|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نگاهی به نظرسنجی اخیر صدا و سیما و قرار گرفتن شبکه «آیفیلم» در میان شبکههای پرمخاطب
سلیقه مردم روی آنتن «آیفیلم»
عباس اسماعیلگل: بر اساس نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی از مخاطبان سیما، شبکه آیفیلم که اغلب زمان خود را به پخش سریالهای پخش شده از سایر شبکهها اختصاص میدهد، با قرار گرفتن در رتبه چهارم پرمخاطبترین شبکههای سیما بالاتر از شبکههایی چون 2، 4 و نسیم قرار گرفته است. این شبکههای سراسری با بودجه چندین برابری نسبت به شبکه آیفیلم با افت کاهش مخاطب در فصل تابستان روبهرو شدهاند که این مساله نکته مهمی است و نیاز به آسیبشناسی از سوی مدیران معاونت سیما دارد. اما نکته مهمتر اینجاست که شبکه آیفیلم با بازپخش سریالهای پرمخاطب توانسته گوی سبقت را از سایر شبکههای سراسری برباید. فارغ از تحلیل این موضوع که در ادامه گزارش در مصاحبه با شیدا اسلامی، مدیر روابط عمومی معاونت برونمرزی صداوسیما مفصلا به آن پرداخته شده است، این مساله باید مورد توجه فیلمسازان و مدیران شبکههای مختلف قرار گیرد که سریالهایی را که در شبکه آیفیلم پرمخاطب میشوند زیر ذرهبین قرار دهند تا به سلیقه واقعی مخاطبان نزدیکتر شوند.
همانطور که گفته شد درباره سازوکار شبکه آیفیلم طی سالهای اخیر با مدیر روابط عمومی معاونت برونمرزی صداوسیما به گفتوگو نشستهایم.
مدیر روابط عمومی معاونت برونمرزی صداوسیما در ابتدا گفت: در آخرین و جدیدترین نظرسنجی مرکز تحقیقات صداوسیما که مبتنی بر مقایسه مؤلفههای جذب مخاطب در تابستان 1399 در مقایسه با همین مولفهها در تابستان 98 است ۲ نکته مربوط به شبکه آیفیلم بیشتر از نکات دیگر نیازمند بررسی و بازنگری است تا در نتیجه نگاه شفافتری به شبکه آیفیلم از سوی مخاطبان داشته باشیم.
شیدا اسلامی ادامه داد: نخستین محور این نظرسنجی، رتبه چهارم شبکه آیفیلم در میان پرمخاطبترین شبکههای صداوسیما است؛ این شبکه توانسته رتبه چهارم را در جذب مخاطب داشته باشد. درباره این موضوع باید این مساله را حتما درنظر داشت که شبکه آیفیلم یک شبکه تامینی محسوب میشود و اغلب زمان کنداکتور خود را به بازپخش سریالهای پخش شده سایر شبکههای سیما اختصاص میدهد. از سوی دیگر سطح تولید سریال و فیلم در شبکه آیفیلم نسبت به سایر شبکهها در حد بسیار پایینی قرار دارد و این شبکه یکی از شبکههای زیرمجموعه معاونت برونمرزی است و تعداد سریالهای تولید شده این معاونت که برای نخستین بار از شبکههای این معاونت پخش میشود، تعدادش در کنداکتور پخش شبکه آیفیلم بسیار پایین است و این موضوع بیش از همیشه این موضوع را یادآوری میکند که شبکه آیفیلم یک شبکه تامینی موفق به شمار میرود. وی در ادامه خاطرنشان کرد: از آنجا که شبکه آیفیلم یک شبکه تامینی است، شاید برای خیلیها جای سوال باشد چرا این شبکه همیشه در نظرسنجیهای صداوسیما جزو شبکههای پرمخاطب قرار میگیرد و در نظرسنجی اخیر هم چهارمین شبکه پرمخاطب سیما شده است. البته به ظاهر شاید برخیها در ابتدا تصور کنند شبکه آیفیلم به عنوان یک شبکه تامینی به صرف بازپخش سریالهای پرمخاطب سایر شبکههای سیما توانسته به این موفقیت دست پیدا کند اما به واقع پشت پرده این موفقیت یک تیم حرفهای قرار دارد که اولا سیاستگذاری کلی را انجام میدهد و برای آنکه چه سریالی در چه زمانی روی آنتن شبکه آیفیلم برود، تصمیمگیری میکند و این افراد تعیین میکنند رنگآمیزی کنداکتور شبکه به چه شکلی باشد و آرایش پخش سریالها به لحاظ محتوایی و مضمونی بر اساس سلیقه اقشار مختلف مخاطبان انجام میشود. از سوی دیگر انتخاب ساعت پخش سریالها هم در کنار توجه به مناسبتهای ملی- مذهبی از اهمیت ویژهای برای اتاق فکر کنداکتور شبکه آیفیلم برخوردار است.
مدیر روابط عمومی معاونت برونمرزی صداوسیما همچنین به تغییر نحوه پخش سریالهای شبکه آیفیلم در چندوقت اخیر اشاره کرد و گفت: آیفیلم چند وقتی است که هر دو قسمت سریالهای ویژه شبانه را در قالب یک قسمت روی آنتن میبرد به طوری که هر شب ۲ قسمت از سریال ویژه شبکه را برای مخاطب پخش میکند و این موضوع هم برای تامین خواسته ذائقه مخاطبانی که دوست دارند تماشای قسمتهای مختلف یک سریال را در زمان کوتاهتری به پایان برسانند، در نظرگرفته شده است و به نظر میرسد این تغییر ساده و در عین حال جذاب به رضایت مخاطبان از پخش سریال شبانه شبکه آیفیلم کمک بسیاری کرده است.
اسلامی در پاسخ به اینکه سریالهای طنز چه جایگاهی در کنداکتور شبکه آیفیلم دارد، گفت: کنداکتور شبکه آیفیلم همواره سریالهای مختلف طنز را در پخش مدنظر دارد و اتاق فکر به همراه اعضای سیاستگذاری کنداکتور شبکه همیشه انتخاب سریالهای طنز جذاب و فاخر را مدنظر قرار میدهند و از این دست سریالها را برای قرار گرفتن در بهترین ساعت کنداکتور شبکه انتخاب میکنند.
وی در بخش دیگری از صحبتهایش به متفاوتترین برنامه شبکه آیفیلم اشاره کرد و افزود: یک نکته قابل تأمل آنکه شبکه آیفیلم یکی از جذابترین مسابقههای تلویزیون را هم روی آنتن میبرد و مسابقه پرمخاطب «نما به نما» چند سالی است با عناوین مختلف در کنداکتور پخش شبکه قرار دارد و این مسابقه به لحاظ استمرار پخش طی این سالها در کنار حضور چندین مجری توانمند و شناخته شده به یکی از برنامههای پرمخاطب تبدیل شده است و مواردی چون پرداخت آنلاین جوایز به برندگان این مسابقه زنده تلفنی به پرمخاطبتر شدن این مسابقه کمک شایانی کرده است.
اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: شبکه آیفیلم بر اساس شعارش که «آیفیلم دوست خانواده من» است، سعی کرده به مؤلفههایی درباره آرایش کنداکتور شبکه بپردازد که همه اقشار خانواده را بتواند راضی نگه دارد و این موضوع در ایام شیوع بیماری کرونا که اعضای خانواده به لحاظ شرایط سخت کرونایی، بیشتر در کنار هم هستند بیشتر از همیشه رعایت شد، زیرا اعضای خانواده در دوران کرونا مجبورند اوقات بیشتری را در منزل بگذرانند و به همین خاطر نیازمند تماشای برنامههای سرگرم کنندهای هستند تا با خیال راحت در کنار همه اعضای خانواده وقت خود را به بهترین شکل ممکن سپری کنند.
وی در ادامه به مهمترین اتفاق شبکه آیفیلم اشاره و تصریح کرد: تغییرات گسترده گرافیک شبکه آیفیلم که با اچدی شدن شبکه همزمان شده است، موجی ایجاد کرده تا احترام شبکه آیفیلم به مخاطبان را به حد اعلا برسانیم، زیرا با بالا رفتن کیفیت پخش سریالها به خاطر اچدی شدن، مخاطبان میتوانند تصاویر را با شفافیت بیشتری دریافت کند. اسلامی افزود: در اغلب نظرسنجیهای صداوسیما، شبکه آیفیلم مقام دوم را به خود اختصاص داده و همیشه جزو ۳ شبکه برتر به لحاظ مخاطب بوده است. شبکه آیفیلم پایه کار خود را بر پخش گلچین سریالهای سایر شبکههای سیما قرار داده است و از آنجا که آیفیلم به عنوان نخستین شبکه تخصصی پخش سریالهای تلویزیونی محسوب میشود، این مساله کاملا اجتنابناپذیر است.
وی درباره پرمخاطبترین سریال شبکه آیفیلم طی سالهای اخیر گفت: از آنجا که شبکه آیفیلم سریالهای جذاب و پرمخاطبی را برای کنداکتور انتخاب میکند، همیشه در نظرسنجیها سریالهای این شبکه جزو پرمخاطبترین سریالهای پخش شده بوده است، چنانکه طبق نظرسنجی اخیر سریال «مختارنامه» در تابستان 99 پرمخاطبترین سریال شبکه آیفیلم بوده است. اسلامی گفت: شبکه آیفیلم در تابستان 98 با 40 درصد مخاطب رتبه سوم را داشت و در تابستان 99 با 43 درصد رتبه چهارم را به خود اختصاص داده، با این حال به لحاظ مخاطبان نسبت به تابستان 98 رشد داشته است.
وی در پایان گفت: یکی از نکات قابل توجه این نظرسنجی به یکی از چالشیترین پرسشها از مخاطبان بازمیگردد، در این قسمت از نظرسنجی از مخاطبان پرسیده شده است اگر قرار باشد فقط یک شبکه را برای تماشا انتخاب کنند کدام شبکه است که شبکه آیفیلم با 15 درصد پس از شبکه سوم سیما در رتبه دوم قرار گرفته است. این موضع نشاندهنده آن است که مردم نیاز شدیدی به برنامههای نشاطآور و سرگرمکننده دارند.
ارسال به دوستان
نگاهی کوتاه به کتاب «به اضافه مردم» اثری از روحالله رشیدی
راهنمای مطالعاتی و عملیاتی برای فعالان فرهنگی
محمدصادق شهبازی: کتاب «به اضافه مردم: ده اصل اساسی برای کار فرهنگی» اثری از روحالله رشیدی است که انتشارات «راهیار» چاپ اول آن را در سال 1399راهی بازار نشر کرده است. روحالله رشیدی به سبک همیشگی خود در این کتاب از مبانی آغاز میکند اما در سطح ایدهها نمیماند و به کف خیابان میرسد. مبانی انقلاب اسلامی برای حوزه فرهنگ را در سطحی بالا اما به زبانی ساده بازخوانی میکند، انحرافهای مفهومی و دیگریهای آن را به بررسی میکشاند، تجربه انقلاب اسلامی را در حوزه فرهنگ بازخوانی میکند اما در اینجا متوقف نمیشود و مبانی را به مصادیق کار فرهنگی وصل میکند. بر اساس آن مبانی، جهتگیری درست و آدرسهای غلط را تا سطح فعالیتهای خرد فرهنگی در یک پایگاه بسیج یا مسجد یا تشکل دانشجویی یا هیات یا... بازخوانی میکند. مفاهیمی مثل مردممحوری، مشارکت حداکثری، کار گروهی، هنرمحوری، کار اجتماعی به جای کار جمعی، اولویتمحوری، مسجدمحوری، عملیاتمحوری و عدالتمحوری را در کار فرهنگی بازخوانی کرده و آن مفاهیم را از عرصه انتزاع به واقعیت فعالیتهای فرهنگی کشانده است. با ارجاع به نمونهها نشان داده آدرس غلط و آدرس صحیح چیست. در نهایت هم در فصلی مجزا این امور را درباره یک کار رایج یعنی یادواره شهدا بررسی کرده و نشان داده است با در نظر گرفتن این مفاهیم چگونه میتوان کار را متفاوت کرد. کتاب «به اضافه مردم» هم کتاب مبانی است و هم کتاب کار در فضای عینی و واقعی. کتاب به مثابه عینکی دید مخاطب را نسبت به مبانی و الگوهای کار فرهنگی تغییر میدهد و به سبک کتب مدیریتی و روانشناسی موفقیت، گامبهگام مخاطب را پیش میآورد. دستهبندی خوب ارائه میدهد و در نهایت نیز گامبندی را در هر فصل تصویرسازی میکند.
رشیدی به ما میآموزد چگونه انقلابی بیندیشیم و انقلابی عمل کنیم؛ عمیق اما ساده، دقیق اما جذاب برای مخاطب، عینی اما فراتر از روزمرگیها، مبتنی بر مبانی و اصول اما تغییرگرایانه. این کتاب هم راهنمای مطالعاتی برای کسانی است که میخواهند با مبانی انقلاب آشنا شوند، هم دستورالعملی ساده است برای کسانی که میخواهند انقلابی عمل و فعالیت فرهنگی کنند و هم یک نگاه جامعهشناسانه با ادبیاتی مردمفهم به جامعه ایران و تجربه انقلاب اسلامی است.
گفتنی است کتاب «به اضافه مردم» در 144صفحه و قیمت 16هزار تومان به همت انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده و علاقهمندان برای تهیه این کتاب، علاوه بر کتابفروشیها، میتوانند از طریق صفحات مجازی ناشر raheyarpub@ و سایت vaketab.ir نسبت به سفارش کتاب اقدام کنند.
ارسال به دوستان
سینما
«تکتیرانداز» به میانه راه رسید
فیلمبرداری فیلم سینمایی «تکتیرانداز» به کارگردانی علی غفاری و تهیهکنندگی ابراهیم اصغری، کاری که از مهرماه امسال مقابل دوربین رفته است، در شهرک سینمایی دفاعمقدس از نیمه گذشت. به گزارش فارس، در این فیلم کامبیز دیرباز ایفاگر نقش شهید عبدالرسول زرین، بزرگترین تکتیرانداز جنگهای معاصر است. این فیلم برخلاف فیلم «تکتیرانداز آمریکایی»، وجهه عرفانی و معرفتی تکتیرانداز ایرانی را به تصویر میکشد. این فیلم با حمایت انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس بنیاد فرهنگی روایت فتح، همزمان در استودیوی ایران نوین مشغول تدوین است تا به جشنواره فیلم فجر برسد.
***
یازدهمین جشنواره «عمار» آنلاین میشود
دبیر اجرایی جشنواره عمار گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعملهای ستاد ملی کرونا، به این جمعبندی رسیدیم که اکرانهای مرکزی جشنواره به صورت آنلاین برگزار شود. به گزارش فارس، امین سردارآبادی، دبیر اجرایی جشنواره مردمی فیلم عمار با اشاره به اتمام مهلت ثبتنام یازدهمین دوره این جشنواره گفت: «با وجود مسائلی که به دلیل همهگیری بیماری کرونا در کشور پیش آمده، با استقبال خوب فیلمسازان، بیش از ۲۹۰۰ اثر در این دوره جشنواره ثبتنام کردند». سردارآبادی درباره نحوه برگزاری این جشنواره اظهار داشت: «با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت دستورالعملهای ستاد ملی کرونا، به این جمعبندی رسیدیم که اکرانهای مرکزی جشنواره به صورت برخط و آنلاین برگزار شود. در این شکل جدید، مخاطبان بیشتری نیز میتوانند در بستر مجازی آثار منتخب را تماشا کنند. همزمان با بررسی آثار رسیده به جشنواره، در حال آمادهسازی زیرساختهای فنی لازم برای برگزاری هر چه بهتر این دوره جشنواره هستیم و بزودی درباره سامانههای اکران آنلاین جشنواره اطلاعرسانی خواهیم کرد».
ارسال به دوستان
انتشار پوستر تازه مستند بیجه
پوستر تازه مستند «بیجه» به کارگردانی میکائیل دیانی و تهیهکنندگی مصطفی خیرپور رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، مستند «بیجه» که تازهترین اثر سفیرفیلم است متقاضی حضور در جشنواره فیلم «سینماحقیقت» شده است. طراحی این پوستر را محمد صمدی به انجام رسانده است. بیجه یکی از مستندهای اجتماعی- سیاسی سال جاری است که عدم پذیرفته شدن آن در چهاردهمین دوره جشنواره سینماحقیقت با بازتابهای مختلف مواجه شد. روزنامه فرهیختگان در پروندهای درباره این مستند نوشته است: «بیجه از سوی هیأت انتخاب جشنواره حقیقت نادیده گرفته شده است!» در خلاصه داستان مستند «بیجه» آمده است: «پرونده «بیجه» قاتل سریالی کودکان پاکدشت پس از ۱۵ سال بازخوانی میشود...» این مستند که نویسندگی آن را رضا مشتاقی بر عهده داشته محصول سفیرفیلم است.
ارسال به دوستان
۷ روزبا صدای ماندگار دوبله ایران
شبکه نمایش در بخش صحنهگران این هفته به مرور آثار سینماییای که با صدا و هنر چنگیز جلیلوند، دوبلور فقید به یادگار مانده است، میپردازد. به گزارش «وطن امروز»، شبکه نمایش این هفته در بخش صحنهگران به مرور آثار سینمایی با صدا و هنر زندهیاد استاد چنگیز جلیلوند، صاحب صدای ماندگاری که اخیرا با درگذشتش جامعه هنری را متاثر ساخت، میپردازد؛ این آثار از امروز تا جمعه ساعت 21 پخش میشود. عناوین این فیلمهای خاطرهانگیز و نقشهای هنرپیشههایی که این دوبلور فقید به جای آنها گویندگی کرده است به ترتیب: کیت و لئوپولد (هیو جکمن)، مامور مکینتاش (پل نیومن)، پدر عروس (سلمان خان)، حرفهایها (برت لنکستر)، زنده باد زاپاتا (مارلون براندو)، جرم (حامد بهداد) و کی پکس (کوین اسپیسی) است.
ارسال به دوستان
تولد تا شهادت حاجقاسم کتاب شد
اصغر استادحسن معمار از پایان نگارش کتابی داستانی با محوریت شهید حاجقاسم سلیمانی خبر داد. به گزارش فارس، اصغر استادحسن معمار از نویسندگان کشورمان، درباره تازهترین اثر خود اظهار داشت: «نگارش کتاب داستانی با محوریت شهید سلیمانی چندی است به پایان رسیده و تحویل نشر شاهد شده است». وی در ادامه به موضوع کتاب اشاره کرد و متذکر شد: «این کتاب ۲ بخش دارد؛ بخش اول از زمان تولد تا انقلاب اسلامی و بخش دوم از سال ۵۷ تا ۹۸ و زمان شهادت ایشان. البته در بخش دوم خاطرات و روایتهایی از خانواده شهدا، سرداران و همرزمان ایشان درج شده است». معمار با اشاره به اینکه موارد مطرحشده در کتاب با قید حوالی زمانی آن درج شده است، گفت: «تمام موارد و خاطرات با رعایت زمان خاطره بیان شده است. «نشان سرخ ذوالفقار» عنوان این کتاب است که در ۲۰۰ صفحه تالیف شده است».
ارسال به دوستان
گرامیداشت ۲ چهره پیشکسوت سینمای مستند در اختتامیه جشنواره تلویزیونی مستند
به یاد خسرو سینایی و منوچهر طیاب
بزرگداشت خسرو سینایی و منوچهر طیاب در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار میشود. به گزارش «وطن امروز»، در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند، آیین گرامیداشت مرحوم خسرو سینایی و مرحوم منوچهر طیاب، ۲ چهره پیشکسوت سینمای مستند برگزار میشود. خسرو سینایی کارگردان، فیلمنامهنویس و مستندساز ایرانی است. سینایی از سال ۱۳۴۶ در وزارت فرهنگ و هنر و از سال ۱۳۵۲ در تلویزیون ایران شروع به کار کرد. او در طول چند دهه فعالیتش مستندهای متعددی را با محور موضوعات و مسائل اجتماعی ساخت. سینایی سال ۱۳۸۷ موفق به دریافت نشان ویژه کشور لهستان از سوی رئیسجمهور این کشور شد. او این نشان را به خاطر ساخت فیلم مستند «مرثیه گمشده» که روایتگر مهاجرت هزاران لهستانی به ایران در سالهای ۱۹۴۱ و ۱۹۴۲ است، دریافت کرد. «عروس آتش» مهمترین اثر سینمایی اوست که سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه در هجدهمین دوره جشنواره فیلم فجر را از آن خسرو سینایی کرد و سیمرغ بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را نیز به دست آورد. منوچهر طیاب دیگر چهرهای است که آیین گرامیداشت او در اختتامیه چهارمین جشنواره تلویزیونی مستند برگزار میشود. او فیلمسازی را با کارگردانی فیلمی درباره سفالهای قدیمی ایران به نام سفال آغاز کرد. او بیش از ۹۰ فیلم مستند و آموزشی ساخت و از جمله افرادی بود که برای توسعه و گسترش عملی سینمای مستند در ایران تلاش کرد. ارسال به دوستان
معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی مطرح کرد
از قیمتگذاری بلیت تا انتخاب فیلم در شورای اکران آنلاین
نظامنامه شورای اکران آنلاین در حال بررسی است و اگر زودتر تصویب شود شاید دوباره رونق به این اکران برگردد. به گزارش «وطن امروز»، پس از آغاز پرهیاهوی اکران آنلاین فیلمهای سینمایی بهواسطه شیوع کرونا، حالا با ادامه تعطیلی سینماها و محدود شدن اکران به فضای اکران آنلاین، دغدغهها در ارتباط با مدیریت این فضا جدیتر شده است. در این مدت اظهاراتی مبنی بر کنترل اکران آنلاین مطرح شده و هم شورای صنفی نمایش و هم برخی انجمنها در مقطعی مدعی در اختیارگیری مدیریت نمایش فیلمها در سامانههای نمایش درخواستی بودند. سعید رجبیفروتن، معاون نظارت و ارزشیابی سازمان سینمایی در گفتوگو با ایسنا، درباره وضعیت شورای اکران آنلاین بیان کرد: «مدتی است که پیشنویس نظامنامه اکران آنلاین در بین ذینفعان مورد بحث و بررسی قرار گرفته است تا پس از نهایی شدن تصویب شود. به موجب مفاد نظامنامه، شورای اکران آنلاین با حضور ۲ نفر از نمایندگان اتحادیه صنفی تهیهکنندگان، ۲ نماینده از انجمن صنفی شرکتهای نمایش آنلاین و مدیر کل نظارت بر نمایش کار خود را با هدف ساماندهی امر اکران آنلاین طبق ترتیباتی که پیشبینی شده است، آغاز میکند. با تصویب نظامنامه توسط رئیس سازمان سینمایی از ۲ تشکل یادشده خواهیم خواست نمایندگان خود را معرفی کنند. در حال حاضر برای بررسی پیشنویس، دایره افراد مطلع و صاحبنظر را وسیعتر کردهایم تا متن نظامنامه جامعالاطراف باشد و ابعاد مورد نظر را بخوبی پوشش دهد». رجبیفروتن درباره کارکرد این شورا نیز گفت: «وظیفه شورای اکران آنلاین، ثبت قرارداد فیلمهای در نوبت اکران، قیمتگذاری بهای بلیت، رسیدگی به شکایات، تنوع محصول در سبد نمایش و مسائلی از این دست است». ارسال به دوستان
کمپانی برادران وارنر عجیبترین تصمیم سینمایی 2020 را گرفت
نمایش 17 فیلم؛ آنلاین و روی پرده
کمپانی برادران وارنر یکی از متفاوتترین و سختترین تصمیمهای 2020 را گرفته و اعلام کرده است «ماتریکس ۴» و «تلماسه» در کنار ۱۵ فیلم دیگر این کمپانی، همزمان در سینما و شبکه اچبیاو مکس به نمایش درمیآیند. به گزارش «وطن امروز»، اگر چه بسیاری از تحلیلگران گیشه، نگاه خوشبینانهای به این تصمیم ندارند و شکست آن را پیشبینی میکنند اما استودیو برادران وارنر اعلام کرده تصمیمی را که برای اکران همزمان آنلاین و روی پرده «زن شگفتانگیز ۱۹۸۴» در کریسمس گرفته، در ایام دیگر سال نیز محور فعالیت خود قرار خواهد داد. این استودیو با انتشار فهرستی از ۱۷ فیلم تولیدیاش که «ماتریکس ۴» و «تلماسه» هم از جمله آنها هستند، گفته است همه این فیلمها همزمان در سینما و به صورت آنلاین در دسترس علاقهمندان خواهد بود. در این فهرست نسخه اقتباسی لین مانوئل میراندا از «در بلندیها»، «آمرزیدگان فراوان شهر نیوآرک» ساخته آلن تیلور، پیشدرآمد «سوپرانوها» و «جوخه خودکشی» هم جای دارند. این اقدام در عین حال که برای سینماها تکاندهنده است، پاسخی به نیاز مخاطبان در دورانی است که شیوع ویروس کرونا و بحران سلامت در جهان، جامعه نمایش فیلم را روز به روز در وضعیت وخیمتری قرار میدهد. از فیلمهای دیگری که نامشان در فهرست نمایش همزمان کمپانی برادران وارنر آمده، میتوان به «چیزهای کوچک» دنزل واشینگتن، درام زندگینامهای «یهودا و مسیح سیاه»، فیلم زندگینامهای «الویس»، فیلم جدید «تام و جری»، «گودزیلا در برابر کونگ»، اقتباس سینمایی از بازی کامپیوتری «مورتال کامبت» (نبرد مرگبار)، فیلم «آنهایی که آرزو میکنند من مرده باشم» وسترن اکشن ساخته تیلور شریدان با بازی آنجلینا جولی، «هرج و مرج فضایی ۲» ساخته مالکوم دی. لی با بازی لبرون جیمز، «احضار: شیطان مرا وادار کرد» به کارگردانی مایکل چاوز، «خاطرهپردازی» ساخته لیزا جوی با بازی هیو جکمن، «بدخیم» ساخته جیمز ون و درام ورزشی ویل اسمیت یعنی «شاه ریچارد» نیز اشاره کرد. این کار در کوتاهمدت موجب میشود تا اچبیاو مکس بتواند در برابر نتفلیکس قدرتمندتر ظاهر شود و حتی گفته شده موجب شده تا سهام والتدیزنی بالا برود چون به معنی تقویت رسانههای آنلاین از جمله دیزنی پلاس است. این فیلمها مانند «زن شگفتانگیز ۱۹۸۴» به مدت ۳۱ روز در سرویس آنلاین اچبیاو مکس در دسترس خواهند بود و بعد هم در سیستمهای اجارهای مانند آمازون در دسترس خواهند بود. «آن سارنوف» مدیر عامل کمپانی وارنر برادرز از این مدل به عنوان یک «طرح یک ساله» یاد کرده و گفته است هیچکس بیش از ما نمیخواهد تا فیلمها به سینماها برگردند و میدانیم که فیلمهای جدید مایه حیات سینماها هستند اما باید با این واقعیت کنار بیاییم که بیشتر سینماهای آمریکا در سال ۲۰۲۱ نیز با ظرفیت کمتری فعالیت خواهند کرد. تاریخ اکران «ماتریکس ۴» همانطور که اعلام شده بود ۲۲ دسامبر ۲۰۲۱ است و نخستین فیلم از این مجموعه، «نبرد مرگبار» است که ۱۵ ژانویه اکران میشود. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|