|
ارسال به دوستان
تعداد بالای درخواست برای صدور مجوز سینمایی از تعدد فیلمسازان در فجر حکایت دارد
دست تحریم کوتاه شد
گروه فرهنگ و هنر: هر چند صدور مجوز ساخت فیلمهای سینمایی در ۶ ماه نخست سال آنچنان رونقی نداشت اما از ابتدای مهرماه تاکنون، این روند سرعت بیشتری به خود گرفته است؛ سرعتی که احتمال میرود علت آن تلاش فیلمسازان برای عقب نماندن از قافله جشنواره فجر باشد.
به گزارش «وطنامروز»، با آغاز دوران پساکرونا، سینمای ایران ناگاه خود را در نقطهای یافت که چندین پله از وضعیت مشابه دوران قبل کرونا عقبتر بود. سینما در بهار 1401 کاهش 60درصدی مخاطب را نسبت به آخرین بهار پیش از کرونا یعنی بهار 98 تجربه کرد که عوامل بسیاری در این کاهش مخاطب دخیل بود. قاعدتا مخاطبی که در دوران کرونایی دعوت به در خانه ماندن شده بود، برای آشتی دوباره با سینما و افزودن آن به سبد خرید فرهنگیاش به زمان نیاز داشت. افزایش بهای بلیت هم از علل موثر در این ریزش مخاطب بود. البته شکی در آن نیست فیلمهایی که در این مدت روی پرده بودند هم پاسخگوی تمام ذائقهها نبودند، بلکه اکثرا متشکل از فیلمهایی بودند که به دلیل تعطیلی مقطعی سینما، پشت صف اکران مانده بودند و حالا با بازگشایی سینماها رنگ اکران میدیدند. با گذشت چندین ماه و افزایش تنوع در فیلمهای در حال اکران، این روند اندکی امیدوارکنندهتر شد و فضای رقابتی به گیشه بازگشت و برخی فیلمها توانستند فروش خوب و قابل قبولی داشته باشند. این روند همچنان هم ادامه دارد و احتمالا با تداوم تلاش سینماگران، تا بازگشتن به روزهای اوج سینما ادامه داشته باشد. اما خبر خوب دیگری که به گوش میرسد رشد قابل توجه تعداد فیلمنامههای متقاضی مجوز از ابتدای مهرماه تاکنون است. درخواست پروانه ساخت آثار سینمایی طی مهرماه سال جاری، برخلاف ۶ ماه ابتدایی سال با رشد خوبی همراه بوده است و این احتمال وجود دارد که تعداد درخواستها به شورای پروانه ساخت تا پایان مهرماه، به ۲ برابر میزان مراجعه در شهریورماه برسد. تا بیستوچهارم این ماه، ۲۵ فیلمنامه برای تولید، درخواست پروانه ساخت دادهاند و این در حالی است که این تعداد برای خردادماه ۵ فیلمنامه، برای تیرماه ۵ فیلمنامه، برای مردادماه ۱۰ فیلمنامه و برای شهریورماه ۱۵ فیلمنامه بوده است.
علل متعددی را برای رشد ناگهانی تقاضای صدور مجوز میتوان متصور شد که مهمترینشان نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره بینالمللی فیلم فجر است و این احتمال وجود دارد فاصله نهچندان زیادی که تا آغاز این جشنواره داریم، موجب شده این حجم از صدور مجوز در ماه جاری تجمیع شود.
این روزها اما جشنواره دیگری هم در حال برگزاری است. جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران از روز گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است. این جشنواره امسال تفاوتی اساسی با ادوار پیشین آن دارد. امسال با بروز برخی اعتراضات پس از فوت مهسا امینی و به دنبال آن وقوع برخی اغتشاشات، برخی فیلمسازان کوتاه دست به تحریم این جشنواره زدند و از مشارکت در آن خودداری کردند. این قضیه حتی شائبهای را ایجاد کرد مبنی بر اینکه جشنواره فیلم کوتاه تهران امسال برگزار نشود اما چندی پیش دبیر این جشنواره با اعلام قطعی بودن برگزاری آن، به شایعات موجود پایان داد تا سیونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران روز گذشته نخستین روز برگزاریاش را پشت سر بگذارد. علت تحریمهایی که علیه این جشنواره صورت گرفت مشخص بود اما افزایش دریافت مجوز برای تولید فیلمهای سینمایی در همین برهه، یک دوگانگی و تناقض از سوی جامعه هنری را میرساند؛ درست زمانی که جشنواره فیلم کوتاه طی یک حرکت اعتراضی از سوی عدهای از فیلمسازان تحریم میشود، از سویی درخواست مجوز برای فیلم بلند سینمایی روندی صعودی به خود میگیرد. اگر سینماگران ما معترض و به دنبال تحریم جشنوارههای داخلی هستند، این تبعیض میان جشنوارهها چه معنایی دارد؟!
آنچه در نخستین روز جشنواره فیلم کوتاه گذشت، بخوبی گویای آن است که تحریم جشنواره نتوانسته تاثیر چندانی بر روند آن داشته باشد و اتفاقاتی که بدخواهان این جشنواره، اعم از داخلی و خارجی و بیگانه و غیربیگانه، منتظر آن بودند، به وقوع نپیوسته است. افتتاحیه جشنواره فیلم کوتاه تهران نشان داد برخلاف برخی تصورات، این دست اعتراضات، بیرمقی و رکود جشنواره را به دنبال نداشته است؛ تصوراتی که بعید نیست برخی جریانهای بیگانه در ایجاد و تقویت آن دست داشته باشند.
زمانی که دولت سیزدهم سکان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی را به دست گرفت، با توجه به برخی اظهارات وزیر جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی برای عدهای این شبهه به وجود آمد که قرار است سختگیریهایی در مسیر صدور پروانه ساخت و نمایش فیلمها وجود داشته باشد اما تا اینجای کار، روند صدور مجوز حقیقت دیگری را نشان داده است. ارائه ۲۵ فیلمنامه طی ۲۴ روز نخست مهرماه، شکوفاترین رویکردی است که فیلمسازان در دولت جدید به شورای پروانه ساخت نشان دادهاند؛ یک شکوفایی قابل توجه که با توجه به نام سینماگرانی که فیلمنامه ارائه دادهاند، از هماکنون میتوان نسبت به جشنواره فجری گرم و پرشور امیدوار بود. با این حال این روند صعودی درخواست مجوز فیلم بلند در آستانه جشنواره فجر همزمان با افزایش تحریمها علیه جشنواره فیلم کوتاه، کمی شکبرانگیز است. شاید دستهای پشت پردهای که محرک تحریم علیه جشنواره فیلم کوتاه بودند، این روزها در حال تدارک فیلمی برای فجر باشند!
ارسال به دوستان
جشنواره فیلم کوتاه تهران با استقبال بالای مخاطبان آغاز به کار کرد
صفهای طولانی فیلم کوتاه
افتتاحیه سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران همزمان با آغاز اکرانهای این رویداد برگزار شد و دبیر جشنواره با حضور در سالن نمایش از حضور و همراهی سینماگران و مخاطبان تشکر کرد.
به گزارش «وطنامروز»، افتتاحیه سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران ظهر دیروز ۲۷ مهرماه در سالن شماره ۹ پردیس سینمایی «ملت» محل برگزاری این رویداد کار خود را آغاز کرد.
در ابتدای این مراسم که در آغاز نخستین سانس اکران فیلمهای بخش مسابقه ملی این رویداد برگزار شد، مهدی آذرپندار، دبیر جشنواره روی سن رفت و در سخنان کوتاهی گفت: فقط آمدم تا به شما خیرمقدم بگویم که تشریف آوردید. اکنون سال فیلم کوتاه را تحویل کردید و امیدوارم آیین صلهرحم فیلم کوتاه بخوبی برگزار شود، قهر از خانواده فیلم کوتاه دور باشد و برای فیلمها بهترین اتفاق بیفتد.
وی افزود: ممنونم در این شرایطی که همه میدانید چگونه است، آمدهاید. برگزاری جشنواره برای این نیست که بگوییم خواستهای بود و نتیجه نداد، بلکه به نظرم در برگزاری این رویداد موفقیتی برای همه است؛ برای همه آنهایی که فیلم دارند، برای همه دستاندرکاران برگزاری و برای جامعه فیلم کوتاه. ممنونم که آمدید. امیدوارم بهترین اتفاقات برای همه رخ دهد.
پس از این سخنان که در حضور جمعی از فیلمسازان و مخاطبان علاقهمند حاضر در پردیس ملت همزمان با نخستین روز اکران فیلمها مطرح شد، جشنواره سیونهم با آغاز اکران فیلمهای بخش مسابقه سینمای ایران، رسما آغاز به کار کرد.
سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران سالها فعالیت حرفهای محمود نظرعلیان بازیگر باسابقه را بزرگ داشته و یاد نویسنده و کارگردان فقید سینما اصغر یوسفنژاد را گرامی میدارد.
بزرگداشت محمود نظرعلیان بازیگر پیشکسوت تئاتر، سینما و تلویزیون که با عبارت «مردی برای تمام فصول» توصیف شده، از اتفاقات ویژه سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران است.
محمود نظرعلیان زاده ۷ مهر ۱۳۲۹ و دارای مدرک درجه یک هنری (دکترا) است. بازی در آثار متعدد از جمله فیلمهای سینمایی «زیر نور ماه»، «پرنده باز کوچک»، «آمین خواهیم گفت»، «سیزده ۵۹»، «پوست»، «همه چیز برای فروش»، «روسی»،«سه کام حبس»، «مردی که اسب شد» و... از جمله سوابق حرفهای این هنرمند باتجربه است.
همچنین نکوداشت زندهیاد اصغر یوسفنژاد، کارگردان سینما نیز از جمله رویدادهای جشنواره سیونهم است که عبارت «معلم نجیب و متواضع سینما» را برای توصیف این هنرمند فقید انتخاب کرده است.
اصغر یوسفنژاد متولد سال ۱۳۴۸ فیلمنامهنویس، کارگردان و منتقد سینما بود. وی سالها در نشریههای معتبری مانند مجله فیلم فعالیت داشت. یوسفنژاد سال ۱۳۹۵ با فیلم «خانه (اِو)» در جشنواره فیلم فجر حضور داشت و مورد تحسین مخاطبان قرار گرفت. آخرین فیلم او نیز «عروسک» نام دارد. وی ۲۲ شهریورماه سال جاری دار فانی را وداع گفت.
همچنین مرور آثار داستانی و مستند امید وفایی، فیلمساز و مدرس انجمن سینمای جوانان ایران از بخشهای جنبی سیونهمین جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران است.
فیلمهای داستانی و مستند «امروز روز من (۱۳۷۹)»، «آدم معمولی (۱۳۸۴)»، «وقایعنگاری یک عشق ناتمام (۱۳۸۵)»، «به همین سادگی (۱۳۸۶)»، «تیغ و قلم (۱۳۸۸)»، «در این نزدیکی (۱۳۸۷)»، «روشناییهای شهر (۱۳۹۰)» و «سزارین (۱۳۹۷)» از جمله آثار وفایی است که در سیونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران نمایش داده میشود.
وفایی متولد ۱۳۵۵ و دانشآموخته دورههای فیلمسازی انجمن سینمای جوانان ملایر در سال ۱۳۶۹ است. وی مدرک کارگردانی خود را از دانشگاه سوره اصفهان- تهران در سال 84 دریافت کرده و بهعنوان یکی از فعالترین اعضای انجمن در استان همدان علاوه بر فیلمسازی و عکاسی بهعنوان مدرس فیلمسازی و عکاسی فعالیت دارد. وی همچنین دبیری جشنواره منطقهای فیلم و عکس ملایر( آگر) را نیز برعهده داشته است.
ارسال به دوستان
در آستانه مهمترین جشنواره داخلی فیلم، روند صدور مجوز سرعت گرفت
صدای پای فجر
در فاصله ۴ ماه مانده تا جشنواره فیلم فجر ۸ فیلمنامه پروانه ساخت گرفتند و پیشبینی میشود برخی از آنها برای حضور در این رویداد بزودی کلید بخورند. به گزارش «وطنامروز»، شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی با تولید ۸ فیلمنامه و شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی با ساخت ۳ فیلمنامه موافقت کرده است. فیلمنامههای سینمایی «شیطان صفت» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی مهدی صباغزاده طوسی، «جنگل پرتقال» به تهیهکنندگی سیدرسول صدرعاملی و کارگردانی و نویسندگی آرمان خوانساریان (محصول بنیاد سینمایی فارابی)، «زود باش، دیر میشه» به تهیهکنندگی حبیب اسماعیلی، کارگردانی محمدحجت ذیجودی و نویسندگی شبیر پرستار و میثم عقبائیجاک، «قلب رقه» به تهیهکنندگی مهدی فرجی برزگر، کارگردانی و نویسندگی خیرالله تقیانیپور، «بیداد» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی سهیل بیرقی، «هم آهنگ» به تهیهکنندگی علی سرتیپی، کارگردانی بهروز شعیبی و نویسندگی محمدسجاد نجفی و مهرداد کورشنیا، «دیوانه باش آدم باش» به تهیهکنندگی حسین پوراسمعیلی، کارگردانی آرش معیریان و نویسندگی مهرداد عامل نیکنام و «پاییز دریا» به تهیهکنندگی وحید موسائیان، کارگردانی و نویسندگی فرود عوضپور موافقت شورای پروانه ساخت سازمان سینمایی را اخذ کردند.
همچنین شورای صدور پروانه ساخت آثار غیرسینمایی، با صدور پروانه ساخت فیلمنامه نیمه بلند داستانی «طبل» به تهیهکنندگی مرتضی ذوالفقارینسب و کارگردانی و نویسندگی کبری غروی، فیلمنامه کوتاه داستانی «تر» به تهیهکنندگی جلیل اکبریصحت و کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا احمدیسلطانآبادی، فیلمنامه بلند داستانی «ملودی» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی سیدبهروز سبطرسول موافقت کرد.
ارسال به دوستان
انتشارات راهیار «یک بغض و هزاران مشت» را منتشر کرد
روایت نخستین روزهای بیسردار در کتابفروشیها
کتاب «یک بغض و هزاران مشت» به قلم علیرضا اشرفینسب توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شد. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «یک بغض و هزاران مشت»، خاطرات مردمی از روزهای شهادت حاجقاسم سلیمانی به قلم علیرضا اشرفینسب بتازگی توسط انتشارات «راه یار» روانه بازار نشر شده است. این کتاب دهمین جلد از عناوین ناشر درباره خاطرات مردمی از ایام شهادت سردار سلیمانی است. در بخشی از مقدمه این کتاب میخوانیم: «مصطفی احمدیروشن ۲۱ دیماه ۱۳۹۰ به شهادت رسید. در مراسم وداع با پیکر شهید، ۳۰۰ نفر از دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف خواهان تغییر رشته خود به رشتههای هستهای شدند. اتفاق مبارکی که رهبر انقلاب در یکی از سخنرانیهای خود به آن اشاره کردند. آیا تنها کنش مردمی متأثر از شهادت احمدیروشن و بقیه شهدای هستهای منحصر به این نامه عزیزان دانشگاه صنعتی شریف بود؟ پاسخ یقینا منفی است. سوال اینجا است که انقلاب اسلامی در این 40 سال حوادثی چون ترور شهید احمدیروشن و دیگر شهدای هستهای کم به خودش دیده است؟ در کدام یک از این حوادث و اتفاقات، کنشهای اجتماعی و فرهنگی مردم سوژه قرار گرفته است؟»
کتاب «یک بغض و هزاران مشت» حاصل صدها ساعت مصاحبه تلفنی، مجازی و حضوری به مدت 10 روز در آستانه نخستین سالگرد شهادت حاجقاسم در شهرهای شیراز، تهران، اراک، مشهد، سمنان، تبریز، نطنز، اهواز، یزد، سبزوار و قم است. این کتاب که تحقیق آن توسط جمعی از محققان و پژوهشگران تاریخ شفاهی در شهرهای مختلف انجام شده در ۱۲۰ صفحه و شمارگان ۱۲۰۰ نسخه عرضه شده است.
ارسال به دوستان
داور چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی از آفات هنر گفت
نداشتن صداقت، آفت هنر
حسن روحالامین از داوران چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی، مهمترین آفت هنر امروز را منحصر شدن در تکنیک و عدم توجه به صداقت میداند.
به گزارش «وطنامروز»، حسن روحالامین که داوری آثار بخش نقاشی چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی را بر عهده دارد، درباره معیار انتخاب آثار در این رویداد به مهر گفت: تکنیک و انتقال مفهوم با در نظر گرفتن سابقه و توانایی هنرمند، مهمترین اولویتها در انتخاب آثار هستند. مهمترین نکته در هر زمینهای و نه صرفا هنر نقاشی و هنر عاشورایی، این است که هنرمند با خود صداقت داشته باشد و صرفا برای حمایت شدن یا تشویق شدن یا در موج قرار گرفتن کاری را انجام ندهد. هنرمند باید بداند وقتی با نیت، خلوص و اعتقاد راسخ فعالیت کند هر چقدر هم که کارش ضعیف باشد به دل خواهد نشست.
وی بیان کرد: آفت هنر صداقت نداشتن و صحبت کردن از چیزهایی است که هنرمند نسبت به آن اشراف و آگاهی لازم را ندارد و این در حوزه هنر، هم خیانت به قلم است و هم خیانت به مخاطب. صداقت نداشتن در کار هنری به معنای رفتن سراغ موضوعی است که هنرمند به آن اعتقادی ندارد و صرفا برای حضور در یک جشنواره یا عقب نماندن از دیگران یا گرفتن جایزه یک رویداد هنری اثر ارائه شود که این بزرگترین خیانت به هنر است.
این هنرمند درباره تأثیر سوگواره هنر عاشورایی در رشد هنرمندان جوان گفت: سوگواره هنرهای عاشورایی، رویداد هنری بسیار خوبی برای جوانترها محسوب میشود که آنها را در مسیر موفقیت یک پله به بالا میبرد. حضور در سوگواره بهمثابه نخستین سفارش کاری است که از سوی حوزه هنری به هنرمند جوان داده میشود تا آثاری با موضوع اربعین تولید کند و با تأیید داوران در جامعه شناخته شود.
روحالامین همچنین تاکید کرد هنرمند واقعی برای حضور در سوگواره هنر عاشورایی خود را سانسور نمیکند، بلکه با مشخص شدن موضوع، طرح شخصی و نگاه خود را به سفارشدهنده اثر که همان حوزه هنری است، ارائه میکند.
وی با یادآوری اینکه سالها در سوگواره هنر عاشورایی شرکت کرده و همواره اثر برایش ارزشمندتر از جایزه بوده است، اظهار کرد: معتقدم کسی که کاری را اجرا میکند به هدف خود رسیده و نباید به این موضوع فکر کند که در گام بعد چه اتفاقی خواهد افتاد. من به جوانان پیشنهاد میکنم تکنیک و صداقت در خلق اثر را در نظر بگیرند و صرفا به ارائه اثری باکیفیت فکر کنند.
چهاردهمین سوگواره هنر عاشورایی در قالب ۵ بخش پوستر و تایپوگرافی، نقاشی (دیجیتال و کلاسیک)، نقاشیخط، پرچم و کتیبه و پینما برگزار خواهد شد. مهلت ارسال آثار به این رویداد تا ۲۵ آبانماه تمدید شده است.
ارسال به دوستان
اخبار
جشنواره فیلم کوتاه اکران آنلاین ندارد
آثار جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران امسال برخلاف 2 سال گذشته اکران آنلاین ندارند و صرفا به صورت حضوری و در پردیس سینمایی ملت اکران میشوند.
به گزارش «وطنامروز»، آثار راهیافته به سیونهمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تنها در سالنهای اصلی میزبان این رویداد روی پرده میروند و امکان تماشای آنلاین این آثار وجود ندارد. پس از تجربه 2 سال اکران آنلاین آثار راهیافته به این جشنواره در سایه بحران کرونا و نبود امکان گردهمایی سینماگران در سالنهای نمایش، امسال تمام فیلمهای جشنواره در سالنهای پردیس سینمایی ملت روی پرده میروند و اکران آنلاین نخواهند داشت. ستاد برگزاری جشنواره سیونهم اعلام کرد به جهت متفقالقول بودن فیلمسازان، فیلمها تنها در پردیس سینمایی ملت و محل برگزاری جشنواره نمایش داده میشوند.
اکران آنلاین فیلمهای جشنواره بینالمللی فیلم کوتاه تهران طی ۲ سال گذشته و متأثر از شرایط کرونایی کشور، فرصتی را فراهم آورد تا مخاطبان امکان دسترسی به آثار راهیافته به این رویداد را داشته باشند که با بازگشت نسبی به شرایط ایمن برای تماشای جمعی آثار در سالنهای سینما، امسال علاقهمندان میتوانند به صورت آزاد و رایگان به تماشای آثار مورد علاقه خود در سالنهای پردیس سینمایی ملت بنشینند.
***
پخش «آزادی مشروط» دهنمکی از اول آبان
سریال «آزادی مشروط» که سریالی کمدی با داستانهایی از دوران شیوع کروناست، از اول آبانماه روی آنتن شبکه یک سیما میرود.
به گزارش «وطنامروز»، سریال «آزادی مشروط» به تهیهکنندگی و کارگردانی مسعود دهنمکی محصول جدید مرکز سیمافیلم است که از یکشنبه اول آبانماه روی آنتن شبکه یک سیما میرود. سریال ۳۰ قسمتی «آزادی مشروط» که توسط کریم خودسیانی و شهاب عباسی و براساس طرحی از مسعود دهنمکی به نگارش درآمده با محوریت طنز، فعالیت گروههای جهادی، کادر درمان و پرستاران در ایام کرونا و مصائب و شیرینیهای این دوران را به تصویر کشیده است.
از جمله بازیگران این سریال میتوان به مهران رجبی، پرویز فلاحیپور، محمود مقامی، عباس محبی، سیدمهرداد ضیایی و شهین تسلیمی اشاره کرد.
***
سرپیچی پردیسهای پرفروش از طرح بلیت نیمبها
در حالی که قرار بود طرح بلیت نیمبها ۲ هفته اجرایی شود اما 3 پردیس سینمایی بزرگ پایتخت بهای بلیت خود را بعد از یک هفته به قیمت تمامبها برگرداندند.
به گزارش «وطنامروز»، پس از تصویب طرح بلیت نیمبها برای ۲ هفته در سینماهای سراسر کشور از سوی شورای راهبردی اکران، حالا ۳ پردیس سینمایی «کورش»، «ایرانمال» و «آزادی» که به ترتیب، اولین، دومین و سومین پردیس پرمخاطب و پرفروش کشور هستند، پس از یک هفته از آغاز اجرای این طرح، قیمت بلیت خود را به قیمت تمامبها برگرداندند. به جز این ۳ پردیس سینمایی مابقی پردیسها و سینماهای پایتخت، بلیتهای خود را به صورت نیمبها عرضه میکنند و تابع مصوبه شورای راهبردی اکران بودهاند.
طرح بلیت نیمبها از پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد و طبق تصویب شورای راهبردی اکران، باید به مدت ۲ هفته در تمام سانسهای سینماها و پردیسهای سینمایی کشور اعمال شود. بر مبنای این طرح، بلیت همه سینماها و پردیسهای کشور در تمام سانسها تا پایان چهارشنبه هفته آینده به صورت نیمبها محاسبه میشود.
***
علی فروتن با «شگفتانگیزان» به تلویزیون میآید
علی فروتن بعد از مدتها دوری از تلویزیون با اجرای فصل دوم برنامه «شگفتانگیزان» به تلویزیون بازمیگردد.
به گزارش «وطنامروز»، فصل اول برنامه «شگفتانگیزان» با اجرای سعید شیخزاده در شبکه کودک تولید و پخش شده بود و حالا تلویزیون با پخش تیزر فصل دوم این برنامه، از حضور علی فروتن به عنوان مجری خبر داده است. او بیش از ۱۰ سال برنامه «فیتیلهایها» را به همراه محمد مسلمی و حمید گلی و همچنین مجید قناد روی آنتن برد اما مدتها از تلویزیون دور بود.
فروتن همین اواخر هم در سریال تاریخی «خاتون» نقش کوتاه محمود اعتمادزاده را برعهده داشت. «دوقلوها» از دیگر مجموعههایی بود که توسط عموهای فیتیلهای در تلویزیون تولید و پخش شد.
***
خاطرهبازی با فیلمهای کودک در موزه سینما
فیلمهای 4 دهه سینمای کودک و نوجوان از یکم آبان ماه در موزه سینمای ایران به نمایش گذاشته میشود.
به گزارش «وطنامروز»، 25 فیلم در حوزه کودک و نوجوان از اول آبان ماه هر روز ساعت ۱۰:۳۰ صبح برای مدارس، خانوادهها و علاقهمندان سینمای کودک در موزه سینما نمایش داده میشود.
«فهرست مقدس»، «بنیامین»، «شاهزاده روم»، «رستم و سهراب»، «امین و اکوان»، «آخرین داستان»، «فیلشاه»، «پسر دلفینی»، «بازیووو»، «منطقه پرواز ممنوع»، «تعطیلات تابستانی»، «گلنار»، «خاله قورباغه»، «نخودی»، «یکی بود یکی نبود»، «وقتی همه خواب بودند»، «پسر مریم»، «پاتال و آرزوهای کوچک»، «مدرسه پیرمردها»، «سفر جادویی»، «دزد عروسکها»، «والدین امانتی»، «گل به خودی»، «بام بالا» و «شهر موشها۱» از جمله فیلمهایی هستند که برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است.
گفتنی است این فیلمها از اول تا بیستوپنجم آبانماه به ترتیب هر روز ساعت ۱۰:۳۰ در سالن فردوس موزه سینمای ایران به نمایش درمیآیند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|