|
کمپانیهای اینترنتی چگونه در حال تغییر ماهیت سینما و چرخه اکرانند؟
نتفلیکس در جنگ ستارگان
احسان سالمی: سال پیش که در جریان برگزاری مراسم اسکار، اعتراضات استیون اسپیلبرگ به روند حضور آثار تولیدشده توسط کمپانیهای اینترنتی در رسانهها سروصدای زیادی کرد، بسیاری این اعتراضات را آغازی بر رقابت کمپانیهای قدیم هالیوود با تازهواردها قلمداد میکردند؛ ماجرایی که حالا با ورود گستردهتر نتفلیکس به عرصه تولید آثار سینمایی، قطعا باعث ایجاد تنشهای بیشتری در سینمای آمریکا خواهد شد. نمونه این رقابت را باید در ماجرای اخیر جدایی سازندگان سریال «بازی تاج و تخت» از پروژه تازه «جنگ ستارگان» آن هم به خاطر قرارداد با نتفلیکس مشاهده کرد.
نتفلیکس بازی «جنگ ستارگان» را بهم زد!
دیوید بنیوف و دیبی وایس، خالقان سریال «بازی تاج و تخت» در بیانیهای گفتند: «ما عشق جنگ ستارگان هستیم. وقتی جرج لوکاس آنها را ساخت، ما را هم ساخت. اینکه توانستیم درباره آن با او و تیم فعلی صحبت کنیم هیجان یک عمر بود و همیشه مدیون مجموعهای خواهیم بود که همه چیز را تغییر داد اما در یک روز ساعات محدودی وجود دارد و حس کردیم نمیتوانیم هم به جنگ ستارگان و هم به پروژههای نتفلیکسمان رسیدگی درستی بکنیم، بنابراین با افسوس از این پروژهها کنارهگیری میکنیم».این قرارداد در فوریه ۲۰۱۸ اعلام شده بود و بسیاری از دوستداران مجموعه فیلمهای «جنگ ستارگان» مشتاق دیدن نسخههای جدید این مجموعه بودند ولی حالا مشخص نیست سرنوشت این مجموعه بدون حضور خالقان بازی تاج و تخت به کجا خواهد رسید. البته واقعیت آن است که قرارداد وایس و بنیوف با نتفلیکس بعد از یک نبرد شدید مزایدهای بین این کمپانی و 2 کمپانی آمازون و دیزنی بسته شده بود و رقم عنوان شده برای این قرارداد حدود 200میلیون دلار است. در این شرایط مشخص است نتفلیکس اجازه نخواهد داد ستارههایش به همین راحتیها وقت خود را صرف پروژههای دیگر کنند.
تغییر اکوسیستم اقتصادی سینما با نتفلیکس
نتفلیکس که با جیبی پرپول و یک اکوسیستم اقتصادی تازه وارد جریان تولید آثار سینمایی شده است، اخیرا فیلم «مرد ایرلندی» تازهترین اثر مارتین اسکورسیزی را روانه پرده سینماها کرد؛ اثری که موفقیتش خیال این کمپانی را از سرمایهگذاری 160 میلیون دلاری خود راحت کرد. در واقع نتفلیکس به واسطه آنکه از قوانین اکوسیستم اقتصادی کاملاً متفاوتی پیروی میکند، توانسته چنین بودجهای را صرف این فیلم کند. این در حالی است که اگر کمپانیهای فیلمسازی مثل دیزنی یا پارامونت اینقدر پول را برای یک فیلم خرج کنند، باید دغدغه و استرس بسیاری برای بازگشت سرمایه خود از طریق سینماها داشته باشند. نتفلیکس با تعریف یک اکوسیستم اقتصادی جدید، معادله سود و زیان در هالیوود را تغییر داده است. در شرایط جدید کمپانی انتظار و نیازی ندارد که با تشویق تماشاچیان به خریدن بلیت و حضور در سینماها درآمدی بیش از هزینهای که برای فیلم خرج کرده بهدست آورد، بلکه نقشه آن است که تعداد بیشتری از مردم جهان مشترک نتفلیکس شوند. از این نظر وقتی نتفلیکس راضی میشود برای اثری همچون «مرد ایرلندی» چنین هزینه زیادی انجام دهد، در واقع بیشتر به دنبال تبلیغ خود از طریق شهرت و اعتبار اسکورسیزی بزرگ است تا به مخاطبان سینما در سراسر جهان این پیام را بدهد که این باشگاه پخش آنلاینی است که قطعا شما هم دوست دارید در آن عضو شوید.
فیلمهایی میسازیم که بقیه نمیسازند
«فیلمهایی میسازیم که بقیه نمیسازند»؛ این جمله همه حرف نتفلیکس خطاب به منتقدانش است. این کمپانی که سال گذشته با سرمایهگذاری بر فیلم «رما» در فصل جوایز سینمایی، بسیاری از جوایز مهم را درو کرده بود، در شرایطی بر این اثر هنری سرمایهگذاری کرده بود که اساسا «رما» به لحاظ قواعد مرسوم سینمای آمریکا، اثری کمفروش و کممخاطب است و در این شرایط حمایت از تولید آن توسط یک کمپانی فیلمسازی اتفاقی غیرمنطقی است، چرا که منطق بازار مانع چنین سرمایهگذاری میشود.
اما به نظر میرسد نتفلیکس که فعلا در حال معرفی گسترده خود به عنوان یک رقیب جدی در عرصه تولید فیلم است، این فیلم را نیز بدون چشمداشت به فروش آن مورد حمایت قرار داد. نشان به آن نشان که پس از تولید این اثر، موجی از نقدهای مثبت و تعریفهایی فراتر از انتظار در ارتباط با این ساخته آلفونسو کوارون، فیلمساز مکزیکی منتشر شد. موفقیت این فیلم در فصل جوایز سینما، سریال خوششانسیهای نتفلیکس را تکمیل کرد تا این رقیب تازهوارد هالیوودی که طی این مدت بارها مورد تقدیر مارتین اسکورسیزی بزرگ قرار گرفته بود، در نقش منجی هالیوود و سینمای هنری آن ظاهر شود؛ سیاستی که در راستای همان ماجرای علاقهمندسازی مخاطبان برای قرار گرفتن در باشگاه نتفلیکسیهاست؛ سیاستی که منجر به مانور روی شعار «ما فیلمهایی میسازیم که هیچکس دیگری نخواهد ساخت» میشود. حتی میتوان گفت نتفلیکس با حمایت از مارتین اسکورسیزی با آن سابقه درخشان نشان داد وقتی میتواند اسکورسیزی را به خودش جذب کند، پس قابلیت و توانایی به کارگیری هر فیلمساز دیگری را نیز دارد.
دعوا بر سر اصل سینما
اما اصل ماجرای نتفلیکس مربوط به شیوه سرمایهگذاری عجیب و غریب این کمپانی در عرصه تولید آثار سینمایی و تلاش آن برای نمایش خود به عنوان منجی سینما نیست، بلکه اصل بحث در ارتباط با شیوه توزیع محصولات تولید شده توسط این کمپانی است. با افزایش مشترکان نتفلیکس و سرمایهگذاری دیوانهوار این کمپانی در عرصه تولید، بسیاری از کارگردانهای صاحبنام سینما نیز نسبت به این وضعیت احساس خطر کردند، چرا که فیلمهای پرهزینه تولید شده توسط این کمپانی عموما به جای پرده سینما، تنها از طریق نتفلیکس و VOD در اختیار مخاطبان قرار میگیرند و این خطری جدی برای جریان تولید فیلم در جهان و البته استقلال و هویت سینما بهعنوان محلی برای نمایش فیلم است. البته این شیوه جدید طرفدارانی نیز دارد؛ بسیاری افراد در دفاع از این نحوه توزیع میگویند: «مخاطب آزاد است هر زمان و هر جا که میخواهد به تماشای فلان فیلم بنشیند». این حرف که البته در ظاهر درست است، با استناد به منطق بازار مطرح میشود؛ منطقی که احتمالا غلبه آن در طولانیمدت نتیجهای جز تضعیف جریان فیلمسازی کلاسیک و سیستم سنتی پخش فیلم نخواهد داشت.
فیلمهایی که برای تلویزیون هستند نه سینما!
درست چند روز بعد از برگزاری نودویکمین دوره مراسم اسکار، خبرهای مختلفی درباره اعتراض استیون اسپیلبرگ، کارگردان مشهور سینمای آمریکا و عضو موثر آکادمی اسکار درباره حضور فیلمهای تولید شده توسط کمپانیهای اینترنتی در فصل جوایز سینمایی بویژه جوایز آکادمی اسکار منتشر شد. اسپیلبرگ که البته پیش از این نیز اعتراض خود را نسبت به چنین اتفاقی مطرح کرده بود، اعلام کرد در اعتراض و مخالفت با حضور فیلمهای شرکت نتفلیکس، در جلسه بعدی مدیران آکادمی در رابطه با این مشکل و برابر بودن فیلمهای سینمایی و فیلمهای شبکههای سیال در آکادمی اسکار سخن خواهد گفت. حرف اصلی اسپیلبرگ در این زمینه این بود که بین فیلمهای شبکههای سیال مثل نتفلیکس و فیلمهایی که در سینما اکران میشوند، تفاوت قائل است و از نظر او فیلمهای شرکت نتفلیکس باید تنها در جایزه امی (جایزهای که فقط به بررسی آثار تولیدشده برای تلویزیون یا فضای مجازی میپردازد) شرکت کنند، نه در مراسم سینمایی مثل اسکار. او در این زمینه گفت: «نمیتوانم باور کنم فیلمهایی که تنها در چند سینما برای کمتر از یک هفته پخش میشوند، کیفیت لازم را برای حضور در اسکار داشته باشند». اما در میان همه اعتراضات و مخالفتهایی که با صحبتهای اسپیلبرگ شد، حرفهای رابرت دنیرو، بازیگر بزرگ سینمای جهان و دوست قدیمی اسپیلبرگ بیش از همه به چشم آمد. دنیرو در جدیدترین مصاحبه خود با «سیانان» درباره ایستادگی اسپیلبرگ و دیگر افراد هالیوود در برابر حضور فیلمهای محصول نتفلیکس در رقابت اسکار گفت: «نتفلیکس فرصتهای زیادی را بهوجود آورده که نباید خیلی ساده از کنار آن گذشت و البته این را هم بگویم که من موافق سالنهای سینما هستم و به نظرم آنها خیلی مهم و بااهمیت هستند اما همه چیز تغییر میکند و ما نمیتوانیم این تغییرات را پیشبینی کنیم. باید به سالنهای سینما احترام بگذاریم و تلاش کنیم این شیوه فیلم دیدن حفظ شود».
ارسال به دوستان
تمدید دومین دوره پویش کتابخوانی کتابقهرمان
دومین دوره پویش کتابخوانی کتابقهرمان با محوریت کتاب «آب هرگز نمیمیرد» نوشته حمید حسام که از نیمه مرداد آغاز شده و قرار بود تا پایان مهر ادامه داشته باشد، به دلیل استقبال مخاطبان تا پایان آبان تمدید شد. به گزارش «وطن امروز»، گفتنی است این اثر در ۱۱ فصل داستانی مستند، خاطرات سردار حاج میرزامحمد سلگی، فرمانده گردان حضرت ابوالفضل لشکر 32 انصارالحسین است. «آب هرگز نمیمیرد» نهتنها در سال ۹۳ برگزیده جایزه جلال آلاحمد شد، بلکه مقام معظم رهبری نیز برای آن تقریظی نوشتهاند. همچنین این اثر که انتشارات صریر با همکاری نشر ۲۷ بعثت آن را راهی بازار نشر کرده است، تا پیش از آغاز این پویش با قیمت ۶۰ هزار تومان به فروش میرسید اما در حال حاضر با قیمت ۲۸ هزار تومان به دست مخاطبان میرسد. علاقهمندان برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانند به سایت https://ketabghahreman.com مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
انتشار فراخوان حمایت از سینمای خلاق و کمبودجه
به منظور تقویت خلاقیتهای سینمایی، حمایت از تجربهگرایی به عنوان سنت دیرینه سینمای ایران و معرفی نیروهای تازه و خلاق به سینمای حرفهای، مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی طرح حمایت از تولید فیلمهای سینمایی خلاق با بودجه کم را منتشر کرد و به اجرا درخواهد آورد. به گزارش «وطن امروز»، شیوهنامه حمایت از تولید فیلمهای سینمایی خلاق با بودجه کم منتشر شد که در آن قرار است در سال 1398 از تولید 10 فیلم در قالب این طرح حمایت شود. سازمان امور سینمایی و مرکز در قبال حمایت انجام شده هیچگونه ادعای مالکیتی بر محصولات ندارد. به تمام متقاضیان که تحت حمایت این طرح قرار میگیرند، مبلغ 3 میلیارد ریال به عنوان پیشخرید حقوق نمایش خانگی و VOD پرداخت میشود که صاحب اثر میتواند با بازخرید این حقوق، حق نمایش خانگی را نیز در اختیار بگیرد. این طرح شرایط دیگری نیز دارد که علاقهمندان میتوانند با مراجعه به سایت سینمای تجربی آن را مطالعه کنند.
ارسال به دوستان
پس از واکنش بنیاد مولانا به «ملت عشق»، حالا مجوز 2 کتاب از «الیف شافاک» لغو شد
حاشیههای ادامهدار نویسنده ملت عشق
روز گذشته خبرگزاریها خبری منتشر کردند درباره اینکه کتاب «ناپاکزاده استانبول» نشر «آسیم» و نشر «فرهنگ نشر نو» و کتاب «شرم» نشر «نیماژ» و نشر «مروارید» لغو مجوز شدهاند. به گزارش «وطن امروز»، این 2 اثر ترجمههای متفاوتی از کتاب «الیف شافاک» هستند؛ «شرم» ترجمه صالح حسینی (مروارید) و «ناپاکزاده استانبول» ترجمه فرناز گنجی و محمدباقر اسماعیلپور (آسیم) است. پیشتر نیز اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران از لغو مجوز نشر و توزیع کتاب «۱۰ دقیقه و ۳۸ ثانیه در این دنیای عجیب» نوشته الیف شافاک با ترجمه علی سلامی خبر داده بود.
به گزارش «وطن امروز»، جنجالها پیرامون آثار الیف شافاک محدود به این اتفاقات اخیر نمیشود،چرا که دیماه 97 و در جلسه نقدوبررسی «ترجمههای داستانهای زنان نویسنده ترک در ایران» بود که مژگان دولتآبادی به سفارشی بودن کتاب معروف «ملت عشق» الیف شافاک اشاره کرد. مژگان دولتآبادی که خود نیز مترجم است، در بخشی از صحبتهای خود پیرامون «ملت عشق» گفت: «شاید خیلیها ندانند کتاب «عشق» الیف شافاک که در ایران تحت عناوین «ملت عشق»، «دولت عشق» و عناوین دیگر ترجمه شده، یک کتاب سفارشی است. یعنی شافاک در سال مولانا به درخواست بنیاد مولانا کتاب عشق را نوشته است که هیچ وقت دراینباره هیچ صحبتی نمیشود. به نظر من پرفروش شدن این کتاب، فروش واقعی آن نیست. من دوستان زیادی در ترکیه دارم که در حوزههای مختلف فعالیت میکنند و جالب است شافاک در بین هیچکدام آنها محبوب نیست».
در آن جلسه اگرچه انتقادات فراوانی نسبت به سطح نویسندگی و توانمندی الیف شافاک مطرح شد اما اظهارنظر مژگان دولتآبادی بیش از دیگر اظهارات و نقدها شنیده شد. سفارشی بودن کتاب مسألهای بود که برای اولین بار توسط دولتآبادی مطرح شد و البته پس از گذشت نزدیک به یک سال، فروزنده اربابی تنها عضو ایرانی بنیاد بینالمللی مولانا و همچنین رئیس این بنیاد اسین چلبی، نامهای در رد ادعای مژگان دولتآبادی مبنی بر سفارشی بودن ملت عشق نوشته و در اختیار ایبنا قرار دادند که چند روز پیش منتشر شد.
در متن نامه فروزنده اربابی تنها عضو ایرانی بنیاد بینالمللی مولانا و در ادامه اسین چلبی به ایبنا آمده است: «آن خبرگزاری محترم در تاریخ دوشنبه 3 دیماه 1397 خبری را به نقل از خانم مژگان دولتآبادی منتشر کرده که رمان «عشق» که در ایران به نام «ملت عشق» چاپ شده کتابی است که به سفارش بنیاد بینالمللی مولانا نوشته شده، بنده این خبر عاری از حقیقت را تکذیب میکنم».
این جوابیه میافزاید: «یادآوری میکنم که بنیاد مولانا این رمان را در حدی نمیبیند که معرف آموزههای حضرت مولانا جلالالدین بلخی معروف به رومی باشد و ایرادهای زیادی نسبت به نوشته کتاب دارد. خواهشمندم برای تنویر افکار عمومی این تکذیبیه را در خبرگزاری کتاب مطابق قانون مطبوعات چاپ فرمایید».
به نظر میرسد با توجه به وضعیت فعلی و جدیتر شدن انتقادات از آثار این نویسنده داستانهای عامهپسند، در ادامه شاهد خبرهای بیشتری در ارتباط با انتقاد چهرهها و نهادهای سرشناس از آثار او باشیم.
ارسال به دوستان
نظر مسعود فراستی درباره توقف اکران «خانه پدری»
راه نقدش بسته شد
مسعود فراستی دلایلش را برای مخالفت با توقیف «خانه پدری» مطرح کرد. به گزارش «وطنامروز»، مسعود فراستی، منتقد سینما در تازهترین قسمت برنامه تلویزیونی «هفت» درباره اتفاقات اخیری که برای فیلم «خانه پدری» به وقوع پیوسته، گفت: من قبلا گفتم که فیلمـ و نه فیلمسازـ ضدملی است و همچنان بر این باورم که فیلم ضدملی است. این فقط بحث تم نیست؛ بحث جای دوربین است. به نظر من هر چیزی میتواند در سینما مطرح شود، از جمله خیانت و جنایت. بنابراین من با تمها مشکل ندارم. نسبتی که با این موضوعات برقرار میکنیم، مسأله است. اگرنه میتوانی یک مسأله خیانت ملی را با نگاه درست و نسبت درستی که برقرار میکنی، آسیبشناسی کنی! «خانه پدری» از نظر تکنیکی، فضاسازی و خلق شخصیتها بشدت ضعیف است و ابداً فرم ندارد! اشکال دوم فیلم، تعمیمی است که عیاری میدهد؛ واقعهای که ۸۰ سال است ادامه مییابد و مدام در یک دایره بسته تکرار میشود. من در تمام طول عمرم این اولین فیلمی بود که آن زمان موافق بودم اکران نشود؛ بویژه در خارج! چون در خارج نمایش آن فیلم به معنی این است که ایرانیها نهتنها فاندامنتالیست هستند بلکه تروریست هستند، ماقبل مدرنیزمند و نزدیک به داعش و طالبان! موضعم اکران فیلم «خانه پدری» بود، چون بعد از این همه سال سکوت و بایکوت، وقتی اکران میشد، همه آن را میدیدند و میشد آن را یک نقد جامع کرد. اما با پایین آمدن فیلم این امکان بسته شد.
ارسال به دوستان
جشنواره تئاتر فتح خرمشهر؛ از وعدههای عملی نشده تا قول بیسرانجام ناطق نوری
تنهای تنهای تنها
خلاصه اظهارات روز گذشته حمیدرضا آذرنگ، دبیر جشنواره ملی فتح خرمشهر، عدم حمایت نهادها و سازمانهایی بود که وعده داده بودند اما این جشنواره را تنها گذاشتند. به گزارش «وطن امروز»، نشست رسانهای بیستودومین جشنواره ملی تئاتر فتح خرمشهر روز گذشته در تئاتر شهر برگزار شد. حمیدرضا آذرنگ، دبیر جشنواره «تئاتر فتح خرمشهر»، در این نشست با گلایه از مشکلات برگزاری و حمایت نشدن این رویداد از جانب نهادها و مسؤولان، درباره جزئیات جشنواره توضیحاتی ارائه داد. این اظهارات با تیترهای قابل تاملی در خبرگزاریها انعکاس پیدا کرد. «به کائنات پناه میبرم»، «منتظرم رگ وعدهدهندگان بجنبد»، «وعده ساخت پلاتو در خرمشهر محقق نشد» و تیترهای دیگر با این مضمون و محتوا نشان میدهد مشکل اصلی جشنوارهای که به نام «تئاتر خرمشهر» کلید خورده، حمایتهای مادی است که وعدهاش داده شده اما به سرانجام نرسیده است. حمیدرضا آذرنگ در این نشست گفت: ما جشنوارهمان را برای بزرگترین مناسبت ملیمان برگزار میکنیم. آزادی و رهایی خرمشهر زمانی که اتفاق افتاد کل ایران سرشار از شکوه بود. من نمیدانم الان چه اتفاقی افتاده که در برگزاری جشنوارهای درباره فتح خرمشهر آدمها تنها میمانند. وی ادامه داد: الان من هرچه بگویم وعده است و همچنان منتظرم کسانی که وعده دادهاند به حرفشان عمل کنند. من دستم را به تکدی جلوی خیلی از مسؤولان دراز کردم و تمام غرورم را زیر پا گذاشتم و اصلا منتی هم بر سر کسی ندارم و به خاطر مردم عزیز خرمشهر به برخی رو انداختم تا بتوانم حمایتی برای جشنواره کسب کنم اما هیچ کس سراغ من بهعنوان دبیر جشنواره نیامد الا اداره کل هنرهای نمایشی که بیشتر از توانش در کنار ما است و منطقه آزاد اروند که در حد چارچوبی که برایش تعریف شده به ما کمک میکند. مواجهه آذرنگ با ناطق نوری و درخواست از او برای کمک به جشنواره تئاتر فتح خرمشهر نیز ماجرای جالبی است که در این نشست مطرح شد. آذرنگ گفت: در سفری که به خرمشهر داشتم در هتل آزادی با آقای ناطق نوری برخورد داشتیم که ایشان قول همکاری و کمک به ما دادند و صبح آن روز از دفتر ایشان با من تماس گرفتند و گفتند هر کمکی بتوانند به ما میکنند. تا اینجا ایشان حسن نیت خودشان را به ما نشان دادند اما متاسفانه کسی را که برای کمک به ما معرفی کردند هیچ کمکی به ما نکرد و کلا این قضیه فراموش شد.
ارسال به دوستان
برنامه جدید شبکه 4 در حوزه تعلیم و تربیت
«مدرسه ایران» برنامه جدید شبکه 4 در حوزه تعلیم و تربیت است که از 14 آبان از شبکه 4 سیما روی آنتن میرود. به گزارش «وطنامروز»، مجله ترکیبی «مدرسه ایران» به تهیهکنندگی حمید اسکندری در 26 قسمت 55دقیقهای در گروه اجتماعی شبکه 4 سیما تولید میشود و از 14 آبان ماه به صورت هفتگی سهشنبهها ساعت 21 از شبکه 4 سیما پخش میشود. موضوع اصلی این برنامه تعلیم و تربیت در همه مقاطع تحصیلی است و نقش ارکان مختلف جامعه در تعلیم و تربیت و رشد و بالندگی کشور مورد بررسی قرار میگیرد. مروری بر اخبار هفتگی تعلیم و تربیت، پخش مستند مرتبط با موضوع برنامه، «تاریخ و جغرافیا» و «معلم خاص» با معرفی معلمان ویژه کشور، از جمله بخشهای این برنامه تلویزیونی است. فصل اول «مدرسه ایران» به سردبیری حسین غفاری از این هفته سهشنبهها ساعت 21 از شبکه 4 سیما پخش میشود.
ارسال به دوستان
ریدلی اسکات بالاخره زندگی گوچی را میسازد
لیدی گاگا، بازیگر فیلم بعدی ریدلی اسکات شد که درباره خانواده گوچی در دنیای مد و کشته شدن نوه بنیانگذار این برند است. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، این فیلم درامی جنایی است که با الهام از رویدادهای واقعی ساخته میشود و لیدی گاگا در آن در نقش پاتریسیا رجیانی، همسر سابق مائوریتسیو گوچی، نوه بنیانگذار گوچی ظاهر میشود. بیش از ۱۰ سال پیش خبر ساخته شدن این فیلم توسط اسکات مطرح شده بود. رجیانی برای تلاش در قتل همسر سابقش روی پلههای دفترش در سال ۱۹۹۵ در ایتالیا دستگیر و محاکمه شد. او طی محاکمه با لقب بیوه سیاه خوانده میشد و در نهایت تا سال ۲۰۱۶ که آزاد شد به مدت ۱۸ سال در زندان بود. گاگا پس از آنکه با بازی در نخستین فیلم بلندش «ستارهای متولد شده است» به کارگردانی بردلی کوپر، نامزدی اسکار بهترین بازیگر زن را دریافت کرد، برای بازی در این فیلم انتخاب شده است. اسکات تهیهکننده فیلم زندگی گوچی هم خواهد بود. وی اکنون در حال کارگردانی درامی تاریخی با عنوان «آخرین دوئل» با بازی بن افلک، مت دیمون و آدام درایور است.
ارسال به دوستان
جدیدترین نمایشگاه نقاشی «حسن روحالامین» افتتاح شد
عصیان دیدنی شد
«حسن روحالامین» هنرمند شناختهشده عرصه هنرهای تجسمی کشور تازهترین نمایشگاه نقاشی خود را در گالری آرتیبیشن به نمایش گذاشت. به گزارش تسنیم، جدیدترین نمایشگاه انفرادی نقاشی «حسن روحالامین» با عنوان «عصیان» عصر جمعه 10 آبان در گالری آرتیبیشن افتتاح شد. این نمایشگاه شامل 24 تابلو از مجموعه «عصیان» روحالامین است که در ابعاد مختلف روی بوم خلق شده است. «عصیان» را میتوان متفاوتترین نمایشگاه نقاشی روحالامین دانست که با محور اسبهای عصیانگر طراحی و اجرا شده است. تازهترین نمایشگاه نقاشیهای حسن روحالامین در حالی افتتاح شد که بیش از 50 درصد تابلوهای حاضر در مجموعه «عصیان» در همان ساعات اولیه افتتاح نمایشگاه به فروش رفت. این نمایشگاه نقاشی تا 19 آبانماه جاری همه روزه از ساعت 11 الی 20 و جمعهها از ساعت 16 تا 20 پذیرای علاقهمندان است. علاقهمندان جهت بازدید از این نمایشگاه میتوانند به گالری آرتیبیشن واقع در خیابان شریعتی، نرسیده به بزرگراه همت، خیابان شهید گلنبی غربی، خیابان ساسانیپور، کوچه قندی، پلاک 6 مراجعه کنند. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|