|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
چگونه آرمانشهر خیالی سرمایهداری به چالش کشیده شد
کرونا و هجو رؤیای هالیوود
محمدرضا کردلو: هالیوود شاید به اندازه کل نظام فلسفی غرب برای بالابردن پرچم سرمایهداری زحمت کشیده بود. من بارها به اعجابانگیزی هالیوود در تلاش برای حفظ نظم سرمایهداری رشک بردهام. حالا صداقت ناگزیر شبکههای اجتماعی در عصر کرونا همه آنچه را هالیوود برساخته بود فروریخت و این فروریختن ادامه دارد؛ از همشهری کین تا جوکر، مجموعههای والاستریت، فیلمهای ابرقهرمانی مارول، بتمن، سوپرمن و همه فیلمهای سیاسی هالیوود، همه تاریخسازیهای اسپیلبرگ، جیمزباندها و سینمای دشمنپرداز که دشمن را همیشه در قوارههای مرسوم خود تصویر کرده است؛ اینکه روسها، چینیها، آلمانها و مسلمانها همیشه «آدم بد»های فیلم هستند. پرچم آمریکا به عنوان نماد اصلی این نظم سرمایهداری همیشه در آخر این فیلمها بالا رفته است تا این نظم تحسین شود. حتی در فیلمهایی که مخاطب خیال میکند در جهت نقد به سرمایهداری تولید شدهاند، تصویر نهایی چیزی جز تایید سرمایهداری نیست.
سال گذشته یکی از منتقدانهترین این فیلمها روی پرده آمد و جوکر از زبان بسیاری از منتقدان داخلی و خارجی به عنوان نقد سرمایهداری تحلیل شد، حال آنکه دوراندیشی «جوکر» در تلاش برای تایید کاپیتالیسم، واضح بود. شبیه مواجههای که اورسن ولز با منتقدان «همشهری کین» داشت، وقتی او را کمونیست میخواندند. دکتر «جورن کی. برامان» استاد ممتاز بازنشسته گروه فلسفه دانشگاه ایالتی فراستبورگ در مقالهای درباره چالش همشهری کین و منتقدانش مینویسد: کین بیانیه به ظاهر نوعدوستانه خود را با اشاره به جنبه نفع شخصی در مبارزه پرسروصدای خود علیه ثروتاندوزی مینگارد: «نگاه کنید، من پول و ملک دارم. اگر من از منافع قشر محروم جامعه دفاع نکنم، کس دیگری این کار را خواهد کرد- شاید شخصی که هیچ پول و ملکی ندارد و این خیلی بد خواهد بود». ... «کین» مانند رئیسجمهور «روزولت» (که «اورسن ولز» به طورکلی او را میستود) در دوران نیودیل، حامی آیندهنگر نظام سرمایهداری و نه یک مدافع کوتهبین مثل «تاچر» محافظهکار است اما «کین» را به هیچ معنایی نمیتوان رادیکالی دانست که میخواهد شاهد روزی باشد که محرومان جامعه سرنوشتشان را خود در دست بگیرند. به همین دلیل است که نقش خود را به عنوان رئیس بزرگ بسیار دوست دارد.
سرمایهداری حتی وقتی شرایط را به نفع خود نمیبیند و «بحران والاستریت» باعث آبروریزی در آمریکا میشود، تجویزی که دارد این است: همینی که هست! «In time» را در بحبوحه همین بحران والاستریت میسازند که فیلم مهمی است. پاسخها در نظام بازار از پیش مشخص است، البته نظام سرمایهداری مرزهای اخلاقی مشخصی دارد اما خط قرمزی جز حفظ نظام سرمایهداری ندارد، چرا که پای «پول» در میان است. «In time» یعنی خریدن زمان برای زندگی بیشتر وکمک به حفظ نظام سرمایهداری!
سال گذشته وقتی سینمای کره توانست در صدر سینمای دنیا بنشیند و «انگل» از شرق آسیا و از کره- که نمود شرقی کاپیتالیسم آمریکایی است- در اتفاقی عجیب و غریب برنده اسکار شد، گزارهای بیش از دیگر حواشی مربوط به برنده شدن جوکر، در میان منتقدان مطرح شد: این فیلم به نفع سرمایهداری است و البته فیلمی علیه فقرا. شاید به خاطر همین بود که در آمریکا پی در پی جایزه گرفت. چون همان کاری را کرده بود که هالیوود میخواست. طبقه فرودست در نهایت کاری که میتواند انجام دهد، همین گذاشتن کلاه بر سر سرمایهدار است و مسأله همین جاست؛ بر سر سرمایهدار شاید بشود کلاه گذاشت اما بر سر سرمایهداری نه! از این منظر میتوان «انگل» را تلاشی برای حفظ وضع موجود دانست.
در عصر شبکههای اجتماعی که گاهی صداقتهای ناگزیر در این شبکهها واقعیتهایی را از آنچه در غرب برساخته شده است، به تصویر میکشد، راهکار هالیوود برجستهسازی سلبریتیها در این چارچوب رسانهای است؛ تبدیل سلبریتیها به بردههای نظم سرمایهداری برای حفظ وضع موجود. ارتباط مافیا با این فضا نیز کاملا مشهود است. تاکنون خبرهای فراوانی درباره این ارتباط نیز رسانهای شده است.
این روزها اما کرونا بدون تبعیض همه نظمهای موجود را مختل کرده است. بیش از همه «سرمایهداری» را که ورای همه دولت- ملتها به «نظم» خود میبالید. در میانه شدیدترین انتقادات به فضای سرمایهداری، هالیوود میان معرکه میآمد و تجویز تازهای میکرد؛ تجویزی که در آن همه انتقادات قبول است اما «نظم سرمایهداری نباید دست بخورد». حالا در روزگار پساکرونا، آن ادعاهای پرطمطراق که هیچ، حتی همان «همینی که هست» هم دیگر نیست. هالیوود در دوران پساکرونا احتمالا تلاش میکند گورهای دسته جمعی نیویورک را نبیند یا با «چینی» خواندن کرونا واقعیتهای مربوط به این ویروس را سانسور کند. این اما مهم نیست، مهم این است که مردم در عصر پساکرونا دیگر آن آدمهای سابق نیستند. تصویری که هالیوود از گاتهام سیتی خیالی با پرچمهای برافراشته از آمریکا میساخت، دیگر آن خریداران سابق را نخواهد داشت.
در ایران و شاید خیلی از کشورهای دنیا نیز بسیاری از مخاطبان فیلمهای جذاب آمریکایی، فروریختن رویای آمریکایی را مشاهده میکنند.
مرگ بیش از 22 هزار نفر در ابرقدرتترین کشور دنیا! ما داریم از یک مسأله مهم صحبت میکنیم؛ حفظ حیات در مقابله با مرگ! خلاصه همه جنگهای تاریخ: جنگ میان مرگ و زندگی. هالیوود شاید هیچ وقت فکر نمیکرد داستانهای خیالیاش روزی به واقعیت مبدل شوند، اگرنه این همه در شکستناپذیر بودن اغراق نمیکرد.
قهرمانهای ساختگی جنگهای خیالی هالیوود حالا به هیچ دردی نمیخورند. همه از چشم افتادهاند. هیچ کدامشان منجی نیستند و امروز مفیدترینشان سرگرمکنندهترین آنهاست ولی تا پیش از بالارفتن پرچم آمریکا. کرونا حداقلش این است که کارکرد همه تصویرسازیهای هالیوود را فروریخت و این فروریختن ادامه دارد.
ارسال به دوستان
هشدار شورای عالی تهیهکنندگان به امضاکنندگان یک نامه جنجالی
اعتماد عمومی را حراج نکنید!
شورای عالی تهیهکنندگان با صدور بیانیهای درباره نامه اخیر برخی سینماگران درباره متهم یکی از پروندههای اخلال اقتصادی هشدار داد. به گزارش «وطنامروز»، ماجرای نامه جنجالی چند نفر از سینماگران برای آزادی محمد امامی هر روز وارد فاز تازهای میشود. در این مدت شاهد واکنشهای مختلفی به این نامه بودهایم و حتی یکی از تهیهکنندگان سینما که از او به عنوان یکی از نفرات اصلی جمعآوری این نامه یاد میشد، در گفتوگویی در واکنش به تکذیب امضای این نامه توسط شماری از اهالی سینما، مدعی شد صوت تمام امضاکنندگان نامه آزادی امامی موجود است.
اما روز گذشته این ماجرا با انتشاری نامهای از سوی شورای عالی تهیهکنندگان وارد فازی تازه شد؛ نامهای که حاوی هشدار شورای عالی تهیهکنندگان به امضاکنندگان این نامه جنجالی بود.
این صنف تهیهکنندگی به برخی همکاران سینمایی خود پیرامون دخالت در پروندههای اخلال اقتصادی هشدار داد. متن اطلاعیه به شرح زیر است: «اخیراً نامهای به امضای جمعی از سینماگران در حمایت از یک متهم به اختلاس و اخلال اقتصادی کشور، خطاب به ریاست محترم قوهقضائیه منتشر شده که موجبات تالم خاطر و نگرانی بخش عمدهای از مخاطبان فهیم سینمای ایران را فراهم کرده است. شورای عالی تهیهکنندگان سینمای ایران بر خود فرض میداند به این دسته از همکاران خود هشدار دهد که اعتماد عمومی مردم عزیز کشورمان به سینمای ایران، کالایی نیست که بشود آن را برای رسیدن به منافع شخصی به حراج گذاشت!»
در بخش دیگری از نامه شورای عالی تهیهکنندگان با اشاره به ورود سرمایههای بیحساب در سینمای ایران در دهه 90 خطاب به امضاکنندگان این نامه آمده است: «همچنین امضاکنندگان مزبور باید توجه داشته باشند اصلیترین بلیه دهه 90 سینمای ایران که آن را دچار تنگی نفس کرد، سرمایههای بیحساب و کتابی بود که به قصد پولشویی وارد صنعت سینما شد و چرخه طبیعی و سالم آن را مختل کرد».
در بخش پایانی این نامه، شورای عالی تهیهکنندگان با یادآوری این مسأله مهم که هیچ چیز به اندازه اعتماد افکار عمومی نمیتواند پشتوانه و عامل پیشرفت سینمای ایران باشد، از این نوشته که انتشار چنین نامههایی در نهایت چگونه باعث خدشه به اعتماد عمومی به فعالیتهای سینمایی در کشور میشود: «بر این مبنا، این دسته از دستاندرکاران تولید، توزیع و نمایش فیلم را دعوت میکنیم پیش از آنکه نگران متهمان جرائم اقتصادی باشند، به فکر سلامت سرمایههای در گردش و مهمتر از آن نگران اعتماد افکار عمومی به سینمای ایران باشند؛ اعتمادی که طی دهها سال تلاش توسط خلاقترین هنرمندان کشور ایران به دست آمده و پاسداری از آن وظیفه همه سینماگران است».
پیشتر اکبر نبوی، منتقد سینما با اشاره به نامه شماری از سینماگران به رئیس قوهقضائیه برای آزادی محمد امامی، آن را یک اتفاق سیاه در سینمای ایران دانست. این منتقد سینما در اینباره نوشته بود: «موضوع محمد امامی، یک دشنام درشت به سینما و شبکه نمایش خانگی است. اما امامی فقط یک تن نیست؛ اینها یک طیف و یک جریانند و با پولهایی مشکوک یا سیاه (همچون محمد امامی) سینمای ایران را به کثافتی آلودهاند که براحتی پاک نمیشود، چون متأسفانه حامیان قدرتمندی در سینما دارند و از سوی وزارت ارشاد هم، بر حضورشان در سینما نظارت مناسب و مؤثری اعمال نمیشود».
نبوی در ادامه نوشته بود: «به هر روی، به گمان من، تهیهکنندگان این نامه و آنها که آن را امضا کردهاند، یکی از سیاهترین اتفاقات را در سینمای ایران رقم زدهاند».
ارسال به دوستان
مدیر مالکیت فکری ساترا:
مجاری قاچاق «خروج» در کمتر از یک ساعت مسدود میشوند
مدیر مالکیت فکری ساترا از مسدودسازی مجاری قاچاق فیلم سینمایی «خروج» در کمتر از یک ساعت خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، پس از آنکه روز گذشته بعضی رسانهها با انتشار خبرهایی از انتشار نسخه قاچاق فیلم سینمایی خروج خبر دادند، «محمدباقر اصغری» مدیر مالکیت فکری ساترا در این زمینه به فارس گفت: با توجه به آغاز فعالیت اکران آنلاین فیلمهای سینمایی، سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر در فضای مجازی (ساترا)، ضمن استقبال از این اتفاق تلاش کرده با هماهنگی معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور حمایت خود را از حقوق پدیدآورندگان آثار اعلام میکنیم. بر اساس هماهنگیهای ایجاد شده، در صورت معرفی سرویسهای ناقض حقوق مالکیت فکری این آثار، با آنها برخورد خواهد شد و دستور انسداد دسترسی به آنها در کوتاهترین زمان، از معاونت فضای مجازی دادستانی کل کشور اخذ و اجرایی خواهد شد. طبق برنامهریزیها و دستورالعملهای پیشبینی شده، بسترهای مجاز ارائه آثار نمایشی در فضای مجازی در صورت رعایت این فرآیند و اعلام رسمی به معاونت تدوین مقررات و امور حقوقی ساترا، نباید نگرانی بابت قاچاق آثارشان داشته باشند. روز گذشته هم اعلام شد برخی در فضای مجازی اقدام به ارائه نسخه غیرقانونی و قاچاق فیلم سینمایی «خروج» به کارگردانی ابراهیم حاتمیکیا کردهاند که ساترا در صورت وصول گزارش و درخواست ذینفعان، در کمتر از یک ساعت برای جلوگیری از ادامه نقض حقوق، وارد عمل خواهد شد. این تصمیم اختصاص به موضوع اکران فیلم «خروج» نداشته و نتیجه هماهنگیهای انجام شده، حمایت از حقوق همه صاحبان آثار و انتشاردهندگان قانونی است. ارسال به دوستان
روایت همراهی هنرهای تجسمی با انقلاب اسلامی
جریانی که متوقف نشد
مسعود نجابتی معتقد است ماهیت و سهلالوصول بودن هنرهای تجسمی نسبت به دیگر هنرهای موجود، سبب گرایش سریع آن در سالهای انقلاب، به سمت هنر انقلاب اسلامی شده است. به گزارش «وطن امروز»، مسعود نجابتی، هنرمند طراح گرافیک که در برنامه «سوره هنر» به مناسبت هفته هنر انقلاب حضور داشت، درباره نقاشان انقلاب، باور و اعتقادشان به انقلاب و ماندگاری آثارشان بعد از 41 سال، گفت: تا زمانی که انگیزه شکل نگیرد، اثری تولید نمیشود. ما نقاشانی داریم که فاصله زیادی با هنر انقلاب دارند و این موضوع اتفاقاً به زعم بنده، نقطهای است که انقلاب میتواند روی آن به عنوان یکی از دستاوردهایش تاکید کند. نجابتی درباره ادامهدار بودن تأثیر انقلاب اسلامی بر هنر و بروز هنرمندانی چون حسن روحالامین، نیز گفت: چهبسا منتقدان این نوع تفکر اشاره میکنند تا پیش از انقلاب اسلامی، هنرمندان مسلمان و متدینی بودند که در جامعه در حال کار بودند؛ شکی در این موضوع نیست اما عرض من این است که هنر انقلاب تبدیل به یک جریان شد که حاصل این جریان، نسلهایی هستند که ادامهدهنده این راه هستند و هنوز پس از گذشت 41 سال، این جریان متوقف نشده است. تصور من این است که ما به لحاظ تعداد و کیفیت، خیلی با اول انقلاب فاصله داریم، هرچند شاگردان همان مکتب هستیم اما من، جهشی را در نسل کنونی میبینم که قابل تصور نیست. ارسال به دوستان
تازهترین خبرها از سریال بزرگ «سلمان فارسی»
بالاخره از گریم متفاوت محمدرضا هدایتی رونمایی شد
سریال «سلمان فارسی» تا پایان سال گذشته جلوی دوربین بود اما به دلیل شروع تعطیلات نوروزی و شیوع کرونا هنوز نتوانسته به فیلمبرداریاش ادامه دهد و حالا عوامل آن مثل برخی سریالهای بلند و پرلوکیشن و بازیگر دیگر منتظرند ماجرای کرونا پایان یابد و شرایط عادی شود. سید داوود میرباقری، کارگردان باسابقه و موفق در عرصه ساخت سریالهای تاریخی که ساخت سریال پرمخاطب مختارنامه را در کارنامه دارد، از اوایل بهمنماه تا اواخر اسفندماه مشغول تصویربرداری فصل بیزانس مجموعه «سلمان فارسی» در جزیره قشم بود. در این فصل از سریال به واسطه رویارویی اعراب لخمی با سپاهیان روم، علاوه بر بازیگران ایرانی از بازیگران خارجی نیز استفاده شده است. در این بخش عبور کاروان سلمان از کنار سپاه روم و ایران (دوران ساسانی) به تصویر کشیده شده است. برای معماری درست تصویر و ایجاد فضایی قابل باور از تعداد کثیری از بازیگران خارجی با ملیتهای یونانی، مراکشی، ترکیهای و... استفاده شد که همگی پس از پایان این فصل به کشورهای خود بازگشتند. پیشبینی شده در فصلبندی این بخش از داستان سریال «سلمان فارسی» از تولد سلمان تا پیش از وفات پیامبر اسلام روایت شود که با پیشبینیهای انجامشده، مجموعه «سلمان فارسی» در 45 قسمت آماده خواهد شد. سریال «سلمان فارسی» جزو کارهای الف ویژه مرکز امور نمایشی سیما (سیمافیلم) به شمار میرود و پیشبینی اولیه تصویربرداری پروژه ۵ سال خواهد بود که در داخل و خارج از کشور انجام میشود. فرهاد اصلانی نقش یک تاجر را در مجموعه «سلمان فارسی» بازی میکند، همچنین علی دهکردی و محمدرضا هدایتی نیز در این سریال به ایفای نقش میپردازند. از سویی در این مجموعه از تعداد کثیری از بازیگران جوان تئاتر در سطح کشور برای ایفای نقش استفاده شده است. تصویر مربوط به محمدرضا هدایتی مربوط به بازی در یکی از سکانسهایی است که سال گذشته در قشم تصویربرداری شده است. قرار است داستان زندگی «سلمان فارسی» از تولد تا ماجرای فتح ایران سریال شود. بر این اساس با بازیگران خارجی و داخلی که به 15 هزار نفر میرسند مذاکره و با تعداد کثیری از آنها هم قرارداد بسته شده است. سریال «سلمان فارسی» که جزو کارهای الفویژه تلویزیون بهشمار میرود تا 5 سال تصویربرداریاش طول خواهد کشید. بازیگران و عوامل سریال «سلمان فارسی» سال آینده با پایان یافتن تصویربرداری در اواخر اسفندماه به ترکیه میروند و بعد از بازگشت، در لوکیشنهایی همچون تیسفون و جی فیلمبرداری میکنند. بعد از تصویربرداری در کلیسا به شهرک غزالی میروند و احتمالاً لوکیشنی در ورامین هم خواهند داشت. ارسال به دوستان
«این نیز بگذرد» روی آنتن شبکه یک
برنامه تلویزیونی «این نیز بگذرد» بناست هر شب از شبکه یک سیما روی آنتن برود. به گزارش فارس، این برنامه نشان میدهد با وجود اینکه کرونا تهدیدی برای ما به حساب میآید اما بار دیگر فرصت همدلی و همزیستی انساندوستانه را در کشور ایجاد کرده است. در این برنامه که هر شب پخش میشود، هر بار فعالیت یک یا چند جهادگر سلامت از گروههای مختلف مردمی همچون روحانیت، رسانه، تیم پزشکی و... که به صورت خودجوش برای کمک به هموطنانشان به میدان آمدهاند به تصویر کشیده شده است. «این نیز بگذرد» روزهای یکشنبه و سهشنبه هر هفته حدود ساعت ۲۳ و روزهای زوج هفته ساعت ۲۰ پخش میشود. عوامل دستاندرکار این برنامه که در 10 قسمت و در مرکز آفرینشهای بسیج ساخته شده است، عبارتند از: مجری طرح: علیاصغر رضایی، سردبیر: علی نیکبخت، مدیر تولید: امیری، مجری: محمدرضا حسینیان و تدوین: محسن مقصودی.
ارسال به دوستان
کتاب
رمان «قلعه محافظان» منتشر شد
رمان «قلعه محافظان» نوشته فاطمه مسعودی توسط انتشارات کتابستان منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، «قلعه محافظان» سرشار از اتفاقات شگفت است. ارمیا، سورن، هانا و دایان، چهار پرندهای بودند که معجزهوار از دنیای مردگان بازگشتند، همان 4 پرنده داستان ابراهیم خلیل علیهالسلام. آنها تصمیم گرفتند «قلعه محافظان» را بنا کنند تا با تربیت نگهبانان جدید، آموزگاران و راهنمایانی علیه لشکر تاریکی باشند... این کتاب در 176 صفحه و با قیمت 23 هزار تومان روانه بازار شده است.
***
انتشار نسخه الکترونیکی پرفروشترین کتابهای راهیار
انتشارات راهیار، نسخه الکترونیکی 2 کتاب «آرزوهای دستساز» و «دختر تبریز» را که جزو پرفروشترین آثار این ناشر در سال گذشته بود، عرضه کرد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «آرزوهای دستساز» اولین اثر از مجموعه تاریخ شفاهی پیشرفت است که به ماجرای شکلگیری یک شرکت دانشبنیان توسط چند دانشجوی پرتلاش میپردازد. «آرزوهای دستساز» را میتوان شروع فصل جدیدی از تاریخنگاری انقلاب اسلامی و مصداق امید و انگیزه، تلاش و استقامت، عزت و میهندوستی، خودکفایی و اعتماد به جوانان دانست. همچنین کتاب «دختر تبریز» فراز و فرودهای زندگی پرماجرای خانم «صدیقه صارمی»، رزمنده، امدادگر، مربی نهضت سوادآموزی و مربی پرورشی تبریزی را قبل و بعد از انقلاب اسلامی روایت میکند. کتاب «دختر تبریز» خاطرات دختر پرجنبوجوشی است که از دل حوادث و ماجراهای تلخ و شیرین در دهه 60 عبور کرده و جوانی و میانسالیاش دستخوش ماجراهای جذابی است و یک الگوی موفق و افق روشن برای زنان و دختران امروز ارائه میکند. علاقهمندان جهت تهیه نسخه الکترونیکی این کتابها که به دلیل شیوع بیماری کرونا، با تخفیف 40 درصدی عرضه شدهاند، میتوانند به سایت و برنامه کتابخوان طاقچه مراجعه کنند.
ارسال به دوستان
برگزاری هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت در نیمه آذرماه
هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به دبیری حمید نیلی، نیمه آذرماه برگزار و فراخوان این جشنواره هفته آتی منتشر میشود. آخرین بازنگریها و اصلاحات روی فراخوان هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از سوی کارشناسان در انجمن تئاتر انقلاب و دفاعمقدس انجام شده است. اوایل هفته آینده فراخوان جشنواره در اختیار علاقهمندان قرار خواهد گرفت. همچنین طبق برنامهریزیهای انجام شده نیز مرحله نهایی هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت از یکم تا پانزدهم آذرماه ۹۹ برگزار خواهد شد. هفدهمین جشنواره تئاتر مقاومت به همت انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح و با دبیری حمید نیلی برگزار میشود.
ارسال به دوستان
کرونا زورش به «محافظان کهکشان3» نرسید
«جیمز گان» کارگردان اعلام کرد تاریخ اکران فیلم «محافظان کهکشان3» به تعویق نخواهد افتاد. به گزارش فارس به نقل از ورایتی، جیمز گان، کارگردان فیلم جدید «محافظان کهکشان» و «جوخه انتحاری» گفت اکران این فیلم به تعویق نخواهد افتاد و رأس زمان برنامهریزی شده در سال ۲۰۲۱ اکران خواهد شد. وی در پاسخ به سوال بسیاری از طرفداران این سری فیلمها در توئیترش گفت فیلم «تیم انتحاری» محصول کمپانی برادران وارنر و دیسی کامیکس، ششم آگوست ۲۰۲۱ طبق برنامهریزیها اکران خواهد شد. جیمز گان همچنین نوشت: در حال حاضر هیچ دلیلی برای تغییر تاریخ اکران فیلم «تیم انتحاری» وجود ندارد. ما تا همین جا هم از برنامه زمانبندی جلو هستیم. فوقالعاده خوششانس بودیم که قبل از قرنطینه، کار فیلمبرداری تمام شد و توانستیم تدوین را در خانه انجام دهیم. جیمز گان سپس یک تاریخ مشابه برای اکران فیلم سینمایی «محافظان کهکشان۳» که هنوز تاریخ اکرانش مشخص نشده اعلام کرد: همین الان برنامهریزی برای انتشار فیلم «محافظان کهکشان۳» دقیقا همان تاریخی است که قبل از شیوع ویروس کرونا اعلام شد. این درحالی است که جدول اکران بسیاری از فیلمهای سینمایی دنیای مارول به دلیل شیوع ویروس کرونا به هم ریخته و به تاریخهایی دورتر موکول شده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|