|
اعزام 700 تیم درمانی به مناطق محروم توسط سازمان بسیج
سازمان بسیج جامعه پزشکی از اعزام 700 تیم بهداشتی و درمانی به مناطق محروم به مناسبت هفته بسیج خبر داد. به گزارش فارس، این سازمان در هفته بسیج اقدام به برپایی چندین بیمارستان صحرایی در استانهای مختلف کشور میکند. ویزیت رایگان در مطبها، درمانگاهها و مراکز بهداشتی - درمانی و اعزام 700 تیم تخصصی و بهداشتی - درمانی عمومی از جمله برنامههای این سازمان در ایام هفته بسیج است.
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از بیتوجهی مدیران شهری نسبت به افزایش مستمر آلودگی هوای پایتخت
هوای تهران تا سهشنبه آلوده است
عضو سابق شورای شهر تهران در گفتو گو با «وطن امروز»: با توجه به کمبود وسیله نقلیه عمومی مردم مجبورند با خودروی شخصی تردد کنند
اسدالله خسروی*: هوای پایتخت باز هم آلوده شد، آلودگیای که به گفته معاون پایش و نظارت سازمان حفاظت محیطزیست تا سهشنبه هفته جاری ادامهدار خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، آلودگی هوا در حالی تنفس را برای شهروندان تهرانی سخت کرده است که مدیران شهری هیچ برنامه منسجمی برای کاهش آن ندارند. شهردار تهران که چندی پیش برای پاکی هوای پایتخت از آلودگی دست به دامن «باد» شد، آب پاکی را روی دست شهروندان ریخت تا ناتوانی مدیران شهری را در کاهش آلودگی هوا برملا کند. اکنون که افزایش قیمت بنزین شهروندان را به استفاده از حملونقل عمومی ترغیب کرده است، مسؤولیت شهرداری برای تامین حملونقل عمومی نیز بیشتر شده است. این در حالی است که شهرداری تهران طی چند سال اخیر توجه خاصی به نوسازی ناوگان حملونقل عمومی و نیز افزایش تعداد اتوبوس و توسعه آنچنانی خطوط مترو نکرده است تا جایی که به گفته کارشناسان، بخش عمده آلودگی هوای تهران ناشی از وجود ناوگان فرسوده حملونقل عمومی است.
در همین ارتباط، معاون پایش و نظارت محیط زیست با بیان اینکه هوای تهران ناسالم است و این شرایط تا پایان روز سهشنبه هفته جاری ادامهدار خواهد بود، تصریح کرد: هوای تهران برای گروههای حساس شرایط مناسبی ندارد، بنابراین توصیه میشود طی چند روز آینده سالمندان، خردسالان و گروههای حساس و افرادی که بیماری ریوی و قلبی دارند از تردد غیرضرور در شهر امتناع ورزند.
محمد رستگاری در گفتوگو با «وطن امروز» در پاسخ به این سؤال که با توجه به ناسالم بودن هوای تهران طی 3 روز اخیر، آیا این احتمال وجود دارد که وضعیت هوا در روزهای آینده به شرایط اضطرار و در نهایت به تعطیلی مدارس برسد، گفت: اکنون که هوای پایتخت ناسالم است، البته موضوع قرار گرفتن در شرایط اضطرار بستگی به میزان نشر آلایندهها و نیز شرایط جوی دارد.
وی آلودگی هوا را ناشی از عوامل متعدد عنوان کرد و گفت: البته بحث آلودگی هوا بیشتر تابع 2 موضوع یعنی عوامل اقلیمی (پارامترهای هواشناسی) و میزان انتشار آلایندههاست. با این وجود چنانچه هوا در فصل سرما با وارونگی همراه شود و از طرفی آلایندههای ناشی از منابع متحرک نظیر خودروها و موتوسیکلتها افزایش یابد، کیفیت هوا نامطلوب میشود که این موضوع نیز بستگی به میزان انتشار آلایندهها دارد.
معاون پایش و نظارت محیطزیست افزود: زمانی که جو با هوای پایدار نسبتا سرد همراه است، خروج آلایندهها از هوا سخت شده و در فرآیندی وارونه به نزدیک زمین برمیگردد و این پدیده موجب آلودگی هوا میشود، بنابراین وجود ذرات سمی آلاینده در ارتفاع کم و استنشاق آن باعث خواهد شد سلامت شهروندان در روزهای هوای آلوده و ناسالم تهدید شود.
رستگاری مهمترین علت نشر ذرات سمی در هوا را تردد انبوه خودروهای فرسوده همچنین وجود خودروهایی که عمر بالایی دارند، دانست و اظهار داشت: اگر بخواهیم آلودگی هوا در کلانشهرها کاهش یابد، باید با حرکت در مسیر تکنولوژیهای مدرن و نوین و به کارگیری آخرین استانداردهای روز دنیا تغییراتی در ساخت خودروها و موتوسیکلتها ایجاد و از طرفی نیز اقدامی جدی در جمعآوری خودروهای فرسوده انجام شود.
وی علاوه بر توجه به ساخت وسایط نقلیه استاندارد، تمرکز بر کیفیت سوخت (بنزین و گازوئیل) را مهم دانست و گفت: هر چند اقداماتی برای استانداردسازی سوخت خودروها انجام شده است اما کافی نیست.
معاون پایش و نظارت محیطزیست با تاکید بر اینکه اقدامات لازم برای نوسازی خودروهای فرسوده بویژه ناوگان حملونقل عمومی و... باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد، افزود: اگر وسایل نقلیه از استاندارد ساخت و مصرف سوخت سالم برخوردار باشند هوای کلانشهرها اینگونه ناسالم نمیشود.
رستگاری به اقدامات لازم برای کاهش آلودگی هوا اشاره کرد و افزود: اقداماتی نظیر کنترل خودروهای بدون معاینه فنی از طریق دوربینهای سطح شهر انجام میشود اما بهترین راه، نوسازی ناوگان حملونقل بویژه دیزلهاست که باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: مطابق برنامهریزیهای به عمل آمده قرار بود خودروهای دیزل که عمر بالایی دارند و نیز خودروهای حملونقل عمومی در قالب طرحی ساماندهی شوند اما این طرح متوقف شد.
* خودروهای فرسوده؛ منشأ آلودگی هوا
عضو سابق شورای شهر تهران در گفتوگو با «وطن امروز» درباره بیبرنامگی شورای شهر و شهرداری تهران برای کاهش آلودگی هوا گفت: مطابق برنامه 5 ساله دوم شهری، ظرفیت خطوط متروی شهری و حملونقل عمومی (اتوبوسرانی) باید به نقطهای برسد که شهروندان تهرانی کمتر از خودروهای شخصی استفاده کنند اما اکنون با توجه به کمبود اتوبوسهای خطوط واحد و بیآرتی مردم در برخی خطوط برای رسیدن اتوبوس بیش از نیم ساعت انتظار میکشند. در چنین شرایطی مردم از ناوگان حملونقل عمومی دور شده و مجبور به استفاده از خودروهای شخصی میشوند که نتیجه آن ایجاد ترافیک و آلودگی است.
ابوالفضل قناعتی به فعالیت 9 هزار دستگاه اتوبوس در تهران که بخش عمدهای از آنها فرسوده هستند اشاره کرد و گفت: از این تعداد حدود 3 هزار دستگاه توسط بخش خصوصی تامین شده که زمان استاندارد فعالیت آنها گذشته است و منشأ آلودگی هوای تهران شدهاند. زمان فعالیت استاندارد هر دستگاه اتوبوس 6 سال است اما خیلی از اتوبوسهای فعال در تهران عمری بالای 10 سال دارند.
وی افزود: شهرداری تهران متاسفانه به جای تدبیر برای کاهش آلودگی هوا با برنامهریزی درست و کارشناسانه آنگونه که به افزایش حملونقل عمومی و خروج خودروهای فرسوده از سطح شهر منجر شود، منتظر وزش باد برای پاک شدن آلودگی هواست یا اینکه سعی دارد با ایستگاههای دوچرخه، مردم را به دوچرخهسواری برای رسیدن به محل کار دعوت کند، این در حالی است که کلانشهر تهران 90 کیلومتر فضای محیطی دارد.
* دولت اجرای «طرح برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها» را در اولویت قرار نمیدهد
مدیرکل سابق حفاظت محیطزیست استان تهران درباره راهکار برونرفت از معضل آلودگی هوای پایتخت به «وطنامروز» گفت: تا زمانی که «برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها» بخوبی اجرا نشود، نمیتوان انتظار داشت معضل آلودگی هوای تهران حل شود. محمدهادی حیدرزاده با بیان اینکه «طرح برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها» در اوایل دهه 70 مطرح شد و در دهه 90 مورد بازبینی و بازنگری قرار گرفت، گفت: کاهش تدریجی آلودگی هوای تهران نیازمند اجرای دقیق چنین طرح مهمی است اما از آنجا که عملیاتی شدن این طرح نیازمند رعایت یکسری مولفهها و محورهای مندرج در مفاد این طرح است، اجراکنندگان آن همیشه کمبود منابع مالی را بهانه عدم اجرای دقیق آن قرار میدهند. وی به محورهایی چون گسترش ناوگان حملونقل عمومی، رعایت معاینه فنی خودرو، اصلاح مدیریت سوخت، استانداردسازی تولید خودرو و نیز اصلاح صنایع ساکن در «طرح برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها» اشاره کرد و گفت: هرچند در این زمینه اقداماتی انجام شده اما ناکافی است. مدیرکل محیطزیست استان تهران با بیان اینکه برخی دستگاهها در اجرای این طرح به تکالیف خود عمل نمیکنند، افزود: چنانچه نظارت دقیقی بر تولید خودرو متناسب با استانداردهای روز دنیا و تولید سوخت شود، همچنین به گسترش و نوسازی ناوگان حملونقل عمومی در کنار سایر مولفهها توجه شود، بتدریج شاهد کاهش آلودگی هوا خواهیم بود اما متاسفانه خیلی از دستگاههای مرتبط و متولی نسبت به این موضوع بیتوجه بوده و کمبود اعتبارات را بهانه عدم اجرای طرح برنامه جامع کاهش آلودگی هوا بیان میکنند. وی در پاسخ به این سؤال که چرا سازمان برنامه و بودجه در بودجه سالانه اعتبارات مورد نیاز سازمانها و دستگاههای مرتبط را برای اجرای این طرح مهم بخوبی تامین نمیکند، گفت: متاسفانه دولت تامین اعتبار لازم برای «طرح برنامه جامع کاهش آلودگی هوای کلانشهرها» را بهعنوان یک ضرورت در اولویت قرار نمیدهد و این موضوع باعث شده شاهد آلودگی هوا در کلانشهرها بویژه پایتخت باشیم.
* بخشی از آلودگی هوای تهران ناشی از اتوبوسهای فرسوده است
مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی کشور با بیان اینکه در 8 سال گذشته یک اتوبوس هم خریداری نشده است، گفت: دولت هزار میلیارد تومان بدهی به اتحادیه دارد. محسن مسلمخانی در اینباره گفت: وضعیت مطلوب ما برای اتوبوس موجود 35 هزار دستگاه است ولی در حال حاضر 20 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در سراسر کشور خدمات ارائه میدهند که تعدادی از این اتوبوسها نیز فعال و سالم نیست و حدود 15 هزار دستگاه اتوبوس نیز نیاز به بازسازی دارد، چرا که میانگین عمر استفاده از اتوبوسها نیز بالاست. اتوبوسهای ما در حال حاضر بیش از 10 سال عمر کردهاند و هنوز هم دارند خدمات ارائه میدهند و همین موضوع یعنی بخشی از آلودگی هوای تهران و دیگر کلانشهرها به خاطر همین اتوبوسهای فرسوده است که دوستان محیطزیست باید این موضوع را رصد و گزارش آن را اعلام کنند. مسلمخانی تصریح کرد: اکثر اتوبوسهای فعال در حملونقل عمومی فرسوده هستند و همانطور که مطرح شد مشکلات زیستمحیطی هم دارند. پس بنابراین بیش از 20 هزار دستگاه اتوبوس فعال هستند که هنوز 15 هزار دستگاه اتوبوس با وضعیت مطلوب فاصله داریم و سهچهارم اتوبوسهای در حال فعالیت هم فرسوده هستند و عمر آنها بالای 10 سال است. در بعضی شهرهای کشور نیز عمر استفاده از اتوبوسها به 14 سال رسیده و علت این عقبماندگی در تامین اتوبوس این است که دولت نقدینگی نداشته و نتوانسته اتوبوس خریداری کند. وی با بیان اینکه ناوگان اتوبوسرانی کشور در طول روز حدود 11 میلیون نفر را جابهجا میکند و نیاز است به این حوزه توجه بیشتری شود، گفت: سهچهارم اتوبوسهای موجود فرسوده هستند و روزبهروز از تعداد آنها کم میشود و به هیچ عنوان نمیتوانیم بخشی از آنها را بازسازی کنیم. در بعضی شهرها قطعات اتوبوسهایی را که از رده خارج شدهاند برمیدارند و روی اتوبوسهای دیگر میگذارند و این موضوع هم مشکلاتی را ایجاد میکند. مدیرعامل اتحادیه اتوبوسرانی کشور در ادامه افزود: در حوزه مینیبوس نیز با مشکلاتی مواجهیم و میانگین عمر مینیبوسها به 15 سال میرسد و در حال حاضر 15 هزار دستگاه مینیبوس نیز داریم که 10 هزار دستگاه آن فرسوده است و نیاز به بازسازی یا از رده خارج شدن دارد. بنا بر این گزارش، شاخص کیفیت هوا دیروز روی عدد 106 قرار گرفت و نشان داد هوای تهران ناسالم است. تهران از ابتدای سال ۲۵ روز هوای پاک، ۱۸3 روز هوای سالم و ۳۸ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس و یک روز هوای ناسالم برای همه افراد داشته است، این در حالی است که در مدت مشابه سال پیش پایتخت ۱۴ روز هوای پاک، ۲۰۱ روز هوای سالم و ۳۲ روز هوای ناسالم برای گروههای حساس داشت.
ارسال به دوستان
اعلام جدیدترین تغییرات ترافیکی پایتخت
ساعت طرح ترافیک کم شد
گروه اجتماعی: پلیس پایتخت بارها شیوه اجرای طرح ترافیک تهران در دوره مدیریت جدید شهری را ناکارآمد عنوان و شهرداری را مکلف به بازنگری و تصحیح این طرح کرد؛ تا جایی که اعلام شد اگر شهرداری به نظرات کارشناسی در این طرح توجه نکند، طرح ترافیک جدید از سوی پلیس یکطرفه تغییر داده میشود. پلیس در حالی خواهان اعمال نظرات کارشناسان برای طراحی طرح ترافیک به شکلی اصولی و کارشناسانه بود که شهرداری توجه چندانی به این موضوع نداشت. پلیس معتقد بود مردم از طولانی بودن ساعت طرح ترافیک بویژه در بعدازظهرها اذیت میشوند، از این رو باید طرح بازنگری و درباره آن کار کارشناسی شود. پس از این انتقادات و درخواست پلیس برای بازنگری در این طرح، حالا مدیریت شهری طی اطلاعیهای از کاهش ساعت طرح ترافیک خبر داده است. به نظر میرسد مشکلات طرح جدید، مدیران شهری را بر آن داشته تا دست به بازنگری در طرح بزنند. مدیران شهرداری اعلام کرده بودند اجرای طرح جدید ترافیک چاره همه مشکلات شهر از جمله آلودگی هواست ولی منتقدان طرح جدید ترافیک از جمله پلیس اعلام کردند طرح کاهش آلودگی هوا نهتنها موثر نبوده، بلکه نتیجه معکوس داشته است. باران و برف آمد و هوا سالم و حتی یک روز پاک شد ولی این شرایط ادامه نیافت و دوباره آلودگی سراغ تهران آمد. به نظر میرسد آلودگی هوا بنای رفتن از تهران حتی با وجود بارندگیها را ندارد، چرا که آذر به عنوان سومین ماه پاییز هم با آلودگی هوا آغاز شد. سردار محمدرضا مهماندار، رئیس پلیس راهور تهران بزرگ بهعنوان یکی از منتقدان طرح جدید ترافیک چندی پیش درباره عمده اشکالاتی که پلیس به طرح ترافیک وارد دانسته است، گفته بود: اولین خواسته پلیس کاهش زمان اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی است؛ با توجه به آنکه در نیمه دوم سال هستیم و هوا زودتر تاریک میشود، تعداد زیادی از افراد و شهروندان برای خرید مایحتاج به معابر مراجعه میکنند، تعدادی نیز درصددند با تاریک شدن هوا زودتر به منزل برسند؛ برای اینکه فشار را از معابر پیرامونی برداریم و مردم بتوانند سریعتر کارهای خود را انجام داده و به منزل برسند، به نظر میرسد باید زمان اجرای طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی کاهش یابد.
وی گفت: علت عمده بعدی بحث ممنوعیتی است که این محدوده دارد؛ طبق قانون وقتی شورای ترافیک تصویب میکند این محدوده ممنوع است، فقط تا یک سقفی شهرداری میتواند ظرفیتی را برای کارهای ضروری اختصاص داده و اجازه تردد دهد ولی در حال حاضر این محدوده سقف ندارد.
سردار مهماندار تصریح کرد: به نظر میرسد باید یک سقف مشخصی را برای این محدوده مشخص کرد؛ درست مثل محدوده طرح ترافیک که ورود به محدوده طرح ترافیک اصلی ممنوع بوده و فقط 103 هزار مجوز سالانه واگذار میشود که 40 هزار مجوز روزانه است؛ در نهایت باید از این روش استفاده کرد و ممنوعیت را به طور مطلق اجرا کرد، در حالی که هماکنون ممنوعیت مطلقی وجود ندارد. وی افزود: هماکنون رانندگان میتوانند هفتهای یک و نیم روز به صورت رایگان وارد محدوده کاهش آلودگی شده و باقی روزهای هفته را خریداری کرده و تردد کنند و این دیگر معنای ممنوعیت ندارد، چرا که اگر بخواهیم بر اساس ماده 18 قانون رسیدگی به تخلفات عمل کنیم، با توجه به اینکه شورای ترافیک تهران مجوزش را از ماده 18 گرفته، باید محدودیت و ممنوعیت اعمال شود و فقط باید برای کارهای ضروری سقفی تعیین شود که این سقف هم اینک تعیین نشده است. رئیس پلیس راهور تهران بزرگ خاطرنشان کرد: عدم ممنوعیت مطلق تردد در منطقه کاهش آلودگی و کاهش زمان طرح ترافیک و طرح کاهش آلودگی از جمله عمده مسائل مطرح شده پلیس راهور درباره طرح ترافیک پایتخت است.
اما جواب شهرداری به پلیس به 24 ساعت هم نکشید و در موضعی مشخص شهرداری اعلام کرد: کاهش ساعات طرح ترافیک مطلوب ما نیست. یوسف حجت، مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: اجرای این موضوع به هیچ عنوان به صلاح نیست، چرا که اگر ساعات طرح کاهش یابد و ساعت 17 به اتمام برسد، بسیاری از شهروندان تمایل بیشتری برای استفاده از خودروی شخصی خواهند داشت، در نتیجه منتظر میمانند طرح به اتمام برسد و پس از آن از محل کار با خودروی شخصی خارج شوند. بنابراین حجم زیادی از تردد خودروهای شخصی را در شهر شاهد خواهیم بود.
وی با اشاره به اینکه نظر ما درباره این درخواست مثبت نیست، بیان داشت: در حال حاضر طرح ترافیک ساعت 19 به اتمام میرسد و این مسأله سبب میشود کسی تمایل به استفاده از خودروی شخصی نداشته باشد. بنابراین کاهش ساعات ترافیک به هیچ عنوان مطلوب ما نیست. البته ما میتوانیم در شورای عالی ترافیک درباره این موضوع بحث و ادله خود را مطرح کنیم.
مدیرعامل سازمان حملونقل و ترافیک شهرداری تهران خاطرنشان کرد: مخالفتهایی که با طرح ترافیک جدید وجود دارد، از نوع مخالفت مقابل تغییر است که طبیعی محسوب میشود. البته بتدریج نسبت به 5 ماه پیش حجم مخالفتها کاهش یافته است و البته به نظر مسؤولان شهر این طرح موفق بوده و به اهداف خود از جمله کاهش آلودگی و کاهش ترافیک دست یافته است. اختلاف آنقدر بالا گرفت که سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت مدتی پیش آب پاکی را روی دست شهرداری ریخت و اعلام کرد دستگاه قضایی به موضوع ترافیک ورود کند. وی بیان داشت: در جلسه شورای ترافیک تهران تأکید بر همافزایی، همراهی و همدلی بود اما متأسفانه کمتر تحرک میبینیم که کسی بخواهد به وضعیت ترافیک رسیدگی کند. همچنین کمتر عمل میبینم که به وضعیت آلودگی توجه کنند. متأسفانه جلسات بیهوده و تکراری است و باید دستگاههای ذیربط به مسؤولیت خود عمل کنند. وی گفت: ترافیک معضلی است در تهران که با اعصاب و روان مردم بازی میکند و جلسات سمبولیک باید به کارشناسی تبدیل شود و دستگاههای ذیربط پاسخ دهند در راستای مسؤولیت خود چه اقداماتی تاکنون انجام دادهاند. فرمانده انتظامی پایتخت افزود: متأسفانه هیچکس به این حرفها فکر نمیکند، بنابراین انگار راهی نمانده تا از مسؤولان قضایی درخواست کنیم وارد جریان ترافیک تهران شوند و دستگاههای کمکار و آنهایی را که همراه نیستند پای کار بیاورند. بالاخره پس از 21 روز اختلاف، شهرداری امروز عقبنشینی کرد و معاونت حملونقل و ترافیک در اطلاعیهای اعلام کرد: از ابتدای آذر تا پایان سال جاری، زمان اجرای طرحهای ترافیکی از ساعت ۱۹ به ساعت ۱۸ تغییر مییابد. کاهش یکساعته زمان اجرای طرح شامل هر دو محدوده طرح ترافیک و محدوده کنترل آلودگی هوا میشود. در این اطلاعیه آمده بود: این تصمیم با توجه به کوتاه شدن طول روز و به جهت تخلیه سریعتر ترافیک بزرگراههای شهر در ساعات شبانگاهی، برابر اختیارات قانونی شهرداری تهران و بر اساس هماهنگی صورتگرفته با پلیس راهور تهران اتخاذ شده است.
ارسال به دوستان
توزیع بستههای غذایی بین زنان باردار مناطق محروم
رئیس بنیاد علوی از توزیع ماهانه یک میلیون سبد غذایی با ۱۴ قلم کالا بین زنان باردار مناطق محروم خبر داد. محسن منصوری در گفتوگو با ایسنا، درباره اقدامات بنیاد مستضعفان برای رفع سوءتغذیه زنان باردار در مناطق محروم گفت: یکی از طرحهای اجرا شده از سوی بنیاد مستضعفان کمکرسانی به زنان باردار مناطق محروم است که به دلیل نداشتن بضاعت مالی، دچار سوءتغذیه شدهاند و به دنبال این مشکل بیش از ۸۰ درصد از نوزادان آنها معلول متولد میشوند. وی با بیان اینکه تاکنون حدود یک میلیون سبد کالایی بین ۸۷ هزار زن باردار در مناطق محروم توزیع شده است، افزود: بر اساس این طرح هر ماه ۱۴ قلم کالا به دست این زنان رسانده میشود. کالاها از ماه چهارم بارداری تا ماه ششم شیردهی بین این زنان توزیع میشود.
ارسال به دوستان
محتوای مکتوب کتابهای درسی کاهش مییابد
وزیر آموزشوپرورش گفت: سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی باید با کاستن از محتوای مکتوب و انتقال آن به محتوای تصویری، فضای جدیدی را برای یادگیری به وجود آورد. به گزارش فارس، محسن حاجیمیرزایی گفت: دیدن و شنیدن، ۸۸ درصد در یادگیری انسان مؤثر است لذا فیلمهای آموزشی به جهت بهرهگیری از ابزارهای مختلف عرصه جذابتر و عمیقتری را برای یادگیری دانشآموزان فراهم میکند و ظرفیت بالاتری را برای تحول در جامعه به وجود آورد. وی مقوله فیلم را بهعنوان جزء بههمپیوسته فرآیند آموزشی مطرح و اعلام کرد: ۶۰ درصد محتوای آموزشی در مدارس ابتدایی و ۹۰ درصد محتوای آموزشی در دوره متوسطه و دانشگاه متکی بر شنیدن است و میدانیم دانستن برای دانستن لزوما منجر به دانستن برای به کار بستن، زیستن و همزیستی منجر نمیشود و امروز باید برای دانستن و برای به کار بستن تلاش کرد، لذا باید از ابزارهای دیگری برای تنوعبخشی به یادگیری استفاده کنیم و سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی باید با کاستن از محتوای مکتوب و انتقال آن به محتوای تصویری فضای جدیدی را برای یادگیری به وجود آورد.
ارسال به دوستان
شهر
* 123 و ۱۱۵ در خدماترسانی همکار میشوند
رئیس اورژانس اجتماعی سازمان بهزیستی کشور(۱۲۳) از تهیه پیشنویس تفاهمنامه همکاری با اورژانس پزشکی(۱۱۵) خبر داد و گفت: بزودی تفاهمنامهای با اورژانس پزشکی منعقد میشود که بر اساس آن، این 2 مرکز ماموریتهای مشترک با هم خواهند داشت. رضا جعفری در گفتوگو با ایرنا، افزود: اورژانس اجتماعی و پزشکی بزودی در ماموریتهای مشترک، خدمات لازم را به هموطنان ارائه میکنند و حتی اگر لازم باشد به صورت تیمی و همزمان سر صحنه حادثه حاضر خواهند شد. رئیس اورژانس اجتماعی کشور گفت: برای ارائه خدمات بهتر در حوزه آسیبهای اجتماعی، نیازمند رویکردهای همافزایی و بینبخشی هستیم و لازم است همه دستگاهها در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند. جعفری افزود: همکاری بین اورژانس اجتماعی و اورژانس پزشکی میتواند منجر به افزایش موارد شناسایی آسیبهای اجتماعی شود.
***
* اعتراف شهرداری به ناتوانی در ساماندهی دستفروشان
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به ناکارآمدی شهرداری در ساماندهی دستفروشان گفت: فکر نمیکنم با توجه به حواشی افزایش نرخ بنزین شاهد اقدام مؤثر در جهت ساماندهی مشاغل سیار باشیم. حسن خلیلآبادی در گفتوگو با فارس، درباره ساماندهی دستفروشان و بازگشت مجدد آنها به برخی معابر و خیابانها اظهار داشت: شهرداری در این زمینه ناکارآمدی داشته و اقدامات لازم تاکنون به درستی انجام نشده و نتایجی به همراه نداشته است. وی افزود: شهر تهران ساختار، تراکم و ترافیک پیچیدهای دارد و برای ساماندهی مشاغل سیار باید تحقیقات و اقدامات گستردهای همچون ثبت مشخصات دستفروشان و اینکه آیا این موضوع شغل اصلی آنهاست یا خیر انجام شود. خلیلآبادی با اشاره به تعلل شهرداری در زمینه ساماندهی مشاغل سیار خاطرنشان کرد: مصوبه مربوط به این موضوع مدت زیادی است که در شورای شهر مدنظر قرار گرفته ولی شهرداری تنها به اجرای طرحهای موقتی و گذرا بسنده کرده است. وی گفت: بهرغم اینکه مدتی پیش به صورت جدی ساماندهی دستفروشان بویژه در محدوده چهارراه ولیعصر(عج) انجام شد ولی دوباره این افراد به محل کار خود بازگشتهاند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|