|
ارسال به دوستان
گفتوگو با شاعر کتاب «فرعی دوم» که روایت حال و هوای اعزام رزمندهها در دوران دفاع مقدس است
عاشقانه های ایثارگران
محمدرضا کردلو: پیوند کلمههای آهنگین باهم خیلی وقت است باعث خلق دنیای جادویی به نام شعر شده است؛ قافیهها و ردیفهایی که هر کدام برای خودشان عالمی دارند و گاهی تنها با چند بیت شما را به عالمی دیگر میبرند. در این بین عشق یکی از پررنگترین سوژههایی است که اغلب به شعرها رنگ میدهد و هر کسی به شکلی سراغش میرود. امیر نظامدوست هم از شعرایی است که در «فرعی دوم» این عشق را به اشکال گوناگون در سرودههایش به تصویر کشیده است. این کتاب دربرگیرنده ۲ بخش غزل و بعد از غزل است که توسط سوره مهر منتشر شده است. نظامدوست در این اشعار فضایی را شکل داده که برای همه ما آشناست؛ از روزمرگیها و خستگیها گرفته تا عشقی که بالاخره هر کسی به شکلی آن را چشیده است.
***
* از جرقه و آغاز «فرعی دوم» بگویید؛ این غزلها و بعد از غزلها چه شد که متولد شدند؟
شروع شکلگیری این اثر شاید اتفاق ویژهای نباشد، چون بیشتر غزلها و شعرهای من با یک جرقه شروع میشود؛ جرقهای که گاهی حرفی یا نگاهی باعث آن میشود. حتی شده که پشت فرمان بودم و ۲ جوان یا اتفاقی را دیدم که یکدفعه شعری به ذهنم خطور کرده است. البته تجربههایم هم گاهی به کمکم میآیند، حتی گاهی در حرف زدنها یا گپی که با دوستانم و آدمهای مختلف دارم به یک شعر میرسم.
* عشق محوریت اصلی شعرهای شماست؛ این تمایل از کجا میآید؟
نگاه من بیشتر به همان شکل است که سعدی هم میگوید؛ «سخن عشق است و دیگر قال و قیل است» و به نظرم عشق تنها چیزی است که در این دنیا قدیمی نمیشود. شما در هر جای تاریخ که باشید و از عشق بگویید، آدمهایی هستند که باز هم آن را میخوانند و همراهش میشوند. باقی رخدادهای اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و... با مرور زمان تغییر میکنند اما این سخن عشق است که از هر زبان که میشنوم، نامکرر است. به همین خاطر من خیلی به عاشقانه نوشتن علاقه دارم.
* چقدر از این جریان درونی و چه اندازه از آن نشأت گرفته از مسائل بیرونی است؟
به هر حال احساسات شخصی و تجربیات من، در کنار تعاملی که با اطرافیانم دارم، روی این جریان تاثیر میگذارد و در این بین حتما چیزی به آدم برمیگردد اما واقعا نمیتوانم درصدی برای آن تعیین کنم. مثلا من در بعضی شعرهایم از سیگار گفتهام و دوستانم میدانند که من سیگار نمیکشم اما بارها به من گفتهاند طوری از سیگار گفتهای که اگر تو را نمیشناختیم، فکر میکردیم که خودت این تجربه را حس کردهای. در واقع شکلگیری این جریان ارتباطی به تجربه شخصی من ندارد اما درونیات من با آنچه دیدهام پیوند خورده و به این شکل درآمده است.
* در کنار عشق، خستگی و روزمرگیهایی که خیلیها درگیر آن هستند هم در شعرهای شما به چشم میخورد؛ از این انعکاس بگویید.
انسان بدون غم و غصه که نمیشود؛ فکر میکنم در بخشی از وجود او همیشه غم و غصه به هر شکلی وجود دارد. از غم آدمهای دیگر گرفته تا اتفاقات شخصی و... همه اینها روی شعرها، نگاه و در کل جهان بینی هر کسی تاثیر میگذارد. این خستگی و رنج هم در شعرهای من به همین ماجرا برمیگردد.
* یعنی بدون دغدغه و رنج نمیشود شاعر شد؟
فکر نمیکنم بدون دغدغه بشود شاعر شد یا نوشت. حداقل درباره خودم مطمئن هستم نمیشود، اصلا هر شعری باید از دل برآید تا لاجرم بر دل نشیند. در این بین مخاطبان بویژه کسانی که برایشان شعر میخوانید، اگر حس شعر به سراینده و در اصل خالق آن نیاید، دیگر برایشان دلچسب نیست و ممکن است دنبالش نکنند. به نظرم موفقترین شعرها هم شعرهایی است که از دغدغهها و قلب آدمها بیرون آمدهاند و به همین دلیل در یاد و قلب بقیه آدمها ماندهاند، در غیر این صورت ماندگار نخواهند شد.
* در کنار اینها شما در بعضی شعرهای این کتاب مثل «بابا که آمد» سراغ انعکاس عشق در قالبهای دیگر رفتهاید. کمی هم از این نگاه و فضاهایی که برای انعکاس عشق در نظر گرفتید، بگویید.
به طور کلی در همه آنچه مینویسم، معتقدم اگر آدمها عشقی به آنچه مینویسند نداشته باشند، نمیتوانند خوب دربارهاش بگویند. مثلا در همین شعر «بابا که آمد» که به یک رزمنده دفاعمقدس برمیگردد، از آنجا که پدرم ایثارگر بود این دوران را درک کرده و به چنین فضایی واقف بودم. همچنین آن زمان خانه ما نزدیک کمیته انقلاب اسلامی بود و زمان اعزام به جبهه رزمندهها را میدیدیم، همه اینها خواهناخواه گاهی در شعرهایم هم میآید. اشعاری درباره امام حسین(ع) هم بخش دیگری است که در ۲ شعر در «فرعی دوم» از آن نوشتهام.
* نظرات مختلفی درباره کنار هم قرار گرفتن اشعاری که به شکلی به ائمه یا فضاهای دیگری برمیگردند با شعرهایی که در قالب زمانه امروز هستند، وجود دارد؛ شما چه دیدگاهی در این باره دارید؟
از نظر عشق بویژه عشق به امام حسین(ع) که یک حس عام و عجیبی است، من از ابتدا عمد داشتم که اینها کنار هم باشند. در کتاب اولم هم اشتباه کردم که آنها را جدا کردم، چرا که این اشعار هم تجلی دیگری از عشق هستند و به همین دلیل خوب است که کنار هم باشند؛ چه اشکالی دارد. در این کتاب هم به عشق در قالبها و فضاهای مختلف پرداخته شده است، از همین رو تقابل این نگاهها در کنار هم میتواند اتفاق جالبی باشد.
* کمی هم از بخش «بعد از غزل» بگویید؛ قسمتی که موضوعات مختلفی از اجتماعی و فرهنگی گرفته تا مذهبی را دربرگرفته است.
در شعرهایی که غزل نیستند دست شاعر در بیان مسائلی که در ذهن دارد، بازتر است. البته من عمدی در انتخاب قالب ندارم و اینطور نیست که بگویم الان حتما میخواهم غزل یا قصیده بنوسیم، این جریان به مصرع یا بندی که از ابتدا به ذهنم میآید بستگی دارد. یعنی شعر یکدفعه شروع میشود و بعد به قالب آن فکر میکنم و جلو میروم. به همین دلیل من همیشه از قالبهای مختلف استفاده میکنم، از قصیده گرفته تا مثنوی، رباعی و... . در بخش «بعد از غزل» هم به موضوعاتی پرداختهام که در واقع همان دغدغههایی است که از آن گفتم. گاهی موضوعی در قالب غزل آنطور که باید منعکس نمیشود و مثلا باید چهارپاره میشد، اتفاقی که در بخش بعد از غزل هم آن را میبینید.
* دایره مخاطبانی که برای اشعارتان در نظر گرفتید را چطور تعیین میکنید؟
من همیشه سعی میکنم شعرهایم حداقل برای خودم خوب باشد، اینکه چقدر موفق بودم را هم باید خوانندگان آن بگویند. زمانی که شعر سطحی از خوب بودن را داشته باشد، هم مخاطب عام و هم خاص با آن کنار میآید اما اینکه از ابتدا فکر کنم این شعر را بگویم که فلان گروه دوستش داشته باشند و خوششان بیاید، اینگونه نیست، چرا که در این صورت آن دیگر شعر من نیست.
* و چرا «فرعی دوم»؟ چه شد به این عنوان رسیدید؟
«فرعی دوم» کتاب دوم من است و از سوی دیگر اگر شما کلیت شعر و ادبیات را یک راه زیبای طولانی ببینید، من به عنوان یک فرد کوچک در این مسیر مثل یکی از فرعیهای آن هستم. همه اینها باعث شد تا به این عنوان برسم. درباره بقیه عناوین که برای اشعار هم انتخاب شدهاند هم سعی کردهام عنوانها یادآور آن شعر باشند که تا اسمش میآید، مخاطب هم یاد شعر اصلی بیفتد.
ارسال به دوستان
خزاعی خواستار بازنگری در واگذاری نمایش خانگی به صداوسیما شد
رئیس سازمان سینمایی معتقد است مصوبه واگذاری نمایشهای خانگی و پلتفرمها به سازمان صداوسیما نیازمند بازنگری است و در حال حاضر، موضوع از طریق مجاری و مراجع ذیصلاح در حال پیگیری است.
به گزارش «وطنامروز»، محمد خزاعی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با اعلام این مطلب گفت: با این مصوبه با توجه به تکنولوژیهای پیشرفته و همچنین بستر ویاودیها و توسعه فضاهای مجازی، مهمترین بازوی اجرایی، نظارتی و هدایتی سازمان سینمایی در این عرصه سلب شده است.
رئیس سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه سازمان صداوسیما به عنوان رسانه ملی وظایف خطیری دارد، افزود: رسانه ملی ماموریتهای گستردهای دارد و نیاز است به فکر ایجاد بسترهایی برای توسعه، پویایی و ارتقای گستره مخاطبانش باشد. با بازنگری این مصوبه، مسؤولیت نمایش خانگی که به مسؤولیتهای تلویزیون اضافه شده به جای اصلیش بازمیگردد.
وی تاکید کرد: جایگاه نظارتی و شأن وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان سینمایی باید حفظ شود، البته تجربه چندساله هم نشان داده است علاوه بر نارضایتی سینماگران و صنوف، تناقضات و چندگانگی در نظارتهای کیفی و محتوایی تولیدات این حوزه ایجاد شده است.
معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به پیگیری جدی این وزارتخانه و سازمان سینمایی درباره با موضوع پلتفرمها تصریح کرد: این مطالبه جامعه سینمایی کشور است. در حال پیمودن مسیرها و برگزاری جلسات با مراکز ذیربط هستیم و امیدواریم در مراکز قانونی تصمیمگیری این کار به جریان بیفتد.
به گفته وی، موضوع نمایش خانگی و پلتفرمها به تصمیمهای جدید نیاز دارد و جامعه سینمایی امیدوار شده با نگاه ریاست جدید سازمان صداوسیما و تعامل و احترام آقای جبلی برای سینماگران و هنرمندان، این مطالبه محقق شود.
خزاعی با بیان اینکه تولیدات پلتفرمها و شبکه نمایش خانگی مخاطبان بسیاری را به سمت تولیدات داخلی سوق داده است، اضافه کرد: رونق و پویایی شبکه نمایش خانگی و ویاودیها میتواند ضمن ایجاد امید و نشاط اجتماعی، به امنیت شغلی و معیشتی اهالی سینما منجر شود. رئیس سازمان سینمایی با نقد وضعیت فعلی تصریح کرد: معتقدم باید صفر تا صد جریان «ویاودیها» به ارشاد بازگردد. ماموریت ساترا، اساساً با سایر ماموریتهای سازمان صداوسیما مغایرت دارد. ماموریتهای بزرگ و متعدد صداوسیما باعث میشود تا این ماموریت مضاعف بدرستی پیگیری نشود و تناقضات نظارتی صداوسیما در پلتفرمها و تلویزیون گواه این موضوع است، ضمن اینکه تلویزیون در حالی میخواهد در این زمینه نظارت و سیاستگذاری کند که خودش یکی از رقبای این پلتفرمهاست و به خاطر این رقابت و تضاد منافعی که دارد نمیتواند کار ارزیابی، نظارت و ارزشیابی محتوایی این بخش را برعهده داشته باشد. رئیس سازمان سینمایی یادآور شد: معتقدیم مصوبه مجلس در این زمینه نیازمند بازنگری و اصلاح است. از نمایندگان مجلس و کمیسیون فرهنگی انتظار داریم به بررسی و بازنگری این موضوع بپردازند و نظارت بر شبکههای نمایش خانگی را به وزارت ارشاد بازگردانند.
وی افزود: بسیاری از هنرمندان، صنوف و جامعه سینمایی نسبت به ورود صداوسیما در این حوزه انتقاد دارند و این توقع را دارند که از طریق مجاری قانونی و در بستر تعامل و گفتوگوهای سازنده این موضوع مورد بازنگری قرار گیرد. خوشبختانه گفتوگوهای جدی در سطح وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی و برخی مسؤولان و متولیان ارشاد در حال انجام است که امیدواریم با حسن نظر و درایت ریاست محترم سازمان صداوسیما این معضل هر چه زودتر حلوفصل شود.
رئیس سازمان سینمایی در پایان ضمن قدردانی و تمجید از پیگیریها و تلاشهای وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حسننظر رئیس سازمان صداوسیما اظهار امیدواری کرد با بازنگری در این مصوبه هر چه زودتر شبکه نمایش خانگی و پلتفرمها به سازمان سینمایی بازگردد.
ارسال به دوستان
اخبار
موزه فلسطین میزبان نمایشگاه کاریکاتور «کشیدهها» میشود
به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاعمقدس، نمایشگاه «کشیدهها» با ۵۰ اثر از هنرمندان حوزه کاریکاتور انقلاب در موزه فلسطین از امروز پنجشنبه ۱۳ آبان برپا میشود. به گزارش «وطنامروز»، نمایشگاه کاریکاتور با محوریت یومالله ۱۳ آبان، روز ملی مبارزه با استکبار و همچنین روز دانشآموز متشکل از ۵۰ اثر از هنرمندان و اساتید انقلابی، از ۱۳ آبان لغایت ۲۶ آبان در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برپا میشود. این نمایشگاه به همت انجمن هنرهای تجسمی انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با مشارکت موزه هنرهای معاصر فلسطین تا ۲۶ آبان همه روزه از ساعت ۱۰ الی ۱۸ (جز ایام تعطیل) میزبان عموم علاقهمندان و مخاطبان خواهد بود. آیین افتتاح نمایشگاه با رعایت کامل پروتکلهای بهداشتی، در محل موزه هنرهای معاصر فلسطین برگزار شد.
***
بیش از ۲ هزار فیلم متقاضی حضور در بخش بینالملل «سینماحقیقت»
۲ هزار و ۶۱۱ اثر متقاضی حضور در بخش بینالملل پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» هستند. به گزارش «وطنامروز»، ۳۶ روز تا آغاز پانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» باقی مانده است. طبق اعلام دبیرخانه این دوره، ۲ هزار و ۶۱۱ اثر کوتاه، نیمهبلند و بلند از بیش از ۷۰ کشور متقاضی حضور در این دوره از جشنواره «سینماحقیقت» شدهاند. این فیلمها توسط هیات انتخاب بخش مسابقه بینالملل بررسی خواهد شد و فیلمهای منتخب در قالب ۳ بخش کوتاه، نیمهبلند و بلند به رقابت با یکدیگر خواهند پرداخت. پانزدهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» با دبیری محمد حمیدیمقدم از ۱۸ تا ۲۵ آذر برگزار میشود.
***
اعضای جدید هیأت امنای بنیاد رودکی معرفی شدند
اعضای هیأت امنا و هیأتمدیره بنیاد فرهنگی- هنری رودکی طبق اساسنامه مصوب این مجموعه برای یک دوره ۲ ساله معرفی شدند. به گزارش «وطنامروز»، اعضای هیأت امنا و هیأتمدیره بنیاد فرهنگی- هنری رودکی طبق اساسنامه مصوب این مجموعه برای یک دوره ۲ ساله دیگر معرفی شدند. طبق اساسنامه مصوب بنیاد فرهنگی- هنری رودکی، اعضای حقوقی هیأت امنای بنیاد از ۳ نفر تشکیل شده که بر این اساس محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان رئیس هیأت امنا، سیدمسعود میرکاظمی معاون رئیسجمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به عنوان عضو و محمود شالویی سرپرست معاونت امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر هیأت امنا معرفی شدند. همچنین فاضل نظری و سیدغلامرضا اسلامی به عنوان اعضای حقیقی هیأت امنا انتخاب شدند.
***
انتشار فراخوان سومین جشنواره تئاتر «سردار آسمانی»
فراخوان سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» در ۳ بخش تئاتر خیابانی، نمایشنامهنویسی و رادیوتئاتر منتشر شد. به گزارش «وطنامروز»، فراخوان سومین جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» که با هدف گرامیداشت یاد سپهبد شهید حاجقاسم سلیمانی و سرداران شهید جبهه مقاومت برگزار میشود، در اختیار هنرمندان و عموم علاقهمندان قرار گرفت. سومین دوره جشنواره سراسری تئاتر «سردار آسمانی» به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و ادارهکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان دیماه سال جاری و با دبیری سیدوحید فخرموسوی برگزار خواهد شد.
***
تولید ۴۰۰ ساعت برنامه شنیدنی به مناسبت ۱۳ آبان
صدای استانها در ۳۳ رادیوی استانی و رادیو زیارت امروز ۱۳ آبان برنامههای مختلفی را با بیش از ۴۰۰ ساعت تدارک دیده است. به گزارش «وطنامروز»، همزمان با فرا رسیدن سیزدهم آبانماه، روز ملی مبارزه با استکبار جهانی، ویژهبرنامههای مختلفی در ساختارهای نمایش، مستند، سخنرانی، گزارش مستند، ترکیبی ساده، ترکیبی نمایشی و مسابقه برای پخش در روز ۱۳ آبان در صدای استانها تدارک دیده شده است که زمان پخش آنها به حدود ۴۰۰ ساعت میرسد. «قرار انقلاب»، «با نخبگان»، «صدای زائر»، «صدای انقلاب»، «مثل مروارید»، «روز حماسه»، «صدای تو» و «در شهر» از جمله برنامههایی هستند که در رادیوهای استانی و همزمان با این روز شنیده میشوند. در این ویژهبرنامهها موضوعات مختلف متناسب با این ایام مثل بیان جلوههای استکبارستیزی در کلام بزرگان و تبیین مصداقی آن در بستر خانواده و تبیین ضروتهایی همچون فرزندآوری، خودکفایی در روستا در مقابله با تحریمهای ظالمانه آمریکا و گفتوگو با مسؤولان و دستاندرکاران ستاد اجرایی مراسم ۱۳ آبان مورد توجه قرار گرفته است. از دیگر محورهای برنامهسازی رادیویی متناسب با این روز در صدای استانها میتوان به بررسی ریشههای دینی و قرآنی استکبارستیزی، دلایل و چرایی استکبارستیزی برای دانشآموزان و نوجوانان، تبیین مبانی اعتقادی شعر مرگ بر آمریکا برای نسل چهارم انقلاب و بررسی دلایل و عوامل تسخیر لانه جاسوسی اشاره کرد.
ارسال به دوستان
پروژهای برای ایجاد ارتباط میان موسیقی و اماکن تاریخی
ایرانگردی با «تار و تاریخ»
آهنگساز و نوازنده تار ایرانی، پروژه «تار و تاریخ» را با انگیزه ایجاد ارتباط میان موسیقی و اماکن تاریخی شکل داده است. به گزارش «وطنامروز»، «میدیا فرجنژاد» در تازهترین پروژه موسیقایی خود، پروژهای با عنوان «تار و تاریخ» را آغاز کرده است.
وی درباره این پروژه گفت: ایده انجام این پروژه زمانی به ذهنم رسید که احساس کردم محدودیتهای ایجاد شده به خاطر بیماری کرونا باعث ایجاد رخوت و سستی در جریان موسیقی شده و سعی کردم با انجام این پروژه، به سمت رسیدن به اهدافم در دنیای موسیقی حرکت کنم و از طرفی هم با این عدم کنشگری که در دوران شیوع ویروس کرونا گریبانگیر جامعه هنر شده، مقابله کنم.
فرجنژاد توضیح داد: من از علاقهمندان تاریخم. سالها بود که احساس میکردم رابطه عمیقی بین مکانهای تاریخی و طبیعی با موسیقی وجود دارد و این ارتباط بین بناهای تاریخی در هر منطقه با موسیقی همان منطقه بسیار عمیقتر است.
این نوازنده بیان کرد: در سالهای اخیر به فرم موسیقی تار و خواننده کمتر توجه شده است، در صورتی که در گذشته، آثار بسیاری در این فرم داشتهایم. شاید یکی از دلایلی که باعث این عدم توجه شده، رشد بیش از حد موسیقی تجاری و استفاده بیش از حد از سازبندی موسیقی تلفیقی (به معنای استفاده از سازهای غربی در موسیقی ایرانی) بوده است. سعی کردم از ظرفیتهای جدیدی که در نوازندگی ساز تار ایجاد شده استفاده کنم و در عین حال تصانیفی را آهنگسازی کنم که در مقامات موسیقی ایرانی متناسب با لوکیشنهایی که در آنها تصویربرداری میشود، باشد.
ارسال به دوستان
داستان زندگی پدر بمب اتم
جونیور و مت دیمون به فیلم جدید نولان پیوستند
روایت کریستوفر نولان از داستان پدر بمب اتم میتواند یکی از مهمترین فیلمهای سال ۲۰۲۳ باشد. به گزارش «وطنامروز»، جمع بازیگران پروژه جدید کریستوفر نولان درباره پدر بمب اتم بیش از پیش پرستاره شده و حالا رابرت داونی جونیور و مت دیمون برای نقشآفرینی در آن انتخاب شدهاند. کیلین مورفی، بازیگر «پیکی بلایندرز» نقش اول فیلم را برعهده دارد و امیلی بلانت هم از قبل برای ایفای نقش همسر او معرفی شده بود. حالا ورود دیمون و داونی باعث میشود «اوپنهایمر» تبدیل به یکی از بزرگترین فیلمهای سالهای اخیر از نظر جمع ستارگان شود. یونیورسال که این پروژه را میسازد، آن را به عنوان «تریلری حماسی که مخاطبان را وارد پارادوکس هیجانانگیز مردی مرموز میکند که باید برای نجات دادن دنیا ریسک نابودیاش را بکند» توصیف کرده است. مورفی نقش فیزیکدانی را ایفا میکند که در قالب پروژه منهتن کمک به ساخت نخستین بمب اتم کرد و بلانت نقش همسرش کاترین را برعهده دارد. منابع آگاه میگویند دیمون نقش جنرال لزلی گرووز، مدیر پروژه منهتن را بازی خواهد کرد و داونی نقش لوییس استراوس یعنی رئیس بدنام کمیسیون انرژی اتمی ایالات متحده را بازی میکند که وفاداری اوپنهایمر را زیر سوال برد و این دانشمند را از پروژه کنار زد. نولان فیلمنامه پروژه را نوشته و روی صندلی کارگردانی خواهد نشست. همسر و همکارش «اما توماس» در کنار چارلز روون از شرکت اتلس انترتینمنت مسؤولیت تهیهکنندگی را برعهده خواهند داشت. این فیلم بر پایه کتاب «پرومتئوس آمریکایی: پیروزی و تراژدی جی. رابرت اوپنهایمر» نوشته کای برد و مارتین جی. شروین فقید ساخته میشود که در سال ۲۰۰۵ منتشر شد. این کتاب برنده جایزه پولیتزر شده بود. ارسال به دوستان
ویژههای پاییزی شبکه ۲
از هزار راه نرفته تا اتاق صفر و
شبکه ۲ سیما از ابتدای پاییز برنامههای جدیدی چون فصل هفتم «هزار راه نرفته»، «رخ به رخ»، «بسته پیشنهادی»، «احوالپرسی»، «اتاق صفر و یک» و... را به جدول پخش خود اضافه کرده است.
به گزارش «وطنامروز»، کنداکتور پاییزی شبکه ۲ سیما با اضافه شدن چندین برنامه دستخوش تغییراتی شده است، یکی از این برنامهها فصل جدید «هزار راه نرفته» است؛ برنامهای که طی چندین دوره حضور خود بر آنتن رسانه ملی توانست به یک نشان ویژه برنامهسازی در حوزه روانشناسی خانواده تبدیل شود.
«هزار راه نرفته» به تهیهکنندگی ناهید ساداتشریفی که شنبه تا چهارشنبه ساعت ۱۹:۴۵ روانه آنتن میشود، در فصل هفتم خود نیز با تمرکز بر موضوع تحکیم خانواده به موضوعاتی چون اهمیت تشکیل خانواده، روابط مناسب بین افراد خانواده، مسیرهایی برای ادامه زندگی مشترک، حل چالشهای فراروی خانوادهها و... میپردازد. یکی از بخشهای اضافه شده به این برنامه «سینما در قاب هزار راه نرفته» نام دارد که فیلمهایی با موضوعات چالشهای خانوادگی را از دیدگاه روانشناسی مورد بحث و تحلیل قرار میدهد.
گفتوگو درامای «رخ به رخ» با شکلی نوین در طرح و اجرا یکی دیگر از برنامههای جدید شبکه ۲ سیماست که در ابتدای مسیر پخش خود قرار دارد. این برنامه به تهیهکنندگی مهدی بابایی که جمعهها ساعت ۲۳:۰۰ روانه آنتن میشود، تاکنون میزبان میهمانان متفاوتی از جمله حسن ریوندی و مسعود فراستی بوده است.
«بسته پیشنهادی» عنوان یکی دیگر از برنامههای شبکه ۲ سیماست که با اجرای مژده لواسانی به ارائه یک بسته پیشنهادات قابل تأمل در زمینههای مختلف کتاب، فیلم، موسیقی، موضوعات اجتماعی و... میپردازد. این برنامه به تهیهکنندگی الهه بهبودی که متناسب با سوژه برنامه از مختصات آدمهای خوب، همسایه، شهروند، خاطرات و حتی انتخابهای خوب سخن میگوید، شامل بخشهای «گفتوگو با مهمان»، «احوالپرسی»، «چهره هفته»، «بسته خبری»، «فتوکلیپ» و «بسته پیشنهادی» میشود. این برنامه نیز جمعهها ساعت ۲۱:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن میشود.
«احوالپرسی» یکی دیگر از تازههای شبکه ۲ سیماست؛ یک جنگ شاد و سرگرمکننده همراه با گفتوگو، موسیقی و آیتمهای مختلف و با حضور میهمانان شناختهشده و محبوب مردمی. این برنامه به تهیهکنندگی سیدجواد سیدمحسنی و با اجرای مسعود روشنپژوه از حضور یک عروسک نیز در روند اجرای برنامه بهره میبرد و پنجشنبهها پس از بخش خبری ۲۰:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن میشود.
«اتاق صفر و یک» یکی دیگر از برنامههای جدید شبکه ۲ سیماست؛ برنامهای تلویزیونی از سبک مسابقات استعدادیابی و از جنس تکنولوژی که برای دارندگان استارتاپها و کسبوکارهای نوین طراحی شده است. این برنامه با شعار کارزار رقابت ایدهها به تهیهکنندگی امیر فروتن و با اجرای حمیدرضا پگاه سهشنبهها پس از گفتوگوی خبری حوالی ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن میشود.
همچنین برنامه «دست در دست» به تهیهکنندگی هادی خدادی و اجرای سیاوش عقدایی در فصل پاییزی ۱۴۰۰ خود نیز با حضور میهمانان مختلف که از چهرههای خبرساز هفته، هنرمندان، ورزشکاران و... تشکیل شده، وظیفه ایجاد لحظاتی آرامشبخش برای مخاطبان در ساعات پایانی شب را برعهده دارد. این برنامه نیز با هدف ایجاد امید و حال خوب شنبه و یکشنبه پس از گفتوگوی خبری ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه ۲ سیما روانه آنتن میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|