|
ارسال به دوستان
اخبار
سیفیآزاد دوباره کارگردانی میکند
شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در جلسه اخیر خود با ساخت ۴ فیلم موافقت کرد که در بین آنها ۲ اثر از فرزاد مؤتمن و رحمانسیفیآزاد به چشم میخورد.
به گزارش «وطنامروز»، شورای صدور پروانه ساخت آثار سینمایی در آخرین جلسه خود برای 4 اثر سینمایی مجوز ساخت صادر کرد. فیلمنامههای «۴۴ روز»، «خرچنگ»، «تالان» و «آن زن از باران آمد» موفق به اخذ موافقت شورا در این جلسه شدند. «۴۴ روز» به تهیهکنندگی حبیبالله بهمنی و کارگردانی و نویسندگی مهدی نقویان، دومین تجربه سینمایی نقویان پس از «رمز و راز ملکه» است. «خرچنگ» نیز فیلم جدیدی است که فرزاد مؤتمن پس از «چشم وگوش بسته» و «شبگرد» قصد دارد سراغ آن برود.
همچنین «تالان» به تهیهکنندگی علی طلوعی، کارگردانی رحمان سیفیآزاد و نویسندگی مصطفی حاجیقاسمی و مریم الهامیان فیلم دیگری است که در این جلسه با ساخت آن موافقت شده است. تنها تجربه کارگردانی رحمان سیفیآزاد پیش از این فیلم، به فیلم «ماجان» برمیگردد و این دومین باری است که او را در قامت یک کارگردان میبینیم.
«آن زن از باران آمد» به تهیهکنندگی، کارگردانی و نویسندگی علیاصغر شادروان نیز دیگر فیلمی است که در این جلسه مجوز ساخت گرفت.
***
«شبگرد» مؤتمن بالاخره پروانه نمایش گرفت
پروانه نمایش فیلم «شبگرد» پس از حدود ۱۱ ماه از زمان درخواست، صادر شد.
به گزارش «وطنامروز»، سیزدهمین ساخته سینمایی فرزاد مؤتمن، حدود 11 ماه پس از درخواست پروانه نمایش، سرانجام مجوز اکران عمومی این فیلم را دریافت کرد.
این فیلم که سال گذشته جلوی دوربین رفت، به دلایلی که عنوان نشد موفق به حضور در چهلمین دوره جشنواره فیلم فجر نشد. صاحبان شبگرد، از همان زمان پیگیر دریافت پروانه نمایش فیلم بودند که طولانی شدن روند صدور این پروانه، شائبههایی مبنی بر توقیفی بودن این فیلم را مطرح کرد. امیر آقایی، روشنک گرامی، احسان امانی، مهشید افشارزاده، بهناز پورفلاح، نازنین صلحجو، یاسر جعفری، حسین امیدی، شبیر پرستار، شیوا کریمی، پیام احمدینیا و امیرحسین فتحی، بازیگران این فیلم هستند.
گفتنی است همزمان با صدور پروانه نمایش این فیلم، فیلم جدید موتمن به نام «خرچنگ» نیز پروانه ساخت گرفته است.
***
ادعای بازیگر تکذیب شد پرونده «ستایش» بسته شده است
نویسنده فیلمنامه سریال «ستایش» بیان کرد امکان ساخت فصل چهارم این مجموعه وجود ندارد، چرا که پرونده این سریال کاملاً بسته شده است.
به گزارش «وطنامروز»، روز گذشته خبری در شبکههای اجتماعی پخش شد که قرار است سریال «ستایش۴» ساخته شود؛ خبری که به نقل از یکی از بازیگران این سریال مطرح شده بود و به همین دلیل احتمال صحت آن بهرغم اطلاعرسانیهای قبلی درباره پایان این پروژه، دور از ذهن نبود.
با این وجود عوامل اصلی سازنده این سریال اگرچه تمایلی به اعلام رسمی موضع ندارند، با قطعیت ساخت ادامه آن را منتفی میدانند. سعید مطلبی، نویسنده ۳ فصل از «ستایش» که طبیعتاً در صورت ادامه پروژه باید طراحی داستان و سرنوشت کاراکترها را بر عهده بگیرد، در این باره به مهر، گفت: این خبر صحت ندارد. پرونده سریال «ستایش» کاملاً بسته شده است و دیگر حرفی برای گفتن ندارد.
مطلبی درباره بازپخش این سریال در تلویزیون و اینکه همچنان علاقهمندانی دارد هم گفت: بالاخره پادشاه یک چشم است در شهر کورها! واقعیت این است که خود من تمایلی برای نگارش فصل بعدی این سریال ندارم.
همچنین سعید سلطانی، کارگردان مجموعه «ستایش» نیز درباره احتمال کلید خوردن فصل چهارم این مجموعه تنها به یک جمله بسنده کرد که «من در جریان نیستم» و این پروژه را وابسته به فیلمنامهای دانست که به تعبیر خودش از اساس وجود ندارد.
***
معافیت از مالیات پاداش حمایت از آثار نمایشی
دبیر چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از تعامل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره دارایی مبنی بر معافیت مالیاتی همه شرکتهای تولیدی و صنعتی در حوزه حمایت از آثار جشنواره تئاتر فجر خبر داد.
به گزارش «وطنامروز» کورش زارعی، دبیر چهلویکمین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر ضمن اشاره به تعامل وزارت ارشاد و اداره دارایی، از یک فرصت ویژه برای شرکتهای تجاری سخن گفت. وی در این باره به ایرنا گفت: طی صحبتهای صورتگرفته مقرر شده تا همه شرکتها و کارخانههای صنعتی و تولیدی در سراسر کشور اگر در حوزه تولید آثار نمایشی بویژه آثار شرکتکننده در جشنواره تئاتر فجر در قامت تهیهکننده، سرمایهگذار یا تولیدکننده همکاری داشته باشند از پرداخت مالیات معاف خواهند شد. آخرین مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا اول دیماه است و آثار برگزیده 10 روز پس از این تاریخ معرفی میشوند.
ارسال به دوستان
«جهانبانو» و ایدهای برای از دست نرفتن استعدادهای هنری
نیروهای مسلح به فرهنگ
گروه فرهنگوهنر: نمایش «جهانبانو» در ادامه نمایشهای میدانی که اوج به آنها سرعت بخشیده، به اجرا درآمد و با اقبال خوب مخاطبان مواجه شد اما نکته جالب این است که بسیاری از هنرمندانی که در این نمایشها ایفای نقش میکنند، پیشه اصلیشان هنر نیست، بلکه سربازانی هستند که دارند به فرهنگ این مملکت ادای دین میکنند. همین موضوع باعث شد کارگردان «جهانبانو» پیشنهادی در این باره به نیروهای مسلح داشته باشد.
به گزارش «وطنامروز»، نمایش میدانی «جهانبانو» از ابتدای آبانماه میزبان مخاطبان بوده و توانسته استقبال خوبی را تجربه کند و تعداد مخاطبان نمایشهای میدانی اوج در سال جاری را به چیزی بیش از 550 هزار نفر رسانده است. این رقم، نشان از آن دارد که این نمایشها تا حدودی توانستهاند نظر مخاطبان را جلب و نقش فرهنگی خود را در جامعه ایفا کنند اما جالب است بدانید هنرمندانی که در این نمایشها از جمله «جهانبانو» ایفای نقش کردند، هیچ یک بازیگر نبودند! بلکه نیروهای مسلحی بودند که لباس بازیگری بر تن کرده بودند تا در جبهه فرهنگ خدمت کنند. همین موضوع باعث شد در نشست خبری این نمایش میدانی، ایدهای از سوی کارگردان «جهانبانو» مطرح شود تا از این دست هنرمندان و استعدادهای نهفته استفاده بهینهتری شود.
در ابتدای نشست علی اسماعیلی، تهیهکننده نمایش با اشاره به سابقه نمایشهای میدانی در کشور مطرح کرد که سال ۱۳۸۴یک ژانر جدید در حوزه تئاتر توسط بهزاد بهزادپور به عنوان کارگردان و احسان محمدحسنی به عنوان تهیهکننده در قالب اثر «شب آفتابی» ایجاد شد. وی در این باره گفت: این اثر در تپههای شرقی تهران و پادگان امام حسن مجتبی در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ خیلی سر و صدا کرد و گزارش این اجرا خدمت مقام معظم رهبری رسید، ایشان فرمودند یک اثر کاملا ایرانی و بومی است و تاکید داشتند که گروههای تئاتر میدانی تکثیر شوند.
اسماعیلی افزود: فاز دوم سال ۸۵ فاز سوم و سال ۸۷ بتدریج در شهرهای مختلف اجرا شد و بعد گروههای دیگر تئاتر میدانی «ستاره صبح» را اجرا کردند. در این 2 دهه نمایشهای میدانی زیادی اجرا شده که سازمان اوج از زمان تاسیس به این اجراها سرعت بخشید. سال ۹۷ مجموعه سیمای «ققنوس» بخش هنرهای نمایشی خود را ایجاد کرد، نخستین اثر «تنهاتر از مسیح» بود که سال ۹۷ در همین مجموعه اجرا شد و در 50 شب اجرا حدود 350 هزار نفر مخاطب داشت. بعد از آن با ماجرای کرونا فعالیتهای تالار میدانی تعطیل شد اما از ابتدای امسال با آثاری همچون «روشنای شب تار» و «تنهاتر از مسیح» این جریان دوباره به راه افتاد.
وی ادامه داد: در 6 ماه اول امسال ۲۰۶ هزار نفر در بوستان ولایت «روشنای شب تار» را به تماشا نشستند و بیش از ۲۵۰ هزار نفر «تنهاتر از مسیح» را تماشا کردند. در قم نیز همزمان با کنگره شهدای استان قم، نزدیک به ۲۰۰هزار نفر «فصل شیدایی» را تماشا کردند. نمایش بزرگ «جهان بانو» درباره بانوان تاریخساز جهان از ابتدای خلقت تا امروز است که نزدیک به ۳۰ هزار نفر مخاطب داشته و تا ۲۵ آبان نیز ادامه خواهد داشت. نمایش «جهانبانو» در اصل از هبوط آدم و حوا شروع میشود و تا تاریخ معاصر را روایت میکند.
اسماعیلی درباره پیشینه تاریخی نمایشهای میدانی گفت: نمایش «شب آفتابی» که در آن سالها در شرق تهران اجرا شد مورد اقبال قرار گرفت و حسابی صدا کرد. بعد از آن، گزارش نمایش خدمت مقام معظم رهبری رفت و ایشان بعد از دیدن تصاویر گفتند این کار مانند تئاترهای غربی نیست و کار بومی است و تأکید داشتند گروههای مختلف روی این سبک کار کنند و در شهرهای مختلف کشور ادامه داشته باشد. این پروژه از آن سال شروع شد و در چند فاز در سالهای بعد ادامه داشت و بعد از آن دومین اثر با نام «ستاره صبح» به نمایش درآمد. در این 2 دهه نمایشهای میدانی زیادی ساخته شده است که سرعت بخشیدن به آن با همکاری سازمان اوج بالا گرفت.
وی ادامه داد: سال ۹۷ سیمای ققنوس بخش هنرهای نمایشی را آغاز کرد و نخستین اثر با نام «تنهاتر از مسیح» را ساخت که در ۵۰ روز ۳۵۰ هزار نفر مخاطب داشت. نمایش «شب شیدایی» که در قم برگزار شد، از شب اول اجرای آن گفتیم که هر شب 2 بار اجرا داشته باشیم و برای همین توانستیم میزبان ۱۱ هزار نفر در شب باشیم.
اسماعیلی یادآور شد: در ایام کرونا، نمایشها تعطیل شد اما ما بعد از مدتی در سوریه نمایش «ارض و شمس» را اجرا کردیم تا اینکه با فروکش کردن کرونا دوباره اجرای نمایشها در کشور آغاز شد. نخستین نمایش ما «روشنای شب تار» و سپس فصل سوم «تنهاتر از مسیح» بود و حالا «جهانبانو» را در اجرا داریم که تحقیق و پژوهش طولانی داشته و از سال ۹۷ آغاز تولید محتوای آن انجام شده است. حجم صحنهها در این اثر بالا و پروداکشن آن سنگین است به طوری که ۶ ماه طول کشید.
وی ادامه داد: اتفاق بزرگی در جنوب تهران رخ داده است و پایگاه نمایشی برای کار ایجاد شده است. شهرداری تهران پردیسهای سینما و تئاتر زیادی دارد اما نمایش میدانی هیچ وقت پایگاه ثابتی نداشت تا اینکه اینجا به مرور ساخته و برای مردم شناخته شد. الان به زیرساختی رسیدهایم تا نمایش بعدی در 2 هفته انجام شود که حد فاصل کوتاهی است برای اجرای 2 نمایش بزرگ میدانی و این به دلیل زیرساختی است که اینجا وجود دارد.
این تهیهکننده درباره همزمانی این نمایش با موضوع زن و اتفاقات اخیر جامعه به یکی از خبرنگاران گفت: نام این اثر، در ابتدا «زنان آسمانی» بود و همزمانی این نمایش با فضای اخیر تصادفی است. ما از مدتها قبل درگیر این کار بودیم و برای ارتباط دادن با فضای اخیر قصدی نبود. وی درباره هزینه این نمایش گفت: اگر میخواستیم بلیتفروشی کنیم، ارزش واقعی کار ۷۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است، در حالی که در تهران کارهای دیگر با دکور ساده نزدیک به این مبلغ به فروش میرسد. سپاه پاسداران در این نمایش ۲۵۰ نفر سرباز و کادر در اختیار ما قرار داده است که بتوانیم از آنها استفاده کنیم. شهرداری زیرساخت و زمین داده اما هزینه ریالی این کار ۵ میلیارد و نیم شده است. در کنار آن، در اوج نذر فرهنگی بنا کردیم که تعداد زیادی از مردم کمک کردند و ۲۰ تا ۲۵ درصد آن در حال حاضر توسط مردم ادا میشود.
اسماعیلی در پاسخ به اینکه آیا به فکر تولید یک فیلم از این دست نمایشها برای پخش در کشورهای دیگر هستید یا خیر، گفت: در این سالها چند بار این نمایشها را بدون تماشاچی کار کردیم و دوربین صحنهها را ضبط کرد اما حقیقت آن است که دوربینها قابلیت نمایش این کار را ندارند. باید نوع دکور آن را زنده و رئال دید و تمام خاصیت و ویژگی آن در زنده دیدن آن است. اوج نیز در تلاش است مانند سالهای قبل در خط تولید سینماییاش، فیلمهایی را با فضا و امکانات این نمایش بسازد اما خود این نمایش با خصوصیات و ویژگیهایش امکان تبدیل شدن به فیلم را ندارد.
همچنین حسن بزرا، کارگردان این اثر درباره چرایی عدم استفاده از بازیگران مطرح گفت: این نوع نمایش از ابتدا متکی به چهرهها نبود بلکه متکی بر کار تیمی است که آن را جلو میبرد. کار اهلبیت زمین نمیماند و هر کس که از این کار کناره بگیرد، عدهای دیگر جای آن را میگیرند. البته شاید هم ما سراغ بازیگران مطرح میرفتیم، آن بزرگواران قبول نمیکردند و شاید امکان مالی آن فراهم نبود. کار تیمی نیز با اتکا به فرم و محتوا جذاب است، البته افرادی که بازی میکنند، استعدادهای عجیبی دارند و برخی از آنها مسیر زندگیشان عوض شده و برخی دستیار کارگردان شدهاند و امروز ۲۵۰ بازیگر را هدایت میکنند. ای کاش نیروهای مسلح روی این موضوع بیشتر کار کند تا بعد از ۲ سال سربازان در حرفهای که دوست دارند کار کنند و حرفهای شوند. سربازان این نمایش واقعا بازیگر هستند.
اسماعیلی در پایان تاکید کرد: سیاست ما از روز اول این بوده که این متنهای نمایشی با کمک ما در مجموعه سازمان اوج در اختیار دیگر گروهها قرار گیرد و نمایشهای میدانی، پایگاه مردمی پیدا کند؛ خوشبختانه در افق پیش رو این اتفاق به وقوع خواهد پیوست.
تکبعدی بودن همواره از نقدهایی بوده که به خدمت مقدس سربازی وارد بوده و این پیشنهاد که با تکیه بر تجربههای قبلی از سوی این کارگردان مطرح شده، میتواند پیشنهاد خوبی باشد تا در جنگ فرهنگی همهجانبهای که امروز در میانه آن قرار داریم، جبهه فرهنگ هم از سربازان توانمند بینصیب نماند.
ارسال به دوستان
جوابهای منفی به اجرای اسکار بالاخره پایان یافت
کیمل پذیرفت اما با کنایه!
احمدرضا انصاریپور: اسکار امسال برخلاف سال گذشته تنها یک کرسی برای مجری تدارک دیده که آن کرسی هم به جیمی کیمل، کمدین و مجری شوهای شبانه «جیمی کیمل لایو» رسید.
به گزارش «وطنامروز»، مراسم اسکار در طول تاریخ برگزاریاش همواره جنجالهای مختص خودش را داشته است. از جنجالهای سیاسی و غیرهنری گرفته تا اتفاقی که سال گذشته حین مراسم رخ داد. در مراسم اسکار 2022، ویل اسمیت که برای بازی در فیلم «پادشاه ریچارد» موفق به کسب جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول مرد شد، در جریان برگزاری مراسم به دلیل شوخی کریس راک، کمدین آمریکایی با ظاهر همسرش روی صحنه رفت و به او سیلی زد تا صحنهای فراموش نشدنی در تاریخ اسکار رقم بخورد. به همین خاطر آکادمی اسکار او را به مدت ۱۰ سال از حضور در بخش رقابتی این رویداد محروم کرد اما این پایان داستان راک و اسکار نبود و چندی بعد از راک برای حضور در اسکار 2023 به عنوان مجری دعوت شد. او که پیشتر هم در سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۱۶ سابقه اجرای اسکار را داشت، این دعوت را رد کرد تا پرونده انتخاب مجری برای نودوپنجمین دوره اسکار، همچنان باز بماند.
حالا آکادمی اسکار با معرفی جیمی کیمل به عنوان تنها مجری اسکار 2023 این پرونده را بسته است. انتخاب کیمل به عنوان مجری مراسم امسال رابطه مستقیمی با دغدغه فعلی برگزارکنندگان اسکار، یعنی افزایش میزان مخاطبان این رویداد دارد. اسکاری که در سالهای 2015 تا 2020 بین 25 تا 35 میلیون مخاطب داشت، سال 2021 رکورد منفی تاریخ خود را شکست و به میزان مخاطب 10.5 میلیونی رسید. این موضوع زنگ خطر را برای برگزارکنندگان مراسم به صدا درآورد و موضوع انتخاب مجری در سالیان اخیر را به موضوعی بحثبرانگیز و حائز اهمیت بدل کرد. پس اسکاری که 3-2 سالی بود به بدون مجری بودن عادت کرده بود و چهرههای مشهور هالیوودی مثل برد پیت (بدون سمت مجری) به معرفی نامزدها و برندگان میپرداختند، به ناگاه در سال 2022 با 3 مجری زن یعنی امی شومر، وندا سایکس و رجینا هال فرمی جدید را به خود دید و رشد مخاطب 51 درصدی نسبت به دوره قبلیاش را تجربه کرد.
این جهش 51 درصدی مخاطب در یک دهه گذشته بیسابقه بوده و با نگاهی به میزان مخاطبان اسکار در این بازه، به جز یک افزایش جزئی 0.4 میلیون نفری در سال 2019، افزایش مخاطبی نمیبینیم. این جهش 51 درصدی بینندگان اسکار، مسیر جدیدی است که اسکار از سال گذشته پای در آن نهاده و تداوم آن در ادوار آتی یقینا برای آکادمی اسکار مهم و حیاتی است. رابطه مستقیمی که در قضیه انتخاب کیمل به عنوان مجری اسکار و افزایش احتمالی مخاطبان از آن سخن گفتیم، همین جا روشن میشود و شاهد آن هستیم که آکادمی دست روی کمدینی محبوب و مجری یکی از پربینندهترین شوهای تلویزیونی آمریکا گذاشته است تا این روند صعودی را حفظ کند، البته که این تصمیم اسکار، از سوی کیمل هم واکنشهایی را در پی داشت.
جیمی کیمل پس از آنکه به عنوان مجری اسکار 2023 انتخاب و معرفی شد، از آکادمی بابت این اتفاق تشکر کرد اما این تشکر، یک تشکر ساده نبود. او که پیش از این هم ۲ بار در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۱۸ حضور در این رویداد در قامت مجری را تجربه کرده است، در واکنشی کنایهآمیز گفت: «اجرای اسکار برای سومین بار یا یک افتخار است یا یک دام. به هر حال من از آکادمی سپاسگزارم که بعد از آنکه همه جواب منفی دادند، اینقدر سریع از من دعوت کرد». کیمل هر چند اضافه شدن سومین اجرای اسکار به کارنامهاش را افتخاری برای خود میداند اما از اینکه جزو اولین گزینههای اجرا برای این مراسم نبوده است، گلایهمند است. به عبارت دیگر، حرف کیمل این است که اسکار سراغ گزینههای متعددی برای اجرای این مراسم رفته و آن گزینهها دست رد به سینهاش زدهاند و وقتی از همه جا ناامید شده، سراغ او آمده است. هر چند از پیشنهادهایی که این آکادمی به مجریان مدنظرش ارائه کرده، اطلاعات دقیقی در دست نیست اما ماجرای کریس راک و اعلام اینکه پیشنهاد اجرای این مراسم را نپذیرفته تا حدودی بر این کنایه کیمل و پیشنهاداتی که بین آکادمی اسکار و جامعه مجریان رد و بدل شده، صحه میگذارد. پرسش اما اینجاست که مراسم هر ساله آکادمی علوم و هنرهای سینمایی اسکار که رویدادی شناختهشده در عرصه سینما در سطح بینالمللی است، چگونه اعتبار خود را در بین مجریان آمریکایی از دست داد؟
کیمل هر چند با اغراق اما مدعی شده انتخابش برای این جایگاه، در ادامه پاسخ منفی همه (یا به عبارت بهتر اکثر) گزینههای اجرای مراسم اسکار اتفاق افتاده است.
او خودش را جزو آخرین گزینهها میداند و این موضوع حکایت از عدم رغبت بخش زیادی از مجریان به این موضوع دارد. شاید بتوان رکورد منفی اسکار در تعداد مخاطبان 2021 را به عواملی چون همهگیری کرونا و تعطیلی مقطعی سینماها مرتبط دانست و با استناد به جهش مخاطب 51 درصدی در سال بعد، این ریزش مخاطب را ناشی از عواملی خارجی دانست؛ شاید حتی بتوان گفت این جهش مخاطب 51 درصدی که سال 2022 برای اسکار رخ داد، بیش از آنکه به حاشیه مهمی چون سیلی اسمیت بر صورت راک مرتبط باشد، به متن خود مراسم بازمیگشته و مخاطبان از قبل برای تماشای اسکار برنامه داشتهاند اما اعتبار از دست رفته اسکار بین مجریان و کنایهای که آکادمی از سوی مجری منتخبش متحمل شده، نشانه چیست؟
ارسال به دوستان
رقیب «پسر دلفینی» کارش را در سینما فلسطین آغاز کرد
افتتاحیهای متفاوت برای «لوپتو»
انیمیشن سینمایی «لوپتو» از چهارشنبه هفته گذشته اکرانش را در سینماهای سراسر کشور آغاز کرده بود اما رویداد «فیلمبازی» بهانهای شد تا سینما فلسطین، روز گذشته از افتتاحیه دیگری برای این انیمیشن میزبانی کند.
به گزارش «وطنامروز»، آیین آغاز اکران انیمیشن سینمایی «لوپتو» همراه با آغاز رویداد «فیلم بازی» ویژه کودکان و دانشآموزان صبح روز گذشته - 17 آبان- در سینما فلسطین برگزار شد. اجرای این مراسم را که با استقبال پرشور دانشآموزان دبستانی برگزار شد، نازنین پیرکاری برعهده داشت. شخصیتهای «لوپتو» که به شکل عروسک درآمده بودند هم در این اجرا با مجری همراه شدند و در بخشی از این مراسم به اجرای موسیقی و آهنگهای ساخته شده این فیلم پرداختند.
حضور کاراکترهایی با گریم شخصیتهای کارتونی «لوپتو» روی صحنه و بازخوانی بخشهایی از ترانههای این فیلم از قسمتهای جذاب این برنامه بود که با همراهی پرشور کودکان و نوجوانان حاضر در سالن همراه شد. از دیگر نکات این برنامه آماده کردن کیک «لوپتو» بود که با الهام از کیک «فیلم بازسازی» آماده شده بود.
امیر مافی، مدیر مرکز انیمیشن سوره خطاب به کودکان بیان کرد: من همین جا قولی به شما میدهم؛ اینکه از امسال تا ۱۴۰۵ سالی یک انیمیشن سینمایی در سینماهای ایران برای شما اکران میکنیم.
سپس حامد علامتی، مدیر کانون پرورش کودکان و نوجوانان اظهار کرد: از حوزه هنری کودک و نوجوان تشکر میکنم که با مجموع همکاران، این برنامه خوب را تدارک دیدند، البته سازمان پژوهش و برنامهریزی درسی هم کمک کرد. کانون هم این قول را به شما میدهد که بتواند یک سریال انیمیشن را سالانه به شما هدیه بدهد. سریال «بچه زرنگ» هم در حال آمادهسازی است و سال آینده به نمایش درمیآید.
در ادامه محمدصالح مذنبی، سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی وزارت آموزشوپرورش گفت: از همه عزیزانی که در ساخت این فیلم و تدارک این برنامه شرکت داشتند، تشکر میکنم. باید بگویم وقتی سرود «سلام فرمانده» پخش شد، هیچکس فکر نمیکرد بچهها در مدارس آنقدر اعتماد به نفس داشته باشند و خود را برای ساخت ایران اسلامی زیبا آماده کنند اما بعد دیدند که میتوانند این کار را بکنند، از شما میخواهم بایستید و آیندهسازان ایران را تشویق کنید.
سپس حمیدرضا جعفریان، رئیس سازمان سینمایی سوره اظهار کرد: قدر خودتان را بدانید، امیدوارم از تماشای «لوپتو» لذت ببرید و اگر از فیلم خوشتان آمد دیدنش را به دیگران توصیه کنید، خودتان هم باز به سینما بیایید و فیلم را ببینید.
محمدحسین صادقی، تهیهکننده «لوپتو» هم توضیح داد: تلاش کردیم یک انیمیشن شاد و جذاب برای شما تولید کنیم و امیدوارم از دیدن این فیلم لذت ببرید. این را هم باید بگویم که آقای عباس عسگری، کارگردان این فیلم خیلی برای تولید این اثر زحمت کشید. خدا بتازگی به او فرزندی داده اما نوزاد او حالا مریض است. خواهشم این است که برای شفای همه بیماران بویژه فرزند آقای عسکری که برای تولید «لوپتو» بیش از 3 سال زحمت کشید، دعا کنید.
در بخش دیگری از برنامه مهدی دادمان، رئیس حوزه هنری زنگ «لوپتو» را نواخت. سپس از پوستر این فیلم با حضور مهدی دادمان رئیس حوزه هنری، حامد علامتی مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محمدصالح مذنبی سرپرست دفتر انتشارات و فناوری آموزشی، امیر مافی مدیر مرکز انیمیشن سوره و... رونمایی شد.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|