|
عضو ارشد ستاد استهلال دفتر رهبر انقلاب: به احتمال قوی «یکشنبه» عید فطر است
عضو ارشد ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبری گفت: به احتمال قوی، یکشنبه چهارم خرداد، اول ماه شوال و عید فطر است. به گزارش تسنیم، حجتالاسلام موحدنژاد اظهار کرد: با توجه به کامل بودن ماه شعبان و همچنین بر اساس نظر کارشناسان، ماه رمضان امسال 29 روز خواهد بود و به احتمال قوی، یکشنبه چهارم خرداد، اول ماه شوال و عید فطر است. وی تصریح کرد: گروههای استهلال از روز شنبه در استانهای مختلف مستقر میشوند تا هلال ماه شوال را رصد کنند.
ارسال به دوستان
باران سهشنبهشب مشکلات زیادی را برای پایتختنشینان ایجاد کرد
آبگرفتگی بهاری در تهران!
باران بهاری شامگاه سهشنبه باز هم مدیران شهری را غافلگیر کرد. شدت باران طی 20 دقیقه، باعث آبگرفتگی چندین نقطه بویژه زیر پلها و حتی تونل نیایش شد و برای ساعاتی ترافیک فشردهای را در خیلی از خیابانهای پایتخت ایجاد کرد. به گزارش «وطن امروز»، ناکارآمدی مدیران شهری دیگر بر کسی پوشیده نیست؛ از نبود مدیریت درست در توسعه حملونقل عمومی گرفته تا ساماندهی مسیرهای آب که با بارش نزولات جوی شاهد آبگرفتگی و طغیان مسیلها در معابر سطح شهر هستیم، نشاندهنده ضعف در مدیریت کلان پایتخت است. توقع شهروندان از مدیران شهری این است که حداقل در قبال عوارضی که به شهرداری پرداخت میکنند، رفاه نسبی را برای آنها ایجاد کنند. نمونه اخیر هم که بارندگی سهشنبهشب و مشکلات ناشی از آن بود. رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در همین ارتباط از آبگرفتگی در ۹ نقطه از معابر اصلی پایتخت در پی بارندگیهای شدید شامگاه سهشنبه خبر داد. سرهنگ محمد رازقی در این باره گفت: به دنبال بارندگیهای شدیدی که شامگاه سهشنبه پایتخت را تحت تاثیر قرار داد، حجم ترافیک پایتخت نیز افزایش یافت به طوری که گزارشهای دریافتی از مراکز کنترل ترافیک حاکی از آن است که در محدوده غرب بزرگراه همت، بزرگراه چمران از قبل نمایشگاه تا بعد از دوربرگردان، اتوبان صدر در محدوده مدرس شمال و مسیر شرق به غرب بزرگراه شهید سلیمانی بعد از سیدخندان، ترافیک سنگین بود. رئیس مرکز کنترل ترافیک هوشمند پلیس راهور تهران بزرگ در گفتوگو با ایسنا همچنین از گزارش وقوع آبگرفتگی در ۹ نقطه از معابر اصلی پایتخت پس از بارشها خبر داد و گفت: در بزرگراه چمران محدوده نمایشگاه، بزرگراه ستاری جنوب در محدوده کاشانی، بزرگراه همت در محدوده جوانمردان، خیابان ولیعصر در محدوده فلاحی، بزرگراه چمران به نیایش غرب، بزرگراه صدر مدرس به شمال، بزرگراه همت در محدوده پردیسان، بزرگراه مدرس در محدوده حقانی و خیابان ولیعصر(عج) در محدوده میرداماد شاهد آبگرفتگی بودیم.
* ضعف مدیریت شهری
«مدیریت شهری انگیزه آنچنانی برای پویایی پایتخت و رفع مشکلات شهر ندارد، مصادق آن اینکه با بارش یک باران یا برف، مدیریت از دست برنامهریزان شهری خارج میشود».
عضو سابق شورای شهر تهران میگوید: مدیران شهری در این دوره، برنامهریزی درستی برای مدیریت شهر ندارند، چرا که با کوچکترین بارندگی شاهد آبگرفتگی معابر هستیم.
ابوالفضل قناعتی در گفتوگو با «وطن امروز» با بیان اینکه جدول لایهروبی مسیلها، نهرها، راههای فاضلاب و... در برنامهریزیهای شهری وجود دارد اما متاسفانه نسبت به این موضوع بیتوجهیهایی دیده میشود، گفت: نظارت دورهای نهرها، مسیلها و... ضروری است، تا با بارش احتمالی بارانها بویژه بارانهای تند، حجم دبی آب در مسیلها بالا نرود و مردم شاهد طغیان آب در معابر، خیابانها و زیرگذرها و در نتیجه ترافیک شدید نباشند. وی هرگونه آبگرفتگی، آبماندگی، طغیان آب به خیابانها و ایجاد مشکلاتی که به دنبال بارشها تردد را در شهر را با مشکل مواجه میکند ناشی از ضعف مدیریتی عنوان کرد و افزود: در چنین شرایطی متاسفانه شورای شهر نیز برخورد قاطعی با مدیران ناکارآمد شهری ندارد یا آنها را مجبور به خدماترسانی مطلوب به شهروندان در جهت رفاه آنها نمیکند.
عضو سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه نه شورای شهر و نه شهرداری از روز اول پیگیر ساخت پروژهها و طرحهای پایدار زیرساختی و حتی کوچک شهری نبودهاند، اظهار داشت: در این دوره شورای شهر و شهرداری هیچ کدام نتوانستند در سطح کلان و حتی خرد اقداماتی را در راستای تامین زیرساختهای شهری انجام دهند یا پروژههای قبلی را برای اتمام یا راهاندازی پیگیر شوند. قناعتی به فشل بودن ناوگان حملونقل عمومی در کلانشهر تهران اشاره کرد و افزود: در بخش ساخت یا طراحی توسعه خطوط مترو افزایش تعداد اتوبوس و نوسازی آن کاری نشده است، در حالی که توقع مردم از شورای شهر و شهرداری این است؛ حداقل طی این چند سال چند پل ساخته شود یا پروژههایی کلنگزنی شود. شهروندان در قبال پرداخت عوارض شهری که هر ساله افزایش مییابد، انتظاراتی از مدیران شهری دارند که باید برآورده شود.
وی اظهار کرد: همه میدانند با بارش باران یا برف مدیریت شهری دچار دستپاچگی و غافلگیری میشود. این موضوع ناشی از نبود مدیریت درست و کارآمد و کمتوجهی به ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.
* آبگرفتگی نداشتیم اما آبماندگی داریم
به باور مدیران شهری بارش باران شامگاه سهشنبه خیلی مشکلآفرین نبوده ولی آبماندگی زیادی را در برخی نقاط شهر و خیابانها به وجود آورده است. مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران با اشاره به آمادگی نیروهای خدمات شهری در پی بارش شدید باران در تهران گفت: با توجه به حجم زیاد بارش در معابر تهران، شاهد آبماندگی بودیم اما آبگرفتگی نداشتیم. عطایی در تشریح وضعیت شهر تهران در پی بارش شدید باران در شامگاه سهشنبه گفت: بارشهای بهاری معمولا به صورت تودههای ابری هستند و در زمان کوتاهی بارش زیادی را به همراه دارند. وی افزود: در زمان کوتاهی حجم زیادی از بارشها را داشتیم، لذا معابر درگیر آبماندگی میشوند یعنی آب از وسط معابر تا کنارهها میآید. مدیرکل خدمات شهری شهرداری تهران تاکید کرد: این آبماندگی به معنای آبگرفتگی در مسیلها و رودها نیست و تنها رسیدن آب به نهرهای کنار خیابان با توجه به حجم زیاد بارش، زمان میبرد. عطایی گفت: همه نیروهای خدمات شهری در سطح مناطق بیستودوگانه تهران در آمادهباش کامل هستند تا برای فعالیتهایی همچون رفع آبماندگیها و احیانا انجام فعالیتهای عمرانی پس از هر بارش، بتوانند در کمترین زمان ممکن مداخله موثر داشته باشند.
ارسال به دوستان
تشکیل دادگاه رسیدگی به پرونده سانحه هواپیمای تهران- یاسوج
متهم: خلبان اشتباه کرد، نه من!
جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سانحه هواپیمای مسیر تهران- یاسوج مربوط به شرکت هواپیمایی آسمان به ریاست قاضی عالیشاه در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار شد.
قاضی عالیشاه در ابتدای جلسه دادگاه از مدیر وقت ایمنی شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران خواست اظهارات خود را مطرح کند. این متهم گفت: هواپیما در ۲ نوبت در ساعتهای ۹:۱۹ و ۹:۲۵ با فرودگاه یاسوج ارتباط داشته و اطلاعات این موارد ضبط شده و موجود است. هواپیمای آسمان در شمال کوه دنا با کوه برخورد کرده و حدود ۱۴ تا ۱۵ کیلومتر با فرودگاه یاسوج فاصله داشته که این مورد در گزارش کارشناسان مورد غفلت واقع شده است. متهم با اشاره به تفاهمنامه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی و سازمان هواشناسی گفت: تفاهمنامهای میان شرکت فرودگاهها و سازمان هواشناسی منعقد شده که وظایف هر سازمان مشخص شده است. قاضی عالیشاه بیان کرد: باید تمام شرایط وجود داشته باشد تا پرواز انجام شود. چرا نظارت بر عملکرد هواشناسی از سوی شرکت فرودگاهها وجود ندارد؟
متهم گفت: متصدی هواشناسی یاسوج در روز سانحه اظهاراتی را به کارشناسان بیان کرده که با مستندات در تعارض است. قاضی عالیشاه اظهار کرد: شما به همراه 3 متهم دیگر، ۱۵درصد به عنوان مقصر سانحه شناخته شدهاید. توضیحات خود را بیان کنید. این متهم گفت: یک صفحه و نیم اصلاحیه روی اظهاراتم به بازپرس تحویل دادم و تاکید دارم که کارشناسان پرونده دانش کافی برای اظهارنظر نداشتهاند و فاقد تخصص فرودگاهی و برج مراقبت بودهاند. وی گفت: بر اساس اطلاعات موجود در شرایطی که هواپیما وارد محدوده فرودگاه یاسوج میشود، تنها در شرایطی که موتورش از بین برود یا شرایط فشار داخلی کابین افت کند، میتواند ارتفاع آن را از ١٥ هزار پا پایین آورد. متهم افزود: این هواپیما در ٢٥ مایلی فرودگاه ارتفاع زیر ١٧ هزار پا میآید در حالی که اصلا شرایط غیرنرمالی نداشته است و هواپیما تا ارتفاع ١٤ هزار پایی با اختیار خلبان پایین آمده است. وی یادآور شد: بر اساس اطلاعات هواپیما در ٤٢ ثانیه انتهایی تا برخورد با کوه، دچار شرایطی شده که بغرنج بوده و تا قبل از آن شرایط نامناسبی نداشته است. این متهم تاکید کرد: در ساعت ٩:٢٢ خلبان مجاز میشود از ارتفاع ٢١ هزار پایی به ١٧ هزار پا برسد. بعد از ٢٥ ثانیه از این مجوز، خلبان کاهش ارتفاع میدهد. بعد از آن خلبان کاهش ارتفاع خود به زیر ١٧ هزار پا را به برج مراقبت اطلاع نمیدهد و این کاهش ارتفاع به ١٥ هزار پا میرسد. مکاتباتی بود که بین خلبان و کمکخلبان ضبط شده است که این اولین اشتباه خلبان بود. متهم گفت: خلبان در حدود ٤ دقیقه دیرتر از قواعد مقرر، ارتفاع خود را تغییر میدهد که این دومین خطای خلبان بوده است. در ادامه قاضی از شرفی، نماینده سازمان هواپیمایی کشوری خواست توضیحات خود را بیان کند. وی گفت: اصل این کارشناسی دارای ایراد است، چراکه 2 نفر از این کارشناسان از افراد برکنار شده سازمان هواپیمایی کشوری بوده و برخی دیگر اصلا تحصیلات مرتبط با این موضوع را نداشتند. شرفی ادامه داد: برخورد هواپیما به کوه هیچ ارتباطی به عدم نصب ایدی نداشت، نمیتوان با دلایل نادرست همه قواعد هوانوردی را زیر سوال برد، چرا که سازمان هواپیمایی کشوری بر اساس مقررات بینالمللی عمل کرده است. قاضی عالیشاه با اعلام ختم جلسه دادگاه گفت: در جلسه بعد کارشناسان دعوت میشوند تا به صورت تخصصی به موضوع پرداخته شود.
ارسال به دوستان
تعداد مبتلایان «کووید - 19» در کشور به 126949 و شمار قربانیان به ۷۱۸۳ نفر رسید
6 درصد مبتلایان به کرونا میمیرند
گروه اجتماعی: بر اساس آمار وزارت بهداشت بیش از 17 درصد پاسخ تستهای کرونا در کشور مثبت است و در کمتر از 6 درصد بیماران به مرگ منتهی میشود. به گزارش «وطن امروز» تاکنون ۷۳۱ هزار و ۲۱۳ آزمایش تشخیص «کووید- ۱۹» در کشور انجام شده و پاسخ 3/17 درصد این تستها یعنی 126 هزار و 949 مورد مثبت شده است که از این تعداد تاکنون 7183 مورد فوت کردهاند که 6/5 درصد بیماران را شامل میشود. این میزان مرگ و میر کمتر از میانگین جهانی است، چرا که طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت تاکنون 5,008,368 نفر در جهان به کرونا مبتلا شدهاند و از این تعداد 325,325 فوت کردهاند. این آمار بدان معناست 4/6 درصد مبتلایان در جهان میمیرند که حدود یک درصد بیشتر از مرگومیر ایران است. از طرفی 8/77 درصد بیماران کرونا در ایران بهبود مییابند که بسیار بیشتر از میانگین جهانی است. در ایران 98 هزار و 808 نفر بهبود یافتهاند که به معنای بهبودی بیش از 77 درصد بیماران است اما در جهان بهبودی 38 درصدی بیماران ثبت شده که جای تامل دارد. سخنگوی وزارت بهداشت درباره آخرین آمار کرونا در ایران گفت: از ظهر سهشنبه تا ظهر چهارشنبه و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی 2 هزار و ۳۴۶ بیمار جدید مبتلا به «کووید- ۱۹» در کشور شناسایی شدند. از بین مبتلایان جدید، ۴۵۷ مورد بستری شدند و یکهزار و ۸۸۹ مورد سرپایی و از افراد در تماس با مبتلایان بودند که شناسایی شدند. با این حساب، مجموع بیماران «کووید- ۱۹» در کشور به ۱۲۶ هزار و ۹۴۹ نفر رسید. سخنگوی ستاد مقابله با کرونای وزارت بهداشت گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۶۴ بیمار «کووید- ۱۹» جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۷۱۸۳ نفر رسید. خوشبختانه تاکنون ۹۸ هزار و ۸۰۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و ترخیص شدهاند. همچنین ۲۶۷۳ نفر از بیماران مبتلا به «کووید- ۱۹» در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند. رئیس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته در ۱۰ استان موارد فوتی صفر و در ۸ استان، یک مورد گزارش شده است. وی اظهار کرد: وضعیت ثبات نسبی که در برخی استانها جز خوزستان حاکم بود، برقرار است. 10 استان در 24 ساعت گذشته فاقد فوت ناشی از این ویروس بودهاند و در 8 استان نیز یک مورد فوت داشتیم. جهانپور گفت: اقدامات بسیار خوبی در استان خوزستان در بیماریابی فعال و اعمال محدودیتها انجام شده است. البته موفقیت همه اقدامات منوط به مشارکت اجتماعی مردم، رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی، پرهیز از برگزاری تجمعات و پرهیز از سفرهای غیرضروری در این استان است.
***
[تقریبا به مهار کرونا رسیدهایم !]
«در کشور تقریبا به مهار کرونا رسیدهایم». این کلیدیترین جمله روحانی در جلسه هیات دولت بود. روحانی درباره آخرین اقدامات برای مقابله با کرونا گفت: ما در امر مبارزه با کرونا پیشرفتهای بسیار خوبی داشتیم؛ 3 ماه و چند روز نفسگیر بود؛ برای کادر درمان و خانوادههایی که عزیزانشان در بیمارستان بودند و همچنین برای کسانی که عزیزان خود را از دست دادند و نتوانستند حتی مجلس ترحیم برای آنان برگزار کنند. ما به آنها تسلیت میگوییم و در غم آنها شریک هستیم. رئیسجمهور خاطرنشان کرد: در این 3 ماه، قدم به قدم در حال پیشرفت بودیم و عقبنشینی نداشتیم و در جمع پیشرفت خوبی در برابر این ویروس خطرناک داشتیم و تقریبا به مرز مهار رسیدهایم. روحانی اظهار داشت: اگر احتیاطهای لازم انجام و به دستورالعملهای بهداشتی دقیقتر عمل میشد، شاید در این چند استان که شرایط نامساعدی دارند هم این مشکلات را نداشتیم. ما در ابتدا راهی را که انتخاب کردیم قرنطینه آمرانه نبود، بلکه راه ما سیاست مشارکتی و داوطلبانه بود. البته مسیر مبارزه با کرونا کمی طولانیتر از آن است که در ذهن مردم در روزهای اول بیماری بود و امروز هم شاید باشد؛ روزهای اول بیماری در آخر بهمنماه مردم فکر میکردند باید اقداماتی انجام شود و در ماه اسفند هم تمام میشود و بعد از آن فکر میکردند یک اقداماتی انجام شود که در نیمه فروردینماه بیماری تمام میشود. در حالی که از ابتدا مشخص بود این راه کوتاه نبوده، بلکه مسیر بلندی است و همت بلند و یاری یکدیگر را میطلبد و مراعات همه دستورالعملها لازم است و با هماهنگی و همراهی این راه سخت را راحت و با خسارت کمتر طی میکنیم. وی افزود: در کشور ما در مناطق سفید مردم به نماز جمعه میروند و ندای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان میرسانند. آنهایی هم که در مناطق غیرسفید هستند، از طریق فضای مجازی یا فضای حقیقی در چارچوبی که امکانپذیر است. ما آن هدف اصلی را در هیچ شرایطی از یاد نمیبریم.
ارسال به دوستان
اخبار
افزایش قیمت بلیت متروی تهران و حومه از امروز
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری متروی تهران و حومه از تغییر قیمت بلیت متروی تهران و حومه از امروز خبر داد. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه طبق مصوبه اعمال افزایش نرخ کرایه حملونقل عمومی شهر تهران که به تایید شورای اسلامی شهر تهران و فرمانداری تهران رسیده است، درباره افزایش قیمت بلیت مترو گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر تهران قیمت بلیت مترو تک سفره۱۵۰۰ تومان، تک سفره حومه ۱۷۰۰تومان، تک سفره هشتگرد۵۰۰۰ تومان و تکسفره فرودگاه امام خمینی(ره) همانند سال گذشته بدون افزایش ۹۰۰۰ تومان تعیین شده است. وی در ادامه گفت: افرادی که از خطوط حومهای استفاده میکنند باید در ایستگاه مبدا بلیت تکسفره حومه، هشتگرد و فرودگاه را تهیه کنند. وی با اشاره به اینکه مسافران خط حومهای باید برای استفاده از مترو بلیت مخصوص تهیه کنند، اظهار کرد: ناحیهبندی خط حومهای تهران (صادقیه)- کرج- گلشهر نیز همانند خطوط درونشهری انجام شده است و شهروندانی که مسافتهای کوتاهتری از مترو استفاده میکنند میتوانند با استفاده از بلیتهای مبلغدار از تخفیف بیشتری استفاده کنند.
***
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران خبر داد
دستگیری 23 سرشبکه دلالان ارزی در پایتخت
رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از دستگیری 23 نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گرانی ارز در عملیات کارآگاهان پلیس خبر داد و گفت: از مخفیگاه متهمان 80 میلیارد ریال ارز کشف شد. به گزارش «وطن امروز»، سرهنگ نعمتالله علیپور در این باره، اظهار داشت: به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در روزهای اخیر، اخلالگران و دلالان ارزی بویژه در برخی مناطق شهر تهران که با پوششهای مختلف به صورت غیرقانونی اقدام به خرید و فروش ارز میکردند، شناسایی و در یک عملیات هماهنگ و منسجم با هماهنگی مرجع قضایی دستگیر شدند.
***
انبار ۳۸ میلیاردی احتکار خودرو در کازرون لو رفت!
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف انبار خودروهای احتکارشده در کازرون به ارزش ۳۸ میلیارد تومان خبر داد. به گزارش تسنیم، سردار رهامبخش حبیبی با اعلام خبر کشف انبار احتکار خودرو در کازرون، در این رابطه اظهار کرد: ماموران اداره مبارزه با جرائم اقتصادی پلیس آگاهی کازرون از اخباری مبنی بر نگهداری و احتکار خودرو در یک انبار واقع در یکی از محلات مطلع شده و موضوع را به صورت ویژه در دستور کار خود قرار دادند. وی افزود: بلافاصله با کسب مجوز قضایی، در بازرسی از محل مورد نظر 63 دستگاه پژو پارس، 40 دستگاه پژو 405، 20 دستگاه پژو 206، 14 دستگاه سوزوکی ویتارا، 17 دستگاه هایما، 6 دستگاه سمند و دو دستگاه پژو 207 که فاقد مدارک ورودی و خروجی و احتکارشده بود، کشف و توقیف شد. وی با بیان اینکه ارزش این محموله احتکارشده برابر نظر کارشناسان، 380 میلیارد ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این رابطه پروندهای تشکیل و تحویل مراجع قضایی شد.
***
دبیرکل دفتر سلامت جمعیت و خانواده وزارت بهداشت هشدار داد
کاهش رشد جمعیت ایران به کمتر از یک درصد
مدیرکل دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس وزارت بهداشت نسبت به کاهش شاخص رشد جمعیت کشور به کمتر از یک درصد هشدار داد و گفت: ایران از سال ۱۳۹۵ پا در سنین میانسالی گذاشته است و برآورد میشود تا سال ۱۴۳۰ کشورمان میانسال و پیر شود. به گزارش ایسنا، دکتر حامد برکاتی در ارتباط ویدئوکنفرانسی با خبرنگاران با اشاره به نامگذاری سیام اردیبهشتماه به عنوان روز ملی جمعیت گفت: اتفاقی که در سالهای اخیر و سالهای پس از انقلاب در حوزه جمعیت افتاده آن است که ما با افزایش جمعیت در ابتدای انقلاب مواجه شدیم و بعد از آن به یک ثبات نسبی رسیدیم و در سالهای اخیر نیز با کاهش جمعیت مواجه هستیم. وی ادامه داد: رشد جمعیت کشور در سالهای اول انقلاب حدود 45/2 درصد بود؛ به این معنا که جمعیت کشور سالانه حدود 5/2 درصد نسبت به سال قبل افزایش مییافت. با وقوع کاهش جمعیت بویژه در دهه ۱۳۷۰ به ناگهان یک شاخص از این رقم کم شد و در ابتدای ورودی به دهه ۸۰ به شاخص حدود 5/1 رسیدیم و طبق آخرین آمارها نیز در سال ۱۳۹۸ رشد جمعیت کشور متاسفانه برای اولین بار در تاریخ ایران به کمتر از یک درصد رسیده است. برکاتی گفت: این موضوع به معنای آن است که جمعیت جوان و مولد که زیربناهای اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی را برای کشور پاس خواهد داشت و علم و تولید کشور را خواهد داشت، حتما از حدود ۲۰ سال آینده به چالش کشیده خواهد شد و نسبت جمعیتیمان به هم میخورد. وی گفت: سال ۱۳۵۵ سن ایران ۲۲ سال بود و الان در سال ۱۳۹۹ حدود ۳۲ سال است؛ یعنی اگر ما بر اساس شاخصهای جهانی که سن جوان را تا ۳۰ سالگی میدانند (البته برخی کشورها هم بیشتر از این سن را معرفی کردهاند)، ایران از سال ۱۳۹۵ پا در سنین میانسالی گذاشته است و برآورد میشود تا سال ۱۴۳۰ کشورمان میانسال و پیر شود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|