|
طرح کارت اعتباری خرید کالا شکست خورد
استقبال از طرح دولت، فقط 7 درصد!
گروه اقتصادی: همانطور که پیشبینی میشد از طرح کارت اعتباری خرید کالا که بانک مرکزی سازوکار پیچیده و سختی برای آن تعریف کرده بود استقبال نشد و تاکنون فقط 7 درصد مردم از آن استفاده کردهاند. به گزارش «وطنامروز»، استقبال فراوان مردم از طرح وام 25 میلیون تومانی خودرو، مسؤولان را مجبور کرد برای اجرای فاز دیگر طرحهای خروج از رکود با احتیاط بیشتری گام بردارند اما این احتیاط تا آنجایی پیش رفت که برخلاف وام خودرو، کمتر کسی به استفاده از این طرح رغبت میکند. طبق اعلام مسؤولان بانک مرکزی، چند هفته بعد از اجرای طرح کارت اعتباری خرید کالا فقط حدود 7 درصد در آن ثبتنام کردند. معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی با بیان اینکه طرح کارتهای اعتباری کاری نو بود که فرآیند آن در حال اجرایی شدن است، از ثبتنام حدود 26 هزار زوج برای دریافت این کارتها خبر داد. در حالی که حدود 3 ماه از اجرای بسته تسریع رونق اقتصادی و سیاستهای اعتباری بانک مرکزی میگذرد، صدور کارتهای اعتباری برای خرید کالاهای داخلی هنوز اجرایی نشده است. این در حالی است که بارها زمان اجرایی شدن و توزیع این کارتها به تاخیر افتاده است. ناصر حکیمی، مدیرکل فناوری اطلاعات بانک مرکزی دیروز در حاشیه نشست شورای مدیران ارشد بانک مرکزی با معاون اول رئیسجمهور درباره علت تاخیر در صدور و توزیع کارتهای اعتباری به ایسنا توضیح داد: به هرحال این طرح از کارهای نو بود که فرآیند اجرای آن به زمان نیاز دارد اما با این وجود اکنون متقاضیان در حال اعلام درخواست به سازمانها هستند و بعد از اینکه سازمانها درخواست خود را به بانکها اعلام کنند، کارتهای اعتباری صادر خواهد شد. وی درباره آخرین آمار ثبتنامها برای کارتهای اعتباری نیز توضیح داد: تعداد درخواستهای ثبت شده در سازمانها باید از سوی سازمان مدیریت و برنامهریزی اعلام شود اما آنچه بانک مرکزی مسؤول آن است به زوجهای جوانی که میتوانند در کنار ثبتنام برای وام ازدواج این کارتها را نیز دریافت کنند اختصاص دارد. حکیمی اعلام کرد در حالی حدود 400 هزار زوج مشمول کارتهای اعتباری میشوند که براساس آخرین آمارها حدود 26 هزار زوج تاکنون برای دریافت کارتهای اعتباری ثبتنام کردهاند. معاون فناوری اطلاعات بانک مرکزی همچنین به احتمال افزایش گستره دریافتکنندگان کارتهای اعتباری اشاره کرد و افزود: اگر مشمولان فعلی استقبال چندانی از طرح کارتهای اعتباری نداشته باشند بهطور حتم اشخاص دیگر از جمله کارگران نیز به این طرح اضافه خواهند شد. ارسال به دوستان
نعمتزاده با مصوبه شورای رقابت مخالفت کرد
خودرو براساس عرضه و تقاضا قیمتگذاری شود
وزیر صنعت، معدن و تجارت با دفاع از قرارداد ایرانخودرو با پژو، صادرات سالانه یکمیلیون خودرو با داخلیسازی ۸۰ درصد قطعات در این قرارداد را وعده داد. محمدرضا نعمتزاده همچنین با مخالفت قیمتگذاری خودرو توسط شورای رقابت، فروش پتروشیمیها در بورس را سوسیالیستی خواند و ادامه داد: شرکتهای پتروشیمی جز حدود 2 مورد خصوصی است و نمیتوان بخش خصوصی را مجبور کرد کالاهای خود را در بورس یا بهصورت مناقصه بفروشد. به گزارش تسنیم، نعمتزاده افزود: قرار شد یکی از شرکتهای بزرگ فولاد ایتالیا به میزان 2 میلیارد یورو در ایران سرمایهگذاری مشترک انجام دهد که 60 درصد سهم آنها و 40 درصد سهم ما خواهد بود. وی با اشاره به اینکه قرارداد با پژو نهایی شد، گفت: در قرارداد پژو مشارکت 50 -50 خواهیم داشت. وی درباره نظر شورای رقابت مبنی بر لزوم کاهش قیمت خودرو تصریح کرد: سرمایهگذاران و خودروسازان خارجی با قیمتگذاری دولتی موافق نیستند بنابراین به آنها گفتهایم قیمتگذاری براساس عرضه و تقاضا خواهد بود. نعمتزاده افزود: معتقدیم اگر قیمتگذاری، دولتی نباشد خودروها ارزانتر خواهد شد. وی با اشاره به اینکه حدود 4 خودروسازی دولتی از جمله کرمانخودرو، سایپا، پارسخودرو و ایرانخودرو داریم، گفت: در تولید خودرو انحصاری وجود ندارد و واردات خودرو هم آزاد است و پارسال بیش از 100 هزار خودروی خارجی وارد شد. نعمتزاده افزود: مقدار ارزی که برای واردات این تعداد خودرو پرداخت شده مساوی با یکمیلیون و200 هزار خودروی ساخت داخل است. وی با اشاره به اینکه برای واردات خودرو حدود 40 درصد تعرفه در نظر گرفته شده است، گفت: با تولید و عرضه بیشتر خودروی داخل، این تعرفهها کاهش خواهد یافت. وی اضافه کرد: دولت از راه واردات خودرو درآمد دارد و نمیتواند تعرفه را به صفر برساند. ارسال به دوستان
اخبار
جنجال بزرگ مسکن در راه است ارسال به دوستان
فعالان راهاندازی فازهای 15 و 16 پارسجنوبی تقدیر شدند
تجلیل از صفشکنان تحریم
گروه اقتصادی: آیین تجلیل از فعالان راهاندازی فازهای 15 و 16 پارسجنوبی (صفشکنان تحریم) روز گذشته در خبرگزاری فارس برگزار شد. در این مراسم فرمانده قرارگاه سازندگی خاتمالانبیا با تاکید بر ضرورت صرفهجویی و اولویتبندی در اجرای پروژههای نفتی گفت: بخش EC تولید نفتا در پروژه پالایشگاه ستاره خلیجفارس از 2 هفته پیش آماده بهرهبرداری قرار گرفته است. سردار عبداللهی در آیین تجلیل از فعالان راهاندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی گفت: راهاندازی این پروژه عظیم ناشی از همت جمعی و تلاش مهندسان و متخصصان جوان کشور بوده که چند روز مانده به اجرای برجام به بهرهبرداری رسیده است. وی با اشاره به تلاشهای صورت گرفته در اجرای این پروژه از سوی قرارگاه خاتمالانبیا افزود: در این زمینه علاوه بر یاری زحمتکشان مختلف از مجموعه وزارت نفت و مشاوران و زحمتکشان سپاه پاسداران، وزیر نفت فعلی نیز از پروژه پشتیبانی کرد تا بالاخره به ثمر رسید. به طور حتم مقام معظم رهبری نیز از این عملکرد خیر راضی است و خداوند نیز این عمل خیر را تایید خواهد کرد. سردار عبداللهی با اشاره به ابعاد فازهای 15 و 16 پارس جنوبی عنوان کرد: تنها یک بخش از این پروژه عظیم میتواند ابعاد و حجم سنگین این پروژه را بر همگان روشن سازد، از جمله کابلگذاری 6 هزار کیلومتری در پروژه فازهای 15 و 16 پارسجنوبی با دقت بالا که هر یک در چند رشته مختلف گسترش یافته و باید این میزان کابلگذاری را در چند هزار رشته دیگر ضبط کرد که چنانچه کارها در هر یک از کابلگذاریها درست انجام نگیرد تمام پروژه به هم میریزد. فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم با اشاره به فنی بودن مختصات احداث و اجرای پروژههای پالایشگاهی عنوان کرد: زمانی شرکتهای خارجی میدان پارس جنوبی را به بهانه تحریمها ترک میکردند که ما از این بابت خوشحالیم. گاهی عنوان میشد کسانی که هم اکنون در پارس جنوبی کار میکنند غیرفنی، عوام یا موجی هستند اما همین موج گرفتهها با نداشتن هیچ سلاحی در دوران جنگ توانستند مقابل تمام دنیا ایستادگی کنند و با توکل به خدا موفق شوند. وی با اشاره به تصدیق مدیران و مهندسان با تجربه کشور از جایگاه بیبدیل قرارگاه خاتمالانبیا در خاورمیانه عنوان کرد: قرارگاه خاتم نه از حیث تجهیزات یا ماشینآلات بلکه از حیث فعالیت 150 هزار نیروی متخصص و با تجربه در این مجموعه که حدود 40 درصد از آنها مهندسان و دانشآموختگان سطوح فوق لیسانس به بالا هستند اکنون در جایگاه برترین مجموعههای فنی ـ مهندسی قرار گرفته است. عبداللهی با بیان اینکه خداحافظی خارجیهای همزمان با اعمال تحریمها مساوی با انجام نشدن کارها شده بود، گفت: با ایثار و از خودگذشتگی جوانان این کشور این پرچم برافراشته و با فعالیتهای اینچنینی تحریمها شکسته شد. ارسال به دوستان
تعهد به مسؤولیتهای اجتماعی ضامن ماندگاری برندهاست
متعهد بودن به مسؤولیتهای اجتماعی ضامن ماندگاری برندهای امروزی است و این مسؤولیتپذیری هیچگاه از ذهن عموم مردم پاک نمی شود. علی محمدرضایی، مدیرعامل شرکت توسعه صنایع غذایی رشد با اعلام انتخاب صنایع غذایی رشد به عنوان برند منتخب در اجلاس سراسری رضایت مشتری گفت: این وظیفه برندهای ایرانی است که در شرایط کنونی ضمن تعهد خود به مسائل اجتماعی در مسیر ترویج فرهنگ صحیح و فراگیرشده تعهد به مسؤولیتهای اجتماعی گام بردارند، مسیری که انتهای آن به رضایت واقعی مشتری ختم میشود. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|