|
ارسال به دوستان
دعوای وزارتخانهها و بیتوجهی سازمان حمایت، بازار را آشفته کرده است
سازمان حمایت از افزایش قیمتها!
گروه اقتصادی: این روزها تکانههای شدید قیمت کالاهای اساسی در بازار، سبد معیشت خانوار را کوچکتر کرده است و در این میان خبری از متولی تنظیم بازار نیست و مسؤولان در پاسخگویی توپ را به زمین همدیگر میاندازند. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
درگذشت «ملکالشعرای بهار» ادیب و سیاستمدار - 1330 ش ارسال به دوستان
طیبنیا: بانکهای بزرگ جهان برای ارتباط با ایران هراس دارند!
وزیر اقتصاد با سکوت درباره اظهارات اخیر سیف در آمریکا و بدون اینکه اشارهای به اعتراف رئیسکل بانک مرکزی به دستاورد «تقریباً هیچ» برجام و عدم ارتباط با شبکه جهانی بانکها که سیف خبر داده است کند، گفت: علت هیاهوی برخی رسانهها را درباره سوئیفت نمیفهمیم. ارسال به دوستان
رئیس انجمن قطعهسازان:
چرا خودروسازان خودروی بی کیفیت تحویل میدهند؟
رئیس انجمن قطعهسازان گفت: خودروسازان تاکنون هیچ قطعه معیوبی را به ما بازگشت ندادهاند و نگفتهاند که محصولات تولیدکنندگان قطعات معیوب است. محمدباقر رجال در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سالهاست به خودروسازان تأکید میکنیم قطعات خراب و معیوب را به ما بازگردانید تا ایراد فنی آن را برطرف کنیم اما تا این لحظه حتی یک قطعه معیوب هم بازگردانده نشده است. وی تصریح کرد: این در حالی است که قطعات عرضهشده در بازار باید به تایید ساپکو و سازهگستر رسیده باشد. وی با بیان اینکه خودروسازان هیچ وقت نگفتهاند قطعات تولیدی ما ایراد دارد، افزود: در چنین شرایطی نمیدانیم چرا وقتی از قطعات تولیدی در خودرو استفاده میشود، در نهایت یک خودروی معیوب به مردم تحویل میدهند. رجال با اشاره به بالا بودن استاندارد قطعات خودروی تولیدشده در کشور گفت: نمیدانیم چرا وقتی خودروسازان، قطعات باکیفیت را از ما میخرند، یک خودروی بیکیفیت به مردم تحویل میدهند. علیرضا نیکآیین، رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودروی تهران نیز در این نشست با بیان اینکه تولیدکننده داخلی باید قطعه باکیفیت به مشتری تحویل دهد، گفت: متأسفانه خودروسازان در پرداخت پول به ما کمکاری میکنند به طوری که قطعه را از ما میگیرند، روی خودرو نصب میکنند و در آخر پول ما را میپردازند در حالی که وقتی میخواهند از قطعات خارجی استفاده کنند از همان ابتدا، پول را پرداخت میکنند و حتی اگر قطعهای ایراد داشته باشد آن را بازنمیگردانند. کاظمی، نایبرئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو نیز در این نشست با بیان اینکه حدود 4 تا 5 درصد قطعات یدکی خودروی موجود در بازار بیکیفیت است، گفت: این قطعات به کشور وارد میشوند و تاکنون نتوانستهایم این قطعات را از بازار خارج کنیم. علیاکبر بخشی، رئیس اتحادیه قطعات خودروی تهران نیز با اشاره به برگزاری چهارمین نمایشگاه تخصصی قطعات خودرو، خدمات خودرو و ماشینآلات راهسازی که از 4 تا 7 خردادماه در مصلای تهران، برگزار میشود، گفت: در این نمایشگاه، قطعات یدکی خودرو با حضور قطعهسازان داخلی عرضه خواهد شد. بشارتنیا، مجری نمایشگاه قطعات خودرو نیز با اشاره به صدور 2150 جواز برای عرضه قطعات یدکی خودرو در کشور گفت: 750 مجوز نیز در حال صدور است. وی ادامه داد: در چنین شرایطی 400 واحد بدون مجوز فعال هستند که دستور پلمب آنها صادر شده است. ارسال به دوستان
وزیر اسبق جهاد کشاورزی:
مشکل انتقال پول بعد از برجام هنوز حل نشده است
وزیر اسبق جهاد کشاورزی گفت: مسؤولیت مشکلات پیشآمده در سدسازیها بر عهده فردی است که ۲۲ سال مسؤولیت قائممقامی وزارت نیرو را برعهده داشت. محمدرضا اسکندری در دیدار با مدیران رسانهای و خبرنگاران درباره سدسازیها و شوری آب رودخانه براثر ساخت سد گتوند اظهار داشت: موضوعی که وجود دارد این است که مقصر همه مسائل و مشکلات در رابطه با سدسازی را دولت قبل عنوان میکنند در حالی که ممکن است خیلی از سدها در زمان دولتهای احمدینژاد فقط افتتاح شده باشد و پروژه ساخت آنها مربوط به قبلتر باشد. مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر با بیان اینکه آن فردی که مسؤول امضای پروژه ساخت سد گتوند است، باید جوابگوی وضعیت ایجاد شده پس از ساخت سد باشد، تصریح کرد: پروژه ساخت سد گتوند در زمان دولت احمدینژاد انجام نشد، فقط افتتاح پروژه در آن دوره بود. اسکندری با اشاره به وضعیت کشاورزی ایران و مصر تصریح کرد: اگرچه مساحت ایران و مصر به لحاظ جغرافیایی تقریبا یکسان است، اما مصریها با انتقال دانش کشاورزی به مزرعه نسبت به ما بهتر عمل کردهاند. اسکندری تصریح کرد: دانش کشاورزی ما از مصر بیشتر است، اما آنها دانش را به مزرعه منتقل کردهاند و ما این کار را نکردهایم. وزیر اسبق جهاد کشاورزی با بیان اینکه اقتصاد مقاومتی به معنای توجه به ظرفیتهای داخلی است، گفت: در سازمان اقتصادی کوثر تلاش ما معرفی الگوهای عملی در اقتصاد مقاومتی است. وی افزود: سازمان اقتصادی کوثر یک مجموعه غیردولتی در فضای اقتصادی کشور است که میتواند به عنوان یک الگو باشد. مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر تصریح کرد: این سازمان در قسمت صادرات برای ورود پول کالاهای صادراتی با مشکلاتی مواجه بوده که اکنون بعد از برجام هم هنوز مشکلات حل نشده است. وی تصریح کرد: راهحل سازمان اقتصادی کوثر برای رفع مشکل تحریم و ورود پول به کشور اینگونه بود که از مشتری و شرکت خارجی خریدار کالا پول را به ریال دریافت کند. وزیر اسبق جهاد کشاورزی بیان داشت: هیچ گشایشی بعد از برجام برای سازمان اقتصادی کوثر اتفاق نیفتاده است و در حال حاضر مانند قبل از برجام، از روش قبلی یعنی از طریق صرافیها برای ورود پول کالای صادر شده بهرهمیگیریم. اسکندری تصریح کرد: پس از برجام سوئیفت هنوز نتوانسته گشایشی برای ما ایجاد کند. وی همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا مشکلات بخش بازار محصولات کشاورزی هرساله تکرار میشود و الگوی کشت اجرا نمیشود، گفت: برای اجرا شدن الگوی کشت در کشور این مساله باید به قانون تبدیل شود. اسکندری تصریح کرد: بنابراین باید جمعی از نمایندگان طرح آن را به صحن ببرند یا اینکه دولت در این زمینه لایحه داشته باشد تا ضمانت اجرایی برای رعایت الگوی کشت ایجاد شود. وی افزود: لایحه الگوی کشت را در سال 88 به دولت فرستادم، اما تا کنون در آنجا مانده است. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|