|
احتکار ۱۷ میلیاردی مواد خوراکی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ گفت: ماموران این پلیس، ۲۵ تن مواد خوراکی احتکار شده را در انبار فروشگاهی در جنوب تهران به ارزش ۱۷ میلیارد ریال کشف کردند. سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری گفت: در بازرسی انجام شده از این فروشگاه ۲۰ هزار و ۹۷۴ کیلوگرم روغن خوراکی، ۳ هزار و ۱۰۰ کیلوگرم قند و یک هزار و ۵۰۰ کیلوگرم شکر احتکار شده کشف و یک متهم نیز در این باره دستگیر شد.
ارسال به دوستان
اخبار
ارسال ۱۲ هزار تن اقلام زیستی برای کمک به مردم لبنان و غزه
رئیس جمعیت هلالاحمر از ارسال بیش از ۱۲ هزار تن اقلام زیستی، دارویی و غذایی برای کمک به مردم لبنان و غزه خبر داد. پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلالاحمر گفت: تاکنون بیش از ۱۲ هزار تن اقلام زیستی، دارویی و غذایی برای کمک به مردم مظلوم لبنان و غزه از طریق هوایی و دریایی ارسال شده است. وی ادامه داد: بهزودی یک کشتی با ظرفیت ۱۵ هزار تن اقلام زیستی، غذایی، دارو و تجهیزات که مردم اهدا کردهاند، برای کمک به مردم مظلوم غزه و لبنان ارسال خواهد شد. گفتنی است کمکهای نقدی و غیرنقدی مردمی که به کمیته امداد امام خمینی(ره) و جمعیت هلالاحمر شده است، از طریق ستاد کمک به جبهه مقاومت و با نام جمهوری اسلامی ایران، به بیروت یا یکی از بندرهای لبنان ارسال میشود.
***
هشدار پلیس درباره اجاره کارت بانکی به اتباع غیرمجاز
رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ با هشدار نسبت به اجاره مسکن و کارت بانکی به اتباع غیرمجاز تاکید کرد این کار ممنوع است. سرهنگ علی قاسمپور در گفتوگو با ایسنا با اشاره به اتباع غیرمجاز گفت: یکی از اقدامات پلیس پیشگیری در راستای برقراری امنیت، جمعآوری اتباع غیرمجاز است. این افراد از تمام امکانات شهروندی مانند مترو و اتوبوس، بیمارستان و مدرسه و آب و برق و... همانند یک ایرانی استفاده میکنند که این مساله باعث شلوغی مراکز مختلف و کمبهرهمندی مردم از خدمات میشود. وی افزود: با توجه به تحریمهایی که کشور ما دارد و مشکلات اقتصادیای که با آنها مواجه هستیم؛ این منابع باید در اختیار مردم قرار گیرد و نباید به اتباع غیرمجاز این امتیازات را بدهیم. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره اتباع مجاز ادامه داد: البته افرادی که به صورت قانونی وارد کشور ما شده و در حال زندگی و تحصیل هستند مهمان ما هستند و زندگی این افراد در کشور و شهر ما هیچ ایرادی ندارد اما قطعا با اتباعی که به صورت غیرقانونی وارد کشور شدهاند برخورد میکنیم. قاسمپور گفت: ما در حال جمعآوری اتباع غیرمجاز و تحویل به مراکز مربوطه برای بازگردن به کشور خودشان هستیم و این اقدامات ادامهدار است. وی خطاب به افرادی که با این اتباع غیرمجاز همکاری میکنند، تذکر داد: متاسفانه شاهد هستیم تعدادی از شهروندان تهرانی در ازای دریافت پول، برای این اتباع غیرمجاز کارت بانکی، مسکن و خودرو کرایه میکنند، به این افراد هشدار میدهیم که این اقدامات ممنوع است. رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ در خاتمه از همه شهروندان خواست محل تجمع اتباع غیرمجاز را به شماره ۱۱۰ فوریتهای پلیسی گزارش دهند.
***
رئیس کل سازمان نظام پرستاری اعلام کرد
فارغالتحصیلی سالانه ۱۲۰۰۰ پرستار
رئیس کل سازمان نظام پرستاری روز گذشته ضمن اشاره به مشکلات جامعه پرستاری و اقدامات انجام شده جهت رفع آنها، در عین حال از فارغالتحصیلی سالانه ۱۲ هزار پرستار در کشور خبر داد و گفت: طی ۳ سال گذشته حدود ۹ هزار پرستار نیز استخدام شدهاند. دکتر احمد نجاتیان با بیان اینکه در هفته پرستاری قرار داریم، توضیح داد: دومین روز از هفته پرستاری را سپری میکنیم که به نام «پرستاری و سیاستهای سلامت» نامگذاری شده است. پرستاران همواره در کف میدان ارائه خدمات حضور دارند، بنابراین میتوانند در اجرای درست سیاستها اثرگذار باشند. وی با بیان اینکه نسبت پرستار به ازای هر تخت بیمارستانی باید 1.8 باشد، تصریح کرد: نسبت 1.8 پرستار به ازای هر تخت محقق نشده است؛ بررسیها بیانگر این است که نسبت پرستاری به ازای هر تخت 1.1 بوده که این میزان به 0.9 رسیده است. موضوع کمبود پرستار و تلاش جهت رفع آن یک موضوع حاکمیتی است. نجاتیان درباره تعداد دانشآموختگان رشته پرستاری خاطرنشان کرد: سالانه ۱۲ هزار پرستار فارغالتحصیل میشوند، در حالی که حدود ۹ هزار پرستار در ۳ سال گذشته استخدام شدهاند. همچنین تعدادی از پرستاران به صورت شرکتی در بخش خصوصی مشغول کار میشوند. بیش از اینکه با بیکاری پرستاران مواجه باشیم، با عدم توزیع مناسب نیروها مواجهیم و اگر بتوانیم پانسیونهایی را راهاندازی کنیم، این مشکل حل خواهد شد. در حال حاضر، حدود ۵ میلیارد تومان برای تربیت یک نیروی پرستاری هزینه میشود و اگر حدود ۲ میلیارد تومان برای تأسیس پانسیون برای این پرستاران هزینه شود، این مشکل رفع میشود.
***
مسدود شدن سایت عرضهکننده داروهای سرطان
رئیس اداره پیشگیری و مقابله با قاچاق سازمان غذا و دارو از مسدود شدن یک سایت اینترنتی عرضهکننده داروهای شیمیدرمانی خارج از شبکه خبر داد. حامد عبدی با اشاره به نظارت سازمان غذا و دارو به حوزه عرضه فرآوردههای سلامتمحور در فضای مجازی، افزود: سایت «الو داروکده» که اقدام به فروش داروهای سرطانی خارج از شبکه توزیع میکرد، با دستور قضایی مسدود شد. وی اظهار داشت: بر اساس بازرسیهای انجام شده توسط بازرسان دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، داروهای ضدسرطان به ارزش ۱۰ میلیارد ریال از محدوده افسریه تهران کشف و مالک این سایت نیز دستگیر شد. عبدی تصریح کرد: مردم میتوانند در صورت مشاهده انبارهای مشکوک، عرضه دارو در فضای مجازی و شبکههای اجتماعی، موارد را به واحد بازرسی و مقابله با قاچاق معاونتهای غذا و دارو یا بازرسی سازمان غذا و دارو اعلام کنند. بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، سالانه ابتلای ۱۵۰ هزار نفر به سرطان و شیوع ۵ ساله تقریبی ۴۰۰ هزار نفر به سرطان وجود دارد اما در این راستا اقداماتی در سطح ملی و استانی همچون غربالگریها، تشخیص زودهنگام و برخی پیشبینیها انجام شده است که بیتردید در کاهش و کنترل این بیماری کمککننده خواهند بود.
ارسال به دوستان
نقدی بر طرح «تقویت نظام آموزش و پرورش» که توسط مرکز پژوهشها به مجلس ارائه شده است
تهدید تجاریسازی برای آموزش
حامد سرلکی: طرح ۱۰ مادهای «تقویت نظام آموزش و پرورش» که اخیرا در مرکز پژوهشهای مجلس طراحی و به مجلس ارائه شده است، بهدنبال ایجاد یک معاونت اقتصادی در وزارت آموزش و پرورش و تبدیل مدارس به واحدهای اقتصادی است. این رویکرد بهدنبال تنوعبخشی به منابع مالی وزارتخانه است اما بهنظر میرسد این طرح عواقب جدی و منفی برای نظام آموزش عمومی کشور خواهد داشت. در این گزارش، به بررسی دقیقتر محورهای ضعف این طرح و اثرات آن بر نظام آموزش و پرورش میپردازیم و به بندهای مختلف طرح بهعنوان مرجع استناد خواهیم کرد.
۱- تبدیل مدارس به واحدهای اقتصادی
ایده تبدیل مدارس به واحدهای اقتصادی و درآمدآفرین، نهتنها به معنای تجاریسازی آموزش است، بلکه میتواند به تضعیف اهداف اصلی آموزش و پرورش، یعنی تربیت نسلهای آینده با ارزشهای انسانی و اجتماعی، منجر شود.
تجاریسازی آموزش: در بند یک طرح آمده است که «مدارس بهعنوان واحدهای اقتصادی در نظر گرفته شوند و درآمدآفرین باشند». این رویکرد بهوضوح نشاندهنده تجاریسازی آموزش است که میتواند به کاهش کیفیت آموزش منجر شود. وقتی مدارس بهجای تمرکز بر یادگیری و پرورش دانشآموزان بهدنبال جذب منابع مالی باشند، اولویتها تغییر میکند و کیفیت آموزشی کاهش مییابد.
کاهش انگیزه معلمان: معلمان ممکن است به جای اینکه بر یادگیری و تربیت دانشآموزان تمرکز کنند، به دنبال تحقق اهداف مالی و درآمدزایی باشند. این مساله میتواند انگیزه معلمان را کاهش دهد و منجر به افت کیفیت تدریس شود.
۲- رتبهبندی مدارس بر اساس درآمدآفرینی
رتبهبندی مدارس بر اساس میزان درآمدآفرینی آنها، بهطور طبیعی به نابرابریهای بیشتر در نظام آموزشی منجر خواهد شد.
تداوم نابرابریها: در بند ۲ طرح ذکر شده است: «مدارس براساس مجموعهای از شاخصها؛ از جمله میزان درآمدآفرینی آنها، رتبهبندی شوند». این رویکرد نهتنها عدالت آموزشی را زیر سؤال میبرد، بلکه میتواند به افزایش نابرابریهای اجتماعی و اقتصادی منجر شود. مدارس در مناطق مرفهتر با امکانات بیشتر، براحتی میتوانند درآمد بیشتری کسب کنند و این موضوع باعث میشود مدارس در مناطق کمبرخوردار به طور جدیتر تحت فشار قرار گیرند.
ایجاد رقابت ناسالم: این نوع رتبهبندی میتواند به ایجاد رقابت ناسالم بین مدارس منجر شود؛ جایی که برخی مدارس برای بقا و تأمین منابع مالی، ممکن است به رفتارهای غیراخلاقی متوسل شوند.
۳- توزیع منابع عمومی به نفع مدارس با رتبه بالاتر
توزیع منابع عمومی به نفع مدارس با رتبه بالاتر، به معنای نادیدهگرفتن نیازهای مدارس در مناطق محروم و کمبرخوردار است.
تداوم چرخه فقر آموزشی: در بند ۳ طرح آمده است: «منابع عمومی هم به نفع مدارس با رتبه بالاتر توزیع شود». این اقدام میتواند به تداوم چرخه فقر آموزشی منجر شود و فرصتهای برابر برای همه دانشآموزان فراهم نکند. در عوض، باید منابع بهگونهای توزیع شوند که به همه مدارس، بویژه مدارس در مناطق محروم، کمک شود.
حذف تدریجی مدارس ضعیف: مدارس ضعیفتر که بهدلیل موقعیت جغرافیایی یا اقتصادی خود نتوانستهاند درآمدزایی کنند، بیشتر تحت فشار قرار خواهند گرفت و ممکن است بهدلیل عدم دسترسی به منابع کافی، بهتدریج بسته شوند.
۴- رسمیت دادن به روندهای ضداجتماعی و مخرب
این طرح عملا به رسمیت دادن به روندهای ضداجتماعی و مخرب در نظام آموزش عمومی کشور است.
تجربههای ناموفق گذشته: از اواسط دهه ۸۰، روندهایی مانند خصوصیسازی و تجاریسازی در آموزش عمومی آغاز شده است که بهتدریج منجر به کاهش کیفیت و افزایش نابرابریها در دسترسی به آموزش شدهاند. این طرح به جای اصلاح این روندها، آنها را تشدید میکند و بهطور جدی به آینده نظام آموزش و پرورش آسیب میزند.
ایجاد فضای آموزشی غیرمساعد: با تجاریسازی آموزش، فضای آموزشی بهجای اینکه به عنوان محیطی برای یادگیری و پرورش شخصیت دانشآموزان باشد، به فضایی برای رقابت مالی تبدیل میشود که میتواند به کاهش انگیزههای مثبت در یادگیری و تعاملات اجتماعی بین دانشآموزان منجر شود.
۵- عدم توجه به نیازهای واقعی نظام آموزشی
این طرح بهجای تمرکز بر نیازهای واقعی نظام آموزشی، همچون بهبود کیفیت آموزش، تربیت معلمان باکیفیت و تأمین زیرساختهای مناسب، تنها به دنبال تأمین منابع مالی است.
غفلت از زیرساختهای آموزشی: در بند ۴ طرح بهصراحت اشاره شده است: «وزارتخانه باید بهدنبال تنوعبخشی به منابع خود باشد». در حالی که نیاز به تأمین زیرساختهای آموزشی و افزایش کیفیت تدریس در مدارس ضروری است، این طرح بهجای توجه به این مسائل، روی درآمدزایی تمرکز کرده است. این مساله میتواند به ایجاد مدارس با کیفیت پایین و ناتوان در ارائه خدمات آموزشی مناسب منجر شود.
تأمین معلمان با کیفیت: برای بهبود کیفیت آموزش، نیاز به تربیت معلمان باکیفیت و تأمین آموزشهای مداوم برای آنها وجود دارد. در بند ۵ طرح، بهجای تمرکز بر این نیازها، بر درآمدزایی و تجاریسازی متمرکز شده است.
۶- اثرات اجتماعی و فرهنگی
تجاریسازی آموزش و تبدیل مدارس به واحدهای اقتصادی میتواند اثرات اجتماعی و فرهنگی جدی روی جامعه داشته باشد.
کاهش سرمایه اجتماعی: با تجاریسازی آموزش، روابط اجتماعی بین دانشآموزان و معلمان تحت تأثیر قرار میگیرد. این موضوع میتواند به کاهش سرمایه اجتماعی و تعاملات مثبت در جامعه منجر شود.
تضعیف هویت فرهنگی: آموزش باید بهعنوان یک ابزار برای انتقال فرهنگ و ارزشهای اجتماعی عمل کند. با تمرکز بر درآمدزایی، ممکن است ارزشهای فرهنگی- اجتماعی به حاشیه رانده شوند و هویت فرهنگی جامعه تحت تأثیر قرار گیرد.
برآیند: طرح «تقویت نظام آموزش و پرورش» با رویکرد تجاریسازی و تبدیل مدارس به واحدهای اقتصادی، نهتنها به بهبود کیفیت آموزش و پرورش منجر نخواهد شد، بلکه میتواند به افزایش نابرابریها، تضعیف عدالت آموزشی و تداوم چرخه فقر آموزشی کمک کند. بهجای این نوع رویکردها، نیاز است سیاستگذاران بهدنبال اصلاحات واقعی و بنیادین در نظام آموزش و پرورش باشند که بر پایه عدالت اجتماعی و کیفیت آموزشی بنا شده باشد. این طرح بهوضوح نگرانکننده است و باید بهطور جدی مورد بازنگری قرار گیرد تا از آسیبهای جدی به نظام آموزش و پرورش کشور جلوگیری شود.
پیشنهادات جایگزین:
افزایش بودجه عمومی آموزش: بهجای تجاریسازی، دولت باید به دنبال افزایش بودجه عمومی برای آموزش باشد. این بودجه میتواند به تأمین تجهیزات، بهبود زیرساختها و افزایش حقوق معلمان اختصاص یابد. کشورهایی مانند فنلاند با سرمایهگذاری در آموزش عمومی و تأمین منابع کافی، توانستهاند به نتایج قابلتوجهی در کیفیت آموزش دست یابند.
توسعه مشارکتهای اجتماعی: ایجاد مشارکتهای مؤثر با نهادهای غیردولتی و جامعه مدنی میتواند به تأمین منابع مالی و انسانی برای مدارس کمک کند. این مشارکتها میتوانند بهعنوان یک منبع پایدار برای تأمین نیازهای آموزشی عمل کنند.
مدلهای آموزشی موفق: بررسی و الگوگیری از مدلهای موفق آموزشی در کشورهای دیگر، مانند سوئد و کانادا، که بر پایه عدالت اجتماعی و کیفیت آموزشی بنا شدهاند، میتواند به ما کمک کند راهکارهای مؤثری برای بهبود نظام آموزش و پرورش کشورمان پیدا کنیم.
سوئد: این کشور با تأکید بر آموزش رایگان و باکیفیت برای همه، بویژه در دورههای ابتدایی و متوسطه، توانسته است نابرابریهای آموزشی را کاهش دهد. سوئد همچنین به معلمان خود آموزشهای مداوم ارائه و به آنها آزادی عمل در تدریس میدهد که به ارتقای کیفیت آموزش کمک میکند.
کانادا: در کانادا، سیستم آموزشی بر پایه عدالت اجتماعی بنا شده است. دولتهای استانی به طور مساوی منابع مالی را به مدارس تخصیص میدهند و این باعث میشود مدارس در مناطق کمبرخوردار نیز به منابع کافی دسترسی داشته باشند، همچنین برنامههای حمایتی برای دانشآموزان با نیازهای ویژه و برنامههای آموزشی چندفرهنگی به منظور ارتقای شمولیت اجتماعی در نظر گرفته شده است.
توجه به آموزش معلمان: تأمین آموزشهای مداوم و باکیفیت برای معلمان به منظور ارتقای کیفیت تدریس و یادگیری ضروری است. این اقدام میتواند به افزایش انگیزه معلمان و بهبود کیفیت آموزش در مدارس منجر شود.
در نهایت، برای ارتقای کیفیت آموزش و تحقق عدالت آموزشی، نیاز به یک رویکرد جامع و چندجانبه داریم که بر پایه تأمین منابع مالی پایدار، ارتقای کیفیت آموزش و توجه به عدالت اجتماعی بنا شده باشد. این رویکرد میتواند به ایجاد یک نظام آموزشی منسجم و مؤثر منجر شود که به نیازهای واقعی دانشآموزان و جامعه پاسخگو باشد.
ارسال به دوستان
سازمان هواشناسی برای ۲۰ استان هشدار نارنجی جوی صادر کرد
چتر باران بر سر ایران
اغلب استانهای کشور هفته جاری با بارش باران و در ارتفاعات بارش برف مواجه خواهند شد. سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی تشدید فعالیت سامانه بارشی در ۲۰ استان و خسارت به کشاورزان، از کاهش نسبی دما طی امروز و فردا دوشنبه در نیمه شمالی خبر داد. بر اساس هشدار سطح نارنجی سازمان هواشناسی، فعالیت سامانه بارشی طی روز دوشنبه در شمال خوزستان، ایلام، کرمانشاه، لرستان، کردستان، زنجان، گیلان، شمال چهارمحالوبختیاری، غرب مرکزی و جنوب استانهای آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل تشدید میشود. فعالیت سامانه بارشی مخاطره رگبار شدید باران، در نواحی گرمسیر رعدوبرق و تگرگ، وزش باد شدید موقت، در نواحی مستعد با گردوخاک، کاهش محسوس دما (بویژه از امروز) و در نواحی سردسیر و ارتفاعات بارش برف را به دنبال دارد که باعث آسیب به محصولات باغی، زراعی و تأسیسات کشاورزی میشود. تهیه بستر کشت برای کاشت محصولات پاییزه، عدم انجام سمپاشی و محلولپاشی باغات و مزارع، تسریع در برداشت محصولات کشاورزی آماده برداشت بویژه چغندر قند (در استانهای شمال غرب)، سیبزمینی (در استانهای آذربایجان غربی، اردبیل و کردستان)، گوجهفرنگی و ذرت (در استانهای قزوین و زنجان)، پنبه (استان گلستان)، لوبیا (استان لرستان) و مزارع برنج راتون آماده برداشت (استانهای واقع در نوار ساحلی)، پاکسازی نهرهای آب مزارع و باغات، تنظیم دریچه ورودی و خروجی استخرهای پرورش ماهی، عدم تردد دامداران و عشایر در ارتفاعات و حاشیه مسیلها، انتقال تمام ماشینآلات کشاورزی به مکان مناسب و عدم تردد در مزارع هنگام بارندگی و تنظیم ارتفاع و شیب کندوهای زنبور عسل از زمین جهت جلوگیری از ورود باران به کندو از جمله توصیههای سازمان هواشناسی به مردم برای گذر از پیامدهای تشدید فعالیت سامانه بارشی است. بر اساس اعلام سازمان هواشناسی، امروز - دوشنبه- دامنه بارشها علاوه بر مناطق فوق، شمال شرق ایران را دربر میگیرد. روزهای سهشنبه و چهارشنبه نیز در شمال غرب، سواحلی شمالی، شمال شرق و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پیشبینی شده است. چهارشنبه بارشها در استانهای ساحلی دریای خزر تشدید میشود. امروز دوشنبه ضمن کاهش نسبی دما در نوار شمالی کشور در مناطق سردسیر شمال غرب، در ارتفاعات البرز و زاگرس برف میبارد. اداره کل هواشناسی استان تهران نیز نسبت به وقوع رگبار متوسط تا شدید و کاهش محسوس دمای استان هشدار داد. بر اساس این هشدار، در مناطق شمالی و غربی استان تهران بویژه دامنه و ارتفاعات شمالی و غربی، بارش باران (گاهی رگبار متوسط یا شدید)، رعدوبرق، بارش برف و گاهی کولاک در ارتفاعات پیشبینی میشود. از همین رو احتمال آبگرفتگی معابر، جاری شدن روانآب، سیلابی شدن مسیلها، طغیان بعضی رودخانهها، بارش برف در ارتفاعات و برف و کولاک در ارتفاعات بالادست وجود دارد. روزهای سهشنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ آبان) آسمان استان تهران صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعات همراه با افزایش باد و گاهی وزش باد شدید پیشبینی میشود. همچنین امروز تا چهارشنبه کاهش نسبی دما در سطح استان مورد انتظار است. بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، آسمان شهر تهران امروز دوشنبه 14 آبان ابری و مه رقیق، در بعضی ساعتها بارش باران و رعدوبرق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد و روز سهشنبه (فردا) صاف تا قسمتی ابری در بعضی ساعتها وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۰ و حداکثر دمای ۲۱ درجه سانتیگراد پیشبینی میشود.
ارسال به دوستان
تلاش برای ساماندهی محله هرندی باهمکاری سپاه
وضعیت منطقه هرندی در جنوب تهران که محلی برای تجمع معتادان و خلافکاران بود با ایجاد قرارگاه مرکزی شهید اسداللهی سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ، در حال بهتر شدن است. ساکنان این محله نیز وضعیت کنونی را نسبت به گذشته قابل قیاس نمیدانند. نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در بازدید از محله هرندی گفت: برای بهبود وضعیت اجتماعی این منطقه لازم است با همکاری سپاه و شهرداری، مشکلات را شناسایی و با برنامهریزی دقیق برطرف کنیم. شرایط زندگی باید برای مردم این محله بهتر شود. علی خضریان از بازدید میدانی جمعی از نمایندگان تهران به میزبانی سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بزرگ از محله شهید صفارهرندی واقع در میدان شوش تهران خبر داد. هدف این بازدید شناخت بهتر و عمیقتر مشکلات منطقه و برگزاری جلسه جمعبندی در قرارگاه مرکزی شهید اسداللهی سپاه حضرت محمد رسولالله(ص) تهران بود. وی در توضیح کم و کیف این بازدید و جلسه برگزار شده گفت: در این بازدید میدانی، ضمن حضور در نقاط مختلف این محله و گفتوگو با مردم، گزارش فعالیتهای انجام شده و آسیبهای اجتماعی موجود را دریافت کردیم. بر اساس آنچه در جلسه به عنوان جمعبندی مطرح شد، اینجانب به نمایندگی از مجمع نمایندگان تهران بار امانت پیگیری امور اداری، شهری و مدیریت شهری این منطقه را برعهده گرفتم تا در کنار سردار حسنزاده، فرمانده سپاه تهران - که قرارگاه شهید اسداللهی را نیز مدیریت میکند - شهرداری تهران و شهردار منطقه 12، مشکلات را با یک برنامهریزی زمانبندی شده برطرف کنیم. وی با قیاس مشکلات امروز منطقه شهید صفارهرندی با 3 سال گذشته و پیش از ورود قرارگاه شهید اسداللهی، افزود: افرادی که چند سال پیش این منطقه را دیدهاند، متوجه خدمات بزرگ و مهم انجام شده توسط قرارگاه خواهند شد، چرا که در این بازه زمانی، محله شهید صفارهرندی تغییرات عمدهای داشته است. خضریان با بیان اینکه با وجود تمام اقدامات انجامشده، هنوز با یک عقبماندگی بزرگ روبهرو هستیم، مطرح کرد: اکنون زمان اتخاذ تصمیمگیریهای بزرگ برای مردم عزیز منطقه 12 و محله شهید هرندی است تا شرایط زندگی در این محله بهتر شود. وی در ادامه با بیان اینکه بیش از 24 هزار معتاد متجاهر در تهران داریم، اظهار کرد: بر اساس اطلاعات دریافتی، بیش از 14 هزار معتاد متجاهر بدون استفاده از متادون در مرکز صیانت و اشتغال شهید آرمان علیوردی سپاه تهران از سال 1398 تاکنون درمان شدهاند. البته راهکار جایگزین به کار گرفته شده برای درمان مددجویان «صیانت از خانواده» است که براساس تجربه این مرکز، جوابدهی بالاتری نسبت به درمان با متادون دارد. نماینده مجلس از احتمال ریزش 2700 خانه در منطقه هرندی به دلیل فرسودگی بالای خانهها خبر داد و گفت: یک زلزله میتواند تلفات جانی و خرابیهای بسیاری به بار بیاورد، بنابراین درصدد سرعت بخشیدن به اقدامات با همراهی مجلس، شهرداری و سپاه هستیم. وی با ابراز تأسف از اینکه محل زندگی شیخ رجبعلی خیاط و شهید رضا صفارهرندی اکنون به محل حضور معتادان، موادفروشان و خلافکاران تبدیل شده است، گفت: باید اصالت فرهنگی و تاریخی منطقه هرندی را به مردم آنجا بازگردانیم البته این امر نیازمند همراهی تمام دستگاهها بویژه وزارتخانههای میراث فرهنگی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهرداری تهران است. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|