|
ارسال به دوستان
نگاه «وطنامروز» به اما و اگرهای ساخت سریالهای چند فصلی تلویزیون
حاشیه و متن سریالهای چندفصلی
مصطفی پورکیانی: ساخت سریالهای چندفصلی حالا تبدیل به یک روال ثابت در تلویزیون شده است؛ سریالهایی که تجربههای موفق و ناموفق گوناگونی در میان آنها دیده میشود؛ از «پایتخت 6» که یک بدنامی تمامعیار برای سازندگان آن و تلویزیون بود تا فصلهای دوم و سوم «نون خ» که آبروی تلویزیون را پس از حواشی متعدد «پایتخت» خرید. این شبها هم فصل دوم «زیرخاکی» از شبکه یک سیما روی آنتن است؛ سریالی که فصل نخست آن بر اساس نظرسنجیهای سازمان صداوسیما تعداد مخاطبان قابل توجهی در رمضان سال گذشته داشت. به همین بهانه در این گزارش نگاهی داشتهایم به روند ساخت سریالهای چندفصلی تلویزیون در چند سال اخیر که همچون یک اپیدمی در شبکههای مختلف شده است.
معمولا رسم بر این است که تولیدکنندگان سریالهای پرمخاطب، پس از اینکه بازخوردهای مثبتی از پخش سریال خود از منتقدان تا مردم گرفتند، تصمیم به تولید فصل بعدی سریال میگیرند تا روند رو به رشد خود را ادامه دهند. این اتفاق معمولا در همه جای دنیا رسمی معمول و منطقی است که تیم نویسندگان یک اثر، بر اساس همه بازخوردهایی که دریافت کردهاند، شروع به نوشتن ادامه آن برای فصل بعدی میکنند. در ایران اما این قاعده استاندارد بخوبی رعایت نمیشود و مسائل و المانهای حاشیهای بسیاری در این امر تاثیرگذار است.
در یک دهه اخیر سریالهای فراوانی به فصلهای چندم خود رسیدهاند که بدونشک در این مسیر تنها چیزی که برای سازندگان آنها اهمیت نداشته، نظر مثبت مخاطبان بوده است، چون بعدها متوجه شدهایم فلان سریال به دلیل آماده نشدن برای تدوین یا اتمام تصویربرداری آن در زمان مشخص، صرفا به فصل بعد کشیده شده است. نمونه آن سریال «گاندو» است که فصل دوم آن به همان دلیل ذکر شده نیمهکاره رها شد تا در فرصتی مناسب این کار انجام شود، درصورتی که در رسانهها دلایل دیگری برای آن ذکر شد.
همین ماجرا برای سریال امنیتی- پلیسی «خانه امن» نیز اتفاق افتاد و سریال که در 50 قسمت روی آنتن رفته بود، به دلیل آماده نشدن قسمتهای پایانی ناتمام ماند و بدون هیچ برنامهریزی قبلی به ناگاه اعلام شد ادامه ماجرا در فصل بعدی به نمایش درخواهد آمد.
زمانی تیم تولید یک مجموعه نمایشی از ابتدا تصمیم میگیرد آن را مثلا در ۳ فصل 20 قسمتی روانه آنتن کند و نویسندگان آن سریال نیز از همان روز نخست میدانند که گرهها و شخصیتپردازیها را به گونهای باید روایت کنند که برای ۳ فصل همه چیز آماده و پرداخته شود، ولی وقتی بدون هیچ برنامه نوشتهشدهای، صرفا مدیر یک شبکه تصمیم میگیرد بنا به دلایلی کاملا غیرحرفهای، این سریال را در فصل بعدی ادامه دهد، آن تیم تولید نیز داستان را نیمهکاره رها میکند تا اصطلاحا به سریال آب ببندد و با کمترین کیفیت آن را روانه آنتن کند.
از دیگر مسائلی که به عنوان آسیبشناسی ساخت سریالهای چندفصلی میتوان مطرح کرد، مدیریت حفظ عوامل و تیم تهیه آن سریال است؛ چون مخاطب با شخصیتهای یک سریال همزادپنداری میکند و برای حذف یا اضافه شدن یک شخصیت دلیل موجهی باید آورده شود. نمونه ضعیف این ماجرا را میشود در سریال «بچه مهندس» عنوان کرد؛ سریالی که در ۳ فصل به کارگردانی علی غفاری با همه ضعفها و مزایای خود ساخته شد و به ناگاه به دلایلی علاوه بر اینکه بازیگر نقش اول این سریال در فصل چهارم کنار گذاشته شد و فرد دیگری جایگزین آن شد، علی غفاری، کارگردان ۳ فصل قبلی این سریال نیز کنار گذاشته شد و احمد کاوری در حالی به تیم تولید این مجموعه اضافه شد که بعد از یک هفته، تصویربرداری کار شروع شده و تغییرات متنی این فصل در میانه کار اعمال شد که همه این موارد دست به دست هم داد تا از فصل چهارم این مجموعه به عنوان یکی از ضعیفترین فصلهای سریال یاد شود.
سریال «از سرنوشت» نیز از دیگر سریالهای چندفصلی تلویزیون است که فصل چهارم آن در دست ساخت است و بنا بر اخبار این سریال، تاکنون 30 درصد آن تصویربرداری شده و این روزها گروه تولید در محله پونک در حال تصویربرداری است.
علاوه بر بازیگران فصلهای قبل، تعداد زیادی از هنرمندان نیز در فصل جدید «از سرنوشت» به ایفای نقش پرداختهاند که تا این لحظه ساناز سعیدی، سولماز غنی، نگین صدقگویا و رضا بنفشهخواه مقابل دوربین خسرو دادگرمرام، مدیر تصویربرداری این سریال رفتهاند.
نمیشود از سریالهای چندفصلی نوشت و به سریال «پایتخت» اشاره نکرد؛ سریالی که 6 فصل آن ساخته شد و در بیشتر فصلهای پخششده توانست نظر مخاطبان و منتقدان را جلب کند، هر چند در برخی فصلها بویژه فصل آخر (ششم) حاشیههای این سریال بر متن آن آنقدر غلبه کرد که پای رئیس سازمان صداوسیما برای حل این ماجرا نیز به میان آمد تا درنهایت پس از وقفهای یکساله، چند قسمت آخر سریال روی آنتن رفت و حتی گمانهزنیهایی برای اتمام این مجموعه به گوش رسید.
داستان سریالهای چندفصلی با همه حواشی مثبت و منفی، حالا تبدیل به ماجرایی شده که اگر مدیریتی آگاه و هوشمند پای کار نباشد، به از دست دادن مخاطبان فراوان تلویزیون ختم خواهد شد؛ اتفاقی که کمکم صدای آن به گوش میرسد.
***
مینیسریالها جایگزین چندفصلیها میشوند؟
عباس اسماعیلگل: تا ۲ دهه پیش که خبری از شبکه نمایش خانگی و امکانات مالی و نیروی انسانی حرفهای برای ساخت فیلم و سریال به اندازه امروز نبود، سریالهای ایرانی اندکی ساخته میشد و در زمان پخش، هفتهای در نهایت یک قسمت سر از آنتن درمیآورد و خبری از پخش شبانه سریالها نبود؛ نوبت پخش فیلمهای سینمایی ایرانی و خارجی هم عصر روزهای جمعه بود. در آن روزها سریالها مخاطبان فراوانی داشتند و در زمان پخش، مردم بشدت با نقشهای آن سریالها همزادپنداری میکردند و سرنوشت آنها برای مردم اهمیت خاصی داشت اما بعد از سالها -از اواسط دهه 80- قدرت سریالسازی سیما افزایش پیدا کرد و شبکههای مختلف تلویزیون در یک جریان رقابتی برای جذب مخاطب، تولید سریال را در دستور کار خود قرار دادند به طوری که شبکهها از هر فرصتی برای ساخت سریال استفاده میکردند و کمکم پای سریالهای مناسبتی به تلویزیون باز شد؛ رسانه ملی برای نوروز، ماه رمضان و ماه محرم تدارک ویژهای میبیند و پخش سریال از اولویتهای این روزهای خاص شده است. از اواخر دهه 80 ساخت سریالهای «چندفصلی» به یکی از عوامل رقابت شبکهها تبدیل شد به طوری که با دلیل و بیدلیل، به بهانه ادامه داستان و استقبال مخاطب، ساخت یک سریال به فصلهای بعدی میرسید. این روند تا همین چند سال پیش با قوت ادامه داشت اما چند سالی است که سریالهای چندفصلی کمتری از سوی سیمافیلم و گروههای فیلم و سریال شبکههای مختلف به تولید و پخش میرسد، چرا که برخی از آنان جای خود را به مینیسریالها دادهاند. روند تولید مینیسریالها در صداوسیما چند سالی است بشدت از سوی سیمافیلم رواج پیدا کرده و کمکم جای برخی سریالهای 90 قسمتی و چندفصلی را میگیرد. درباره مینیسریال باید گفت همانطور که از اسمش معلوم است نوعی سریال کوچک یا کوتاه است که تعداد قسمتهای محدودی دارد و بیش از یک دهه است در شبکههای پرمخاطبی چون نتفلیکس رواج یافته است. این مینیسریالها مخاطبان بسیاری را در شبکههای خارجی برای خود جذب کردهاند و به تبع آن شبکههای مختلف تلویزیونی دنیا هم به تولید و پخش مینیسریالها رو آوردهاند. صداوسیما هم که تا چند سال پیش بر تولید سریالهای چندفصلی و 90 قسمتی متمرکز شده بود طی چند سال اخیر به همت سیمافیلم به تولید مینیسریالهای مختلف و متعدد رو آورده است اما تا به اینجای کار این مینیسریالها نتوانستهاند به آثاری موفق تبدیل شوند و باید دید آیا در آینده این مینیسریالها میتوانند جای سریالهای چندفصلی را بگیرند یا خیر.
ارسال به دوستان
جزئیات پروژه «کاروان آوای رضوی»
عرض ارادت موسیقایی به اهلبیت(ع)
مرکز آفرینشهای هنری بسیج با مشارکت چند مجموعه فرهنگی- خدماتی بخش خصوصی اقدام به راهاندازی پروژه «کاروان آوای رضوی» در دهه کرامت کرده است.
هادی خاکی، تهیهکننده و کارگردان پروژه «کاروان آوای رضوی» ضمن اشاره به راهاندازی این پروژه موسیقایی در تهران توضیح داد: راهاندازی پروژه «کاروان آوای رضوی» در ادامه پروژه موفق «کاروان فاطمی» است که در ایام سوگواری شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) در قالب اجراهای پاتوقی سرود و آثار موسیقایی مرتبط با موضوع مطرحشده در مناطق مختلف شهر تهران پیش روی شهروندان قرار گرفت.
وی افزود: خوشبختانه به دلیل استقبال بسیار خوب شهروندان و نحوه طراحی و ایدهپردازیای که برای اجرای پروژه اول انجام شده بود، ما توانستیم پروژه موفق و جدیدی را پشت سر بگذاریم که توانست در شرایط کرونایی گامی کوچک اما موثر برای ایجاد یک فضای فرهنگی مناسب جهت عرض ارادت به مقام و ساحت حضرت زهرا(س) به حساب آید. این در حالی است که ما در پروژه اول توانستیم با همراهی تعدادی گروههای فعال حوزه سرود، ذاکران برجسته اهلبیت(ع) از جمله عبدالرضا هلالی، حسین طاهری، امیر عباسی، محمدحسین پویانفر، حسین طاری، حسین خلجی و خوانندگان نغمات آیینی در مناطق مختلف شهر تهران از جمله شوش، خراسان، امام حسین(ع)، منیریه، فلسطین، ولیعصر، تجریش، قدس و محلههای دیگر به اجرای برنامه بپردازیم که خوشبختانه هم برای شهروندان و هم برای مخاطبان فضای مجازی جالب توجه بود.
خاکی ادامه داد: همین تجربه مرکز آفرینشهای هنری بسیج را بر آن داشت تا با همکاری مؤسسه «عقیق» و یک اپراتور تلفن همراه، پروژه دیگری را طراحی کند که بر اساس آن در دهه کرامت و میلاد باسعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و ولادت حضرت رضا(ع)، پروژه «کاروان آوای رضوی» برنامهریزی شود که اکنون در حال اجراست؛ شرایطی که خوشبختانه همچون پروژه قبلی مورد استقبال شهروندان قرار گرفته و تا روز میلاد امام رضا نیز ادامه خواهد داشت. این در حالی است که حس و حال مردم در اصناف شغلی مختلف حین اجرای برنامههای موسیقایی که به مناسبت این روزها تدارک دیده شده به قدری برای ما جالب بود که تجربه شیرینی را برایمان رقم زد. این فعال فرهنگی در ادامه گفت: بر اساس برنامهریزیهایی که شده، پروژه «کاروان آوای رضوی» تاکنون در میدان نبوت، میدان حر، میدان آزادی و چهارراه ولیعصر تهران اجرا شده که این برنامهها نیز مورد استقبال قرار گرفتهاند. در همین چارچوب ما علاوه بر اجرای چند گروه سرود برتر تهران و همراهی صمیمانه حسین حقیقی از خوانندگان برجسته آثار موسیقایی مرتبط با مضامین مذهبی و انقلابی برنامههای دیگری را نیز تدارک دیدهایم که به تناسب حس و حال برنامه با هم تفاوت دارد.
خاکی تصریح کرد: آنچه برای ما مهم است ایجاد یک فضای جدید فرهنگی برای عرض ارادت به اهلبیت(ع) در قالب اجرای برنامههای متفاوت است که امیدوارم تاکنون مورد توجه مردم شریف ایران قرار گرفته باشد. به طور حتم در راهی که انتخاب کردهایم دارای اشکالاتی هستیم که در هر برنامه تلاش میکنیم این اشکالات را مرتفع کنیم و خوشبختانه ماجرا به شکلی هدایت شده که در فضای کرونایی موجود توانسته رضایت اغلب مخاطبان را فراهم آورد.
«کاروان آوای رضوی» در چهارراه ولیعصر تهران در جوار تئاتر شهر مراسم جشن برگزار کرد و در ادامه به محله باغ فیض در غرب تهران میرود. اجرای سرود دستهجمعی، نورافشانی، حرکت کاروان «سفیر زندگی» و... بخشهایی از این برنامه است.
ارسال به دوستان
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) انتخاباتی شد
دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) تهران به مناسبت فرارسیدن روز ۲۸ خرداد، با شعار «برای ایران به صف شویم» رونمایی شد. به گزارش مهر، جدیدترین دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) با موضوع انتخابات و با شعار «برای ایران به صف شویم» رونمایی شد. این دیوارنگاره با عنوان «برای ایران» و در راستای پویش رأی میدهم توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی و سحرگاه دیروز چهارشنبه ۲۶ خردادماه جانمایی شد. پیش از این نیز دیوارنگاره میدان ولیعصر(عج) به مناسبت فرا رسیدن روزهای انتخابات، اول خردادماه با شعار «یکصدا با رأیمان، جاودان ایرانمان» نصب شده بود.
ارسال به دوستان
پویش رادیو سلامت برای «واکسن ایرانی»
رادیو سلامت در تازهترین اقدام، ۲ پویش ملی «توانایی ملی واکسن ایرانی» و «دستاورد علمی واکسن ایرانی» ویژه واکسیناسیون کرونا را راهاندازی کرد. به گزارش «وطنامروز»، این شبکه رادیویی با هدف ارتقای دانش مردم در حوزه سلامت و واکسیناسیون ایرانی اقدام به برگزاری این ۲ پویش کرده است. رادیو سلامت در راستای ماموریتی که برایش تعریف شده در مناسبتهای مختلف، پویشهایی را برگزار میکند و حالا با ۲ پویش ملی توانایی ملی واکسن ایرانی و دستاورد علمی واکسن ایرانی وارد میدان شده است. این ۲ پویش همچون پویشهای قبلی به همت گروه فضای مجازی رادیو سلامت برگزار میشود و مردم میتوانند با پیوستن به این پویش، عکسهایی مرتبط به این پویش را به شماره ۰۹۰۵۳۹۷۵۷۴۰ ارسال کنند. همچنین علاقهمندان میتوانند به صفحه فضای مجازی رادیو سلامت مراجعه کنند. رادیو سلامت به عنوان یکی از شبکههای تخصصی معاونت صدا با شیوع این ویروس و قبل از آمدن به ایران در قالب برنامههای متفاوت، اطلاعرسانی و افزایش دانش جامعه را به عنوان اولویت اصلی در دستور کار خود قرار داد تا مردم نسبت به این ویروس که احتمال اپیدمی جهانی آن وجود داشت، بدون آنکه وحشتزده شوند و رفتارهای هیجانی نشان بدهند به تغییر سبک زندگی توجه کنند و راههای پیشگیری در مواجهه با «کووید-۱۹» را بدانند.
ارسال به دوستان
کنسرت آنلاین ارکستر ملی ایران به بعد از انتخابات موکول شد
زمان برگزاری کنسرت «شب موسیقی فیلم» ارکستر ملی ایران در تالار وحدت به بعد از انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰موکول شد. به گزارش «وطنامروز»، با توجه به نزدیکی زمان برگزاری کنسرت «شب موسیقی فیلم» ارکستر ملی ایران در تالار وحدت با روز انتخابات ریاستجمهوری ۱۴۰۰، این اجرا به تاریخی بعد از انتخابات موکول شد. این تصمیم به دلیل محدودیت پخش پلتفرمهای اینترنتی در تاریخ فوق اتخاذ شده است. با توجه به آماده بودن ارکستر برای اجرا، این کنسرت آنلاین پس از مهیا شدن شرایط برگزار میشود و زمان جدید این اجرا به اطلاع مخاطبان ارکستر ملی ایران میرسد. با توجه به این شرایط، اجرای تیرماه ارکستر نیز ممکن است در زمانی متفاوت با جدول اعلام شده برگزار شود که پس از قطعی شدن تغییر احتمالی، اطلاعرسانی خواهد شد.
ارسال به دوستان
حضور «خوناب» در ۲ جشنواره خارجی
فیلم داستانی «خوناب» در جشنوارههای هند و انگلیس به نمایش درمیآید. به گزارش مهر به نقل از روابطعمومی پروژه، فیلم داستانی «خوناب» ساخته مجتبی قاسمی همزمان در ۲ جشنواره جهانی در کشورهای انگلیس و هند حضور دارد. این فیلم در تازهترین حضور بینالمللی خود برای رقابت در جشنواره فیلم «لیفت آف» انگلستان ۲۰۲۱ انتخاب شده است. این جشنواره برگزیدگان خود در بخشهای فیلم کوتاه و بلند را در 3مرحله معرفی خواهد کرد و پس از آن فیلمهای برگزیده در شهرهای مختلف انگلستان و هالیوود آمریکا به نمایش عمومی درخواهد آمد.
«خوناب» همچنین برای رقابت در بخش مسابقه اصلی یازدهمین جشنواره «PUNE 2021» کشور هند نیز برگزیده شده است و با دیگر آثار انتخاب شده در این جشنواره به رقابت خواهد پرداخت. در خلاصه داستان «خوناب» به نویسندگی، تهیهکنندگی و کارگردانی مجتبی قاسمی آمده است: «فاصله عروج تا هبوط به باریکی یک انتخاب است؛ انتخابی میان خیر و شر...». بازیگران این اثر عبارتند از مدیا ذاکری، فاطیما سرلک، الهه پورجمشید، شبنم یوسفی، سوسن بشیرذرتی، سارا سپهوند و دلدار مرادی.
ارسال به دوستان
روایت خورشید مجیدی در آیفیلم
برنامه تلویزیونی «سینما آیفیلم» این هفته به فیلم سینمایی «خورشید» به کارگردانی مجید مجیدی اختصاص داشت.
به گزارش «وطنامروز»، «سینما آیفیلم» به نقد و بررسی فیلم سینمایی «خورشید» پرداخته و با عوامل آن همچون مجید مجیدی نویسنده و کارگردان، مهدی بدرلو مجری طرح و مدیرتولید، روحالله زمانی، شمیلا شیرزاد، سید محمدمهدی موسوی و ابوالفضل شیرزاد بازیگران نوجوان این اثر سینمایی، محمدحسن داوودی مدیر مدارس صبح رویش و محمدرضا مقدسیان منتقد گفتوگو کرده است. فیلم سینمایی «خورشید» به نویسندگی مشترک مجید مجیدی و نیما جاویدی و تهیهکنندگی مشترک امیر بنان و مجید مجیدی سال ۹۸ تولید و ساخته شد و توانست جوایز داخلی و بینالمللی بسیاری را از آن خود کند. اکران این فیلم سینمایی از نوروز ۱۴۰۰ آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد. «خورشید» روایتگر داستان پسربچهای ۱۲ ساله به نام علی و دوستانش است که برای کمک به خانوادههایشان به سختی کار میکنند و برای گذران زندگی برخی مواقع جرائم کوچکی نیز انجام میدهند. علی توسط فردی برای پیدا کردن یک گنج که زیر مدرسهای پنهان شده مامور میشود و... .
جواد عزتی، علی نصیریان، طناز طباطبایی، روحالله زمانی، شمیلا شیرزاد، سید محمدمهدی موسوی، ابوالفضل شیرزاد، علی غابشی، مانی غفوری، صفر محمدی، علی تقوازاده، بابک لطفی خواجهپاشا و یوسف صفریبختیاری بازیگران این فیلم هستند. برنامه «سینما آیفیلم» به سینمای ایران و رویدادهای سینمایی کشورمان میپردازد و فیلمهای در حال اکران سینما و موضوعاتی مانند میزان فروش هفتگی و روزانه فیلمها را بررسی میکند. این برنامه به 4 زبان فارسی، فارسی دری، انگلیسی و عربی روی آنتن میرود. برنامه «سینما آیفیلم» به تهیهکنندگی و کارگردانی عطا جاوید و اجرای حسام فروتن، چهارشنبه هر هفته ساعت ۲۳:۳۰ از شبکه آیفیلم فارسی پخش میشود و تکرار آن روز پنجشنبه ساعت ۷:۳۰ صبح و ۱۹:۳۰ شب پخش خواهد شد.
ارسال به دوستان
داوران و فیلمهای بخش فیلم کوتاه کن معرفی شدند
داوران بخش فیلمهای کوتاه و بخش سینهفونداسیون جشنواره فیلم کن ۲۰۲۱ معرفی شدند.
به گزارش «وطنامروز»، داوران بخش فیلمهای کوتاه و بخش رقابتی سینهفونداسیون مختص فیلمهای مدرسهای هفتادوچهارمین جشنواره فیلم کن تعیین شدند. این گروه باید برنده نخل طلا را از میان ۱۰ نامزد بخش فیلم کوتاه و برنده ۳ جایزه بخش سینهفونداسیون را از میان ۱۷ فیلم منتخب که توسط دانشجویان مدرسههای فیلمسازی ساخته شدهاند، تعیین کنند. هیات داوران بخش فیلم کوتاه و سینه فونداسیون جشنواره کن شامل کوثر بن هنیه کارگردان و نویسنده تونسی؛ تووا نووتنی کارگردان، نویسنده و بازیگر سوئدی؛ آلیس وینوکر کارگردان و نویسنده فرانسوی؛ سامه علا کارگردان، تهیهکننده و نویسنده مصری، کارلوس موگوئیرو فیلمساز و مدرس اسپانیایی و نیکلاس پاریسه کارگردان و فیلمنامهنویس فرانسوی است.
امسال در مجموع ۳۷۳۹ فیلم کوتاه به کمیته انتخاب ارسال شدند که از این میان ۱۰ فیلم برای بخش رقابتی فیلم کوتاه کن پذیرفته شدند. محمدرضا میقانی از ایران با فیلم ١٤ دقیقهای «ارتودنسی» یکی از این فیلمهاست که باید با فیلمهایی از مقدونیه، کوزوو، دانمارک، فرانسه، پرتغال، برزیل، هنگکنگ، ایسلند و چین رقابت کند.
این فیلمها ۱۶ جولای نمایش داده میشوند تا برای کسب نخل طلای این بخش رقابت کنند. برنده این بخش شنبه ۱۷ جولای در مراسم اختتامیه معرفی میشود. برای بیستوچهارمین دوره بخش سینهفونداسیون ویژه فیلمهای دانشجویان مدارس سینمایی هم از میان ١٨٣٥ فیلم ارسال شده به این بخش، ١٧ فیلم برای رقابت انتخاب شدند که توسط ٨ کارگردان زن و ٩ مرد ساخته شدهاند. این فیلمها شامل ۱۳ فیلم و ۴ فیلم انیمیشن هستند. کوتاهترین این فیلمها ۶ دقیقه و بلندترین آنها ۵۰ دقیقه است.
برندگان این بخش ۱۵ جولای/3 مرداد، در سینما بونوئل معرفی میشوند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|