنس است، «جنایت بیدقت» را دارای تمام ویژگیهایی دانست که در این جشنواره به دنبال آن بودهاند؛ ویژگیهایی مثل رادیکالیسم جسورانه برای رسیدن به زیباییشناسی جدید در سینما. «جنایت بیدقت» پیش از این نیز جوایز دیگری از جشنوارههای مختلف از جمله ونیز و شیکاگو دریافت کرده بود. این فیلم از محصولات مؤسسه هنری کارنامه است و پخش و توزیع بینالمللی آن را نسرین میرشب از کمپانی «دریم لب» برعهده دارد.
***
«امیرکبیر در خون» بزودی آماده پخش میشود
مستند «امیرکبیر در خون» به کارگردانی سجاد باغشیخی آماده پخش میشود. به گزارش «وطنامروز»، تصویربرداری مستند «امیرکبیر در خون» به کارگردانی سجاد باغشیخی به پایان رسیده و بزودی آماده پخش میشود. این مستند به طور کاملا اختصاصی به وقایع تاریخی عزل تا شهادت میرزا تقی خان و مسائل سیاسی و اجتماعی وی میپردازد. راویان تاریخ این مستند خسرو معتضد و سیفالله امینیان هستند که چرخه تکاملی داستان را روایت خواهند کرد. بخش عظیمی از این مستند در ابنیههای تاریخی شهر کاشان تصویربرداری شده است و بزودی آماده پخش میشود.
ارسال به دوستان
رونمایی از خاطرات رئیس بانکی که فرمانده مدافع حرم شد
مراسم رونمایی از کتاب «مثل یک خواب شیرین» شامل خاطرات فرمانده شهید مدافع حرم، سردار حاجحمید مختاربند با حضور خانواده وی برگزار شد.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم رونمایی از کتاب «مثل یک خواب شیرین» شامل خاطرات فرمانده شهید مدافع حرم، سردار حاجحمید مختاربند به روایت همسر شهید نوشته طیبه مختاربند که بهتازگی توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر شده، همزمان با ایام سالگرد شهادت وی با حضور خانواده اینشهید در مسجد باقریه شهر قم برگزار شد.
در این مراسم که با حضور حجتالاسلام رضا محمدی از کارشناسان حوزه علمیه و شبکه معارف رادیو و تلویزیون و همچنین فعالان حوزه فرهنگ همراه بود، به خاطراتی از خدمات و فعالیتهای جهادی این شهید بزرگوار پرداخته و در ادامه روایتی از سیره و سبک زندگی از زبان داماد این شهید عزیز در قالب خاطره بیان شد.
سردار شهید حاجحمید مختاربند سالها در جبهههای دفاعمقدس بوده و پس از جنگ دغدغههای فرهنگی را دنبال کرده و جدا از آنها، مناصب مختلفی داشته و حتی به ریاست بانکهای انصار استانهای جنوبی و سپس استان قم رسید اما مجاهدت را فراموش نکرد. او در جایگاهی که میتوانست فکر پیشرفت مالی باشد، همه چیز را رها کرد و به سوریه رفت و همانجا به شهادت رسید.
نویسنده کتاب «مثل یک خواب شیرین» بهعنوان دختر شهید، سعی کرده فقط منتقلکننده روایت مادرش باشد و به خاطر نسبتش با شهید بیجهت احساساتی نشود.
در بخشی از این کتاب آمده است: حاجحمید کنارم نشست و گفت «خانم میدونی شهادت یعنی چی؟ یعنی من برم بهشت منتظر شما بمونم تا بیایید و اونجا دوباره دور هم جمع بشیم». از شدت گریه نفسم بالا نمیآمد، حاجی سرم را روی سینهاش گذاشت و گفت: «خانم تو باید قوی باشی؛ باید بتونی بعد از من به عنوان همسر شهید سخنرانی کنی...»؛ حاجی داشت مرا برای یک مسؤولیت مهم آماده میکرد اما... .
ارسال به دوستان
پافشاری بر برگزاری گلدنگلوب
در حالی که قرار نیست شبکه انبیسی مراسم گلدن گلوب امسال را پخش کند، این انجمن تقویم برنامههای منجر به مراسم امسال را منتشر کرد. به گزارش «وطنامروز»، انجمن رسانه خارجی هالیوود (HFPA) که مراسم گلدن گلوب را برگزار میکند، قصد دارد هفتادونهمین دوره این جوایز را نهم ژانویه (19دی) میزبانی کند، حتی اگر این مراسم به خاطر رسواییهای پیش آمده پخش تلویزیونی نداشته باشد. این سازمان تقویم سنتی خود را با مهلتهای تعیین شده در دستهبندیهای مختلف منتشر کرد.
فیلمهای نامزد شده روز سیزدهم دسامبر معرفی میشوند و مهلت ارسال پروژهها برای شرکت در بخشهای فیلم و تلویزیون روز پانزدهم نوامبر به اتمام میرسد اما این اتفاق در حالی افتاده که سرنوشت جوایز گلدن گلوب در ماه فوریه نامشخص بود، چون معلوم شد این سازمان از رویههایی درون خود استفاده میکند که حاکی از تبعیض است و حتی یک عضو سیاهپوست هم ندارد. این مساله باعث شد سازمان مجبور به استخدام اعضای جدید شود، البته شبکه انبیسی هم که مدتها مراسم گلدن گلوب را پخش میکرد اعلام کرد به خاطر این رسوایی قصد ندارد مراسم ۲۰۲۲ را روی آنتن ببرد. بیانیهای که HFPA در اعلام تقویم سال ۲۰۲۲ خود منتشر کرد هیچ اشارهای به پخش یا عدم پخش تلویزیونی نمیکند. یک مسأله مهم دیگر هم همراهی گروهی از نمایندگان قدرتمند بازیگران و دیگر چهرههای صنعت سینماست که برای اعمال تغییرات بیشتر روی سازمان فشار آوردهاند. آنها گفتهاند اگر گلدن گلوب و دیگر فعالیتهای سازمان با اصلاحات گسترده همراه نشود، مشتریانشان در مراسم شرکت نخواهند کرد. تام کروز در ماه مه فشار بیشتری روی HFPA گذاشت و به صورت عمومی ۳ جایزه گلدن گلوب خود را که در دهههای 80 و 90 میلادی برده بود پس داد. کروز به خاطر «متولد چهارم جولای» سال ۱۹۸۴، «جری مگوایر» سال ۱۹۹۷ و «مگنولیا» سال ۱۹۹۹ گلدن گلوب برده بود.
ارسال به دوستان
چرا «پوست» مثل «یدو» سر از تلویزیون درنیاورد
تهیهکننده فیلم سینمایی «پوست» بیان کرد از این فیلم در روزهای ابتدایی اکران عمومی استقبال خوبی شده است و بالغ بر ۲ هزار مخاطب به تماشای آن نشستهاند.
به گزارش «وطنامروز»، محمدرضا مصباح، تهیهکننده فیلم سینمایی «پوست» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک که این روزها روی پرده سینماست درباره این فیلم گفت: با توجه به اینکه این فیلم بتازگی وارد چرخه اکران شده و موضوع و فضای آن در سینمای ایران کمتر تجربه شده، کمی سینماداران در ارائه سانس احتیاط میکنند؛ با این حال با ما همکاری خوبی داشتهاند؛ در این ۲ روزی که از اکران فیلم گذشته، استقبال خوبی از آن شده است و به نظرم گیشه سینماها کمی تکان خورد. ما در این ۲ روز فروش ۵۵ میلیون تومانی را تجربه کردیم؛ این به این معناست که بالغ بر ۲ هزار نفر به تماشای «پوست» نشستهاند و ما از این روند راضی هستیم. فکر میکنم با فضایی که ایجاد میشود و با برنامهریزیای که برای تبلیغات داریم، روند رو به رشدی در فروش خواهیم داشت.
وی با اشاره به برنامهریزی برای تبلیغات بیان کرد: سینما اگر حمایت و کمک رسانه ملی را نداشته باشد آسیب میبیند، بویژه فیلمهایی مثل «پوست» که محصول سینمای مستقل هستند؛ تکیهگاه چنین فیلمهایی فضای آرتیستی و هنری است و خیلی بر اسامی بازیگران مطرح و سلبریتیها تاکید ندارند. این نوع فیلمها نیاز به حمایت بیشتری دارند، ما هم گپوگفتی با دوستان صداوسیما داشتیم که به نظر میرسد برای «پوست» مقدار محدودی تیزر در نظر گرفتهاند، البته هنوز به قرارداد نرسیدهایم با این حال امیدواریم با محبتی که دوستان صداوسیما دارند و تعاملاتی که برقرار میشود، شاهد کمک تلویزیون باشیم تا فیلمهای اینچنینی بیشتر دیده شوند و مردم ترغیب شوند در این شرایط سختی که برای سینما پیش آمده، به سالنها بروند چون این موضوع میتواند به اقتصاد سینما کمک کند. امیدواریم با مذاکراتی که انجام میدهیم در چند روز آینده اتفاقات خوبی رخ دهد.
تهیهکننده درباره اینکه چرا حق پخش «پوست» را مثل «یدو» به تلویزیون نفروختند؟ گفت: فضای این ۲ فیلم از نظر محتوایی و ژانر با هم متفاوت بود، طبیعتا تلویزیون هم آن هزینهای را که برای «یدو» کرد، برای «پوست» نخواهد کرد. در آن مقطع «یدو» به خاطر شرایط کرونا قید اکران سینمایی را زد، شرایط به گونهای بود که تلویزیون هم تعامل خوبی با ما برقرار و به این فیلم کمک کرد به این ترتیب فیلم قبل از سینما از تلویزیون پخش شد. درباره «پوست» اما بعید میدانیم آن فضا از سوی صداوسیما ایجاد شود؛ ما آمادگی همراهی و همکاری اینچنینی با تلویزیون را داریم ولی فکر نمیکنم خود صداوسیما این بودجه و این امکان را داشته باشد که با فیلمهایی مانند «پوست» با آن عدد و رقم «یدو» حمایت کند؛ طبیعتا رقم پیشنهادی کمتر خواهد بود، ضمن اینکه اگر «پوست» در سینما دیده شود بسیار جذابتر خواهد بود. به کسانی که منتظر هستند «پوست» وارد چرخه اکران آنلاین شوند، میگویم که فرصت تماشای فیلم در سینما را از دست ندهند. تماشای «پوست» در سینما متفاوت از آن چیزی است که در مانیتورهای کوچک میبینید.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|