|
درباره تازهترین سریال مناسبتی محمدحسین لطیفی برای ماه مبارک رمضان
«سر دلبران» در تلویزیون
گروه فرهنگ و هنر: آبان ماه سال گذشته بود که خبر ساخت سریالی با عنوان «شادآباد» از سازمان اوج منتشر شد. سریالی که پیرامون سبک زندگی ایرانی- اسلامی و محور داستان آن مسجد محله است. همان ایام از امیر پوروزیری به عنوان کارگردان کار نام برده میشد. کارگردانی که اگر این همکاری به ثمر مینشست، به نخستین کار جدی تلویزیونی او در سطح گسترده و برای آنتن ماه رمضان تبدیل میشد ولی کمکم سریال جدید اوج تغییراتی کرد و هم نامش عوض شد و هم کارگردانش. حالا سخن از ارسال به دوستان
سریالهای شبکه 1 و 3 سیما
«نفس» سامان و «لبخند رخساره» توفیقی
ماه مبارک رمضان زمانی است که برای تلویزیون و مخاطب از لحاظ پخش سریال مهم خواهد بود. میتوان گفت مخاطبان در این ماه بیشتر پای تلویزیون برای دیدن آثار مینشینند و در ژانرها و قصههای متفاوت شاهد سریالهایی از کارگردانان مختلف خواهند بود. امسال نیز از این قاعده مستثنا نیست و از چند ماه قبل روند تولید سریالها شروع شده تا بموقع در کنداکتور صداوسیما قرار بگیرد. برای شبکه یک سیما سریالی با نام «لبخند رخساره» روی آنتن میرود. سریالی که بهجای مجموعه «پایتخت 5» در برنامههای شبکه یک قرار گرفت. «لبخند رخساره» به کارگردانی بهرنگ توفیقی، تهیهکنندگی زینب تقوایی و نویسندگی سعید نعمتالله سال گذشته ضبط و تولید شد. سریال «لبخند رخساره» در ۳۰ قسمت از اوایل خرداد امسال با آغاز ماه رمضان به صورت هر شبی روی آنتن شبکه یک خواهد رفت و خواننده ترانه تیتراژ سریال نیز بزودی معرفی میشود. گفته شده است محتوا و مفاهیم مطرح شده در سریال نیز به نوعی با حال و هوای این ایام همخوانی دارد. سازندگان مجموعه تلویزیونی «لبخند رخساره» کار تصویربرداری سریال را اواخر سال گذشته در لوکیشنهای مختلف و متنوعی در شهرهای مشهد، نیشابور، قدمگاه، هشتگرد، تهران، بندرانزلی و... به پایان رساندند. «لبخند رخساره» ملودرامی اجتماعی است و در خلاصه قصه آن آمده: هیچگاه دوری، دوستی نمیآورد و خانواده قصه لبخند رخساره قبل از آنکه دیر شود، به همدلی میرسند. ارسال به دوستان
نفس عمیق عبدیپور با «تیکآف»
محسن جندقی: «تیکآف» ساخته احسان عبدیپور یک اثر متفاوت در سینمای ایران محسوب میشود و مخاطب میتواند از یک فیلم خوش آب و رنگ که جنگ اضداد است لذت ببرد. عبدیپور در فیلم سابق خود «تنهای تنهای تنها» نشان داد که از کلیشه بیزار است و علاقهمندان وی باید منتظر غافلگیریهای وی باشند. در فیلم نخست، با توجه به بوشهری بودن عبدیپور و اشراف کاملش بر منطقه و داشتن اطلاعاتی درباره ارتباط ایرانیها و روسهای شاغل در انرژی اتمی، فیلم «تنهای تنهای تنها» متولد شد. در آن فیلم رنجرو، نوجوان خیالباف بوشهری، قهرمان داستانی شده بود که برای رده بزرگسالان بود. حالا و در فیلم «تیکآف» گویی همان رنجرو بزرگ شده و قهرمان داستان و موقعیتی جدید میشود. تیکآف غافلگیریهای فراوانی برای مخاطبان دارد؛ از لهجه بوشهری مصطفی زمانی تا نشان دادن و تفکر امروزی و نوین آدمهای دیروزی؛ از اقدامات شبهآنارشیستی جوانان فیلم تا دعا خواندن و تاکید بر آن؛ از آرزوی رفتن به خارج و دلتنگی شبهقهرمان خارجرفته برای داخل! در این فیلم مصطفی زمانی که گفته میشود برای بیان لهجه بوشهری چند ماه در بوشهر به سر میبرده، یکی از بازیهای درخشان خود را ارائه میدهد اما غافلگیری اصلی بازی قابلقبول رضا یزدانی، خواننده مطرح پاپ بود. رضا یزدانی موفق شده شخصیت محوری و خاکستری «تیکآف» را به بهترین شکل ممکن ارائه دهد. یزدانی اگر باهوش باشد براحتی میتواند در سینما مانند حوزه موسیقی بدرخشد. در ساختار فیلم همهچیز سر جای خودش است اما پگاه آهنگرانی که نقش اول زن فیلم را بازی میکند در بسیاری از زمانها لهجه بوشهری یادش میرود و تحت تاثیر دیالوگها قرار میگیرد. البته گریم بسیار خوب موجب شده آهنگرانی در نقش یک دختر جنوبی باورپذیر باشد و در کل بازی خوبی ارائه میدهد. با توجه به سختگیریها و اخلاق عبدیپور که از وی سراغ داریم، آهنگرانی باید بر سر موضوع لهجه جنوبی خیلی کارگردان را اذیت کرده باشد که وی راضی به تایید این سکانسها شده است. کارگردانی کار تقریبا بدون ایراد بوده و تدوین آن هم به فیلم جذابیتی دوچندان بخشیده است. در «تیکآف» بهدرستی دقایق آخر داستان در ابتدا نشان داده و فضای معمایی بخوبی ایجاد میشود و مخاطبان باید صبر داشته باشند تا به تکتک پرسشهای آنان پاسخ داده شود. محتوای «تیکآف» بسیار هوشمندانه چیده شده و مخاطب را تا پایان با خود به آسمانها میبرد. جالب اینکه اوج قصه همان دقایق پایانی است و کارگردان در همان اوج مخاطب را رها میکند! «تیکآف» قصه چند جوان شکستخورده و سرخورده است که در بیم و امید آینده قرار دارند اما گویا قرار نیست یک روز خوش ببینند. در این گیر و دار خود آتش به پا میکنند و در این آتش میدمند. این اتفاق با حضور یک میهمان ناخوانده و در عین حال عزیز رخ میدهد و لحظات نفسگیری را برای مخاطبان خلق میکنند. جالب اینکه کسی باعث ایجاد هیجان و اقدامات شبهآنارشیستی میشود که دنیادیده است و با کار روی کشتی فرصت جهانگردی پیدا کرده است. او به شخصیتها و مخاطبان فیلم به صراحت میگوید من همه جا را دیدهام و خبری نیست و اگر میخواهید کاری انجام دهید باید در همین زمان و مکان آن را انجام دهید. کارگردان اصلا اجازه نمیدهد تماشاگران «تیکآف» خسته شوند و با خلق صحنههای ناب سینمایی و حتی یک کلیپ زیبای موسیقی ترکیبی از سازهای فولکلور و نوین هیجان را به مخاطبان منتقل میکند. ارسال به دوستان
اخبار
نامه سرگشاده پرویز شیخطادی: ارسال به دوستان
رویدادها
تخفیف برای آثار مرتبط با اعیاد شعبانیه در نمایشگاه کتاب ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|