|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
وفات عقیله بنیهاشم، امالمصائب «حضرت زینب کبری»(س)-62 ق ارسال به دوستان
دولت مجبور به حذف تعرفه ترجیحی واردات پوشاک از ترکیه شد
سرانجام پس از نارضایتی و اعتراضات فعالان صنعت نساجی نسبت به تعرفه ترجیحی با ترکیه در زمینه پوشاک، این تعرفه پس از بازنگری، در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۹۵ حذف شده است. به گزارش نسیم آنلاین، بعد از برقراری تجارت ترجیحی بین ایران و ترکیه و کاهش تعرفهها در چند دسته کالا بین 2 کشور در حدود یک سال گذشته، صنایع نساجی و پوشاک داخلی نسبت به این اقدام اعتراض داشتند و معتقد بودند که برقراری تجارت ترجیحی با ترکیه در زمینه پوشاک، تولید داخل را در بخش صنایع نساجی با مشکلات بیشتری مواجه خواهد کرد و باعث میشود تقاضا در بازار داخل کمتر از گذشته شود و به طور کلی واردات بازار ایران در اختیار پوشاک ترک قرار گیرد. ارسال به دوستان
آلاسحاق در گفت و گو با «وطن امروز»: آمار بیکاری مرکز آمار واقعیت ندارد
8 میلیون بیکار داریم نه 2 میلیون!
گروه اقتصادی: اعلام رسمی وجود 2 میلیون بیکار در کشور و شیوه محاسبه غلط اشتغال با یک ساعت کار در هفته از سوی مرکز آمار ایران با توجه به گستردگی سطح بیکاری و شیوه نادرست سنجش نرخ بیکاری گویا با واقعیتها همخوانی ندارد و خیلی از کارشناسان معتقدند ارائه چنین آمارهایی سیاسیکاری است. ارسال به دوستان
از سوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا عنوان شد
هشدار نسبت به مصرف برنجهای خارجی
به گفته مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برنج بیش از دیگر کالاهای زراعی در تناژ بالا قاچاق میشود؛ بنابراین به مردم توصیه میشود برای خرید این محصول حتما به واحدهای صنفی معتبر و مجاز مراجعه کنند و در خرید و مصرف برنج خارجی دقت لازم را داشته باشند. عباس نخعی در گفتوگو با ایسنا، با بیان اینکه بیش از 10 هزار تن برنج قاچاق در سال گذشته کشف شد، اظهار کرد: با وزارت جهاد کشاورزی و سایر دستگاههایی که مجوز در بخش واردات مرزنشینی میدهند، جلساتی داشتیم تا در رابطه با واردات برنج حساسیت بیشتری داشته باشند و از طرفی به مردم نیز توصیه میکنیم برای خرید برنج خارجی حتما دقت و حساسیت لازم را داشته باشند. وی با بیان اینکه موضوع قاچاق برنج از عمدهترین مشکلات ما در بخش محصولات زراعی است، افزود: مهمترین موضوع در برنجهای قاچاق، مشخص نبودن استفاده از سموم، کود شیمیایی و آفتکشهاست. برنجهای قاچاق به احتمال بسیار زیاد در معرض آفات گوناگون از جمله فلزات سنگین قرار دارند؛ بنابراین باید کنترل و نظارت بیشتری در واردات آن صورت گیرد. نخعی با بیان اینکه نظر سازمان استاندارد و وزارت بهداشت برای قابل مصرف بودن برنج باید وجود داشته باشد، تاکید کرد: برنجی که توسط مرزنشینان وارد میشود، تحت شرایط خاصی حق ورود به کشور را دارد و برای مصرف در همان استان مرزی است و مازاد آن برای ورود به سایر شهرها باید تشریفات گمرکی خاص خود را سپری کند. مدیرکل دفتر مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه این تفکر وجود دارد که همیشه استفاده از کالای خارجی برای مردم ارجحیت دارد، گفت: منعی برای استفاده از کالاها و اجناس خارجی دارای شناسنامه وجود ندارد ولی در اقلامی مثل برنج اگر وزارت بهداشت یا سازمان غذا و دارو آنها را تایید نکرده باشد یا فاقد برچسب باشند، خطرناک هستند چون شرایط تولید، حملونقل و نگهداری آنها مشخص نیست و برای سلامتی مضر است. وی در عین حال بیان کرد: جمعآوری اقلام قاچاق از جمله برنج توسط بازرسان وزارت بهداشت و سازمان صنعت، معدن و تجارت در حال انجام است ولی برخی به چرخه عرضه وارد میشوند و موضوع مهم این است که ممکن است تبعات منفی برنجهای آلوده بلافاصله پس از مصرف مشخص نباشد و اثرات تخریبی آن به مرور نمایان شود. ارسال به دوستان
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران خبرداد
قطع سهمیه سوخت 100 هزار خودروی سنگین
مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد: تخصیص سهمیه سوخت به خودروهای گازوئیلسوز فاقد بیمه شخص ثالث از ابتدای خردادماه قطع میشود. به گزارش ایسنا، عباس کاظمی اظهار کرد: هر زمان که وزارت راهوشهرسازی همه خودروها را به «جیپیاس» (سامانه موقعیتیاب جهانی) متصل کند، مبنای محاسبه سهمیه گازوئیل خودروهای باری و مسافری از بارنامه به پیمایش تغییر داده خواهد شد و در حجم دریافت سوخت بازنگری میشود. وی همچنین از تخصیص نیافتن سهمیه گازوئیل به خودروهای سنگین فاقد بیمه شخص ثالث از ابتدای خردادماه امسال خبر داد و گفت: براساس مذاکراتی که با شرکتهای بیمه و بیمه مرکزی انجام شده است، تخصیص سهمیه سوخت خودروهای گازوئیلسوز فاقد بیمه شخص ثالث از ابتدای خردادماه قطع میشود و در صورتی که در زمان تعیینشده مالکان خودروها بیمه شخص ثالث خودروی خود را تمدید نکنند، سهمیه سوخت این خودروها قطع خواهد شد. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران اعلام کرد: پس از اجرای طرح عرضه گازوئیل براساس بارنامه و پیمایش، میانگین مصرف گازوئیل در بخش حملونقل به کمتر از ۵۰ میلیون لیتر در روز رسیده است. کاظمی با بیان اینکه در طول چند ماه گذشته تاکنون میانگین مصرف روزانه گازوئیل در بخش حملونقل به حدود ۴۲ تا ۴۳ میلیون لیتر در روز کاهش یافته است، تاکید کرد: با اجرای طرح تخصیص سوخت به ازای پیمایش، مصرف گازوئیل کشور در این حوزه حدود 7 تا 5/7 میلیون لیتر در روز کاهش یافته است. وی با بیان اینکه پیشبینی میشود با حذف سهمیه سوخت خودروهای گازوئیلسوز فاقد بیمه شخص ثالث روزانه حدود ٢ میلیون لیتر دیگر صرفهجویی داشته باشیم، گفت: بر این اساس از قابلیتهای مختلف سامانه هوشمند سوخت برای مدیریت مصرف گازوئیل استفاده میکنیم. مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآوردههای نفتی ایران گفت: پیشبینی میشود در صورت اجرای این طرح سهمیه گازوئیل حدود ۱۰۰ هزار دستگاه خودروی سنگین گازوئیلسوز فاقد بیمه شخص ثالث حذف شود. کاظمی با بیان اینکه سامانه هوشمند سوخت برای عرضه گازوئیل سهمیهای حفظ میشود، گفت: اکنون قیمت گازوئیل با لیتری 3 هزار ریال عرضه میشود که در نظر داریم تا زمان اصلاح و واقعیسازی قیمت گازوئیل این سامانه را حفظ کنیم زیرا معتقدیم اگر سامانه هوشمند سوخت وجود نداشته باشد کاهش مصرف گازوئیل محقق نمیشود. از زمان اجرای این طرح تاکنون حدود ٧٩٠ هزار کارت سوخت برای خودروهای گازوئیلسوز صادر شده و در مجموع ٩ گروه خودرویی سهمیه گازوئیل دریافت میکنند که شامل ٦ گروه باری و 3 گروه مسافربر میشوند. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|