|
ارسال به دوستان
آخوندی: خط آهن تهران- همدان ۲ ماه دیگر آماده تردد میشود
روحانی راهآهن ساخته نشده را افتتاح کرد!
گروه اقتصادی: در حالی رئیسجمهور دیروز خط آهن تهران- همدان را افتتاح کرد که هنوز ایستگاههای مسیر تکمیل نشده است، ضمن آنکه این مسیر تا ایستگاه باری همدان در خارج شهر ساخته شده است و برای اتصال شهر همدان به خط آهن، باید ادامه مسیر و ایستگاه راهآهن در داخل شهر ساخته شود. به گزارش فارس، عملیات احداث راهآهن تهران- همدان به طول 265 کیلومتر از چندین سال پیش و در دولت قبل آغاز شد. دولت یازدهم این پروژه را با پیشرفت فیزیکی صددرصدی عملیات زیرسازی و روسازی 25 درصدی تحویل گرفت و امروز آن را تا ایستگاه راهآهن همدان (ایستگاه باری) که در فاصله چند کیلومتری شهر همدان است، افتتاح کرد. این در حالی است که پروژه هنوز تکمیل نشده و باید از این ایستگاه باری تا پایانه اتوبوسرانی شهر همدان، خطآهن ساخته شده و ایستگاه جدید مسافری ریلی در این پایانه احداث شود در غیر این صورت مسافران باید مسیری طولانی را از ایستگاه تا داخل شهر طی کنند. مکان ایستگاه فعلی راهآهن همدان در دولت قبل با فاصله از شهر همدان جانمایی شد و در این دولت قرار شد پس از ساخت ایستگاه اصلی راهآهن همدان در پایانه اتوبوسرانی این شهر و تکمیل خط تا این پایانه، ایستگاه فعلی به ایستگاه باری تبدیل شود، بنابراین برای تکمیل راهآهن تهران- همدان باید ادامه خطآهن تا همدان ساخته و ایستگاه راهآهن مسافری نیز در این شهر احداث شود. وزیر راهوشهرسازی در اینباره میگوید: هدفگذاری ما توسعه حملونقل ترکیبی و شهرسازی ریلپایه است. در این راستا ضروری است ایستگاه راهآهن در داخل شهر احداث شود، ضمن آنکه با دیگر مدلهای حمل و نقلی نظیر ناوگان عمومی جادهای، حمل و نقل ترکیبی تشکیل دهیم. بنا به گفته عباس آخوندی، ایستگاه راهآهن همدان در آینده به داخل شهر و کنار پایانه اتوبوسرانی این شهر منتقل میشود. با تکمیل ایستگاه راهآهن همدان، مسافران اتوبوس میتوانند بلافاصله پس از پیاده شدن از اتوبوس، از طریق سیستم حملونقل ریلی به دیگر مقاصد خود سفر کنند. البته پیش از این و در تاریخ 24 فروردینماه امسال، جبارعلی ذاکری، معاون ساخت و توسعه راهآهن هم در اینباره گفته بود: تا اواسط اردیبهشتماه امسال خطآهن تهران- همدان تکمیل میشود و پیشبینی میکنیم ایستگاههای مسیر را تا پایان خرداد بسازیم و پروژه ابتدای تیرماه آماده تحویل به راهآهن باشد. در راهآهن تهران- همدان سرعت قطارهای مسافری طراحی شده 160 کیلومتر بر ساعت است اما به دلیل وجود قوسهای بزرگ در مسیر امکان افزایش سرعت تا 200 کیلومتر بر ساعت وجود دارد، همچنین برای قطارهای باری سرعت 120 کیلومتر در ساعت طراحی شده است. راهآهن تهران- همدان به طول 265 کیلومتر شامل 5 ایستگاه است که از ایستگاه راهآهن تهران شروع میشود و در ادامه به ایستگاه راهآهن ساوه، نوبران، فامنین و همدان میرسد. بنا بر این گزارش در حال حاضر ایستگاه راهآهن ساوه در این مسیر ریلی حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و هزینه تکمیل آن 5/9میلیارد تومان است. ایستگاههای نوبران و فامنین در مسیر ریلی تهران- همدان در مرحله برگزاری مناقصه است و 35 میلیارد تومان اعتبار لازم دارد. همچنین ایستگاه همدان (ایستگاه فعلی که قرار است به ایستگاه باری تبدیل شود) با 33 درصد پیشرفت فیزیکی در حال تکمیل است که قرارداد آن شامل محوطه و ایستگاه 43 میلیارد تومان است. از مزایای اجرای این پروژه میتوان به افزایش ظرفیت جابهجایی مسافر در کشور به میزان 2 میلیون نفر و افزایش ظرفیت حمل بار به میزان 4 میلیون تن اشاره کرد. کوتاه شدن مسیر و تسهیل ترانزیت بار و ترابری و تسهیل در انتقال زائران عتبات عالیات از مرز خسروی به تهران از طریق همدان از دیگر مزایای این خطآهن است. کاهش 180 دقیقهای زمان سفر، کاهش 125 میلیارد ریالی آلایندههای سوختی و کاهش 312 میلیارد ریالی خسارات ناشی از سوانح رانندگی از دیگر مزایای اجرای این پروژه خواهد بود. راهآهن تهران- همدان از شهرهای رباطکریم، ساوه، نوبران و فامنین هم میگذرد و دارای 35 پل خاص به طول 1640 متر است. ارسال به دوستان
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران عنوان کرد
تعطیلی کارخانهها و بیکاری کارگران درپی واردات پوشاک
رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با بیان اینکه حجم واردات کالای پوشاک باعث بیکاری خیاطان ایرانی شده است، گفت: زمانی که وزیر دولت به عنوان کسی که خود باید متولی حمایت از تولید باشد، جزو بزرگترین وارداتچیها باشد جای تعجب است. محمدرضا تاجیک، رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران در گفتوگو با تسنیم، درباره واردات پوشاک خارجی به کشور گفت: تبعات واردات، اقتصاد غیررسمی است. در بحث پوشاک خودمان توانایی تولید داریم. بعضی کالاهای استراتژیک در کشور وجود دارد که توانایی تولید آن را نداریم اما در کالایی مانند پوشاک توانایی تولید در داخل وجود دارد و نباید به صورت واردات به کشور بیاید. رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران ادامه داد: متأسفانه واردات بزرگترین آسیب را برای کشور دارد. واردات حتی از مبادی رسمی در شرایطی که امکان تولید کالا در داخل کشور وجود دارد میتواند آسیب زیادی به کشور بزند. تاجیک با بیان اینکه در حال حاضر به دلیل حجم واردات و بیکاری خیاطان ماهر تعداد زیادی از این صنف به کشورهای ترکیه و چین مهاجرت میکنند تا بیکار نباشند، گفت: با واردات رقم بیکاری افزایش مییابد. زمانی که خیاطی توانایی مهاجرت ندارد، در کشور بیکار میماند. تاجیک با بیان اینکه دولتهای دیگر از تولیدکنندگان خود حمایت میکنند، گفت: دولتهای کشورهای دیگر در حمایت از کارگرانشان یارانه صادرات پرداخت میکنند. وی با اشاره به واردات بیرویه و قاچاق کالا گفت: در حال حاضر شرایط در کشور به گونهای شده که فروش نفت در کشور 2 برابر شده است. زمانی که نفت فروخته میشود به ازای آن ارز گرفته میشود. این ارز میتواند وارد کشور شود یا خیر؟ بخش عمده منابع حال از فروش نفت به کالاهای وارداتی اختصاص مییابد. رئیس مجمع نمایندگان کارگران استان تهران با تأکید بر اینکه ایجاد اشتغال اصلاح سیاستهای کلان اقتصادی را میطلبد، گفت: مگر میشود سیاستهای عجیب مالیاتی داشته باشیم، بعد توقعمان این باشد سرمایهگذار یا تولیدکننده رغبت تولید داشته باشد. فریز شدن نرخ ارز بلای جان تولید است. در 4 سال گذشته رقمی حدود 100 درصد تورم داشتیم، در صورتی که نرخ ارز فریز بوده است. فریز کردن نرخ ارز دادن یارانه به تولیدکننده خارجی است. اگر میزان تعرفه گمرک کاهش و نرخ ارز واقعی شود، تولید رونق و قاچاق کاهش مییابد. تاجیک با بیان اینکه از دولتمردان انتظار حمایت از تولید ملی را داشتیم، گفت: اینکه وزیرکابینه خود خلاف تولید حرکت میکند، باعث تعجب است. انتظاری که از وزرای دولت است از مردم عادی نیست. خطای وزیر در بحث واردات، خطای ملی بود. برخورد باید قاطعانه باشد. اعلام کردند واردات از مبادی رسمی بوده است، حتی اگر چنین باشد باز هم جای تعجب دارد. وقتی دولت به عنوان کسی که خود باید متولی حمایت از تولید باشد، جزو بزرگترین وارداتچیها باشد، نظم بازار تولید بهم میریزد. ارسال به دوستان
در پی عدم دریافت خسارت سرمازدگی و بیکاری کارگران رخ داد
تجمع اعتراضی چغندرکاران و کارگران روغن قو
جمعی از چغندرکاران دشتمغان به دلیل آنچه عدم دریافت خسارت ناشی از سرمازدگی چغندرشان عنوان میکنند، مقابل سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور اعتراض کردند. به گزارش فارس، دیروز جمعی از کشاورزان چغندرکار دشتمغان استان اردبیل در پی عدم پرداخت خسارتهای خود ناشی از سرمازدگی آذرماه سال گذشته مقابل سازمان مدیریت و برنامهریزی کشور اعتراض کردند. علیاکبر نوروززاده به عنوان نماینده کشاورزان معترض در گفتوگو با فارس، اظهار داشت: سرمازدگی و خسارت چغندر قند در دشتمغان همزمان با خسارات باغات مرکبات استان مازندران اتفاق افتاد ولی نمیدانیم چرا آقای نوبخت برای مرکبات مازندران بودجه اختصاص داده و خسارات را پرداخت کردهاند اما ما همچنان بلاتکلیف هستیم. وی در پاسخ به سوال فارس مبنی بر اینکه آیا محصولات شما بیمه شده بودند، گفت: بیمه به ازای هر 10 هکتار 200 هزار تومان به ما خسارت میدهد در حالی که ما در هر هکتار 7 تا 8 میلیون تومان خسارت دیدهایم. این چغندرکار تصریح کرد: طبق برآوردهای انجامشده، مجموع چغندر آسیبدیده در زمین و دپوشده در انبارها 20 میلیارد تومان برآورد شده که 5/6 میلیارد تومان آن سهم کشاورزان و 5/13میلیارد تومان مربوط به کارخانه قند مغان به عنوان بزرگترین کارخانه قند خاورمیانه میشود و ما به دنبال طلب 5/6 میلیارد تومانی خودمان هستیم. نوروززاده به این نکته هم اشاره کرد که کشاورزان این منطقه به حدی دچار ضرر و زیان شدهاند که از کشت مجدد بازماندهاند که این موضوع در نهایت به ضرر تولید داخلی است. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
ارتحال عالم مجاهد و روحانی مبارز آیتالله «سیدعبدالحسین لاری(ره)»- 1303 ش ارسال به دوستان
رئیس سازمان ملی استاندارد:
مسؤول استاندارد بودن معدن یورت وزارت کار و صنعت است
رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: مسؤولیت عدم اجرای استانداردهای ایمنی و کار در معدن آزادشهر برعهده وزارت کار و بخشی متوجه وزارت صنعت، معدن و تجارت است. به گزارش مهر، نیره پیروزبخت در جمع خبرنگاران با تسلیت به بازماندگان حادثه معدن آزادشهر گلستان افزود: درباره اتفاق معدن آزادشهر ما ۶۷ مورد استاندارد درباره اتمسفر قابل انفجار در معادن داریم اما رعایت آنها مستلزم نظارت و بازرسی است. وی افزود: مسؤولیت عدم اجرای این استانداردها بخشی به عهده وزارت کار و بخشی دیگر بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است. پیروزبخت در ادامه اظهار کرد: حدود ۱۳ هزار استاندارد طی ۴ سال پیش تدوین شد که نشاندهنده شتاب خوب در جهت کیفیت و کمیت استاندارد است. ضمن اینکه سال گذشته ۲۲۰۰ مورد تجدید نظر در استانداردهای قبلی و ۱۰ هزار و ۵۰۰ مورد بازنگری و تدوین مجدد داشتیم. به گفته رئیس سازمان ملی استاندارد، سال قبل حدود ۲۸ مورد تدوین استانداردهای بینالمللی انجام شد. او ادامه داد: سال قبل ۵۶ هزار مورد بازرسی از واحدهای تولیدی و حدود ۱۷ هزار مورد بحث بازرسی از واحدهای خدماتی مانند شهربازیها و پارکها داشتیم. همچنین۱۲۰ هزار مورد آزمون جایگاههای بنزین و اندازهگیری نازلهای بنزین را داشتیم. پیروزبخت درباره استانداردهای حوزه خودرو گفت: از سال ۹۷ هر خودرویی چه تولید داخل و چه وارداتی باید با ۸۳ استاندارد موجود همخوانی داشته باشند در غیر این صورت اقدامات لازم برای توقف تولید یا بازگشت به کشور مبدأ صورت خواهد گرفت. وی ادامه داد: طبق مصوبه شورایعالی استاندارد در ۱۵ شهر از نخستین روز تیرماه سال جاری بازرسیهای استانداردهای مربوط به بنزین انجام خواهد شد البته چند شهر در سال 95 بازرسی و نمونهبرداری شد. وی ادامه داد: در یک جایگاه در تهران یک مورد بنزن در بنزین مشاهده شد، یک مورد دیگر هم در جایگاه البرز مشاهده شد و ۳ مورد هم گوگرد در جایگاههای تهران و البرز مشاهده شد که گزارش آن به مراجع ارسال شد. گفتنی است سامانه اطلاعرسانی سازمان استاندارد دیروز در این سازمان رونمایی شد. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|