|
ارسال به دوستان
اغراقهایی درباره شبکه نمایش خانگی که باورپذیر نیست
تلویزیون بهتر نبود؟
گروه فرهنگ و هنر: هر چه حجم تولیدات شبکه نمایش خانگی بیشتر میشود، انتقادها نسبت به کیفیت پایین این آثار نیز افزایش پیدا میکند. این روزها بعد از پخش چند قسمت از سریالهای «دراکولا» و «مردم معمولی»، واکنشهای منفی بیشتر نیز شده است. به گزارش «وطنامروز»، هر چقدر زرق و برق بیلبوردهای تبلیغاتی فیلمهای نمایش خانگی بیشتر میشود و نامها و ستارههای بیشتری روی این بیلبوردها میآیند، به همان اندازه انتظار مخاطب بالا میرود اما آنچه با صرف هزینه (که با گران شدن هزینه اینترنت و اشتراک برخی از VODها بیشتر هم شده است) میبیند، محتوایی نیست که برایش قابل قبول به نظر برسد. نه فقط دراکولا و مردم معمولی، حتی سریالهای دیگری مانند «ملکه گدایان»، «گیسو»، «سیاوش» و برخی دیگر از سریالهای به نمایش درآمده در شبکه نمایش خانگی نیز تعلق خاطری برای مخاطبان جهت پیگیری ایجاد نمیکنند. بد بودن سریالهای نمایش خانگی، مسالهای را پررنگ میکند؛ اینکه چرا چهرههای موفق تلویزیون مانند رامبد جوان و مهران مدیری که برنامههایشان به جهت جذابیت و مخاطبپسند بودن و نیز دارا بودن محتوای دارای اهمیت در تلویزیون با اقبال مردم مواجه شده است، حالا سریالهایشان از حداقل کیفیت نیز برخوردار نیست؟ این موضوع باز سوالهایی را پررنگ میکند و آن اینکه آیا حداقلی بودن مخاطب و کم بودن بازخوردها و واکنشها به فیلمها و سریالهای نمایش خانگی باعث این همه بیتوجهی نسبت به کیفیت این آثار شده است؟ آیا عددهای هنگفتی که امروز نمایش خانگی را به عرصه رقابت VODها تبدیل کرده است، باعث میشود که مساله کیفیت از رونق بیفتد؟ آیا «تصور بیرقیب بودن»- که صرفا یک تصور است- باعث شده است تولیدکنندگان عرصه نمایش خانگی، گول زرق و برق و اسامیای که در تیتراژ سریالها بالا میآید را بخورند و نسبت به محتوا و فرم ضعیف و سطحی این سریالها سکوت کنند؟ اگرچه برخی آمارها از درآمد و سود سرشار برخی VODها حکایت میکنند اما همین توجه به تعدد آثار و بیتوجهی به کیفیت آنها باعث میشود رغبت حداقلی فعلی به نمایش خانگی نیز از بین برود. اظهارنظر قابل تأمل کارگردان یکی از سریالهای نوروزی جهات دیگری از ضعف نمایش خانگی را برجسته میکند. علی مسعودی، کارگردان سریال «نوروز رنگی» بتازگی در گفتوگویی با خبر آنلاین گفته است: طبق آمار، سریال «قورباغه» را ۸ میلیون نفر تماشا کردند، من همین الان مطمئنم که سریال «نوروز رنگی» که در یک شبکه کممخاطب پخش میشد، بالای 10 میلیون بیننده در سراسر ایران داشت و مخاطبانش از «قورباغه» بیشتر بود». او همچنین افزوده است: تلویزیون پرمخاطبترین و قدرتمندترین رسانه است. گزاره دوم در سخنان این کارگردان گزارهای مهم و دارای اهمیت است. در یک سال اخیر و با گسترش تعداد تولیدات شبکه نمایش خانگی، برخی تصور کردهاند فضای شبکه نمایش خانگی خواهد توانست در عرصه سریالسازی معادلات مربوط به مخاطب را به نفع خود تغییر دهد. اگر چه با افزایش عددهای مربوط به درآمد عوامل آثار نمایشی، موجب مهاجرت بخشی از بازیگران از تلویزیون شده و حتی باعث شدهاند برخی از عوامل تولید برای حضور در تلویزیون، رفتار متفاوتتری نسبت به گذشته داشته باشند اما به نظر نمیرسد این وضعیت بتواند ادامه پیدا کند. نخستین دلیل این مساله این است که فضای تولید قصه و متن و محتوا به میزان نیاز بازار رقابتمحور VODها نیست. در شرایط حاضر یکی از مهمترین دلایل کممخاطب بودن سریالهای پخش شده در نمایش خانگی، ضعف قصه است. فعالان این حوزه میدانند چقدر حوزه نمایش در ایران (بویژه فیلم و سریال) از نداشتن ایده جذاب، طرح مناسب، فیلمنامه خوب و فیلمنامهنویس حرفهای به میزان نیاز بازار رنج میبرد. مساله بعدی که تداوم وضعیت فعلی یکهتازی نمایش خانگی در بالا بردن قیمت- به تعبیری به هم زدن بازار- را نامطمئن میکند، تعداد مخاطب است. در بهترین حالت تعداد مخاطبانی که یک قسمت از یک سریال خوب و باکیفیت را با تبلیغات گسترده در نمایش خانگی به تماشا مینشینند، با احتساب همه انواع بازدیدها (قانونی و غیرقانونی) بهسختی به پایینترین درصد تعداد مخاطبان برای ضعیفترین برنامههای تلویزیون نزدیک میشود. به عبارت دیگر تعداد همه انواع مخاطبان یک قسمت سریال در شبکه نمایش خانگی کسر قابل توجهی از مخاطبان تلویزیون است. این «دیده نشدن» مسائل روحی بازیگران و هنرمندان را از خود متأثر میکند. در گفتوگوهایی که برخی از بازیگران سریالهای شبکه نمایش خانگی داشتهاند، به این موضوع اشاره شده است. از طرفی برخی بازیگران سینما که به شبکه نمایش خانگی آمدهاند، نگرانی دیگری را مطرح میکنند؛ اینکه تکرار شدنشان روی پرده تلویزیون آن هم به صورت هفتگی، ممکن است شأن و کاراکتر سینمایی آنها را با خدشه مواجه کند. به هر روی به نظر میرسد با بررسی وضعیت فعلی و اشباع نمایش خانگی، آن هم با توجه به گسترش و افزایش تعداد VODها، پیشبینی کاهش مخاطب دور از انتظار نیست. تلویزیون کماکان میتواند جایگاه اصلی خود را برای مخاطبان دهها میلیونیاش داشته باشد؛ به شرطی که اقتضائات مخاطب و محتوا و تولید برای عموم مردم را درک کند. ***
پخش تلویزیونی و اکران آنلاین راه نجات سینمای یخزده
با قرمز شدن وضعیت کرونایی اغلب شهرها و تعطیلی چندباره سینماها و از طرفی رضایت تهیهکنندگان «یدو» از پخش تلویزیونی، شاید تلویزیون و اکران آنلاین تنها راه نجات این روزهای سینمای کرونازده باشد. فیلم سینمایی «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری که در ایام تعطیلات نوروزی ۲ بار از تلویزیون پخش شد، بتازگی به شکل غیرقانونی در فضای مجازی منتشر شده است. با اینکه در زمان پخش این فیلم از تلویزیون، پخش اینترنتی و ماهوارهای شبکههای پخشکننده قطع شد، در نهایت پس از حدود ۲ هفته از نخستین پخش تلویزیونی، «یدو» نیز قاچاق شد. «یدو» که در سیونهمین جشنواره ملی فیلم فجر، رونمایی و برنده ۲ جایزه بهترین کارگردانی و بهترین فیلم شد، همراه با «تکتیرانداز» و «مهران» از جمله ۳ اثر دفاع مقدسی بودند که بدون اکران روی پرده سینماها، در ایام نوروز از قاب تلویزیون به نمایش درآمدند. به گزارش راه دانا، محمدرضا مصباح، تهیهکننده «یدو» در گفتوگویی اعلام کرده بود برای پخش ۲ نوبت فیلم «یدو» از تلویزیون، حداقل 2 میلیارد تومان دریافت کرده است. بهگفته مصباح، با این رقم بیش از 50 درصد از هزینه تولید فیلم تامین شده است. بنیاد سینمایی فارابی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان سرمایهگذاران اصلی این فیلم نقش داشتند. شاید بتوان گفت در شرایط خاص کرونایی که هر چند وقت یک بار سینماها به تعطیلی کشیده میشود و همچنین عدم استقبال مخاطبان از فیلمهای روی پرده حتی در زمان بازگشایی، پخش تلویزیونی در صورت پرداخت حداقل 50 درصد هزینه فیلم یا اکران آنلاین بهترین گزینههای روی میز سینماگران باشد. این ادعا را میشود از ارقامی که برای اکران نوروزی به دست آمده بخوبی درک کرد؛ آمار فروش فیلمهای در حال اکران سینماهای کشور در ایام نوروز، در سمفا نشان میدهد که فروش و توجه مخاطبان سینما بشدت ضعیف بوده و سینماها نتوانستند آنطور که انتظار میرفت مردم را به سینما بازگردانند. بر اساس آمار سمفا، فروش 5 فیلم نوروزی برای ۲ هفته فروردین کمی بیشتر از 500 میلیون تومان شد. البته این در شرایطی است که سینماها در شهرهای قرمز و نارنجی تعطیل بود و بتازگی که سینماها از گروه مشاغل 3 به 2 تغییر گروه پیدا کرده است، سینماهای بیشتری باز شدند ولی طول عمر این تصمیم بسیار کوتاه بود و با قرمز شدن وضعیت کرونایی در اکثر شهرهای کشور و تعطیلی 10 روزه تمام گروههای شغلی جز گروه یک، عملا مجددا همه سینماها به تعطیلی کشیده شده است.
ارسال به دوستان
تلویزیون
تصویربرداری سریال محرمی «در کنار پروانهها» ادامه دارد
تصویربرداری سریال تلویزیونی «در کنار پروانهها» به کارگردانی داریوش یاری و تهیهکنندگی بهروز مفید در تهران ادامه دارد. به گزارش «وطنامروز»، تصویربرداری سریال تلویزیونی «در کنار پروانهها» که برای محرم امسال آماده میشود، در گاراژی در خیابان ری تهران ادامه دارد. در ادامه ضبط صحنههای این سریال، پروانه معصومی بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون جلوی دوربین داریوش یاری رفت. گروه سریال، پیشتر در شهریار مشغول تصویربرداری بودند. در خلاصه داستان این مجموعه تلویزیونی آمده است: مشکلات پیدرپی در زندگی از «رهی» که از بیماری حاد قلبی در رنج است، جوانی ناامید ساخته است. او برای نجات تنها دلخوشیاش که خواهرش است طعمه نقشهای میشود. بازیگرانی که برای این سریال تاکنون دعوت به همکاری شدهاند عبارتند از: پروانه معصومی، برزو ارجمند، سامرند معروفی، بیتا سحرخیز، محمود جعفری، نسرین بابایی، نگار عابدی، شهین تسلیمی، وحید رحیمیان، الناز اسماعیلی و مجید پتکی. سریال «در کنار پروانهها» در گروه فیلم و سریال شبکه ۲ سیما تولید میشود.
***
احمدزاده مجری ویژهبرنامه افطارهای شبکه ۲ شد
فصل جدید «آدمهای خوب شهر» با اجرای سیدکاظم احمدزاده ماه مبارک رمضان از شبکه ۲ سیما روانه آنتن میشود. به گزارش «وطنامروز»، «آدمهای خوب شهر»، ویژهبرنامه افطار شبکه ۲ برای چهارمین سال متوالی است که تلاش میکند با روایتهایی متفاوت از زندگی افراد، به ایجاد و گسترش حال خوب در جامعه بپردازد. این برنامه به شرح حال افرادی میپردازد که نگاهی متفاوت به زندگی داشته و کوشیدهاند در مسیر زندگی دیگران نقشی مثبت و موثر ایفا کنند. در فصل جدید علاوه بر میزبانی و گفتوگو با این افراد، گزارشهایی مستند از تاثیرگذاری این خیرین که از مسیر آموزش، اشتغالزایی، شرکت در امور خیر و... میگذرد، پخش خواهد شد. همچنین میانبرنامههایی از مشاغل مختلف در لحظه افطار، پرداختن به انسانهای خوبی که در حال حاضر در قید حیات نیستند به همراه روایت قصه آنها، معرفی آدمهای خوب شهر از منظر بینندگان، دعا و مناجات و... از دیگر بخشهای این برنامه است. ورزشکاران موفق، زنان بدسرپرست و بیسرپرستی که جزو کارآفرینان برتر هستند، نخبگان علمی با سرگذشتهایی خاص، کادر درمان و... از جمله میهمانان این برنامه هستند. این برنامه کاری است از گروه خانواده با همراهی کمیته امداد امام خمینی(ره) و پویش ایران همدل به تهیهکنندگی علیاکبر کریمی و اجرای سیدکاظم احمدزاده که در ایام ماه مبارک رمضان هر روز ساعت ۱۹:۲۰ روانه آنتن میشود.
***
فصل جدید «زندگی پس از زندگی» در ماه رمضان
شبکه ۴ سیما برای لحظات عرفانی افطار، ویژه برنامه تلویزیونی «زندگی پس از زندگی» را تدارک دیده است. به گزارش «وطنامروز»، «زندگی پس از زندگی» برنامهای دیدنی از بیان تجربیات مرگ موقت افرادی است که در شرایط مرگ کلینیکی یا خروج موقت روح از جسم قرار گرفتهاند. در این برنامه با تجربهگران مختلف از شهرها و روستاهای متعدد ایران طی 4 سال پژوهش، مصاحبه حضوری شده است. در این مجموعه برنامه با رهبر یهودیان ایران، موبد زرتشتیان ایران، خاخام اعظم یهودیان و همچنین ۲ پروفسور آلمانی که صاحبنظر و متخصص و همچنین دارای کتاب درباره این موضوع و پیشینه آن هستند نیز گفتوگوهای جذابی صورت گرفته است. این برنامه در 30 قسمت 55 الی 60 دقیقهای به تهیهکنندگی عباس موزون در گروه ادب و هنر شبکه ۴ سیما تولید میشود. «زندگی پس از زندگی» در ایام ماه مبارک از شنبه تا جمعه ساعت 18:15 پخش میشود. این برنامه در ساعت یک بامداد و 11:30 ظهر نیز بازپخش میشود.
ارسال به دوستان
چهرهپرداز فیلم «محمد رسولالله» درگذشت
جیانتو د روسی یکی از طراحان گریم سینمای ایتالیا در ۷۹ سالگی از دنیا رفت. به گزارش «وطنامروز»، دروسی کار خود را به عنوان چهرهپرداز از دهه ۶۰ میلادی آغاز کرد. او ابتدا بیشتر گریمهای سنتی در فیلمهای کارگردانهای بزرگی چون سرجیو لئونه، برناردو برتولوچی و فدریکو فلینی انجام داد. از جمله این فیلمها میتوان به «روزی روزگاری در غرب»، «۱۹۰۰» و «کازانووا» اشاره کرد. با وجود این فیلمها، د روسی بعدها بیشتر به واسطه چهرهپردازیهای درخشانش در فیلمهای ترسناک ایتالیایی مانند «زامبی ۲» مشهور شد. موفقیت او در فیلمهای وحشت ایتالیا، موجب شد دینو دلارنتیس، تهیهکننده بینالمللی سینمای ایتالیا او را برای پروژههای بیرون از ایتالیا استخدام کند. از جمله فیلمهای غیرایتالیایی د روسی میتوان به «تلماسه» ساخته دیوید لینچ و «رمبو ۳» با بازی استالونه (مسؤول جلوههای ویژه) اشاره کرد. یکی از آخرین کارهای مشهور د روسی در دنیای سینما مربوط به فیلم «محمد رسولالله» ساخته مجید مجیدی بود.
ارسال به دوستان
ویژهبرنامه ماه رمضان شبکه ۳ مشخص شد
«مثل ماه» با اجرای رسالت بوذری از پنجشنبه روی آنتن
تهیهکننده ویژهبرنامه افطاری «مثل ماه» از پخش سری جدید این برنامه همزمان با ماه رمضان، از شبکه ۳ سیما با حضور میهمانان بینالمللی خبر داد.
هادی آشتیانی، درباره این برنامه بیان کرد: فصل دوم «مثل ماه» را روی آنتن میبریم و همچون سال گذشته رسالت بوذری اجرای این برنامه را برعهده دارد.
وی ادامه داد: حدود ۴ ماه است درگیر پیشتولید این برنامه هستیم تا آن را به سرانجام برسانیم. امسال دکور برنامه و لوکیشن آن تغییراتی هم داشته است. آشتیانی درباره میهمانان برنامه نیز عنوان کرد: در حوزه بینالملل هم میهمانانی داریم و به قصههایشان از کشورهای اطراف میپردازیم؛ اینها کسانی هستند که فرهنگ آنها به ما متصل است. از کشورهای اروپایی هم میهمانانی داریم که به نوعی به فرهنگ و دین ما نزدیک شدهاند. تهیهکننده «مثل ماه» با اشاره به تیتراژ اول امسال بیان کرد: گرشا رضایی تیتراژ ابتدایی برنامه امسال را میخواند که همزمان با پخش رونمایی میشود. تیتراژ دوم برنامه هم متعلق به محسن چاوشی است.
وی درباره نخستین قسمت برنامه گفت: این برنامه هر روز همزمان با افطار روی آنتن میرود و به دلیل پخش فوتبال در روز چهارشنبه، از پنجشنبه پخش آن آغاز خواهد شد. آشتیانی در پایان بیان کرد: برنامه درباره قصههای مردمی و تلخیهایی است که منجر به شیرینی میشود و امسال، دوباره پویش آزادی زندانیان را داریم و سعی داریم با حمایت مردم به آزادی زندانیان کمک کنیم.
ارسال به دوستان
اسامی برندگان بفتا ۲۰۲۱ اعلام شد
«سرزمین آوارگان»؛ برنده بزرگ
آکادمی فیلم بریتانیا با برگزاری مراسم اهدای جوایز خود به صورت مجازی، برترینهای سال را انتخاب کرد. به گزارش «وطنامروز»، در این مراسم که در رویال آلبرت هال لندن به صورت مجازی برگزار و به صورت مستقیم از بیبیسی پخش شد، «سرزمین آوارگان» بزرگترین برنده سال شد که هم به عنوان بهترین فیلم انتخاب و هم جایزه کارگردانی و جایزه بهترین بازیگر زن را از آن خود کرد. در این مراسم که به میزبانی ادیت بومن و درموت اولیری انجام شد، در مجموع ۱۷ جایزه اهدا شد.
فهرست کامل برندگان جوایز بفتا چنین است: بهترین فیلم: «سرزمین آوارگان»، بهترین بازیگر زن: فرانسیس مکدورماند برای «سرزمین آوارگان»، بهترین بازیگر مرد: آنتونی هاپکینز برای «پدر»، بهترین کارگردان: کلویی ژائو برای «سرزمین آوارگان»، بهترین فیلم بریتانیایی: «زن جوان نویدبخش»، بهترین موسیقی متن: «روح»، بهترین نویسنده، کارگردان یا تهیهکننده بریتانیایی نوظهور: رمی ویکس برای «خانه او»، بهترین بازیگر مرد نقش مکمل: دنیل کالویا برای «یهودا و مسیح سیاه»، بهترین بازیگر زن نقش مکمل: یو- جونگ یون برای «میناری»، بهترین فیلمنامه غیراقتباسی: «زن جوان نویدبخش»، بهترین فیلمنامه اقتباسی: «پدر»، بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان: «یک دور دیگر»، بهترین مستند: «معلم اختاپوس من» ساخته پیپا ارلیش، جیمز رید، کریگ فاستر، بهترین بازیگر نوظهور بریتانیایی: باکی باکری و بهترین انیمیشن: «روح» ساخته پیت داکتر و دانا موری.
ارسال به دوستان
احمدرضا درویش در نشست «انقلاب اسلامی و سینمای ایران»:
سینمای ایران بازتابدهنده آرمانها و مطالبات مردم نیست
کارگردان رستاخیز گفت: فکر میکنم عرصه فرهنگ به طور کلی و عرصه سینما از جهاتی مورد هجوم است یا دچار حبسشدگی است. به گزارش «وطنامروز»، نشست «انقلاب اسلامی و سینمای ایران» به صورت مجازی در دانشگاه سوره برگزار شد. احمدرضا درویش، کارگردان سینمای ایران در این نشست این 4 ضلع را «جریانهای رسمی و دولتی، جریانهای سیاسی، سینمای جشنوارهای و سینمای قبل از انقلاب» معرفی کرد و افزود: یک ضلع دولتها و جریانهای رسمی هستند که خودشان را داعیهدار فرهنگ میدانند، مراجعی که در رسانهها با قید «سکاندار فرهنگ» معرفی میشوند در حالی که سکانداران اصلی فرهنگ و هنر، کسانی هستند که دیدهبانی دست آنهاست. این ساختارها تحت تأثیر القاب سیاسی تلاش میکنند تعریفی توهمآمیز از مقوله هنر و سینما ارائه کنند تا سیستم خود و دیوانسالاری خود را بزرگ نشان دهند، یعنی بخشینگر هستند.
درویش تصریح کرد: از نظر من سینمای ایران ملی نیست، چون بازتابدهنده آرمانها و مطالبات ملت ایران نیست. آنچه در محضر سینما مشاهده میکنیم، دربردارنده خواست ملی نیست، پس سینما نیست. از نظر جغرافیایی هم همینطور است و یک فرد در شهرهای سیستانوبلوچستان امکان حضور در سینما را مانند یک فرد در شهرهای تهران، تبریز و مشهد ندارد. هنوز 80 و اندی شهر ما فاقد سینماست.
* بخش بینالملل سینمای ایران اساساً ادعاست!
وی افزود: این همه پلتفرم و بودجه بیتالمال برای مدیریت رسمی سینما وجود دارد اما آیا یک دیویدی فیلم ایرانی در مزارشریف که حدود 2 میلیون جمعیت شیعه و فارسیزبان دارد، وجود دارد؟ یا از طریق فضای اینترنتی میتوانند بخرند و ببینند؟ الان در کشور عراق آیا میتوانند تولیدات شبکه نمایش خانگی ما را بخرند و ببینند؟ بخش بینالملل سینمای ایران اساسا ادعاست!
به گفته این کارگردان سینمای ایران، ما دچار توهم هستیم چون از سینما یک «رستم» ساختهایم و همه از رستم انتظار دارند. به همین دلیل است که بلافاصله پس از شهادت سردار سلیمانی، همه توقع دارند یک فیلم از ایشان ساخته شود، در حالی که سینمای ما نه صنعت است، نه ملی است، نه بینالمللی! بنابراین باید بپذیریم سینمای ما تجربی است.
وی افزود: وقتی انتظاراتمان را واقعی کردیم، به تمام سینما واقعی نگاه میکنیم و انتظارمان، انتظارات جعلی نمیشود. در شرایط کنونی اما افرادی در فضای مجازی سینما را تعریف میکنند که یک عملکرد درست در واقعیت ندارند.
درویش درباره ضلع دومی که سینما را تهدید میکند، اینگونه توضیح داد: جریانهای سیاسی و جناحهایی که زد و خوردهای سیاسی دارند در حوزه هنر و فرهنگ اشاعه پیدا کردهاند. این زد و خوردها به سینمای ایران مجال نمیدهد که به جوهره خودش بپردازد. ضلع سوم، جریانهایی هستند که سینمای ایران برای آنها ابزار است تا به آن سوی آب پرتاب شوند.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
پندار اکبری:
«گاندو» در ادامه پخش مهیجتر میشود
پندار اکبری، بازیگر سریال «گاندو» درباره ویژگیهای فصل دوم این مجموعه که قسمتهای باقیمانده آن بعد از انتخابات خردادماه روی آنتن خواهد رفت، توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش «وطنامروز»، پندار اکبری درباره فصل دوم سریال گاندو2 - که فعلا پخش آن متوقف شده است - گفت: فکر میکنم این فصل که هنوز ادامه آن باقی مانده خیلی مهیج است و هر چه جلوتر میرویم جذابتر خواهد شد. عملیاتهایی که در ادامه این فصل میبینیم غافلگیرکننده است و به نظرم تلویزیون، در این سالها آثار اکشن با این همه صحنههای مهیج کم داشته است.
وی درباره توجه به این سریال در داخل کشور عنوان کرد: شاید اگر کشورهای خارجی چنین سریالی را میساختند در داخل آنها را به آثاری چون «هوم لند» و «۲۴» تشبیه میکردند و همه عوامل را روی سرشان میگذاشتند و میگفتند ببینید اینها چه کردهاند اما اصولاً کارهایی که خود ما تولید میکنیم ابتدا نقاط ضعفش را پیدا میکنند.
این بازیگر در ادامه درباره قصه و نقش خود در این فصل سریال «گاندو» توضیح داد: التهابات این قصه هر چه جلوتر میرود برای بیننده بیشتر میشود. خود من هم که جزو این تیم عملیاتی هستم و در صحنههای اکشن حضور دارم، نقش سعید بهگونهای است که یک جاهایی کاربردی و عملیاتی ورود میکند و یک جاهایی مثل همه آدمها اشتباهاتی دارد. فراتر از «گاندو» یکی از علایق شخصی من به همین فیلمها و سریالهای اکشن معمایی - جاسوسی است که خدا را شکر در «گاندو» اتفاق میافتد. خودم خیلی خوشحالم که از فیلمها و سریالهای آپارتمانی فاصله گرفتهام و خود را در این کار محک میزنم.
بازیگر «گاندو» در پرداخت به پروندههای امنیتی نیز توضیح داد: سوژههای روز سوژههایی است که مردم در جریان آنها هستند و اتفاقاتی که اخیراً دیدهاند و با آنها دستوپنجه نرم میکنند و زمانی که از زاویهای دیگر درباره آنها حرف زده میشود برایشان جذاب است. ویژگی «گاندو» این است که با قصههایی جلو میرود که هنوز خیلی از زمان آنها نگذشته است یا پروندهای نیست که سوخته باشد.
وی درباره مشاورهها نسبت به نقش مامور امنیتی اظهار کرد: طبیعتاً بازی در هر نقشی جذابیت و چالش خود را دارد و شما وقتی نقش یک خلبان را بازی کنید مجبورید برای آن نقش تحقیق کنید و برای دکتر و نقشهای دیگر هم باید مشاوره و تحقیق داشته باشید. برای ما هم همین اتفاق افتاد و بچهها از طریق مشاورههای نظامی و امنیتی نکاتی را یاد گرفتند که در رفتار و حتی نگاه کردنشان این ملاحظات را رعایت کردند. این افراد شاید به لحاظ ظاهری شناختهشده نباشند و عمومیت مردم آنها را نشناسند اما نشانههای دیگری دارند که ما از طریق مشاورهها توانستیم خود را به نقش نزدیک کنیم. اکبری درباره ساخت سریال با مضامین امنیتی و سیاسی تصریح کرد: صداوسیما ثابت کرده است هر زمان سراغ سوژههایی برود که حرف دل مردم باشد مخاطبش را ۲ برابر میکند. ما گاهی با فیلمنامهها و قصههای تکراری و حتی فضای تکراری مواجه میشویم. حتی در ۲ فیلمنامه تلویزیونی میبینید قصه و محتوا یکی است و فقط نام شخصیتها عوض شده است، در حالی که قصه جدید همچون خون تازهای به صداوسیما تزریق میشود و مخاطب را ۲ برابر میکند.
وی در پایان گفت: باید آنقدر تنوع در ساخت مجموعهها و فیلمها بالا رود که مخاطب ما هیچگاه فرصت این را پیدا نکند که کانال تلویزیونیاش را عوض کرده و روی شبکههای خارجی تمرکز کند. وقتی ما این پتانسیل را داریم که سریالهای خوب بسازیم و به حرف دل مردم نزدیک شویم، پس باید روی آن متمرکز شویم چون قطعاً برنده اصلی ما هستیم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|