|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
گزارش «وطن امروز» از نوآوری برنامه «چاپ اول» در تولیدبرنامههای صبحگاهی سیما
صبحانه خبری
عباس اسماعیلگل: چند سالی میشود اغلب شبکههای سراسری تلویزیون باکسی ویژه را برای پخش برنامههای صبحگاهی اختصاص میدهند، برنامههایی که این روزها اکثرشان به لحاظ فرم شبیه هم هستند و حتی بسیاری مواقع پیش آمده که از نظر ارائه محتوا هم رویه یکسانی دارند به طوری که بسیاری از مخاطبان تصور میکنند سازندگان فنی و محتوایی این برنامههای صبحگاهی یک تیم واحد است.
اما اگر به سالهای دورتر نگاه کنیم، آن زمانی که هنوز تولید و پخش برنامه صبحگاهی برای شبکههای مختلف به مد تبدیل نشده بود، محمدرضا شهیدیفرد 15 سال پیش با اجرای برنامه صبحگاهی «مردم ایران سلام» از شبکه ۲ سیما، پیشرو سبک جدیدی از برنامهسازی در کنداکتور صبحگاهی بود. برنامه صبحگاهی «مردم ایران سلام» با اجرای محمدرضا شهیدیفرد و جواد آتشافروز دارای ساختاری متفاوت از برنامههای صبحگاهی تلویزیون در آن زمان بود و در ادامه برنامهای چون «صبح بخیر ایران» از شبکه یک هم فضای با انرژی و شادی را برای مخاطبان خود به وجود آورده بود و گزارشهای خاطرهانگیز و دوستداشتنی اقبال واحدی برای مخاطبان «صبح بخیر ایران» هم انرژی بسیاری به ارمغان میآورد. در مجموع باید گفت این 2 برنامه آن زمان در حافظه مخاطبانشان ماندگار شدند چون ایدههای درست در کنار مدیریت و اجرای درست این ایدهها، در این ۲ برنامه وجود داشت. اساسا سردبیری در اینگونه برنامهها به معنی واقعی کلمه معنا پیدا میکرد و خروجی ارائهشده به مخاطب، خروجی هدفمند و قابل دفاعی بود.
اگر به پرمخاطبترین برنامههای صبحگاهی ۲ دهه اخیر تلویزیون نگاه کنیم، به چند نکته اساسی پی میبریم، نخست آنکه هر کدام از این برنامهها از یک مزیت خاص نسبت به رقبای خود بهرهمند بودند. به عنوان مثال یکی از برنامهها به پرداختن متفاوت به اخبار روز متمرکز بود، یکی دیگر تمرکز خود را روی ایجاد حس و حال شاد برای مخاطب میگذاشت و دیگری بر مباحث تخصصی و دغدغهمند تاکید میکرد. نکته دیگر اینکه عموم برنامههای صبحگاهی تلویزیون که این سالها در تلویزیون پرمخاطب شدند، در کنار ایدههای درست، به توانایی مجریان در برقراری ارتباط با مخاطب نیز وابسته بودند.
از اجرای منضبط و خوشریتم محمدرضا شهیدیفرد در «مردم ایران سلام» تا چهره شدن علی ضیا در «ویتامین ث»، تنها نمونهای از تاثیر مجریهای کاربلد در پیشبرد اهداف برنامههای صبحگاهی است. البته در این میان بیانصافی است که از نقش پررنگ رضا رشیدپور در درخشش «حالا خورشید» بگذریم. در مجموع باید گفت در کنار ایدههای تازهای که اتاق فکر این برنامهها از آن بهرهمند بودند، حضور مجریان توانمند نیز بخوبی تاثیرات خود را نمایان میساخت.
اما برنامههای صبحگاهی که طی چند سال اخیر قارچگونه در شبکههای سراسری تلویزیون روی آنتن میروند هیچ رنگ و بویی از برنامههایی که درباره آنها صحبت شد ندارند و مخاطب شاهد برنامههایی کاملا شبیه به هم و کلیشهای در چند شبکه تلویزیونی است؛ برنامههایی که طبیعتا با توجه به زمانی که پخش میشوند باید رویکرد انرژیبخش داشته باشند و پرانرژی اجرا شوند و مخاطبی را که قرار است پس از دیدن این برنامه کارش را آغاز کند با انرژی و امید بدرقه کنند. این برنامههای صبحگاهی اما ایجاد حاشیههای عجیب و غریب را چاشنی کار خود قرار میدهند و با این همه هر روز یکی از برنامههای صبحگاهی تلویزیون حاشیهای تازه ایجاد میکند؛ حاشیهای که گویا قرار است باعث بیشتر دیده شدن برنامه شود اما در نهایت نتیجهای جز خلق دردسرهای تازه برای تلویزیون و بیاعتبار کردن این رسانه ندارد.
از سوی دیگر باید گفت برخی مدافعان روند فعلی برنامههای صبحگاهی با مقایسه شیوه اجرای برخی نمونههای خارجی با این برنامهها، از این میگویند که آن برنامهها به این دلیل محبوب و پرمخاطب شدهاند که در اجرای ایدههای خود آزادند و هر کاری دلشان میخواهد میکنند، این در حالی است که برنامهسازی مفهومی صفر و یکی نیست که اگر الگوی اجراشده در فلان کشور را به همان شکل داخل رسانهای در کشور دیگر ببریم، منجر به همان نتایج شود؛ برنامهسازی ناظر به مخاطب، باورها و نیازهای آن انجام میشود و طبعا برنامهسازی برای مخاطب ایرانی در رسانه ملی نیز باید تابع همین نگاه باشد.
اما در پایان ذکر این نکته خالی از لطف نیست که در میان برنامههای صبحگاهی شبکههای مختلف صداوسیما که در یکی دو سال اخیر روی آنتن میروند، شبکه خبر سیما هم وارد گود شده است و 10 روزی میشود که برنامه صبحگاهی «چاپ اول» را روی آنتن میبرد، با این تفاوت که برنامه کمترین شباهتی به لحاظ فرم و محتوا نسبت به سایر برنامههای صبحگاهی شبکههای مختلف دارد که به همین بهانه با مهدی خانعلیزاده، سردبیر این برنامه به گفتوگو نشستیم.
***
سردبیر برنامه «چاپ اول» در گفتوگو با «وطنامروز»:
به دنبال خبرخوانی در شبکه خبر نیستیم
* آقای خانعلیزاده در ابتدا لطفا درباره نحوه شکلگیری طرح و ایده برنامه «چاپ اول» توضیح میدهید؟
زمانی که مشغول نوشتن طرح برنامه شبکه خبر بودیم، مدام به این موضوع توجه میکردیم که قرار است در میان برنامههای پرتعداد صبحگاهی شبکههای مختلف چه رویکرد جدیدی ارائه دهیم که بتوانیم مخاطبان شبکه خبر را راضی کنیم. بر همین اساس ذهنیت اولیه خود را بر این پایه استوار کردیم که «چاپ اول» قرار است برنامه صبحگاهی شبکه خبر باشد و باید برای این مهم با مختصات شبکه خبر بخوبی آشنا باشیم و مهمتر آنکه یک بینشی نسبت به مخاطبشناسی داشته باشیم.
در واقع باید گفت «چاپ اول» صرفا یک برنامه روتین صبحگاهی نیست بلکه بهتر است بگوییم برنامه شبکه خبر سیما در صبح است که با توجه به این ذهنیت چارچوب برنامه را چیدیم.
* درباره اینکه میگویید «چاپ اول» صرفا یک برنامه صبحگاهی نیست، بیشتر توضیح میدهید؟
از آنجا که تمام تلاش عوامل سازنده برنامه این است که از همه کلیشههای مطرح برنامههای صبحگاهی سایر شبکهها دوری کنیم، در وهله اول تصمیم گرفتیم مقوله خبر را بیش از سایر برنامههای صبحگاهی تلویزیون جدی بگیریم، زیرا «چاپ اول» برنامه شبکه خبر در صبح است و مخاطبی که ساعات اولیه صبح شبکه خبر را انتخاب میکند مسلما تشنه شنیدن اخبار است.
* خب! پخش اخبار را سایر بخشهای خبری شبکه خبر هم انجام میدهند، برنامه «چاپ اول» چه مزیتی نسبت به بخشهای خبری شبکه دارد؟
از آنجا که مسؤولان شبکه خبر به دنبال ایجاد فضایی متفاوت و خلاقانه در برنامه صبح شبکه بودهاند، تصمیم گرفته شد برنامه «چاپ اول» روی آنتن برود. در این برنامه به هیچ وجه به دنبال خبرخوانی رایج سایر برنامهها نیستیم و وجه سرگرمکننده برنامههای صبحگاهی هم برایمان اهمیت ندارد زیرا هدفگذاری این برنامه چنین فضایی را نمیطلبد.
یکی از نکات قابل توجه برنامه «چاپ اول» استقبال غیرقابل پیشبینی مخاطبان از این برنامه است؛ از آنجا که تنها 10 قسمت از برنامه روی آنتن رفته اما بازخوردهای برنامه در رسانهها و فضای مجازی بالا بوده است.
شاید باورش سخت باشد اما برنامه طی چند روز اخیر با چنان حجم بالای پیامک مخاطبان مواجه شده است که کمتر کسی از عوامل پیشبینی چنین اقبالی را میکرد. اما از آنجا که در این برنامه به دنبال آن هستیم که خط خبری روز کشور را مدیریت و جهتدهی کنیم، این اقبال برای بنده مساله عجیبی نیست و خوشبختانه تاکنون در 4 – 3 قسمت از برنامهای که تازه اول راه است، توانستهایم در موضوعات اقتصادی و سیاسی خط خبری گستردهای ایجاد کنیم.
* پس با این اوصاف باید گفت رویکرد برنامه شما به اخبار، یک نگاه آسیبشناسانه با محوریت پرداختن به پروندههای روز است.
در «چاپ اول» نهایت تلاش خود را کردهایم که به ارائه و مرور اخبار مهم روز کشور با یک ارزش افزوده بپردازیم که برنامه از حال و هوای خبرخوانی فاصله بگیرد. برای رسیدن به این مهم، میزهای تخصصی مختلفی را در حوزههای سیاسی، اقتصادی، ورزشی، اجتماعی و فرهنگی ایجاد کردهایم که هر کدام از این میزها، مسؤولانی دارد که خودشان مجری - کارشناس هستند. هر کدام از آنها هم از تجربه اجرا در سایر برنامهها بهرهمند هستند و هم نسبت به حوزه میز خود اشراف کامل اطلاعاتی دارد.
البته در این میان نباید از نقش 3 مجری اصلی برنامه «چاپ اول» در مدیریت برنامه غافل شد؛ المیرا شریفیمقدم، محمدرضا سلمانی و سینا هوشمندی 3 مجری اصلی «چاپ اول» هستند که در این میان شریفیمقدم و محمدرضا سلمانی از مجریان باسابقه شبکه خبر هستند و سینا هوشمندی هم به عنوان چهرهای جدید به دنبال تزریق انرژی به مخاطبان صبحگاهی است.
در مجموع یک تعامل بینظیر میان مسؤولان میزها با مجریان اصلی برنامه ایجاد شده است که این اتفاق ریتمی منظم و دلنشین را به برنامه تزریق کرده است.
* یکی از ویژگیهای خاص برنامه «چاپ اول» وجود آیتمهای مختلف است، تولید این حجم از آیتم بهصورت روزانه کار سختی نیست؟
قطعا کار دشواری است، بویژه از آنجا که اغلب آیتمها بر پایه اخبار روز کشور استوار است، به لحاظ زمانی وقت کمی برای تولید آیتمها داریم اما با مدیریت درست عوامل برنامه تاکنون به هر سختی که شده آیتمهای مورد نظر را به برنامه رساندهایم بهطوری که روزانه 8 آیتم برای برنامه یک ساعت و 45 دقیقهای به پخش میرسانیم، به همین خاطر برنامه از ریتم بالایی برخوردار است. در مجموع باید گفت ما به هیچ وجه قصد نداریم برنامه را به یک جنگ تفریحی صبحگاهی تبدیل کنیم و با تولید و پخش میزهای مختلف به دنبال جذب حداکثری مخاطبانی هستیم که ضمن پیگیری اخبار، مطالبهگیری و دغدغهمندی هم برایشان اهمیت دارد.
* و سخن پایانی...
برنامه «چاپ اول» به کارگردانی مهدیار عقابی، تهیهکنندگی احسان فروغی و سیدمهدی حسینی و همراهی تمام عوامل با رویکردی نو و خلاقانه به دنبال ایجاد فضایی متفاوت در برنامهسازی است و بیانصافی است که در پایان از همراهی متفاوت مدیر شبکه خبر یادی نکنیم. مهندس بوالی روزانه چندین ساعت وقت خود را صرف این برنامه میکند و هر روز پس از برنامه بهصورت حضوری یا آنلاین با عوامل اصلی برنامه جلسه چند ساعته میگذارد و درباه جزئیات برنامه هم نکات خود را بازگو میکند اما انصافا وی اعتماد وصفناپذیری به عوامل «چاپ اول» دارد و این حجم از تمرکز یک مدیر شبکه برای یکی از برنامهها، سابقه نداشته است.
ارسال به دوستان
تلویزیون
نمایش قدرتطلبی خانها در «جشن سربرون»
بیوک میرزایی درباره سریال «جشن سر برون» گفت: قصه و فضای سریال «جشن سر برون» حول محور خانها و قدرتطلبیها و جاهطلبیهای آنها میگذرد. به گزارش فارس، بیوک میرزایی درباره نقش خود در سریال «جشن سر برون» گفت: در این مجموعه نقش یاور اکرم را بازی میکنم، او سرگردی است که با چاپلوسی و خوش رقصی به پست بالاتر که سرهنگ است، دست مییابد. سریال فضای تاریخی دارد که به دوره قاجار میرسد و یک درام عاشقانه است. وی ادامه داد: فیلمنامه و متن سریال بسیار جذاب است و گروه هم گروه حرفهای و بسیار خوبی هستند. همه داستان در شیراز میگذرد اما به دلیل محدودیتهای کرونایی و هزینههای زیاد حضور در شهرستان، گروه در اطراف تهران مشغول تصویربرداری هستند.
***
تهیهکننده دادستان: سریال دهنمکی تخیلی است
تهیهکننده سریال «دادستان» با اشاره به شائبههایی نسبت به فضای این سریال گفت که داستان «دادستان» تخیلی است و مربوط به هیچ دولتی نمیشود. به گزارش سیمافیلم، محمد خزاعی، تهیهکننده سریال «دادستان» درباره این سریال و موضوع آن گفت: این سریال با همه کارهای آقای دهنمکی که آثار پرمخاطبی در کارنامه دارد، فرق دارد و فضایی پلیسی، معمایی و اکشن دارد. خزاعی با اشاره به آغاز تصویربرداری سریال از اول مردادماه، گفت: «دادستان» در ۱۵ قسمت ساخته میشود و تاکنون ۲۰ درصد از کار تصویربرداری شده است. این سریال بیش از ۱۰۰ لوکیشن دارد که گروه با برنامهریزی دقیق و رعایت پروتکلهای بهداشتی کار را جلو میبرد. خزاعی در پایان گفت: حدود ۹۰ درصد سریال در تهران تصویربرداری میشود و مابقی آن در یکی از کشورهای منطقه تصویربرداری خواهد شد.
ارسال به دوستان
«مردی برای همیشه» روی صحنه
سروش طاهری، بازیگر و کارگردان تئاتر درباره نمایشنامه «مردی برای همیشه» گفت: نمایشنامه «مردی برای همیشه» کاری از شهرام کرمی است که درباره زندگی امام موسی صدر نوشته شده است. به گزارش فارس، وی با اشاره به اینکه این کار را به سفارش بنیاد روایت فتح و جشنواره تئاتر مقاومت آماده کرده است، گفت: از هفته آتی تمرینات نمایش را با حضور نزدیک به 30 نفر از عوامل اعم از بازیگر و دستیار و طراح که 19 نفر آنها بازیگران کار هستند، شروع خواهیم کرد. وی درباره محتوای نمایشنامه نیز توضیح داد: اساسا درباره امام موسی صدر تا به حال اثر نمایشی اجرا نشده است، حتی فیلمی هم که ساخته شده، فیلم داستانی نیست بلکه مستند است، بنابراین فکر میکنم این نخستین نمایش داستانی درباره امام موسی صدر باشد که روی صحنه میرود.
ارسال به دوستان
کتاب
انتشار کتاب گویای «تاریخ بیهقی»
کتاب گویای «تاریخ بیهقی» اثر ابوالفضل بیهقی به روایت احسان چریکی منتشر شد. به گزارش ایسنا، دیویدی کتاب گویای این اثر که شامل ۳۴ ساعت خوانش این متن فارسی است، با قیمت ۹۴ هزار تومان در انتشارات کتاب نیستان در دسترس مخاطبان قرار گرفته است. در معرفی این کتاب آمده است: تاریخ بیهقی یا تاریخ مسعودی نام کتابی نوشته ابوالفضل محمد بن حسین بیهقی است که موضوع اصلی آن تاریخ حکومت مسعود غزنوی و دودمان غزنوی است. این کتاب علاوه بر تاریخ غزنویان، قسمتهایی درباره صفاریان، سامانیان و دوره پیش از برآمدن و پادشاهی محمود غزنوی دارد. نسخه اصلی کتاب حدود ۳۰ جلد بوده و امروز از آن تنها 6 مجلد بر جای مانده است. تاریخ بیهقی یکی از متون مهم در معرفی تاریخ ادبیات ایران و نیز تاریخ زبان فارسی و همچنین از متون مهم و تاثیرگذار در زمینه روایت از سبک ادبی و بیانی زبان فارسی است.
***
نامگذاری یک کتابخانه به نام «روحالله رجایی»
در آستانه روز خبرنگار و با هدف تکریم خبرنگاران انقلابی و جهادگر عرصه رسانه، نهاد کتابخانههای عمومی کشور کتابخانهای را در تهران به نام مرحوم روحالله رجایی، سردبیر فقید روزنامه جام جم نامگذاری میکند. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، کتابخانهای که به نام روحالله رجایی نامگذاری میشود، در پارک شقایق محله شمیراننو واقع است. این کتابخانه سال 1384 توسط شهرداری منطقه 4 با زیربنای 465 متر مربع ساخته و به نهاد کتابخانههای عمومی کشور واگذار شد. روحالله رجایی روزنامهنگار خوشنام، جهادگر و سردبیر روزنامه جامجم 30 تیرماه 99 بر اثر کرونا درگذشت.
ارسال به دوستان
بکام مستند خود را میسازد
«دیوید بکام» ستاره سابق تیمهای منچستر یونایتد و رئالمادرید برای ساخت مستندی درباره زندگی خود با شبکههای نتفلیکس و آمازون پرایم وارد مذاکره شد. به گزارش ایرنا، روزنامه انگلیسی ایونینگ استاندارد نوشت: پخش مینیسریال ۱۰ قسمتی آخرین رقص (The Last Dance) از نتفلیکس که جریان حضور حرفهای مایکل جردن در دنیای بسکتبال را دنبال میکند، دیوید بکام ستاره سابق فوتبال انگلیس را به ساخت مستندی درباره زندگی خود ترغیب کرد. بکام این مستند را در کمپانی فیلمسازی استودیوی ۹۹ که سال قبل تاسیس کرد، میسازد و همین حالا نیز مذاکراتی را در این باره با شبکههایی چون نتفلیکس و آمازونپرایم آغاز کرده است.
ارسال به دوستان
بیش از ۵ میلیون پرس غذا همزمان با عید غدیر در سطح کشور توزیع میشود
برپایی طرح اطعام «مائده غدیر»
دومین دوره طرح ملی اطعام «مائده غدیر» برگزار و در این مراسم بیش از ۵ میلیون پرس غذا همزمان با عید غدیر در سطح کشور توزیع میشود. به گزارش فارس، روز عید غدیر بزرگترین عید شیعیان به شمار میرود. روزی که پیامبر اعظم(ص)، امام علی(ع) را بهعنوان جانشین خود در بین مسلمانان برگزیدند. این روز باشکوه آداب مختلفی دارد که بر اساس روایات متعدد از بزرگان دین، «اطعام» یکی از اقدامات مورد تأکید در روز عید غدیر به شمار میرود. بر همین اساس، در سالهای اخیر گروههای مردمی سعی در تهیه و توزیع غذا بین مردم و با محوریت نیازمندان کردهاند تا در روز عید غدیر همه میهمان سفره امیرالمؤمنین(ع) باشند. یکی از گروههای جهادی و مردمی برای اطعام روز عید غدیر طرحی را با عنوان «مائده غدیر» در سالهای گذشته آغاز کرد بهطوری که در نخستین سال شاید حدود یکهزار پرس غذا بین مردم توزیع شد تا اینکه سال ۱۳۹۸ این گروه تصمیم به بسط و گسترش فرهنگ اطعام در روز عید غدیر گرفت. بر همین اساس، طرح اطعام «مائده غدیر» سال گذشته به صورت ملی با محوریت تهران برپا و در این طرح بیش از ۱۱۰ هزار پرس غذا همزمان با روز عید غدیر طبخ و بین مردم توزیع شد. با توجه به اینکه محوریت طرح در میدان امام حسین(ع) تهران بود، در این مکان ۱۰ هزار پرس غذا طبخ شد و سفره اطعام برای ۵ هزار نفر پهن و مراسم جشن عید غدیر نیز با حضور مردم و سخنرانی حجتالاسلام پناهیان برگزار شد. امسال نیز با توجه به شرایط موجود به منظور جلوگیری از شیوع کرونا، دومین طرح ملی اطعام «مائده غدیر» همزمان با عید غدیر برپا میشود. در همین زمینه، یوسف بالو، دبیر ستاد مردمی طرح اطعام «مائده غدیر» گفت: امسال با مشارکتهای مردمی در روز عید غدیر بیش از ۵ میلیون پرس غذا در سطح کشور تهیه و توزیع میشود. بالو با بیان اینکه ۸۰ دیگ در طرح اطعام «مائده غدیر» میدان امام حسین(ع) پیشبینی شده است، گفت: با توجه به شرایط کرونا، غذاها طبخ و بستهبندی و توسط وسایل نقلیه به مناطق محروم منتقل میشود تا بین نیازمندان اطراف تهران توزیع شود. ارسال به دوستان
120 هنرمند پیشکسوت و مدیر فرهنگی چهره سال هنر انقلاب را مشخص میکنند
تقدیر در قرار همدلی
اختتامیه «هفته هنر انقلاب» از شبکه ۳ سیما پخش میشود. به گزارش روابط عمومی سپهر سوره هنر، مجدالدین معلمی، دبیر هفته هنر انقلاب با بیان اینکه قرار است طی ۵ شب، از ۵ برگزیده هفته هنر انقلاب با حضور در برنامه تلویزیونی «قرار همدلی» تقدیر شود، گفت: از این برگزیدگان در رسانه ملی و در حضور تمام مردم کشورمان تقدیر میشود. معاون هنری حوزه هنری درباره شیوه انتخاب این چهرهها گفت: انتخاب بسیار دشواری بود که از بین صدها هنرمند متعهد کشورمان، تنها ۵ هنرمند به عنوان نماینده انتخاب شوند اما برای انتخاب برگزیدگان هفته هنر انقلاب ۹۸، در نخستین مرحله، آرای جمعی از مدیران ارشد فرهنگی و پیشکسوتان عرصه فرهنگ و هنر جمعآوری شد و به این ترتیب ۱۵ نفر که بیشترین آرا به آنها اختصاص یافته بود، برای این عنوان نامزد شدند که از این تعداد در مرحله نهایی به ۵ نفر رسیدیم.
معلمی در ادامه با معرفی این برگزیدگان گفت: جواد افشار به دلیل کارگردانی سریال «گاندو» و واکنش هنری بهنگام به اتفاقات سیاسی روز؛ حسن روحالامین برای خلق آثاری به مناسبت شهادت حاجقاسم سلیمانی و لشکر فاطمیون و برپایی نمایشگاه با مضامین دینی و تاریخی در پاریس، بروکسل و برلین؛ محمدصابر شیخرضایی برای طراحی و اجرای دیوارنگارههای ضداستکباری لانه جاسوسی و تولید پوستر برای شهادت سردار سلیمانی؛ غلامرضا صنعتگر برای خوانندگی تصنیفهای «قاسم هنوز زنده است» و «آهای ایران» و محسن کاظمی برای نویسندگی کتاب «نقاشی قهوهخانه» که به عنوان اثر برگزیده جایزه جلال آلاحمد انتخاب شد، به عنوان ۵ نامزد نهایی چهره سال هنر انقلاب انتخاب شدند. دبیر هفته هنر انقلاب افزود: از بین این ۵ نامزد نهایی، با نظرسنجی از ۱۲۰ نفر از مدیران ارشد و هنرمندان پیشکسوت و برجسته کشور، یک نفر به عنوان چهره سال هنر انقلاب برگزیده شده است که در همین برنامه تلویزیونی معرفی خواهد شد. دبیر هفته هنر انقلاب درباره ملاک و معیار انتخاب هنرمندان برای این رویداد بزرگ هنری، گفت: دبیرخانه هفته هنر انقلاب به صورت «سالانه» تولیدات عرصه هنر انقلاب را رصد میکند و آثار و تولیداتی را که در همان سال منتشر شده و جذب مخاطب بیشتری داشته و از تاثیرگذاری و خلاقیت بالاتری برخوردار باشند، به عنوان نامزد انتخاب میکند. معلمی همچنین با اشاره به فراهم شدن امکان نظرسنجی مردمی برای انتخاب برگزیدگان هفته هنر سال ۹۸ گفت: در این دوره علاوه بر آرای مدیران و هنرمندان، رأیگیری مردمی را نیز از طریق نرمافزار حوزه هنری اضافه کردیم و در یک تناسب درصدی، رأی مردمی را در جمعبندی نهایی لحاظ کردیم. جشن هفته هنر انقلاب به مناسبت سالروز شهادت شهید مرتضی آوینی و با شعار «هنر متعهد به حقیقت» همه ساله در تاریخ ۲۰ فروردینماه آغاز میشود و در طول یک هفته ضمن مرور مهمترین رویدادهای مرتبط با هنر انقلاب و هنرمندان انقلابی و معرفی چهره سال هنر انقلاب، با نمایش فیلمها، اجرای تئاترها، برگزاری کنسرت، نمایشگاههای تجسمی تا تاریخ ۲۶ فروردین ادامه خواهد داشت که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا به این شیوه و با حضور هنرمندان در برنامه قرار همدلی که ساعت ۱۷ از شبکه ۳ رسانه ملی پخش میشود، از هنرمندان برگزیده تقدیر میشود.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|