|
مشکلات دامداران در پی واردات شیر خشک و عدم خرید شیر از سوی تولیدکنندگان لبنیات
واردات، شیر دامهای قزوین را خشک کرد
واردات شیر خشک و خودداری برخی کارخانههای تولید لبنیات از خرید ۷۰ تن شیرخام دامداران استان قزوین، چرخه تولید و توزیع صنعت شیر را دچار بحران کرده که نیازمند پیگیری مسؤولان کشوری است. در شرایطی که اهمیت کشاورزی در تأمین مواد غذایی بر کسی پوشیده نیست و تولیدکنندگان با تحمل سختیهای فراوان تلاش میکنند در این عرصه در خدمت مردم کشور باشند برخی اوقات مشکلات ناشی از مدیریت اشتباه، تصمیمات نادرست و اعمال سلیقه موجب بروز نوساناتی در بازار میشود که اگر بهموقع مدیریت نشود میتواند پیامدهای اقتصادی، اجتماعی و حتی امنیتی برای کشور داشته باشد. در سالی که برای تحقق اقتصاد مقاومتی قرار است با برنامهریزی و تلاش بیشتر و اقدام و عمل از همه ظرفیتهای خود برای شکوفایی اقتصاد استفاده کنیم اما این روزها در یک اقدام غیرمسؤولانه که متأسفانه از سوی شرکتهای وابسته به دولت صورت گرفته، شاهد بروز مشکلات جدی برای دامداران استان هستیم که در فروش شیر دامهای خود دچار مشکل شدهاند. استان قزوین از استانهای دارای پتانسیل بالا در زمینه کشاورزی و صنعتی است که در بخش تولید شیر صنعتی نیز با داشتن بیش از ۲۳۷ واحد دامداری با ۴۱ هزار و ۱۷۵ رأس دام مولد رتبه پنجم در تولید شیر کشور را به خود اختصاص داده است. در حال حاضر روزانه ۱۳۲۸ تن و سالانه ۴۷۸ هزار تن شیر در استان تولید میشود که تعداد دامهای استان هم ۳۵۰ هزار و ۲۵۴ رأس دام بومی، دورگه و اصیل است. به گفته سیدمنصور حاجسیدجوادی، معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین، شیر تولیدی استان دارای کیفیت بالایی است و در محصولات ویژه تولیدی کارخانههای فرآوری مصرف زیادی دارد. وی درباره کیفیت شیر تولیدی استان به مهر گفت: به لحاظ کیفی شیر استان ارزش بالایی داشته و در این راستا رعایت بهداشت شیر در واحدهای تولیدی جدی گرفته میشود تا فرآوردههای لبنی نیز مرغوب باشد. سیدجوادی درباره مشکل خریداری نشدن شیرهای تولیدی دامداران استان تصریح کرد: متأسفانه یک واحد بزرگ تولید لبنیات مدتی است با کاهش خرید خود موجب بروز این مشکل شده که استاندار و رئیس سازمان جهاد کشاورزی در پی حل این موضوع هستند. حسین نعمتی، عضو هیاتمدیره اتحادیه دامداران کشور نیز گفت: قیمت خرید شیر کارخانه از ارسال به دوستان
اصلاح رویهها با محوریت مشتریمداری در بیمه نوین
مدیرعامل شرکت بیمه نوین گفت سال 1395 برای شرکت بیمه نوین، ادامه حرکت در مسیر توسعه ظرفیتهای فنی و انسانی با رشد حداقل 30 درصدی است. حسین کریمخانزند در دیدار نوروزی با کارکنان این شرکت افزود: مبنای عمل و تصمیمگیری برای دستیابی به اهداف شرکت، استراتژیهایی است که از قبل تدوین شده و در سال جدید روشها و رویههای اجرایی همسو با این استراتژیها مورد بازنگری و تغییرات به فراخور تحولات اقتصادی و منطبق با شرایط بازار و صحنه رقابت قرار خواهد گرفت. وی گفت: بهروز شدن راهکارها، یک قانون در بهبود مستمر و یکی از شاخصهای کسب و کار است. بسیاری از شرکتهای بزرگ تجاری به دلیل نداشتن درک درستی از روند تغییرات، به سرعت از چرخه رقابت حذف شدند. در سال پیش رو نیز ورود همزمان شرکتهای خارجی و افزایش شرکتهای داخلی به عرصه رقابت هم هشدار و هم فرصتی برای ماست که با تقویت خود در بهروز نگهداشتن و صرفهجویی در وقت و شناسایی راههایی برای ساده کردن و تقویت فرآیندها، توانایی تطبیق خود را افزایش دهیم. کریمخانزند با اشاره به تعلق و تعهد سازمانی در شرکت بیمه نوین افزود: خوشبختانه فرهنگ سازمانی در این شرکت در سطح بالایی نهادینه شده و الگوی مناسبی از ارتباطات سازمانی در آن جریان دارد. بیشک بیمه نوین بخشی از هویت تک تک ما را تشکیل میدهد، چرا که موفقیت و رشد آن رابطه مستقیمی با تلاش، انگیزه و خواست ما دارد. ارسال به دوستان
بانک
راهاندازی نخستین صندوق امانات بانک قوامین در اصفهان ارسال به دوستان
تقریباً همان«هیچ»
دکتر محمدرضا مهدیاراسماعیلی: «سوئیفت» باز است اما کار نمیکند! این جمله به عقیده من چلاندهشده تمام ابعاد مذاکرات هستهای است. ارسال به دوستان
ناگهان سیف!
مهدی جابری: ولیالله سیف، رئیس بانک مرکزی در سخنان اخیر خود که با زبانی غیر از «فارسی» منتشر شد، درباره دستاوردهای برجام، از توصیف «تقریبا هیچ» بهره گرفته است. ارسال به دوستان
اخبار
کراساوور اتوماتیک ایرانخودرو به بازار میآید ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|