|
ارسال به دوستان
نگاهی به سهم نوجوانان از سینمای دفاع مقدس
جای خالی مردان کوچک
واقعیت این است که نوجوانان در سینمای ما اصلا جدی گرفته نمیشوند و از میان حدود 100 فیلمی که در هر سال ساخته میشود، به شمار انگشتان یک دست هم جایی در ذهن سینماگران ندارند.
نوجوانی، حلقهای شکستنی از سلسله زندگی است که کودکی را به بزرگسالی پیوند میزند و لازم است با احتیاط حمل شود.
یکی از اقتضائات این سالیان پراهمیت عمر، یافتن هویت است که معمولا به صورت انتخاب الگو برای نوجوانان نمود مییابد؛ الگویی که به طور غالب، او را عاشق میشوند، رفتارش را تقلید و تلاش میکنند هر چه بیشتر به او شبیه شوند.
امروز میبینیم این نیاز نوجوانانه سبب شده تا بسیاری از آنها دنبالهرو سلبریتیها شوند و پدیده فنپیجهای عاشق، رشد قارچگونه داشته باشد، در حالی که اگر نوجوانان با الگوهایی کاملتر آشنا میشدند، جاذبه وجودی قدرتمند این شخصیتها، آنها را میربود و یک دل نه صد دل عاشقشان میکرد.
قهرمانان نامآور و گمنام دفاعمقدس یکی از بهترین این الگوها هستند. عزیزانی که وقتی خاطراتشان را میشنویم،
در زندگی فردی، خانوادگی، اخلاقی و معنوی سرآمد هستند و هر دل پاکی را واله و حیران خود میکنند.
البته شیوه ارائه این الگو برای نوجوانان هم مهم است. نوجوان مستقیمگویی را برنمیتابد و علاقهای به شنیدن راهنماییهای بزرگسالان ندارد اما این اشکالی ایجاد نمیکند و فقط باید راه صحبت با آنها را بلد بود. یکی از بهترین راههای عرضه این الگوهای ناب برای ذهنِ آماده کشت نوجوانان، میتواند استفاده از جذابیت سینما باشد. بدین منظور نیاز است سینما با جدیت به این شکاف هویتسازی ورود کند و متولیان فیلمسازی کشور، ساخت فیلمهایی نوجوانانه با محوریت دفاعمقدس یا زندگینامه شهدا را در برنامه خود قرار دهند.
اگرچه این مطالبه باید بارها و بارها تکرار شود که «سهم نوجوانان از سینمای ایران چقدر است و از سینمای دفاعمقدس چطور؟» اما همان آثار کم ساختهشده را غنیمت میشماریم و به معرفی چند اثر شاخص نوجوانانه در رابطه با دفاعمقدس میپردازیم.
* ۲۳ نفر
اقتباسی از خاطرات ۲۳ نفر از رزمندگان نوجوان ایرانی است که بین ۱۳ تا ۱۷ سال داشتند و در جریان جنگ ایران و عراق در سال ۶۱ به اسارت نیروهای عراقی درآمدند. این فیلم با تمرکز بر زندگی این نوجوانان اسیر، یک طی طریق زیبا از دوره نوجوانی تا جوانی را نشان میدهد.
* بزرگمرد کوچک
داستان فیلم به اوایل جنگ باز میگردد. بهنام یک نوجوان دلیر آبادانی است که تنها به انگیزه دفاع از آب و خاک و ناموس، رشادتهای بسیاری را بروز میدهد. بهنام محمدی ابتدا به دست نیروهای عراقی میافتد و مورد ضرب و جرح قرار میگیرد اما اعتماد عراقیها را جلب کرده و مواد غذایی، مهمات و گرای دشمن را به نیروهای ایرانی میرساند.
* نینوا
نینوا روایت رزمنده نوجوانی به نام ابوالفضل است که مأمور میشود یک سرباز مجروح را به پشت جبهه برساند. در بین راه غلامحسین، راننده لودری که بر اثر اصابت ترکش نابینا شده است نیز با آنها همراه میشود. آنان در چند موقعیت مورد حمله دشمن قرار میگیرند و پاهای ابوالفضل مجروح میشود. غلامحسین او را به دوش میگیرد و به راه خود ادامه میدهد. این در حالی است که دشمن هنوز آنها را تعقیب میکند.
* یدو
فیلم یدو ماجرای حصر آبادان را از زاویه دید یک پسر نوجوان دنبال میکند؛ پسری که جنگ زندگیاش را تغییر میدهد و به درک تازهای از خودش میرسد.
* نفس
فیلم سینمایی «نفس» روایت زندگی 4 کودک به نامهای بهار، نادر، کمال و مریم است که به همراه پدرشان غفور و مادربزرگ خود در دهه ۵۰ خورشیدی نفس میکشند! دنیای این کودکان، دنیایی پر از رویاهای زیبای کودکانه است و قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد.
* انیمیشن گردان تک نفره
انیمیشن «گردان تک نفره» روایتی است از مجاهدتهای شهید عبدالرسول زرین، از نیروهای اصلی و بنیانگذاران لشکر امام حسین(ع) که در جبههها نقش منحصر به فردی را ایفا میکرد؛ او در جنگهای نامنظم و دیگر عملیاتها به عنوان تکتیرانداز نقش حساس و ظریف خود را بازی کرده و ضربات مهلکی را ماهرانه به ایادی دشمن وارد کرد.
* مجموعه پویانمایی «خاکریزهای نمکی»
انیمیشن خاکریزهای نمکی وقایعی را که برای رزمندگان جنگ تحمیلی، چه در میدانهای نبرد و چه در زندانهای عراق اتفاق افتاده است با نگاهی طنزآمیز روایت میکند.
* پویانمایی پل
پویانمایی داستانی «پل»، مجاهدتهای رزمندگان در قرارگاه صراط مستقیم سپاه برای احداث پل بر روی رودخانه بهمنشیر و دعای امام خمینی(ره) برای آنان به فرماندهی شهید محسن صفوی را روایت میکند.
* موشن گرافیک «هابیل؛ چند روایت از یک ناورد»
مجموعه روایتهایى از ابتدای دوران دفاعمقدس تا زمان بازگشت اسرا، وضعیت شهرهایی همچون سوسنگرد، دزفول، خرمشهر و حتی حادثه بمباران تهران و حادثه ترورها توسط منافقان را نمایش میدهد.
* موشنگرافیک سیزدهسالهها
موشن گرافیک سیزده سالهها روایتی است از سرگذشت 5 شهید 13 ساله انقلاب اسلامی: شهید بهنام محمدی، شهید حسین فهمیده، شهید سهام خیام، شهید محمدحسین ذوالفقاری و شهید مهرداد عزیزالهی.
ارسال به دوستان
مروری کوتاه بر کتاب «مرضیه»
روایتی اعجابانگیز از بانوی انقلاب
سیدمهدی سیدمحسنیباغسنگانی: «از دامن زن، مرد به معراج میرود»؛ یک جمله خیلی ساده و تکراری که شاید از شدت تکرار حتی دچار فرسایش معنوی هم شده باشد، حتی شاید در اندیشه ناقص انسانهای مادیزدهای همچون من، بوی نوعی مداهنه و تملق غیرواقعی هم از آن به مشام برسد؛ تعارفی برای اینکه از خجالت جنس زن دربیایی و نشان دهی برای آنها نقش قائل هستی.
اما هیهات که میان خمینی کبیر و این قبیل تفسیرهای مادی کیلومترها فاصله است. از منظر امام خمینی، در باطن عالم سری است که این بیان ساده از آن رازگشایی و پردهبرداری میکند.
«مرضیه» روایت اعجابانگیز درباره یکی از زنان مورد نظر امام خمینی(ره) است. حکایت کتاب «مرضیه»؛ حکایت عجیبوغریبی است. اگر کتاب را از فصل آخر به اول بخوانی، با شهیدی روبهرو میشوی که در اوج امکان لذت بردن از دنیا، آن را چهار طلاقه میکند و بیقرار به سمت شهادت پر میکشد، در فصل قبل، شاهد نوجوانی و قد کشیدن شهید بودی و در فصلهای قبل از آن، زندگی و بستری که در آن شهید بتدریج، بال و پر گرفته بود.
شهید مدافع حرم محمود تقیپور از آن شهدایی است که بلندی همت و عظمت روحش، او را برای تو تبدیل به قلهای دستنیافتنی میکند. اما اگر کتاب را از اول به آخر مطالعه کنی، با دخترکی آشنا میشوی که روح بزرگش از ابتدا با سختی حرمان مادر عجین میشود، نوجوانی او را مثلث عشق، کتمان و عفاف رنگین میکند، مواجهه با رود پرخروش انقلاب خمینی، روح او را بزرگ میکند و دخترک قصه ما بتدریج، مادر، معلم، استاد و مدیر هزاران فرد دیگر میشود. وقتی در مسیر کتاب به لحظه شهادت پسر مرضیه میرسی، احساس میکنی شهید با همه عظمتش یکی از هزاران قلهای است که در پناه سلسله جبالی به نام «مرضیه» قد کشیده است.
کتاب به خوبی روایت میکند که در مسیر زندگی «مرضیه»، صدها یا هزاران نفر در دامن این رشتهکوه استوار، شخصیت مییابند و بزرگ میشوند؛ از دختر همسایه در اوایل ازدواج که در کلاس خیاطی خانگی منزل «مرضیه» درس زندگی میگیرد تا زهرا دختر روستایی در خوابگاه شبانهروزی که با تدابیر سختگیرانه آماده ازدواج میشود. از پسرهای نوجوان فامیل در هیات نوجوانانه مادر شهید تا فرزندان شهدای مدافع حرم در برنامههای فرهنگیای که «مرضیه» بعد از شهادت فرزندش پیگیری میکند.
وقتی بعد از مطالعه کتاب «مرضیه» به این جمله امام خمینی(ره) فکر میکنی، احساس میکنی دامن زن، دامنهای است به عظمت بزرگترین رشتهکوهها که میتواند هزاران قله را به اوج معراج معرفت و بلندای انسانیت برساند. باید به تیم نویسنده کتاب که با قلمی برآمده از تعهد، پرچمدار رازگشایی از جمله راهبردی امام خمینی(ره) شدند، تبریک و تحسین گفت.
بر اساس این گزارش، کتاب «مرضیه» که تحقیق آن بر عهده زهرا عاشوری بوده و تدوین آن توسط لطیفه نجاتی انجام شده است، در 264صفحه، شمارگان 1000نسخه و با قیمت 40 هزار تومان به همت انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقهمندان علاوه بر کتابفروشیها میتوانند از طریق صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub یا سایت vaketab.ir نسبت به تهیه کتاب اقدام کنند.
ارسال به دوستان
اخبار
«شادروان» به ایستگاه پایانی رسید
فیلم سینمایی «شادروان» به کارگردانی حسین نمازی و تهیهکنندگی عباس نادران با اعلام کامل اسامی بازیگران به پایان فیلمبرداری رسید. به گزارش «وطنامروز» به نقل از مشاور رسانهای پروژه، با پایان فیلمبرداری فیلم سینمایی «شادروان»، دومین فیلم سینمایی حسین نمازی به تهیهکنندگی عباس نادران، نخستین عکس از این فیلم منتشر شد. همزمان با اتمام کار فیلمبرداری، ترکیب کامل بازیگران این فیلم سینمایی معرفی شدند. علاوه بر سینا مهراد، گلاره عباسی، نازنین بیاتی، بهرنگ علوی و رویا تیموریان، چهرههایی چون رضا رویگری و بهرام ابراهیمی نیز در این اثر سینمایی به ایفای نقش میپردازند. «شادروان» روایتی از یک ملودرام اجتماعی در بستر خانوادهای حاشیهنشین است. نخستین نمایش این فیلم سینمایی در چهلمین جشنواره ملی فیلم فجر خواهد بود.
***
افتتاح نمایشگاه «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی»
دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی در افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده این رویداد از کیفیت بالای آثار خبر داد. به گزارش «وطنامروز»، مهدی حاجیمحمدی فریمانی، دبیر هنری سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی درباره برپایی نمایشگاه این رویداد گفت: «نگارخانه ابوالفضل عالی» و گالریهای شماره یک و دو «خانه عکاسان»، از امروز (روز شنبه سوم مهرماه) میزبان آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» است. این آثار فاخر در ۴ بخش «عکس»، «پوستر»، «نقاشیخط» و «تصویرسازی» به نمایش عمومی گذاشته شدهاند. فریمانی ادامه داد: این آثار فاخر، بعد از ارزیابی دقیق هنری و محتوایی، از بین ۲۰۰۰ اثر خلق شده توسط هنرمندان عرصه تجسمی انتخاب شدهاند. داوری و انتخاب این آثار را ۱۲ نفر از اساتید صاحبنام حوزههای عکس، پوستر، نقاشیخط و تصویرسازی بر عهده داشتهاند. نمایشگاه آثار برگزیده «سیزدهمین سوگواره هنر عاشورایی» تا ۱۳ مهرماه در «نگارخانه ابوالفضل عالی» و گالریهای شماره یک و دو «خانه عکاسان» به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ همه روزه به جز روزهای تعطیل میزبان علاقهمندان خواهد بود.
***
«سیامک اطلسی» درگذشت
«سیامک اطلسی» بازیگر و دوبلور پیشکسوت جان به جانآفرین تسلیم کرد. به گزارش «وطنامروز»، شهراد بانکی دوبلور و مدیر روابط عمومی انجمن گویندگان و سرپرستان گفتار فیلم در گفتوگو با فارس گفت: «سیامک اطلسی» بازیگر و دوبلور پیشکسوت یکشنبه 4 مهرماه جان به جانآفرین تسلیم کرد. وی ادامه داد: زندهیاد اطلسی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا 2 هفته در بیمارستان بستری بود و در نهایت درگذشت. زندهیاد اطلسی متولد سال ۱۳۱۵ در شهر ارومیه بود و فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۴۳ با دوبله فیلمها آغاز کرد و آخرین نقشآفرینی او مربوط به حضور در سریال سلمان فارسی بود. صدای گرم او در دوبله فیلمهای سینمایی و سریالهای تلویزیونی و همچنین بازیاش در سریالهای «مختارنامه» و «پدر سالار» همچنان در یادها مانده است.
***
روایت تماشایی از بچههای جنوب شهر
بچههای محله هرندی تهران به مناسبت اربعین حسینی، عشق به امام حسین(ع) را در قالب نماهنگ «قهرمان بچگی» فریاد زدند. به گزارش «وطنامروز»، نماهنگ «قهرمان بچگی» همزمان با فرا رسیدن ایام اربعین حسینی با همراهی گروه سرود «کانون محمدیه» محله هرندی تهران در دسترس مخاطبان قرار گرفت. این نماهنگ نخستین اثر گروه سرودی است که تیرماه امسال با حمایت مرکز «مأوا» در محله هرندی تهران تشکیل شد. در این نماهنگ مهدی دهنمکی و امیرسهیل سرافرازی، آهنگساز؛ عارف افشار، کارگردان و مرکز موسیقی «مأوا» تهیهکننده هستند.
***
مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس منصوب شد
«سیدمحمد حسینی» مدیرگروه فیلم و سریال بنیاد فرهنگی روایت فتح و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس شد. به گزارش «وطنامروز»، با حکم سیدمحمدیاشار نادری رئیس این بنیاد، سیدمحمد حسینی به سمت مدیر گروه فیلم و سریال این بنیاد و مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاعمقدس منصوب شد. رئیس بنیاد فرهنگی روایت فتح درباره این انتصاب گفت: در طول مدت یک سال گذشته با تشکیل هیاتهای اندیشهورزی و کمک خبرگان و نخبگان این حوزه، سند اعتلای بنیاد فرهنگی روایت فتح تهیه شد. نقشه راه ۵ ساله فعالیتهای روایت فتح و گروهها و انجمنهای تابعه آن با نگاه تحولی مبنای حرکت همه مدیران و بدنه بنیاد خواهد بود.
***
واردات کاغذ آغاز میشود
معاون فرهنگی وزیر ارشاد اعلام کرد: ارز مصوب برای واردات کاغذ بزودی تخصیص مییابد و فرآیند واردات آغاز خواهد شد. به گزارش فارس، یاسر احمدوند تصریح کرد: با پیگیری وزیر ارشاد و مساعدت بانک مرکزی، ارزی که برای واردات کاغذ مصوب شده بود در اختیار قرار میگیرد و انشاءالله بزودی واردات و توزیع کاغذ مورد نیاز ناشران اجرایی خواهد شد. احمدوند با بیان اینکه بخشی از کاغذ وارد شده که در گمرک مانده نیز در روزهای آینده ترخیص خواهد شد و وارد سامانه توزیع میشود، تاکید کرد: مقداری کاغذ هم که قبلا وارد شده بود و واردکننده از در اختیار گذاشتن آن امتناع میکرد با ورود دستگاههای مسؤول و پیگیریهای صورت گرفته بزودی در سامانه توزیع قرار خواهد گرفت.
ارسال به دوستان
تقدیر از ۳۰۰ موکبدار عراقی با سوغات ایرانی
موکبداران خواستار دیدار با رهبر انقلاب هستند
طرح تکریم موکبداران عراقی یکی از برنامههای کمیته فرهنگی و آموزش ستاد مرکزی اربعین است که بر این اساس ۳۰۰ هدیه در اربعین امسال تقدیم موکبداران شد.
به گزارش «وطنامروز»، هیاتهای ایرانی با حضور در مواکب و تقدیم هدیه به خادمان زوار حسینی، مراتب تقدیر و تشکر جمهوری اسلامی ایران را از موکبداران عراقی مستقر در مسیر پیادهروی اربعین حسینی ابراز کردند.
رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد مرکزی اربعین با اشاره به اینکه مردم میهماننواز عراق بهعنوان میزبانان زوار سیدالشهدا(ع) از این برنامه با روی گشاده استقبال میکنند، گفت: مقام معظم رهبری از سال ۱۳۹۴ که حضور ایرانیان در مراسم راهپیمایی اربعین به شکل ویژهای رقم خورد، همواره نسبت به تکریم عراقیها به عنوان میزبانان مراسم راهپیمایی اربعین تأکید داشتند.
حجتالاسلام والمسلمین حمید احمدی خاطرنشان کرد: ایده و طرح تکریم از مواکب عراقی نیز از همان سال که معظمله فرمودند، در کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین رقم خورد.
وی ادامه داد: تا سال ۱۳۹۸ حدود ۴ هزار هدیه در ایام اربعین تقدیم موکبداران شد و بنا بود امسال نیز حدود ۶۰۰ هدیه تقدیم شود که به دلیل محدودیتهای حملونقل، حدود ۳۰۰ هدیه که شامل کلامالله مجید، لوح تقدیر، تابلوی منقش به تصویر سرداران شهید جبهه مقاومت حاجقاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، محصولات فرهنگی، صنایع دستی و سوغات کشورمان است به نمایندگی از سوی رهبر انقلاب و ملت ایران تقدیم مواکب عراقی شد. وی با اشاره به همکاری آستان قدس رضوی در این طرح گفت: آستان قدس نیز با تقدیر از خادمان عراقی که از زائران ایرانی در منزلشان پذیرایی میکنند، در این طرح مشارکت کرد.
حجتالاسلام والمسلمین احمدی به مطالبات مواکب عراقی اشاره کرد و افزود: مردم عراق همواره نسبت به مردم ایران لطف دارند و علاقه و ارادت خود را به مردم ایران بویژه رهبر انقلاب ابراز میکنند و یکی از مطالبات و درخواست آنان، دیدار با رهبر انقلاب است.
ارسال به دوستان
توسط شبکه مستند سیما انجام میشود
تولید سری جدید «گنجینه»
سری جدید مجموعه مستند «گنجینه» در ۵۰ قسمت ۶۰ دقیقهای توسط شبکه مستند سیما تولید و پخش میشود.
به گزارش وطن امروز، سری جدید مجموعه مستند «گنجینه» به تهیهکنندگی حنیف شهپرراد در ۵۰ قسمت ۶۰ دقیقهای در شبکه مستند تولید و پخش میشود.
شهپرراد درباره ویژگیهای فصل جدید این مجموعه تلویزیونی گفت: مدتی است تولید فصل جدید مجموعه «گنجینه» را آغاز کردهایم. البته با این تفاوت که تمرکز ما در این سری بیشتر روی آرشیو فیلمهای مستند است. تا امروز حدود ۳ قسمت از مجموعه را آماده کردهایم و احتمالا پاییز پخش آن آغاز خواهد شد.
این تهیهکننده اظهار کرد: ما در این سری جدید، روی مستندهای دهه ۷۰ متمرکز شدهایم. البته از سالها و دهههای قبل هم مستندهایی خواهیم داشت. ضمن اینکه مجموعه «گنجینه» بیشتر یک کار پژوهشی است. یعنی تمرکز ما بیشتر روی این مساله است که در آرشیو مستندهای قدیمی یا کلاسیک سازمان کنکاش و با نگاه روز آنها را تحلیل کنیم.
وی افزود: یکی از نکات جالبی که میتوانم درباره مستندهای انتخاب شده بیان کنم این است که برخی مستندها با اتفاقات امروز بسیار متناسب است. مثل مستند «طاعون» پوران درخشنده که ممکن است برای بینندهها جذاب باشد. یا اینکه فیلم «سرپناه» را پخش خواهیم کرد که درباره بحران مسکن است. هر ۲ مستند با شرایط امروز شباهتهایی دارد که میتواند برای مخاطب جذاب باشد. بنابراین با توجه به در نظر گرفتن موضوعات روز سعی کردیم مستندها را انتخاب کنیم، چون مخاطبان ما هم علاقهمندان به مستند هستند و هم مستندسازان و در کل عامه مردم.
مجموعه مستند «گنجینه» در شبکه مستند تولید شده است. حنیف شهپرراد تهیهکننده و طراح این مجموعه است و از دیگر عوامل آن میتوان به نویسنده و پژوهشگر: آرین مظفری، گوینده: نادر راد، تدوین: آبان بهبهانی و گرافیست امید عبداللهزاده اشاره کرد.
ارسال به دوستان
فردوس کاویانی:
نقشهای منفی را دوست ندارم
فردوس کاویانی، بازیگر سینما و تلویزیون بیان کرد بیشتر به دنبال نقشهای ظریف مکمل بوده است.
به گزارش «وطنامروز»، موزه سینمای ایران در ادامه انتشار سلسله نشستهای تاریخ شفاهی خود به مناسبت زادروز فردوس کاویانی، بخشهایی از گفتوگو با این هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون را منتشر کرده است.
فردوس کاویانی با بیان اینکه چهارم مهرماه ۱۳۲۰ در اسماعیلآباد کرمان به دنیا آمده است، گفت: کلاس اول ابتدایی نزد عمویم در یزد به مدرسه رفتم و از ششم ابتدایی دوباره به کرمان برگشتم و تحصیل کردم و در همان سالها شوق تئاتر، مرا به تهران کشاند و دبیرستان را به پایان رساندم.
وی با اشاره به علاقهاش به تئاتر ادامه داد: یادم میآید کلاس پنجم دبستان، تئاتری را برای اجرا به مدرسه ما آورده بودند و من به فراش مدرسه گفتم میخواهم هر شب این نمایش را ببینم، او هم به شوخی به من گفت هر شب باید سالن را جارو کنم تا اجازه بدهد و من هم پذیرفتم. ۱۳ روز این نمایش در مدرسه ما اجرا داشت و من هر روز آن را میدیدم به شکلی که آن را حفظ شده بودم و همان تئاتر را کارگردانی و اجرا کردم.
کاویانی عنوان کرد: زمانی که کار تئاتر را تازه شروع کرده بودم یک نمایش آلمانی را به کارگردانی زندهیاد حمید سمندریان اجرا کردیم، بعد از آن به اداره تئاتر رفتم، به صورت قراردادی استخدام شدم و در آنجا ابتدا شروع به کارهای پانتومیمی کردم.
وی با اشاره به فیلم «پرونده» بیان کرد: من نقشهای منفی را دوست ندارم و برای این فیلم میخواستم به مهدی صباغزاده بگویم نمیتوانم بیایم اما به یکباره متوجه شدم قرارداد را امضا کردهام.
بازیگر «پرونده» با اشاره به حضورش در «محله برو بیا» گفت: برای این سریال، اکبر عبدی را برای یک نقش دعوت کرده بودند، برای نقش مش مهدی من را پیشنهاد داده بودند و من هم پذیرفتم که بسیار هم مورد استقبال قرار گرفت.
وی با بیان اینکه داریوش مهرجویی با توجه به ساخت «اجارهنشینها» میتوانست آثار کُمیک دیگری را هم بسازد، مطرح کرد: کار طنز در سینما، تلویزیون و تئاتر سخت است. متاسفانه در کارهای تصویری همیشه ما بازیگرها دلشوره داریم، زیرا گاهی به دلیل طولانی بودن زمان فیلم از طنز کار کم میکنند و زیربنای طنز را میگیرند که همین امر موجب میشود مخاطب خندهاش نگیرد و طنز نباشد.
کاویانی با بیان اینکه «بانو» فیلم خوبی بود، گفت: در این فیلم برای نقشهایمان با گوهر خیراندیش بحثها و گفتوگوهای زیادی داشتیم تا به نقش مورد نظر برسیم. کل فیلم درباره این است که باغها و درختها در حال نابودی است؛ اینکه درختها را که به مردم زندگی میدهند، میزنند و جای آنها آپارتمان میسازند.
وی همچنین بیان کرد: در سینما نقشهای مکمل خیلی ظریف را دوست دارم و ترجیح میدهم زیرا برایم گویاتر است و خیلی به دنبال نقشهای اول نیستم اما در تئاتر اغلب نقش اول را بازی کردهام.
کاویانی در پایان با بیان اینکه سعی من همیشه بر شاد کردن یک ملت بوده است، توضیح داد: مردم همیشه از «آژانس دوستی» بخوبی یاد میکنند، معتقدم اگر اجتماع را بر مبنای دوستی بگذاریم همه مسائل و مشکلات از بین خواهد رفت. همه داستانهایی که در «آژانس دوستی» نشان داده شد در انتها به دوستی، با هم بودن، درد هم را دانستن و اینکه خوب است به هم کمک کنیم منتهی میشود و باید توجه داشته باشیم که اینها سازنده زندگی ما هستند.
فردوس کاویانی در فیلمهایی همچون: «پرونده»، «اجارهنشینها»، «در مسیر تندباد»، «بانو»، «همه دختران من»، «سفر پرماجرا»، «سگ کشی»، «میکس»، «جایی برای زندگی»، «نارنجی پوش» و... نقشآفرینی داشته است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|