|
گفتوگوی «وطن امروز» با محمد گلریز درباره وضعیت این روزهای موسیقی
تا زندهام معترضم!
* هنرمند بسیجی بدون چشمداشت کار میکند
* جناب گلریز! نخستین پرسش را با یک سؤال کلی درباره هنرمندان بسیجی آغار کنیم؛ به نظر شما یک هنرمند بسیجی باید چه ویژگیهایی داشته باشد؟
بسیجی واقعی، در اصل شهدا و جانبازانی هستند که در دوران دفاعمقدس بدون هیچ چشمداشتی جان خود را فدای کشور و آرمانهایش کردند و در اصل این جماعت از جان خود گذشتند تا اسلام زنده بماند و ایران اسلامی سروسامان بگیرد و قرار اصلی این بوده است که با فداکاریهای این عزیزان، نسل بعدی انقلاب به حال و روز مستضعفین برسند و عدالت اجتماعی را برقرار کنند اما متاسفانه امروز، تحت تاثیر جنگ نرم دشمن و حتی نقص عملکردمان تا حدودی در رسیدن به عدالت اجتماعی عقیم ماندهایم.
حال هنرمندی که ادعا میکند بسیجی است، در وهله نخست باید همانند الگوهای اصلی بسیجیان، برای رسیدن به آرمانهای انقلاب اسلامی هیچ چشمداشتی نداشته باشد. این ویژگی نخستین و اصلیترین خصوصیت یک هنرمند بسیجی قلمداد میشود و اگر آثار شاخص هنری خلق شده انقلاب اسلامی را مرور کنیم به این نتیجه میرسیم که شاخصترین آثار مربوط به هنرمندانی است که به معنای واقعی به اصول یک بسیجی پایبند بودهاند.
* پس با این اوصاف اگر بخواهیم شاهد تولید یک اثر شاخص انقلابی باشیم، باید منتظر فعالیت یک هنرمندی بسیجی باشیم؟!
اجازه بدهید در اینباره نکته مهمی را بگویم؛ کلمه «بسیجی» صرفا یک صفت است و به هر هنرمندی که بر اساس آرمانهای انقلاب اسلامی و با نیت خیرخواهانه دست به تولید اثر بزند، گفته میشود. متاسفانه برخیها به اشتباه تصور میکنند عنوان «بسیجی» نام یک عده خاص از ارگانی خاص است که همین سوءبرداشت موجب ایجاد شکافهایی میان هنرمندان میشود.
* شاید این سوءبرداشت از آنجا نشأت میگیرد که برخی مواقع به بعضی هنرمندان متعهد انگ هنرمند سفارشی میزنند؟!
به هر حالا شما در عرصه هنر هر فعالیتی انجام دهید بالاخره حرف و حدیثهایی در پی خواهد داشت که یک هنرمند واقعی به این حواشی اهمیتی نمیدهد اما در مجموع بنده هم معتقدم تولید آثار سفارشی آنچنان که باید همانند آثار هنرمندان متعهد به اثری ماندگار منتج نمیشود؛ چهبسا هنرمندانی بودهاند که بدون نیت قلبی و صرفا با انگیزههای شغلی و مادی دست به تولید اثر زدهاند اما خروجی کار چنگی به دل نزده است. در مجموع میتوان گفت تولید برخی آثار ضعیف سفارشی بیشترین لطمه را به هنر ارزشی کشور زده است.
* کمی از این مباحث کلی فاصله بگیرم و درباره وضعیت موسیقی کشور صحبت کنیم. شما طی این سالها جزو معدود کسانی بودهاید که بدون رودربایستی به نقد فضای حاکم بر موسیقی کشور پرداخته اید؛ با توجه به این شرایط، پاشنه آشیل فعلی موسیقی کشور را چه میدانید؟
مهمترین نکته منفی فضای کلی موسیقی کشور این است که فرهنگ موسیقایی ما برآیندی از انقلاب اسلامی نیست و این فضا برای کشوری که عنوان اسلامی را یدک میکشد، مایه تاسف است، زیرا فرهنگ موسیقی باید ابزاری برای ترویج فرهنگ اسلامی و ایرانی باشد.
* آنطور که از صحبتهای شما برداشت میشود، منظورتان موسیقی پاپ است که نبض اقتصادی موسیقی را در دست گرفته است.
من به هیچ عنوان با آن موسیقی پاپ که ترانه فاخر و موزیک دم دستی ندارد، هیچ مشکلی ندارم. مشکل آنجاست که آنچه امروز به عنوان موسیقی پاپ به مردم ارائه میشود، اصلا «پاپ» نیست، زیرا به جای موسیقی پاپ، کپی دست دوم از موسیقی لسآنجلسی داریم که متاسفانه از طرف نهادهای فرهنگی خودمان این موسیقی بشدت مورد حمایت قرار میگیرد. موسیقی پاپ اگر بدرستی تعریف و ساخته شود، اتفاقا دربرگیرنده آثار خوبی هم خواهد شد اما موسیقی امروز ما یکسری آهنگ با ترانههای سبک و ریتم تکراری و دمدستی است که نهتنها از شبکههای فارسیزبان ماهواره، بلکه از سر غفلت از رسانه ملی تبلیغ میشود. در مجموع میخواهم بگویم تا آن زمان که این شرایط اصلاح نشود، به این جریان نقد دارم اما یک دست که صدا ندارد. هر چند بنده تا نفس دارم صدای اعتراضم به این جریان بلند خواهد بود.
* شما تا چه اندازه مسؤولان نهادهای فرهنگی و سیاستگذاران را در بهوجود آمدن این شرایط مقصر میدانید؟
موسیقی که نه محتوا دارد و نه شعر آبرومندی، آن هم با کلی هزینه، جایگزین موسیقی اصیل ایرانی شده و موسیقی فاخر مظلوم واقع شده است. چطور برای این همه کنسرت به ظاهر پاپ بودجه مهیاست اما برای کارهای اصیل و انقلابی بودجه کم است؟
این مسائل همگی از سیاستگذاریهای غلط مسؤولان فرهنگی نشأت میگیرد که با حمایتهای بیجای خود از این جریان، به ترویج آن کمک میکنند و دست آخر هم میگویند چون این فضا مخاطب دارد ما هم حمایت میکنیم، فارغ از اینکه حمایتها و سیاستگذاریهای غلط همین مدیران باعث ترویج این نوع موسیقی در میان مخاطبان شده است. از سوی دیگر سالهاست به بهانه جشن پیروزی انقلاب اسلامی، با بودجه دولتی جشنواره موسیقی فجر برگزار میشود که متاسفانه این جشنواره فقط نام «انقلاب اسلامی» را یدک میکشد و مبدأ سیاستگذاریهای اشتباه در فضای موسیقی کشور از همین جشنواره رقم میخورد. در نتیجه نمیتوانیم با این فضای موسیقایی، منعکسکننده فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی باشیم و پیشنهاد میکنم لااقل امسال اسم جشنواره موسیقی فجر را عوض کنیم، زیرا این همه خرج و هزینه از بودجه و بیتالمال انجام میشود اما در عمل عایدی برای فرهنگ کشور ندارد.
* نقش هنرمندان متعهد در این شرایط بغرنج و مسموم موسیقی کشور چیست؟
متاسفانه یک نگاه بدبینانهای میان برخی دوستان شکل گرفته که مخاطبانی که اهل مسجد و عبادت هستند، از هنر به دورند و به هیچ عنوان نمیتوان این عده زیاد را با آثار فاخر موسیقی آشنا کرد. همین برداشت اشتباه موجب شده مسؤولان ما برنامه مدونی برای تولید آثار موسیقایی شاخص برای اغلب مردم نداشته باشند اما بشدت معتقدم اگر اثر موسیقایی فاخر و گوشنواز باشد و ترانه سخیفی هم نداشته باشد، حتی مردمی که مسجدی ثابت هستند هم مخاطب آن خواهند شد.
به عنوان مثال بنده با حضورم در دوران دفاعمقدس ثابت کردم موسیقی فاخر همیشه مخاطب دارد، حتی در شرایط سخت. بخوبی خاطرم است که در مسجد جامع خرمشهر چندین برنامه اجرا کردم و تنها خوانندهای هستم که همراه با گروه ارکستر در مساجد برنامه زنده اجرا کردم که مورد استقبال هم قرار گرفت.
* بهعنوان سخن آخر چه راهکار و توصیهای به متولیان و سیاستگذاران موسیقی کشور دارید؟
شاید تمام صحبتهایم در این مصاحبه به یک جمله ختم شود و آن اینکه اگر مسؤولان فرهنگی کشور شناخت درستی از مردم داشته باشند، مسلما میتوانند شرایطی رقم بزنند که آثاری به تولید برسد که موجب تعالی روح و روان مردم شود و در نهایت به معنای واقعی موسیقی مردمی شکل بگیرد. همانطور که بارها گفتهام در بهوجود آمدن شرایط فعلی موسیقی کشور، حتی خیلی از هنرمندان و فعالان موسیقی پاپ را هم مقصر نمیدانم، مقصر اصلی بهوجود آمدن این شرایط سیاستگذاران فرهنگی کشور هستند که باید فکری به حال این شرایط کنند. از سویی دلسوزان فرهنگ کشور باید از مسؤولان مرتبط مطالبه کنند چرا فضای موسیقی کشور به چنین روزی افتاده است.
ارسال به دوستان
همزمان با هفته بسیج «نمایش» حالوهوای دفاع مقدسی بهخود میگیرد
«مهاجر»، «نجات یافتگان»، «لیلی با من است»، «شیار ۱۴۳»، «جنگ نفتکشها»، «تنگه ابوقریب» و «اخراجیها۱» در هفته بسیج از شبکه نمایش پخش میشوند. به گزارش روابط عمومی شبکه نمایش، این هفته و همزمان با سالروز صدور فرمان تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر تاسیس بسیج مستضعفان، شبکه نمایش 7 فیلم سینمایی را با موضوع جبهه و دفاعمقدس برای پاسداشت هفته بسیج، در بخش صحنهگران خود پخش میکند. «مهاجر»، «نجات یافتگان»، «لیلی با من است»، «شیار ۱۴۳»، «جنگ نفتکشها»، «تنگه ابوقریب» و «اخراجیها ۱» آثاری هستند که به ترتیب از شنبه ۲ تا جمعه ۸ آذرماه ساعت ۲۱ از شبکه نمایش پخش و ساعت ۳ بامداد و ۸ صبح روز بعد بازپخش میشوند.
ارسال به دوستان
نشست نقد و بررسی کتاب «ملیـ مذهبیها» برگزار شد
نهضت آزادی و مسأله تناقض
در نشست نقد و بررسی کتاب ملیـ مذهبیها درباره وجوه مختلف اندیشه و تفکر این جریان سیاسی و روایت کتاب درباره آنها بحث و اظهارنظر شـد. کتاب «ملی ـ مذهبیها» اثر مهدی حقبین که به موضوع جریانشناسی نیروهای ملی- مذهبی در جمهوری اسلامی ایران میپردازد، در زمره تولیدات مرکز اسناد انقلاب اسلامی است. به مناسبت هفته کتاب نشست نقد و بررسی کتاب «ملیـ مذهبیها» با حضور حجتالاسلام عبدالمجید معادیخواه و دکتر یعقوب توکلی برگزار شد. به گزارش «وطن امروز»، در ابتدای این نشست که در خبرگزاری مهر برگزار شد، حجتالاسلام معادیخواه با اشاره به کتاب «ملی- مذهبیها» گفت: در این کتاب تلاشهای زیادی صورت گرفته است. واقعیتش این است که زحمت زیادی کشیده شده و در مقایسه با برخی کارهایی که در این رابطه انجام گرفته، کار خوبی است. فکر میکنم اگر این کار را با کاری که اخیرا از آقای زیباکلام منتشر شده مقایسه کنیم بهنظر من این کتاب نسبت به کتاب آقای زیباکلام قابل دفاعتر است. حجتالاسلام معادیخواه به مطالعه بخشی از کتاب پرداخت و گفت: در بخشی از این کتاب آمده است که «حسن نزیه اصولا یک فرد غیرمذهبی بود و اولین کسی بود که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی عمل به احکام اسلامی را نه مفید میدانست و نه ممکن». حالا در قسمت دیگر نوشته است که «حسن نزیه رئیس کانون وکلا در ۹ خرداد ۱۳۵۸ درباره عدم امکان اجرایی شدن قوانین اسلامی گفت: اگر ما فکر کنیم تمام مسائل سیاسی، اقتصادی و قضایی را میتوانیم در قالب اسلامی بسازیم، آیات عظام هم میدانند این امر در شرایط حاضر نه مقدور است و نه ممکن و نه مفید». اینجا ملاحظه میشود که این دو تا حرف است. یعنی حسن نزیه میگوید آیات عظام هم میگویند نمیشود تمام مسائل سیاسی، اقتصادی و قضایی را در اسلام بریزید. خب میتوانیم بگوییم که آیات عظام اینطوری نگفتند. خیلی فرق میکند که بگوییم نزیه معتقد است عمل به اسلام نه مفید است و نه عملی. یعقوب توکلی نیز تناقضات نهضت آزادی را یکی از مباحث مهم تاریخی در بررسی ملی- مذهبیها دانست و افزود: یکی از حوزههایی که نیاز بود درباره نهضت آزادی کار شود مسأله تناقض است. گاهی مواضع خود را تغییر میدادند و عکس موضع قبلی خود موضعگیری میکردند. درباره ماجرای اشغال سفارت آمریکا، نهضت آزادی ابتدا حمایت و بعد انتقاد کرد. وی با انتقاد از رواج سنت تغییر موضع یا ابراز ندامت در رجال سیاسی گفت: این شیوه متاسفانه در بین مسؤولان جمهوری اسلامی نیز اخیرا رایج شده است. به عنوان مثال مسؤولی 4 سال پیش یک جملهای را نقل کرده است و امروز همان حرف را نقض میکند. باید بررسی شود چرا مسؤولان یا سیاستگذاران در دوران تصدیگریشان حرفهایی میزنند و مواضعی دارند و بعد از اتمام دوره مسؤولیت، مخالف مواضعشان سخن میگویند و ابراز پشیمانی میکنند؟ همین ابراز پشیمانی جامعه را درگیر و مردم را دچار دلسردی میکند. سوال اینجاست که مورخ کدام موضع را قبول کند؟ موضع اولیه یا پشیمانی را؟
ارسال به دوستان
با اضافه شدن بازیگران جدید
احتمال پخش بچه مهندس 3 در رمضان 99
«بچه مهندس» گام اول خودش را در ماه رمضان 2 سال قبل برداشت؛ سریالی که ماجرای آن به پرورشگاهی به نام «خانه خورشید» بر میگشت. به گزارش تسنیم، علی غفاری و سعید سعدی کارگردان و تهیهکننده این سریال تلویزیونی بودند. این سریال در 2 فصل قبلی، نوجوانی و جوانی شخصیتی به نام «جوادی» را مطرح میکرد. حالا «بچه مهندس» به فصل سوم رسیده و در روزهای فیلمبرداری قرار دارد. حسن وارسته، نویسنده فصل سوم «بچه مهندس» است و نقش جوادی را روزبه حصاری بازی میکند. این روزها گروه «بچهمهندس» در فرمانیه مشغول تصویربرداری هستند. روزبه حصاری پیش از این در سریالهای «یادآوری» و «تاریکی شب روشنایی روز» هم به ایفای نقش پرداخته است. تهیهکننده سریال «بچهمهندس3» با اشاره به تصویربرداری در بهمنماه گفت: گروه «بچهمهندس» این روزها در شرکتی حوالی شادآباد فیلمبرداری میکنند؛ 75 درصد کار تصویربرداری شده است و انشاءالله تا اوایل بهمنماه کار تصویربرداری تمام میشود. وی درباره زمان پخش سریال تأکید کرد: پیشنهاد ما به پخش شبکه 2 ایام ماه مبارک رمضان 1399 است اما بستگی به تصمیم خودشان دارد. سعدی با اشاره به اضافه شدن 2 بازیگر به گروه «بچهمهندس»، افزود: سیدمهرداد ضیایی و کاوه سماکباشی به گروه بازیگران سریال اضافه شدهاند؛ فرهاد قائمیان، ثریا قاسمی، کامران تفتی و اتابک نادری هم از بازیگران جدیدند که در فصل سوم «بچه مهندس» حضور دارند. ارسال به دوستان
درباره «گرامافون» که اولین تجربه داستاننویسی علی مرادخانی است
یک عاشقانه غیر کلاسیک
احسان سالمی: «گرامافون» از آن عاشقانههاست که اگر محیط دانشگاه و فضای دانشجویی را درک نکرده باشید، احتمالا نمیتوانید ارتباط چندانی با آن برقرار کنید و البته اگر تجربه حضور در دانشگاه بویژه محیط خوابگاه را داشته باشید، حتما یا تجربهای مشابه روایت این کتاب داشتهاید یا اینکه حداقل شاهد روایتی شبیه آنچه در کتاب آمده، بودهاید. اصلا به همین خاطر هم هست که «گرامافون» برای آنهایی که زمانی دانشجو بودهاند، اثری باورپذیرتر است؛ قصه عشق پسری شهرستانی به دختری تهرانی و تلاش او برای به دست آوردن دل دختر جوان و خانوادهاش و البته همراه کردن خانواده خود برای همراهی در این مسیر. «گرامافون» به تعداد شخصیتهایش راوی دارد و اتفاقا همین ویژگی بر جذابیت کتاب اضافه کرده است؛ هر بار یکی از کاراکترها از منظر خود راوی بخشی از داستان میشود و قصه اصلی کتاب را پیش میبرد و در عمل روایت خطی قصه را از حالت تخت و کلاسیک بسیاری از داستانهای بلند ایرانی خارج میکند. مرادخانی در این اثر که اولین داستان بلند او است، سعی کرده در دل روایت یک عاشقانه دانشجویی، نگاهی هم به برخی معضلات موجود در مسیر ازدواجهای دانشجویی بیندازد؛ از مسأله اختلاف طبقاتی و مسائل ناشی از آن تا مشکلات اقتصادی موجود در جامعه و موانعی که بر اثر آن در مسیر ازدواج جوانان قرار میگیرد. او با پیوند زدن یک سر قصه اثرش به شهر یزد و حال و هوای سنتی آن از یکسو و گره زدن بخش دیگر قصه به تهران بهعنوان نماد تام و تمام شهرهای مدرن در ایران، به شکلی از تقابل سنت و مدرنیته در جامعه امروز و سبک زندگی برآمده از هر کدام این تفکرها میگوید.«گرامافون» البته با وجود روایت روان و خوشخوان بودنش ایراداتی نیز دارد که شاید یکی از اصلیترین آنها را باید در تاکید اغراقآمیز نویسنده بر دلبستگی شخصیت اصلی قصه به معشوقهاش دانست؛ التماسهای او به دختر جوان در بعضی موارد به قدری شدت میگیرد که به نوعی در ذوق مخاطب میزند. به این مورد باید نبود کاراکتر منفی جدی و موثر در مسیر قصه اصلی کتاب را هم اضافه کنید؛ کاراکتری که حضور فعالش میتوانست بر تعلیقهای قصه و در نتیجه جذابیت آن بیفزاید. با این همه آنچه با قطعیت میتوان گفت این است که «گرامافون» بهعنوان نخستین اثر داستانی یک نویسنده جوان، اثری قابل قبول و خواندنی است که تجربه مطالعه آن برای دانشجویان لذتی مضاعف دارد. ارسال به دوستان
«پوتینهای خاموش»، «ضریح چشمهایت» و «سردار» منتشر شدند
3 نمایشنامه دفاع مقدسی در بازار کتاب
نمایشنامههای کوتاه «پوتینهای خاموش»، «ضریح چشمهایت» و «سردار» نوشته علیرضا پارسی در قالب 3 کتاب مجزا توسط نشر صریر منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، نمایشنامه «پوتینهای خاموش» درباره 2 سرباز ایرانی و عراقی است که به شکل اتفاقی پاهایشان روی مین میماند و در فاصله حدود 2 متری روبهروی هم قرار میگیرند. این نمایشنامه در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۴ هزار تومان منتشر شده است. نمایشنامه «ضریح چشمهایت» درباره آسیه زن جوانی است که بر مزار همسر شهیدش، اسماعیل حضور مییابد و با او از روزهای تلخ و شیرین سخن میگوید؛ از تنهایی و سختیهای زندگی با همسرش حرف میزند و درد دل میکند. آسیه از عشق و زندگی، غمها و غصهها، جنگ و پشت جبهههای جنگ میگوید. در نهایت بر سر مزار این شهید، از غصه جانبه جانآفرین تسلیم میکند. این نمایشنامه در شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و با قیمت ۳ هزار تومان به چاپ رسیده است. نمایشنامه «سردار» هم بر اساس گوشههایی از زندگی و مبارزات قهرمانانه شهید حسین املاکی یکی از فرماندهان گیلانی نوشته شده است. اتفاقاتی که در جبهه و پشت جبهه برای این شهید رخ میدهد، در تابلوهای متعدد روایت میشود و ویژگی اخلاقی، رفتاری و کرداری او را میگوید. ارسال به دوستان
سینما
«خوب، بد، جلف۲» پروانه نمایش گرفت
شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی برای 2 فیلم «خوب، بد، جلف» و «فصل ماهی سفید» مجوز نمایش صادر کرد. به گزارش «وطنامروز»، شورای پروانه نمایش فیلمهای سینمایی در جلسه اخیر که با حضور اکثریت اعضا برگزار شد، مجوز نمایش 2 فیلم «خوب، بد، جلف» به تهیهکنندگی محسن چگینی، نویسندگی و کارگردانی پیمان قاسمخانی و «فصل ماهی سفید» به تهیهکنندگی مشترک علی گلبهاران و آرش سجادیحسینی، نویسندگی و کارگردانی قربان نجفی را صادر کرد. فیلم تازه پیمان قاسمخانی در واقع قسمت دوم فیلم قبلی این کارگردان با نام «خوب، بد، جلف» است که با نام «خوب، بد، جلف۲؛ ارتش سری» به سرانجام رسیده است و احتمالاً با همین نام هم اکران خواهد شد.
***
2 فیلم تازه فرم جشنواره فجر را پر کردند
تهیهکننده ۲ فیلم سینمایی «بعد از تو» و «قتل عمد» بیان کرد فرم حضور این فیلمها در سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر پر شده است. به گزارش مهر، محمد احمدی با اشاره به پروژههای سینمایی که در دست دارد، گفت: «قتل عمد» به کارگردانی سعید دولتخوانی در مراحل آخر صداگذاری و موسیقی قرار دارد. صداگذاری این پروژه را احسان افشاریان و ساخت موسیقی آن را سهراب شهیدی برعهده داشتهاند. این فیلم بتازگی برای حضور در سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر فرم پر کرده است. احمدی با اشاره به فیلم «بعد از تو» گفت: پروانه نمایش «بعد از تو» به کارگردانی فرهاد نجفی نیز صادر شده و برای این فیلم هم فرم حضور در سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر را پر کردهایم. در این فیلم نیز بازیگرانی چون مینا وحید، تیرداد کیایی، مهدی حسینی، نیلوفر پارسا، بابک قادری، دریا مرادیدشت و رضا بادامچی حضور دارند.
***
یک جایزه آسیاپاسیفیک برای سینمای ایران
مراسم پایانی سیزدهمین دوره جوایز سینمایی آسیاپاسیفیک در استرالیا با کسب یک جایزه برای فیلم «رونا مادر عظیم» برگزار شد. به گزارش ایسنا، امسال سینمای ایران در 6بخش از جوایز «آسیاپاسیفیک» برای کسب جایزه شانس داشت اما در نهایت فیلم «رونا مادر عظیم» به کارگردانی جمشید محمودی و تهیهکنندگی نوید محمودی موفق به دریافت جایزه «تنوع فرهنگی یونسکو» از این رویداد سینمایی شد. محسن تنابنده، مجتبی پیرزاده، فرشته حسینی، فاطمه حسینی، فاطمه میرزایی، محیی رضایی، سعید چنگیزیان و علیرضا استادی در فیلم «رونا مادر عظیم» نقشآفرینی کردهاند.
ارسال به دوستان
یزد میزبان جشنواره ادبی «در امتداد فجر» شد
جشنواره ادبی در «امتداد فجر» در استان یزد برگزار میشود. به گزارش «وطن امروز»، مرحله نهایی جشنواره شعر در امتداد فجر، به مناسبت ایام گرامیداشت هفته بسیج، از روز شنبه دوم آذرماه، در محضر آیتالله ناصری امام جمعه استان یزد، کار خود را آغاز خواهد کرد. این جشنواره ادبی توسط انجمن شعر بسیج هنرمندان کشور برگزار خواهد شد و رونمایی از 5 کتاب شعر، تجلیل از خانواده معظم شهدا، شعرخوانی شعرای برجسته کشور و اجرای برنامههای متنوع فرهنگی- هنری از جمله برنامههای این جشنواره خواهد بود. آیین افتتاحیه این جشنواره شنبه دوم آذرماه از ساعت ۱۵ در دفتر امام جمعه استان و مراسم اختتامیه نیز از ساعت ۱۸ روز یکشنبه سوم آذرماه در سالن شهید عباسپور اداره برق منطقهای یزد برگزار میشود. در این جشنواره ادبی ۵۱۰۰ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۴۵۰۰ اثر در بخش عمومی و ۶۰۰ اثر در بخش ویژه است؛ از این میان ۳۲ نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره ملی انتخاب شدند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|