|
ارسال به دوستان
نگاهی به انتخاب اعضای هیأت داوری سیونهمین جشنواره فیلم فجر
داوری سینما پوست انداخت
عباس اسماعیلگل: انتخاب اعضای هیات داوران سیونهمین جشنواره فیلم فجر، یکی- دو روز است با برخی نقدها و نظرها همراه شده است؛ جوانگرایی درست در انتخاب داوران کارگردان، جای خالی یک منتقد در هیات داوران و حضور ساره بیات در این هیات، مورد توجه قرار گرفته است. به گزارش «وطن امروز»، یکی از چالشهای همیشگی جشنوارههای اصلی سینمایی در ایران، بویژه در جشنواره فیلم فجر، انتخاب هیات داوران است. کمتر سالی بوده که انتخاب هیات داوران با چالش مواجه نبوده باشد. در این میان اما اعضای هیات داوران سیونهمین جشنواره فیلم فجر به نظر نمره قابل قبولی به جهت توازن در سلیقههای سینمایی میگیرند. با حکم «سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد» دبیر سیونهمین جشنواره فیلم فجر، محمد احسانی، ساره بیات، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی به عنوان اعضای هیات داوران، آثار این دوره جشنواره را داوری خواهند کرد. حضور نیما جاویدی و مصطفی کیایی به عنوان ۲ سینماگر مؤلف و البته جوانتر از کسانی که سالهای قبل بر صندلی داوری فجر مینشستند، نشانهای روشن از پوستاندازی جریان داوری سینمایی در ایران است. برای نخستینبار است که همه نامهای کمکار و خسته که به جهت تولید اثری قابل قبول در 20 سال پیش عضو مکرر هیاتهای داوری جشنوارهها بویژه جشنواره فجر بودند، کنار رفتهاند و سینماگران جوانتر جایشان را گرفتهاند؛ کیایی، جاویدی و توکلی به عنوان ۳ کارگردان مؤلف، حالا با عبور از 40 سالگی، به پختگی سینمایی هم رسیدهاند. جاویدی که نشان داده سینمای کلاسیک را خوب میشناسد، یکی از فیلمهای پرفروش گیشه سال گذشته یعنی «سرخپوست» را نویسندگی و کارگردانی کرد. این فیلم با استقبال مخاطبان هم مواجه شد و توانست در جایگاه خوبی در جدول فروش فیلمهای سینمایی قرار گیرد. سرخپوست، دومین فیلم جاویدی بر خلاف فیلم نخستش، حضور بینالمللی چشمگیری نداشت اما توانست در سیوهفتمین جشنواره فیلم فجر در 7 بخش نامزد شود و جایزه ویژه هیات داوران را از آن خود کند. جاویدی در جشنواره سال قبل نیز در نگارش فیلمنامه فیلم سینمایی «خورشید» با مجید مجیدی همکاری کرد و سیمرغ بلورین بهترین فیلمنامه را از جشنواره سیوهشتم فجر دریافت کرد. مصطفی کیایی را نیز میتوان نماینده سینمای بدنه در این جمع دانست. کیایی که پس از عدم موفقیت «چهارراه استانبول»، «مطرب» را ساخت، یکی از کارگردانان موفق این سالهاست. اگر اثر ضعیف و سخیف مطرب را که به نظر میرسد هیچ دلیلی جز گیشه برای ساخت آن نمیتوان متصور شد، کنار بگذاریم، درباره آثار دیگر او که در عین دارا بودن مضمون، مورد توجه و استقبال مخاطبان نیز قرار گرفت، میتوان صحبت کرد. از آن جمله «خط ویژه»، «عصر یخبندان» و «ضدگلوله» فیلمهای مهمتری هستند. کیایی البته خود برگزیده جشنواره فیلم فجر نیز هست و برای فیلمنامه ضدگلوله از جشنواره سیام فجر سیمرغ گرفته است. توجه کیایی به سینمای مخاطبپسند نکته مهمی است. بهرام توکلی را نیز میتوان نماینده سلیقه سینمایی خاص دانست که حضور او در ترکیب هیات داوران، جمع متوازنی را برای داوری فیلمهای دوره کرونایی جشنواره ایجاد کرده است. توکلی رویکرد و گرایشی هنری با مایههای روشنفکری دارد و به همین دلیل در گیشه توفیق زیادی نداشته است، البته باسابقهتر از کیایی و جاویدی است و فیلمهای بیشتری در کارنامه سینمایی خود دارد. «پابرهنه در بهشت»، «پرسه در مه»، «اینجا بدون من»، «آسمان زرد کمعمق»، «بیگانه»، «من دیهگو مارادونا هستم»، «نزدیکتر»، «تنگه ابوقریب» و «غلامرضا تختی» از فیلمهای او هستند که جز یکی، دوتایشان، بقیه در گیشه شکست خوردهاند. سلیقه توکلی کمی متفاوتتر از ۲ کارگردان دیگر حاضر در هیات داوران است و میشود امیدوار بود همین تمایزها به نتیجه قابل قبولی بینجامد. سیدجمال ساداتیان، دیگر عضو هیات داوری، یک بار دیگر در جشنواره سیوچهارم تجربه داوری را داشته است. او تهیهکننده فیلمهای مهمی در سینمای ایران است. «به رنگ ارغوان»، «چهارشنبهسوری» و «متری شیشونیم» از جمله فیلمهای مهم ساداتیان است. در این جمع محمد احسانی که در عمده شوراهای سینمایی این سالها عضویت داشته نیز حضور دارد. همچنین مرتضی پورصمدی به عنوان فیلمبردار در این جمع قرار گرفته است که از مدیران فیلمبرداری باسابقه است. دبیری طباطبایی در این دوره از جشنواره فیلم فجر که سابقهای جدی در سینمای مستند دارد، انتخاب نماینده جریان فیلمبرداری در هیات داوران را از خود متاثر کرده است، چرا که پورصمدی نیز سابقهای طولانی در فیلمبرداری فیلم مستند دارد. او البته برای فیلمبرداری فیلم «شبانهروز» سیمرغ بیستوهفتمین دوره جشنواره فجر را دریافت کرده است. اما یکی از حاشیهسازترین انتخابها در میان اعضای برگزیده هیات داوری، «ساره بیات» است. انتقادهای شوخی و جدی فراوانی در این یکی، دو روز نسبت به این انتخاب مطرح شده است. ساره بیات که یکی از بازیگران زن شناختهشده این سالهای سینمای ایران است، تجربه فعالیت در آثار کارگردانان شاخصی چون اصغر فرهادی، فریدون جیرانی، فرزاد موتمن، مجید مجیدی، محمدرضا هنرمند و... داشته است اما کسی بازی قابل توجهی از او جز در «جدایی نادر از سیمین» در خاطر ندارد. از این جهت انتخاب او مورد سوال قرار گرفته و بویژه در شبکههای اجتماعی نقدهایی نسبت به آن مطرح شده است. در کنار همه آنچه گفته شد، جای خالی یک منتقد سینما در میان اعضای هیات داوران جشنواره سیونهم محسوس است؛ رویهای که طی سالهای اخیر مرسوم شده بود اما در این دوره نسبت به آن بیتوجهی شده است. جواد طوسی، مهرزاد دانش، هوشنگ گلمکانی، طهماسب صلحجو، خسرو دهقان، اکبر نبوی و جابر قاسمعلی از جمله سینمایینویسان و منتقدانی هستند که طی 10 سال گذشته از اعضای هیات داوری جشنواره فیلم فجر بودند. *** آغاز داوری بخش «سودای سیمرغ»
با پایان مهلت ارائه نسخه نهایی فیلمها، داوری فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران از امروز دوشنبه (۲۲ دی) آغاز میشود. تا پایان روز گذشته بر اساس مهلت از پیش اعلامشده، نسخه نهایی بخش عمدهای از فیلمهای واجد شرایط شرکت در سیونهمین دوره جشنواره فجر به دبیرخانه این جشنواره ارائه شد. کار هیأت داوران متشکل از محمد احسانی، ساره بیات، مرتضی پورصمدی، بهرام توکلی، نیما جاویدی، سیدجمال ساداتیان و مصطفی کیایی از امروز آغاز میشود.
همچنین دبیرخانه جشنواره اعلام کرد: تعدادی از فیلمهای واجد شرایط شرکت در جشنواره سیونهم با وجود آماده بودن، به دلیل حجم بالای ترافیک استودیوهای فنی موفق به تهیه نسخه DCP در مهلت مقرر نشدند و با مجوز دبیر جشنواره، به صاحبان این فیلمها استثنائا چند روز وقت داده شد تا بتوانند نسخه نهایی فیلم خود را به دبیرخانه جشنواره برسانند تا فیلمشان در فهرست نمایش آثار برای داوران سیونهمین جشنواره فیلم فجر قرار گیرد. گفتنی است سیونهمین جشنواره فیلم فجر همزمان با چهلودومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، بهمن ۹۹ به دبیری سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد برگزار میشود.
***
بخش مستند جشنواره فیلم فجر چگونه برگزار میشود؟
16 فیلم راهیافته به بخش مستند سیونهمین جشنواره فیلم فجر، در انتظار رأی داوران و معرفی برنده سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند سینمایی این دوره جشنواره هستند. سیونهمین جشنواره فیلم فجر همانند دورههای پیشین در بهمنماه برگزار خواهد شد اما این دوره از جشنواره به دلیل شیوع بیماری کرونا در بخشهای مختلف از جمله بخش مستند تغییراتی داشته است. حذف هیات انتخاب، نخستین تغییر در این زمینه بود. سال گذشته هیأت انتخابی ۳ نفره شامل مرتضی شعبانی، رامین حیدری فاروقی و بابک بهداد از میان فیلمهای مستند بلند متقاضی که تولید آنها بعد از سال ۱۳۹۷ بود و در دورههای قبل متقاضی حضور در جشنواره فجر نبودند، ۱۰ فیلم را که مدت زمان آن حداقل ۷۰ دقیقه بود برای رقابت در بخش مستند انتخاب کردند. در این دوره و براساس گفته سیدمحمدمهدی طباطبایینژاد، دبیر جشنواره، در هیچ بخشی هیات انتخاب وجود ندارد و تمام فیلمهای راهیافته به بخش مسابقه ملی مستندهای بلند چهاردهمین جشنواره «سینماحقیقت» برای رقابت و دریافت تندیس بلورین بهترین مستند سی و نهمین جشنواره فیلم فجر داوری خواهند شد. بر این اساس ۱۶ فیلم مستند بلند در انتظار نظر هیات داوران برای دریافت تندیس هستند اما تغییر در ترکیب هیات داوران هم یکی دیگر از تغییرات ایجاد شده در این دوره از جشنواره است.
در این دوره با توجه به در نظر نگرفتن بخشی مجزا تحت عنوان «نگاه نو» و داوری آثار فیلمسازان اولی در بخش مسابقه ملی، ترکیب هیات داوران بخش مستند و کوتاه اندکی تغییر کرده و در میان اسامی داوران شامل سعید پوراسماعیلی، امیر تودهروستا، محمدعلی فارسی، محمد کارت و سام کلانتری، نام ۳ مستندساز به چشم میخورد.
سیمرغ بلورین بهترین فیلم مستند بلند سیونهمین جشنواره فیلم فجر به تهیهکننده و کارگردان فیلم برگزیده این هیات اهدا خواهد شد.
همچنین سیمرغ زرین بهترین فیلم از نگاه ملی (جایزه سردار شهید سلیمانی) بنا به پیشنهاد هیات داوران بخشهای مختلف، با انتخاب دبیر جشنواره اهدا خواهد شد که به گفته طباطبایینژاد ممکن است این سیمرغ به یک فیلم مستند یا کوتاه اختصاص یابد.
ارسال به دوستان
آغاز اجراهای تئاتر شهر از هفته آینده
رئیس مجموعه تئاتر شهر اعلام کرد با اتمام تعطیلات کرونایی تئاتر، این مجموعه از هفته آینده با اجرای یک اثر نمایشی در سالن چهارسو فعالیت خود را از سر میگیرد. به گزارش «وطن امروز»، ابراهیم گلهدارزاده گفت: ما از هفته آینده فعالیت مجموعه را با اجرای نمایشی به کارگردانی آقای امیر دژاکام در سالن چهارسو ازسر میگیریم و از سیونهمین جشنواره تئاتر فجر هر ۵ سالن مجموعه میزبان اجراهای نمایشی میشوند. وی یادآور شد: بعضی گروهها آمادگی اجرا دارند ولی چون تمرینهای آنها تعطیل شد، نیاز به مدت زمانی برای تمرین دارند تا آثار خود را در سالنهای مجموعه تئاتر شهر روی صحنه ببرند. ما صددرصد آمادگی لازم برای میزبانی از گروههای نمایشی را داریم. گلهدارزاده با اشاره به اینکه گروههای زیادی طی برنامهریزی انجام شده توسط مدیریت سابق مجموعه تئاتر شهر برای سال ۹۹ در نوبت اجرا قرار داشتند، افزود: تعداد کمی از این گروهها در بازگشایی میانه سال مجموعه روی صحنه رفتند ولی به دلیل تعطیلات کرونایی تئاتر، این امر برای باقی گروهها میسر نشد که اجرای آثار آنها در اولویت برنامههای ما قرار دارد.
ارسال به دوستان
پوئم سمفونی «راه روشن» تصنیف میشود
پوئم سمفونی «راه روشن» بر اساس بیانیه گام دوم انقلاب توسط امور موسیقی سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران ساخته میشود. به گزارش «وطن امروز»، پوئم سمفونی راه روشن بر اساس بیانیه «گام دوم انقلاب» رهبر حکیم انقلاب تصنیف میشود. این پوئم سمفونی با آهنگسازی حسین پارسافر بر اساس اشعاری از میلاد عرفانپور در حال تولید است. اثر یادشده بر اساس بیانیه «گام دوم انقلاب» و فرمایشات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب تصنیف میشود. این اثر با ارکستر سمفونیک، گروه کر و تکخوان ضبط خواهد شد. سولیست تنور این اثر اردلان سردار شهید است.
ارسال به دوستان
اکران آثار جشنواره فیلم کوتاه تهران از اول بهمن
اکران فیلمهای راهیافته به بخش ملی و بینالملل سیوهفتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران در ۲ بخش آنلاین و حضوری، اول بهمنماه آغاز میشود. بهگزارش «وطن امروز»، برگزاری سیوهفتمین دوره جشنواره که بهدلیل محدودیتهای ناشی از پاندمی ویروس کرونا و تعطیلی سینماها، متوقف شده بود، از چهارشنبه اول بهمنماه ۹۹ با اکران فیلمهای کوتاه راهیافته در بخش ملی و بینالملل، در پردیس سینمایی ایرانمال، از سر گرفته میشود و تا ۶ بهمنماه ادامه مییابد. آثار راهیافته به جشنواره سیوهفتم در ۲ بخش آنلاین که شامل بخشی از فیلمهای کوتاه با اعلام تمایل و رضایت صاحبان این آثار میشود و بخش حضوری شامل تمام آثار راهیافته با ۲۵ درصد ظرفیت سالنها و رعایت تمام پروتکلهای بهداشتی و اعمال محدودیتهای حفظ سلامتی اکران خواهد شد. سیوهفتمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران در تاریخ ۷ آبانماه بهدلیل تعطیلی سینماها با برگزاری نشستهای تخصصی به صورت آنلاین آغاز بهکار کرد و تا ۱۷ آبانماه ادامه داشت. بخش اکران جشنواره سیوهفتم از یک تا ۵ بهمنماه ۹۹ برگزار میشود و ۶ بهمنماه با معرفی برگزیدگان به کار خود پایان خواهد داد.
ارسال به دوستان
فیلمبرداری ادامه «پایتخت ۶» از اوایل بهمن
کارگردان پایتخت درباره آغاز فیلمبرداری سریال پایتخت گفت: فیلمبرداری را از اوایل بهمن آغاز میکنیم و ادامه داستان قبل با کمی تغییرات ساخته خواهد شد. به گزارش «وطن امروز»، سیروس مقدم به خبرگزاری صداوسیما گفت: در تلاشیم ادامه «پایتخت ۶» را به نوروز برسانیم و به همین خاطر احتمالا قسمتهای باقیمانده آن که ۲ یا ۳ قسمت خواهد بود، ساخته میشود. وی افزود: طبق قولی که به مردم داده بودیم تلاش میکنیم قسمتهای باقیمانده سریال را آماده کنیم تا پایتخت ۶ به انتها برسد و نوروز سال آینده روی آنتن برود. کارگردان پایتخت درباره شروع کار فیلمبرداری سریال گفت: فیلمبرداری را از اوایل بهمن آغاز میکنیم و ادامه همان داستان قبل با کمی تغییرات ساخته خواهد شد. مقدم افزود: گردآوری تمام بازیگران کار سختی است ولی چون همه عوامل میخواهند به قولی که به مردم دادهاند وفادار بمانند، خود را هماهنگ و تنظیم کردند تا مدتی در خدمت این طرح باشند و کار انجام شود. وی درباره ساخت «پایتخت ۷» هم گفت: «پایتخت ۷» را سال آینده خواهیم ساخت.
ارسال به دوستان
تندیس سردار سلیمانی در برج میلاد رونمایی شد
خاطره کارگردان پایتخت از دیدار با حاجقاسم
مراسم رونمایی از تندیس سردار شهید سپهبد حاجقاسم سلیمانی با حضور خانواده آن شهید گرانقدر و هنرمندانی چون داریوش ارجمند، سیروس مقدم و هوشنگ توکلی در برج میلاد برگزار شد.
به گزارش «وطن امروز»، سیروس مقدم در این مراسم گفت: بهترین خاطره من از شهید سلیمانی مربوط به یک صبحانه کاری قبل از ساختن سریال پایتخت 5 است؛ در یک صبح زمستانی به ملاقات سردار سلیمانی رفتیم. در حالی که من خودم را آماده کرده بودم با یک فرمانده خشک و عبوس و دور از فضای هنر روبهرو شوم ولی در همان 4-3 دقیقه اول مواجهه با ایشان تمام تصوراتم به هم ریخت.
وی گفت: نخستین مساله در ساخت پایتخت 5 این بود که ما چگونه به بحث داعش ورود کنیم. یک سناریو این بود که خانواده نقی معمولی هر کدامشان تبدیل شوند به یک مدافع حرم و رزمنده و خودشان گلیمشان را بیرون بکشند. وقتی مهر تایید را از سردار گرفتیم، هم خیال تیم سازنده و هم مدیران و دوستان راحت شد که بله میشود به داعش پرداخت ولی به شکل پایتختی نه یک فیلم سفارشی.
کارگردان تلویزیون ادامه داد: مساله بعدی که سردار سلیمانی نگران بودند و از من پرسیدند این بود که خب! سریال چطور قرار است تمام شود و به کجا میرسد؟ آیا امیدبخش تمام میشود یا با شکست و حزن و تلخی؟ که وقتی من انتهای داستان را برایشان گفتم که قرار است یک انگشتر طواف دادهشده از انگشت یک سوری به انگشت نقی برود و این خودش پیام را میدهد، ایشان خیالشان راحت شد.
وی افزود: برای رسیدن به این چیزها که مدنظر ما بود سردار هر آنچه ما نیاز داشتیم در اختیارمان گذاشتند؛ همچنین آشنا شدن با عزیزانی که پر از خاطره بودند از طریق سردار برای ما شکل گرفت و به آنها وصل شدیم. مقدم در ادامه گفت: تنها حسرتم این است که قرار بود با تیم نویسنده در سفر بعدی ایشان به سوریه همراهشان شویم ولی نشد، چون ما درگیر کار شدیم و ایشان هم سرشان شلوغ شد. وی افزود: هیچ وقت این صحبت سردار سلیمانی یادم نمیرود که گفت این بچههای مدافع حرم که با شرایط سخت آنجا میجنگند تنها دلخوشیشان وقت استراحت این است که سیدیهای پایتخت را شبها میبینند و روحیهشان شاد میشود.
* ارجمند: حیف فرصت نشد سردار نمازش را در قدس بخواند
داریوش ارجمند، بازیگر پیشکسوت سینما هم در این مراسم گفت: بزرگترین آرزوی سردار این بود که شهید شود تا یکبار دیگر دوستانش را ببیند، حالا ما در مقایسه با این شهید کجای این دنیا ایستادهایم؟
وی افزود: حسرتی که در دل ما ماند این است که حیف فرصت نشد نمازش را در قدس بخواند.
بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون در ادامه یادآور شد: در جشنواره فجر سال گذشته وقتی من از ارادتم به سردار گفتم بعضی سینماییها به من چپ نگاه کردند و بعضی خبرنگاران گفتند در کارها کمرنگتان میکنند که گفتم مهم نیست؛ هر کاری میخواهند بکنند؛ ما با عقایدمان زندگی میکنیم.
ارسال به دوستان
بازتاب پخش «خانه امن» در رسانههای صهیونیستی
سریال خانه امن که چند روز است از پایان پخش فصل نخست آن از شبکه اول سیمای جمهوری اسلامی ایران میگذرد مورد توجه رسانههای رژیم صهیونیستی قرار گرفت و آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند.
به گزارش «وطن امروز»، روزنامه ییسرائیل ییهیوم در گزارشی از این سریال در پایگاه اطلاعرسانی خود نوشت: سریال خانه امن که از تلویزیون جمهوری اسلامی پخش میشد از اعزام یک جاسوس ایرانی به داخل اسرائیل (مناطق اشغالی) سخن میگوید.
«عامی فریدمن» نویسنده این تحلیل نوشت: ایرانیها موفق شدند یک سریال جاسوسی پرمخاطب بسازند، این سریال جدید 50 قسمتی، اقدامات پیچیده و خطرناک سرویسهای اطلاعاتی ایران علیه داعش را به تصویر میکشد.
وی افزود: از نکات جالب این سریال که ظاهرا سری دوم آن هم در حال تولید است، اعزام یک مامور ایرانی به اسرائیل (مناطق اشغالی) است تا از داخل اسرائیل (مناطق اشغالی) فعالیت اطلاعاتی خود را ادامه دهد. این مساله از این لحاظ قابل توجه است که گفته میشود اتفاقات اصلی این سریال از روی حوادث واقعی الهام گرفته شده است.
نکته قابل توجه دیگر در این سریال به تصویر کشیدن مامور سرویس اطلاعاتی ایران در حال ورق زدن روزنامه ییسرائیل هیوم برای بهروز کردن اطلاعات اسرائیلیاش است. این رسانه عبریزبان به برخی سخنان احمد معظمی، کارگردان و ابوالفضل صفری، تهیهکننده سریال که در گفتوگو با رسانههای ایران بیان کردند، اشاره کرد و به نقل از آنها نوشت: آنها عظمت سریال خانه امن را در انعکاس چهره شرارتبار اسرائیل و ایالات متحده در بعد تروریسم آن میدانند.
در پایان این گزارش آمده است: این سریال مورد توجه شدید مخاطبان ایرانی قرار گرفت و گفته میشود که 6/44 درصد مخاطبان، بیننده آن بودهاند، همچنین قرار است بزودی سری دوم این سریال با محوریت اقدامات قهرمانانه ماموران سرویس اطلاعاتی ایران در شهر تلآویو پخش شود.
خانه امن مجموعهای تلویزیونی در ژانر جنایی، سیاسی و امنیتی به کارگردانی احمد معظمی و نویسندگی حسین ترابنژاد است که مورد توجه مخاطبان قرار گرفت. این سریال پس از مجموعههای «سارق روح» و «ترور خاموش» سومین و آخرین مجموعه از سهگانه معمایی-پلیسی- سیاسی ابوالفضل صفری و احمد معظمی است و با محوریت پروندههای امنیتی که مسائل مختلف سالهای اخیر ایران از جمله اهداف تشکیل داعش و فعالیتهای تروریستی آن در خاک ایران را در برمیگیرد، ساخته شده است.
در خلاصه داستان سریال خانه امن چنین آمده است: این مجموعه داستان ۲ مامور امنیتی به نامهای کمال (حمیدرضا پگاه) و افشین (امین زندگانی) را روایت میکند که یکی مسؤول تیم ضدتروریستی و دیگری مسؤول تیم مبارزه با مفاسد اقتصادی و پولشویی است. کمال طبق اخبار واصله مطلع میشود قرار است تیمهای تروریستی داعش عملیاتهایی را در ایران به راه بیندازند. کمال و تیمش با اطلاعات دریافتی از خارج از کشور به ردزنی یکی از نیروهای داعش میپردازند تا از طریق او بتوانند رابطش در تهران را شناسایی کنند. رفتهرفته طی این ماجرا ۲ پرونده پیچیده تروریستی و اقتصادی به هم گره میخورد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|