|
ارسال به دوستان
اظهارات متناقض مسؤولان دولتی درباره کیفیت سوخت وارداتی
واردات بنزین بیکیفیت به کشور
گروه اقتصادی: درحالی که مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی همه محمولههای بنزین وارداتی را دارای استاندارد یورو ۴ اتحادیه اروپا اعلام میکند اما رئیس سازمان ملی استاندارد تمام بنزینهای وارداتی را بدون مشکل و دارای کیفیت لازم نمیداند. به گزارش «وطنامروز»، دیروز همزمان 2 نشست خبری جداگانه درباره چگونگی استاندارد بنزینهای وارداتی، یکی از سوی سازمان ملی استاندارد و دیگری ازطرف شرکت ملی پخش فرآوردههای نفتی برگزار شد اما برآیند محتوای این نشستها درباره چگونگی کیفیت بنزین با سخنان متناقضی همراه بود. ابتدا رئیس سازمان استاندارد با اعلام جزئیات گزارش کیفیت بنزین گفت: واردات بنزین از کشورهای شمالی ایران به دلیل عبور از خطوط قرمز ممنوع شد. علاوه بر این چند مورد از بنزینهای وارداتی به لحاظ نداشتن کیفیت و استاندارد لازم مردود اعلام شدند. نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران درباره نهایی شدن گزارش کیفیت بنزین گفت: براساس برنامهریزیهای صورتگرفته و مصوبه شورایعالی استاندارد، مقرر شده است تا کیفیت بنزین وارداتی و تولیدی کشور در قالب بنزینهای توزیعی سنجیده شود که بر این اساس، گزارش کلی نشان میدهد کیفیت بنزین در ۸ کلانشهری که پایش کیفیت بنزین آنها مورد تاکید مصوبه هیات وزیران قرار داشت، مشکلی ندارد. رئیس سازمان ملی استاندارد در پاسخ به سوالی افزود: برای پایش کیفیت بنزین توزیعی ابتدا باید نگرانی مجلس را دنبال میکردیم که بیشتر متمرکز بر کیفیت بنزینهای وارداتی بود که بر این اساس از ابتدای سال جاری تاکنون ۶۶ مورد محموله بنزین را که از جنوب و شمال کشور وارد میشدند، مورد سنجش قرار دادیم. وی تصریح کرد: 3 مورد از این محمولهها به لحاظ کیفی مردود اعلام شد و بقیه آنها مشکلی به لحاظ کیفیت نداشته و ترخیص شد، ضمن اینکه از 3 مورد یادشده نیز 2 مورد از هرمزگان مورد پایش قرارگرفته بود که عدم انطباق در استانداردهای کیفی بهگونهای بود که در توزیع میتوانستیم کیفیت آن را جبران کنیم. به گفته پیروزبخت، عدد اکتان این بنزینها اگرچه پایینتر از حد استاندارد بود اما به دلیل اینکه عدد اکتان در استانداردهای بنزین ایران ۹۵ بوده و در برخی کشورهای دنیا ۹۲ است، اصلاح توزیع این بنزین کم کیفیتتر با تداخل با بنزینهای داخلی امکانپذیر بود. رئیس سازمان ملی استاندارد ادامه داد: متاسفانه بنزینی که از شمال کشور وارد شده بود، از خط قرمز عبور کرده و بر این اساس، اجازه ترخیص آن داده نشد اما 2 هفته قبل در جلسهای که با مسؤولان وزارت نفت داشتیم، مقرر شد دیگر هیچ بنزینی از کشورهای شمالی ایران وارد نشود و بنابراین از این پس واردات بنزین از کشورهای شمالی کشورمان ممنوع خواهد بود. پیروزبخت در ادامه خاطرنشان کرد: در 2 گزارش آلودگی هوای تهران شاهد افزایش گوگرد بودیم که بلافاصله با هماهنگی با وزارت نفت مشخص شد در پالایشگاه شازند اراک مشکلی بروز کرده که منجر به تعطیلی ۴۵ روزه این پالایشگاه شد اما هماکنون میتوان با اطمینان به مردم اعلام کرد که کیفیت بنزین توزیعی هیچگونه مشکلی ندارد. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
آغاز صدور گاز ایران به شوروی - 1349 ش ارسال به دوستان
جوابیه
در پاسخ به پیام شهروند محترم در روزنامه مورخ 4/8/94 درخصوص عدم وجود سطل زباله در خیابان ولیعصر(عج) در ایام تاسوعا و عاشورا، به استحضار میرساند: اداره بازیافت منطقه با گذاشتن 4 دستگاه خودروی مینی پک حمل پسماند خشک به همراه 12 کارگر در روزهای تاسوعا و عاشورا در محور خیابان ولیعصر(عج) نسبت به جمعآوری اقدام کرد و به جهت حجم بالای پسماند خشک و عدم رعایت برخی از شهروندان بطور مستمر در حال جمعآوری بوده است. ارسال به دوستان
سلام وطن
خودروسازی ایرانخودرو (ایران ناسیونال) همزمان با شرکت تویوتای ژاپن شروع به کار کرد. چرا تویوتا پرفروشترین خودروساز جهان شده و ایرانخودرو به این وضع درآمده است؟! ارسال به دوستان
عادلآذر: آمار همه را باید ما تأیید کنیم
گروکشی آماری در دولت یازدهم
رئیس مرکز آمار با اعلام اینکه برخی دستگاهها برای همکاری با مرکز آمار گروکشی میکنند، گفت: به دنبال انحصار نیستیم اما نظام آماری نیمهمتمرکز را دنبال میکنیم و برخی نهادها و دستگاهها که آمار تولید میکنند برای انتشار باید تایید مرکز آمار را داشته باشند. به گزارش تسنیم، عادلآذر در مراسم بزرگداشت روز آمار و برنامهریزی که با حضور معاون اول رئیسجمهور برگزار شد، افزود: قانون تکلیف را برای مرجعیت آماری به مرکز آمار ایران واگذار کرده است اما دستگاههای اجرایی همکاری نمیکنند. وی با اشاره به اینکه آمار بهترین سرمایهگذاری حاکمیتی و سبب نظمبخشی و ارتقای زندگی مردم میشود، گفت: یکی از مواردی که در پیشنویس لایحه برنامه ششم توسعه گنجانده شده و در ماده 54 قانون برنامه پنجم نیز آمده، معرفی مرکز آمار به عنوان مرجع تولید و انتشار آمار در کشور است اما اجرای این قانون به حمایت عملیاتی نیاز دارد. رئیس مرکز آمار ایران افزود: به دنبال انحصار نیستیم اما نظام آماری نیمهمتمرکز را دنبال میکنیم و برخی نهادها و دستگاههای دولتی که آمار تولید میکنند برای انتشار آن باید تایید مرکز آمار ایران را داشته باشند. عادلآذر با قدردانی از همکاری مردم در طرحهای سرشماری گفت: با وجود این همکاری خوب مردمی، برخی دستگاهها برای همکاری با مرکز آمار ایران گروکشی میکنند و مانع شکلگیری نظام آمار ثبتی کشور هستند. وی همچنین با تاکید بر لزوم ارتقای سواد آماری و اعتماد به آمارهای مرکز آمار ایران به عنوان آبرو و ویترین کشور افزود: نباید موقعی که مرکز آمار ایران شاخص آماری را منتشر میکند یک دستگاه دیگر در حاشیه آماری را به موازات مرکز آمار منتشر کند و سپس از مرکز آمار سوال کنند که چرا آمار متفاوت است در صورتی که آنها استانداردهای آماری را ندارند و باید مرکز آمار ایران مورد استناد و سند باشد. وی همچنین با اشاره به موفقیتهای مرکز آمار ایران و عقبه 50 سال تجربه کار آماری در این مرکز در تولید آمارها با سرعت و دقت مناسب گفت: در تولید شاخصهای مهم آماری مانند نرخ تورم، رشد اقتصادی و نرخ بیکاری از استانداردهای بینالمللی جلوتر هستیم. رئیس مرکز آمار ایران افزود: طبق استانداردهای بینالمللی نرخ تورم 3 روز بعد از پایان هر ماه اعلام میشود اما مرکز آمار ایران نرخ تورم را در روز اول ماه جدید منتشر میکند. عادلآذر گفت: نرخ بیکاری نیز معمولاً 45 روز بعد از پایان هر فصل منتشر میشود اما در مرکز آمار ایران تا نهم ماه بعد از پایان هر فصل این آمار را تولید و منتشر میکنیم. وی افزود: طبق استانداردها رشد اقتصادی نیز 3 ماه بعد از پایان هر فصل منتشر میشود اما مرکز آمار ایران نرخ رشد اقتصادی فصل بهار را در اواخر مردادماه تقدیم دولت کرده است. ارسال به دوستان
واردات خودروهای بنجل چینی
سازمان استاندارد سیاسیکاری میکند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از عملکرد ناصحیح سازمان استاندارد و سیاسیکاری این سازمان، گفت: متاسفانه این روزها شاهد واردات بیرویه کالاهای بیکیفیت از جمله خودروهای چینی به ایران هستیم. سعید زمانیاندهکردی در گفتوگو با میزان، اظهار کرد: وقتی سازمان استاندارد کالایی را تایید میکند، این کالا از لحاظ کمیت و کیفیت مورد اعتماد مردم است پس باید واقعا استاندارد باشد. این نماینده مجلس انتقاد کرد: اما متأسفانه در این رابطه در کشور ما بیشتر سیاسیکاری میشود تا اینکه واقعا به زیرساختهای اصلی رسیدگی شود. وی با تایید بیکیفیتی برخی اقلام ایرانی بیان کرد: فقدان نظارت بر زمینههای مختلف تولید بویژه تولید محصولات غذایی و از بین رفتن جایگاه دستگاه نظارتی منجر به بروز اتفاقاتی مانند راهاندازی کمپین «نه به خرید خودروی صفر» یا اعتراض به آلودگی انواع مواد غذایی میشود. این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در بازار کشور شاهد انواع کالاهای بیکیفیت چینی اعم از قطعات خودرو، وسایل تجهیزاتی و... هستیم. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: باید دید چه سازمان یا نهادی اجازه ورود به این کالاها را داده یا در این میان استاندارد چه کار کرده است؟ وی ادامه داد: غفلت استاندارد از مقوله نظارت بر فرآیند تولید و واردات کالا باعث شده محصولات بیکیفیت و بنجل به راحتی وارد بازار شده و با قیمت پایین بازار را تسخیر کنند. زمانیان اشاره کرد: در شرایط تحریم، بازار کاذبی در کشور ایجاد شده بود و مردم مجبور بودند نیاز خود را با کالاهای بیکیفیت و بنجل تأمین کنند اما کشور وارد فصل جدیدی از اقتصاد شده و دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید بیش از این به کیفیت کالاها و خواستههای مردم توجه کنند. عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: در صورتی که دولت به استانداردسازی کالاهای وارداتی و تولید داخل توجه کند و بحث حمایت از تولید ملی را جدی بگیرد، میتوان انتظار داشت از آغاز سال 95 کشور بتواند رونق اقتصادی را تجربه کند. وی انتقاد کرد: متاسفانه این روزها شاهد واردات بیرویه کالاهای بیکیفیت و بنجل به داخل کشور هستیم. واردات بیرویه و عدم کنترل و نظارت بر این معضل سبب شده تولیدکنندههای داخلی ضربه سنگینی از این ناحیه متحمل شوند. زمانیاندهکردی با انتقاد از اینکه توجهی از سوی دولت به تولیدکنندههای داخل صورت نمیگیرد، افزود: با چنین وضعیتی اقتصاد مقاومتی محقق نخواهد شد و باید دولت به دنبال رفع مشکلات پیش روی صنعتگران و واحدهای تولیدی باشد. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|