|
محمدرضا سرشار در سومین نشست تخصصی کتابخوان اهل قلم:
ادبیات بدون نقد رشد نمیکند
گروه فرهنگ و هنر: محمدرضا سرشار در سومین نشست کتابخوان اهالی رسانه، برگزاری سلسله نشستهای کتابخوان را اقدامی موثر برای گرم نگهداشتن تنور کتابخوانی در کشور دانست و گفت: این حرکت باعث شده «کتاب» به موضوع روز رسانههای جمعی تبدیل شود. به گزارش تسنیم، سومین نشست تخصصی «کتابخوان اهل قلم» توسط نهاد کتابخانههای عمومی کشور و همکاری انجمن قلم ایران، عصر دوشنبه 29 خردادماه با حضور جمعی از نویسندگان و اعضای این انجمن و همچنین جمعی از مدیران و معاونان نهاد کتابخانههای عمومی کشور در سالن اجتماعات انجمن قلم ایران برگزار شد. در این نشست محمدرضا سرشار، رئیس انجمن قلم ایران با ابراز خرسندی از برگزاری سومین دوره نشستهای کتابخوان ویژه اهالی قلم، طی سخنانی گفت: برگزاری سلسله نشستهای کتابخوان حرکت و رسم بسیار خوبی است که در دوره جدید مدیریت نهاد کتابخانههای عمومی در سراسر کشور مطرح شده و کوششی ارزشمند برای گرم نگه داشتن تنور کتاب و کتابخوانی در کشور است. این حرکت باعث شده کتاب به موضوع روز رسانههای جمعی تبدیل شود و نظر مردم و خانواده را به خود جلب کند. این اتفاق مبارکی است که ما به سهم خود از بانیان این حرکت تشکر میکنیم. ارسال به دوستان
آقای بهزادپور! جای شما خالی است
محراب محمدزاده: پخش دوباره فیلم سینمایی «خداحافظ رفیق» باعث شد یادمان بیاید این روزها هنرمندانی در همین چند قدمی ما هستند که به هر دلیلی کمکار شدهاند. بهزاد بهزادپور از آن دسته هنرمندانی است که وقتی کمکار است بیش از آنکه ضرری متوجه خودش شود، مخاطبان ضرر میکنند. این نوشتار آنقدر مجال ندارد که بخواهد برای اثری چون «خداحافظ رفیق» حرفی بزند، اما میتواند یادآور مؤلفی باشد که جایش خالی است. مؤلفی که بسیاری وامدار او هستند و در حال کار، اما خودش در گوشه نشسته است و مشغول نوشتن. بهزادپور با نگاه همیشه خاص خود فضاهایی تازه در باب هنر باز کرده است که تا سالیان بسیاری از تجربههایش بهره میبرند، شاید نقطه عجیبتر ماجرا این باشد که بهواقع بهزادپور این روزها در اتاق زیبا و خانگی خود مشغول نوشتن است، نوشتنی که به قول خودش از او برای آیندگان میماند، اما ای کاش میشد دوباره او را وسط میدان هنری کشور دید، هرچند بیمیل است به این اتفاق، اما ای کاش فیلمنامه «وقتی که کوه گم شد» او که درباره شهید حاج احمد متوسلیان است به مرحله تولید میرسید تا نیاید آن روزی که بخواهیم بگوییم حیف، یا فیلمنامه «فوقسری» که 3 سال پیش نیستان آن را چاپ کرد.آخرین کاری که از بهزادپور اجرا شد، «شبی در کهکشانها» است، نمایش میدانیای که سال ۹۳ اجرا شد. بهزادپور این نوع اثر ترکیبی را بهنوعی برای نخستینبار اوایل دهه ۸۰ به هنر ایران معرفی کرد و باعث ایجاد جریانی تازه در عرصه تئاتر کشور شد، هرچند پس از او بسیاری تنها مقلد پر از اشتباه بهزادپور بودند و بهجای سوق آن به میان بدنه اصلی تئاتر کشور، آن را پنهان کردند. رهبر انقلاب در دیدار با عوامل «شب آفتابی» فرموده بودند که این کار باید تکثیر شود و در انحصار افراد نماند، اما ماجرا طوری دیگر رقم خورد. احیای دوباره این نوع از تئاتر که به تعبیر رهبر انقلاب «مثل تئاتر از غرب به ما نرسیده و طراحی بومی و اسلامی دارد و مردم ارتباط خوبی با آن گرفتهاند» مساله اصلی است که شاید در این برهه از زمان کسی جز بهزادپور نتواند با طرح و داستانی نو این روند تکراری نمایشهایی که تنها نامشان تغییر میکند را بشکند. بهزادپور مولف است، مولفی به تمام معنا، مولفی کامل که هم در طرح بحثش، هم در نگارش آن و هم در اجرای اثر مخاطب را غافلگیر میکند. بهزادپور هم فیلمنامههای آماده بسیار دارد و هم ایدههای اجرایی نابی که شاید نیاز است همگرایی مناسبی میان او و مسؤولان ایجاد شود تا دوباره بازگردد، البته بسیار هستند هنرمندانی که تئاتر و سینمای ما از آنها محروم است، مانند دوست قدیمی و همیشگی بهزادپور، سیدمهدی شجاعی که خودش حدیث مفصلی است، نمیدانم مرثیه نبود این بزرگان کی و کجا تمام میشود؟ ارسال به دوستان
«آشوب» عاشقانهای است که جنگ تغییرش میدهد
بازیگر سریال «آشوب» درباره قصه این سریال بیان کرد داستانی عاشقانه دارد و با آغاز جنگ در خرمشهر اولویت آدمها از عشق تغییر میکند. به گزارش مهر، عباس غزالی درباره حضور کمرنگ خود در چند سال اخیر در تلویزیون بیان کرد: من آگاهانه مدتی از تلویزیون فاصله داشتم چرا که آثاری که به من پیشنهاد میشد یا شخصیتها را قبلا تجربه کرده بودم یا دوست داشتم قصهها و فیلمنامههای قویتری باشند. وی ادامه داد: از طرف دیگر دوست دارم وقتی کار جدیدی را قبول میکنم هم مخاطب آن را بپذیرد هم من با آن اثر احساس رشد کنم و بتوانم اتفاق تازهای را ارائه کنم. وی درباره سریال «آشوب» که این روزها در خرمشهر در حال تصویربرداری است، گفت: زمانی که فیلمنامه «آشوب» به دستم رسید قصه، سوژه، شخصیت و همه فضا دست به دست هم داد که مرا جذب خودش کند. وی با ارائه توضیحی درباره «آشوب» عنوان کرد: قصه این سریال مربوط به بعد از انقلاب است و به دوران آغاز جنگ میرسد. آنچه برایم جذاب بود اتفاقات خرمشهر در دوران بعد از انقلاب است و اینکه نیروهای عراقی وارد خرمشهر میشوند و سریال ۲۹ روز مقاومت مردم در خرمشهر را روایت میکند. بازیگر فیلم سینمایی «دلبری» ادامه داد: البته داستان مضمونی عاشقانه را هم روایت میکند و این تم مقاومت و مبارزه از نقطهای از قصه آغاز میشود. تم اصلی قصه عاشقانه است که با عاشقانههای معمولی و مثلثهای عشقی متفاوت است. بازیگر سریال «مادرانه» درباره نقش خود در «آشوب» نیز اظهار کرد: شخصیت رضا را بازی میکنم که حدود ۳۰ سال سن دارد و مدتهاست پای عشقش ایستاده است. او باید موانع را بردارد و از جایی به بعد زندگی عادی این شخصیت و دیگر افراد قصه وارد جنگ میشود و بعد اولویتهای این آدمها تغییر میکند. وی درباره جذابیتهای این مجموعه گفت: خون و روح این قصه تماشاگر را میخکوب میکند. برگی از تاریخ کشور را ورق میزنیم و این سریال هم به اندازه خودش ماندگار میشود. ارسال به دوستان
تلاقی 3 نسل در «از حریم تا حرم»
طاهر دهپهلوان از اتمام تولید مستند «از حریم تا حرم» خبر داد و گفت: داستان این مستند حول شخصیت یکی از جانبازان دفاعمقدس به نام آقای برخورداری است که در زمان دفاع مقدس بر اثر اصابت موشک بشدت مجروح میشود بهطوری که رزمندگانی که در صحنه حضور داشتهاند پیکر او را با وانت به سردخانه منتقل و خیال میکنند وی شهید شده است، اما او در سردخانه به هوش میآید و جانباز میشود و هنوز هم بیش از 2 هزار ترکش در بدن این جانباز 8 سال دفاعمقدس وجود دارد. به گزارش روابطعمومی خانه مستند انقلاب اسلامی، دهپهلوان اضافه کرد: در داستانی که ارسال به دوستان
اخبار
شجاعیطباطبایی مدیر مرکز هنرهای تجسمی شد ارسال به دوستان
رویدادها
«ایستاده در غبار» سریال میشود ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|