|
ارسال به دوستان
چرا باید «بدون قرار قبلی» را در سینما دید و برای آن تبلیغ کرد
خانه ما، مشهد
گروه فرهنگ و هنر: زبان سینما زبان گویایی برای انتقال ارزشمندترین مفاهیمی است که بشر آنها را تجربه میکند یا فطرتا به آنها اقبال دارد. دوستداشتنیترین مفاهیم تا نفرتانگیزترین آنها، زمانی که روی پرده نقرهای تصویر میشوند، معنایی دقیقتر و البته متفاوتتر از تصویرسازیهای پیشین مییابند. در یکی از تعبیرهایی که رهبر حکیم انقلاب برای سینما استفاده میکنند، جایگاه خاص سینما مورد تاکید قرار میگیرد: «فیلم هم چیز جذابی است؛ سینما خیلی عنصر جذابی است، رسانه فوقالعادهای است، یعنی واقعا الان هیچ چیزی مثل سینما نیست از لحاظ اثرگذاری». یا در جای دیگری سینما را به عنوان «کارآمدترین روایتگر واقعیت و حقیقت» معرفی میکنند: «هنر سینما بلاشک یک هنر برتر است؛ یک روایتگر کاملا مسلط - که هیچ روایتگری تاکنون در بین این شیوههای هنرى روایت یک واقعیت و یک حقیقت، تا امروز به این کارآمدی نیامده - و یک هنر پیچیده و پیشرفته و متعالی».
در ایامی که فضای رسانهای درگیر حواشی متعددی پیرامون سینما بود، یکی از فیلمهای حاضر در کن که از نگاه تماشاگران در رده آخر فهرست فیلمها قرار گرفته بود، ذیل عنوان توهین به امام رضا علیهالسلام، واکنشها و بازخوردهای فراوانی داشت؛ واکنشهایی که در اعتراض به حرمتشکنی بودند که در فیلم وجود داشت و در تبلیغاتی که ناظر به فیلم صورت گرفته بود نیز دیده میشد. اظهارات عوامل این فیلم نیز در راستای تایید حرمتشکنی و توهین بود. این اظهارات هم بهدرستی با مواجهه کاربران شبکههای اجتماعی مواجه شد و موج اعتراضات، استان به استان با تجمعاتی در اعتراض به این حرمتشکنی پیش رفت. در همین ایام که اتفاقا مصادف با ایام ولادت امام رضا(ع) بود، فیلم سینمایی «بدون قرار قبلی» روی پرده رفت که اکرانش در سینماهای کشور ادامه دارد؛ فیلمی که عرض ارادتی به آستان امام رضا(ع) است و مفهومی زیبا را منتقل میکند. متاسفانه مثل همیشه حجم مواجهه ایجابی با یک پدیده که جنبه اجتماعی هم دارد، به اندازه مواجهه سلبی که صورت میگیرد، آنچنان که انتظار میرفت و میرود، پرزور نیست. علاقهمندان به ساحت امام هشتم، چه خوب است که با ترویج یک اثر مانند «بدون قرار قبلی» به مبارزه با جریان سیاهی بروند که تاب دیدن خورشید را ندارند، چرا که «بدون قرار قبلی» از منظر تربیتی نیز میتواند برای بسیاری از نوجوانان و جوانان، بسیار گویاتر و موثرتر از مواجهه سلبی با دشمنان نور باشد. اگر چه مواجهه سلبی نیز در جای خود لازم است و اتفاقا در ماجرای اخیر بخوبی اتفاق افتاد ولی اگر از جنبه معرفتی به ماجرا نگاه کنیم، از دل «شناخت» میتوان جامعه را در مقابل دشمنی دشمنان بیمه کرد. «بدون قرار قبلی» مقدمهای برای این شناخت است؛ شناختی که همزمان با شخصیت اصلی فیلم، برای مخاطب فیلم هم اتفاق میافتد، معرفتی که همزمان با فیلم در ذهن مخاطب تبدیل به یک تلنگر میشود.
گزاره اصلی که این فیلم به آن اشاره میکند، مساله «هویت» است. هویت ایرانی- اسلامی که بارها در محافل و مجامع از آن سخن به میان رفته است، نقطه مرکزی «بدون قرار قبلی» است.
«بدون قرار قبلی» از جهات متعدد فیلم قابل تأملی است. در روزگار سینمای شکاک نسبت به مسائل فردی و اجتماعی و در شرایطی که سینما با الگوهای سخیف ذائقه مبتذلی پیش روی علاقهمندان و مخاطبان سینما گذاشته است، «بدون قرار قبلی» فیلمی شریف است. درباره کلمه شریف البته باید تامل کرد. پرتکرار شدن آثار ضعیفی که با عنوان شریف، از معرکه نقد میگریزند، موجب شده است این کلمه معنای خود را از دست بدهد. اگر این تغییر معنا درباره کلمه «شریف» را پیشفرض نگیریم، «بدون قرار قبلی» واقعا فیلم شریفی است؛ فیلمی که توانسته بدون آویزان شدن به جذابیتهای غیرداستانی و ضدداستانی، قصه ساده خود را به شکلی سینمایی تعریف کند. پیشتر در «وطنامروز» درباره ویژگیهای این فیلم به مساله مهاجرت معکوس هم اشاره کرده و گفتیم آن را میتوان طرح بحثی برای «مهاجرت معکوس» و پاسداشتی از ارزش وفاداری به وطن دانست. طرح موازی خردهروایتی از یک پیرمرد مشهدی را که تحت هیچ شرایطی حاضر به ترک خانه قدیمی خود با بهای مادی بالا نمیشود نیز در لفافه در راستای همین طرح بحث میتوان دانست.
یکی دیگر از ویژگیهای بدون قرار قبلی - که لازم است به آن توجه شود تا خانوادهها را برای حضور در سینما و تماشای خانوادگی این فیلم ترغیب و تشویق کرد- ارجاع به خانواده است. هم به خانه و خانواده که پدر آن را نمایندگی میکند و هم ارجاع به «وطن» که در یک جایگزینی شاعرانه، مشهد آن را نمایندگی میکند؛ مشهدی زیبا و خواستنی، شبیه آنچه در خاطرات شیرین کودکی بسیاری از ما وجود دارد.
«بدون قرار قبلی» یکی از خوشساختترین آثار جشنواره چهلم فجر بود که آن را میتوان نشانهای برای بلوغ شعیبی در کارگردانی دانست؛ فیلمی که اتفاقا نماینده آنچه در این سالها به سینمای دینی معروف شده نیز هست و توانسته اعتراض خود به بیگانگی انسان معاصر با ریشه و هویت خود را بخوبی تصویر کند.
***
دستمریزاد مجید مجیدی به بهروز شعیبی
مجید مجیدی، کارگردان سینما در یادداشتی عنوان کرد: در این روزگار، فیلم «بدون قرار قبلی»، با پرهیز از هرگونه شعارزدگی، مأموریت انتقال حال خوب به مخاطب را دارد. به گزارش «وطنامروز»، مجید مجیدی در یادداشتی به فیلم «بدون قرار قبلی» پرداخت: «در حقیقت این فیلم، بدون هرگونه انتظاری با تو ۳ قرار میگذارد. قرار اول مواجه شدن با کرامت والای امام رضا(ع) است، دیگری جلوهگری هنر سینما در پرداخت به قرار اول و قرار سوم نیز تماشای تنیده شدن این دو قرار زیبا، بر روی پردهی نقرهای است. در این روزگار، فیلمِ «بدون قرار قبلی»، با پرهیز از هرگونه شعارزدگی، مأموریت انتقال حال خوب به مخاطب را که یکی از وظایف مهم سینماست به نحو احسن انجام میدهد. دستمریزاد به بهروز شعیبی و همه عوامل این فیلم که در این امتحان سربلند و سرافراز بودند». فیلم «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی و تهیهکنندگی محمود بابایی با بازی پگاه آهنگرانی، مصطفی زمانی، الهام کردا و صابر ابر این روزها در سراسر کشور در حال اکران است.
ارسال به دوستان
در راستای تقویت راهبردهای بینالمللی سینما برگزار شد
نشست رؤسای سینمایی ایران و عراق
رئیس سازمان سینمایی کشورمان و رئیس امور سینمایی عراق به منظور تبادل نظر درباره گسترش تعاملات و همکاریهای فرهنگی و سینمایی ۲ کشور نشست مشترک برگزار کردند. به گزارش «وطنامروز»، نشست مشترک مسؤولان سینمای ۲ کشور ایران و عراق صبح روز دوشنبه ۲۳ خردادماه در محل سازمان سینمایی برگزار شد. نشست مشترک محمد خزاعی، رئیس سازمان سینمایی و احمد موسی، رئیس امور سینمایی عراق به منظور تبادل نظر درباره گسترش تعاملات و همکاریهای فرهنگی و سینمایی ۲ کشور در محل سازمان سینمایی برگزار شد. محمد خزاعی در این نشست با اشاره به شاخصههای سینمای ایران، محتوای انسانی و ارزشهای جهانشمول آن گفت: سینما یکی از دریچههای مهم شناخت فرهنگ یک جامعه و ملت است و یکی از ابزارهای موثر در دیپلماسی عمومی در دنیاست. جایگاه ممتاز سینمای ایران بعد از انقلاب اسلامی در جهان و منطقه قابل اعتناست و میتوان از این ظرفیت برای تقویت مناسبات گسترده بین ملتها استفاده کرد. وی ادامه داد: در جهان امروز تقویت مناسبات انسانی و اشتراکات فرهنگی، آئینی و اعتقادی از اهمیت بسزایی برخوردار است و 2 ملت ایران و عراق تاریخ و اشتراکات فرهنگی عمیق و ریشهدار و روابط دیرینه دارند و سینما در این زمینه میتواند باعث قوت و استحکام بیشتر شود. به گفته وی، تقویت مسائل فرهنگی و اجتماعی به تقویت و گسترش روابط سیاسی منجر میشود. رئیس سازمان سینمایی افزود: تاریخچه تاسیس سالن سینما در عراق بسیار قدیمی و 120 ساله است که نشان میدهد مردم عراق به سینما علاقهمند هستند و این ویژگی ظرفیت بسیار مهمی برای تعاملات سینمایی بین 2 کشور ایران و عراق است. مضافا اینکه عراق علاوه بر قدمت فرهنگی از جشنوارههای سینمایی و هنری خوبی هم برخوردار بوده است.
وی با بیان اینکه 2 کشور میتوانند در زمینه آموزش، نمایش و عرضه آثار سینمایی همکاری کنند، گفت: با توجه به ظرفیتهای موجود، ما آمادگی خود را برای تسهیل شرایط حضور سینماگران در جشنوارهها، برگزاری هفتههای فیلم ۲ کشور، برپایی هفته فیلم محرم و سایر رویدادهای فرهنگی اعلام میکنیم و از طریق ظرفیت انجمن سینمای جوانان ایران برای اعزام استاد و مربی تخصصی و ارائه خدمات آموزشی در کشور عراق همکاری خواهیم داشت. به گفته وی، تسهیل ارتباط و زمینهسازی برای مشارکت نیروهای تخصصی ۲ کشور در پروژههای مشترک سینمایی، تبادل دانش فنی و تخصصی و اعزام استاد و سینماگر به عراق، فراهم کردن شرایط انجام پروژههای تولید مشترک بر اساس مفاهیم و موضوعات منطقهای و راهبردی و تقویت برگزاری رویدادهای سینمایی از دیگر موارد تفاهمات صورت گرفته در این نشست مشترک بود.
احمد موسی، رئیس امور سینمایی عراق نیز در این نشست ضمن قدردانی از همکاریهای سازمان سینمایی در این دیدار با اشاره به عمق تاریخی و تمدنی ۲ ملت عراق و ایران، گفت: همکاری فرهنگی و سینمایی و ایجاد فرصتهای بیشتر برای کار مشترک در حوزه سینما به نفع ۲ کشور است و به دلیل اشتراکات فرهنگی و دینی 2 کشور ظرفیتهای همکاری بسیار زیادی وجود دارد. وی افزود: سینمای ایران به لحاظ محتوایی و فنی از جایگاه بسیار خوبی در منطقه و جهان برخوردار است و برگزاری هفتههای فیلم متقابل ۲ کشور، برگزاری جشنوارههای سینمایی، تولیدات مشترک و حضور اساتید سینمایی ایران در عراق باعث رشد و پیشرفت سینمای عراق خواهد شد. احمد موسی ضمن اظهار امیدواری برای برگزاری هفته فیلم ایران در عراق در آینده نزدیک خاطرنشان کرد: پیرو توافقات صورتگرفته بین وزیران فرهنگ و ارشاد اسلامی ایران و وزیر فرهنگ عراق قرار شده ایران در زمینه ارائه خدمات آموزشی و اعزام متخصص و استاد به عراق اقدام کند.
وی با اشاره به فقدان سینمای کودک در عراق افزود: ما میدانیم سینمای ایران به دلیل پشتوانههای فنی و فرهنگی در زمینه سینما بویژه سینمای کودک قوی و موفق است و شاخصههای اخلاقی و آموزندگی و فرهنگی که این نوع سینما دارد بسیار مهم است.
رئیس امور سینمایی عراق همچنین تقاضا کرد با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و سازمان سینمایی ایران هفته فیلمهای عراقی در ایران برگزار شود.
ارسال به دوستان
«مراسم تونی» برگزار شد
تجلیل از اسطوره ۹۶ ساله برادوی
سرانجام با برگزاری مراسم تونی از بهترینهای برادوی پس از کرونا تجلیل شد. در این مراسم از آنجلا لنزبری تجلیل و جایزه بهترین کارگردانی به سم مندس اهدا شد. به گزارش «وطنامروز»، سرانجام مراسم اهدای جوایز تونی ۲۰۲۲ یکشنبهشب برگزار شد و برندگان این جوایز شناخته شدند. در این مراسم آنجلا لنزبری جایزه یک عمر دستاورد هنری در تئاتر را دریافت کرد. این ششمین جایزه تونی است که لنزبری دریافت میکند. وی پیش از آن برای نقشآفرینیهایش از جمله در «سویینی تاد» این جایزه را از آن خود کرده بود. اسطوره ۹۶ ساله برادوی در هفتادوپنجمین مراسم تونی در نیویورک تجلیل شد. این بازیگر که برای نقشآفرینیهایش در تلویزیون و سینما نیز شناخته شده از سابقهای طولانی برای حضور در برادوی برخوردار است. در حالی که وی نخستین جایزهاش در تونی را برای ایفای نقش در یک نمایش موزیکال برد، سال ۱۹۶۶ برای ایفای نقش مام دنیس سومین جایزه خود را گرفت، سال ۱۹۷۹ برای ایفای نقش خانم لاوت در «سویینی تاد» چهارمین جایزهاش را دریافت کرد و پنجمین جایزه این بازیگر سال ۲۰۰۹ به وی اهدا شد. جنیفر هادسون برای تهیهکنندگی «حلقه عجیب» یک تونی برد و به این ترتیب به گروه برندگان «EGOT» (امی، گرمی، اسکار و تونی؛ ۴ جایزه اصلی آمریکا) افزوده شد. تعداد محدودی موفق به کسب چنین موفقیتی شدهاند که ریتا مورنو، آلن منکن، اندرو لوید وبر، جان لجند، مایک نیکولز، مل بروکس و ووپی گلدبرگ از جمله آنها هستند. تاکنون تنها ۱۶ تن موفق به کسب این عنوان شده بودند که با دریافت یک تونی توسط هادسون حالا ۱۷ نفر این ۴ جایزه را در کارنامهشان دارند. در برادوی فروش بلیت فصل ۲۰۲۲-202۱ به ۸۴۵ میلیون دلار رسید که برابر ۵۴ درصد فروش آخرین فصل پیش از «کووید-19» یعنی ۲۰۱۹-201۸ است که برابر 1.8 میلیارد دلار بود. با وجود همه موانع ۳۴ نمایش در این فصل برادوی روی صحنه رفت که ۲۹ عنوان از آنها حداقل یک نامزدی تونی دریافت کردند.
ارسال به دوستان
بچههای ما خاطرهنویسی را یاد نگرفتهاند
تقدیر از برگزیدگان «نخستین آموزواره فصلی حرکت»
شاعر و نویسنده کودک و نوجوان در جلسه داوری آثار ارسالی به نخستین «آموزواره فصلی حرکت» گفت: خاطرهنویسی یک هنر است که بچههای ما آن را یاد نگرفتهاند. به گزارش «وطنامروز»، دکتر مصطفی رحماندوست، شاعر، نویسنده و مترجم کتابهای کودکان، در جلسه داوری آثار ارسالی کودکان و نوجوان به نخستین «آموزواره فصلی حرکت» با اشاره به ۵۶۵ خاطره نوشته شده در این رقابت گفت: خاطرهنویسی یک هنر و حداقل یک فن است که بچههای ما آن را یاد نگرفتهاند. وی افزود: بچههای ما کتاب هم کم خواندهاند، وضعیت دیکتههایشان هم خراب است، کرونازده هم هستند اما همه این عوامل منفی را که جمع کنیم میبینیم این نوشتهها را باید حلوا حلوا کرد. جمالالدین اکرمی، نویسنده، مترجم و تصویرگر کتابهای کودک و نوجوان نیز که داوری نهایی نقاشیهای ارسالی به «نخستین آموزواره فصلی حرکت» را بر عهده داشت، با تأکید بر اهداف این برنامه آموزشی درباره آثار دانشآموزان درباره موضوعهای ترافیکی گفت: هدف از این رقابتها یادگیری مفاهیم آموزشی از طریق نقاشی، قصه، نمایش، ترانه کودکانه و از این قبیل محتواهاست و بخش قابل توجهی از آموزههای شهروندی و ترافیکی نیز به خانوادهها مربوط است؛ چرا که اگر آموزش به کودک انجام شود اما پدر و مادر آن را رعایت نکنند، چندان اثربخش نخواهد بود. این نویسنده و شاعر در پایان افزود: ۵۲۲۹ شهروند که اکثریت آنان کودک و نوجوان بودند، از سراسر تهران با ارسال اثر در این طرح آموزشی شرکت کردند و ۴۲۴۶ نقاشی، ۵۶۵ خاطره، ۳۰۷ عکس و ۱۱۱ فیلم یکدقیقهای حاصل آموزواره فصلی حرکت است که شنبه ۲۱ خرداد همزمان با ولادت باسعادت امام هشتم(ع) در شهرک آموزش ترافیک منطقه ۵ از ۲۲ برگزیده کودک و نوجوان این فعالیت آموزشی همگانی تقدیر به عمل آمد. ارسال به دوستان
استقبال از «دایناسورهای غولآسا» با وجود نقدهای منفی
«دنیای ژورا: قلمرو» در مرز فروش 400 میلیون دلاری قرار گرفت
فرنچایز جدید «دنیای ژوراسیک» با وجود نقدهای منفیای که از منتقدان دریافت کرد، هیچ نشانی از انقراض در گیشه نشان نمیدهد! به گزارش «وطنامروز»، «دنیای ژوراسیک: قلمرو» فروشی ۱۷۶ میلیون دلاری را در ۷۲ بازار بینالمللی در آخر هفتهای که گذشت کسب کرد و با محاسبه فروش هفته پیش به رقم ۲۴۵ میلیون دلار رسید. با فروش در نخستین آخر هفته اکران این فیلم در آمریکا که برابر ۱۴۳ میلیون دلار است، این فیلم بهزودی از مرز ۴۰۰ میلیون دلار فراتر میرود.
طبق گزارش ددلاین، این فروش تنها ۳ درصد از فروش قسمت قبلی یعنی «سقوط پادشاهی» کمتر است. «قلمرو» به کارگردانی کالین ترورو با بازی سم نیل، لورا درن، جف گلدبلوم، برایس دالاس هاوارد و کریس پرت، این هفته در ۵۷ بازار خارجی جدید از جمله چین، بریتانیا و فرانسه اکران شده است. چین که با اکران فیلمهای هالیوودی مخالفت میکند و بتازگی از قرنطینههای کرونایی بیرون آمده، اجازه اکران این فیلم را داد و فیلم در بازار چین 52.5 میلیون دلار فروخت و پرفروشترین افتتاحیه یک فیلم هالیوودی در سال ۲۰۲۲ در یک بازار بینالمللی را ثبت کرد، البته فیلم قبلی یعنی «سقوط پادشاهی» در سال ۲۰۱۸ فروش ۱۰۹ میلیون دلاری را در فاصله جمعه تا یکشنبه در چین ثبت کرده بود اما آن زمان بازار سینمای آسیبدیده از کرونا وجود نداشت. این فیلم با این رقم فروش در چین سومین افتتاحیه پرفروش فیلمهای هالیوودی در سال ۲۰۲۲ را به دست آورده و پس از «F9» و «گودزیلا در برابر کونگ» قرار گرفته است. بریتانیا و ایرلند با 15.4 میلیون دلار، فرانسه با 9.7 میلیون دلار، استرالیا با 8.5 میلیون دلار و آلمان با 7.5 میلیون دلار دیگر مناطقی هستند که از این فیلم استقبال کردهاند. اگرچه منتقدان آخرین فرنچایز از دنیای ژوراسیک را به سختی نقد کردهاند اما تماشاگران سینما پذیرای فیلم شدهاند. این فیلم که با بودجه هنگفت ۱۸۵ میلیون دلاری ساخته شده حداقل ۱۰۰ میلیون دلار نیز در سطح جهانی برای تبلیغات هزینه کرده است. نقدهای منفی در راتن تومیتوز میتواند نتیجه فروش در گیشه را برای این فیلم در هفته آینده خراب کند.
سهگانه «دنیای ژوراسیک» در واقع ادامهای بر «پارک ژوراسیک» دهه ۹۰ است و باید به خاطر داشت که اگرچه نقدها تلخ بودند و بیشتر دنبالههای ژوراسیک نقدهای منفی از منتقدان گرفتند اما به هر حال مخاطبان خود را یافتند. اقبال از این فیلم آن را در رتبه اول فروش آخر هفته آمریکا قرار داده و «تاپ گان: ماوریک» را با فروش ۵۰ میلیون دلاری به مکان دوم رانده است. هر چند گفته میشود کاهش فروش ۴۴ درصدی در هفته سوم نقطه ضعفی برای این فیلم محسوب نمیشود.
ارسال به دوستان
اخبار
ورود وودی آلن به حوزه هنری
نمایشنامه «مرگ در میزند» اثر وودی آلن موضوع برنامه نمایشنامهخوانی طنز حوزه هنری است که به ۲ شکل مختلف اجرا خواهد شد. به گزارش «وطنامروز»، کارگردانی این نمایشنامهخوانی طنز را علیرضا گیلانپور برعهده دارد و هنرمندانی نظیر فرهاد بشارتی، حمیدرضا مرادی و خود علیرضا گیلانپور در این اثر به نقشخوانی میپردازند. همچنین جلسه چهارم نمایشنامهخوانی طنز «خنده در صحنه» روز شنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ ساعت ۱۸ در سالن مهر حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ برگزار میشود و ورود به این برنامه برای عموم آزاد و رایگان است. دوره جدید برنامه «خنده در صحنه» که به نمایشنامهخوانی طنز اختصاص دارد، به همت دفتر طنز حوزه هنری میزبان علاقهمندان به نمایشنامهخوانی و طنز است که تاکنون نمایشنامههای «آواز قو»، «در انتظار گودو» و «خواستگاری» اثر آنتون چخوف روی صحنه این برنامه رفته است.
***
شنبهها و یکشنبهها بازپخش درام دادگاهی «آقای قاضی»
بازپخش «آقای قاضی» به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیهکنندگی احمد شفیعی شنبهها و یکشنبهها ساعت ۱۵ از شبکه ۲ روی آنتن میرود. به گزارش «وطنامروز»، «آقای قاضی» درامی دادگاهی به کارگردانی سجاد مهرگان، تهیهکنندگی احمد شفیعی و سفارش سازمان صداوسیما است که از ۱۹ خردادماه، هر هفته پنجشنبه و جمعه ساعت ۲۲:۳۰ روی آنتن شبکه ۲ سیما رفته است. بازپخش این سریال نیز شنبهها و یکشنبهها ساعت ۱۵ از تلویزیون پخش میشود. «آقای قاضی» درامی دادگاهی با نقشآفرینی بهزاد خلج است که تمام اتفاقات آن در دادگاه رقم میخورد و همه قسمتهای آن از موضوعات واقعی اقتباس شدهاند. فیلمنامههای این سریال که در ۴۲ قسمت تولید شده است، توسط ۱۲ نویسنده جوان زیرنظر سیدمحمد حسینی به رشته تحریر درآمدهاند، در هر قسمت از این سریال شاهد ۲ اپیزود خواهیم بود. در سریال «آقای قاضی» حدود ۳۰۰ بازیگر نقشآفرینی میکنند که همه آنها برای نخستین بار جلوی قاب تلویزیون میروند.
***
انتشار فراخوان دوازدهمین دوره بینالمللی تئاتر صاحبدلان
دوازدهمین دوره بینالمللی تئاتر صاحبدلان به دبیری محمود فرهنگ در گستره بینالمللی و کشوری برگزار میشود. به گزارش «وطنامروز»، فراخوان دوازدهمین دوره بینالمللی جشنواره صاحبدلان منتشر شد. این رویداد هنری و نمایشی از مرداد لغایت دی ۱۴۰۱ به همت کانون تئاتر دینی اداره کل هنرهای نمایشی با همکاری ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای کشور و انجمن هنرهای نمایشی برگزار خواهد شد. دوازدهمین دوره بینالمللی جشنواره تئاتر صاحبدلان با هدف ایجاد انگیزه و فرصت برای تولید نمایشنامه با محتوای دینی، تولید نمایشهای فاخر دینی برای اجرا و تولید تلهتئاتر، تقویت بنیانهای تئاتر دینی و استمرار بخشیدن به آن در پیکره تئاتر کشور، بهرهگیری از شیوههای خلاقانه در ارتقای نمایشهای دینی و تبادل تجارب ملی و بینالمللی هنرمندان درباره نمایشهای دینی در سراسر کشور و کشورهای اسلامی از مرداد لغایت دی ۱۴۰۱ برگزار خواهد شد
***
انتصاب مدیران جدید شبکه ۲
حامد بامروتنژاد، مدیر شبکه ۲ سیما طی احکامی ناصر آراسته را به عنوان «قائممقام مدیر شبکه ۲»، سحر دانشور را به عنوان «مشاور مدیر شبکه در امور زنان» و مرضیه فرآورده را با حفظ سمت قبلی به عنوان «سرپرست طرح و برنامه» منصوب کرد. به گزارش «وطنامروز»، حامد بامروتنژاد در حکم ناصر آراسته به عنوان قائممقام شبکه آورده: «بدون تردید رسانه ملی با توجه به فراوانی و گستردگی جامعه هدف، با حضور نیروهای توانمند، معتقد و متعهد به آرمانهای انقلاب اسلامی همچون جنابعالی، نقش و اثربخشی خود را عمیقتر و وسیعتر از گذشته در مسیر دستیابی به اهداف و تحقق برنامهها خواهد گذاشت».
مدیر شبکه ۲ سیما در حکم ابلاغی سرپرست طرح و برنامه که توأمان عهدهدار مدیریت اطلاعات و برنامهریزی این شبکه نیز هست؛ ضمن با اهمیت شمردن برنامهریزی محتوایی برای تولیدات پیش رو و پیشبینی برنامهسازی شایسته در مناسبتهای ملی و مذهبی، بر تقویت زیرساختهای موثر در طراحی و نظارت کیفی بر تولیدات این شبکه، تقویت زیرساختهای مؤثر در طراحی و نظارت کیفی بر تولیدات و همچنین بهرهگیری شایسته از توان کارشناسی و تخصصی موجود در بدنه نیروی انسانی شبکه تأکید کرد.
***
برگزاری دومین مهرواره و نمایشگاه «آب و آیینه»
دومین مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» با عنوان «هنر کار با چوبهای آب آورده» (Driftwood) در مرکز آفرینشهای فرهنگی- هنری کانون برگزار میشود. به گزارش «وطن امروز»، دومین نمایشگاه «آب و آیینه: هنر کار با چوبهای آب آورده» حاصل علاقه، تجربه و کار گروهی مربیان و کارشناسان خلاق کانون استان اردبیل است. نخستین نمایشگاه «آب و آیینه» سال ۱۳۹۸ برگزار شد و دومین دوره این رویداد هنری بعد از دوران کرونا برپا میشود. در دومین نمایشگاه، مربیان کانون استان اردبیل با جمعآوری چوبها از سواحل دریای خزر، ۱۶۵ اثر را به صورت برجسته و نیمهبرجسته با تکنیکها و روشهای مختلف خلق کردند که بعد از داوری پایانی، ۷۸ اثر امکان حضور در این نمایشگاه را پیدا کردند. خلق این آثار هنری با مساعدت معاونت فرهنگی و مدیریت آفرینشهای ادبی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به سرانجام رسیده است. مهرواره و نمایشگاه گروهی «آب و آیینه» (کار با چوبهای آب آورده) از روز ۲۵ خرداد تا اول تیر ۱۴۰۱، هر روز از ساعت ۸ صبح تا ۱۸ در مرکز آفرینشهای فرهنگی- هنری کانون واقع در خیابان حجاب تهران دایر است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|