|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
پروتکلهای جدید اسکار محدودیتهای فنی و محتوایی جدیای برای فیلمسازان و سینما ایجاد کرده است
فیلترینگ بیسابقه اسکار
احسان سالمی: اسکار استانداردهای جدیدی را برای صلاحیت نامزدی بهترین فیلم معرفی کرده است؛ استانداردهایی که باعث ایجاد قضاوتهایی متفاوت درباره این رویداد در ظاهر هنری شده است؛ رویدادی که سالها به عنوان یکی از هنریترین رویدادهای سینمایی جهان معرفی شده اما حالا در روزگاری که کرونا فاصله میان همه ابنای بشر را حداقل در یک موضوع یعنی خطر ابتلای به آن، به کمترین میزان خود رسانده است، تصویری متفاوت از جشن سینمایی را در اذهان ساخته است.
نکته اینجاست که این تصویر جدید برخلاف همیشه دیگر با روتوش هنر قابل ترمیم نیست و حالا به قول معروف لخت بودن پادشاه بیشتر از همیشه عیان شده است؛ پادشاهی که سالها متر و معیار روشنفکری بود اما گویا دیگر علاقهای به این ظاهرسازیها و اداهای روشنفکرانه ندارد.
* هنر علیه هنر!
بر اساس آنچه از سوی آکادمی اسکار اعلام شده، برای نودوچهارمین و نودوپنجمین دوره جوایز اسکار که در 2022 و 2023 برگزار خواهد شد، یک فیلم برای اینکه در رقابت بخش اسکار بهترین فیلم واجد شرایط شناخته شود، باید فرم محرمانه استانداردهای آکادمی را ارائه دهد. از سال 2024 برای جوایز اسکار نود و ششم، فیلم ارائهشده برای بخش اسکار بهترین فیلم باید حداقل 2 مورد از 4 استاندارد اعلامشده را داشته باشد. هر چند که دیگر شاخههای اسکار (مثل بهترین فیلم بینالمللی، بهترین انیمیشن و بهترین مستند) همچنان به روال قدیم بررسی میشوند اما استانداردهای تعریفشده برای حضور یک اثر در جمع مدعیان گرفتن اسکار بهترین فیلم، ملاکهایی است که از اساس با آنچه ما به عنوان شاخصههای هنری میشناسیم، در تناقض است و این بزرگترین نکتهای است که در ارتباط با این تغییرات میتوان به آن اشاره کرد.
برای نمونه استاندارد اول که به عنوان استاندارد A معرفی شده، شامل سرفصلی با عنوان «ارائه روی پرده، مضامین و روایتها» است که خود چند زیرمجموعه را دربر میگیرد. یکی از آنها حضور الزامی یک بازیگر (حداقل یکی از نقشهای اصلی یا بازیگران مکمل نقشهای مهم) از نژاد یا قومیتی است که تاکنون کمتر روی پرده تصویر شده است. جالب اینکه آکادمی در اوج صراحت قومیت این افراد را هم مشخص کرده است و از این گفته که فیلمهای متقاضی در بخش بهترین فیلم اسکار برای برخورداری از این شاخص باید از بین آسیاییها، لاتینها، سیاهپوستان، بومیهای آمریکا، آلاسکا یا اهالی خاورمیانه به انتخاب یکی از بازیگران خود بپردازند. این شاید در ظاهر امر تلاش برای برابری قومیتی در هالیوود باشد ولی در باطن امر با شاخصههای هنری یک اثر در تناقض است. اساسا آثار هنری براساس آنچه تاکنون خود هالیوود مدعی آن بوده، با اینگونه تحمیلها قابل جمع شدن نبوده که حالا با یک دستور بتوان این مسیر را تغییر داد.
* با افتخار حامی همجنسگرایان هستیم!
چند سال پیش که بهروز افخمی، کارگردان سینمای ایران در گفتوگو با «وطن امروز» از این گفته بود که «کن» جشنواره دگرباشهاست، بسیاری به این حرف انتقاد کردند که مگر جایزه دادن به چند اثر مرتبط با این موضوع، لزوما به معنی حمایت از آن است؟ اما حالا اسکار که از منظر اعتبار بینالمللی همرده «کن» به عنوان هنریترین رویداد سینمایی جهان است، با صراحت اعلام میکند اصلا شرط حضور در جمع مدعیان رسیدن به اسکار بهترین فیلم، توجه به همجنسگرایان است! بر اساس آنچه در یکی دیگر از سرفصلهای موردنظر برای حضور یک اثر در جمع آثار مدعی بهترین فیلم اسکار ذکر شده، حداقل 30 درصد از بازیگرانی با نقش فرعی باید از 2 گروه یا بیشتر از این گروهها باشند: «زنان، نژادها و قومیتهای کمنماینده، افراد معلول یا دارای مشکل شنوایی و گرایشهای جنسی جز دگرجنسگرایی». حالا دیگر برگزارکنندگان این رویداد تعارف را کنار گذاشتهاند و صراحتا از این میگویند که میخواهند از همجنسگرایان حمایت کنند. این موضوع صرفا مربوط به بازیگران نیست و در حوزه رهبری خلاقانه و تیم پروژه که در شاخصی با عنوان B»» ذکر شده، یک بار دیگر تکرار شده است، به این معنا که برای به دست آوردن استاندارد B فیلم باید حداقل 2 نفر از سمتهای رهبری خلاقانه (نویسنده، بازیگردان، فیلمبردار و...) یک اثر باید از میان «زنان، نژادها و قومیتهای کمنماینده، افراد معلول یا دارای مشکل شنوایی و گرایشهای جنسی جز دگرجنسگرایی» باشند.
*دخالت آشکار در حوزه محتوایی به سبک آکادمی هنری اسکار!
ماجرای دخالت آشکار آکادمی اسکار در روند ساخت آثاری که قرار است در هالیوود تولید شوند، صرفا محدود به مسائل فنی نمیشود بلکه این آکادمی تصمیم گرفته رسما اعلام کند که میخواهد در محتوای آثار متقاضی حضور در این رویداد نیز دست ببرد! در یکی دیگر از شاخصههای مربوط به فیلمهای مدعی حضور در جمع بهترین فیلم، به محورهای داستانی این آثار اشاره شده است. بر این اساس محوریت داستان باید درباره یکی از شاخههای زیر باشد؛ «زنان، نژادها و قومیتهای کمنماینده، افراد معلول یا دارای مشکل شنوایی و گرایشهای جنسی جز دگرجنسگرایی». یعنی نهتنها حداقل یکی از عوامل این آثار باید از میان همجنسگرایان انتخاب شود بلکه یکی از شاخصههای قبولی در اسکار، پرداختن به موضوع همجنسگرایی خواهد بود!
* ناگهان پرده برانداختهای یعنی چه؟
آکادمی اسکار در شرایطی در 4 شاخص A و B و C و D سعی کرده به بهانه اعتراضات چند سال اخیر به عدم تنوع نژادی و جنسیتی در آثار هالیوودی به نوعی با برقراری این نظم جدید شرایط را به سمت شرایط ایدهآل ببرد که اولا تعیین همین شرایط جدید خود مهر تاییدی بر همه اعتراضاتی است که در چند سال اخیر درباره نابرابری شدید موجود در هالیوود مطرح شده بود. از سوی دیگر این سیاستهای اعلامی تازه، پرده از ماهیت در ظاهر هنری این آکادمی و جوایز آن برداشت. اگر تا دیروز گروهی از شبهروشنفکران ایرانی مدعی فعالیت رویدادی همچون اسکار فقط در چارچوب مسائل هنری بودند، حالا دیگر رسما باید برای همیشه با طرح چنین استدلالهایی خداحافظی کنند. اسکار ناگهان پرده برانداخته و رویی متفاوت از خود نشان داده است. حالا دیگر بهانهای دست شبهروشنفکران وطنی نیست برای آنکه هر بار که در مقام مقایسه رویدادهای سینمایی داخل ایران با رویدادهای خارج از ایران از منظر ایدئولوژیک میرویم، رویکردهای کاملا هنری اسکار را به رخ مخالفان بکشند!
* آیا ما هم میتوانیم مسیر اسکار را برویم؟
اما فارغ از تغییر و تحولات صورتگرفته در مسیر فعالیت آکادمی اسکار در سالهای آینده، یکی از سوالات جدی پس از انتشار خبر این تغییرات، مقایسه این شرایط با شرایط حاکم بر سینمای ایران است. در شرایطی که بسیاری از سینماگران ایرانی در همه این سالها با متهم کردن جشنواره فیلم فجر به داشتن رویکردهای ایدئولوژیک، سعی در تحقیر این رویداد داشتهاند، حالا اسکار زمین این بازی را از اساس تغییر داده است. سوال جدی این روزها از سینماگران ایرانی میتواند این باشد که آیا میشود سال آینده، جشنواره فیلم فجر نیز همچون اسکار با صدور یک بیانیه اعلام کند که مثلا از این به بعد باید حتما 50 درصد از آثار حاضر در جشنواره فیلم فجر، رویکردهایی مطابق با انقلاب اسلامی، دفاعمقدس، زندگی نیروهای انقلاب و حوادث مهم تاریخ انقلاب اسلامی داشته باشد؟ آیا اتخاذ چنین تصمیمی باز هم از سوی برخی اهالی سینما با برچسبهایی همچون «جشنواره دولتی» روبهرو میشود؟ پس در این شرایط نظر این گروه در ارتباط با تصمیمات اخیر اسکار به عنوان معتبرترین رویداد سینمایی جهان چیست؟ سوالاتی که پاسخ به آنها قطعا شما را با ابعاد وسیعتری از تناقضات جریان شبهروشنفکری سینمای ایران آشنا خواهد کرد.
ارسال به دوستان
در نشست خبری سومین پویش ملی مشق احسان عنوان شد
5 هزار گروه جهادی پای کار «مشق احسان»
مدیر عامل بنیاد احسان در نشست خبری سومین پویش «مشق احسان» گفت: امسال به دلیل شیوع کرونا بستههای مشق احسان را هوشمند کردهایم تا بتوانیم محتوای خوب آموزشی را از طریق آن در اختیار دانشآموزان بگذاریم. به گزارش «وطن امروز»، نشست خبری سومین پویش ملی مشق احسان با حضور محمد ترکمانه، مدیر عامل بنیاد احسان و سعید حسینی، دبیر پویش «مشق احسان» برگزار شد. ترکمانه در ابتدای این نشست با اشاره به تلاش این پویش برای برقراری عدالت اجتماعی گفت: «یکی از اقداماتی که ستاد اجرایی فرمان امام بعد از حوزه سختافزاری در حوزه آموزش دنبال کرده بحث راهاندازی پویش مشق احسان است که بر عدالت آموزشی تمرکز کرده و ۳ سال است که این پویش برگزار میشود و بزرگترین و موثرترین پویش به شمار میرود». مدیر عامل بنیاد احسان با اشاره به تفاوتهای «مشق احسان» در سال جاری گفت: «تا امروز یک میلیون نفر در پویش مشق احسان مشارکت کردهاند و طی ۲ سال گذشته 400 هزار بسته آموزشی از این طریق توزیع شده است، البته امسال به دلیل شیوع کرونا بستههای مشق احسان را هوشمند کردهایم تا بتوانیم محتوای خوب آموزشی را از طریق آن در اختیار دانشآموزان بگذاریم. بهرغم اینکه در استان تهران موسسات زیادی برای تقویت دانشآموزان از لحاظ محتوایی وجود دارد اما بسیاری از دانشآموزان در استانهای محروم دسترسی به این موسسات ندارند، از این رو امسال هدفگذاری کردیم در این حوزه نیز ورود کرده و بتوانیم محتوای مورد نیاز را تامین کنیم». مدیر عامل بنیاد احسان به مساله فرهنگسازی از طریق «مشق احسان» نیز اشاره و اظهار کرد: «هدف بعدی ما نیز فرهنگسازی بوده، چرا که پیشتر اکثر المانهای به کار رفته در نوشتافزارها خارجی بود درحالی که ما بزرگترین اسطورههای ملی و فرهنگی را داشته و در کنار آن شهدای بسیاری نیز داریم اما در این زمینه دچار فقر بودیم. امسال تلاش کردیم حتی یکی از حروف لاتین نیز داخل بستههای توزیعی نوشتافزار وجود نداشته باشد».
ترکمانه با تاکید بر اینکه در حال ذائقهسازی برای دانشآموزان هستیم، گفت: بستههای هوشمند امسال چند ویژگی دارد که یکی از آنها بحث استعدادیابی دانشآموزان است. بسیاری از دانشآموزان ما در مناطق محروم استعدادهای خوبی دارند اما چون در منطقه محروم هستند به این استعدادها توجه نمیشود، از این رو گروههای جهادی را برای این منظور فعال کردیم. همچنین در جلد نوشتافزارهای امسال با استفاده از تکنولوژی واقعیت افزوده تلاش کردیم زندگینامه و خاطرات شهدا در اختیار دانشآموزان قرار گیرد. در ادامه این نشست سعید حسینی، دبیر سومین پویش ملی «مشق احسان» نیز در سخنانی با بیان اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا تلاش کردهایم علاوه بر تامین نوشتافزار، سایر حوزههای مرتبط با آموزش را نیز پوشش دهیم، گفت: تا سال گذشته یک میلیون و 400 دانشآموز نیازمند داشتیم اما امسال با توجه به شرایط اقتصادی این میزان به ۲ میلیون دانشآموز رسیده، البته این بدان معنی نیست که اگر به آنها کمکی نشود از تحصیل باز میمانند، بلکه پویش مشق احسان درصدد کمک به آنهاست. ویژگی مشق احسان این است که با مشارکت گروههای مردمی و جهادی دنبال میشود و تا امروز 5000 گروه جهادی پای کار آمدهاند، البته امسال برای نخستینبار بحث توزیع را نیز هوشمند کردهایم تا از موازیکاری در مناطق مختلف جلوگیری شود. حسینی در پایان همچنین به توجه ویژه سومین پویش «مشق احسان» به مساله کرونا و شرایط فعلی کشور نیز اشاره کرد و گفت: برای روی جلد نوشتافزارها علاوه بر المانهای مربوط به شهدا و قهرمانان کشور، بحث مدافعان سلامت و موضوع کرونا را نیز در نظر گرفتهایم.
ارسال به دوستان
سرپرست «تئاتر شهر» منصوب شد
ابراهیم گلهدارزاده با حکم مدیرکل هنرهای نمایشی، سرپرست مجموعه تئاترشهر شد. به گزارش ایرنا، قادر آشنا در حکم انتصاب ابراهیم گلهدارزاده به عنوان سرپرست مجموعه تئاترشهر نوشت: مجموعه تئاترشهر به عنوان بزرگترین مکان اجرای نمایش کشور همواره جایگاه ویژهای در تولید و اجرای آثار نمایشی داشته و یادگارهای مانایی از هنرمندی بزرگان تئاتر این سرزمین را در خاطره کهن خود ثبت کرده است. در این حکم آمده است: این مجموعه هنری به واسطه حضور و فعالیت هنرمندان و گروههای نمایشی و مراجعه مخاطبان و بهرهمندی از آثار هنری، اعتباری دوچندان گرفته است و بیشک مدیریت این مکان مستلزم درایت و تدبیری هنرمندانه است. از این رو ضرورت دارد با برنامهریزی صحیح بهترین تصمیمها گرفته شود. مدیریت مجموعه تئاترشهر پیش از انتصاب ابراهیم گلهدارزاده به عنوان سرپرست، بر عهده سعید اسدی بود.
ارسال به دوستان
تلویزیون
«نردبان» شبکه مستند به استقبال روز ملی سینما رفت
جدیدترین قسمت برنامه «نردبان» به استقبال روز ملی سینما رفته و ویژهبرنامههای متنوعی را با حضور مستندسازان برجسته ایرانی و خارجی تدارک دیده است. به گزارش «وطن امروز»، دهمین قسمت از فصل جدید برنامه تلویزیونی «نردبان» جمعهشب روی آنتن شبکه مستند میرود. این قسمت از برنامه نردبان که همزمان با روز ملی سینما روی آنتن میرود، ویژهبرنامههای متنوعی را با حضور مستندسازان ایرانی و خارجی تدارک دیده است. ارد عطارپور، کارگردان برجسته سینمای مستند، با حضور در برنامه نردبان از تجربه چند دهه مستندسازی خود گفته و آرش اسحاقی، دبیر انجمن صنفی کارگردانان و مستندسازان درددلهای کارگردانان مستند را بیان کرده است. در بخش بینالملل نیز نردبان با ۲ مستندساز مشهور خارجی گفتوگو کرده است. راس مکالوی و ورنر هرتزوگ، ۲ سینماگر بینالمللی و شناختهشده در گفتوگو با حامد شکیبانیا درباره سینمای مستند ایران و جهان صحبت کردند. علاوه بر این، جمعی از مستندسازان کشور در ویدئوهایی این روز را تبریک گفتهاند؛ نسیم نجفی، فرناز جورابچیان، محدثه گلچینعارفی، مهدی نورمحمدی، صدیقه خدایی و... روز ملی سینما را تبریک گفتند.
***
خوانندگان فصل سوم سریال «از سرنوشت» انتخاب شدند
سومین فصل سریال تلویزیونی «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان ساخته شد. به گزارش «وطن امروز»، تدوین و صداگذاری فصل سوم سریال «از سرنوشت» به کارگردانی محمدرضا خردمندان و تهیهکنندگی اکبر تحویلیان به پایان رسید. حجت اشرفزاده خواننده نماهنگهای این سریال است. امین بانی هم تیتراژ پایانی آن را میخواند. فصل اول این مجموعه به کارگردانی محمدرضا خردمندان و فصل دوم به کارگردانی علیرضا بذرافشان سال گذشته پخش شد. این سریال به اتفاقات دوران نوجوانی ۲ شخصیت اصلی یعنی هاشم و سهراب میپردازد که ایفای نقش آنها را دارا حیایی و کیسان دیباج بر عهده دارند. «از سرنوشت» در ۵۰ قسمت به قلم محمدمهدی سلطانی، روحالله صدیق و سارا خسروآبادی نگاشته شده است.
ارسال به دوستان
نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت حضوری برگزار نمیشود
برگزاری حضوری هفتادودومین نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت به دلیل شیوع کرونا لغو شد. به گزارش «وطن امروز»، بخش فیزیکی نمایشگاه بینالمللی کتاب فرانکفورت در سال جاری به دلیل محدودیتهای سفر ناشی از بیماری همهگیر کرونا لغو شد. در این دوره از نمایشگاه برای نخستینبار علاقهمندان به فرهنگ و هنر میتوانند به صورت مجازی در این رویداد بینالمللی شرکت کنند و از برنامههای این نمایشگاه که شامل پخش زنده مراسم روز نمایشگاه کتاب دیجیتال (۱۷ اکتبر)، پخش زنده سخنرانیها، پخش و برگزاری ۸۰ رویداد زنده و همچنین پخش زنده مراسم اهدای جوایز کتاب در سطح شهر فرانکفورت است، بهرهمند شوند. نمایشگاه مجازی فرانکفورت شامل برنامههایی متنوع از قبیل بستر جدید مجازی حق نشر فرانکفورت، مجموعه رویدادهای مجازی رایگان برای متخصصان صنعت نشر (۱۲ تا ۱۵ اکتبر) و... است. لازم به ذکر است برای شرکت در رویدادها، ثبتنام در بخش «کتاب من» نمایشگاه مجازی الزامی است. این کار اواسط سپتامبر از طریق سایت نمایشگاه (www.buchmesse.de) امکانپذیر است.
ارسال به دوستان
تمدید نمایشگاه نقاشیهای عاشورایی «همپای نور»
نمایشگاه نقاشیهای عبدالحمید قدیریان با عنوان «همپای نور» به مدت یک هفته تا ۲۶ شهریورماه در موزه هنرهای معاصر فلسطین تمدید شد. به گزارش «وطن امروز»، نمایشگاه نقاشی و حجم «همپای نور» با موضوع واقعه کربلا تا ۲۶ شهریورماه در موزه فلسطین فرهنگستان هنر برپا خواهد بود. در این نمایشگاه ۳۲ اثر نقاشی با تکنیک رنگ روغن و یک تابلو طراحی در کنار ۶ اثر حجم که دربرگیرنده تازهترین آثار عبدالحمید قدیریان است در معرض دید علاقهمندان قرار گرفته است. عبدالحمید قدیریان در «همپای نور» که ادامهای بر نمایشگاه پیشین این هنرمند با عنوان «آسمان حسین» با محور روزهای محرم و عاشورا و تاسوعای حسینی است، تلاش کرده با ۲ عنصر تکرارشونده در تمام نقاشیهای خود یعنی «آسمان» و «نور» مخاطب را به درک و فهم تازهای از قیام امام حسین(ع) دعوت کند. نمایشگاه «همپای نور» تا ۲۶ شهریورماه همه روزه از ساعت ۱۰ صبح الی ۱۸ بعدازظهر جز روزهای تعطیل در موزه هنرهای معاصر فلسطین به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان بزرگمهر، نبش خیابان برادران شهید مظفر، پلاک ۷۴ برپا خواهد بود.
ارسال به دوستان
رئیس حوزه هنری خبر داد
برگزاری قطعی مراسم پایانی «هفته هنر انقلاب اسلامی»
رئیس حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی از برگزاری اختتامیه «هفته هنر انقلاب اسلامی» به صورت محدود بعد از ایام عزای حضرت سیدالشهدا(ع) خبر داد. به گزارش مهر، محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری درباره برگزاری مراسم پایانی «هفته هنر انقلاب اسلامی» گفت: مراسم پایانی این رویداد با رعایت کامل موازین بهداشتی به طور قطعی برگزار خواهد شد. وی توضیح داد: قطعا درباره شیوههای برگزاری این رویداد وقتی به نتیجه نهایی رسیدیم، اطلاعرسانی جزئیتری خواهد شد اما احتمالا بعد از ایام عزای حضرت سیدالشهدا(ع) به صورت محدود اختتامیه را برگزار میکنیم و در همان مراسم، برگزیدگان بخشهای مختلف اعلام خواهند شد. بر این اساس، جواد افشار برای کارگردانی سریال «گاندو» و واکنش هنری بهنگام به اتفاقات سیاسی روز، صابر شیخرضایی برای طراحی و اجرای دیوارنگارههای ضداستکباری لانه جاسوسی و تولید پوستر برای شهادت سردار سلیمانی، غلامرضا صنعتگر برای خوانندگی تصنیفهای «قاسم هنوز زنده است» و «آهای ایران»، محسن کاظمی برای نویسندگی کتاب «نقاشی قهوهخانه» که به عنوان اثر برگزیده جایزه جلال آلاحمد انتخاب شد و حسن روحالامین برای خلق آثاری به مناسبت شهادت حاجقاسم سلیمانی و لشکر فاطمیون و برپایی نمایشگاهی با مضامین دینی و تاریخی در پاریس، بروکسل و برلین، به عنوان ۵ نامزد نهایی چهره سال هنر انقلاب انتخاب شدند. ارسال به دوستان
امضای جمشید هاشمپور پای پوستر «نشان رسول»
آقا رسول جاوادنه شد
به گزارش ستاد اطلاعرسانی شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، به مناسبت زادروز رسول ملاقلیپور، کارگردان برجسته و خلاق سینمای دفاعمقدس و رونمایی از پوستر «نشان رسول»، جمشید هاشمپور و فرهاد قائمیان از بازیگران شناختهشده سینما با حضور در دبیرخانه شانزدهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، ضمن بازدید از دبیرخانه این رویداد سینمایی و گفتوگو با دستاندرکاران، پوستر «نشان رسول» را به نشانه ادای احترام به این فیلمساز فقید سینمای ایران امضا کردند. جمشید هاشمپور که در فیلمهای سینمایی «میم مثل مادر»، «هیوا»، «قارچ سمی» و «مزرعه پدری» حضور داشت، پس از امضای پوستر «نشان رسول» به یاد این سینماگر شاخص سینمای دفاعمقدس نوشت: «آقا رسول جاودانه شد». «همیشه حضور داری آقا رسول» نیز جمله کوتاهی بود که فرهاد قائمیان بازیگر ۳ فیلم «هیوا»، «نسل سوخته» و «قارچ سمی» به یادگار بر این پوستر ثبت کرد. همچنین مهدی عظیمیمیرآبادی، دبیر شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم «مقاومت»، در یادداشتی بر این پوستر، دوستی و ارادت خود به رسول ملاقلیپور را باعث افتخار دانست و پرویز فارسیجانی، دبیر ویژه «نشان رسول»، ملاقلیپور را الگوی همیشگی سینمای انقلاب و دفاعمقدس توصیف کرد. ارسال به دوستان
سریال شهید باهنر دیماه در تهران کلید میخورد
5 شخصیت حزب جمهوری اسلامی در سریال تلویزیونی
سریال «شهید باهنر» دیماه در تهران کلید میخورد و بعد از تصویربرداری در خارج از کشور خودش را برای آنتن تیرماه ۱۴۰۰ تلویزیون آماده خواهد کرد. سریال «راز ناتمام» با شخصیت «کشمیری» سراغ نفوذیهایی میرود که با ظاهر موجه، ضربه میزنند. این روزها تلویزیون سراغ ساخت سریالهای پرتره یا پرداختن به شخصیتهایی رفته که هرکدامشان به تنهایی الگویی تمامعیار برای مسؤولانیاند که در فصل جدید مدیریت در جمهوری اسلامی میتوانند از آن مفاهیم و آرمانهای ارزشمند بهره ببرند. به گزارش تسنیم، علی امانی، یکی از کارگردانان سریال «راز ناتمام» درباره شروع داستان سریال که به زندگی شهید باهنر میپردازد، گفت: داستان از زمانی شروع میشود که شهید باهنر به عنوان نخستوزیر منصوب میشود؛ درام هم بیشتر حول این اتفاقات است. داستان پیچیدگیهای پلیسی دارد که مربوط به پرونده انفجار و حمله تروریستی به سرکردگی شخصی به نام «کشمیری» است. امانی درباره تحقیق و پژوهش درباره شخصیت شهید باهنر، گفت: خوشبختانه گروه محققان و پژوهشگران خوبی داریم که رحمان سیفیآزاد ناظر فیلمنامه و جلالالدین دری هم نویسنده ما است. همه اینها جزو کاربلدهای این عرصهاند. ما حتی کارشناس گذاشتیم و تحقیقاتمان را در اختیار نویسنده (آقای دری) قرار دادیم. اگر یک مقدار هم به تاخیر برخوردیم چون تمرکزمان بر آن است که درام خوبی از آب درآید. او درباره گریم 5 شخصیت اصلی حزب جمهوری اسلامی، افزود: ما حضور خیلی از مسؤولان ردهبالای کشور را داریم، گریمها و طراحیهای صحنه و لباس را به طور جدی دنبال میکنیم تا گریمها و طراحیها واقعیتر دربیاید، چرا که حضور رهبرمان، آیتالله شهید بهشتی، شهید رجایی و حجتالاسلام هاشمیرفسنجانی را به عنوان اعضای حزب جمهوری اسلامی در سریال خواهیم داشت و برای آنها هم بازیگرانی در نظر گرفتهایم. یکی از کارگردانهای سریال درباره جزئیات بیشتر سریال، گفت: صحنه انفجار دفتر نخستوزیری را داریم و بیشتر وارد مقوله مدیریت شهید باهنر در نخستوزیری و آن اتفاقات میشویم. 6 ماه تصویربرداری خواهیم داشت تا بتوانیم سریال را به آنتن 1400 برسانیم. امین امانی، تهیهکننده و یکی از کارگردانهای دیگر سریال «راز ناتمام» نیز با اشاره به لوکیشنهای تهران و ارمنستان، افزود: این سریال در ۲ دوره روایت میشود؛ یکی دهههای 50 و 60 و دیگری زمان حال است که به پرونده «مسعود کشمیری» تروریست و عامل انفجار دفتر نخستوزیری برمیگردد. 80 درصد کار در تهران فیلمبرداری میشود و 20 درصد را هم در ارمنستان تصویربرداری خواهیم کرد. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|