|
ارسال به دوستان
یادداشتی بر کتاب تازه منتشر شده «بوی تند خردل»
روایت ۵ سال اسارت
فرزانه غلامی تبار: «بوی تند خردل» را که میخواندم بیشتر معنای «ای وای بر اسیری کز یاد رفته باشد...» را درک کردم، اینکه چرا رزمندگان شهادت را به اسارت ترجیح میدادند و چرا هر اسیری به وطن بازگشت، از روزهای اسارت، غمی نمناک گوشه چشمانش ماند و وقت یادآوری خاطرات سرازیر شد.
این کتاب خاطرات 5 سال اسارت جانباز آزاده «سیدمحمدنبی ملکحسینی» است که «نجمه بنآرام» و «نرگس التیام مقدم» نوشتهاند و سوره مهر آن را وارد بازار کتاب کرده است. روایت از بهار 1364 آغاز میشود و تا تابستان سال 1369 که ملکحسینی آزاد میشود و به زادگاه خود بازمیگردد، ادامه مییابد؛ ۶ فصل که از حضور راوی در جبهه میگوید، عملیاتی که منجر به اسارت او میشود، دوران اسارت، حضور صلیب سرخ و در آخر، روایت عملیاتی که برادر راوی به نام حسین در آن شرکت کرده و شهید مفقودالاثر شده است.
اوایل حضور راوی در جبهه، او و همرزمانش با تک دشمن در منطقه مهران مواجه میشوند و عده زیادی شهید و تعداد زیادی از رزمندگان هم اسیر میشوند، از جمله ملکحسینی و رفیق همرزمش؛ صحنه اسارت او و تلاشهای پایانیاش برای اسیر نشدن از جمله صحنههای تاثیرگذار این زندگینامه است.
با اینکه بخش عمده کتاب به خاطرات 5 سال اسارت راوی اسیر در دست نیروهای بعثی در ادوگاه رمادیه در شهر رمادیه استان الانبار اختصاص دارد اما نویسنده نام کتاب را «بوی تند خردل» گذاشته است؛ گاز شیمیایی که ملکحسینی را مسموم میکند و آثارش تا به امروز همچنان با راوی همراه است؛ از سرفههای مکرر تا تاولهای درشت روی دست و پای او که عکسش به عنوان سند مظلومیت او در ضمیمه کتاب آمده است.
از فرازهای خواندنی دیگر عشق راوی به برادر کوچکترش است که دوست داشته همراه او به جبهه بیاید اما به دلیل سن کم نمیتواند. ملکحسینی گمان میکرده برادرش نتوانسته به جبهه بیاید اما کابوسهای وقت و بیوقت درباره شهادت برادر و آمدن او برای خداحافظی این گواهی را به او میدهد که برادرش شهید شده است. خانواده اما هر بار به او اطمینان میدادند که زنده است و بالاخره وقتی به وطن بازمیگردد، در یک میهمانی خانوادگی متوجه فقدان برادر میشود و بهم میریزد و دنبال خاطرات برادرش میرود.
از همه اینها گذشته رفتار عراقیها با اسرای ایرانی از بخشهای دردناک کتاب است؛ هر چند شنیدن کی بود مانند دیدن و البته چشیدن. با این حال هر جا کابل بعثی به سر و صورت رزمندههای ما میخورد، تلخی این اصابت در کام خواننده مینشیند؛ کابلهایی که وقت و بیوقت بدون دلیل روی تن جوانان مینشست، بویژه محمدنبی جوان که به واسطه فعالیتهای دینی بیشتر آزار میدید. او که از خانوادههای روحانی مطرح کهگیلویهوبویراحمد است با طلبهای آشنا میشود که روزگاری نزد عموی او آیتالله ملکحسینی درس میخوانده است و این مساله این دو را به هم نزدیک میکند. فعالیتهای آنها برای برگزاری نماز و دعای دستجمعی موجب میشد انفرادی بیشتری را تحمل کنند که از بدترین شکنجهها بوده است.
جدا از دردی که اسرا در پی شکنجههای ناجوانمردانه تحمل میکردند، بیتوجهی و بیاهمیتی عراقیها به ایجاد امکاناتی برای رعایت بهداشت، مشکل دیگری بود که اسرا را آزار میداد؛ اسرایی که تنها یک متر جا برای خود داشتند و مجبور بودند تنگاتنگ همدیگر باشند و همین اوضاع بهداشت اردوگاه را وخیمتر میکرد؛ آنها عذاب زیادی به دلیل نداشتن سرویس بهداشتی داخل آسایشگاه تحمل میکردند و مجبور بودند جلوی بخشی از آسایشگاه پتو بزنند و ۲ سطل بگذارند برای قضای حاجت و با وجود شرم و خجالتی که داشتند اما مجبور بودند خود را با شرایط وقف دهند. ادامه این روند هم باعث میشد اسرا به بیماریهای عفونی گوارشی مبتلا شوند. موضوع شپش به دلیل نبود امکانات اولیه بهداشتی هم موضوع دیگری بود که اضافه میشد به مشکلات دیگر. در بخشی از این خاطرات میخوانیم: «تابستان ۱۳۶۵ گرمای هوای بغداد به اوج خودش رسیده بود. لباسهایمان خیس عرق میشد و به تنمان که پر از جوش و تاول شده بود و بشدت خارش داشت، میچسبید. بوی تعفن سطل توالت آسایشگاه و عرق و هوای دم کرده کل آسایشگاه را گرفته بود. وضعیت زخمهای من و دیگر اسرای زخمی روز به روز بدتر میشد. مچ دست و ساق پایم که ترکش خورده بود، عفونت کرده و چرکین شده بود. تاولهای انگشتان دست و پایم هم وضعیت بهتری نداشت. کمکم در جراحتهای عفونی ما کرمهای ریزی به وجود آمد و به دلیل وضعیت غیربهداشتی آسایشگاه همه جا پر از شپش شد. شپشها و کرمها و مگسها از خون و گوشت ما تغذیه میکردند و خارشی وحشتناک به جان ما افتاده بود. عباس بارها وضعیت غیرقابل تحمل آسایشگاه را به جاسم گزارش داد اما عراقیها ککشان هم نمیگزید و به وضعیت اسفناک ما اعتنایی نداشتند و برای بهبودی حال ما هیچ اقدامی نمیکردند. تا اینکه شپشها به آسایشگاههای دیگر و همچنین اتاقهای مقامات عراقی نیز سرایت کرد. با این وضع بالاخره سرگرد خضری و دیگر مقامات مجبور شدند به خودشان تکانی دهند».
«بوی تند خردل» سندی است بر مظلومیت جوانانی که نخواستند یک وجب از خاک این سرزمین به دست دشمن متجاوز بیفتد؛ خاطرات روزهای در حبس و رفتاری که عراقیها با جوانان ما داشتند که هیچ قابل قیاس با مهربانی و مروت ما با اسرای عراقی نیست.
ارسال به دوستان
«روزگار گلآقایی» در دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار
کیومرث صابری چگونه ماندگار شد؟
محمدرضا پورصفار: گلآقا شاید عمومیترین طنزنویس رسانهای ایران پس از انقلاب است که نام او را زیاد شنیدهایم و به جرأت میتوان گفت روند حرکت طنز در رسانههای ایران مرهون کار کیومرث صابری مشهور به «گلآقا» است.
مطبوعات و جراید که در سالهای نخست پس از پیروزی انقلاب در جایگاه شبکههای فعلی اجتماعی بودند تأثیر بسزایی در بسط عدالت اجتماعی و نقد درونگفتمانی جامعه داشتند که بعضا با برخوردهایی از سوی موافقان و مخالفان نیز مواجه میشدند.
این روزها را که مرور میکنیم و گستردگی شبکههای مجازی را که میبینیم شاید چندان حرکتی را که گلآقا آن سالها آغاز کرد به چشم نیاید اما در آن دوران، وزرا هم قدیس بودند و انتقاد از آنها سخت و دشوار بود، حال اینکه بخواهی باب شوخی و طنز را باز کنی و از آن دریچه نسبت به عملکرد سیاستمداران نقدی داشته باشی، این مساله از دست هر کس برنمیآمد.
پرداختن به حرکتی که کیومرث صابری در دهه 60 آغاز کرد و در دهه 70 به اوج رسید مسالهای ساده نیست؛ اینکه گلآقا از کجا شروع کرد و چگونه و با چه ادبیاتی توانست طنز را در ادبیات رسمی کشور پس از انقلاب وارد کند را مستندساز توانسته بخوبی در «روزگار گلآقایی» برای مخاطب بازگو کند.
«روزگار گلآقایی» مستند طنز نیست، بلکه بیشتر تلاش کرده تا بیوگرافیای از طنز دهه 60 آن دوره به مخاطب عرضه کند.
شاید یکی از مهمترین ویژگیهای گلآقا را زمانهشناس بودن او بتوان قلمداد کرد؛ مسالهای که مستند بخوبی از پس نمایش آن برآمده است، اینکه در چه شرایطی چه چیزی نیاز است و تو چه کاری انجام دهی، مسالهای است که گلآقا بخوبی آن را انجام داده است.
مستندساز توانسته در مصاحبه با دوستان و همکاران کیومرث صابری، فضای آن روزهای مجله گلآقا و تأثیراتی را که این مجله بر جامعه گذاشته بود بخوبی برای مخاطب ترسیم کند.
زوم کردن بر محورهای کمتر شنیده شده از زندگی گلآقا و اینکه او پیش از مسؤولیت در مجله، مشاور فرهنگی رؤسای جمهوری نظیر آیتالله خامنهای و شهید رجایی بوده و جنس شوخیهایی که با مسؤولان وقت داشته و چگونگی ایجاد پیوند میان خود و سیاستمداران بهگونهای که رابطهای دوستانه میانشان شکل بگیرد، از دیگر نکاتی است که با دیدن مستند «روزگار گلآقایی» متوجه آن خواهید شد.
گفتنی است دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار، از شنبه ۱۸ دیماه شروع شده و تا ۲۳ دیماه آثار جشنواره در سینما فلسطین تهران و به صورت مجازی در سایت Ammarayar.ir به نمایش درمیآید. آیین اختتامیه جشنواره عمار نیز ۲۴ دی با تقدیر از برگزیدگان بخش مستند و داستانی برگزار میشود.
«روزگار گلآقایی» به کارگردانی محمدحسن یادگاری، چهارشنبه هفته جاری در سانس چهارم (ساعت 16) از اکرانهای مرکزی دوازدهمین جشنواره مردمی فیلم عمار در سینما فلسطین و به صورت مجازی در
Ammaryar.ir به نمایش درمیآید.
ارسال به دوستان
اخبار
افزوده شدن ۲۸۵ صندلی جدید به چرخه اکران
در ادامه بازسازی و ساخت سالنهای جدید موسسه بهمن سبز، ۲۸۵ صندلی دیگر به چرخه اکران سینماهای کشور افزوده شد. به گزارش «وطن امروز» در فاز دوم طرح توسعه سالنهای سینمایی حوزه هنری، سینما سوره اصفهان با یک سالن و ظرفیت ۲۵۰ صندلی در منطقه چهارباغ عباسی به ناوگان سینمایی کشور افزوده شد تا مجموعه سالنهای حوزه هنری در این شهر به عدد ۳۶ برسد. همچنین در بروجرد استان لرستان نیز سینما فلسطین که پیش از این با ۲ سالن مشغول خدمترسانی به علاقهمندان سینما بود، با افزوده شدن یک سالن دیگر با ظرفیت ۳۵ صندلی فعالیت خود را از سر گرفته است. موسسه بهمن سبز در فاز نخست طرح توسعه سالنهای سینمایی ۶۵ سالن را به بهرهبرداری رساند و در حال حاضر نیز سالنهای ۱۲ شهر در ۱۰ استان کشور را در حال بازسازی در فاز دوم طرح توسعه سینماهای کشور دارد. آبادان و دزفول در خوزستان، مشهد و سبزوار در خراسان رضوی، کرمان، شیراز و... در انتهای فاز دوم طرح توسعه قرار دارند. در واقع ۷۰ سالن در مرحله دکوراتیو و تجهیز شدن هستند که فعالیت خود را بزودی در ناوگان حوزه هنری آغاز خواهند کرد. طبق برنامهریزی انجام شده در پایان فروردین ۱۴۰۱ مجموع پردههای سینمایی حوزه هنری به عدد ۲۲۰ پرده میرسد.
***
اکران «سرانگشتان فرشته» در سینماهای هنروتجربه
فیلم سینمایی «سرانگشتان فرشته» به کارگردانی محسن آقالر از فردا ۲۲ دیماه روی پرده سینماهای «هنروتجربه» میرود. به گزارش «وطنامروز»، فیلم سینمایی «سرانگشتان فرشته» به نویسندگی، کارگردانی و تهیهکنندگی محسن آقالر از روز چهارشنبه ۲۲ دیماه وارد چرخه اکران «هنروتجربه» میشود. این فیلم سینمایی نخستین فیلم بلند داستانی محسن آقالر است که ساخت ۱۲ فیلم کوتاه داستانی و تجربی و تهیهکنندگی ۳ فیلم بلند ویدئویی را در کارنامه کاری خود دارد. آرش مشورت، توفان مهردادیان، علیرضا مهران، علی مدنی، پیام نوروزی، محسن زرآبادیپور، عبدالله عاچپرین، لطفالله سیفی، عقیل تقیزاده، بهاره سلیمانی، امیر قدیمآبادی، میلاد مرادینسب و ماهچهره خلیلی از جمله بازیگران «سرانگشتان فرشته» هستند. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: فیلم حکایت مردی است که آرزویی میکند و تمام طول فیلم نمایش تقدیری است که او را به سمت آرزویش میکشاند و ما نیز در این راه به او کمک میکنیم.
***
آهنگسازی و صداگذاری «بیمادر» تمام شد
همزمان با پایان آهنگسازی و صداگذاری فیلم سینمایی «بیمادر»، از لوگوی این فیلم رونمایی شد. به گزارش «وطنامروز»، در ادامه انجام مراحل فنی فیلم سینمایی «بیمادر» نخستین ساخته سیدمرتضی فاطمی، بامداد افشار آهنگسازی و حسین قورچیان صداگذاری این فیلم را به اتمام رساندند. به طور همزمان نیز از لوگوی این فیلم با طراحی محمد روحالامین رونمایی شد. موسیقی متن و آواز تیتراژ پایانی این فیلم براساس بخشی از لالایی مادر افغانی «الله هو» نواخته شده است. امیر آقایی، میترا حجار، پژمان جمشیدی و پردیس پورعابدینی بازیگران اصلی «بیمادر» هستند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «انسان چیزی به دست نمیآورد؛ مگر چیزهایی از دست بدهد...». این فیلم اجتماعی به نویسندگی و کارگردانی سیدمرتضی فاطمی و تهیهکنندگی محمدرضا مصباح و علی اوجی در بخش خصوصی و «کانون فیلم نسیم» تولید شده است و در بخش مسابقه چهلمین جشنواره فیلم فجر رونمایی خواهد شد.
***
انتشار فراخوان تولید سرود انجمن موسیقی بسیج هنرمندان
انجمن موسیقی بسیج هنرمندان فراخوان تولید سرود با تمرکز بر شیوه آکاپلا را در دسترس علاقهمندان قرار داد.
به گزارش «وطنامروز»، انجمن موسیقی بسیج هنرمندان در تازهترین فعالیت موسیقایی خود فراخوان تولید سرود با تمرکز بر شیوه آکاپلا را در دسترس هنرمندان و فعالان حوزه سرود قرار داد. علاقهمندان برای اطلاع از جزئیات میتوانند به وبسایت بسیج هنرمندان به نشانی http://www.basijhonarmandan.ir/ مراجعه کنند.
***
۶۰۰ هزار نفر به تماشای «۷۲ ساعت» پایانی زندگی حاج قاسم نشستند
مستند سینمایی «۷۲ ساعت» طی یک هفته عرضه اینترنتی به آمار ۶۰۰ هزار مخاطب در پلتفرمهای اینترنتی رسید. به گزارش «وطنامروز»، مستند سینمایی «۷۲ ساعت» به کارگردانی مصطفی شوقی طی یک هفته عرضه اینترنتی به آمار ۶۰۰ هزار مخاطب در پلتفرمهای اینترنتی رسید. «۷۲ ساعت» از هفته گذشته و همزمان با شهادت سردار حاجقاسم سلیمانی در سایت مستند و همچنین پلتفرمهای اینترنتی عرضه شد که توانست به آمار بیش از ۶۰۰ هزار بازدید در یک هفته برسد. مستند «۷۲ ساعت» که ۳ روز پایانی زندگی حاجقاسم را روایت میکند به تهیهکنندگی مهدی مطهر، تولید شده در خانه مستند و محصول سازمان هنری- رسانهای اوج است.
ارسال به دوستان
گلدن گلوب ۲۰۲۲ برندگانش را شناخت
«قهرمان» ناکام شد
هفتادونهمین دوره جوایز گلدن گلوب بدون پخش زنده برگزار شد و برندگان این دوره معرفی شدند.
به گزارش «وطنامروز»، در مراسم اعلام اسامی برندگان گلدن گلوب که بامداد دیروز ۲۰ دی از طریق توئیتر صورت گرفت، هیچ رسانه جمعی یا چهره مشهوری حضور نداشت. برندگان امسال در بخش بهترین فیلم شامل «قدرت سگ» در بخش درام و «داستان وست ساید» در بخش فیلم موزیکال یا کمدی بودند. همچنین جین کمپیون به عنوان بهترین کارگردان شناخته شد و بازیگر این فیلم، کودی اسمیتمکفی جایزه بهترین بازیگر مرد نقش مکمل را کسب کرد.
در بخش بهترین بازیگر مرد درام ویل اسمیت برای «شاه ریچارد» و در بخش بهترین بازیگر زن درام نیکول کیدمن برای «ریکاردوس بودن» انتخاب شدند.
برای بهترین بازیگر مرد موزیکال یا کمدی اندرو گارفیلد برای «تیک، تیک... بوم!» انتخاب شد و ریچل زگلر برای «داستان وست ساید» عنوان بهترین بازیگر زن موزیکال یا کمدی را از آن خود کرد. بهترین بازیگر زن مکمل نیز آریانا دبوس برای «داستان وست ساید» شد.
جایزه بهترین فیلمنامه نیز به کنت برانا برای «بلفاست» رسید.
«تل ماسه» جایزه بهترین موسیقی را از آن خود کرد و جایزه بهترین ترانه نیز به «زمانی برای مردن نیست» رسید. «افسون» دیزنی نیز جایزه بهترین فیلم انیمیشن را از آن خود کرد. جایزه بهترین فیلم بینالمللی نیز به «ماشینم را بران» از ژاپن رسید. در این بخش «قهرمان» فرهادی یکی از نامزدها بود.
گلدن گلوب پس از جنجالی که به دلیل نداشتن هیچ عضو سیاهپوست یا رنگینپوست در میان اعضایش ایجاد و با بدنامی روبهرو شد، سعی کرد با پذیرش چند عضو رنگینپوست نشان دهد به بحث تنوع نژادی و فرهنگی احترام میگذارد؛ اما ظاهرا هیچیک از این موارد موثر واقع نشد.
پس از معرفی برندگان تنها چند تن از آنها در توئیتر به دریافت جایزهشان واکنش نشان دادند و تشکر کردند که شامل زگلر و رودریگز، برندگان بخش انیمیشن بودند.
ارسال به دوستان
بیتفاوتی نتفلیکس به تهدید صهیونیستها
اقتباس از آثار «رولد دال» ادامه دارد
نتفلیکس پاییز امسال امتیاز مجموعه آثار «رولد دال» را با وجود هشدار یک گروه اسرائیلی به خاطر تمایلات ضدصهیونیستی این نویسنده خرید و حالا خبر ساخت فیلمی جدید در قالب این قرارداد منتشر شده است. به گزارش «وطنامروز»، نتفلیکس که چند ماه پیش برای نخستینبار امتیاز ساخت مجموعه آثار یک نویسنده معروف را خرید و با هشدار گروههای اسرائیلی روبهرو شد، خبر ساخت فیلمی جدید در قالب این قرارداد را اعلام کرد. در حالی که نتفلیکس بزرگترین قرارداد محتوایی خود را برای ساخت آثاری بر مبنای مجموعه کتابهای رولد دال امضا کرد، در پاسخ به درخواست و تهدید گروههای طرفدار رژیم صهیونیستی عکسالعملی بروز نداد. این کمپانی بزرگ تولید محتوا با عقد این قرارداد قصد تولید محصولاتی به ارزش یک میلیارد دلار را دارد تا بتواند در برابر رقبای خود در حوزه پخش آنلاین فیلم و سریال از جمله دیزنی پلاس، آمازون پرایم ویدئو و اچبیاو مکس ایستادگی کند. همان موقع نتفلیکس اعلام کرد قرار است علاوه بر فیلم موزیکال «ماتیلدا»، یک سریال تلویزیونی به کارگردانی تایکا وایتیتی با اقتباس از «دنیای چارلی و کارخانه شکلاتسازی» بسازد. روز پیش نیز اعلام شد در همین چارچوب وس اندرسون یکی از داستانهای کوتاه رولد دال به نام «داستان شگفتانگیز هنری شوگر» را با بازی بندیکت کامبربچ، رالف فینس، دِو پاتل و بن کینگزلی جلوی دوربین میبرد. با این حال حمله اسرائیلیها به کشور لبنان در سال ۱۹۸۲ از جمله مواردی بود که موجب شد این نویسنده نامدار بارها اعلام کند ضداسرائیل است و تا آخر عمر با سیاستهای غیرانسانی صهیونیستها مخالفت کرد. اکنون گروههای طرفدار رژیم صهیونیستی گفتهاند نتفلیکس باید با ساخت فیلمی مستند درباره رولد دال در رابطه با مواضع یهودیستیزانه وی موضعگیری کند. آنها گفتهاند نسبت به بیتوجهی به نفرت از یهودیان که در نظرات این نویسنده بارها ذکر شده سکوت نخواهند کرد. گروه صهیونیستی «هیات نمایندگان بریتانیا» تاکید کرده «یهودیستیزی» شدید رولد دال مشهور است و لذت تماشای آثار وی نباید موجب شود این امر فراموش شود. ارسال به دوستان
تاریخ بیماریهای همهگیر به روایت خسرو معتضد
کارگردان و تهیهکننده مجموعهمستند «مارستان» گفت: تاریخچه بیماریهای همهگیر از زمان خسرو پرویز تا امروز را از زبان خسرو معتضد روایت کردهایم.
به گزارش «وطنامروز»، مجموعهمستند «مارستان» تولید جدید شبکه مستند به کارگردانی و تهیهکنندگی علیرضا محمدی است که روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 19:30 از این شبکه پخش میشود.
محمدی ضمن معرفی سوژه مستند خود گفت: فراگیری ویروس کرونا بهانهای شد تا تاریخچه بیماریهای همهگیر در تاریخ زندگی انسان را بررسی کنیم. نخستین بیماری همهگیر که در تاریخ ثبت شده، طاعون دوران شیرویه مربوط به زمان خسرو پرویز است و آخرین همهگیری نیز ویروس کروناست که همه ما در حال حاضر با آن آشنا هستیم. ما این بازه زمانی را در قالب 52 قسمت مستند روایت کردهایم. به عبارت دیگر، در مجموعهمستند «مارستان»، بیماریهای همهگیر در مقاطع مختلف تاریخی بررسی شده است. وی ادامه داد: در بررسی اسناد تاریخی، ضمن توجه به شیوع بیماریهای همهگیر، شیوه برخورد با آنها و توسعه طب را نیز روایت کردهایم. در حقیقت به این سوال پاسخ دادیم که پیشرفت طب چگونه توانسته انسان را برای مقابله با این بیماریهای همهگیر مجهز کند.
کارگردان مجموعهمستند «مارستان» گفت: خسرو معتضد مورخ نامآشنای کشورمان که تسلط بسیار خوبی بر موضوعات تاریخی دارد، به عنوان راوی در این مجموعهمستند حضور داشته و تاریخ بیماریهای همهگیر در طول حیات بشریت را برای مردم روایت میکنند. وی درباره شیوه روایت این مجموعهمستند نیز گفت: در ابتدای هر قسمت یک نریشن داریم که مقدمه ورود آقای معتضد به بحث است، سپس ایشان با استفاده از اسناد تاریخی موضوعات مختلف را مطرح کرده و همزمان با صحبتهای ایشان تصویرگذاری داریم. از آنجا که دسترسی به تصاویر آرشیوی در چنین موضوعی بسیار کم است، با تکنیک موشنگرافی، بازسازی و تصویرسازی انجام دادیم؛ استفاده از این تصاویر مزیت ویژه این مستند است. علاوه بر این، هر قسمت از این مجموعه را به یکی از شهدای مدافع سلامت تقدیم کردهایم.
محمدی افزود: مرور تاریخ در قالب این مستند میتواند تبدیل به انگیزهای برای مردم شود که بتوانند با این همهگیری مقابله کنند و بدانند که این بیماری نیز بالاخره شکست خواهد خورد.
وی گفت: این مجموعه در 52 قسمت 27 دقیقهای با مشارکت وزارت بهداشت و شبکه مستند سیما تولید شد که روزهای دوشنبه و چهارشنبه ساعت 19:30 پخش میشود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|