|
نگاهی به فروش فیلمهای سینمایی از آغاز اکران عید فطر
خوشخوشان گیشه
میتوانیم ادعای روابط عمومی فیلم «ما همه با هم هستیم» مبنی بر رکوردشکنی در روز افتتاحیه را جدی بگیریم یا خیر؟! به هر ترتیب رقابت تنگاتنگ 3 فیلم «شبی که ماه کامل شد»، «ما همه با هم هستیم» و «سرخپوست» نشان داد اگر بناست رکوردی در فروش فیلمهای سینمایی سال 98 ثبت شود، قطعا ردی از آن را در فصل کنونی اکران خواهیم دید. تا روز جمعه و پس از گذشتن 2 روز از آغاز اکران عید فطر فیلم پرسلبریتی «ما همه با هم هستیم» از کمال تبریزی توانسته است حدود یک میلیارد و 370 میلیون تومان فروش داشته باشد؛ فیلمی که انبوه چهرههای مطرح سینمایی و سابقه کارگردان «مارمولک» مخاطبان را راضی میکند برای تماشای آن به سینماها بیایند اما گزارشهای میدانی نشان میدهد این فیلم بیشتر از آنکه کمدی باشد، ترکیبی از چندسکانس بینمک در کنار کنایههای سیاسی است و پیشبینی میشود در روزهای آتی از اقبال به آن کاسته شود. «شبی که ماه کامل شد» به عنوان بهترین فیلم جشنواره فجر نیز فروش نسبتا مناسبی را در 2 روز اول تجربه کرد و با فروش حدود 900 میلیون تومانی در رتبه دوم قرار گرفت. هرچند انتظار نمیرود مضمون این فیلم بتواند با کمدیهای گیشهای در فروش رقابت کند اما به نظر میرسد فیلم نرگس آبیار روند متعادلی را در جلب مخاطب و فروش تا پایان فصل اکران داشته باشد. «سرخپوست» نیز با فروش نزدیک به 800 میلیون تومانی در جایگاه سوم قرار گرفت و به احتمال فراوان با افت و خیز کمی در ادامه اکران همراه باشد. «دختر شیطان» اما احتمالا با شکست بزرگی در گیشه همراه خواهد بود و هماکنون نیز تنها با 114 میلیون تومان با اختلاف در انتهای جدول فروش قرار گرفته است. ارسال به دوستان
گزارش «وطنامروز» از چالش نمایش فیلمهای سینمایی در فصل اکران عید فطر
حسرت شفافیت!
محسن شهمیرزادی: پس از تجربه ناموفق گیشه در اکران ماه رمضان، علاقهمندان سینما چشم به نمایش فیلمهای پرمخاطب در نوبت اکران عید فطر دوخته بودند؛ فیلمهایی که پس از قطعی شدن حضورشان در نوبت جدید اکران، مشخص شد رقابت تنگاتنگی را در مواجهه با رقبا پیشرو خواهند داشت. «شبی که ماه کامل شد»، «دختر شیطان»، «ما همه باهم هستیم» و «سرخپوست» چهارگانه اکران عیدفطر را تشکیل میدهند. جز «دختر شیطان» که از همان ابتدا با کماقبالی مخاطبان مواجه شد، رقابت سرسختانه فیلمهای تازه به میدان آمده در کنار نقصهای سیستم چینش اکران و اعلام میزان فروش موجب شد در همان روز اول حاشیههای بسیاری برای فیلمهای اکران عیدفطر بهوجود بیاید؛ حاشیههایی که بار دیگر ثابت کرد همچنان سیستم چینش اکران و نظارت بر آن با مشکلات فراوانی روبهرو است و به نظر میرسد نقش سیاستگذارانه سازمان سینمایی در امر اکران همچنان ناکارآمد است.
منبع موثقی که هست و نیست!
عید فیلمسوزها!
به دنبال اراده شفافسازی!
جنگ روباتها در تبلیغات! ارسال به دوستان
سرنوشت نامشخص ادامه پخش «تب تاب»
ارسال به دوستان
خبر
مراسم یادبود مادر شهیدان اسفندقه امروز برگزار میشود رابعه اسکویی:رسانه ملی مرا پذیرفت
رابعه اسکویی، بازیگر سینما و تلویزیون که مدتی است به ایران بازگشته، درباره شرایط کاری خود در خارج از کشور و علت بازگشتش توضیحاتی ارائه داد. به گزارش فارس، رابعه اسکویی درباره علت رفتنش از ایران گفت: من زمانی تصمیم به رفتن گرفتم که حدودا 2 سال بود هیچ فیلمنامهای در ایران به من پیشنهاد نمیشد؛ هم برایم جای تعجب داشت و هم شرایط زندگی بهخاطر این مورد برایم سخت شده بود. زمانی که تصمیم به رفتن گرفتم فکر کردم با رفتنم میتوانم یک کار فرهنگی جدید با معیارهایی که در ذهنم بود در خارج از ایران داشته باشم. وقتی رفتم 2 کار هم تولید شد ولی بعد از مدتی متوجه شدم این شرایطی که در خارج از ایران است به هیچوجه با معیارهای من سازگار نیست و من ربطی به آنجا و شرایطش ندارم، چون من در ایران رابعه اسکویی هستم، نه در آنجا و از رفتنم پشیمان شدم، قطع همکاری خود را اعلام کردم و تصمیم گرفتم با هر شرایطی شده به کشورم بازگردم. اسکویی در ادامه درباره شرایط بعد از بازگشت خود افزود: وقتی بازگشتم رفتار بسیار مناسبی با من شد و مرا پذیرفتند. مسؤولان رسانه ملی رفتار بسیار مناسبی با من داشتند و من توانستم پس از یک سال و نیم بازگشت به ایران، دوباره به ایفای نقش در رسانه ملی بپردازم. همین جا از تکتک دوستان، مردم و مسؤولان رسانه ملی که نگاه پدرانهای به من داشتند و در این مدت همیاری خود را از من دریغ نکردند تشکر و عذرخواهی میکنم. ارسال به دوستان
تازهترین خبرها از گوشه و کنار سینمای جهان
از درخشش «چرنوبیل» تا خبرهایی جالب درباره تارانتینو و جیمز باند
محمد حسینآبادی: هر چه روزهای پایانی هفتهای که گذشت برای اهالی فرهنگ و هنر کشور روزهای کمخبری بود، سینمای جهان پر بود از خبرهایی که هر کدام توانایی تبدیل شدن به یک بمب خبری را داشت. نخستین خبر درخشش فوقتصور مینیسریال «چرنوبیل» در میان مخاطبان بود؛ محصول جدید شبکه «HBO» که قصه آن در ارتباط با واقعه حقیقی انفجار نیروگاه اتمی چرنوبیل روسیه است. این مینیسریال به سرعت جای خود را در میان هواداران پیدا کرد و توانست با کسب بالاترین نمره در سایت «IMDB» تبدیل به محبوبترین سریال تاریخ شود. جالب اینکه در این میان و در شرایطی که پخش سریال «چرنوبیل» شبکه اچبیاو به اتمام رسیده است، روسیه هم اعلام کرده یک سریال تلویزیونی درباره ماجرای چرنوبیل در دست تولید دارد. این سریال با همکاری وزارت فرهنگ روسیه ساخته میشود، البته هنوز اعلام نشده این سریال چه زمانی روی آنتن میرود. اما خبر دیگری که این روزها حسابی در رسانههای جهان سروصدا کرده، مربوط به «روزی روزگاری در هالیوود» تازهترین پروژه کوئنتین تارانتینو است. هر چند بسیاری انتظار داشتند این فیلم نخل طلای جشنواره کن امسال را از آن خود کند و در نهایت این اتفاق نیفتاد ولی تازهترین خبر مربوط به صحبتهای تارانتینو در حاشیه این جشنواره بود. او در حاشیه این جشنواره اعلام کرد قصد دارد این فیلم را دوباره تدوین کند اما منابع میگویند وی پس از اتمام جشنواره کن به تعطیلات رفته و حتی مشخص نکرده که میخواهد این فیلم را کوتاهتر کند یا بلندتر؟ این فیلم که اکنون ۱۵۹ دقیقه است تا آخرین لحظه پیش از نمایش در کن در حال تدوین بود و او و گروهش تقریباً 2 ماه برای این کار زمان گذاشتند؛ در عین حال اگر او بخواهد تغییراتی در فیلم ایجاد کند موجب شگفتی نخواهد بود، چرا که تریلر فیلم دارای صحنههایی بود که در جشنواره فیلم کن دیده نشد. جالب اینکه تام راتمن، رئیس کمپانی سونی که مالک این اثر به حساب میآید، همان زمان تاکید کرده بود در کار تارانتینو دخالت نمیکند و هیچ اطلاعی درباره تصمیم وی ندارد. اما خبر دیگر اینکه «جیمز باند» جدید یک بار دیگر اسیر حادثه شد تا بیستوپنجمین مجموعه از سری فیلمهای اکشن «جیمز باند» تبدیل به نحسترین پژوه در این مجموعه شود. در توئیتر رسمی «جیمز باند ۲۵» که اکنون در پاینوود استودیوز بیرون لندن در حال فیلمبرداری است، انفجاری که باید در یکی از صحنهها رخ میداد موجب جراحت یک نفر و از بین رفتن طراحی صحنه شد. به این ترتیب یک مشکل دیگر در تولید این فیلم که تا پیش از این به سبب جراحت دنیل کریگ مدتی متوقف شده بود رخ داد. جراحت دنیل کریگ در جاماییکا موجب شد او برای عمل مچ پایش زیر تیغ جراحی برود و در نهایت پس از استراحتی دو هفتهای به صحنه بازگردد. فیلم جدید «جیمز باند» که هنوز عنوانی برایش در نظر گرفته نشده است با مجموعهای از مشکلات کارش را شروع کرد و ابتدا با تغییر کارگردان روبهرو شد و بعد تغییر تاریخ اکران آن که ارسال به دوستان
حسین انتظامی در جلسه با اعضای شورای اکران چه گفت؟
آمادگی سازمان سینمایی برای تغییری بزرگ در ساختار اکران
جلسه مشترک اعضای شورای اکران آثار سینمایی و شورای صنفی نمایش با رئیس سازمان سینمایی برگزار شد. به گزارش «وطنامروز»، در این جلسه انتظامی درباره وضعیت اکران فیلمهای سینمایی گفت: ترجیعبند صحبتها این است که نظام اکران باید تغییر کند و ما آمادگی داریم با یک نگاه ساختارشکنانه، تغییری بزرگ در آن به وجود آید. پیشنهاد من این است در صورتی که خواستار تغییر جدی نظامنامه اکران هستید، در مدت زمان یک ماه متنی تنظیم کرده و پیشنهاد دهید و ما آن را منتشر کنیم تا نظر صاحبنظران را هم در اینباره جویا شویم، البته دقت داشته باشید برای دغدغهها و سوالاتی که مدنظر ما است هم در این متن راهحلی دیده شود. وی با بیان اینکه ما به عنوان سیاستگذار میخواهیم ترافیک اکران را از بین ببریم، یادآور شد: توجه داشته باشید که در متن جدید، فیلمهای ارزشی، فرهنگی و کودک نباید نادیده گرفته شوند. انتظامی با اشاره به اینکه صرفاً شاخص فروش فیلمها برایش مبنا نیست، افزود: برای ما شاخصهای دیگری مانند تعداد آدمهایی که مستمرا به سینما میروند و تعداد بلیتها یا فردی که مثلاً در سال یک بار به سینما میرود هم اهمیت دارد که باید در پی آنها باشیم. در اکران به دلیل ظرفیتهای نمایشی اختلافهایی وجود دارد و ما باید به دنبال راههایی باشیم تا این اختلافها به حداقل برسد و منافع کل سینما حفظ شود. وی با بیان اینکه در نوشتن نظامنامه عدالتمحور باشید، افزود: اگر بدرستی نظامنامه را بنویسید، به جایی خواهیم رسید که میبینیم شورای صنفی و شورای اکران تنها نهادی اداری هستند و در چنین وضعیتی کمتر در معرض انتقاد و اتهام قرار میگیریم. البته در چنین شرایطی قطعاً مدیر دولتی که میخواهد اقتدار داشته باشد مخالفت میکند اما ما در سازمان سینمایی این مسیر را طی میکنیم. وی با بیان اینکه ما ابزارهای اجرایی را برای شما فراهم میکنیم، افزود: به صورت جدی بحثهای ضدانحصار را دنبال و فرمولهایی را برای این کار تعبیه کنید. در پایان این جلسه مقرر شد شورای صنفی نمایش در قالب یک متن پیشنهادات خود را به شورای اکران ارائه کند. در این جلسه منوچهر شاهسواری، محسن امیریوسفی، سیدمحمود رضوی، مصطفی کیایی، غلامرضا فرجی، محمدرضا صابری، سیدمسعود اطیابی، علی سرتیپی، رضا سعیدیپور، سعید سعدی، محمد احمدی، امیر قطبی و محمدرضا فرجی حضور داشتند. ارسال به دوستان
علی نصیریان تکذیب کرد
قصد کنارهگیری از بازیگری را ندارم
علی نصیریان اعلام کرد قصد کنارهگیری از بازیگری را ندارد و اخبار منتشر شده در این زمینه شایعه است. به گزارش «وطنامروز»، درست در روزهایی که علی نصیریان یکی از موفقترین و جذابترین بازیهای کارنامه کاریاش را در قامت کاراکتر «کریم بوستان» در سریال رمضانی ارسال به دوستان
در نشست گفتمان موسیقی دفاعمقدس مطرح شد
با حذف سرود از مدارس، موسیقی دفاعمقدس زمین خورد
یازدهمین نشست گفتمان موسیقی دفاعمقدس با حضور حسین اسرافیلی شاعر و منتقد ادبی، حسین دیپیر موسیقیپژوه و منتقد موسیقی و مصطفی محدثیخراسانی شاعر، ترانهسرا و منتقد ادبی برگزار شد. به گزارش تسنیم، در این نشست حسین دیپیر با اشاره به اصلیترین عنصر موسیقی دفاعمقدس اظهار داشت: اصلیترین عنصر موسیقی دفاعمقدس، نوحه است. همچنین مارش هم به عنوان سوغات فرنگ در جنگ کارکرد داشت. از دوره صفوی به بعد موسیقی نظامی در ایران رایج بود و درویش خان از موسیقی نظامی وارد دنیای موسیقی شد. موسیقی دفاعمقدس از 2 منبع اصلی یعنی ارکسترهای نظامی و موسیقی مذهبی تغذیه کرد و نغمههایی با تلفیق این دو نوع موسیقی ایجاد شد تا در دفاع 8 ساله رزمندگان ما را همراهی کند. حسین اسرافیلی نیز در این نشست بیان داشت: علمای دینی ما قبل از انقلاب به موسیقی نپرداختند و در طول مبارزات علیه رژیم شاهنشاهی هم برنامهای برای موسیقی در دوران پیروزی نداشتند. با این وجود بعد از انقلاب موسیقی تلفیق خوبی با کلام داشت و روح حماسی در کلام آثار بود. در ادامه مصطفی محدثیخراسانی گفت: خوشبختانه امروز در میان متولیان موسیقی دفاعمقدس دغدغه و اشتیاقی برای رفع کمبودهای این حوزه وجود دارد. خیل عظیمی از شاعران و آهنگسازان در عرصه شعر و موسیقی دفاعمقدس، از آموزشوپرورش بیرون آمدند. این هنرمندان خودشان را در جشنوارهها نشان دادند اما پس از اینکه وزارت آموزشوپرورش بودجههای ساخت سرود را حذف کرد، جریان موسیقی دفاعمقدس و تولید سرودهای ماندگار تقریبا از بین رفت. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|