|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گزارشی درباره «خانه ما» که پخش فصل هشتم آن از شبکه نسیم آغاز شده است
همه ایران خانه ما
«مستند/ مسابقه»ای که از 4 سال پیش ثابت کرد بدون سلبریتی هم میتوان جذب مخاطب داشت، این روزها به فصل هشتم خود رسیده است. 3 هفتهای از پخش هشتمین سری مجموعه مستندمسابقه «خانه ما» که در مشهد تولید شده است میگذرد که حالا خبر آغاز تولید فصل بعدی در بوشهر رسانهای شده است. به گزارش «وطن امروز»، «خانه ما» که جزو برنامههای پرطرفدار اما بیحاشیه و کمسروصدا بود، در فصلهای اخیر، پرسروصداتر شده است. نکته منحصر به فرد فصل در حال پخش این مسابقه حضور یک خانواده افغانستانی در بین 3 خانواده شرکتکننده است. نوید محمودی، کارگردان افغانتبار سینمای ایران که آثار تحسینشدهای چون «چند مترمکعب عشق» را ساخته، درباره این اتفاق در «خانه ما» میگوید: «مهاجران افغانستانی در ایران و در مقابله با داعشیها حضور داشتهاند، در زمان جنگ ایران و عراق به جبهه رفتهاند و خیلی از خانوادههای افغان جزو خانوادههای شهدا و جانبازان هستند. جنگ یک اتفاق ناخواسته و خانمانسوز است که در هرکجای دنیا ممکن است اتفاق بیفتد و اگر کسی به عنوان جنگزده یا پناهنده به جایی یا کسی پناه میبرد، مانند پرندهای است که پشت پنجره خانه ما نشسته است و مهربانی با او که حاضر به انجام هرکاری برای دوست داشته شدن است، یک وظیفه انسانی است که مسابقه «خانه ما» آن را به انجام رسانده است».
سیداحسان عمادی از کارگردانان این مجموعه، درباره روند ساخت «خانه ما» گفته بود: اینگونه نیست که یک سناریوی چارچوبدار در اختیار خانوادهها قرار بگیرد. همه چیز طبیعی پیش میرود و به همین خاطر تصاویر زیادی به تدوینگر میرسد. یکی از سختیهای «خانه ما» که کمتر به آن توجه شده، ماجرای تدوین آن است. ما تقریبا «یک ساعت/ یک دقیقه» فیلمبرداری میکنیم. یعنی به ازای یک دقیقه که میبینید، یک ساعت به طور متوسط فیلمبرداری شده است!»
غیر از این سختی مورد اشاره، طبیعی است که زمان زیادی برای پیدا کردن خانوادهها صرف شده است. شیوه انتخاب یک شهر برای ساخت «خانه ما» اینگونه است که هر چه تعداد خانوادههای بیشتری از یک شهر برای حضور در برنامه ثبتنام کنند، مسابقه در آن شهر ساخته میشود و این موضوع اهمیت پیشتولید این پروژه را بیشتر آشکار میکند.
آنطور که روابط عمومی این پروژه به «وطن امروز» گفته است، برای فصل مشهد 1500 خانواده ثبتنام کردهاند. درباره پروژهای که نه چهره دارد، نه شخصیتهای آشنا به بازیگری، مصاحبه با همین 1500 خانواده و یافتن جرقههایی از احتمال موفقیت پروژه با برخی آنها، نکته مهمی است که وقت زیادی را به خود اختصاص میدهد؛ انتخابی که اگر با ظرافتهای برنامهسازی و توجه به مخاطب همراه نباشد، میتواند برنامه را از مسیر خود خارج کند و دیگر مخاطبان را جذب نکند. در واقع راه رفتن بر لبه تیغ است که تیم سازنده با موفقیت توانستهاند از پس آن برآیند و از افراد ناشناخته، چهرههای محبوبی که مردم بخواهند یک ماه زندگیشان را دنبال کنند بسازند. البته این حسن را هم دارد که دیگر مخاطبان با تعجب، حسرت یا خشم به کاراکترهای تلویزیونی که هیچ شباهتی با خود و زندگیشان ندارند، نگاه نمیکنند و در یک برنامه هم که شده، افرادی از جنس خودشان را روی آنتن میبینند.
عمادی درباره هزینه اختصاص داده شده برای هر خانواده نیز اینطور توضیح میدهد: «در فصل اول 500 هزار تومان بود و در فصل مشهد یک میلیون و 500 هزار تومان است. پولی که به شرکتکنندهها میدهیم نزدیک به کف درآمد جامعه است. نمیخواهم منکر وضعیت اقتصادی بحرانی بویژه در سالهای اخیر بشوم ولی از آن طرف حتما دیدهاید که مصرف ما چقدر بیملاحظه است».
بر اساس این گزاره این نکته را در مییابیم که چطور لابهلای یک مسابقه سخت و جذاب، نکاتی چون صرفهجویی، قناعت، مبارزه با مصرفگرایی و دیگر کمبودهای امروز جامعه ما پررنگ میشود و این مسابقه بدون شعار دادن و مستقیمگویی توانسته برای جا انداختن این مفاهیم طی چندین فصل تلاش کند.
یادتان میآید وقتی برای نخستینبار سریالی در حد و اندازه و تعداد مخاطب «پایتخت» از مرزهای تهران فراتر رفت، چه تاثیر مثبتی از این تمرکززدایی احساس شد؟ حالا «خانه ما» هر فصل همین حس مثبت را به اهالی یک استان و شهر و ایران و ایرانی القا میکند. خبر رسیده فصل نهم این مجموعه نیز به سواحل خلیجفارس خواهد رفت و زندگی مردم نجیب کشور را در قالب مسابقهای پرچالش به تصویر میکشد و بعد از تهران، اصفهان، اهواز، رشت، تبریز، شیراز و مشهد، دیگر نقاط کشور نیز به مرور میزبان این مستندمسابقه خواهند شد.
***
جزو 10 برنامه پرمخاطب
برنامه «خانه ما» چندی پیش در فهرست 10 برنامه پربیننده تلویزیون در تابستان ۹۸ قرار گرفت. مرکز تحقیقات صداوسیما در نظرسنجی مردادماه خود با اعلام برنامههای پربیننده هر شبکه، ۱۰ برنامه پرمخاطب سیما را معرفی کرد که به این ترتیب، خانه ما از شبکه نسیم جزو ۱۰ برنامه پرمخاطب سیماست که با توجه به حجم برنامههای سرگرمکننده تلویزیونی در تابستان، این مسأله موفقیتی بزرگ برای سازندگان «خانه ما» محسوب میشود.
***
72 قسمت روی آنتن
مستند/ مسابقه «خانه ما» در قالب فصلهای مختلف روی آنتن میرود که هر فصل شامل 10 قسمت است و هماکنون که فصل هشتم این مجموعه پرمخاطب روی آنتن شبکه نسیم است، مخاطبان 72 قسمت این مسابقه را تماشا کردهاند و آنطور که پیداست این مستند/ مسابقه به رکوردشکنی در تعداد قسمتهای یک مستند/ مسابقه در صداوسیما فکر میکند و حالاحالاها روی آنتن شبکه نسیم خواهد بود.
***
رقابت 24 خانواده
در هر فصل تنها 3 خانواده در مسابقه به رقابت میپردازند و تا این لحظه مسابقه «خانه ما» شاهد رقابت 24 خانواده در طول این 8 فصل بوده است. نکته مهم اینکه خانوادههای شرکتکننده همگی بچهدار بودهاند و حداقل 3 نفره در مسابقه شرکت کردهاند. از سوی دیگر حسام اسلامی، مشاور کارگردان درباره میزان واقعی بودن حضور خانوادهها مقابل دوربین گفت: واقعی بودن، یک امر نسبی است و اینکه دوربین رفتار را تغییر میدهد نمیشود انکار کرد اما ما موفق شدهایم از این مرحله عبور کنیم.
***
سفر به 8 استان
هر فصل برنامه «خانه ما» در یک استان به تولید میرسد و تاکنون 9 فصل در 8 استان ساخته شده و هشتمین فصل برنامه این روزها روی آنتن است. بر این اساس فصل اول «خانهها» در تهران، فصل دوم در اصفهان، سوم در تهران، چهارم در اهواز، پنجم در رشت، ششم در تبریز، هفتم در شیراز، هشتم در مشهد و فصل نهم هم در بندعباس ساخته شده است. طبق اطلاعرسانی روابط عمومی برنامه عوامل «خانه ما» بزودی برای تولید فصل دهم این مستند مسابقه عازم بوشهر میشوند.
ارسال به دوستان
خبر مهم برای تولیدکنندگان آثار نمایشی تلویزیونی
خیز تلویزیون برای تولید استودیویی
حسین کوبچی، مدیر پشتیبانی تولید «سیمافیلم» ضمن اشاره به جزئیات طرح احداث «شهرک تولید محتوا»، از احتمال بهرهبرداری آن در جریان تولید سریالهای فاخری چون «موسی(ع)» و «سلمان فارسی» خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، مسأله نیاز فعالان صنعت سریالسازی در کشور به شهرکهای سینمایی و استودیوهای تولید آثار نمایشی یکی از موضوعاتی است که معمولا چند سال یک بار بحث آن داغ میشود اما هر بار به واسطه نبود بودجه پس از مدتی به فراموشی سپرده میشود. حالا حسین کوبچی در گفتوگو با مهر، درباره راهاندازی «شهرک تولید محتوا» و ایده اجرای آن در صداوسیما گفته است: بنا بود سازمان صداوسیما برای گسترش برنامههای تولید محتوا و وسعتبخشی به محدوده شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران، فضای بیشتری را فراهم آورد. البته چند سالی است که سازمان صداوسیما در محدوده قزوین، ورامین و طالقان دنبال زمین است. وی با اشاره به کاربری «شهرک تولید محتوا» تصریح کرد: ایده «شهرک تولید محتوا» بر اساس تکنولوژیهای جدیدی است که در دنیا مرسوم است و محصولاتشان را در استودیوها تولید میکنند، چرا که به این صورت آب و هوا شرایط نور و… قابل کنترل است. سازمان هم قرار است از برنامهسازی تا فضای بیگپروداکشن را در استودیو به تولید برساند. کوبچی در ادامه با اشاره به ایجاد کسبوکارهای لازم در استودیو اظهار کرد: در صورت راهاندازی این شهرک نوعی طراحی هم صورت میگیرد تا کسبوکارهای مورد نیاز هم ایجاد شود؛ مثل کارگاههای تولید، کارگاههای چوب، آهنگری، شیشه، کف و دیوار و حتی هتلینگ و سرویسهای خدمات عمومی که در طراحی چنین شهرکی اینها نیز دیده شده است اما فعلا سازمان صداوسیما دنبال زمین است که باید این زمین حدود ۱۰۰ هکتار و در محدوده شهر تهران باشد. وی در مقایسه شهرک محتوایی با شهرک سینمایی و تلویزیونی ایران اظهار کرد: شهرک تلویزیونی «ایران» یا همان غزالی سابق، شهرک لوکیشنمحور است اما این شهرک استودیومحور است و از طرفی یک استودیو کامل برنامهسازی نیاز به فرآیندهایی برای تولید دارد که در این شهرک تدارک دیده خواهد شد و به نوعی یک گردش کاری کامل خواهد بود. مدیر پشتیبانی تولید سیمافیلم اضافه کرد: این شهرک میتواند ایجاد شغل و کار کند و به مهاجرت معکوس برخی نیروهای فنی منجر شود. اما با توجه به نیاز 2 پروژه سنگین سریالهای «موسی کلیمالله(ع)» و «سلمان فارسی»، نیاز به فراهمسازی این شهرک در اولویت است. اکنون در دنیا اغلب پروژهها در استودیو و با جلوههای ویژه ساخته میشود و دیگر عوامل را برای هر صحنهای به بیابان نمیبرند. بهطور مثال 5 تا 7 سال پیشبینی تولید کار «سلمان فارسی» است و اگر این شهرک ایجاد شود آنجا مستقر خواهند شد.
مدیر پشتیبانی تولید سیمافیلم در ادامه درباره این شهرک یادآور شد: این شهرک قرار است زیرساختهای تولید محتوا را به لحاظ فنی و تولیدی فراهم کند. تیمهای تولیدی با داشتن ایده و پیشتولید میتوانند در این شهرک وارد کار شوند. مشابه چنین مجموعهای در خاورمیانه نداریم و به صورت محدود نمونهای از آن در مدیاسیتی دوبی وجود دارد.
ارسال به دوستان
خلق یک اثر هنری زشت!
نفرت تجسمی از ترامپ
میخواهید بدانید در سر «ترامپ» چه میگذرد؟ «کالم مورتون» هنرمند تجسمی، مجسمهای از سر رئیسجمهور ایالات متحده آمریکا را به عنوان یک اثر هنر عمومی خلق کرده است. به گزارش ایسنا به نقل از گاردین، این اثر هنری که حدود 3 متر ارتفاع دارد، یک مجسمه توخالی است که بازدیدکنندگان میتوانند وارد آن شده و داخل آن بنشینند. این اثر هنری که در حقیقت آمیزهای از مجسمهسازی و معماری است، به نحوی ساخته شده که به نظر میرسد از زمین خارج شده و نیمکتی برای نشستن را در خود جای داده است که گویی در شعلههای عظیم آتش محاصره شده است. از زمانی که این اثر برای نخستینبار در «سیدنی» رونمایی شد، در بین کاربران اینستاگرام محبوب شد و سپس به ایالت «کوئینزلند» منتقل شد. خالق این اثر که یک استاد دانشگاه استرالیایی است، درباره این اثر گفت: «میدانم که این، یک اثر هنری زشت و سطحی است و تا حدودی به خود «ترامپ» شباهت دارد. این یک اثر چالشبرانگیز محسوب میشود. این اثر هنری همزمان با آتشسوزیهای استرالیا در این مکان رونمایی میشود. آتش استرالیا را فرا گرفته است. ترامپ میتواند یکی از افرادی باشد که با انکار تغییرات اقلیمی، این شرایط را به وجود آورده است. ما در برههای از زمان قرار داریم که باید نظارهگر جهان باشیم. ما در لایهای از دود زندگی میکنیم». مورتون در پاسخ به این سوال که نظر یکی از طرفداران ترامپ درباره این اثر هنری او چه میتواند باشد، گفت: «کسانی که از ترامپ خوششان میآید دیوانه هستند».
ارسال به دوستان
مهران رجبی:
قهر با تلویزیون کودکانه است
مهران رجبی گفت: شرایطی در فضای کشور ایجاد شد که همگان میدانند صفر تا صد آن را ترامپ و آمریکاییها کلید زدند و ایجاد کردند. همهجانبه جنایتشان علنی است و ما هم جوابشان را دادیم و آن اقتدار در عینالاسد اتفاق افتاد. به گزارش «وطن امروز»، بازیگر برجسته سینما و تلویزیون خطاب به تحریمکنندگان جشنوارههای فجر و قهرکنندگان با تلویزیون گفت: اینکه در جشنواره فیلم فجر شرکت نمیکنند قابل تأمل است، چرا که این فیلم در داخل جمهوری اسلامی ایران و برای مردم ساخته شده است و اگر به دنبال خدمت فرهنگی و هنری برای مردمیم و پیگیر نمایش فیلم و دیدن همه مردمیم، نباید بگوییم در جشنواره فجر شرکت نمیکنم. دولت، فجر را مدیریت میکند اما فیلمها و آثارش متعلق به مردم است. فکر میکنم این شرکت نکردن و تحریم جشنواره فجر یا بازی نکردن و اجرا در تلویزیون قدری کودکانه، احساسی و حاکی از عدم شناخت شرایط و فضای سیاسی کشور است. وی با اشاره به اینکه اگر من از تلویزیون انصراف بدهم هیچ خلأیی در زندگی و خانه مردم احساس نمیشود، به تسنیم گفت: به سهم خودم میگویم اگر از تلویزیون انصراف بدهم، مهران رجبی خانه مردم کم نمیشود، فرد دیگری میآید و این راه را پی میگیرد. وی در پاسخ به این سؤال که رسانه ملی با قهرکنندگان و سینماییها با انصرافدهندگان چه برخوردی کند، خاطرنشان کرد: من به مدیران تلویزیون میگویم این تصمیمات و رفتارها احساسی است و با علم بیشتر به این مسأله نگاه کنند. ارسال به دوستان
معمای «ویاودی»ها و پولهای آلوده
سود شهرزاد به جیب چه کسی رفت؟
حامد عنقا و غلامرضا موسوی ضمن اشاره به تجربه ورود پولهای آلوده به حوزه فیلمسازی و سریالسازی در شبکه نمایش خانگی، از امکان تکرار این تجربه در حوزه «ویاودی»ها گفتند. به گزارش «وطن امروز»، چند ماه پیش در گفتوگویی با حامد عنقا به عنوان نویسنده اولین سریال شبکه نمایش خانگی کشور حرفهای جالب توجهی از سوی او در ارتباط با دلایل ورود برخی سرمایهگذاران با پولهای آلوده به حوزه سینما و شبکه نمایشخانگی مطرح شد. عنقا بتازگی در گفتوگویی مشترک همراه با غلامرضا موسوی که از تهیهکنندگان باسابقه سینماست در ارتباط با این موضوع به مهرگفت: «سریال «شهرزاد» پر سروصداترین پروژهای بود که در آن پولهای آلوده وارد شد. آقای موسوی خودش میداند چند فیلم با پول آلوده ساخته شده است که چون فیلمهای مطرحی نشدند و سروصدا نکرد نه، اسمی از آنها شنیده نشد. هنوز تا دلتان بخواهد این پولهای بادآورده وجود دارد. بخشی از ماجرای دستمزدها در سریالسازی از پروژهای آغاز شد که سرمایهگذارش میگفت من ۶ ماه با یک بازیگری کار دارم ۶ ماه دیگر هم به او حقوق میدهم کار نکند تا فقط در سریال من باشد. مشخص است هیچ تهیهکنندهای که پولش از جای درستی آمده است چنین هزینهای را انجام نمیدهد. وقتی درباره سرمایهگذار حرف میزنیم باید بدانیم او کسی نیست که از پشت کوه آمده باشد». همچنین در بخش دیگری از این گفتوگو، غلامرضا موسوی با اشاره به این نکته که سریال «شهرزاد» هیچگاه سودآور نبوده است، درباره اینکه چرا برخی افراد سعی کردند با پولهای آلوده وارد سینما شوند، گفت: «این پولها سیستم اقتصادی را تحتتاثیر قرار دادند، یعنی پول اختلاس را وارد کار کردند و در کنار خانم فلان و بهمان عکسهایی گرفتند که وقتی وارد بانک میشدند بانک فکر میکرد این فرد تهیهکننده سریالی چون «شهرزاد» بوده است، پس چند میلیارد تومان برایش چیزی نیست». عنقا نیز در تکمیل این بحث اظهار کرد: «شهرزاد» با در نظر گرفتن تبلیغات، پروموشن و... یک سریال کاملا زیانده بود و امکان ندارد هزار تومان سود داشته باشد، بلکه سود سریال «شهرزاد» در اعتباری بود که تهیهکننده و سرمایهگذار آن میخواست پیدا کند. فلان هنرپیشه ما بسیار باهوش است، خودش میداند دستمزدش ۵۰۰ میلیون است و زمانی که ۲ میلیارد میگیرد آن یک میلیارد و ۵۰۰ را به دلیل عکسی که کنار آن سرمایهگذار ایستاده است، میگیرد. ارسال به دوستان
سینما
بیاطلاعی برخی رؤسای صنوف سینمایی از بیانیه خانه سینما
بیاطلاعی برخی روسای صنوف سینمایی از بیانیه اعتراضی خانه سینما به صداوسیما موجب شد اعضا درخواست تشکیل جلسه اضطراری کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، خانه سینما روز سهشنبه ۲۴ دیماه بیانیهای را با موضوع تحریم صدا و سیما منتشر کرد که در آن اشاره شده این نامه به درخواست روسای صنوف و جمع کثیری از اعضای خود بوده است. با گذشت یک روز از انتشار این بیانیه و پیگیریهای باشگاه خبرنگاران جوان، یک منبع آگاه اعلام کرد تعدادی از صنوف در جریان این بیانیه نبودند و از این موضوع اظهار بیاطلاعی کردند. این جریان به جایی رسید که روسای صنوف در گروه مجازی خود که فقط روسای صنوف حضور دارند، اعتراضشان را علنی کردند و تنها پاسخ این اعتراضها حذف شدن از گروه مجازی بود. طبق شنیدهها، این بحثها و گفتوگوها به حدی رسیده که روسای صنوف درخواست جلسهای اضطراری کردهاند تا روز شنبه ۲۸ دیماه با حضور هیاتمدیره خانه سینما جلسهای در این باره برگزار شود.
***
پیشفروش بلیتهای جشنواره فیلم فجر 38 از دوشنبه آینده
معاون اجرایی سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر درباره پیشفروش بلیتهای جشنواره توضیحاتی ارائه کرد. به گزارش «وطن امروز»، عزتالله علیزاده اعلام کرد: پیشفروش بلیتهای سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر برای مخاطبان مردمی از ساعت 12 روز دوشنبه 30 دیماه سال جاری آغاز و تا ساعت 18چهارشنبه دوم بهمنماه ادامه خواهد داشت. سازمانها و نهادها میتوانند روزهای جمعه و شنبه (4 و 5 بهمنماه) با مراجعه به سامانه فروش بلیت به آدرس www.Fajrticket.ir بلیتهای مورد نظر را تهیه کنند. معاون اجرایی جشنواره یادآور شد: هر شخص مجاز خواهد بود با کدملی خود، 2 سری بلیت از طریق سامانه به آدرس www.Fajrticket.ir پیشخرید کند. بلیتهای همه افرادی که اقدام به پیشخرید کردهاند، بر مبنای آدرس و زمانهای اعلام شده توسط متقاضیان در سامانه پیشفروش، در روزهای شنبه، یکشنبه و دوشنبه، 5 تا 7 بهمنماه از طریق پیک تحویل داده خواهد شد. سیوهشتمین جشنواره فیلم فجر از 12 تا 22 بهمنماه 1398 به دبیری ابراهیم داروغهزاده برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
«مار و پله» در بازار نشر
«مار و پله» جدیدترین کتاب انتشارات شهید کاظمی با موضوع داستان امنیتی بر اساس زندگی ادمین کانال داعش در ایران منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، تاکنون کتابهای متنوعی درباره اعضای گروهک داعش نوشته شده ولی هیچکس از ادمین کانالهای داعش که در ایران فعالیت میکرد، خبری ندارد. کسی نمیداند این ادمین میتواند یک زن بیست و چند ساله باشد، زنی که مادر 3-2 تا بچه قد و نیمقد است. زنی که با 2 بچه راهی افغانستان شده، مدتی آنجا زندگی کرده و بعد دست بچههایش را گرفته و از سرزمین داعش فرار کرده و به ایران بازگشته است. «مار و پله» کتاب جدید نشر شهید کاظمی، روایت جذابی از زندگی «خانم ادمین» است، عنصر پیوسته به گروهک داعش! زنی که از صحنههای دلخراش کشتار داعش، لذت میبرد و فکر میکند دیدن اجرای حکم دین، خوب است. زنی که وقتی دستگیر میشود، اعترافات جالبی درباره امیران داعش مطرح میکند. این کتاب را بخوانید و ببینید داعشیها به چه چیزهایی فکر میکنند و چه چیزهایی برایشان ارزش دارد.
ارسال به دوستان
فراخوان ایده تولید نوشتافزار با محوریت شهید قاسم سلیمانی
مجمع نوشتافزار ایرانی- اسلامی(ایراننوشت) به منظور ارائه بهترین ایدههای محصولات فرهنگی درباره شخصیت شهید سپهبد قاسم سلیمانی، از تمام طراحان در این زمینه دعوت به عمل آورد. به گزارش «وطن امروز»، هنرمندان و ایدهپردازان میتوانند برای تولید محصول فرهنگی و نوشتافزار با محوریت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی ایدههای خود را به مجمع نوشتافزار ایرانی- اسلامی(ایراننوشت) ارسال کنند. مهدی کلانتری، مجری این طرح، درباره فراخوان صادر شده گفت: این مجموعه فرهنگی قصد دارد تا بهترین ایدههای محصول فرهنگی درباره شهید سپهبد قاسم سلیمانی را تولید کند و طرحهای گرافیکی برتر را نیز در محصولات فرهنگی به کار بندد. ایدهپردازان و طراحان میتوانند ایدهها و طرحهای خود را در قالب تولید محصولاتی نظیر پوستر، پیکسل، دفتر، مداد و سایر محصولات فرهنگی ارائه کنند. هنرمندان و صاحبنظران میتوانند ایدههای خود را به ایمیل irannevesht@gmail.com یا آیدی @irannevesht در شبکههای اجتماعی ارسال کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|