|
ارسال به دوستان
حکایت ترحمبرانگیز اصغر فرهادی؛ تحقیر قهرمان روشنفکران
مخمصمه خودساخته
گروه فرهنگ و هنر: چند روزی از انتشار مقاله نیویورکر میگذرد و این روزها جدیترین خبر رسانههای سینمایی مربوط به «سوژهدزدی» اصغر فرهادی است. قابل تأمل آنکه رسانههایی که پیش از این حتی از پرداختن به خبر شکایت آزاده مسیحزاده از اصغر فرهادی امتناع میکردند، مقاله نیویورکر را با جزئیات منتشر میکنند و واضح است به اصغر فرهادی به چشم «یک آدم تمامشده» مینگرند که این گونه به او میتازند. سوالات فراوانی درباره اینکه چرا اصغر فرهادی به یکباره مورد هجمه سراسری قرار گرفته است وجود دارد! اینکه او در میانه این روزهای شلوغ کانون حملات سینماییها قرار گرفته قابل تأمل است. آن هم با انگ کهنهای که پیش از این اگر چه بارها دربارهاش گفته شده بود اما مورد بیمحلی قرار میگرفت. چهرههایی که پیشتر ادعای دزدی بودن ایدهها و سوژههای فرهادی را مطرح کرده بودند، مورد بیمحلی رسانهها قرار میگرفتند. حتی وقتی حمید نعمتالله موضوع سرقت ایده «روزگار جوانی» را در برنامه اینترنتی فریدون جیرانی مطرح کرد، فشارهای زیادی به او وارد شد. به نعمتالله اتهام حسادت زدند و انگهای دیگر. حمید نعمتالله درباره طرح روزگار جوانی گفته بود: «سریال روزگار جوانی، طرح من و هادی مقدمدوست بود. یکمرتبه دیدیم فردی به نام اصغر فرهادی در حال نگارش آن است و اصغر توسلی هم تهیهکننده است. از آنجایی که همه چیزش مال ما بود، شکایت کردیم. تلویزیون حکمی گذاشت و همان جا برای نخستینبار اصغر را دیدم. به من گفت سریال را بر اساس خاطرات دانشجوییاش نوشته. گفتم واقعا اینها خاطرات دانشجویی تو است؟ فلان چیز جزو خاطرات تو است؟ آن کاراکتر عمه من است، چطوری خاطره تو است؟ اما خلاصه نتوانستیم ثابت کنیم». بعدها علی خودسیانی هم ادعاهایی را درباره چند طرح و نمایشنامه مطرح کرد ولی به جایی نرسید. در نهایت شکایت و پیگیری یکی از شاگردان یکی از دورههای فیلمنامهنویسی اصغر فرهادی، یعنی آزاده مسیحزاده، مساله دزدی بودن ایده «قهرمان» را رسانهای کرد. در روزهایی که رسانههای سینمایی که عموما در ازای دریافت مبالغی به تعریف و تمجید از قهرمان و اصغر فرهادی میپرداختند، خبر شکایت آزاده مسیحزاده را سانسور میکردند، مسیحزاده از پیگیری شکایتش پا پس نکشید. اصغر فرهادی در این مدت در تلاش بود به نحوی با بیمحلی، ادعای مسیحزاده را غیرواقعی نشان دهد اما ماجرا فقط ادعای مسیحزاده نبود. اصغر فرهادی در ماههای اخیر به نوعی با بحران هویت هم مواجه بود. نه در ایران آنچنان برای او سوت و کف میزدند، نه در جشنوارههای خارجی توفیقی تازه پیدا کرد. داوری او در کن هم تحتالشعاع فشارهایی قرار گرفت که اساسا سینمایی نبود. یاران قدیمیاش از جمله گلشیفته فراهانی با تهدید او، انتخاب او در کن را تحت تاثیر قرار دادند. باج دادنهای فرهادی و افتادن در پازل رسانههای فارسی خارجی و ویرانیطلبانی که او روزگاری در «دایره زنگی» تمسخرشان کرده بود، منجر شد فاصلهگذاری او از شرایط ایران جدیتر شود. آنچنان که خودخواسته، آنطور که در گفتوگوها و مصاحبههایش طرح کرده، خود را ممنوعالورود کرد. فشارهایی که در چند ماه اخیر بر فرهادی وارد شد، او را به تصمیمهای غلطی رساند؛ تصمیمهایی که برای او مخمصه ساخت. تحلیلهای غلط او از اوضاع اجتماعی ایران باعث شد حتی در ماجراهای اخیر نیز به نقشآفرینی رادیکال بپردازد. اما از آنجا که فضا رادیکالتر و هتاکانهتر از مواضع رادیکال فرهادی بود، صدای او، حتی پیامی که به زبان انگلیسی برای جهانیان(!) منتشر کرد، دیده نشد. فرهادی دیگر مهم نبود. کارکردی را که پیش از این برای رسانههای فارسی ضدایرانی داشت، از دست داده بود و به همین دلیل کنار گذاشته شد اما نه آرام و دیپلماتیک، بلکه بسیار توهینآمیز. دوستان سابقش به شکل عجیب و غریبی تحقیرش کردند و عنوان «ایدهدزد» را به او چسباندند. ضربات دوستان سابق فرهادی به او چنان مهلک بود که منتقدان سینمای او در ایران، در همه این سالها در ایران، هیچگاه اینچنین تند و زننده او را ننواخته بودند. گزارش نیویورکر تقریبا ایده همه فیلمهای فرهادی را سرقتی عنوان کرده و عجیب است که همه دوستان سابق فرهادی گزارش نیویورکر را تکمیل و تایید کردهاند. مخمصه خودساخته فرهادی، چه آنگاه که ایدههای دیگران را نردبان بلندپروازیهای خود میکرد، چه حالا که دوستان روشنفکرش او را مورد حملههای عجیب و غریب قرار میدهند، میتواند او را نسبت به واقعیتها بیدار کند. ذهن ساختارگرای او که ساختار را علتالعلل همه مصائب میداند، رفتار رفقای روشنفکرش را که تاثیری از ساختار نپذیرفتهاند، چگونه تحلیل خواهد کرد؟ ارسال به دوستان
استقبال خوب از اکران افتتاحیه «لوپتو»
انیمیشن، ناجی سینما
در حالی که اغتشاشات و ناامنیهای ایجادشده از سوی اراذل و اوباش، موجب کاهش حضور مردم در سینماها شده و خساراتی چندمیلیاردی به این صنف وارد آورده، پسر دلفینی در همین ایام توانست به عدد فروش مناسبی دست یابد. حضور خانوادهها در سینما و استقبال کودکان و نوجوانان از این انیمیشن، نشان داد که این روزها انیمیشن میتواند نجاتبخش فضای عمومی سینما باشد. به گزارش «وطنامروز»، انیمیشن «لوپتو» که این روزها اکران خود را آغاز کرده، توانسته است پس از گذشت تنها ۳ روز از آغاز اکران با استقبال بالغ بر ۱۰ هزار نفر در سینماها مواجه شود.
انیمیشن سینمایی «پسر دلفینی» نیز تاکنون توانسته است فروشی بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان را رقم بزنم. با آنکه چیزی نزدیک به ۱۰ هفته از اکران «پسر دلفینی» میگذرد اما این فیلم هنوز در رتبه دوم فروش هفتگی در کشور و رتبه سوم فروش روزانه قرار دارد. آنطور که مهر نوشته است، همین استقبال مخاطبان از این فیلم و البته چراغ سبز سینماداران به سایر آثار حوزه کودک و نوجوان سبب شد تا سازندگان فیلمهای کودک برای اکران این نوع فیلمها تمایل پیدا کنند؛ شرایطی که میرفت تا تابستان و پاییز امسال را به یکی از مطلوبترین فصلها برای فیلمسازان کودک بعد از فراگیری کرونا تبدیل کند. این سیر اما ناگهان متوقف شد؛ ناآرامیهای کشور از یک سو و وضعیت روحی نامناسب جامعه و البته عدم تمایل مخاطبان به تماشای فیلمها در چنینی شرایطی از سوی دیگر، باعث شد فروش فیلمهای سینمایی در همه گونهها روند نزولی را تجربه کند، این در حالی بود که پیش از وقوع حوادث اخیر، صاحبان چند فیلم کودک سینمایی برای اکران بعد از «پسر دلفینی» اعلام آمادگی کرده بودند. در حوزه فیلمهای کودک نخستین ترکش ناآرامیها بر پیکر «بام بالا» خورد؛ فیلمی که درست در روزهای اوج این حوادث به نمایش درآمد و با وجود گذشت یک ماه از اکرانش تنها ۷۷۸ میلیون تومان فروخته است. به شرایط نامناسب اکران باید محدودیتهای اینترنتی و نبود تبلیغات تلویزیونی را هم اضافه کرد؛ موضوعی که فضا را بیش پیش برای سینماگران تنگتر کرده به طوری که مجموع این شرایط حالا باعث شده است بسیاری از صاحبان فیلمها از اکران آثارشان پا پس بکشند و آن را به بعد موکول کنند که دستکم روح جمعی جامعه پذیرای امری تفریحی مانند تماشای فیلم باشد. حالا اما انیمیشن سینمایی «لوپتو» بر پرده سینماها آمده است. این فیلم در حال حاضر در رتبه اول فروش روزانه و رتبه پنجم فروش هفتگی است و توانسته است پس از گذشت تنها 3 روز از آغاز اکران با استقبال بالغ بر ۱۰ هزار نفر در سینماها مواجه شود.
فروش بیش از 300 میلیونی این انیمیشن در اکران افتتاحیه در حالی است که سینماهای ایران، هفتههاست از رکود حاصل از عدم نمایش فیلمهای تازه و عدم تبلیغات مجازی، محیطی و تلویزیونی جدی رنج میبرند که این فروش نشان از امیدواری به گیشه کودک و ظرفیتهای بالای سینمای انیمیشن ما دارد که میتواند روح تازهای در سینماها بدمد.
انیمیشن «لوپتو» که پیش از این قرار بود نوروز سال ۱۳۹۹ اکران شود، به دلیل شیوع بیماری کرونا با یک وقفه طولانی روبهرو شد و اکنون پس از گذشت نزدیک به ۲ سال، اکران آن توسط پخش بهمن سبز آغاز شده است. «لوپتو» که توسط گروهی از جوانان هنرمند کرمانی در استودیوی فراسوی ابعاد تولید شده است، با هدف شادیآفرینی برای کودکان و خانوادههای ایرانی و با شعار «شادی ساختنی است»، همزمان با فرا رسیدن روز دانشآموز اکران خود را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرد. «لوپتو» یک انیمیشن سینمایی موزیکال با فضایی شاد و مهیج است. در خلاصه داستان آن آمده است: «پدر علی در کارگاه لوپتو با یاد دادن ساخت اسباببازی به بیمارانش، آنها را درمان میکند. کارگاه اسباببازیهای خلاقانه لوپتو که بین کودکان ایرانی محبوبیت زیادی دارد با خرابکاری یک ناشناس تعطیل میشود. علی تلاش میکند پدرش را که ناامید شده است از این مخمصه نجات دهد...» انیمیشن سینمایی «لوپتو» به کارگردانی عباس عسکری و تهیهکنندگی محمدحسین صادقی نخستین محصول سینمایی مرکز انیمیشن سازمان سینمایی سوره است.
ارسال به دوستان
کارگردان نمایش «فرزند یک خنیاگرم»:
تئاتر نباید تعطیل شود
کارگردان نمایش «فرزند یک خنیاگرم» که این روزها در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه میرود معتقد است تئاتر به عنوان یک ضرورت و همچنین شغل، نباید تعطیل شود و در همه شرایط باید فعالیت کند. به گزارش مهر، شکرخدا گودرزی، نویسنده و کارگردان نمایش «فرزند یک خنیاگرم» که این روزها در سالن چهارسوی مجموعه تئاتر شهر در حال اجرا است، درباره وضعیت مخاطب و اجرای این نمایش گفت: با توجه به شرایط موجود و ظرفیت سالن اجرا، وضعیت مخاطب نمایش «فرزند یک خنیاگرم» بد نیست ولی دسترسی مخاطب به مجموعه تئاترشهر با توجه به فضای ملتهب پیرامون مجموعه سخت است.
وی خواستار این شد که مدیران و مسؤولان تمهیدی بیندیشند تا فضای مناسبی در پیرامون مجموعه تئاترشهر برای دسترسی مخاطبان به مجموعه فراهم شود.
گودرزی درباره چرایی اجرای تئاتر در شرایط کنونی، تأکید کرد: اگر به تئاتر به مانند دیگر مشاغل نگاه کنیم پس نباید تعطیل شود و تئاتر هم همانند سایر مشاغل باید زندگی خود را ادامه دهد ولی اگر نگاهمان به تئاتر تزیینی باشد، در نتیجه این نظر مطرح میشود که در شرایط فعلی نباید تئاتر اجرا شود.
کارگردان تئاتر یادآور شد: این گفته بزرگان است که تئاتر به مانند نان ضرورت دارد پس تئاتر باید در همه شرایط ضرورت داشته باشد. در تمام دنیا این اتفاق افتاده و فعالیتهای هنری از جمله تئاتر در شرایط مختلف انجام شدهاند. نمایش «فرزند یک خنیاگرم» ساعت ۱۹:۳۰ در سالن چهارسوی مجموعه تئاترشهر روی صحنه میرود.
ارسال به دوستان
تارانتینو فیلم ابرقهرمانی با بودجه کلان نمیسازد
مارول خفهکننده است
سازنده «روزی روزگاری در هالیوود» گفت حاضر نیست فیلمی برای مارول بسازد. به گزارش «وطن امروز»، کوئنتین تارانتینو در مصاحبهای جدید گفت به ساخت فیلمی ابرقهرمانی فکر هم نمیکند. ورایتی نوشت: در حالی که تارانتینو بارها گفته فقط ۱۰ فیلم در کارنامه خواهد داشت، بازار حدس و گمانها برای اینکه فیلم دهم او چگونه فیلمی خواهد بود داغ است. وی که در حال تبلیغ کتاب جدیدش با عنوان «تعمقی در سینما» است، در مصاحبه جدید با لسآنجلستایمز امکان سکانداری باکسآفیس امروزی را رد کرده و گفته حاضر نیست سازنده یک فیلم ابرقهرمانی با بودجه کلان باشد. وی با قاطعیت امکان کار کردن برای مارول و ورود به دنیا دیسی را رد کرده و گفته است کارگردانهای مارول صرفا اجیر شده هستند. تارانتینو که زمانی در فکر اجرای یک کنسرت ابرقهرمانی بود و حتی به کارگردانی یک فیلم از مجموعه فیلمهای «پیشتازان فضا» فکر میکرد، دیگر چنین فکری ندارد و این ایده برایش رنگ باخته است. وی گفته است: برای انجام این کارها باید مزدور باشی. من که دنبال کار نمیگردم. این کارگردان فیلمهای ابرقهرمانی را مانند فیلمهای موزیکال استودیوهای بزرگ هالیوودی در دهه ۱۹۶۰ دانست و گفت همانقدر خفهکننده هستند. وی گفت: کارگردانهای امروزی نمیتوانند منتظر بنشینند که فیلمهای ابرقهرمانی از رونق بیفتند و به همان شکلی که کارگردانهای دهه ۱۹۶۰ از کاهش محبوبیت موزیکالها خوشحال شدند، خوشحال شوند. وی اما «برخورد نزدیک از نوع سوم» را باب سلیقهاش دانست و گفت ایده بزرگتری است و نشان میدهد اسپیلبرگ میخواهد برای مردم عادی فیلمی حماسی بسازد، نه اینکه فقط برای عشق سینماها فیلم بسازد.
ارسال به دوستان
استفاده از خطوط و نقوش باستانی در طراحی لباس طرفداری تیم ملی
چهره «پیروز» بر پیراهن طرفداران
لباس طرفداران تیم ملی فوتبال برای جام جهانی ۲۰۲۲ با عنوان «پیروز» در جلسه شورای فرهنگ عمومی رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، رئیس کارگروه ساماندهی مد و لباس -که به مناسبت روز فرهنگ عمومی سخن میگفت- اظهار کرد: در لباس رسمی تیم ملی فوتبال کشور، تصویری از کاراکتر یوز ایرانی و «پیروز» (یکی از بچه یوزهای به دنیا آمده در فرآیند علمی) و چیزی که منتسب به ایران باشد، نداشتیم. از این رو، با الزام ستاد فرهنگی - رسانهای جام جهانی به کارگروه مد و لباس، این طرح از میان ایدههای برگزیده مسابقه «طرفدار ایرانم» برای لباس طرفداری تیم ملی انتخاب شد. برای بسته ویژه طرفداران تنجامه، مچبند، سربند و کلاه تعبیه شده است که در حال حاضر به صورت عمده در بازار به فروش میرسد و مجموع قیمت حداقلی این بسته۳۳۰ هزار تومان است. لباس طرفداری با هماهنگی و نظارت فدراسیون فوتبال، شورای فرهنگ عمومی و وزارت ورزش و جوانان انتخاب و به تصویب رسیده و شهروندان نیز میتوانند در زمان باقیمانده تا جام جهانی این بسته را سفارش دهند.
سیدمجید امامی، دبیر شورای فرهنگ عمومی درباره طرح «پیروز» بر لباس طرفداری و دیگر علامتهای روی لباس و شعار تیم ملی اینطور توضیح داد: طراح این لباس سعی کرده با بهکارگیری تصویر یوز ایرانی و درهمآمیزی آن با استانهای ایران، فضای انسجام، هویتخواهی و حمایت از تیم ملی را با شعار «تا پای جان برای ایران» که شعار رسمی تیم ملی فوتبال ایران است، به نمایش بگذارد.
همچنین طراحی نقشه ایران از دریای خزر تا خلیج فارس و نقطههای روی این پیراهن، صورت و پوست یوز را یادآور میشود. در طراحی این لباس از نمادهای تاریخی نیز استفاده شده؛ شش خط روی شانه و پهلوی پیراهن، نشاندهنده ششمین حضور ایران در جام جهانی است. شش خط ممتد از چهره «پیروز» نشاندهنده ششمین حضور ایران در جام جهانی در فرم شمشیر هخامنشیان است.
دبیر شورای فرهنگ عمومی همچنین از برگزاری جشن بدرقه هواداران به قطر و دیگر برنامهها به مناسبت جام جهانی فوتبال خبر داد و گفت: این جشن با همکاری اداره کل فرودگاهها و اداره کل ورزش و جوانان برگزار میشود. این بستههای طرفداری در فرودگاه به این هواداران اهدا خواهد شد.
بیش ۴۰ تا ۵۰ هزار تن قرار است در ورزشگاههای قطر برای طرفداری از تیم ملی حضور پیدا کنند که بخشی از آنان از ایران و بخشی دیگر ایرانیان مقیم قطر و سایر کشورها هستند.
حرف میخی بهکار رفته در نوشتار «IRAN» برگرفته از خطوط میخی باستانی ایران است. بیستودومین دوره مسابقات جام جهانی فوتبال از ۲۹ آبان تا ۲۷ آذرماه ۱۴۰۱ (۲۰ نوامبر تا ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲) در قطر برگزار میشود.
این ششمین حضور تیم ملی ایران در جام جهانی است. ایران در گروه اول قرار دارد و به ترتیب در تاریخهای ۳۰ آبان، چهارم و هشتم آذرماه به دیدار تیمهای ملی انگلستان، آمریکا و ولز میرود.
ارسال به دوستان
اخبار
معرفی اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره «کتابخوان و رسانه»
دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور با صدور حکمهای جداگانهای اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره «کتابخوان و رسانه» را منصوب کرد. به گزارش مهر، مهدی رمضانی با صدور حکمهای جداگانهای اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره «کتابخوان و رسانه» را منصوب کرد. به این ترتیب محسن برمهانی، معاون سیمای سازمان صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران؛ کمیل خجسته، عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛ سیدمحمود رضوی، مشاور فرهنگی رئیس مجلس شورای اسلامی؛ محمد سرشار، معاون فرهنگی- اجتماعی معاون اول رئیسجمهور؛ فاطمه عزیزآبادیفراهانی، عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی و عضو حقیقی هیات امنای کتابخانههای عمومی کشور و فرشاد مهدیپور، معاون امور مطبوعاتی و اطلاعرسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان اعضای شورای سیاستگذاری دومین جشنواره «کتابخوان و رسانه» منصوب شدند. دومین دوره جشنواره «کتابخوان و رسانه» که خبر برگزاری آن را دبیرکل نهاد کتابخانههای عمومی کشور مردادماه امسال در دیدار با اهالی رسانه اعلام کرده بود، با صدور احکام شورای سیاستگذاری کار خود را آغار کرده و پس از تشکیل این شورا فراخوان آن منتشر میشود. نخستین دوره جشنواره «کتابخوان و رسانه» به دبیری مهدی توکلیان با دریافت ۹۰۰ اثر و مشارکت بیش از ۳۰۰ خبرنگار در مردادماه سال گذشته به کار خود پایان داد.
***
معرفی برگزیدگان نخستین «جایزه جهانی ادبیات فلسطین»
اولین دوره «جایزه جهانی ادبیات فلسطین» روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر با اهدای جوایز به نخبگان آثار ادبی برگزیده به پایان رسید. به گزارش «وطنامروز»، نخستین دوره «جایزه جهانی ادبیات فلسطین» روز چهارشنبه ۲۶ اکتبر با اهدای جوایز به نخبگان آثار ادبی برگزیده در سالن الرسالات بیروت به پایان رسید. این مراسم با اجرای کوثر البشراوی، فعال رسانهای شناختهشده برگزار شد و حدود ۵۰ شخصیت ادبی، فرهنگی و رسانهای حامی آرمان فلسطین از چندین کشور از جمله آمریکا، استرالیا، فرانسه، ترکیه، اندونزی، فلسطین، ایران، سنگال، آفریقایجنوبی، تونس، الجزایر، سوریه و سایر کشورها در این مراسم حضور داشتند. این جایزه به آثار ادبی در 4 بخش اصلی داستان کودک، داستان کوتاه، رمان، خاطرات شفاهی و روایت تعلق گرفته است. جایزه جهانی ادبیات فلسطین جایزهای غیردولتی است که سال ۲۰۱۷ تأسیس شد و قرار است هر 2 سال یک بار با همکاری اتحادیههای فرهنگی و ادبی و تعدادی از انجمنها و مؤسسات نشری در چندین کشور عربی و اسلامی برگزار شود. این جایزه با هدف معرفی و ارائه کتابهای ادبی منتشرشده در جهان با موضوع فلسطین و قدردانی از نویسندگان، شاعران و ناشرانی است که با نوشتههای خود از مردم مظلوم فلسطین دفاع میکنند.
***
منصوره کرمی، همسر شهید علیمحمدی:
همه باید «جهان بانو» را ببینند
منصوره کرمی پس از تماشای نمایش «جهان بانو»، این اثر را تماشایی توصیف کرد و افزود: به نظرم یکی از بخشهای جالب «جهان بانو» مربوط به صحنههای دفاع مقدس است. در این بخش به معنای واقعی کلمه میتوان حضور زنان را در عرصههای مختلف کشور از جمله دفاعمقدس احساس کرد که پا به پای مردان در میدان حضور دارند. از این منظر «جهان بانو» نشاندهنده نقش واقعی زن و توانمندیهای اوست. به گزارش فارس، وی افزود: متاسفانه در برخی آثار، نقش زنان و دختران کمرنگ جلوه داده میشود و این تصور به وجود آمده که انقلاب و جنگ صرفا مردانه بوده است. خوشبختانه نمایش « جهان بانو» این تصور را شکست و به نظرم از این منظر اتفاق خوبی را رقم زد. کرمی با بیان اینکه لازم است با زبان هنر، دوران انقلاب و دفاعمقدس بارها به تصویر کشیده شود، افزود: به همه، نه تنها زنان بلکه مردان، جوانان و نوجوانان توصیه میکنم نمایش «جهان بانو» را ببینند، چرا که خیلی از افراد انقلاب را ندیدند، ۸ سال دفاعمقدس را درک نکردند و به تصویر کشیدن این وقایع و صحنهها میتواند تاثیر مضاعفی در آشنایی مخاطب داشته باشد. وی در پایان گفت: به نظرم نمایش «جهان بانو» بسیار عالی بود. «جهان بانو» به کارگردانی حسن بزرا و تهیهکنندگی علی اسماعیلی تازهترین نمایش میدانی سازمان اوج است که تا 25 آبان هر روز ساعت 18 در بوستان ولایت پذیرای علاقهمندان است. برای تهیه بلیت رایگان این نمایش که زندگی زنان تاثیرگذار عالم از ازل تا امروز را به تصویر میکشد، میتوانید به سامانه namaticket.ir مراجعه کنید.
***
انتشار کتاب خاطرات سرتیم حفاظت از رجوی
کتاب «تهران تا تیرانا»؛ خاطرات مسعود خدابنده، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت مسعود رجوی بزودی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار میشود. به گزارش «وطنامروز»، کتاب «تهران تا تیرانا»؛ خاطرات مسعود خدابنده، عضو سابق سازمان مجاهدین خلق و سرتیم حفاظت مسعود رجوی بزودی توسط انتشارات شهید کاظمی روانه بازار میشود. مسعود خدابنده که با نام مستعار «رسول» در سازمان مجاهدین خلق فعالیت میکرد، تابستان ۱۳۶۰ مسؤول مستقیم انتقال محمدرضا کلاهی و مسعود کشمیری (عاملان انفجار دفتر مرکزی حزب جمهوری و دفتر نخستوزیری) بود. اطلاعات او از پیشینه سازمان، روابط تشکیلاتی، طرحهای عملیاتی گوناگون، کمپ اشرف، منابع مالی سازمان مجاهدین خلق و پشتپرده روابط مسعود رجوی با افراد و گروههای مختلف است. علاقهمندان میتوانند از طریق سایت رسمی انتشارات شهید کاظمی و همچنین از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۱۴۱۴۴۱ کتاب را تهیه کنند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|