|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
احمد معظمی، کارگردان «خانه امن» در گفتوگو با «وطن امروز» از سختیهای تولید در دوران کرونا گفت
امنیت خانه
عباس اسماعیلگل: سریال تلویزیونی «خانه امن» به کارگردانی «احمد معظمی» قرار است از شنبه ۱۰ آبان روی آنتن شبکه اول سیما برود. این سریال ۵۰ قسمتی به نگارش حسین ترابنژاد در بستری اجتماعی و با روایت قصهای امنیتی و جاسوسی، دست روی تهدیدات منطقهای داعش گذاشته است. این مجموعه روایتی جذاب و پرهیجان از یک پرونده جاسوسی- امنیتی است که لایههایی از عملیات پیچیده مقابله با گروهک تروریستی داعش را روایت میکند. «خانهامن» به نویسندگی حسین ترابنژاد، پس از «سارق روح» و «ترور خاموش»، سومین اثر مشترک ابوالفضل صفری در مقام تهیهکننده، احمد معظمی کارگردان و مرتضی اصفهانی طراح و مشاور پروژه، با موضوعات خاص و هیجانانگیز امنیتی محسوب میشود و در آن حمیدرضا پگاه، پرویز فلاحیپور، امین زندگانی، سیما تیرانداز، سامان صفاری، شهروز ابراهیمی، علیرضا رئیسی، قربان نجفی، حمیدرضا عطایی، کاوه آفاق، سپیده خداوردی و سوگول طهماسبی به ایفای نقش پرداختهاند.
یکی از نکات قابل توجه سریال «خانه امن» خوشاقبالی عوامل تولید آن مبنی بر به پایان رساندن تمام سکانسهای خارج از کشور قبل از آغاز شیوع ویروس کرونا بوده است. کار تصویربرداری لوکیشنهای داخلی سریال هم به پایان رسیده و این مجموعه با بیش از 300 لوکیشن داخلی و خارجی این روزها خود را برای پخش از شبکه یک سیما آماده میکند. مسلما انتظارات از سریال «خانه امن» بسیار بالاست و مخاطبانی که سریال «ترور خاموش» از احمد معظمی را دنبال میکردند، منتظر تماشای سریالی به مراتب جذابتر و مهیجتر هستند بویژه حالا که سازندگان «خانه امن» قصه را وارد پرونده گروهک تروریستی داعش و خانوادههای نیروهای امنیتی کرده و برای این موضوع سراغ ماجراهای واقعی رفتهاند.
انتشار تبلیغات تلویزیونی این سریال و نزدیک شدن به زمان پخش آن بهانهای شد تا برای اطلاع از شرایط سخت تولید سریال «خانه امن» در دوران کرونا، پای صحبتهای احمد معظمی، کارگردان این سریال بنشینیم و از او درباره سختیهای ساخت سریالی درباره پروندههای امنیتی بپرسیم.
***
* سریال «خانه امن» به نوعی سومین سهگانه مشترک شما، آقایان صفری و اصفهانی است؛ در این باره توضیح میدهید؟
بعد از «سارق روح» و «ترور خاموش»، سریال «خانه امن» سومین اثر مشترک ما ۳ نفر است که ۲ کار اول صرفا موضوعات جاسوسی- امنیتی را شامل میشود اما در «خانه امن» به طور مشخص به موضوع داعش پرداختهایم که بدون شک این موضوع برای مردم جذاب خواهد بود؛ در این میان باید به حسین ترابنژاد هم به عنوان یکی از نویسندگان اشاره کرد.
حوزه سریالسازی امنیتی- جاسوسی سالها پیش همانند یک جاده خاکی بود و این تیم چند نفره با همت ابوالفضل صفری، تهیهکننده این جاده خاکی را با سریال «سارق روح» آسفالت کرد و در ادامه با سریالهای «ترور خاموش» و «گاندو» جنس این سریالها به نوعی جور شد و راه را برای دیگران باز کرد.
درباره ابوالفضل صفری باید گفت یکی از باهوشترین تهیهکنندههای تلویزیون است و گروه تولیدیای را انتخاب میکند که مطمئن است خروجی کار نتیجه قابل قبولی خواهد داشت. این تهیهکننده وقتی میبیند در سریالهای «سارق روح» و «ترور خاموش» نتیجه مطلوب گرفته میشود، برای «خانه امن» هم سراغ همین گروه میآید؛ به واقع تهیه کنندهای است که میداند روی چه نیروی انسانی سرمایهگذاری کند که به بهترین نتیجه ممکن دست یابد.
* البته با توجه به حساسیتهایی که بر موضوعات امنیتی- جاسوسی وجود دارد، حتما ساخت آن پیچیدگیهای خاصی را هم دارد؛ کمی از شرایط ساخت «خانه امن» بگویید.
واقعا کارهایی از این جنس کار سادهای نیست و کارگردان ماهها قبل از شروع کار باید با این ذهنیت پروژه را شروع کند و در ذهنش این باور را ثبت کند که تولید این سریالها سود قابل توجهی را نصیب سازندگان اثر نمیکند، زیرا این جنس فیلمنامهها بسیار هزینهبر است و سختی و مشقتهای روند تولید با هیچ هزینهای قابل جبران نیست.
از سوی دیگر نباید فراموش کرد که بخش عمدهای از موفقیت این جنس کارهای امنیتی- جاسوسی مربوط به این است که عوامل دلی و با اعتقاد کار را پیش ببرند، زیرا اگر اینگونه کارها دلی نباشد مردم هم متوجه میشوند و کار را پس میزنند.
* اینکه میگویید این دست کارها باید دلی باشد، کاملا درست است اما تحقیق و پژوهش هم در ارتقای کیفیت این سریالها نقش پررنگی دارد.
در وهله اول باید گفت کارهای امنیتی-جاسوسی به لحاظ حساسیتهایی که وجود دارد، در بحث ایدهپردازی و اجرا نیاز به یک کار گروهی منسجم دارد و از سوی دیگر همانطور که اشاره کردید پژوهش نقش مهمی در فیلمنامههای جاسوسی- امنیتی دارد و ما هم در «خانه امن» چندین سال تحقیق و پژوهش دقیقی بر روی سیناپسهای فیلمنامه داشتهایم.
از سوی دیگر به خاطر حساسیتهای موجود، فیلمنامه را چندینبار بازنویسی کردهایم تا به یک خروجی مطلوب برسیم که ضمن داشتن خصوصیت جذاب بودن و سرگرم کردن مخاطب، پیامهایی را نیز به مخاطب برسانیم، نه اینکه صرفا یکسری قصههای نخنما را برای مخاطبان روایت کنیم. ما برای رسیدن به نقطه مطلوب، ساعتهای متوالی را برای هر سیناپس فیلمنامه جلسات گروهی برگزار کردیم که امیدوارم همه این زحمات به بار بنشیند و خروجی مطلوبی را برای مخاطبان به ارمغان بیاورد.
* تصویربرداری «خانه امن» تمام شده یا شما هم مثل بسیاری از پروژههای تلویزیونی درگیر حاشیههای پیش آمده به خاطر کرونا شدید؟
هنوز تصویربرداری چند سکانس محدود مانده است که طی روزهای آینده به پایان میرسد.
* از آنجا که بخش عمدهای از کار تولید «خانه امن» در دوران شیوع ویروس کرونا انجام شده است، از شرایط و سختیهای روند تولید برایمان بگویید.
ابتدا باید به این نکته اشاره کنم که خوششانسی بزرگی که آوردیم این بود که تمام سکانسهای خارج از کشور سریال را قبل از دوران کرونا به پایان رسانده بودیم اگر نه معلوم نبود چه سرنوشتی برای سریال «خانه امن» رقم میخورد اما خوشبختانه به خیر گذشت اما به محض اینکه کار تولید در داخل کشور را آغار کردیم شیوع ویروس کرونا شروع شد که مسلما شرایط سخت و نفسگیری را سپری کردیم. با رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی و رعایت فاصلهگذاری، کار را پیش بردیم، حتی یک پزشک متخصص هم با حقوق ثابت استخدام کردیم تا همه جوانب را بسنجیم و خدای ناکرده هیچ اتفاقی برای کسی رخ ندهد که خدا را شکر حتی یک نفر هم از عوامل سریال به ویروس کرونا مبتلا نشدهاند.
* پیشبینی خودتان درباره میزان استقبال مخاطبان از سریال «خانه امن» چیست؟
تنها چیزی که میتوانم با قاطعیت بگویم این است که همه عوامل «خانه امن» نهایت تلاش و توان خود را به کار بردند تا اثری به تولید برسانند که لبخند رضایت را بر لب مخاطبان بنشاند که امیدوارم این اتفاق بیفتد و به اثری پربیننده در سیما بدل شود.
ارسال به دوستان
ادامه تعطیلی سالنهای سینما در میان بالا گرفتن دعوا برای دریافت مطالبات از سوی سینماگران
سه هیچ به ضرر وزارت ارشاد!
گروه فرهنگ و هنر: با توجه به اعلام ستاد ملی کرونا، مشاغل گروه 3 و 4 در شهر تهران دارای محدودیت هستند. بر اساس تصمیم ستاد ملی کرونا، محدودیتها در گروه مشاغل ۲، ۳ و ۴ از پنجم آبانماه (دیروز) به مدت یک هفته در ۴۳ شهرستان که در وضعیت قرمز به سر میبرند، اعمال میشود اما در تهران فقط مشاغل ۳ و ۴ شامل محدودیتها بوده و البته شاهد دورکاری ۵۰ درصدی دستگاههای دولتی و اجرایی نیز خواهیم بود. بر این اساس سینما و تئاتر متعلق به گروه شغلی ۳ از گروههای شغلی هم دارای محدودیت است.
این خبر در شرایطی اعلام شده است که روز گذشته خبری در رسانهها منتشر شد که از بالا گرفتن اختلاف میان تهیهکنندگان، دفاتر پخش و سالنداران سینماها حکایت داشت. بر اساس آنچه رسانهها منتشر کردهاند، صاحبان تعدادی از فیلمهای اکرانشده در سال ۹۸ با ادامه تسویه نشدن مطالباتشان از فروش فیلمهای خود از سوی سینماداران و بینتیجه بودن اقدامات سازمان سینمایی، با انتشار بیانیهای اعلام کردند از سینماداران به قوه قضائیه شکایت میکنند. در بخشی از این بیانیه آمده: «نزدیک به یک سال است بخش زیادی از سرمایه و درآمد اکران فیلمها توسط سینمادارها تصاحب شده و متولیان و صاحبان دولتی و ارگانی و خصوصی سالنها به دلایل واهی حاضر به پرداخت حق صاحبان فیلم و تهیهکنندگان نیستند. تصمیمها و تدبیرهای خام و غلط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم نهتنها گرهگشای این معضل نشده، بلکه با بیکفایتی گره کور آن را محکمتر کرده است. اکران این فیلمها پیش از ورود کرونا به کشور به پایان رسیده و فروش حاصل از آن به جیب سینمادارها رفته و عملکرد غیرحرفهای این صنف شرعا و قانونا یک حقکشی آشکار است که منجر به زیان هنگفت مالی و بیانگیزگی در تولید سینما شده است. متاسفانه حتی بهرغم یکپارچه شدن تهیهکنندگان، «اتحادیه صنف تهیهکنندگان» هم هنوز هیچ قدمی در مسیر حل این مشکل جدی برنداشته و بیتوجه از کنار موضوع گذشته است. پس در شرایط کنونی با بیاعتنایی بدهکاران و بیمسؤولیتی متولیان صنفی و دولتی سینما در پرداخت سهم فیلمها، راه و چارهای جز شکایت به قوه قضائیه و مطالبه حقوق پایمالشده همراه با کلیه خسارتهای ناشی از آن در مراجع قضایی نمانده است».
این ماجرا البته روی دیگری نیز دارد؛ بر اساس آنچه علی آشتیانیپور، تهیهکننده سینما و مدیر دفتر پخش سینمایی و از امضاکنندگان این نامه به یکی از رسانهها گفته «مشکل از جایی شروع شد که وزارت ارشاد تصمیم گرفت وام بدهد. در حقیقت این وام، پرداختها را متوقف کرد و بدهی سینماها انبوه شد. قبل از آن با فشار و دوستی هر چه بود، میشد خرد خرد پولمان را بگیریم اما از وقتی که بحث وام پیش آمد هیچ کس هیچ پولی نداد. طبیعتا صاحبان آثار هم نمیتوانند این خسارت را تحمل کنند، چون بسیار سنگین است و سرمایه آنان ماندن یخی زیر نور آفتاب آب شده است».
او البته از این هم گفته که وساطتهایی از سوی وزارت ارشاد و خانه سینما شده اما به نتیجه نرسیده است: «متأسفانه با وجود اینکه بارها جلساتی را با مسؤولان ارشاد و خانه سینما داشتیم اما کارآمد نبود، زیرا تنها وعده داده میشد که این پول را تا چند روز دیگر آماده میکنیم اما هیچ اتفاقی نیفتاد. آخرین جوابی که شنیدیم این بود که پول آماده است اما سینماها نمیآیند سند بگذارند و پول را دریافت کنند تا مشکل بدهی دفاتر پخش حل شود».
حالا در شرایطی که سالنهای سینمای ایران یکی پس از دیگری به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم استقبال مخاطبان از رفتن به سینما در حال تعطیلی است، مالکان آثار نیز خواهان استفاده از حق قانونی خود در زمینه دریافت پولشان از سینماداران هستند و در این میان مشخص نیست چرا وزارت ارشاد سعی نمیکند با اقداماتی جدیتر این حاشیهها را پایان دهد، بویژه آنکه این روزها اخبار متعددی در ارتباط با برگزاری جشنوارههای سینمایی در رسانهها منتشر میشود که قطعا بخشی از این هزینهها غیرضرور، میتوانست بحران فعلی سینمای ایران را پایان دهد. در واقع وزارت ارشاد با وارد نشدن به این بازی، بازنده اصلی است!
ارسال به دوستان
کتاب
سرودههای شاعران در سوگ سردار سلیمانی کتاب شد
کتاب «یحیای به خون خفته» با گردآوری حجتالاسلام والمسلمین اکبر حمیدی توسط انتشارات حنظله منتشر شد. این کتاب شامل سوگسرودههای شاعران در رثای سردار شهید حاجقاسم سلیمانی است. به گزارش مهر، انتشارات حنظله، وابسته به اداره کل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاعمقدس استان البرز، کتاب «یحیای به خون خفته» با گردآوری حجتالاسلام والمسلمین اکبر حمیدی (شایق) را با شمارگان هزار نسخه، ۶۵ صفحه و بهای 11 هزار تومان منتشر کرد. کتاب شامل ۳۱ سوگسروده از شاعران مختلف است که پس از شهادت سردار رشید اسلام حاجقاسم سلیمانی آفریده شدند. علیرضا قزوه، احمد بابایی، اکبر حمیدی، محمدحسین ملکیان، زهرا امیریانکرمی، محمدمهدی عبداللهی، احمد شهریار، نوشین فلاح، مجید بوربور، نغمه مستشارنظامی، سمانه رحیمی، مرتضی دهقانآزاد، بهارک قدیری، محمدعلی یوسفی، مهدی باقرخان (شاعر هندوستانی) و... از جمله شعرایی هستند که سرودههایشان در اینکتاب منتشر شده است.
***
انتشار نخستین رمان نوجوان مؤسسه قدر ولایت
کتاب «گوشهایت را تیز کن» یک کتاب جذاب و جالب از سوالهای کودکان و نوجوانان است که سوالها و پاسخ آنها در قالب رمان بیان شده و رنگ و بوی فلسفه به معنای یافتن جواب سوالها به طور منظم و منطقی پیدا کرده است. به گزارش «وطن امروز»، این رمان را فاطمه شیخالاسلامی نوشته و امیروحید سعیدیفر آن را به گرافیک زیبا آراسته است. میشود گفت این نخستین رمانی است که مؤسسه فرهنگی- هنری قدر ولایت در حوزه کودک و نوجوان منتشر کرده است. این رمان در 126 صفحه با قطع رقعی به قیمت 25000 تومان در دسترس علاقهمندان قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
«بلندترین صدا» از 7 آبان روی آنتن شبکه ۴
مجموعه ۷ قسمتی «بلندترین صدا» محصول 2019 آمریکا، برای نخستینبار روی آنتن شبکه ۴ سیما میرود. به گزارش «وطن امروز»، «بلندترین صدا» نام سریالی بیوگرافی و اجتماعی است که داستان زندگی بنیانگذار فاکسنیوز یعنی راجر ایلز را به تصویر میکشد. راسل کرو، ست مکفارلن، سیهنا میلر، سایمن مکبرنی، آنابل والیس، الکسا پالادینو و نائومی واتس از جمله بازیگران این سریال هستند. گفتنی است دوبله این سریال به مدیریت منوچهر زندهدل در واحد دوبلاژ سازمان صداوسیما انجام شده است و نصرالله مدقالچی، ناصر ممدوح، پرویز ربیعی، فریبا رمضانپور، خسرو شمشیرگران و میرطاهر مظلومی از گویندگان این سریال هستند. سریال «بلندترین صدا» به کوشش واحد تامین برنامه شبکه ۴ سیما از 7 آبانماه هر شب 30 دقیقه بامداد پخش و ساعت 18 بازپخش میشود.
ارسال به دوستان
مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت تغییر کرد
نیکنام حسینیپور به پیشنهاد هیأتمدیره و با حکم رئیس هیأت امنای مؤسسه هنرمندان پیشکسوت به عنوان مدیر عامل این مؤسسه منصوب شد. به گزارش «وطن امروز»، با توجه به استعفای سیدمحمد طباطباییحسینی، به پیشنهاد هیأتمدیره مؤسسه هنرمندان پیشکسوت و با حکم سیدمجتبی حسینی، معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس هیأت امنای مؤسسه، نیکنام حسینیپور به عنوان مدیرعامل مؤسسه هنرمندان پیشکسوت منصوب شد. حسینیپور از مدیران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است که پیش از این مدیرعامل خانه کتاب بود که با ادغام این مؤسسه با بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان، اواخر خرداد گذشته از خانه کتاب خداحافظی کرد.
ارسال به دوستان
«دزد صادق» آرام آرام گیشه را میگیرد
لیام نیسن با «دزد صادق» بار دیگر صدرنشین گیشههای فروش سینماهای آمریکا شد. به گزارش مهر به نقل از ورایتی، «دزد صادق» تریلری با بازی لیام نیسن بار دیگر برنده گیشه داخلی آمریکا شد و این در حالی بود که از نمایش در ۲۵۰۲ سالن سینما تنها 4/2 میلیون دلار فروخت. این فیلم اگرچه ۴۴ درصد به نسبت ۳ روز اول اکرانش کاهش مخاطب داشت اما در مجموع در ۱۰ روز اول اکرانش 5/7 میلیون دلار فروخته است. استودیو سازنده فیلم گفته باور داشتهاند که اکران چنین فیلمی در این مقطع زمانی میتواند این فیلم را چندین هفته در سینماها نگه دارد و اکنون ۲ هفته صدرنشین شدن در فهرست فروش، نشاندهنده همین امر است. این در حالی است که سینماهای شهر نیویورک، لسآنجلس و سنفرانسیسکو هنوز بسته هستند. با وجود اینکه از نظر مجوز قانونی ۸۵ درصد سینماهای آمریکا اجازه فعالیت دارند اما در واقع تنها ۴۹درصد سالنهای سینما کار میکنند. علاوه بر این ساعتهای کار سینماها کاهش یافته و ظرفیت پذیرش تماشاگر نیز برای فاصلهگیری اجتماعی کم شده است. «جنگ با پدربزرگ» فیلم خانوادگی با بازی رابرت دنیرو نیز با کاهش ۲۵ درصدی مخاطب از نمایش در ۲۳۴۵ سالن سینما 9/1 میلیون دلار دیگر فروش کرد و در مجموع فروشش را از نمایشی ۱۷ روزه به 7/9 میلیون دلار رساند.
ارسال به دوستان
2900 فیلم از فیلمسازان بسیجی در شانزدهمین جشنواره مقاومت
بیش از ۱۰ هزار اثر به جشنواره فیلم مقاومت رسید
با پایان مهلت ارسال آثار به شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، ۱۰۰۴۹ اثر به دبیرخانه این رویداد سینمایی رسید. به گزارش «وطن امروز»، همزمان با به پایان رسیدن مهلت ارسال اثر به شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت، دبیرخانه این رویداد سینمایی آخرین آمار آثار رسیده به جشنواره را اعلام کرد. بر همین اساس، تا پایان روز سیام مهرماه، در بخش مسابقه اصلی 4072 اثر، در بخش روایت قلم 636 اثر، در بخش سیدالشهدای مقاومت 768 فیلم، در بخش نقد، تحلیل و پژوهش 121 اثر و در بخش فیلمسازان بسیجی 2900 فیلم به دبیرخانه این دوره از جشنواره رسید. شایان ذکر است در مرحله نخست برگزاری جشنواره نیز 210 اثر به بخش جشنواره جشنوارهها و 1342 اثر هم به بخش مدافعان سلامت شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت ارسال شده بود. بنابراین مجموع آثار رسیده به این دوره از جشنواره مقاومت از زمان انتشار فراخوان تا پایان مهلت ارسال آثار 10049 اثر است. مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بینالمللی فیلم مقاومت یکم تا هفتم آذرماه همزمان با هفته بسیج در بخشهای «مسابقه اصلی»، «سیدالشهدای مقاومت»، «روایت قلم»، «نقد، پژوهش، تحلیل» «فیلم به معنای مطلق» و انتخاب برگزیدگان ملی «فیلمسازان بسیجی» به دبیری مهدی عظیمیمیرآبادی برگزار میشود. ارسال به دوستان
دبیر اجرایی جایزه جلال:
خبرنگاران برترین آثار ادبی دفاعمقدس را انتخاب میکنند
دبیر اجرایی جایزه ادبی جلال از انتخاب برترین آثار ادبی دفاعمقدس با داوری خبرنگاران و اهالی رسانه در این دوره جایزه خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، بهروز جلالی، دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد گفت: با موافقت اعضای هیأت علمی، آثار برتر 40 سال ادبیات داستانی دفاعمقدس با کارشناسی و داوری خبرنگاران و نمایندگان رسانهها انتخاب و در اختتامیه جایزه جلال معرفی و تقدیر خواهند شد. جلالی پیرامون شیوه داوری در این بخش گفت: قرار است در انتخاب اولیه توسط خبرنگاران و نمایندگان رسانهها در حوزه کتاب و ادبیات بین 80 تا 120 اثر از میان رمان، مجموعه داستانکوتاه، مستندنگاری و نقد ادبی با موضوع و مضمون دفاعمقدس انتخاب شود. وی افزود: در مرحله نهایی نیز ۳ نفر از داوران مرحله نخست، ۳ پیشکسوت خبر و فعال رسانه حوزه کتاب و ادبیات در کنار دبیر علمی، دبیر اجرایی و نماینده هیأت علمی، آثار برگزیده را انتخاب خواهند کرد. دبیر اجرایی سیزدهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد در پایان گفت: «40 سال ادبیات داستانی دفاعمقدس» به عنوان بخش ویژه سیزدهمین جایزه ادبی جلال آلاحمد برگزار میشود. بنابراین پیشنهاد میشود با توجه به اهمیت جایگاه دفاعمقدس در تاریخ ادبیات معاصر ایران، «بخش ویژه 40 سال شعر دفاعمقدس» نیز در پانزدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر گنجانده شود. ارسال به دوستان
تازهترین خبرها از ۲ پروژه تلویزیونی که کارگردانان پیشکسوت در حال ساخت آنها هستند
«رعد و برق» با افخمی و «سنجرخان» با لطیفی
تلویزیون در چند مدت اخیر سعی کرده یک بار دیگر سراغ چهرههای سرشناسی برود که زمانی در ساخت پرمخاطبترین سریالهای تلویزیون موثر بودند؛ از جواد رضویان و سیامک انصاری گرفته که سریال جدیدشان بتازگی راهی آنتن شبکه سوم سیما شده تا بهروز افخمی و محمدحسین لطیفی که زمانی سازنده سریالهای شاخص تلویزیون بودند. تازهترین خبرها در ارتباط با پروژههایی که چهرههای سرشناس در دست دارند اینکه محمدحسین لطیفی قصد دارد سریال «سنجرخان» را بسازد. او در گفتوگوی اخیرش درباره این پروژه گفت: «در حال حاضر روی پروژهای در سنندج کار میکنم تا یاد یک قهرمان کرد زنده شود. من پیشنهادهای بسیار بالاتر از هزینه دستمزد کار فعلیام داشتم اما ترجیح دادم روی این پروژه برای قهرمان ملی فعالیت کنم. سریال «سنجرخان» درباره زندگی یک قهرمان ملی کرد است که ساخت آن از نیمه آبانماه کلید خواهد خورد. روایتگران تاریخ درباره شخصیت سنجرخان کوتاهی کردهاند. سنجرخان قهرمان ملی کرد با میرزا کوچک خان همدوره است و روسها را در تپه روسی کردستان در آخرین روزهای حکومت احمدشاه شکست داده است. این سریال درام بر پایه فداکاریها و غیرت سنجرخان کرد ساخته خواهد شد».
کارگردان سریال موفق «صاحبدلان» همچنین از بازیگری هنرمندان کرد در سنجرخان خبر داد و گفت: تعدادی بازیگر چهره هم در این سریال ایفای نقش خواهند کرد. خبر دیگر در ارتباط با این پروژهها مربوط به سریال «رعد و برق» بهروز افخمی میشود. تصویربرداری مجموعه تلویزیونی «رعد و برق» در مناطق مختلف از جمله منطقه صفر مرزی انجام شده است و شهرام قائدى، محمد فیلی، مختار سائقی، سام کبودوند و... مقابل دوربین بهروز افخمى رفتهاند. داوود هاشمی، تهیهکننده این مجموعه از ادامه تصویربرداری «رعد و برق» در گرگان خبر داد و تأکید کرده است: «تاکنون ٦٠ درصد از تصویربرداری این سریال در مناطق مختلف از جمله مراوه تپه (نقطه صفر مرزی)، آققلا و... انجام شده است. گروه تولید جهت ادامه تصویربردارى به اهواز و لرستان خواهند رفت».
سریال «رعد و برق» به سفارش شبکه ۵ سیما تهیه و تولید میشود و بر اساس آنچه تهیهکننده این سریال گفته، در این پروژه شاهد کمک و همکاری مدیران وزارت نیرو در گرگان، جمعیت هلالاحمر گرگان، شهردارى و شوراى شهر گرگان، سازمان آتش نشانى گرگان و آققلا، اداره گاز گرگان و اداره منابع طبیعی، سپاه پاسداران گرگان و... بودیم و امیدواریم این همکاریها ادامه داشته باشد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|