|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
هفت قصه از بلوچستان و بدوک، جهادگران صادق محرومیت سیستان و بلوچستان
باید دوربینآوینی را از زمین برداریم
محمدرضا کردلو: «اینها هنوز قصه نیست، واقعیت است اما ما اسم آنها را قصه گذاشتهایم، چرا که امیدواریم انشاءالله بعدها واقعیتهای تلخ این فیلم تبدیل به قصههایی شود از دوران پیش از انقلاب اسلامی که مادربزرگهای آینده برای نوهها و نتیجههایشان نقل کنند». این جملات را شهید سیدمرتضی آوینی در مقدمه قسمت اول «هفت قصه از بلوچستان» نوشته است؛ مستندی تلخ که در سالهای آغازین انقلاب ساخته شد. این مستند که تصاویر آن اردیبهشت و خرداد 1360 در روستای زرآباد در حومه ایرانشهر فیلمبرداری شده است، روایتهایی ناگفته از محرومیت در بلوچستان است که توسط گروه تلویزیونی جهاد به تصویر کشیده شد. یکی از ابداعات آوینی در این مستند این بود که گفتار متن آن را در قالب شعرنو سروده و ادا میکند. اما چه شد که یاد این مجموعه افتادم! سفر اخیر برخی نمایندگان مجلس به سیستانوبلوچستان دردهای ناشنیدنی و ناگفته و در تعلیق مانده و رسانهای نشده این خطه را رسانهای کرد؛ خبرهایی که نمیدانم چرا در رسانه اصلی مملکت، یعنی تلویزیون، کمتر دیده و شنیده میشود؛ محرومیتهایی که کمتر از آنها حرف زده میشود و همین کمتر حرف زدن باعث شده برخی مخاطبان تصور کنند فیلمهایی که از حضور نمایندگان مجلس در بلوچستان منتشر شده، خیلی عجیب و غریب است. این هم البته خودش نکتهای است. فضای سیاسی همیشه رسانههای بیشتری در اختیار داشته و این فضای سیاسی است که اگر بخواهد میتواند به موضوعی ضریب بدهد، اگرنه محرومیت بلوچستان ماجرای دیروز و امروز نیست. شاهدش همین سری مستندهای آوینی و «هفت قصه از بلوچستان». با این همه هر تلاشی برای اینکه تلخیهای زندگی در آن منطقه دیده شود، بلکه مجاهدتی برای رفع آنها رقم بخورد، جای تشکر دارد.
اینکه فضای سیاسی میتواند بر نحوه دیده شدن یا مکتوم ماندن محرومیتها اثر بگذارد، سر جای خود اما فضای سینما، مستند و برنامهسازی نیز در همه این سالها کوتاهی داشته است. در همه این سالها اثر قابل توجه، تحقیق شده و اثرگذاری که رنج مردم مستضعف بخشی از سیستانوبلوچستان را که هنوز از حداقلها محروم هستند روایت کند، اگر نگوییم اصلا ساخته نشده است، حداقل آنچنان که باید تولید نشده است. در واقع مستندهایی که روایتگر محرومیت و رنج مردم محروم بلوچستان هستند، کمتر از تعداد انگشتان یک دست است. و سوال از همین جا شروع میشود که چرا دوربین آوینی زمین گذاشته شد؟
غیر از چند گزارش در چند برنامه تلویزیونی و تعدادی مستند که در حاشیه موضوع اصلیشان به محرومیت سیستانوبلوچستان پرداختهاند، کار قابل ذکری را به یاد نمیآورم. در سینما هم «شبی که ماه کامل شد» و «روز صفر» با محوریت مضامین امنیتی و اطلاعاتی و فقط در جغرافیای بلوچستان ساخته شدهاند و اشارهای ناچیز به مساله محرومیت مردم آن منطقه کردهاند. «شعلهور» ساخته حمید نعمتالله نیز استعدادها و ظرفیتهای سیستانوبلوچستان را به رخ کشید تا مگر توجهی بیش از پیش به این منطقه بکر و زیبا شود.
سالها پیشتر از اینها البته «بدوک» مجید مجیدی ساخته شد که در کنار کارهای آوینی با نیت نمایش محرومیتهای بلوچستان ساخته شده بود و اتفاقا توانسته بود این کار را بخوبی انجام دهد. ماجرای پرفراز و نشیب فیلم سینمایی «بدوک» در دوره ریاستجمهوری رفسنجانی، چالشهای فراوانی برای سازندگانش به همراه داشت؛ چالشهایی که نتیجه رویکرد دولت سازندگی نسبت به فقر و محرومیت بود. فیلم سینمایی «بدوک» که سال 70 توسط مجید مجیدی ساخته شد، سوژهای جسورانه را مورد پرداخت قرار داده و محرومیتهای جنوب شرق کشور را به نمایش کشیده بود. این فیلم توسط رئیس دولت وقت (هاشمیرفسنجانی) به اتهام سیاهنمایی دچار مشکلات فراوان شد. در مقابل این مواجهه، رهبر انقلاب بعد از تماشای فیلم درخواست پیگیری مشکلات منطقه را دادند. مجید مجیدی جلسه دیدار با رهبر انقلاب درباره فیلم بدوک را اینطور روایت میکند: «این فیلم را به همراه جمعی از هنرمندان و مسؤولان در جلسهای که آقا هم حضور داشتند، دیدیم. فیلم که تمام شد آقا بشدت برافروخته و ناراحت شدند. این عین عبارت آقاست: اگر فیلم مبتنی بر درام است که حرفی نیست ولی اگر مبتنی بر واقعیات است من حرف دارم. آقای سیدمهدی شجاعی که نویسنده فیلمنامه بود گفت متاسفانه مبتنی بر واقعیات است و من هم ادامه دادم که این فیلم فقط گوشهای از واقعیت است و اگر میخواستیم همه آن را نشان دهیم، فیلم ظرفیت این همه تلخی را نداشت. و باز این عین عبارت آقاست که خطاب به مسؤولانی که آنجا بودند، گفتند: اگر چنین است چرا به ما نمیگویید. چرا به ما گزارش داده نمیشود؟ با همین لحن، که بعدها از ما گزارش خواستند و ما هم گزارشهایمان را مکتوب کردیم و فرستادیم و نخستین نتیجه آن این بود که کل مسؤولان آن منطقه عوض شدند».
بدوک اگر چه در نخستین قدم، جایزه بهترین فیلم اول جشنواره فجر را از آن خود کرد اما پس از پخش، مخالفتهای جدی از سوی مسؤولان دولت سازندگی را در پی داشت. مجیدی درباره ساخت بدوک میگوید: «واقعا از صفر شروع کردیم. از دادن آموزشهای اجتماعی و ارتباطی و آشنایی آنها با زندگی حداقلی شهری تا مسائل مربوط به فیلم و... . وقتی موضوع لو رفت، حساس شدند. عوامل انتظامی مرا گرفتند و به کلانتری محل بردند و تعهد گرفتند کار را تعطیل کنم ولی ما ادامه دادیم که تهدید به بازداشت کردند...».
مجیدی در روایتی از نمایش فیلم برای برخی در حوزه هنری میگوید: «بعد که فیلم آماده شد برای آقایان زم، تختکشیان، سیدمرتضی آوینی و چند نفر دیگر نمایش دادیم. وقتی تمام شد، سکوت عجیبی حکمفرما شد. آقامرتضی با سرعت از استودیو خارج شد، آقای زم هم از پایان فیلم انتقاد کرد و گفت: قرار ما این نبود. من هم گفتم: به هر حال واقعیت این است. اگر غیر از این انجام میدادم، خیانت کرده بودم. نیم ساعت بعد آقا مرتضی مرا خواست. وقتی وارد اتاقش شدم. مرا در آغوش گرفت و خسته نباشید گفت. علت خروجش را جویا شدم، گفت: این فیلم به قدری مرا تحت تاثیر قرار داد که نمیتوانستم ثانیهای درنگ کنم. ترجیح دادم بغضم جایی دیگر بترکد». مجیدی از آن دوران اینگونه یاد میکند: «بدوک خیلی زود از پرده پایین آمد و رئیسجمهور وقت (هاشمیرفسنجانی) نامهای 11بندی خطاب به من و حوزه هنری نوشت و توضیح خواست. در بند اول این نامه آمده بود که ما این همه سد و سیلو در کشور ساختیم، این همه آبادانی، چرا راجع به اینها فیلم نساختید؟» مجیدی در مراسمی با اشاره به اینکه در آن نامه نوشته شده بود که «این همه در کشور سازندگی هست، چرا آنها را نشان نمیدهید؟!» نامه آوینی را یادآوری کرده و میگوید: آوینی نامهاش را با این جمله شروع کرد که شما شاعری را در تاریخ پیدا کنید که در رثای سد و سیلو شعر گفته باشد؛ اصالت هنر متعهد این است که از دردها و رنجها و مشکلات مردمش بگوید.
ارسال به دوستان
درباره «نخلستانی از فانوس» که رمانی دینی با قلم سیدحسین امیرجهانی است
یک فانتزی از تاریخ صدر اسلام
احسان سالمی: رمان دینی نوشتن؛ آن هم در شرایطی که بسیاری از نویسندگان ترجیح میدهند برای پرهیز از ورود به حاشیههای احتمالی، از ورود به این حوزه پرهیز کنند، اتفاق مبارکی است که به خودی خود قابل تقدیر است. «نخلستانی از فانوس» اما یک نمونه موفق و جذاب از قصههای دینی است که سیدحسین امیرجهانی آن را به رشته تحریر درآورده است؛ قصهای در ارتباط با ماجرای نزول سوره مبارکه «لیل» که روایتی بشدت خواندنی از قصه فداکاری و ایثار یکی از صحابه پیامبر اکرم(ص) است.
قصه «نخلستانی از فانوس» با یک قلاب گیرا مخاطبش را در دام میاندازد؛ ماجرای فرشتهای که به دلیل تخطی از ماموریتی که به او سپرده شده، از عرش الهی طرد میشود. قصه او اما به ماجرای دلدادگی «ابو الدحداح» مسلمان به «غزاله» مسیحی گره میخورد؛ قصهای که در ادامه سرنوشت جالبی پیدا میکند.
راوی «نخلستانی از فانوس» قلم روانی دارد و همین قلم روان است که باعث شده دوگانه «دنیا/ آخرت» کتاب بخوبی تصویر شود. تقابل میان خیر و شر در قالب ایمان به غیب و اصرار بر منتفع شدن از امور مادی، محور اصلی این کتاب است. مردی که بزرگترین نخلستان مدینه را به بهای همنشینی با پیامبر خدا(ص) در بهشت، به بهای خریدن یک نخل میبخشد و مرد دیگری که به واسطه طمعی که دارد، از این آزمون بزرگ سرشکسته و گمراه بیرون میآید و در نهایت نیز خسر الدنیا و الاخره میشود.
اما نقطه عطف کتاب را میتوان ماجرای توبه «فطرس» فرشته طرد شده از عرش الهی دانست؛ قصهای که به لطف و کرامت حضرت سیدالشهدا(ع) و امام حسن مجتبی(ع) گره خورده است. در بخشی از قسمتهای پایانی این کتاب در ارتباط با ماجرای فرشته طرد شدهای که به دعای حسنین بخشیده شده، میخوانیم: «فرشته به رسول خدا(ص) گفت: «وقتی تشنگی حسنین را دیدم از خدواند خواستم کاش تنها برای یک بار دیگر به من فرصت سیراب کردن میداد. آن لحظه به خودم گفتم اگر دعایم برآورده شود، دیگر هیچ خواسته و آرزویی نخواهم داشت. حتی آرزوی بازگشت به آسمان. اکنون خوشحالم که خداوند بخشنده مهربان، من را مشمول رحمت و بخشش خود نمود و آن را به من بخشید». فرشته کاسه آب را به حسن داد. حسن کاسه آب را به لبانش نزدیک کرد، لحظهای لب تشنه و ترک خورده حسین را دید. آب را نخورد و کاسه آب را به حسین داد و خواست اول برادرش از آن بنوشد. رسول خدا(ص) دست و سینه حسن را بوسید و برای آن دو دعا کرد. حسنین سیراب شدند. فرشته کاسه را گرفت و گفت: «به عزت خداوند قسم میخورم که هیچگاه نخواهم گذاشت حسن و حسین لبتشنه و عطشان بمانند!»
رسول خدا نگاهی به حسین کرد و گریست و به فرشته فرمود: «خواستهای دیگر از خداوند مسألت کن که خداوند اراده کرده است سرانجام حسن با کوزه آب رقم بخورد و حسین را با لبهای ترکخورده و عطشان ببیند». فرشته گریست و گریست. آنقدر که رسول خدا او را آرام کرد. فرشته گفت: «پس با خدای خود عهد میبندم هر وقت کسی آب بخورد و حسین را به سلامی یاد کند، من سلام او را به حسین برسانم». فرشته این را گفت و به آسمان بالا رفت».
فضای فانتزی کتاب در کنار قصه مهمی که در ارتباط با مفهوم ایثار روایت میکند، باعث شده تا کتاب نه فقط از منظر محتوایی بلکه از منظر ترکیب روایی قصه نیز اثری درخور توجه باشد. حتی با وجود اینکه به نظر میرسد کتاب برای مخاطب نوجوان نوشته شده اما به دلیل نبود قصههایی در این حوزه و فضای قصه، حتی میتوان خواندن آن را به مخاطب جوان و بزرگسال هم توصیه کرد.
«نخلستانی از فانوس» از تازهترین آثار انتشارات کتاب جمکران است که در این چند سال اخیر حضور فعالی در حوزه تالیف رمانهایی با درونمایه و رویکرد مذهبی و دینی داشته است. این کتاب 116 صفحهای با طرح جلدی از سعید باباوند منتشر شده است.
ارسال به دوستان
سینما
تأکید رئیس سازمان سینمایی بر استفاده از ظرفیتهای آنلاین
رئیس سازمان سینمایی بر استفاده حداکثری جشنوارههای سینمایی از ظرفیت برگزاری آنلاین تاکید کرد. به گزارش «وطن امروز»، حسین انتظامی در پیامی در حساب شخصی خود در توییتر بر استفاده جشنوارهها از ظرفیت برگزاری آنلاین تاکید کرد. انتظامی در این باره نوشت: «سینما منفعل نیست، لذا انتظار از مسؤولان جشنوارههای امسال سازمان سینمایی، ابتکار عمل در زیست کرونایی است: بهرهبرداری حداکثری از امکان آنلاین در هر بخش (رقابت، نمایش، آموزش، بازار)، گسترش مخاطب، کاهش هزینه و رفتار اقتضایی و غیرشابلونی. امیدوارم سربلند بیرون بیایند».
***
انتشار لیست بدهی سینماداران به پخشکنندهها
بنا به تصویب کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما، بدهی سال ۱۳۹۸ سالنهای سینماها به دفاتر پخش با حمایت سازمان سینمایی پرداخت میشود. به گزارش «وطن امروز»، پیرو مصوبه جلسه دوازدهم کارگروه بررسی آسیبهای کرونا در سینما مبنی بر تأیید بدهی اکران سال ۹۸ سینماداران بدهکار به دفاتر پخش، لیست کامل بدهی سالنهای سینما با شرح کامل جزئیات و به تفکیک میزان بدهی به شرکتهای پخش منتشر شد. بنا بر این گزارش، مبلغ کل بدهی سالنهای سینما ۱۶۳,۸۶۰,۰۰۰,۰۰۰ ریال است و سازمان سینمایی در راستای سیاستهای حمایتی خود در جبران ضرر و زیان صنعت سینما ناشی از ویروس کرونا، مجموع این مبلغ را در قالب حمایت پرداخت خواهد کرد. مراجعه به صندوق اعتباری هنر جهت ارائه تقاضا و مدارک از ۱۰ شهریورماه آغاز شده و تا ۲۰ شهریورماه ادامه خواهد داشت و بنا بر اعلام قبلی این زمان قابل تمدید نخواهد بود.
***
«خورشید» بدون بازیگر اصلیاش به ونیز میرود
تست کرونای روحالله زمانی، بازیگر نقش اصلی فیلم «خورشید» در آستانه سفر گروه تولید این فیلم به جشنواره ونیز مثبت اعلام شد و همین موضوع مانع همراهی او با دیگر عوامل خواهد شد. به گزارش روابط عمومی فیلم، عوامل فیلم «خورشید» امروز برای حضور در جشنواره بینالمللی ونیز راهی ایتالیا میشوند تا در نخستین نمایش این اثر در بخش مسابقه اصلی با مخاطبان و منتقدان به دیدن فیلم بنشینند. تست کرونای روحالله زمانی بازیگر نقش اصلی فیلم «خورشید» که قرار بود همراه گروه عوامل و بازیگران در جشنواره ونیز حضور داشته باشد، مثبت بوده و همین موضوع مانع از سفر او شده است. مجید مجیدی، کارگردان «خورشید» با ابراز تاسف از این اتفاق گفت: «ما تمام مراحل اداری برای دریافت ویزا را برای حضور روحالله زمانی و شمیلا شیرزاد بازیگران نوجوان فیلم انجام دادیم اما متاسفانه پس از انجام تست، متوجه شدیم روحالله دچار کرونا شده است و همین امر باعث شد او نتواند همراه گروه باشد. حضور در جشنواره ونیز برای بازیگران نوجوان فیلم با توجه به شرایطی که داشتند اتفاق بسیار مهم و خوشحالکنندهای بود اما مثبت بودن تست کرونای روحالله زمانی همه ما را ناراحت کرد.
ارسال به دوستان
پویش «کمک مؤمنانه» در رادیو ایران کلید خورد
پویش «کمک مومنانه» در رادیو ایران در قالب برنامه «قدر تو را میدانم» رقم خورد. به گزارش «وطن امروز»، در راستای حمایت از نیازمندان و خانوادههای آسیبدیده در شرایط بحران کرونا، طرح پویش کمک مومنانه در رادیو ایران کلید خورد. به همین منظور رادیو ایران در روزهای پنجشنبه و جمعه ماه محرم و صفر ویژهبرنامه «قدر تو را میدانم» را روی آنتن میبرد. کرونا و مشکلات پسااقتصادی آن موجب شد رادیو ایران پویش «آیین مهربانی» را که آغاز کرده بود با بهار همدلی ادامه دهد. در راستای حمایت از نیازمندان و خانوادههای آسیبدیده در شرایط بحران کرونا، طرح پویش «کمک مومنانه» در ماه رمضان شکل گرفت. برنامه «قدر تو را میدانم» در این راستا با هدف همدلی، کمکهای مومنانه و آیین تشکر و قدردانی در زندگی از رادیو ایران پخش میشود. این برنامه به تهیهکنندگی حسین معصومی و اجرای مهرناز فقیهی و حمیدرضا رضایی پنجشنبه و جمعه ماه محرم و صفر ساعت ۹ از رادیو ایران موج fm ردیف ۹۰ مگاهرتز و موج am ردیف ۵۵۸ کیلوهرتز پخش میشود.
ارسال به دوستان
اکران نسخه جدید «پدرخوانده ۳» با آغاز و پایانی متفاوت
«فرانسیس فورد کاپولا» از اکران تدوینی جدید از سومین قسمت «پدرخوانده» به مناسبت سیامین سالگرد ساخت این فیلم سینمایی خبر داد. به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، «فرانسیس فورد کاپولا» در حال تدوین جدید سومین قسمت از فیلم معروف و مافیایی «پدرخوانده» است که قرار است به مناسبت سیامین سالگرد ساخت فیلم به صورت محدود اکران شود. نسخه جدید این فیلم سینمایی «پدرخوانده، قطعه پایانی: مرگ مایکل کورلئونه» نام دارد و پس از پایان تدوین در ماه دسامبر اکران خواهد شد. نسخه باکیفیت بلورِی و دیجیتال آن نیز عرضه خواهد شد. کاپولا در بیانیهای که در این باره منتشر کرد، نوشت: «پدرخوانده، قطعه پایانی: مرگ مایکل کورلئونه» در واقع ادای دین به «ماریو پوزو» (نویسنده رمان پدرخوانده) و عنوان مورد ترجیح من است و در واقع هدف ابتدایی ما از ساخت قسمت سوم «پدرخوانده» است. این تدوین جدید دارای آغاز و پایان متفاوتی است و برخی از صحنهها، برداشتها و موسیقیها دوباره تنظیم شدهاند. این تغییرات با ترمیم صوت و تصویر فیلم نیز همراه خواهد شد.
ارسال به دوستان
فراخوان مهمترین جشنواره فیلم مستند کشور این هفته منتشر میشود
سینماحقیقت هم بخشی ویژه برای کرونا خواهد داشت
فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» این هفته منتشر میشود. به گزارش «وطن امروز»، فراخوان شرکت در چهاردهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» و یازدهمین جایزه شهید آوینی، این هفته منتشر خواهد شد تا مستندسازان، مشخصات جدیدترین آثار خود را روی پایگاه اطلاعرسانی این رویداد ثبت کرده و فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره ارائه کنند. شهنام صفاجو، مدیر روابط عمومی جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» اعلام کرد: چهاردهمین دوره این رویداد در قالب پلتفرمهای آنلاین و به شکل رقابتی برگزار خواهد شد. فراخوان شرکت در چهاردهمین جشنواره بینالمللی «سینماحقیقت» که شامل مقررات عمومی، بخشهای تفکیکشده جشنواره، جوایز، گاهشمار، فرم شرکت و چگونگی ثبتنام برخط (آنلاین) و ارائه فیلم به دبیرخانه جشنواره است تا اوایل هفته آینده منتشر خواهد شد و تهیهکنندگان و مستندسازان حداکثر تا ۵ مهر ۹۹ فرصت دارند نسبت به ثبتنام روی پایگاههای اینترنتی www.irandocfest.ir و www.defc.ir اقدام کنند. آخرین مهلت برای ارائه فیلم هم ۱۵ مهرماه خواهد بود. وی افزود: در بخش «مسابقه ملی»، فیلمسازان میتوانند با جدیدترین آثار مستند خود که تولید سال ۱۳۹۸ به بعد است، در 3 گروه مستندهای کوتاه (تا ۴۰ دقیقه)، نیمهبلند (۴۰ تا ۷۰ دقیقه) و بلند (بیش از ۷۰ دقیقه) شرکت کنند. با توجه به پاندمی ویروس کرونا، در این دوره جشنواره «سینماحقیقت» بخش مستقل رقابتی با موضوع کرونا پیشبینی شده که به انتخاب و نمایش مستندهایی با این موضوع اختصاص مییابد. ارسال به دوستان
استقبال از خاطرات منتشرنشده شهید زینالدین
چاپ ششم تنها؛ زیر باران در بازار نشر
چاپ ششم کتاب «تنها؛ زیر باران» از سوی انتشارات حماسه یاران منتشر شد. تاکنون ۱۳ هزار نسخه از این اثر روانه کتابفروشیها شده است. به گزارش تسنیم، کتاب «تنها؛ زیر باران» نوشته مهدی قربانی، از جمله آثار منتشرشده درباره شهید مهدی زینالدین است که با استقبال مخاطبان مواجه شده است. این کتاب که اخیرا چاپ ششم آن در دسترس علاقهمندان به ادبیات دفاعمقدس قرار گرفته است، تلاش دارد با نگاهی نو به روایت زندگی فرمانده لشکر 17 علی بن ابیطالب(ع) بپردازد. طی سالهای اخیر عناوینی درباره زندگی و خاطرات شهید زینالدین منتشر شده اما تفاوت کار قربانی با آثار پیشین در این است که کتاب خاطرات منتشرنشدهای از همرزمان و همراهان این شهید ارائه میدهد. انتشارات حماسه یاران کتاب «تنها؛ زیر باران» را در 312 صفحه و به قیمت 18 هزار تومان منتشر کرده است. تاکنون 13 هزار نسخه از این اثر روانه کتابفروشیها شده است. ارسال به دوستان
از پردرآمدترین ستاره هالیوود تا بازیگر «بتمن» اسیر چنگال کرونا
کرونا هالیوود را هم زمینگیر کرد
تازهترین خبرها پیرامون هالیوود حاکی از این است که موج جدید کرونا ستارههای هالیوودی را هم خانهنشین کرده است. به گزارش «وطن امروز»، کمپانی برادران وارنر روز گذشته اعلام کرد به خاطر ابتلای یک عضو تیم سازنده تازهترین نسخه از فیلمهای ابرقهرمانی «بتمن» به «کووید-۱۹»، فیلمبرداری متوقف شده اما روشن نکرد این فرد چه کسی است. البته چند ساعت بعد تایید شد که تست کرونای رابرت پتینسون، بازیگر نقش «بتمن» در این فیلم مثبت شده و تولید «بتمن» دوباره به تعویق افتاده است. براساس آنچه ورایتی گزارش کرده، بسته به اینکه پتینسون چقدر باید در قرنطینه بماند، تعلیق تهیه فیلم میتواند اتفاقی بسیار هزینهبر برای برادران وارنر باشد. «بتمن» در ماه مارس حدود 7 هفته از فیلمبرداری خود را پشت سر گذاشته بود که به خاطر پاندمی مجبور به تعلیق شد.
تخمینزده میشود که این پروژه حدود ۳ ماه دیگر نیاز به فیلمبرداری داشته باشد و سازندگان امیدوار هستند پیش از پایان سال بتوانند به کارشان پایان دهند. وقتی شدت شیوع ویروس در اواخر بهار بیشتر شد پروژههای بیشماری مجبور به تعلیق فیلمبرداری خود شدند و در حالی که این بحران سلامت جهانی ادامه دارد، تعداد بسیار کمی از بلاک باسترها توانستهاند به کار خود ادامه دهند. از آنجا که تولید «بتمن» معلق شده بود، کمپانی برادران وارنر تاریخ اکران آن را عقب انداخت و حالا روز اول اکتبر ۲۰۲۱ را برای آن تعیین کرده است. به غیر از پتینسون، در این فیلم زویی کرویتز در نقش کتوومن، پل دینو در نقش ریدلر و جفری رایت در نقش گوردون ظاهر میشوند. جان تورتورو، پیتر سارسگارد، جیمی لاسون، اندی سرکیس و کالین فرل دیگر بازیگران این فیلم هستند.
خبر دیگر اینکه دواین جانسون، کشتیگیر سابق و بازیگری که بیشترین حقوق را در دنیای سینما دریافت میکند، گفت خودش، همسرش و ۲ دخترش با وجود رعایت کامل نکات بهداشتی به ویروس کرونا مبتلا شدهاند.
جانسون که در چند سال اخیر به عنوان پردرآمدترین بازیگر هالیوود معرفی میشد، گفته دیدن نتیجه مثبت تست برایش یک ضربه کاری بود. براساس آنچه ددلاین گزارش کرده، جانسون ۴۸ ساله و همسر ۳۵ سالهاش و ۲ دختر ۴ و ۲ سالهاش و حدود 2 و نیم هفته پیش به کرونا مبتلا شدهاند. آنها این بیماری را از دوست خیلی نزدیک خانوادگیشان گرفتند که اصلا نمیدانست ممکن است ناقل بیماری باشد. جانسون در پیامی ویدئویی که در اینستاگرامش منتشر کرد، افزود: میتوانم بگویم این یکی از پرچالشترین و سختترین چیزهایی است که تاکنون در خانوادهمان با آن مواجه شدهایم.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|