|
ارسال به دوستان
احسان محمدحسنی، رئیس سازمان هنری- رسانهای اوج در نشست خبری به تشریح عملکرد 10 ساله این سازمان پرداخت
محافظت فرهنگی از شخصیت نظام
گروه فرهنگ و هنر: نشست خبری رئیس سازمان هنری- رسانهای اوج با ارائه گزارشی از عملکرد 10 ساله این سازمان برگزار شد.
به گزارش «وطنامروز»، احسان محمدحسنی در این نشست خبری درباره فصل پنجم «پایتخت» گفت: به ما گفتند «تبلیغ گردشگری ترکیه را میکنید» اما نشان دادیم فرودگاه و کوچههای کثیف آنجا ناامن است، یعنی پشت ظاهر بزککرده آنجا خطراتی وجود دارد. از سوی دیگر یادم نمیرود سازندگان به دیدار حاجقاسم رفتند اما توصیه حاجقاسم این بود که «هیچکدام از این خانواده نباید شهید شوند، مگر ما مردیم؟ آنها باید سالم به ایران برسند». ما در نظر داشتیم بابا پنجعلی شهید شود.
وی در خصوص عملکرد 10 ساله سازمان اوج گفت: دست تمام کسانی را که در این 10 سال به اوج اعتماد کردند، میبوسم و از همه فرماندهان و همچنین رهبر معظم انقلاب تشکر میکنم که با رهنمودهایشان ما را دلگرم کردند. اوج، ستاد کمعده و چابکی دارد؛ برخلاف بلایی که بر جان بسیاری از دستگاههای دولتی افتاده که به دلیل عده و تعداد بالای نیروها و پرداخت حقوقهای دهها و صدها میلیاردی، توان مالی کار فرهنگی ندارند.
وی گفت: سازمان اوج در این 10 سال با کمترین نیرو و چابک کار را جلو برد اما ما اجازه چاق شدن و فربه شدن سازمان را به هیچ وجه ندادهایم، برای اوج به هیچ وجه تجهیزات خریداری نکردهایم و هر آنچه درآمد داشتهایم را در تولید سرمایهگذاری کردهایم. به عنوان مثال، سال گذشته 18 میلیارد کمک دریافت کرده و بیش از 90 میلیارد درآمد داشتهایم که بخشی از فروش آثار بوده و بخشی از آن مشارکتها بوده است. مثلا «به وقت شام» در کره 100 هزار دلار و تایوان 70 هزار دلار درآمد داشته که تجربه موفقی برای ما بوده است.
احسان محمدحسنی در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: بخشی از فعالیت اوج دیدهبانی است. زمانی که ما «بادیگارد» را ساختیم و در آن گفتیم بترسید از روزی که این کشتی سوراخ شود، هنوز نه دی 96 رخ داده بود و نه آبان 98. ما در این فیلم تذکر دادیم شخصیت نظام را از افراد تکفیک کنید. اوج دیدهبان است و مطالبهگراست، همچنین زمانی که بحث مطالبات مردم و اعتراضات مطرح شد، اوج فیلم سینمایی خروج را به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا را ساخت.
وی افزود: زمانی که کشور درگیر موضوع مهم تهدید داعش بود و تا 40 کیلومتری ایران آمده بود، با سفارش شهید بزرگوار حاجقاسم سلیمانی «به وقت شام» و سریال «پایتخت 5» را ساختیم. در این حوزه نزدیک به 200 اثر مستند در سوریه و عراق ساخته شد. ما سعی کردهایم ببیینم دستگاههای دیگر چه خطاهای داشتهاند، از آن دوری کنیم و یکی از آن خطاها ورود به مسائل اقتصادی است که جزو خطوط قرمز ما بوده است و تا زمانی هم که این تیم مسؤولیت سازمان را برعهده دارد، وارد این حوزهها نخواهیم شد.
محمدحسنی گفت: اوج هیچوقت در ستادهای انتخاباتی حضور نداشت. معنی آن این نیست که در انتخابات کاری نکردیم، بلکه برای بالا بردن مشارکت فعالیت فراوانی کردیم اما مراقبت کردیم تا به هیچوجه وارد ستاد انتخابات کسی نشویم. برخی تصور میکنند اوج چون متعلق به حاکمیت است پس با دغدغههای مردم فاصله دارد، در حالی که تلاش کردیم برای مردم کار کنیم و تعداد مخاطبان این را نشان میدهد.
رئیس سازمان اوج ادامه داد: نزدیک به 5 هزار هنرمند و 130 مؤسسه با حمایت اوج به صورت تخصصی راهاندازی و وارد فعالیت شدند و 23 هزار محصول سازمان اوج را آنها تولید کردهاند و همه این تولیدات برای مردم بودند. در سینما «به وقت شام» جزو پرفروشها و در تلویزیون سریال «پایتخت» پرمخاطبترین فصل پایتخت بود و همچنین در ویاودی با «آقازاده» پرمخاطبترین بودیم. پس مردم دغدغههایشان را در کار ما دیدند. در نمایش میدانی نیز نزدیک به 20 استان نمایشهای وسیع و اثربخش اجرا کردیم و در بخش مستند آثار اوج جزو پرمخاطبترین آثار مؤسسه اوج بوده است.
وی در ادامه درباره آثار مخصوص بانوان گفت: باید از زنان و دختران سرزمینم عذرخواهی کنم که شاید طی این 10 سال به خانمها کمتوجهی شده است. البته مجموعه مستند «پا به ماه» که اخیرا پخش آن شروع شده، در همین راستاست اما همه کارهایی که شده کافی نیست و اگر ایدهآل بخواهیم نگاه کنیم چیزی شبیه اوج باید برای خانمها راه بیفتد و بابت این کمکاری باید عذرخواهی کنم. حلالیت بعدی من از خانواده شهداست؛ ما بیش از 23 هزار اثر تولید کردیم که حتما میوه کرم خورده در آن حجم از آثار هست و برای تکتک آثاری که شاید قلب خانواده شهدا را به درد آورده، عذرخواهی میکنم. در حوزه دفاعمقدس و جنگ تحمیلی هم همچنان کاری را که از ما توقع داشتهاند، انجام ندادیم و حق مطلب را ادا نکردیم.
وی خاطرنشان کرد: اینکه روحانی خوب یا بد به عنوان یک شاخص در همه آثارمان داشته باشیم، عمدی نبود اما به هر حال ما تلاشمان را کردیم که نسبت به همه اقشار مردم دغدغهمند باشیم. لباس روحانیت دارای احترام است اما مصونیت از نقد نمیآورد. دعا کنید «لباس شخصی» و «مصلحت» هم از توقیف در بیایند و روی پرده دیده شوند، البته یک سوءتفاهمی برای قوه قضائیه رخ داده است که در حال گفتوگو هستیم و حتما حل میشود. درباره هر ۲ فیلم همین قوه قضائیه مشکل دارد.
محمدحسنی در بخش دیگری از سخنانش گفت: درباره مستند «آقا مرتضی» هم تجربه نشان داده ما هر اثری تولید میکنیم، جنجال درست میکنند؛ سرود برای نوجوانان تولید میکنیم، میگویند برای لاکچریها بوده؛ در عین حال کاری که ما در «دروازه غار» برای نوجوانان ساختیم را نمیبینند.
وی تصریح کرد: در دیوارنگاره و هر کاری هم که کنیم باز هم عدهای انتقاد میکنند. به عدم حضور زنان اعتراض کردند، در حالی که بالای ۲۰ طرح دیوارنگاره درباره زنان بود.
وی درباره حواشی مربوط به مستند «آقا مرتضی» گفت: در مستند «آقا مرتضی» درباره زندگی شهید آوینی از منظری دیگر خیلی منصفانه نگاه شده است، دلخوری من از آنجا بود که یک دستگاه رسمی ادعایی را مطرح میکند که صحیح نیست. من با حفظ سمت هم مسؤول اوج بودم و هم مسؤول بنیاد روایت و قرار بود همه داشتههایمان را یکی کنیم تا جلوی موازیکاری گرفته شود. قرار بود همافزایی شکل بگیرد و من از ۲ فرمانده، فرمانده وقت سپاه و فرمانده وقت بسیج برای این اتفاق حکم داشتم. عقل سالم حکم میکند شما میراث تصویری جنگ خودتان را در یک نقطه قرار ندهید و در چند جا داشته باشید. تا در صورت اتفاقات غیرمترقبه، حفظ شود. چرا باید گنجینه آرشیوی دفاعمقدس فقط در بنیاد روایت با شکلی بدوی نگهداری شود؟ ضمن اینکه اگر آن آرشیو بنیاد روایت هم نبود، باز هم مستند آقامرتضی با همان کیفیت ساخته میشد.
ارسال به دوستان
بررسی روند برپایی جشنوارههای سینمایی با نگاهی به جشنواره فیلم کودک اصفهان
دورهمی به بهانه سینمای کودک
فرزانه غلامیتبار: یکی از مهمترین مسائلی که طی چند سال اخیر ذهن مخاطبان و اهالی سینما در کشور را درگیر کرده است، موضوع برپایی جشنوارههای مختلف سینمایی بدون نقشه راه معین است؛ جشنوارههایی چون جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان، پلیس، شهر، سلامت و... که همه این جشنوارههای سینمایی در کنار جشنواره فیلم فجر به طور سالانه در کشور برگزار میشود. شاید در نگاه اول برخی بگویند نفس برپایی جشنوارههای سینمایی اختصاصی هیچ ایرادی ندارد و امری مرسوم در کشورهای مختلف است که در پاسخ این عده باید گفت این صحبت کاملا درست است اما در کشورهای دیگر اغلب جشنوارههای سینمایی تخصصی از سوی بخش خصوصی برگزار میشود نه مثل ایران که ۹۰ درصد جشنوارهها با ارتزاق از بیتالمال برگزار میشود.
اما نکته دوم آنکه این روزها جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان در حال برگزاری است؛ جشنوارهای که سالیان سال است به طور متمرکز در اصفهان برگزار میشود که ضمن انتقادها به متمرکز شدن این جشنواره صرفا در یک استان و انگ دورهمی بودن، باید گفت بیشترین انتقادها به نفس برپایی جشنواره بازمیگردد. از آنجا که این جشنواره طی سالیان اخیر کوچکترین نقشی در ریلگذاری تولیدات سینمای کودک و نوجوان نداشته است، واجب است نسبت به نحوه برپایی این جشنواره تجدیدنظر اساسی شود، هر چند مسؤولان این جشنواره طی یکی دو سال اخیر با اضافه شدن کارگاههای مختلف، چند بخش جدید و سفارش تولید چند فیلم متوسط سعی در ارتقای سطح کیفی و کمی جشنواره داشتهاند اما به واقع در همین 3-2 سال اخیر برپایی این جشنواره هیچ کمکی به ارتقای کیفی و کمی تولیدات سینمایی کودک و نوجوان نکرده است و همچنان آثار سطح پایین و موزیکال در سینمای کشور به اسم سینمای کودک به اکران میرسد و جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان کوچکترین سهمی در جریانسازی سینمای حوزه نداشته است.
اما جشنواره امسال که طبق روال هر سال در اصفهان برگزار شد، خالی از حاشیه هم نبود و انتشار عکسی از نگاه معنادار کودکان کار به کارناوال شادی جشنواره در خیابانهای اصفهان خبرساز شد که خود گویای برپایی این جشنواره به صورت محدود و مهجور بوده است اما انصاف حکم میکند حالا که در این گزارش کوتاه به نقد نحوه برپایی این جشنواره طی سالهای اخیر پرداختهایم، به یادداشت علیرضا تابش، دبیر سیوچهارمین جشنواره فیلمهای کودکان و نوجوانان در واکنش به این عکس حاشیهساز هم اشاره کنیم؛ یادداشتی که نشان میدهد مسؤولان شهری استان اصفهان در اقدامی خلاقانه سعی کردهاند جشنواره امسال را در میان کودکان مناطق محروم و آسیبپذیر اصفهان ببرند که البته امری پسندیده است اما مسلما این اقدامات زیبا دلیلی نمیشود کارشناسان از انتقادات ساختاری خود نسبت به نحوه برپایی جشنواره کوتاه بیایند. در پایان بخشی از یادداشت علیرضا تابش آمده است: «عکسی در شبکههای اجتماعی بازنشر شده که ۲ کودک کار، پشت به لنز دوربین و رو به سمت قطار شادی جشنواره که شهرداری در سطح شهر و مناطق کمبرخوردار راه انداخته، ایستادهاند و دارند بچههای دیگر را تماشا میکنند. اگر فرض را بر این قرار بدهیم که برنامههای شهرداری اصفهان برنامه جنبی جشنواره فیلم کودک بوده باز این عکس نشان میدهد برنامههای جنبی جشنواره، به جاهای درستی از شهر اصفهان رفته است. هر روز کانتینر نمایش فیلم در مناطق کمتربرخوردار اصفهان، فیلمهای ویدئویی جشنواره را در روزهای برگزاری جشنواره پخش کرد. حتی در دوره سیودوم جشنواره، جز مناطق کمبرخوردار اصفهان، به بیش از ۱۳۰ شهرستان محروم کشور سینما سیار جشنواره فیلم کودک سفر کرد و برای بچهها در ایام جشنواره فیلم کودک نمایش داد. ویژهبرنامه آیندهسازان کوچک، برنامههایی را برای کودکان کار و همراهی آنها با جشنواره در نظر گرفت. با همکاری انجمنها، کودکان کار در جشنهای روزانه جشنواره هم حضور داشتند. پارسال به خاطر شرایط کرونایی و آموزش آنلاین، جشنواره فیلم کودک اصفهان از محل صرفهجویی در بودجه جشنواره توسط شهرداری اصفهان «۲ میلیارد تومان» صرف خرید تبلت برای دانشآموزان کمبضاعت شهر اصفهان کرد و در سال تحصیلی گذشته، با هماهنگی آموزشوپرورش تحویل دانشآموزان شد.
ارسال به دوستان
اخبار
رمانی درباره شهدای مسیحی دفاعمقدس منتشر شد
رمان «مینار» نوشته محمداسماعیل حاجیعلیان است که رازهای ناگفته تاریخ معاصر چاشنی لذت و سرگرمی خواندن این رمان است. به گزارش «وطنامروز»، رمان «مینار» نوشته محمداسماعیل حاجیعلیان توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد. در رمان مینار تخیل ادبی بر بال وقایع تاریخ معاصر نشسته و مخاطب را به دنیایی تازه میبرد. ارامنه ایران، محور این رمان هستند و تجسم واقعگرایانه زندگی، آداب و رسوم، رفتارها و کردارهایشان در قالب حوادث متعدد، دستمایه این آفرینش ادبی شده است. آرتوش، در بستر کهن الگوی سفر قهرمان، رازهای زندگیاش را یکی یکی برای مخاطب عیان میسازد. زمانه با وی سر ناسازگاری دارد و او برای رسیدن به آرزویش راه پرفراز و نشیبی دارد. روایت تصویری و سینمایی در کنار لحن متفاوت و نثر روان اثر، روایت لایه به لایه مینار را شکل میدهد. رازهای ناگفته تاریخ معاصر چاشنی لذت و سرگرمی خواندن این رمان است. شور و شیرین، گس و میخوش است اناری که در این خم به میروایت رسیده و روسری زنان جنوبی شده تا اصفهان و خرمشهر را به هم پیوند دهد. یاقوت دانههای سرخ، نماد عشق و تراژدی میشوند و جام خون رنگ ایثار و مقاومت را لبریز میکنند. این رمان در ۳۳۲ صفحه و با قیمت ۷۳ هزار تومان روانه بازار نشر شده است.
***
«تعارض» راهی ایتالیا میشود
فیلم سینمایی «تعارض» به کارگردانی محمدرضا لطفی که با نام (ریست) به جشنوارههای خارجی عرضه شده است، راهی ایتالیا میشود. به گزارش «وطنامروز»، فیلم سینمایی «تعارض» (ریست) به کارگردانی محمدرضا لطفی و تهیهکنندگی سیدامیر سیدزاده که در سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت، اکنون به بخش اصلی و مسابقه چهارمین جشنواره Festival del Cinema di Castel Volturno ایتالیا راه پیدا کرده است.
این جشنواره با هدف حمایت از فیلمها و فیلمسازان مستقل ایجاد شد که در آن سینما نه تنها در جنبه هنری و فرهنگی خود، بلکه به عنوان حرفه و فرصتهای شغلی نیز ارائه میشود. رضا بهبودی، سودابه بیضایی، محمد صدیقیمهر، حامد رحیمینصر، پریسا محمدی و رقیه افشینپور بازیگران این فیلم سینمایی هستند. پخش جهانی این فیلم توسط محمد بخشی انجام میشود.
***
تخمین سوددهی ۸۹۱ میلیون دلاری «بازی مرکب» برای نتفلیکس
تخمین زده میشود سریال کرهای «بازی مرکب» بزودی میتواند سود زیادی را برای نتفلیکس به ارمغان آورد. به گزارش «وطنامرز»، سریال درام کرهای «بازی مرکب» که به سرعت توانست به بزرگترین نمایش تاریخ نتفلیکس تبدیل شود، با استناد به تخمینهای داخلی خود این شرکت میتواند بزودی سودی عظیم برایش به ارمغان بیاورد. نتفلیکس برای ساخت این سریال ۹ قسمتی که ۴ هفته پیش پخش شد 4/21 میلیون دلار پول داد. تخمینهای این شرکت که در رسانهها نشت داده شده، نشان میدهد نتفلیکس تخمین میزند سودی ۴۰ برابری معادل ۸۹۱ میلیون دلار از این سریال کسب خواهد کرد. نتفلیکس روز جمعه یکی از کارکنان خود را به دلیل دانلود کردن و به اشتراک گذاشتن دادههای داخلی شرکت که در تضاد با سیاستهایش است اخراج کرد. این دادهها مرتبط با «بازی مرکب» و استندآپ جدید دیو شاپل میشدند. گفته میشود یکی از دلایل نشت این دادهها توسط کارمند نتفلیکس این بوده که میخواسته تصویر این شرکت را خراب کند چون نتفلیکس برای استندآپ دیو شاپل پول بیشتری، معادل 1/24 میلیون دلار پرداخت کرده بود. دادههایی که منتشر شده نشان میدهد در ۲۳ روز اولی که از نمایش «بازی مرکب» از روز هفدهم سپتامبر گذشته بود، ۱۳۲ میلیون خانوار حداقل ۲ دقیقه از این سریال را تماشا کردند. حدود ۸۹ درصد از مخاطبان حداقل ۷۵ دقیقه که معادل بیش از یک اپیزود است را تماشا کردند و ۶۶ درصد یا ۸۷ میلیون خانوار کل سریال را دیدند. روی هم رفته، کاربران نتفلیکس بیش از 4/1 میلیارد ساعت را طی این ۲۳ روز صرف تماشا کردن «بازی مرکب» کردند.
***
۲ فیلم جدید به سینماها میآید
بنا بر مصوبه شورای صنفی نمایش، فیلم سینمایی «مغز استخوان» و «رمانتیسم عماد و طوبی» به سینماها میآید. مرتضی شایسته، دبیر و سخنگوی شورای صنفی نمایش درباره مصوبات جلسه دیروز یکشنبه ۲۵ مهرماه این شورا گفت: جلسه با حضور اعضا در محل سالن کنفرانس سینما آزادی تشکیل و مقرر شد فیلم سینمایی «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و «رمانتیسم عماد و طوبی» کاوه صباغزاده از ۱۲ آبان ماه به سینماها بیاید. ضمن اینکه «جنایت بیدقت» از هفته اول آذرماه به نمایش درمیآید.
وی افزود: همچنین مقرر شد تمام دفاتر پخش و تهیهکنندگان در صورتی که دارای فیلمهایی با پروانه نمایش از سالهای ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ هستند اسامی فیلمها را به شورای صنفی نمایش اعلام کنند، بدیهی است اولویت اکران در سال ۱۴۰۱ با فیلمهایی خواهد بود که پروانه نمایش آنها مربوط به سال ۱۴۰۰ باشد. به گفته شایسته، در این جلسه بر مصوبه شورای صنفی نمایش مبنی بر برخورد با سینماهای بدهکار به دفاتر پخش مجددا تاکید شد.
ارسال به دوستان
«در مکتب مصطفی» در ایستگاه دوازدهم
چاپ دوازدهم کتاب «در مکتب مصطفی؛ الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکلهای مردمی» تألیف جمال یزدانی، به همت انتشارات «راه یار» منتشر و راهی بازار نشر شد. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «در مکتب مصطفی»؛ جستاری علمی درباره سیره تربیتی شهید مدافع حرم مصطفی صدرزاده، به عنوان الگوی تربیت نیروی انسانی در تشکلهای مردمی است. گفتوگوهای این کتاب توسط محمدمهدی رحیمی و تحقیق و تألیف آن توسط جمال یزدانی انجام شده است.
نویسنده این کتاب با نگاه به تربیت غیررسمی، از جمله طرح تربیتی صالحین که توسط سازمان بسیج مستضعفین اجرا شده است، به این موضوع میپردازد که مستشاران، فرماندهان و رزمندگان جوان در میدان نبرد با تکفیریها در سوریه حاصل جریان تربیت غیررسمی در پایگاههای بسیج و هیئات هستند و این جریان توانسته است نیروهای تراز انقلاب اسلامی را توانمند تربیت کند. رفتار و عملکرد این نوع نیروها در سوریه، سوالی را در ذهن نگارنده ایجاد میکند: «چرا الگوی تربیتی در تشکلهای مردمی، باعث تربیت نیروی انسانی در نبرد میدانی سوریه شده است؟» وی برای پاسخ به این پرسش، از میان شهدای مدافع حرم، مصطفی صدرزاده معروف به «سیدابراهیم» را برای مطالعه برمیگزیند. صدرزاده که متولد ۱۳۶۵ بود، ۱۳ سالگی در پایگاه بسیج مسؤولیت و فعالیتهای مختلف در کار تربیتی داشته است. صدرزاده که از سال ۱۳۹۲ برای مقابله با گروههای تروریستی تکفیری به سوریه میرود و فرماندهی گردان عمار از لشکر فاطمیون در سوریه را بر دوش میگیرد، آبان سال ۱۳۹۴ در شهر حلب به مقام شهادت نائل میآید. بنا بر این گزارش، چاپ دوازدهم کتاب «در مکتب مصطفی» با شمارگان 2000 نسخه و قیمت 18هزار تومان توسط انتشارات «راه یار» راهی بازار نشر شده است. علاقهمندان جهت تهیه این کتاب علاوه بر کتابفروشیها میتوانند به صفحات مجازی این ناشر مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
«افرا» پرمخاطبترین سریال تلویزیون شد
نظرسنجی مرکز تحقیقات درباره سریالهای سیما در نیمه اول مهر ۱۴۰۰ نشان میدهد در میان سریالهای جدیدی که روی آنتن رفته است، مجموعه تلویزیونی «افرا» از شبکه یک با ۴۶ درصد مخاطب و کسب رضایت «در حد زیاد» 9/82 درصدی، پربینندهتر از دیگر مجموعههای تلویزیونی بوده است.
به گزارش «وطنامروز»، به نقل از روابط عمومی صداوسیما، 2/79 درصد مردم بیننده برنامههای سیما در نیمه اول مهر ۱۴۰۰ بودهاند.
آخرین قسمت «افرا» ۱۸ مهر روی آنتن رفت. بر اساس اعلام مرکز تحقیقات صداوسیما، میزان بیننده سریال «افرا» از حد متوسط سال گذشته مجموعههای تلویزیونی سیما و از متوسط ۱۰ سال اخیر شبکه یک بیشتر است.
بر اساس این نظرسنجی که از میان افراد ۱۲ سال به بالا و در تهران و ۳۰ شهر دارای مرکز صداوسیما انجام شده، سریال «همسایه» از شبکه ۳ با 6/27 درصد بیننده و کسب رضایت «در حد زیاد» 6/69 درصدی، در رتبه دوم سریالهای نیمه اول مهر قرار گرفته است. «همسایه» سریالی است که با موضوع روز و نزدیکی ۲ ملت ایران و افغانستان از شبکه ۳ سیما پخش میشود.
«در کنار پروانهها» از شبکه ۲ با 5/20 درصد بیننده و کسب رضایت «در حد زیاد» 8/76 درصدی در جایگاه سوم سریالهای پربیننده سیما در این ایام قرار گرفته است. در «کنار پروانهها» هم سریالی ۳۱ قسمتی است که ۱۷ مهر آخرین قسمت آن روی آنتن شبکه ۲ رفت.
در میان سریالهای تکراری، «دلدادگان» که از شبکه «آیفیلم» روی آنتن رفته با 2/8 درصد مخاطب صدرنشین شده است.
بر اساس این نظرسنجی، ۲۳ درصد پاسخگویان غیرتهرانی، سریالهای تکراری را از «شبکههای استانی» تماشا کردهاند و 9/17 درصد از پاسخگویان هم از طریق اینترنت بیننده تکرار سریالهای سیما بودهاند.
ارسال به دوستان
پخش سریال کیانوش عیاری بار دیگر به تعویق افتاد
با خالی شدن جدول پخش شبکه اول سیما در باکس سریالهای شبانه، باز هم نامی از سریال کیانوش عیاری دیده نمیشود تا پخش «۸۷ متر» از این کارگردان بار دیگر به تعویق بیفتد.
به گزارش «وطنامروز»، بنا بر اعلام صفحه رسمی سریال «۸۷ متر»، قرار بود ساخته کیانوش عیاری مرداد امسال از تلویزیون پخش شود که در نهایت شبکه اول مجموعه «افرا» کاری از بهرنگ توفیقی را مناسب تشخیص داد و این سریال تا ۱۸ مهرماه روی آنتن رفت.
اما در شرایطی که به نظر میرسید پس از مجموعه «افرا»، «۸۷ متر» به پخش برسد اما پایان این سریال هم فرصت مناسبی برای استارت زدن پخش مجموعه عیاری تشخیص داده نشد تا فعلا یک سریال اپیزودیک 6 قسمتی و تکراری روی آنتن برود.
با این همه اینگونه عنوان شده که تصویربرداری سریال «۸۷ متر» از مدتها قبل به پایان رسیده است و شاید انجام مراحل فنی در فرصت مناسب و با حوصله بیشتری از نوع عیاری، دلیل تعویق پخش باشد.
در حال حاضر شبکه اول سیما ایپزود «چادر گلدار» از مجموعه «روزهای بهتر» را بازپخش میکند.
در خلاصه داستان اپیزود «چادر گلدار» به قلم مجید آسودگان آمده است: در کنار ما انسانهای بزرگی زندگی میکنند که ما تواناییها و ویژگیهای آنها را بخوبی درک نمیکنیم.
مینا جعفرزاده، رامین ناصرنصیر، علیرضا استادی، سوگل طهماسبی، محمدرسول صفری، افشین نخعی، سمیرا حسینی، شبنم معززی، خسرو احمدی، فرشید صمدیپور و مهتاج نجومی در این سریال اپیزودیک ایفای نقش داشتند.
این اپیزود در ۳۶ لوکیشن شامل باغموزه قصر، بازار تجریش، بازار شیخ بهایی و امامزاده صالح تصویربرداری شده است. اپیزود «چادر گلدار» به کارگردانی سیدمحسن یوسفی و تهیهکنندگی احمد زالی کاری از گروه فیلم و سریال شبکه یک سیماست که در ۶ قسمت تهیه شده و هر شب ساعت ۲۲ و ۱۵ دقیقه از این شبکه پخش میشود.
سریال «۸۷ متر» به تهیهکنندگی و کارگردانی کیانوش عیاری برای پخش از شبکه اول ساخته شده است. علی دهکردی، مهران رجبی، شهین تسلیمی، فریده سپاهمنصور، محمد بحرانی، داریوش کاردان، زندهیاد علی انصاریان، حسین سلیمانی، فریبا کامران، دیبا زاهدی و ملیکا نصیری از بازیگران سریال جدید کیانوش عیاری هستند.
در خلاصه داستان «۸۷متر» آمده است: علیرضا پوردوانی به همراه همسر، ۲ دختر و پسرش خانهای را از یک فروشنده به نام فرج ناصری خریداری میکنند اما روز اسبابکشی متوجه میشوند خانه به فرد دیگری به نام محسن خلیلی فروخته شده است. محسن به همراه پسر، همسر و ۲ دخترش صبح زودتر از پوردوانیها به خانه رسیدهاند و وسایلشان را در خانه گذاشتهاند اما با رسیدن خانواده پوردوانی ماجرای کلاهبرداری مشخص میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|