|
ارسال به دوستان
مرضیه برومند: تلویزیون رسمی ما خیلی قدرتمند است کممخاطبترین برنامه در تلویزیون از پرمخاطبترین برنامه در پلتفرمها بیشتر دیده میشود
قدرت تلویزیون
اظهارات تازه مرضیه برومند مبنی بر قدرتمندی و تاثیرگذاری تلویزیون، از جهات متعدد قابل تأمل و بررسی است و نیاز است مدیران و مسؤولان سازمان صداوسیما توجه ویژهای به گزارههای طرحشده از سوی این هنرمند پیشکسوت داشته باشند. به گزارش «وطنامروز»، برومند در گفتوگویی که بتازگی انجام داده، گفته است: من تلویزیون را به هر قیمتی دوست دارم؛ تلویزیون رسمی ما خیلی قدرتمند است. وی میافزاید: کممخاطبترین برنامه در تلویزیون از پرمخاطبترین برنامه در پلتفرمها بیشتر دیده میشود. برومند همچنین با اشاره به خاطرهای که اهمیت تلویزیون را برجسته میکند، افزود: من با یک سلبریتی معروف سفری به یک روستا داشتم، هیچ کس او را نمیشناخت اما همه من را میشناختند و کارهای من را میدیدند.
اذعان به میزان مخاطب گسترده تلویزیون، مبحثی نیست که کسی آن را تکذیب یا رد کند اما گاهی فعالان شبکه نمایش خانگی تلاش میکنند با تبلیغات اهمیت این پلتفرمها را بیش از تلویزیون و بیش از آنچه هست، تصویر کنند. با همه اینها نمیتوان منکر شد که این روزها حال تلویزیون خوب نیست و عمده برنامههایی که از این رسانه پخش میشود از کیفیت و محتوای خوب و مناسبی برخوردار نیستند. این هم نیز موضوعی نیست که از کسی پوشیده باشد ولی به نظر نمیرسد تدبیر ویژهای برای آن تدارک دیده باشند. اخبار تولیدات نمایشی و سریالی خوشایند نیست. طی سالهای گذشته غیر از «سلمان»، «جشن سربرون» و «عاشورا»، سریال ویژه دیگری کلید نخورده است. وضعیت پروژه «موسی» زیاد روشن نیست و طرحها و پروژههای دیگری که هر از گاهی نامی از آنها به میان میآید، در بلاتکلیفی هستند. به عنوان مثال پروژه «پوریای ولی» که مسعود جعفری جوزانی فیلمنامه آن را به نگارش درآورده، پروژه بسیار مهمی است که توجهی به آن نمیشود. تلاش قابل توجهی هم برای حل مشکل «سرزمین کهن» کمال تبریزی نیز صورت نگرفته که پخش آن تسهیل شود. این تازه وضعیت پروژههای نمایشی و موقعیت سریالهایی است که اخباری درباره آنها منتشر شده است. در حوزه برنامهسازی، تلویزیون به تکرار افتاده و انگار قرار است موضوعات تکراری در قالبهای تکراری صرفا با عناوین متفاوت روی آنتن بروند. با این مقدمه باید بپذیریم اگر چه ظرفیت و بستر تلویزیون با هیچ رسانه دیگری قابل قیاس نیست و همه بر این ماجرا تاکید و اذعان دارند اما آنچنان که باید از ظرفیت و بستر موجود استفادهای نمیشود.
یکی از راهحلهای موجود برای برونرفت از این وضعیت، به جریان انداختن پروژههای بزرگ است؛ پروژههایی که غیر از تلویزیون هیچ رسانهای از پس آنها برنمیآید. طرحهای بلاتکلیف و قصههای به سرانجام نرسیده باید دوباره کلید بخورند. در حوزه برنامهسازی و مدیریت پروژههای نمایشی، باید خطر کرد. طبیعی است قرار نیست همه پروژهها از کیفیت خوبی برخوردار باشند. یکی ممکن است اثرات کمنظیری بگذارد و مخاطب بیشتری جذب کند. سریالی صرفا میتواند از منظر مخاطب وضعیت تلویزیون را بهبود بخشد و سریال دیگری میتواند خلأ محتوایی را مرتفع کند ولی گزاره طبیعی کلید خوردن پروژههای بزرگ است. زمان مانند برق و باد میگذرد و ممکن است در صورت پیش نرفتن و کلید نخوردن پروژهها و برنامهها، «تکرار» و بازپخش سریالهایی که پیشتر پخش شدهاند، به امری عادی تبدیل شود. این موضوع در حال حاضر هم موجب بروز انتقادهایی شده است. در یکی از این مطالب انتقادی اینطور آمده است: رسالت پخش تکرار سریالهای قدیمی و آرشیوی تلویزیون بر عهده شبکههایی مثل تماشا و آیفیلم قرار دارد و معلوم نیست چرا در شبکههای سراسری تلویزیون که مخاطبان منتظر سریالهای جدیدند، همان آرشیویها گهگاه روی آنتن میروند؟ اگر تلویزیون دورنما و چشماندازی برای ساخت سریالها و برنامهسازیهایش قرار دهد به این روز نخواهد افتاد که با پایان یک سریال جدید، چند ماهی آنتن را معطل سریال تکراری کند!
راهکار اما مشخص است؛ خارج کردن طرحها و قصههای مهم از حصری که در صداوسیما برای آنها ایجاد شده است. سال گذشته بود که مرضیه برومند که شرح علاقهمندی او برای حضور در تلویزیون، در ابتدای این مطلب آمده است با اشاره به برخی طرحها و قصههای خود که در سازمان صداوسیما مورد بیتوجهی قرار گرفتهاند، گفت: «این هم یکی از عارضههاست که طرحهای آدم در جایی گیر میافتد و دچار حصر و بلاتکلیفی میشود. چند طرح و نوشته دیگر هم دارم که به همین سرنوشت دچار شده است». او که سریالهای متعددی برای تلویزیون ساخته است، در ادامه هم از دلگیری خود از این رسانه میگوید و هم از علاقهای که به آن دارد؛ «دلخوری شدیدی از تلویزیون دارم به دلیل اتفاقی که برای سریال «ویلا» پیش آمد و برای آن هم پاسخی نگرفتم. مرا دلسرد کردند و انگیزههای روحیام را گرفتند و خیلی متاسفم که این اتفاق افتاده. همیشه گفتهام تلویزیون را خیلی دوست دارم چون رسانهای است که خیلی بیواسطه و با وسعت زیاد مرا به مخاطبانم وصل میکند ولی داستان به جایی میرسد که آدم فکر میکند اگر کار نکند، همین مخاطبان محدودتر خود را هم از دست میدهد».
برومند در همان گفتوگو به مساله مهمی میپردازد که این روزها موضوعیت بیشتری یافته است. او درباره بیتوجهی تلویزیون به سرمایههایی که زمانی برایشان هزینه کرده است، توضیح میدهد: «جالب است خیلی احترام میگذارند و تحویل میگیرند و استاد استاد میکنند و از کارهای خاطرهانگیز میگویند و... اما اینها کلام است و در عمل، این هوشمندی وجود ندارد که از سرمایههای ملی که برای آنها هزینه کردهاند، بتوانند به درستی استفاده کنند و حرامشان نکنند. خودم را نمیگویم. بحثم کلی است. صرف اینکه به امثال من بگویید چقدر ارزشمند هستیم و کارهایمان خوب بوده، فایدهای ندارد. زمانی این سخنان را باور میکنم که احساس کنم همچنان به امثال من و کارهای ما نیاز دارند، دستکم برای انتقال تجارب. چون در کارهای من برای جوانان زیادی امکان تجربه کارهای وسیعتر و سختتر فراهم میشود».
ارسال به دوستان
بازگشت حمید جبلی به تلویزیون، بهمثابه اهمیت به سرمایه اجتماعی
تعامل جواب میدهد
خبر بازگشت حمید جبلی به تلویزیون، میتواند خبر مهمی باشد اگر برنامهریزیهای لازم برای تولید برنامه توسط او جنبه عینی و واقعی به خود بگیرد. حمید جبلی یکی از سرمایههای مهم تلویزیون است که عمده توفیقهایش به دوران حضور او در تلویزیون تعلق دارد. به گزارش «وطنامروز»، اگر چه در ماهها و سالهای اخیر آنچنان که باید ارزش سرمایههای مهم تلویزیون درک نمیشود، ولی هر از گاهی خبر حضور یکی از چهرههای برجسته سینما و تلویزیون که پیشینهای تلویزیونی و صداوسیمایی دارد، به همه ما یادآوری میکند چه داراییهای ارزشمندی وجود دارند که میتوانند با حفظ سرمایه اجتماعی تلویزیون، فضای کمی و کیفی تولیدات را نیز رونق بخشند. خبر بازگشت حمید جبلی به تلویزیون که باعث ذوق علاقهمندان به او و بچههای دهه 60 شده، از سوی مهدی فرجی، تهیهکننده و مدیر سیما مطرح شده است. مهدی فرجی در این باره به تسنیم گفت: «فکر میکنم بزودی خواهید شنید که آقای حمید جبلی سریالی را در واقع نویسندگی و اداره خواهد کرد انشاءالله. امیدوارم ساخته شود. البته بنا دارد با تلوبیون همکاری داشته باشد. اگر این اتفاق بیفتد یک سریال در حوزه کودک و نوجوان ساخته خواهد شد».
فرجی با اشاره به رویکرد مدیرعامل صداوسیما نسبت به حضور مجدد چهرههای صاحبنامی که قبلا در تلویزیون فعالیت داشتهاند، افزود: «خوشبختانه آقای دکتر جبلی با سعه صدر با هنرمندان برخورد میکنند؛ من بارها در سخنان خودشان شنیدهام و دیدهام که علاقهمندند همه برندها به تلویزیون برگردند و با رسانه ملی کار کنند اما باید این دغدغه در بدنه سازمان صداوسیما جاری و ساری شود. واقعا دوباره تکرار میکنم چاره کار در گفتوگو و تعامل با هنرمندان است. وقتی مدیر شبکه ۲ شدم در همان سالِ اول، با ایرج طهماسب تماس گرفتم و از ایشان دعوت کردم به دفتر من بیاید. گفتم چرا «کلاه قرمزی» را 20 سال است کار نمیکنید؟ گفتند موانعی وجود دارد. گفتم موانعتان چیست؟ رفتیم و حل کردیم و «کلاه قرمزی» بعد از ۲ دوره غیبت روی آنتن رفت».
فرجی در بخش دیگر گفتوگوی خود، سرمایه اجتماعی تلویزیون را بالا دانست و گفت: بالاخره تلویزیون تنها نیست. تلویزیون باید راههای جدیدی پیدا کند، انگیزههای جدیدی به وجود آورد و به نوعی بتواند با اهالی فرهنگ و هنر گفتمان و تعامل داشته باشد. اینها سرمایههای اجتماعی و هنری تلویزیون هستند و عموماً 90 درصد از آنها که امروز بسیار میدرخشند و حتی برخی از آنها دستنیافتنی شدهاند، از تلویزیون برخاستهاند. تلویزیون باید تدبیر کند. شما نمیتوانید انتظار داشته باشید وقتی یکدفعه تورم 50 درصدی به وجود میآید، هنرمند 5 درصد روی دستمزدش اضافه کند؛ بقیه موارد ساخت برنامه و سریال هم افزایش قیمت دارد، مثل خرید غذا، اجاره لوکیشن، ترابری و خیلی چیزهای دیگر. اینها همان نکاتی است که تلویزیون باید به آنها فکر کند، چون در نمایش خانگی برای این موارد فکر میکنند و راه پیدا میکنند. البته آنجا هم سامان ندارد؛ من موافق این نوع افزایش افسارگسیخته دستمزدها در نمایش خانگی نیستم اما بالاخره آنها دارند تدابیری میاندیشند و تلویزیون نباید جا بماند.
ارسال به دوستان
تشویق مردم به استفاده از رمزارزها برای برنده اسکار دردسرساز شد
تمسخر مت دیمون بعد از سقوط ارزش ارزهای مجازی
با سقوط ارزش رمزارزها، مت دیمون برای حضور در تبلیغی برای ارزهای مجازی با استهزای شدید کاربران شبکههای اجتماعی روبهرو شده است. به گزارش مهر، ورایتی نوشت: مت دیمون که در تبلیغی برای تشویق مردم به استفاده از رمزارزها شرکت کرده بود، با سقوط ارزش این ارزها با استهزا در رسانههای اجتماعی روبهرو شده است. سقوط ارزهای دیجیتال به پایینترین سطح موجب شده تا بازیگر برنده اسکار فیلمهای «ویل هانتینگ خوب» و «مریخی» بار دیگر برای حضورش در تبلیغ «کریپتو» مسخره شود. در این شوخیهای بیرحمانه آنلاین، کاربران در سراسر رسانههای اجتماعی به این نکته اشاره میکنند که اگر پاییز گذشته به توصیه دیمون برای خرید ارزهای دیجیتال عمل کرده باشند امروز ارزش داراییهایشان تقریبا دوسوم کاهش یافته است. دیمون تنها یکی از چهرههای مشهوری است که از این ارزهای دیجیتال حمایت کرده بود. در تبلیغی که کریپتو با حضور مت دیمون ساخته بود، دیمون بینندگان را به سفری تاریخی از مردان و زنان شجاعی میبرد که در جهان موجب تفاوت شدهاند و از مردم میخواست شجاعترین بخش خود را کشف کنند. این تبلیغ به کارگردانی والی فیستر در ماه اکتبر پخش شد و در طول برنامه تلویزیونی سوپربال نیز به نمایش درآمد. ارزهای دیجیتال در ۷ ماه گذشته با کاهش شدیدی روبهرو شدهاند و این سقوط با توجه به نگرانی از رکود اقتصادی شتاب هم گرفته است. بیتکوین که نوامبر ۲۰۲۱ به نزدیک ۶۹ هزار دلار رسیده بود دیروز به زیر ۲۱ هزار دلار رسید. ارسال به دوستان
توضیحات تهیهکننده زالاوا درباره زمان اکران این فیلم
زالاوا ژانر وحشت نیست
سمیرا برادری، تهیهکننده فیلم سینمایی «زالاوا» به کارگردانی ارسلان امیری با اشاره به اینکه به دنبال شرایط مناسب برای اکران عمومی این فیلم سینمایی است، درباره بهترین زمان مدنظر خود گفت: ما برای رسیدن به شرایط خوب تا امروز صبر کردهایم اما به نظر میرسد با وجود تمام ناهمواریهایی که بر سر راه اکران فیلم وجود دارد و با توجه به اینکه ما به عنوان بخش خصوصی بخش اصلی بودجه پروژه را تأمین کردهایم، خواب سرمایه بیش از این به صلاح نیست. وی درباره شرایط اکران این روزهای سینمای ایران توضیح داد: روزهای دشواری بر سینمای ما میگذرد و بحث اکران از آن مستثنا نیست، شرایط معیشت و رنج مردم از سویی و گرانی بلیتها و محدودیتهای اعمال شده از سمت مدیران سینمایی از سوی دیگر فضای تنفس سینما را مانند هوای شهر آلوده کرده است. به گزارش مهر، این تهیهکننده در پاسخ به اینکه پیش از این فیلمهایی در فضای وحشت در سینمای ایران اکران شده که چندان در جذب مخاطب موفق عمل نکرده مانند «آن شب» با بازی شهاب حسینی، فکر میکند «زالاوا» تا چه اندازه در جذب مخاطب موفق باشد، بیان کرد: «زالاوا» مطلقا فیلمی از جنس وحشت نیست، فیلمی است بین ژانری، قصهگو، در برخی لحظات دلهرهآور و عاشقانه. فکر میکنم با توجه به موفقیتهای فراوانش در فستیوالهای داخلی و خارجی و جوایز ارزنده فجر و فستیوال ونیز و آنچه تجربه ما از بازخورد مخاطبهای مختلف این فیلم بوده است بسیار به آن خوشبین هستیم که مخاطب فیلم راضی از سینما بیرون میآید.
ارسال به دوستان
اخبار
اهدای نشان درجه یک هنری به هنرمند خودآموخته شهرضایی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه سفر به استان اصفهان به دیدار حسینعلی شعبانپور، پدر شهید محمودرضا شعبانپور و پیشکسوت خودآموخته آواز ایرانی رفت. به گزارش «وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی با حضور در محل زندگی حسینعلی شعبانپور، پدر شهید محمودرضا شعبانپور واقع در ۱۰ کیلومتری شهرستان شهرضا با این هنرمند پیشکسوت خودآموز دیدار و گفتوگو کرد.
وزیر فرهنگ در این دیدار از اهدای نشان درجه یک هنری به این هنرمند در آینده نزدیک خبر داد و گفت: شرایطی فراهم خواهد شد که حسینعلی شعبانپور از خدمات مرتبط با صندوق اعتباری هنر هم بهرهمند شود. حسینعلی شعبانپور، پدر شهید محمودرضا شعبانپور هنرمند خودآموخته ۸۶ سالهای است که بتازگی انتشار فیلمی از آوازخوانی او در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت.
وی در ۱۰ کیلومتری شهرضا به تنهایی زندگی می کند و به گفته خودش دستگاههای موسیقی ایرانی را بخوبی میشناسد و از نوجوانی آواز را به صورت خودآموز تمرین کرده است.
***
«روز ششم» اکران می شود
فیلم سینمایی «روز ششم» نخستین تجربه کارگردانی حجت قاسمزادهاصل با بازی جمشید هاشمپور، نخستین روز تیرماه نمایش خود را در سینماها آغاز میکند. به گزارش ایرنا، فیلم سینمایی روز ششم از چهارشنبه اول تیرماه اکران میشود.
پوستر فیلم روز ششم را حمیدرضا اسحاقی با استفاده از عکسهای حسن هندی طراحی کرده و پوسترگرافی نیز توسط محمد واحد انجام شده است. مصطفی زمانی، بهاره افشاری، امیر جعفری، مهران احمدی، افشین هاشمی، همایون ارشادی، بهرام ابراهیمی، مهدی حسینینیا و جمشید هاشمپور بازیگران فیلم روز ششم هستند.
روز ششم به زندگی جوانی به نام احمد میپردازد که بعد از آزادی از زندان فقط ۵ روز وقت دارد جواب چند معما را پیدا کند، احمد اگر موفق نشود در روز ششم کشته خواهد شد. این فیلم به تهیهکنندگی رحمان سیفیآزاد تولید شده و پخش آن بر عهده موسسه سینمایی راه عرفان است.
***
چاپ دوم «راهنمای فیلم سینمای ایران»
جلد نخست کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران» توسط انتشارات روزنهکار به چاپ دوم رسید. به گزارش «وطنامروز»، جلد نخست کتاب «راهنمای فیلم سینمای ایران» که در ۵۱۷ مدخل به بررسی، تحلیل و نقد برگزیده فیلمهای سینمای ایران در سالهای ۱۳۰۹ تا ۱۳۶۱ پرداخته است، به چاپ دوم رسید. در چاپ جدید این کتاب، مقدمه و همچنین نکات تازهای درباره برخی فیلمها به متن افزوده شده است.
«راهنمای فیلم سینمای ایران» را میتوان ادامه مسیری دانست که حسن حسینی پیش از این با انتشار مجموعه درسگفتارهای «فیلمفارسی» آغاز کرده بود. تفاوت مهم این کتاب با سایر نمونههای مشابه که پیش از این منتشر شدهاند، بخش «نقد فیلم» است که حاصل این پژوهش ۵ ساله را به تاریخنگاری سینمای ایران از خلال فیلمها بدل کرده و در آن آثار سینمایی به عنوان متن، در قالب زمینههای گوناگونی که حوزه مطالعات فرهنگی به آنان شکل داده، بررسی شدهاند. بخش اطلاعات فیلمها و خلاصه داستان نیز در قیاس با نمونههای مشابه، مفصلتر است و با جزئیات بیشتر و تصاویری کمتر دیده شده تکمیل شدهاند. چاپ دوم این کتاب با ۸۲۰ صفحه منتشر شده است.
***
چاپ هفتم کتابی درباره شهید نوروزی
کتاب «دیدار پس از غروب» به قلم منصوره قنادیان روایت زندگی شهید مهدی نوروزی، با استقبال مخاطبان به چاپ هفتم رسید. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «دیدار پس از غروب» روایت زندگی شهید مهدی نوروزی توسط مریم عظیمی همسر شهید، با استقبال مخاطبان روبهرو شده و به چاپ هفتم رسید. در این کتاب محوریت با سخنان همسر شهید است که در قالب مصاحبه از وی، گردآوری و تنظیم شده است.
در این اثر، ویژگیهای شخصیتی این شهید از زاویه دید همسر شهید روایت میشود. قرار است در کتابهای آینده به وجوه دیگری از شخصیت این شهید بزرگوار در گفتوگو با همرزمان و دوستان وی، پرداخته و منتشر شود.
شهید نوروزی از فعالان میدانی مقابله با فتنه ۸۸ بود که به صورت داوطلبانه برای دفاع از حرم امامین عسکریین(ع) عازم عراق شد و در این راه نیز به شهادت رسید. شهید مهدی نوروزی اهل کرمانشاه در دفاع از حرمین عسکریین در سامرا توسط گروهک تروریستی داعش به شهادت رسید. پیکر مطهر این شهید ۲۴ دیماه ۹۳ در کرمانشاه تشییع و به خاک سپرده شد.
***
درگذشت پیشکسوت رادیو
سرور پاکنشان، گوینده پیشکسوت رادیو بر اثر ایست قلبی دار فانی را وداع گفت. به گزارش تسنیم، بر اساس اعلام رادیو ایران، نصرتالله علیمی همسر مرحوم سرور پاکنشان خبر درگذشت این پیشکسوت رادیو را تأیید کرد.
پاکنشان متولد 1322 در شاهرود بود که از سال 1342 در رادیو گرگان به عنوان گوینده مشغول کار شد و در همان سالهای اولیه کار در رادیو به تهران آمد و تا امروز گویندگی برنامههای مختلفی چون «گلها»، «فرهنگ و مردم»، «خانواده»، «علم و زندگی» و برنامههای بسیار دیگر را به عهده داشته است. او همیشه از رادیو به عنوان زندگی یاد میکرد.
ارسال به دوستان
سری جدید «بازی تاج و تخت» با محوریت «جان اسنو»
شبکه HBO از ساخت دنباله سریال جدید «بازی تاج و تخت» با محوریت شخصیت محبوب «جان اسنو» خبر داد. به گزارش «وطنامروز» بر اساس اخباری که رسیده است یک سریال اسپینآف از بازی تاج و تخت بر اساس شخصیت جان اسنو در شبکه HBO در مراحل اولیه توسعه قرار دارد. کیت هرینگتون، بازیگر نقش جان اسنو در مجموعه مشهور بازی تاج و تخت قرار است نقش خود را به عنوان قهرمان مورد علاقه طرفداران این سریال، در مجموعهای که اتفاقاتش پس از وقایع بازی تاج و تخت رخ میدهد، بازی کند. به گزارش هالیوود ریپورتر، «کیت هرینگتون» که پیش از این ۲ بار برای بازی در نقش «جان اسنو»، قهرمان اکشن مبارز برای حفظ ارزشهای اصیل خانوادهاش در دنیایی بیرحم، نامزد دریافت جایزه امی شده بود، برای ایفای مجدد نقش این شخصیت محبوب در دنباله سریال «بازی تاج و تخت» انتخاب شده است؛ «کیت هرینگتون» از زمان پایان بازی در سریال ۸ فصلی «بازی تاج و تخت» و فیلم سینمایی «جاودانگان» بازی کرده است. او همچنین اخیراً در نقش اصلی اثر جدید تئاتر ملی به نام «هنری پنجم» روی صحنه رفت. «هرینگتون» در سریال «بازی تاج و تخت» به خاطر تحمل برخی از طاقتفرساترین فیلمبرداریهای سریال، از جمله فیلمبرداری ۱۱ هفتهای و زمستانی در ایرلند شمالی در فصل آخر شهرت داشت. در فصل هشتم و پایانی سریال «بازی تاج و تخت»، «جان اسنو» متوجه شد که نام واقعیاش «اورگون تارگرین»، وارث بالقوه تاج و تخت است. در پایان سریال، او از وستروس تبعید شد و با وحشیها به شمال سفر کرد تا زندگی قدیمی خود را پشت سر بگذارد. اسنو پس از پی بردن به هویت واقعی خود، فهمید میتواند وارث تخت آهنین شود. این امکان وجود دارد که شخصیتهای آشنای سریال مانند خواهران ناتنیاش آریا استارک (میزی ویلیامز) و سانسا استارک (سوفی ترنر) نیز در مجموعه باشند. یک اسپینآف دیگر از سریال «بازی تاج و تخت» که داستانش در ۲۰۰ سال قبل از مجموعه اصلی میگذرد، روز ۲۱ آگوست عرضه میشود. ضمنا چندین اسپینآف دیگر از این مجموعه هماکنون در مرحله توسعه قرار دارد. سریال ۸ فصلی «بازی تاج و تخت» بر اساس مجموعه رمانهای «ترانه یخ و آتش» نوشته «جورج آر. آر. مارتین» با کسب جوایز فراوان به یکی از موفقترین سریالهای تمام دورهها تبدیل شد. مجموعه رمانهای نوشته «مارتین» بخش قابل توجهی از شهرت خود را به این سریال مدیون است که بین سالهای ۲۰۱۱ و ۲۰۱۹ از شبکه HBO در قالب ۷۳ قسمت منتشر شد. ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|