|
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از بیتوجهی وزارت راه و شهرسازی به تولید مسکن
انفجار قیمت مسکن میراث دولت یازدهم خواهد بود
اسدالله خسروی: خواب گران بازار مسکن رکود سختی را به بخشهای مرتبط و زیرمجموعه خود تحمیل کرده است و بیتردید بیداری آن شوک سنگینی را به اقتصاد کشور وارد میکند، چرا که در چند سال اخیر متاسفانه سیاستهای وزارت راهوشهرسازی دولت یازدهم متناسب با نیاز جامعه و رشد جمعیت جوان کشور نبوده و آنگونه که باید تحرکی جدی در بخش ساختوساز اتفاق نیفتاده است. نبود ساختوساز و نیاز انباشته سالانه برای تامین مسکن جوانان از یک طرف و کاهش قدرت خرید مردم از سوی دیگر دست به دست هم داده تا فاصله دستیابی نیازمندان به مسکن مورد نیاز روز به روز بیشتر و عمیقتر شود. در این میان کمتوجهی متولیان امر در ایجاد بستر لازم برای ساختوساز انبوه مسکن کیفی با قیمت مناسب و نبود برنامهریزی درست به منظور ترغیب فعالان این بخش مهم اقتصادی- اجتماعی برای ورود به میدان عمل بر عمق مشکلات افزوده است. در این باره رئیس انجمن انبوهسازان مسکن و صنعت ساختمان استان قم در گفتوگو با «وطنامروز» درباره وضعیت آینده بازار مسکن کشور با توجه به رکود حاکم و بیتوجهی به ساختوساز گفت: از آنجا که تولید واحدهای مسکونی در کشور بشدت کاهش یافته و در مقابل میزان تقاضا به مسکن نیز روز به روز در حال افزایش است، ناهمگونی میان عرضه و تقاضا در کنار تداوم رکود ساختوساز بیشک آینده بازار مسکن را در بخش قیمت و تولید تهدید میکند. مجتبی بیگدلی با بیان اینکه رشد جمعیت در کشور بالاست و متاسفانه برنامهریزی از قبل نیز در جهت تامین نیاز مسکن قشر جوان نشده است، گفت: سال به سال بر رشد جمعیت جوان کشور افزوده میشود و آنها نیز برای تشکیل خانواده نیازمند مسکن هستند در حالی که تولید واحد مسکونی در دولت یازدهم کم است. این کارشناس و فعال بخش مسکن گفت: اکنون حدود 15 میلیون جوان بین 17 تا 20 سال در کشور وجود دارد که مستعد ازدواج و تشکیل خانواده هستند، بنابراین باید سالانه بیش از یکمیلیون و نیم واحد مسکونی متناسب با نیازی که هست ساخته شود، چرا که علاوه بر جمعیت سالانه جوانان کشور نیاز انباشته به مسکن در سنین مختلف بالای 20 و حتی تا 50 سال نیز که قبلا تشکیل خانواده دادهاند اما مستاجرند وجود دارد. وی افزود: وجود هزاران هکتار بافت فرسوده و ناپایدار در کشور در کنار بروز حوادث غیرمترقبه چون زلزله، سیل و... میطلبد تولید واحدهای مسکونی به صورت انبوه بنا به نیاز موجود تسریع و از سر گرفته شود تا در آینده نزدیک کشور با سونامی قیمت مسکن مواجه نشود. رئیس انجمن انبوهسازان مسکن و صنعت ساختمان استان قم با بیان اینکه بازار مسکن 1200 گروه شغلی و بخش قابل توجهی از اشتغال و تولید کشور را به خود اختصاص میدهد، افزود: تمرکز بر تولید مسکن که متاسفانه در دولت یازدهم به آن بیتوجهی شده است و نیز حرکت در مسیر ساختوساز انبوه بیشک تاثیر بسیار بالایی بر خروج اقتصاد از رکود و اشتغالزایی انبوه دارد. وی با تاکید بر اینکه همیشه رکود مسکن، آرامش قبل از توفان را نشان میدهد، گفت: کمکاری دولت یازدهم در تولید مسکن و بیتوجهی به این بخش مهم اقتصادی موجب میشود سال به سال نیاز انباشته مسکن افزوده شود و این میراث نامیمون دولت یازدهم به انفجار قیمت مسکن در آینده منجر میشود. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
ورود سپاهیان روس به تبریز پس از قیام مردم در جریان مشروطه- 1288 ش ارسال به دوستان
اخبار
احداث نخستین باشگاه ساحلی اسلامی در سواحل دریای خزر ارسال به دوستان
صندوق بینالمللی پول با اشاره به رشد
۲۲ درصدی واردات ایران در سال ۹۵ اعلام کرد ایران رتبه چهارم جهان را بین ۱۷۵ کشور از این نظر کسب کرده است. ارسال به دوستان
لاینحل بودن مشکلات بانکی ایرلاینها در پسابرجام
هنوز هم با چمدان پول منتقل میشود
رئیس اسبق سازمان هواپیمایی با تأکید بر اینکه جابهجایی پول در پسابرجام برای شرکتهای هواپیمایی کشور هنوز برقرار نشده، به ادعای یکی از مسؤولان وزارت راه واکنش نشان داد و گفت: بنگاههای دولتی برای تحویل سوخت هواپیما هزینههای بیشتری را پرداخت میکنند. حمید پهلوانی در گفتوگو با تسنیم، در پاسخ به این پرسش که قائم مقام وزیر راهوشهرسازی مدعی شده در دوران تحریم هزینه خرید اقلام مورد نیاز ایرلاینها از طریق چمدان (100 هزار دلار تا 3 میلیون دلار) جابهجا میشد، اظهار کرد: این یک ادعا بیشتر نیست، چه قبل از تحریم و چه در دوران کنونی برای خرید هواپیما و تأمین اقلام و تجهیزات مورد نیاز، شرکتهای هواپیمایی رأسا اقدام میکردند. وی ادامه داد: همه این شرکتها در خارج کشور کارگزاریهایی داشتند که از این طریق اقدام به خرید هواپیما و... میکردند و این رویه در دوران پسابرجام نیز تغییر نکرده است. وی با بیان اینکه در حال حاضر نیز هزینهها بهصورت نقدی پرداخت میشود، تصریح کرد: در دورهای که بنده مسؤولیت داشتم قرار بود هواپیمایی از یک شرکت اروپایی خریداری شود که آنها بهشرط پرداخت نقدی با این کار موافقت کرده بودند. وی با بیان اینکه به دلایلی این خرید عملی نشد، گفت: چه الان و چه در گذشته شرکتهای هواپیمایی برای خرید قطعات باید پول نقد پرداخت کرده و بهاصطلاح از چمدان برای حمل پول استفاده کنند، چرا که همچنان مشکلات بانکی برقرار است و امکان انتقال پول از طریق سیستمهای بینالمللی (سوئیفت) وجود ندارد. معاون سابق آخوندی در سازمان هواپیمایی کشوری با یادآوری اینکه بنگاههای دولتی هزینههای بیشتری را برای تحویل سوخت پرداخت میکردند، بیان کرد: قطعا پاسخ مسؤولان مربوط به سوال «آیا امکان انتقال پول از طریق بانکها» فراهم شده منفی خواهد بود. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|