|
ارسال به دوستان
نگاهی اجمالی به عملکرد مراکز موسیقی نهادهای مختلف در ایام تعطیلی کنسرتها و کاهش فعالیت هنرمندان موسیقی
آوای بینوا
فرزانه غلامیتبار: اواسط اسفندماه سال 98 بود که همزمان با شیوع ویروس کرونا در کشور، فعالیتها و کنسرتهای موسیقی هم مانند سایر فعالیتهای فرهنگی و هنری کشور با تعطیلی مواجه شد. این اتفاق برای اهالی موسیقی بسیار ناامیدکننده محسوب میشد، زیرا بازه زمانی یکماهه 15 اسفند تا 15 فروردینماه، پیک طلایی برپایی کنسرتها در سراسر کشور به حساب میآید که علاوه بر خوانندهها و نوازندهها، عوامل مختلفی در حوزه موسیقی در کنار برپایی کنسرتها، مشغول کار میشوند و کسب درآمد میکنند اما با شیوع ویروس کرونا در کشور و تعطیلی کنسرتهای موسیقی بسیاری از هنرمندان این حوزه از کار بیکار شدند.
تعطیلی کنسرتها از اسفندماه سال گذشته تاکنون ۲ پیامد منفی در پی داشته است؛ یکی بیکاری بسیاری از نوازندهها و هزاران نفر که مستقیم و غیرمستقیم از برپایی کنسرتها درآمد داشتند و پیامد دیگر بعد روانی قضیه است که نبود فعالیتهای موسیقایی موجب سرخوردگی اهالی موسیقی و همچنین عدم نشاط علاقهمندان به موسیقی در جامعه شده است. از سوی دیگر اما در این چند ماه اخیر که حتی از انتشار آلبومهای جدید هم خبرهای زیادی درز نمیکند، بسیاری از هنرمندان مطرح بیکار ننشسته و تهدید کرونا را به نوعی فرصت تبدیل کردهاند؛ برخیها با هدف تزریق نشاط در جامعه از همان اواخر اسفندماه در صفحههای شخصیشان در فضای مجازی به تنهایی برای مخاطبانشان برنامه اجرا کردند که بشدت مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت، این عده از خوانندگان کاملا دلی و در ارتباطی صمیمی و بیواسطه با مخاطبانشان آهنگهای درخواستی آنها را برایشان اجرا کردند، البته این اتفاق در سایر کشورهای دنیا هم در دوران کرونا رخ داد و بسیاری از خوانندگان و نوازندگان جهان تصمیم گرفتند بهصورت خودجوش و بدون هیچ حمایتی از طرف ارگانهای دولتی برای مخاطبانشان در فضای مجازی برنامه اجرا کنند. بماند که کنسرتهای آنلاینی که خوانندهها کاملا دلی و بدون دریافت هزینه برای مخاطبانشان در فضای اینستاگرام برپا میکردند، از یک سال و نیم پیش با پرداخت دستمزدهای بالا توسط نهادهایی چون مرکز موسیقی شهرداری تهران به خوانندهها برای حضورشان در سالن خالی برج میلاد، بسیار کمرنگ شد و خوانندههایی که با دریافت دستمزدهای نجومی از مرکز موسیقی شهرداری تهران برای صندلیهای خالی برج میلاد کنسرت برگزار میکردند، دیگر حاضر نبودند بدون دستمزد در فضای مجازی برای هوادارانشان برنامه اجرا کنند، از سوی دیگر مخاطبان هم باید برای تماشای کنسرت آنلاین شهرداری تهران هزینه پرداخت میکردند و دیگر کنسرت آنلاین به معنای رایگان معنا نداشت.
نکته قابل توجه درباره وضعیت موسیقی کشور در دوران کرونا این مساله است که بهرغم تعطیلی کنسرتها و کاهش فعالیت موسیقایی هنرمندان، مراکز موسیقایی نهادهایی چون صداوسیما، شهرداری تهران، حوزه هنری، ماوا و... در حوزه تولید بسیار پرکار بودهاند اما با نگاهی اجمالی به تولیدات این نهادها در حوزه موسیقی در چند وقت اخیر به این نتیجه میرسیم که این تولیدات و فعالیتهای موسیقایی نه تنها کمترین تاثیری در جریان مارکت موسیقی نگذاشتهاند بلکه به جز یک یا 2 اثر، مابقی تولیدات از کمترین مخاطب برخوردار بودهاند بهطوری که اغلب تولیدات این مراکزها هیچگاه به گوش مخاطبان عام نرسیده است و عملا کمتر کسی از تولید این آثار با خبر میشود مگر آنکه برای برخی از این تولیدات با برپایی مراسمهای رونمایی برای یکی دو روز بخشی از اهالی رسانه و فرهنگ از انتشار آثار باخبر شوند. اینکه شنونده این آثار چه تعداد مخاطب بوده است، نامشخص و مبهم است زیرا انگار برای برخی مدیران این مراکز رزومهسازی با مانور دادن بر واژههایی چون «موسیقی انقلابی، دفاع مقدسی و...» از اهمیت بیشتری برخوردار است تا تولید آثار باکیفیت و شاخص که در جذب مخاطب هم موفق عمل کند. از سویی این مراکز طی یکی دو سال اخیر هزینههای گزافی را برای تولیدات و فعالیتهای موسیقایی انجام دادهاند. در این میان مرکز موسیقی شهرداری تهران شاید طی یکسال اخیر بیشترین هزینه را برای موسیقی در شهر تهران انجام داده است. حتی مسؤولان این مرکز هیچگاه لیست هزینههای نجومیای را که چندی پیش از سوی رسانهها و در فضای مجازی منتشر شد تکذیب نکردند و انگار هیچ پاسخی برای این لیست نداشتند که بیان کنند. این مرکز با پرداخت هزینههای نجومی بابت کنسرتهای آنلاین، هزینه غیرمتعارف برپایی اجراهای موسیقی نواحی و هزینههای ارتقای صفحات اینستاگرام برخی آلبومهایش حسابی در فضای مجازی خبرساز شد اما هیچگاه مسؤولان مرکز موسیقی شهرداری تهران پاسخگوی این عملکرد و تشریح بازخوردها و نتایج این هزینهها برای تعالی موسیقی در شهر تهران نبودهاند؟
به هر حال با قاطعیت باید گفت مهمترین مشکل موسیقی کشور طی سالهای اخیر عدم به کارگیری مدیران کارآمد در مسند مدیریت موسیقی نهادهای مختلف است. یک مدیر مرکز موسیقی در وهله اول باید تمام توان خود را بگذارد که آثار تولیدی مرکزش با بهترین کیفیت ممکن و با حضور هنرمندان متعهد و سرشناس به سرانجام برسد، نه آنکه در اغلب تولیدات مرکز متبوع خود به عنوان ترانهسرا، آهنگسار و خواننده حضور داشته باشد تا موجب بهوجود آمدن شائبه انحصارگرایی و سوءاستفاده از مقام اجرایی خود شود. در پایان باید گفت اگر هزینه مراکز موسیقی نهادهای مختلف در یک سال گذشته را تجمیع کنیم به یک رقم نجومی برای تولیدات خواهیم رسید؛ دردآور آنجاست که اغلب این تولیدات جز عوامل تولید و شاید مدیران، هیچ مخاطب دیگری نداشته است.
***
ثبتنام شرکت در بخش رقابتی جشنواره موسیقی فجر آغاز شد
ثبتنام هنرمندان برای شرکت در بخش رقابتی سیوهفتمین جشنواره موسیقی فجر آغاز شد. به گزارش «وطن امروز»، با اعلام دبیرخانه جشنواره موسیقی فجر، ثبتنام بخش رقابتی به صورت باکلام و بیکلام در بخشهای موسیقی (دستگاهی، نواحی، کلاسیک غربی، تلفیقی، پاپ، معاصر و ارکسترال ایران، کودک) و ناشر برگزیده از دیروز ۱۵ آبانماه آغاز شد. فراخوان بخش رقابتی سیوهفتمین جشنواره موسیقی فجر بر اساس آییننامه جشنواره با هدف معرفی و تقدیر از آثار برگزیده اهالی موسیقی ایران، اعتلای هنر موسیقی و ارتقای سلیقه شنیداری مخاطبان، صیانت از هویت ملی مبتنی بر آموزههای دینی و ایرانی، تقویت و حمایت از هنر خلاق و همچنین شناسایی، تبیین چارچوبها و استانداردهای کیفی گونههای مختلف موسیقی تهیه و تنظیم شده است. صاحبان آثار بر اساس اعلام فراخوان تا پایان وقت چهارشنبه اول دیماه ۱۴۰۰ میتوانند با مراجعه به سایت جشنواره به نشانی fajrmusicfestival.com تمام آلبومهای صوتی را که دارای مجوز از دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر نهادهای رسمی بوده و در بازه زمانی اول مهرماه ۱۳۹۸ تا اول مهرماه ۱۴۰۰ به صورت فیزیکی یا دیجیتال منتشر شده است، برای شرکت در جشنواره ثبتنام کنند. همچنین متقاضیان شرکت در بخش ویژه آهنگسازی نیز که امسال به فراخوان این بخش اضافه شده است، میتوانند با مراجعه به سایت جشنواره ثبتنام خود را انجام دهند. سیوهفتمین جشنواره موسیقی فجر همزمان با گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران از تاریخ ۲۴ تا ۲۹ بهمنماه ۱۴۰۰ در بخشهای رقابتی (جایزه باربد) و غیررقابتی برگزار میشود و جایزه ترانه، جایزه موسیقی و رسانه و نشستهای پژوهشی، برنامههای دیگر این دوره از جشنواره خواهد بود.
ارسال به دوستان
انتشار مجموعه داستان «ماجراهای مردم شهر عجیب»
گروه فرهنگ و هنر: نوشتن برای کودک و نوجوان به مهر و ایثاری مادرگونه نیاز دارد. هرقدر هم بگوییم ما این دوران را گذراندهایم و به روحیات و خلقیات کودکان آشنا هستیم، سخت در اشتباهیم. کودکان نسل جدید، از آن عجایب خلقت هستند! آنقدر نیازمند شناختنشان هستیم که کتاب نوشتن برایشان از سختترین نوع نوشتنهاست.
کتابهایی که برای کودکان و نونهالان نوشته میشود، باید هدفمند و جذاب باشد، زیرا آنها از همان دوران کودکی به بسیاری از کتابها اظهار علاقه کرده و در بیشتر مواقع، خودشان را به جای قهرمانان داستانها جا میزنند و رویاپردازی میکنند. از این رو، رعایت نکات بسیاری اعم از گرافیک، متن روان و گویا مضمون تازه و گیرا حائز اهمیت است. داستانهای کودکان باید به زبانی شیوا و در سطح درک و فهم خودشان باشد تا به نحوی به دلشان بنشیند و کتاب را رها نکنند.
مجموعه داستان «ماجراهای مردم شهر عجیب» متشکل از 5 داستان است که در هر یک از اینها، یک فرد با شغلش معرفی و یک رذیله اخلاقی در او بررسی میشود و نویسنده درصدد رفع آن رذیله اخلاقی، راهکارهایی را ارائه میکند. برای مثال، نخستین داستان این مجموعه با عنوان «آقا قچقچی» است. حالا آقا قچقچی کیست؟ این شخص با قیچی سروکار داشته و یک آرایشگاه دارد. آقا قچقچی آنقدر در کارش منظم و دقیق است که همه مردم شهر او را به نظم میشناسند؛ تا روزی که او در این کار افراط میکند و با قیچی مخصوصش، در سطح شهر راه میافتد و هر چیزی که نامنظم است را با قیچی مرتب میکند. این اتفاق آنقدر تکرار میشود که به یک وسواس کنترلنشده تبدیل میشود؛ تا جایی که خودش را هم از یاد میبرد و روزبهروز شلختهتر میشود اما روزی که قیچیاش دیگر کُند شده، به خودش میآید و تلاش میکند تا از یک فرد وسواسی و ایرادگیر به حالت عادی برگردد.
یا مثلا در دومین داستان از این مجموعه، روایتی از نانوای شهر را به نام «آقا خاشخاشی» میخوانیم که مرد مهربانی است و به نیازمندان کمک میکند. او هر شب، از آخرین تنور نانش، ۲ نان برای پیرمردی نیازمند کنار میگذارد تا بیاید ببرد اما یک شب، طمع بر آقا خاشخاشی غالب میشود و آن ۲ نان را در قبال دریافت پول زیاد به یک مرد متمول میدهد. این حرص و طمع او برای دریافت پول بیشتر، نهتنها پیرمرد نیازمند را از داشتن نان محروم کرد که به کسبوکار آقای خاشخاشی هم ضربه بزرگی زد تا جایی که متوجه علتش شد و دوباره ۲ نان آخرین تنورش را برای پیرمرد نیازمند کنار گذاشت.
عنوان این کتاب، از امتیازهای مثبت آن است؛ چرا که کودکان کنجکاو و ماجراجو را به سمت خود میکشاند. متن روان، زبان ساده و شیرین کودکانه و قصه گیرا و جذاب باعث میشود تا این کتاب، طرفداران پروپاقرص خودش را پیدا کند. مضامین مطرحشده در این کتاب بدرستی انتخاب شده و سرشار از درسهای آموزنده است.
این کتاب، روایت ماجراهای آدمهایی است که خوشحالیشان را گم کردهاند و به دنبال راهی برای پیدا کردن آن هستند. مضامین اخلاقی و انساندوستانه مطرحشده در کتاب، نشان از ویژگی ارزنده این کتاب دارد؛ مضامین سادهای که محدود به زمان و دوره خاصی نیست و ریشه در سرشت و فطرت انسانها دارد. ماجراهای این شهر همه عجیب و غریبند. باید وارد این شهر بشوید و خودتان سر از کارهایشان دربیاورید.
کتاب ماجراهای مردم شهر عجیب که مناسب گروه سنی 7 تا 10 سال است، به قلم افسانه موسوی گرمارودی به رشته تحریر درآمده و انتشارات طلایی عهدهدار چاپ آن بوده است.
گفتنی است نهمین پویش «پویا» با محوریت کتاب ماجراهای مردم شهر عجیب، با همکاری مرکز رسانهای شیرازه، شبکه پویا، شبکه نهال و انتشارات طلایی از سوم شهریورماه آغاز به کار کرده است و تا بیستم آبانماه ادامه خواهد داشت.
ارسال به دوستان
مل گیبسون به دنبال ساحره میرود
ماجراجویی «پسران تابستان»
بازیگر و کارگردان سرشناس آمریکایی برای ایفای نقش یک کارآگاه، بازیگر فیلمی خانوادگی با موضوع پیدا کردن یک ساحره شد. به گزارش مهر به نقل از د رپ، مل گیبسون قرار است ستاره یک پروژه خانوادگی و ماجراجویانه جدید به نام «پسران تابستان» شود که توسط کورنلیوس اولیانو و برایان شولز از «فیلم بادامزمینیها» نوشته شده است.
میسون تمز از «تلفن سیاه» مقابل گیبسون نقشآفرینی خواهد کرد و دیوید هنری از «امسال سالمان است» مسؤولیت کارگردانی را بر عهده خواهد داشت. کارگردان در بیانیهای گفت: از نظر تاریخی، داستانهای خیالی کودکان از هیولاها برای به تصویر کشیدن عمیقترین ترسها در حین قدرت بخشیدن به افراد برای غلبه کردن بر آنها استفاده میکنند. حالا بیشتر از همیشه، ما نیاز به روایتهایی داریم که در مقابله با تاریکی بتوانند الهامبخش شجاعت شوند. او اضافه کرد که «پسران تابستان» بازگشت به داستانی است که از جادو و نوستالژی کودکی به عنوان قهرمانان خود در مقابله با هیولاهای قدیمی و جدید استفاده میکند.
داستان فیلم از این قرار است که بهترین دوست یک پسر با بازی تمز به طور مرموزی ربوده میشود و به این ترتیب پسر شک میکند نیروی ماورای طبیعی پشت ماجرا باشد.
او از یک کارآگاه با بازی گیبسون کمک میخواهد و آنها خیلی زود متوجه میشوند دارند ساحرهای را دنبال میکنند که اخیراً به جزیره آنها سفر کرده است. قرار است مراحل تهیه فیلم از ماه دسامبر در ویلمینگتون واقع در کارولینای شمالی آغاز شود.
ارسال به دوستان
پایان تصویربرداری سریال حجازیفر تا ماه آینده
سینمایی «عاشورا» به «فجر» میرسد؟
ابوالفضل صفری، تهیهکننده سریال «عاشورا» از آمادهسازی نسخه سینمایی آن برای جشنواره فیلم فجر خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، ابوالفضل صفری که در فضای مجازی از ادامه تصویربرداری سریال «عاشورا» خبر داده بود درباره وضعیت این پروژه بیان کرد: تصویربرداری سریال «عاشورا» به کارگردانی سیدهادی حجازیفر بهرغم تمام مشکلات و پیچیدگیهای تولید ادامه دارد. وی با اشاره به اینکه در تدارک یک نسخه سینمایی از این مجموعه هستند به مهر گفت: این سریال در 7 یا 8 قسمت و در ساختار الف ویژه ساخته میشود اما احتمالاً یک نسخه سینمایی هم دارد. صفری تصریح کرد: در تلاشیم تا نسخه سینمایی این سریال را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم. تهیهکننده «عاشورا» درباره زمان پایان تصویربرداری سریال نیز گفت: احتمالاً حدود یک ماه تا ۴۵ روز دیگر تصویربرداری سریال به پایان میرسد. از اواخر سال 98 بود که خبرهایی مبنی بر ساخت سریال شهید باکری توسط سیمافیلم به گوش میرسید تا اینکه بعد از مدتها و همزمان با چهلمین سالگرد آغاز دفاعمقدس، سیمافیلم خبر آغاز رسمی این پروژه و لشکر ۳۱ عاشورا را ارائه و اعلام کرد قرار است سریال شهیدان باکری در این مرکز تولید شود. در این خبر همچنین از گریم ابتدایی هادی حجازیفر در نقش شهید مهدی باکری رونمایی شد و اعلام کردند سریال «شهیدان باکری» تهیه میشود. اما نکته قابل توجهی که درباره سریال شهیدان باکری به چشم میخورد، این است که هادی حجازیفر علاوه بر ایفای نقش شهید مهدی باکری، کارگردانی این سریال را بر عهده گرفته است، همچنین قرار است این اثر در 7 قسمت با پروداکشن سینمایی تهیه و تولید شود.
ارسال به دوستان
کارآفرینی در محرومترین نقاط کشور
مجموعه مستند «از زمین خاکی» درباره کارآفرینانی است که حتی در محرومترین مناطق ایران نیز دست به کارآفرینی زده و انگیزه کار کردن میدهند. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه مستند «از زمین خاکی» به تهیهکنندگی و کارگردانی ایمان گودرزی، تولید جدید شبکه مستند است که در 52 قسمت روی آنتن این شبکه میرود. این مستند به مناطق محروم کشور بویژه نقاط صعبالعبور رفته و ظرفیتهای اقتصادیای را که در آنجا شکل گرفته است نمایش میدهد. گودرزی درباره این مجموعه گفت: «از زمین خاکی» روایت تصویری از سفرهایی است که به مناطق محروم کشور داشتیم؛ نقاطی که در ظاهر از پتانسیل اقتصادی زیادی برخوردار نیستند اما با استفاده از ظرفیتهایی که در خود منطقه وجود داشته است، مردم آنجا دست به تولید زده و فعالیتهای اقتصادی اثربخشی را آغاز کردند. در حقیقت، خط اصلی فیلم، پرداختن به کارآفرینانی است که برخلاف تمام محدودیتها و با دست خالی دست به فعالیت اقتصادی زدند. وی ادامه داد: در این مجموعه تلاش کردیم با نزدیک شدن به زندگی این کارآفرینان و نمایش تمام فراز و نشیبهای زندگیشان، به مخاطبان افرادی را نشان بدهیم که با دست خالی کارشان را آغاز کردند اما اکنون کارآفرین هستند. گودرزی درباره هدف خود از ساخت این مجموعه گفت: هدف ما از ساخت این مجموعه مستند، معرفی افراد موفق در ایجاد و راهاندازی چرخه خرد و زودبازده اقتصادی است. در حقیقت افرادی را میبینیم که با کوچکترین امکانات این چرخه را راهاندازی کرده و باعث اشتغالزایی برای دیگران هم شدهاند. علاوه بر این، پخش چنین مجموعهای میتواند انگیزهای برای کسانی باشد که شروع یک فعالیت اقتصادی را سختتر از آن چیزی که وجود دارد میپندارند. معرفی و تبیین اقتصاد مقاومتی و حمایت از تولید ملی یکی از زیرمتنهای بسیار مهم در این فیلم است.
این مستندساز با اشاره به اینکه «از زمین خاکی» در 8 استان کشورمان تصویربرداری شده است، گفت: فضای مستند روایی است و در این مجموعه به استانهای مرکزی، همدان، لرستان، گلستان، گیلان، مازندران و سمنان سفر کردیم. باید اشاره کنم که محدودیتهای ناشی از کرونا باعث شد تا روند تولید کندتر دنبال شود.
گودرزی با اشاره به بازخوردهایی که پس از پخش سری اول این مجموعه دریافت کرده است، گفت: در سری اول مجموعه مستند «از زمین خاکی» بازخورد خوبی از مسؤولان و بینندگان گرفتیم؛ در حقیقت متوجه شدیم که مخاطب برنامه را پذیرفته و با سرگذشت سوژهها ارتباط برقرار کرده است. جالب است بدانید بعضی سوژهها توسط خود مردم به ما معرفی شد که در سری دوم آنها را میبینیم. علاوه بر این، از مستندسازان صاحبنام کشور نیز تماسهایی را داشتیم و ما را تشویق کردند.
کارگردان مستند «از زمین خاکی» درباره روند تولید، تحقیق و پژوهش این اثر گفت: به صورت کلی پژوهش برای چنین مستندهایی بسیار دشوار است، چرا که در کشورمان بانک اطلاعات کارآفرینان وجود ندارد، بر همین اساس تحقیق و پژوهش بسیار گستردهای داشتیم و کارآفرینان را دانه به دانه خودمان پیدا کردیم. روند تحقیق و پژوهش این فیلم نزدیک به 6 ماه زمان برد و حدود 9 ماه هم فرآیند تولید طول کشید.
ارسال به دوستان
اخبار
قدردانی از خانواده شهید لندی در جشن حافظ
جشن حافظ در بیستویکمین دوره خود از خانواده نوجوان شهید علی لندی قدردانی میکند. به گزارش «وطنامروز»، شهید علی لندی، نوجوان ۱۵ ساله اهل شهرستان ایذه، شامگاه ۱۸ شهریور امسال، پس از وقوع آتشسوزی در منزل همسایه، برای نجات یک زن و مادر سالخوردهاش، دل به آتش زد و پس از نجات جان ۲ نفر، خود، طعمه حریق شد. علی لندی با بیش از ۹۰ درصد سوختگی، در یکی از بیمارستانهای اصفهان، بستری و پس از چند روز، جان خود را از دست داد. بیستویکمین دوره جشن حافظ روز ۲۹ آبان برگزار خواهد شد.
***
سیامک صفری نخستین بازیگر «کن - پامنار» شد
«کن - پامنار» به کارگردانی اشکان درویشی و تهیهکنندگی شیما جبرائیلیپور با نقشآفرینی سیامک صفری کلید خورد. به گزارش «وطنامروز»، فیلمبرداری فیلم «کن - پامنار» نخستین اثر سینمایی اشکان درویشی با بازی سیامک صفری آغاز شد. این فیلم که براساس طرحی از اشکان درویشی و با فیلمنامه سیروس همتی ساخته میشود، روایتی است از زندگی کودکان کار در محلههای فقیرنشین مناطق پایین شهر تهران و حمایت از دختران مظلوم افغانستان. فریبا کوثری به عنوان مشاور پروژه، این فیلم را همراهی میکند. قرار است درآمد حاصل از بلیتفروشی «کن – پامنار» از طریق موسسه خیریه فرشتههای بهشتی که در تولید این فیلم نیز همکاری میکند، در اختیار نیازمندان قرار گیرد.
***
موسیقی متن فیلم «پوست» به آهنگسازی بامداد افشار منتشر شد
موسیقی متن فیلم «پوست» برنده سیمرغ بلورین بهترین موسیقی از سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر، همزمان با اکران این فیلم منتشر شد. به گزارش «وطن امروز»، آلبوم موسیقی «پوست» بزودی پس از دریافت مجوزهای لازم توسط نشر موسیقی «نواک» در سایتهای داخلی نیز منتشر خواهد شد. موسیقی فیلم «پوست» تجربهای حاصل از تلفیق افسانههای ایرانی با موسیقی شمنی و موسیقی ترکمن و ساز و آواز عاشیق ولی عبدی است. بامداد افشار به گفته خودش در تولید این اثر هم از نقاشیهای محمد سیاه قلم الهام گرفته و هم مشاوره بهمن و بهرام ارک برایش راهگشا بوده است. فیلم «پوست» که این روزها در حال اکران است و مورد توجه مخاطبان سینما هم واقع شده، به کارگردانی بهمن و بهرام ارک در سال ۱۳۹۷ ساخته شد و نخستین بار در سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد و نظر بسیاری از مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کرد و در 6 رشته نامزد دریافت 6 سیمرغ بلورین شد. این فیلم در نهایت جایزههای بهترین موسیقی و بهترین فیلم هنر و تجربه را از جشنواره سی و هشتم دریافت کرد.
***
کارگردان «زیرخاکی» سراغ نویسندگی رفت
انتشارات کتابستان «وقت بودن» نوشته جلیل سامان، کارگردان سریال «زیر خاکی» را منتشر و روانه بازار نشر کرد. به گزارش «وطن امروز»، رمان «وقت بودن» نوشته جلیل سامان، کارگردان سریالهای «زیرخاکی»، «پروانه» و «ارمغان تاریکی» توسط انتشارات کتابستان به چاپ ششم رسید. در معرفی این کتاب آمده است: «وقت بودن» داستان دوئل 2 مرد است؛ مردی که با روستای داستان ما و مردمش بیگانه است و مردی که در آن روستا نفس کشیده و بزرگ شده؛ مردی که با لباس قانون پا به روستا میگذارد و مردی که بعد از سالها زندان به وطنش بازمیگردد تا زندگی جدیدی را شروع کند. «وقت بودن» سراغ یک موضوع خاص و ناآشنا آن هم در دل مردم بلوچ رفته است؛ موضوعی با عنوان «زنطلاق». مردم بلوچ مردمانی هستند که از آنها کم گفتهایم و کم شنیدهایم. «وقت بودن» کتاب مردم بلوچ است؛ بیان نوع زندگیشان، مشکلاتشان و تا حدی رسومشان. انتشارات کتابستان این رمان را در 268صفحه و با قیمت 65 هزار تومان روانه بازار نشر کرده است.
ارسال به دوستان
کامبیز درمبخش هنرمند کاریکاتوریست درگذشت
کامبیز درمبخش، هنرمند پیشکسوت کاریکاتور در ۷۹ سالگی دار فانی را وداع گفت. به گزارش «وطنامروز» به نقل از روابطعمومی موسسه هنرمندان پیشکسوت، کامبیز درمبخش که از چندی قبل درگیر بیماری کرونا شده بود، دیروز 15 آبان ۱۴۰۰ در بیمارستان آتیه تهران دارفانی را وداع گفت. کامبیز درمبخش، زاده ۸ خرداد ۱۳۲۱ در شیراز طراح، کاریکاتوریست و گرافیست بود. او برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی است و تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|