|
ارسال به دوستان
تقویم امروز
ورود قوای استعماری انگلیس به سرزمین اسلامی عراق- 1293 ش ارسال به دوستان
افزودن سبوس به آرد در نانواییها تخلف است
رئیس هیات مدیره صنایع آرد کشور گفت: اضافه کردن سبوس به صورت دستی به نان از سوی نانواها تخلف است و مشاهده آن در نانواییها پیگرد قانونی دارد. به گزارش ایلنا، حسین یزدجردی، رئیس هیات مدیره صنایع آرد کشور با اشاره به اینکه سبوس مصرفی در نانواییها خوراک دام است، افزود: اضافه کردن این سبوس به نان نهتنها خاصیت غذایی ندارد، بلکه برای بدن انسان مضر نیز خواهد بود. وی تبلیغ گسترده از سوی وزارت بهداشت درباره خواص نان سبوسدار را سبب اقبال گسترده مردم به این ماده غذایی دانست و گفت: همه خواص بیان شده برای سبوس در این ماده غذایی موجود است اما سبوسی که در کارخانه مخلوط در آرد خواهد بود. وی با اشاره به تولید آرد تیره در کشور که دارای سبوس است، ادامه داد: در حال حاضر آرد کامل به دلایل بهداشتی در کشور تولید نمیشود اما آرد 88 درصد و 85 درصد تولید میشود که درصورت نیاز به افزایش حجم سبوس آرد، این فرآیند باید در کارخانه انجام شود. ارسال به دوستان
وقتی آقا آزادی درس میدهد
دیدار رمضانی امسال دانشجویان و تشکلهای دانشجویی با رهبر انقلاب هم، مانند دیدارهای سالهای اخیر پر بود از توصیههای ویژه رهبر حکیم انقلاب به جوانان دانشجو. نمایندگان دانشجویان امسال هم فرصت پیدا کردند پیشنهادات، مطالبات، دغدغهها، گلایهها و انتقادات خود را نسبت به موضوعات مختلف صنفی و غیرصنفی در مقابل رهبر انقلاب مطرح کنند. به گزارش
اعتراض عضو شورای ناظر بر نشریات دانشجویی ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
هشدار کارشناسان: برای خرید مسکن عجله نکنید
رکود و گرانی مسکن همزمان ادامه دارد
رشد 58 درصدی قیمت مسکن در دولت روحانی
گروه اقتصادی: بیتوجهی به مقوله ساختوساز و تولید واحدهای مسکونی در دولت روحانی موجب شد این دولت رکورددار رکود بازار مسکن و افزایش قیمت ملک شود. کارشناسان بازار مسکن اعلام کردند: سیاستهای پولی و بانکی دولتمردان موجب رکود در بازار مسکن شده است. به گزارش مهر، کارشناسان بازار مسکن معتقدند بازار مسکن پس از یک دوره رونق تورمی، به دلیل برخی سیاستهای اشتباه مجددا دچار رکود شده است. سیدکمالالدین شهریاری، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در برنامه «تیتر امشب» سیما با اشاره به اینکه قیمت مسکن باید متناسب با نرخ تورم افزایش یابد، گفت: به دلیل سیاستهای پولی و بانکی که توسط دولتمردان اتخاذ شد، شاهد رکود در بازار مسکن هستیم. وی افزود: با تغییر قیمت ارز و کاهش ارزش ملی پول، نقدینگی به سمت مسکن سرازیر و باعث افزایش قیمت آن میشود. ایرج رهبر، نایبرئیس کانون انبوهسازان نیز در این برنامه با بیان اینکه نباید زمان رکود در بخش مسکن طولانی شود، گفت: زمان رکود جدید ۲ برابر رکود قبلی بوده که باعث ناتوان شدن افراد متوسط و متوسط به پایین در خرید مسکن شده است. همچنین مصطفی قلیخسروی، رئیس اتحادیه مشاوران املاک در گفتوگوی تلفنی با این برنامه با اشاره به اینکه در ۳ دوره سالهای ۶۸، ۸۶ و ۹۱ جهش رکود داشتیم، گفت: رونق قبل از عید طبیعی بود ولی اتفاقات بازار مسکن بعد از عید یعنی در سال ۹۷ بسیار شتابزده بود. رئیس اتحادیه مشاوران املاک گفت: در شهر تهران از تاریخ اول فروردین تا پنجم خرداد سال جاری تعداد قراردادها حدود ۲۰۷ هزار بوده است که ۱۱۹ هزار مبایعهنامه و 88 هزار اجارهنامه را شامل میشود. در ادامه برنامه، مهدی روانشادنیا، کارشناس مسکن با اشاره به اینکه دورههای رونق و رکود مسکن در همه کشورها وجود دارد، گفت: رکود بین ۴ تا ۵ سال و رونق بین یک تا ۳ سال است. وی با اشاره به اینکه سال ۹۲ میانگین قیمت مسکن 6/3 میلیون تومان و در انتهای سال ۹۶ این رقم 7/5 میلیون تومان بود، افزود: این نشان میدهد مسکن در این سالها ۵۸ درصد رشد داشته است. عضو هیأتمدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان تهران گفت: در همین دوره تورم عمومی ۸۰ درصد بوده و مسکن از آن کندتر حرکت کرده است. این کارشناس با اشاره به رفتار هیجانی مردم در بازار مسکن گفت: هر وقت رونق در بازار رخ میدهد، عدهای سرمایه خود را در این بخش حبس میکنند و تا ۴ سال نمیتوانند سرمایه خود را از آن بیرون بکشند. ارسال به دوستان
۲۵ سال است پراید و پژو را هر روز با قیمت بالاتر به مردم میدهند
پیگیری مجلس برای حذف تدریجی تعرفه واردات خودرو
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با طرح این سوال که تا چه زمان میخواهیم از ورود خودرو به کشور جلوگیری کنیم، گفت: این فروش خودرو نیست، ما به زور خودرو را به خورد مردم میدهیم. به گزارش تسنیم، محمد عزیزی نتیجه ممانعت از ورود خودروهای باکیفیت خارجی را این دانست که 25 سال پراید و پژو را به همان شکل اولیه به مردم عرضه میکنند و امروز میخواهند برای همان محصول با فناوری قدیمی هم قیمتها را افزایش دهند، آنها در حالی مدام از افزایش قیمت دم میزنند که هیچیک از کیفیت حرفی به میان نمیآورد. وی با یادآوری اینکه خودروسازان از خودروی داخلی حرف میزنند، در عین حال از خرید مقدار معتنابهی لوازم و قطعات وارداتی میگویند، تصریح کرد: این چه خودروی ملی است که تولید آن در گرو نظام تعرفهای ارز است. نماینده مردم ابهر و خرمدره در مجلس افزود: همین قرائن نشان میدهد نتوانستهایم خودرو را بومی کنیم. عزیزی با تاکید بر اینکه زمانی صنعتی در کشور رونق مییابد که امکان رقابت در آن وجود داشته باشد، گفت: وقتی مرزها را میبندیم و نمیگذاریم خودرو وارد شود قطعا رقابتی شکل نمیگیرد که به تبع آن بتوان افزایش کیفیت را از خودروسازان مطالبه کرد. این نماینده مردم در مجلس گفت: برای اینکه خودروساز بتواند رقابت کند، باید هر سال 20 درصد تعرفه واردات خودرو را کاهش دهیم تا خودروساز، هر سال تجهیزات (آپشن) و کیفیت محصولش را افزایش دهد، ما مخالف تولید داخل نیستیم اما تولید با بستن مرزها محقق نمیشود. وی خاطرنشان کرد: در همینباره چندی پیش طرحی دوفوریتی به صحن علنی آمد اما یک فوریتش تصویب شد تا هر سال 20 درصد تعرفهها کاهش پیدا کند و ظرف 6-5 سال کل تعرفه واردات خودرو حذف شود که کمیسیون صنایع کماکان این موضوع را پیگیری میکند. همچنین سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس نیز با اشاره به اینکه طی چند وقت اخیر خودروسازان فروش نقدی نداشتهاند، گفت: همین اقدام جای بحث دارد که اگر در جلسه آینده به نتیجه مشخصی نرسیم بحث تحقیق و تفحص از خودروسازیها قوت بیشتری میگیرد. سعید باستانی با اشاره به اینکه مدیریت بخش خصوصی در هزینه و بهینهسازی بهتر از بخش دولتی است، گفت: باید در خودروسازی به سمت خصوصیسازی حرکت کنیم. حمید گرمابی، دیگر نماینده مجلس هم با تاکید بر ضرورت ریشهیابی مشکلات بازار خودروی کشور گفت: این موضوع باید بررسی شود چرا با وجود اینکه تعرفههای خودروهای وارداتی ما بالای 75 درصد است هنوز در قیمتگذاری و کیفیت مناسب خودروهای داخلی مشکل داریم؟ وی افزود: باید قیمت خودرو را بر مبنای نظام تعرفهای بهگونهای تعیین کنیم که به تولید ملی کمک کند. با این حال باید این تعرفهها کاهشی باشد نه افزایشی تا مردم نیز بتوانند با قیمت مناسب خودرویی را که از کیفیت استانداردی برخوردار است استفاده کنند. ارسال به دوستان
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس خبر داد
تکلیف دولت برای رفع مشکل کامیونداران
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس از فرصت 2 هفتهای مجلس به وزارت راهوشهرسازی در راستای حل مشکل رانندگان خبر داد. صدیف بدری در گفتوگو با خانه ملت، با اشاره به نشست دیروز سهشنبه کمیته حملونقل کمیسیون عمران مجلس گفت: در این جلسه به اعتراضات رانندگان با حضور مسؤولان کانون انجمنهای صنفی کامیونداران و اتوبوسداران و رئیس سازمان راهداری و پلیس راه کشور رسیدگی شد. وی با بیان اینکه عمده مشکلات کامیونداران مربوط به بیمه رانندگان است به لحاظ اینکه دولت سهم خود را به تامین اجتماعی پرداخت نکرده بود، افزود: عدم پرداخت حق بیمه رانندگان در بخشی که متوجه دولت بوده مشکلاتی را برای این قشر ایجاد کرده بود. بدری با تاکید بر اینکه ایجاد برخی شرکتهای حملونقلی که حق و حقوق رانندگان را کامل و بر اساس قرارداد پرداخت نمیکنند نیز از دیگر مشکلات رانندگان بوده است، تصریح کرد: رانندگان با توجه به گرانی لوازم یدکی و لاستیک دچار چالش جدی شدهاند و در این میان یکسری شرکتهایی که برای حمایت در اینباره ایجاد شده، لاستیک و لوازم یدکی با کیفیت پایین ارائه کردهاند که این موضوع نیز مشکلی دیگر بر مشکلات افزوده است. وی با بیان اینکه قیمت بارنامهها و حمل بار نیز از دیگر گلایههای رانندگان در این جلسه بوده است، افزود: با توجه به اینکه بر اساس تن-کیلومتری قیمت حمل بار پایین است مطالبه رانندگان تجدیدنظر در قیمتها بوده است. وی با تاکید بر اینکه پس از بررسیهای بسیار درنهایت قرار بر این شد یکسری اصلاحات در قانون با هدف حمایت از رانندگان صورت بگیرد، گفت: در این راستا مقرر شد سازمان راهداری و وزارت راهوشهرسازی لایحهای در اینباره تهیه و مشکلات قانونی را برای اصلاح به مجلس ارجاع کنند. بدری با بیان اینکه در این جلسه همچنین مقرر شد افزایش قیمتها به صورت منطقی و بر اساس شرایط روز در نظر گرفته شود، تصریح کرد: در این جلسه درباره نحوه محاسبه کرایه بار هم بحث شده و مقرر شد حمل بار به صورت تن-کیلومتر صورت بگیرد تا دغدغه رانندگان در اینباره حل شود. وی ادامه داد: بدهی دولت به بیمه از بابت بیمه رانندگان نیز باید در سریعترین زمان ممکن پرداخت شود تا مشکل بیمه این قشر رفع شود. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|