|
ارسال به دوستان
کلافگی شرکتهای هواپیمایی در پی افزایش قیمت بلیت و کاهش مشتری
۳۰ درصد صندلی هواپیماها خالی است
گروه اقتصادی: وزیر راهوشهرسازی در حالی فروش بلیت پروازهای برنامهای به صورت چارتری را تخلف دانسته و تاکید کرده است سازمان هواپیمایی با متخلفان در این زمینه برخورد کند که معاون وزیر راه معتقد است امکان حذف کامل شبکه فروش بلیت چارتری در کشور وجود ندارد. معاون وزیر راهوشهرسازی با بیان اینکه ایرلاینها اجازه تغییر بلیت سیستمی به چارتری را ندارند، گفت: حذف کامل شبکه فروش بلیت چارتری غیرممکن است. علی عابدزاده در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره فروش بلیت چارتری از سوی شرکتهای هواپیمایی اظهار داشت: ایرلاینها اجازه تغییر بلیت سیستمی به چارتری را ندارند ولی باید به این شرکتها فرصت داده شود فروش بلیتهای چارتری را به حداقل برسانند. وی با بیان اینکه بیشتر پروازهای چارتری شرکتهای هواپیمایی در حال شیفت شدن به مقاصد گردشگری مانند قشم و کیش است، افزود: تنها در این مسیرها فروش بلیت چارتری ادامه دارد و در سایر مسیرها شرکتهای هواپیمایی فروش چارتری را به حداقل رساندهاند. با این حال شرکتهای بزرگ و اصلی هواپیمایی مانند ایرانایر، ماهان، آسمان و زاگرس عمدتا به فروش بلیت سیستمی مبادرت کردهاند. رئیس سازمان هواپیمایی کشوری با تاکید بر اینکه امکان حذف کامل شبکه فروش بلیت چارتری وجود ندارد، یادآور شد: فروش بلیت مقاصد گردشگری همواره باید به صورت چارتری باقی بماند و این مساله در دنیا نیز مرسوم است. همچنین در تلاشیم شرکتهایی که توانایی بیشتری دارند به شرکتهای هواپیمایی کوچکتر کمک کنند تا کل شبکه فروش بلیت هواپیما به سمت سیستمی هدایت شود. معاون وزیر راهوشهرسازی، حجم پروازهای چارتری داخلی را ۲۰ درصد کل پروازها دانست و تصریح کرد: با این حال باید فروش بلیت به مقصد کیش و قشم را از سایر پروازها جدا کرد. عابدزاده با بیان اینکه سود فروش بلیت در صنعت هوانوردی بسیار پایین است، افزود: با توجه به اینکه کیش و قشم عمدتا مقاصد گردشگری هستند و زیرساختهای اسکان نیز به صورت هتل در این 2 جزیره وجود دارد، متقاضیان سفر به این دو مقصد خواهان خرید تور به جای بلیت هستند؛ ضمن اینکه مدیران کیش و قشم نیز بیشتر مایل به خرید و فروش بلیت چارتری به این 2 منطقه آزاد شدهاند. وی افزود: قیمت بلیت هواپیما را خود شرکتهای هواپیمایی تعیین میکنند اما اگر آژانسی قیمت بلیت هواپیما را بالاتر از نرخ تعیینشده از سوی شرکت هواپیمایی به فروش برساند، سازمان هواپیمایی با آن برخورد خواهد کرد. بنا به این گزارش، چهارشنبه گذشته وزیر راهوشهرسازی در حاشیه آغاز عملیات اجرایی پروژههای زیرساختی و متروی شهر پردیس در پاسخ به پرسش تسنیم گفته بود: فروش بلیت پروازهای برنامهای به صورت چارتری تخلف بوده و سازمان هواپیمایی با متخلفان برخورد میکند. محمد اسلامی با بیان اینکه قیمت بلیت هواپیما طبق قانون تابع عرضه و تقاضاست اما ما بر این مسأله تاکید داریم که فروش بلیت چارتری ممنوع است، افزود: چارتری یعنی اینکه کسی که هواپیما را چارتر کرده یک بسته سفر دارد که شامل اقامت، حملونقل و خورد و خوراک است. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
تقویم امروز
رحلت دانشمند و محقق بزرگوار «میرزا محمدحسین فاضل تونی» دانشمند مسلمان- 1339 ش ارسال به دوستان
رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو خبر داد
واردات لوازم یدکی بیکیفیت
رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات گفت: اجناسی که در حال حاضر از آن به عنوان تقلبی یاد میشود همان جنسهای کمکیفیت چینی هستند که نشان تولیدکننده ندارند. به گزارش میزان، چندی قبل علیرضا نیکآیین، رئیس امور بازرسی اصناف گفته بود: حجم تامین و توزیع قطعات تقلبی خودرو در بازار به مرز هشدار رسیده که باید برای آن تدبیری فوری اندیشیده شود. نیکآیین افزوده بود: ورود قطعه اصلی به کشور به دلیل روند تعیین شده در دریافت ارز نیمایی و شکل واردات به سختی انجام میشود و این موضوع در بازار زمینه را برای سودجویی متخلفان فراهم کرده است. در همین رابطه، غلامرضا بخشیزاده، رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات در گفتوگو با میزان اظهار کرد: البته منکر اجناس تقلبی نیستیم اما اجناسی که در حال حاضر از آن به عنوان تقلبی یاد میشود همان جنسهای کمکیفیت چینی هستند که نشان تولیدکننده ندارند و به صورت قانونی وارد میشوند و به عنوان جنس اصلی به فروش میرسند. وی گفت: افرادی که این قطعات را وارد میکنند باید روی این قطعات نشان کشور تولیدکننده را حک کنند تا مشخص باشد که هویت اصلی قطعه از کجاست. رئیس اتحادیه لوازم یدکی خودرو و ماشینآلات افزود: همه این قطعات از طریق قانونی وارد میشود و به دلیل اینکه قیمت کمتری دارد بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد و تنها راه تشخیص آن نصب برچسب است. بخشیزاده درباره نظارت اتحادیه بر واحدهای فروش گفت: اتحادیه اطلاعی از واردکنندگان و اجناسی که وارد میشود ندارد و از سوی هیچ مرجعی نیز این اطلاعات در اختیار اتحادیه قرار نمیگیرد، بنابراین ما به تنهایی نمیتوانیم کاری در این باره انجام دهیم. ارسال به دوستان
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی مطرح کرد
نیاز سالانه حدود ۸۰۰ هزار زوج جوان به مسکن
عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: بازار مسکن برای بهبود وضعیت سالانه به تولید یک میلیون و ٢٠٠ هزار واحد مسکونی نیاز دارد. حسن خستهبند در گفتوگو با خانه ملت، با بیان اینکه سال آینده بازار مسکن بار دیگر شاهد بروز تلاطمات اقتصادی خواهد شد، گفت: برخی اعلام میکنند قیمت مسکن در سال آینده روند کاهشی خواهد داشت اما به نظر من این مسأله محقق نمیشود زیرا کاهش قیمتها در بازار مسکن تحت تأثیر عوامل و شاخصهایی است که امروز عملیاتی نشده است. نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: قطعا تا زمانی که نقدینگی و سرمایه کشور به سمت بخش تولید هدایت نشود، نباید انتظار کاهش قیمتها در بازار مسکن را داشت. وی ادامه داد: در شرایط کنونی روزبهروز شاهد افزایش قیمت مصالح ساختمانی هستیم، البته بخش عمدهای از تجهیزات ساختمانی ارتباطی با افزایش قیمت ارز ندارد اما برخی فعالان این بخش سوءاستفاده کرده و متناسب با افزایش نرخ ارز، قیمت این تجهیزات را بالا بردهاند. خستهبند با اعلام اینکه سالانه حدود 800 هزار زوج جوان به مسکن جدید نیاز دارند، گفت: برای تثبیت وضع موجود بازار مسکن، به تولید 800 هزار و برای بهبود وضعیت به تولید سالانه یک میلیون و 200 هزار مسکن نیاز داریم. این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: برخی انتظار دارند با وجود نبود ساختوساز در کشور، قیمت مسکن کاهش یابد اما 2 مساله عرضه و قیمت، 2 کفه یک ترازو است، از این رو به هر میزانی که عرضه مسکن در کشور افزایش یابد، قیمت ملک نیز کاهش مییابد. وی تصریح کرد: در شرایط کنونی، کل استانها درگیر افزایش قیمت مسکن بودهاند، بهطوری که در استان گیلان شاهد افزایش حداقل 40 درصدی قیمت مسکن هستیم. وی ادامه داد: به نظر من فقدان برنامهریزی مناسب و عدم تولید مسکن زمینه را برای افزایش قیمت این کالا فراهم میکند، بنابراین پیشبینی من این است قیمت مسکن در سال آینده نیز روند صعودی داشته باشد. ارسال به دوستان
رئیس اتحادیه قنادان تهران خبرداد
کاهش ۴۰ درصدی فروش شیرینی در قنادیها
رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه همزمان با افزایش قیمت کارتن و مقوا، قیمت شیرینی با احتساب وزن کارتن محاسبه میشود، گفت: بر اساس آمار فعلی ما، به واسطه کاهش توان خرید مردم میزان فروش قنادان در تهران بیش از ۴۰ درصد کاهش داشته است. علی بهرهمند در گفتوگو با تسنیم، با اعلام خبر تغییر رویه در عرضه شیرینی به مشتریان و احتساب وزن جعبه و کارتن شیرینی در قیمتهای مصوب قنادیها و شیرینیفروشیها، اظهار کرد: پیش از اتفاقات اخیر و افزایش قیمت مقوا و کارتن، همکاران ما موظف بودند هنگام عرضه شیرینی، وزن جعبه را کسر کنند تا خالصفروشی رعایت شود ولی با گران شدن قیمت کاغذ و کارتن، امروز در شرایطی قرار داریم که قیمت جعبه شیرینی، از خود شیرینی گرانتر است. وی ادامه داد: بر همین اساس و برای جلوگیری از افزایش قیمتها، از چند ماه گذشته که قیمت جعبه به تناسب نرخ کاغذ با افزایش 300 تا 400 درصدی همراه شد، تصمیم به احتساب وزن جعبه با نرخ شیرینی گرفتیم. رئیس اتحادیه قنادان تهران با بیان اینکه تا پایان سال به هیچ وجه افزایش قیمت در توزیع شیرینی نخواهیم داشت، گفت: متاسفانه همکاران ما با افزایش قیمت مواد اولیه و حتی برخی کمبودها در این بخش مواجهند به طوری که هر کیسه آردی که تا پیش از این در بازار آزاد با قیمت حدود 60 تا 70 هزار تومان خریداری میشد، امروز با قیمت 110 هزار تومان عرضه میشود و همکاران ما در تامین روغن مایع هم که قیمت آن از 60 هزار تومان به 120 هزار تومان رسیده، با مشکل مواجهند. بهرهمند خاطرنشان کرد: بهرغم افزایش قیمت مواد اولیه و مشکلات همکارانمان در تهیه این اقلام، امکان افزایش قیمت شیرینی به دلیل عدم توان خرید مردم وجود ندارد و در همین مدت نیز شاهد بسته شدن تعداد قابل توجهی از قنادیها به دلیل مشکلات موجود هستیم. رئیس اتحادیه قنادان تهران تاکید کرد: بر اساس آمار فعلی ما، به واسطه کاهش توان خرید مردم میزان فروش قنادان در تهران بیش از 40 درصد کاهش داشته است. ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|