|
اخبار
«مقتدر مظلوم»
اثر تازه روحالامین برای حضرت زهرا
حسن روحالامین در آستانه شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) از تازهترین اثر خود با عنوان «مقتدر مظلوم» رونمایی کرد.
به گزارش «وطنامروز»، حسن روحالامین، نقاش مطرح آیینی به مناسبت ایام شهادت حضرت صدیقه کبری فاطمه زهرا(س) از تازهترین نقاشی خود رونمایی کرد. این نقاشی که تحت عنوان «مقتدر مظلوم» منتشر شده است، در خانه حضرت زهرا را به تصویر کشیده است که توسط مشرکان به آتش کشیده شد.
گفتنی است این تابلوی نقاشی، سفارش مرحوم سیدابوالفضل کاظمی در سال گذشته است که از سوی این هنرمند به حسینیه تکیهگاه مرتضی علی(ع) هدیه شده است. سیدابوالفضل کاظمی از فرماندهان دفاعمقدس بود که دوشنبه هفته گذشته دعوت حق را لبیک گفت.
***
رشد 40 درصدی گیشه در آذرماه
تعداد مخاطبان سینما در آذرماه به نسبت ۲ ماه ابتدایی پاییز با افزایش 40 درصدی همراه بود.
به گزارش «وطنامروز»، فروکش کردن التهابات اجتماعی طی آذرماه سبب شد جمعیت بیشتری به سینماها بروند به طوری که در این ماه ۹۲۷ هزار نفر به سینما رفتند. برای این تعداد مخاطب، ۴۸ هزار و ۵۰۰ سانس تعریف شد و فروش گیشه نیز به ۲۶ میلیارد تومان رسید. این آمار در شرایطی برای سینمای کشور رقم خورده که در مهرماه ۶۳۵ هزار نفر به سینما رفتند و تعداد مخاطبان آبانماه نیز ۶۲۴ هزار نفر بود. به این ترتیب آمارها از رشد حدودا ۴۰درصدی میزان مخاطب در آذرماه به نسبت ۲ ماه ابتدایی پاییز خبر میدهد.
***
قائممقام مرکز تولید و فنی سیما منصوب شد
با صدور حکم رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مرتضی طاهری جایگزین احمد امیرحائری در سمت قائممقام این مرکز شد. به گزارش «وطنامروز» با حکم حاجی سیدرضی، رئیس مرکز تولید و فنی سیما، مرتضی حسیبیطاهری قائممقام و احمد امیرحائری مشاور رئیس مرکز تولید و فنی سیما شدند. رئیس مرکز تولید و فنی سیما همچنین در احکامی دیگر سیدمهدی مؤیدی را به سمت سرپرست اداره کل تولید و محمدجواد حسینعلی را به سمت سرپرست مدیریت پشتیبانی تولید و فنی مرکز تولید و فنی سیما منصوب کرد.
سیدرضی خطاب به منصوبان جدید بر هدایت، برنامهریزی، نظارت جهت استفاده بهینه از ظرفیتهای تولیدی و فنی با بهرهگیری از نیروهای باانگیزه، متعهد و متخصص برای تعالی شکل و قاب شبکهها و تولیدات سیما تاکید کرده است. در این احکام همچنین از زحمات و خدمات مرادی، مدیرکل سابق تولید و برهانی، مدیر سابق پشتیبانی مرکز تولید و فنی قدردانی شده است.
مدیران جدید مرکز تولید و فنی سیما روز گذشته احکام خود را از دست محسن برمهانی، معاون سیما دریافت و در حضور همکاران خود معارفه شدند.
***
«نخساییها» در بازار نشر
کتاب «نخساییها» روایت زندگی و شهادت شهید مدافع حرم «سجاد عفتی» نوشته مصطفی آقامحمدلو توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد.
به گزارش «وطنامروز»، کتاب «نخساییها» روایت زندگی و شهادت شهید مدافع حرم سجاد عفتی نوشته مصطفی آقامحمدلو توسط انتشارات شهید کاظمی منتشر و راهی بازار نشر شد. سجاد عفتی با نام جهادی ابراهیم است که پس از پشت سر گذاشتن یک زندگی پرفراز و نشیب بویژه در سنین نوجوانی و جوانی در سال ۱۳۹۴ در حلب سوریه شهد شهادت را مینوشد.
«نخساییها» از حضور شهید در درگیریهای سال ۸۸ آغاز شده و سپس با روایت زن خبرنگاری که در همان ایام با شهید مواجهه داشت، به گذشته میرود. دوران کودکی و نوجوانی سجاد آکنده از تلخ و شیرینهای طنزآلود است اما بتدریج زندگی روی دیگر خود را نیز به سجاد نشان میدهد تا در بدو جوانی از او یک نخسایی (نیروی خودجوش سپاه اسلام) بسازد. کتاب تلاش دارد علاوه بر معرفی شهید، گروه بسیجیان موسوم به نخساییها را نیز به مخاطب بشناساند. گروهی چند ده نفره که با دشواریهای بسیار و ناگفته، خود را به معرکههای نبرد سوریه و عراق میرساندند تا در مصاف جان و جهاد حاضر شده و آرزوی شهادت را در هر بادیه و دامنهای جستوجو کنند.
این کتاب با ۱۲۸ صفحه راهی بازار نشر شده و در اختیار علاقهمندان حوزه ادبیات دفاعمقدس قرار گرفته است.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
شبکه «فراتر» نخستین شبکه پیشران رسانه ملی
فراتر از تلویزیون
محمدعلی میرزایی: با پیشرفت علم و فناوری، رسانه هم سعی کرد از ورطه عقب نماند و خود را موظف کرد با پیشرفت فناوری اطلاعات، تکنولوژی خود را منطبق با فضاهای موجود کند. شبکه فراتر، مانند سایر شبکههای پیشران دنیا که بر پایه آخرین فناوری روز راهاندازی میشوند و با جنبه سرگرمی به معرفی جاذبههای طبیعی کشورها میپردازند، با همین راهبرد در رسانه ملی راهاندازی شد. از مهمترین اهداف راهاندازی شبکه پیشران فراتر، همگامی با پیشرفت تکنولوژی و برقراری عدالت رسانهای در میان مردم است. این شبکه در تاریخ ۹/۹/۹۹ به صورت آزمایشی راهاندازی شد و با آغاز بازیهای جامجهانی پخش رسمی خود را آغاز کرد. از نظر مشخصههای فنی، کیفیت تصویر این شبکه UHD یا اصطلاحاً 4K است که 8 برابر از کیفیت HD و 16 برابر از کیفیت SD بالاتر است. فضای رنگ این شبکه از 16 میلیون رنگ در شبکههای فعلی به بیش از یک میلیارد رنگ ارتقا یافته و تعداد فریم در ثانیه آن از 25 به 50 رسیده است.
ابوالفضل صالحی، مدیر شبکه پیشران فراتر در گفتوگو با «وطنامروز» میگوید: تمام برنامههای این شبکه با فناوری پیشرفته HDR پخش میشود که این قابلیت در منطقه بینظیر است و باعث جذابیت دوچندان میشود. هم اکنون جز مراکز استانها، شهرهای سقز، بانه، مهاباد، آبادان و جزیره زیبای کیش نیز تحت پوشش زمینی این شبکه هستند. همچنین در کل منطقه خاورمیانه روی ماهواره بدر 5 قابل دریافت است.
* پخش کامل بازیهای جامجهانی از قاب فراتر
به دستور پیمان جبلی، رئیس رسانه ملی و تاکید محسن برمهانی، معاون سیما، نسخه 4K جهت پخش زمینی خریداری شده و به صورت قانونی و رسمی در اختیار سازمان قرار گرفت تا با کیفیتی بالا در مراکز استانها و برخی شهرهای مرزی در اختیار مردم قرار داده شود. با نزدیک شدن زمان بازیهای جامجهانی 2022 قطر، تکاپو برای پخش مسابقات با بالاترین کیفیت پخش صدا و تصویر در جهان (4K-HDR) در شبکه فراتر افزایش یافت و سیل درخواستهای بیشمار مخاطبان شبکه نیز مبنی بر پخش این مسابقات از شبکه محبوبشان جاری شد. خدمتی نو و ارزشمند با مشارکت سیما و حوزه فنی رسانه ملی صورت گرفت و تلاش تمامقد این دو مجموعه دوشادوش هم در پوشش مطلوب مسابقات فوتبال جام جهانی، شرایط را برای پخش 4K مسابقات مهیا کرد و مطابق وعده داده شده به مخاطبان از پیش از شروع بازیها، بیش از 7400 دقیقه پخش زنده و بیش از 2000 دقیقه خلاصه و گزیده بازیها به صورت بازپخش در برنامه ورزش فراتر با کیفیت 4K-HDR پخش شد.
بنا به گزارش رسانهها امسال برای نخستینبار از سیستم 4K برای پخش مسابقات جامجهانی استفاده شد و ۲۹ آبان مراسم افتتاحیه بیستودومین دوره جامجهانی فوتبال از ورزشگاه البیت قطر روی آنتن شبکه فراتر قرار گرفت.
محسن برمهانی، معاون سیما نیز میگوید: اگر قرار بود تجهیزات و فناوری این شبکه تامین خارجی شود، باید هزینههای ارزی زیادی بابت آن پرداخت میکردیم اما به مدد و همت بلند همکارانمان، متخصصان داخلی و شرکتهای دانشبنیان با هزینه بسیار کمتر شاهد بهرهبرداری از آن هستیم. این امر با همت مجموعه معاونت سیما و معاونت توسعه و فناوری رسانه امسال انجام و سعی شد تصاویری که سازمان تأمین میکند، تمام استانداردهایی را که در غالب استاندارد 4K است، تأمین کند.
از دیدگاه علیرضا شریفی، سرپرست معاونت توسعه و فناوری رسانه نیز این موضوع یک افتخار ملی محسوب میشود. شریفی در گفتوگو با خبرنگار «وطنامروز» بیان میکند: با این اقدام به نوعی بر لبه تکنولوژی روز دنیا در حال حرکت هستیم. هنوز بسیاری از کشورها امکان استفاده از فرمت تصویری 4K را دارا نیستند ولی خوشبختانه در کشور عزیزمان با همت مهندسان و عوامل تولید داخلی این چرخه بنا شده است.
از سویی به گفته مدیر شبکه فراتر، این شبکه رویداد جامجهانی 2022 قطر و 64 مسابقه فوتبال را به صورت زنده به گونهای تقدیم نگاه مخاطبان خود کرد که برای نخستینبار همه مشخصات فنی پخش زنده با کیفیت تولیدی (4K-HDR) کاملا یکی بود و عیناً به همان صورت تولید شده از قاب شبکه فراتر پخش شد.
سیدمحسن بلادیان، مدیرکل ارتباطات زمینی و ماهوارهای نیز مجموعه اقدامات حوزه فنی در پوشش بزرگترین رویداد فوتبالی جهان را بسیار گسترده و ارزشمند دانست. در همین حال از منظر محمدعلی غفوریان، سرپرست اداره کل فرستندههای رادیویی و تلویزیونی، موضوع مهم در این زمینه، مجوزها و مسائل مربوط به حق پخش مسابقات ورزشی است که بعضاً تولیدکننده محتوا پخش سیگنال از طریق ماهواره را مجاز نمیداند و تنها برای پخش زمینی آن مجوز صادر میکند که سبب بروز مشکل در سیگنالرسانی به ایستگاههایی میشود که از سیگنال ماهوارهای برای ورودی استفاده میکنند.
در حین پخش مسابقات جامجهانی 2022 قطر استقبال ویژهای از سوی مخاطبان از این شبکه شد و سیل سوالات مبنی بر نحوه دریافت این شبکه و مشارکت حداکثری در نظرسنجیهای خلال مسابقات، نشان داد در صورت وجود امکانات تصویری، میزان تمایل مردم به دیدن تصاویر باکیفیت تا چه حد است.
در همین ارتباط با وعده محسن برمهانی، معاون سیما، در آینده عبارت 8K در گوشه قاب شبکه «فراتر» که بر پایه تکنولوژی است حک خواهد شد.
ارسال به دوستان
3 نکته درباره سینماحقیقت
سینمای جسور مستند
امیرعباس صادقی*: جشنواره سینماحقیقت که بسیاری از سینماگران آن را ویترین سینمای مستند ایران میدانند، چند روز پیش به ایستگاه شانزدهم رسید و با معرفی آثار برتر به کارش پایان داد. با نگاهی به این جشنواره معتبر سینمایی میتوان به نکات قابل تأملی رسید که بیان آن میتواند راهگشای این بخش سینمای ایران باشد.
نکته اول: سینمای مستند جسور است
اساتید رسانه بر این باورند که «سینما»، رسانه است، چرا که مؤلفههای اصلی که در تعریف یک رسانه بیان میشود را به نحو احسن داراست. در این بین، سینمای مستند، ویژگی رسانه بودن را در حد اعلای خود دارد، چرا که هم مطالبهگر است و مهمترین موضوعات جامعه را به صورت عیان و واضح نشان میدهد، هم آگاهیبخش است و هم میتواند چراغ راهنما برای کسانی باشد که دلسوزانه به دنبال حل مشکلات و معضلات اجتماعی هستند.
این عبارت که «سینمای مستند در بین همه شاخههای سینمایی، پیشرو است»، جملهای قابل تأمل است و باید بیش از گذشته مورد توجه مسؤولان دستگاههای فرهنگی بویژه متولیان برگزاری سینماحقیقت قرار گیرد. اگر قرار است با مشکلی آشنا شویم و به ابعاد مخفی شده آن پی ببریم، بدون شک بهترین قالب مستند است. مستندساز به عنوان یک خبرنگار حرفهای که کاملترین تجهیزات رسانهای را در اختیار دارد بخوبی میتواند در دل موضوعات رفته و با جسارت خود، ابعاد دیده نشده از چالشهای اجتماعی را به نمایش بگذارد؛ همانطور که در سالهای اخیر بویژه در جشنواره سینماحقیقت اخیر، نمونه آن را دیدیم.
برای مثال، فیلم خوب «خونه مامان شکوه» مهدی شاهمحمدی که در سینماحقیقت امسال به نمایش درآمد، تصویری متفاوت از اعتیاد بویژه در بین جوانان و حتی دهه هشتادیها را به نمایش گذاشت. دیالوگهای تکاندهنده شخصیتهای اصلی فیلم بخوبی فاش کرد که کارهای پژوهشی انجام شده در این حوزه نیازمند بازنگری اساسی است و باید به اعماق جدیدتری از این موضوع اجتماعی فکر کرد. همچنین در پایان این مستند، حقایقی بیان شد که قطعا برای مسؤولان امر تکاندهنده است.
علاوه بر این، مستندی به کارگردانی محسن آقایی درباره ترنسها در سینماحقیقت به نمایش درآمد. کمتر به یاد دارم که رسانههای جمعی بویژه رسانه سینما توانسته باشند تصاویری تا این حد عینی و واقعی از مشکلات و چالشهای ترنسها را به نمایش بگذارند. این افراد هم گروهی از جامعهاند و حتماً باید به آنها و زندگی متفاوتشان توجه داشت. کارگردان «پیله ابریشم» نشان داد که نسبت به این سوژه بیتفاوت نبوده و براحتی از کنار این گروه عبور نمیکند. این مستند بخوبی نشان داد که سینمای مستند تا چه اندازه پیشرو و جسور است. از سوی دیگر، مستندهای محیطزیستی حاضر در این جشنواره نیز مطالبهگر بودند و دریچه نگاه جدیدی را به روی فعالان این عرصه باز کردند.
نکته دوم: سینماحقیقت حق مستندسازان را ادا کند
موضوع دیگری که باید مورد توجه قرار گیرد، تلاش برای دیده شدن آثار مستندسازان است. اگر از فیلمهای آنان تقدیر کرده و جسارتشان برای توجه به موضوعات مهم را ستایش میکنیم باید فضایی فراهم شود تا این آثار در سطح بزرگتری از جشنوارهها دیده شود. یعنی باید کاری کرد تا مستندها به دست نخبگان، دانشگاهیان و مردم برسد. در این بین، مسؤولیت مهمی روی دوش سینماحقیقت قرار دارد.
جشنواره باید تلاش کند مستندهای خوب که عمدتاً در همین جشنواره هم رونمایی شدند در چرخهای درست و دقیق حرکت کرده و در سطح گستردهتری دیده شوند. چه خوب است که با حمایت جشنواره، مستندها به اکرانهای دانشگاهی و نخبگانی رفته، سپس در بین فعالان هر حوزه به نمایش گذاشته شود، به جشنوارههای معتبر خارجی راه پیدا کنند و در نهایت در رسانه ملی به عنوان مهمترین رسانه برای تماشای مردم به نمایش دربیایند.
البته درست است که جشنواره سینماحقیقت توان محدودی برای تحقق این امر دارد اما به نظر میرسد میتواند با ایجاد پلهای ارتباطی بین گروههای مختلف نقش مهمی در این زمینه ایفا کند.
نکته سوم: از سلیمانی بسازید
سینماحقیقت در 3 سال اخیر، جایزه ارزشمندی را برای مستندسازان طراحی و اجرا کرده است. جایزهای با عنوان «سرباز وطن» که به بهترین مستندهای ساخته شده درباره سردار شهید حاجقاسم سلیمانی تعلق میگیرد. اهمیت طراحی چنین جایزهای از آن جهت است که مشوق بسیار مهمی برای ساخت مستندهای بیشتر درباره شهید سلیمانی به شمار میرود.
در طول 3 سال گذشته از شهادت حاجقاسم، آثار زیادی در قاب سینمای مستند درباره این سردار جبهه مقاومت ساخته شده است که همگی ارزشمند و قابل تقدیرند. با این حال این روند تولیدات نه تنها نباید متوقف شود، بلکه باید ابعاد جدیدتری از زندگی پربرکت ایشان برای عموم مردم به نمایش دربیاید تا ایرانیان بیشتر با ایشان آشنا شوند.
از این رو، اقدام جشنواره حقیقت برای اهدای یکی از جوایز اصلی خود به مستندسازانی که در این عرصه تلاش میکنند، امری قابل تقدیر است و امیدوارم این موضوع ادامه داشته باشد. درخواست اصلی از مستندسازان نیز این است که در این موضوع مهم بیش از گذشته اهتمام داشته باشند تا شاهد ساخت مستندهای با کیفیتی درباره شهید سلیمانی باشیم. ممکن است گذر زمان باعث شود که حقایق درباره این شخصیت ملی آرام آرام به دست فراموشی سپرده شود اما ساخت مستندهایی از وی، احتمال وقوع چنین اتفاقی را کمرنگ میکند. نباید فراموش کنیم که جشنواره سینماحقیقت یکی از مهمترین رویدادهای سینمایی ایران و جشنواره فیلم مستند ایران است، بنابراین انتظارات از آن بالاست؛ تلاشهای آن برای ارتقای مستندسازی در ایران و پرداختن به سوژههای جدید را باید ستود و باید به این نکته توجه داشت که سینماحقیقت باید حق مستندسازان را به عنوان قشر فرهیخته در بین هنرمندان کشور ایفا کند.
* معاون فرهنگسرای رسانه
ارسال به دوستان
اعلام فهرست 15 فیلم اولیه اسکار 2023
«جنگ جهانی سوم» از اسکار جا ماند
اسکار 2023 در حالی اسامی نامزدهای اولیه خود را در ۱۰ بخش اعلام کرد که نماینده ایران در فهرست نمایندگان بینالملل آن جایی ندارد.
به گزارش «وطنامروز»، اسکار ۲۰۲۳ فهرست نامزدهای اولیه خود را اعلام کرد. بخشهایی که معرفی شدهاند شامل مستند بلند (۱۵ نامزد)، مستند کوتاه (۱۰ نامزد)، فیلم بینالمللی (۱۵ نامزد)، چهرهآرایی و آرایش مو (۱۰ نامزد)، صدا (۱۰ نامزد)، موسیقی متن (۱۵ نامزد)، بهترین ترانه (۱۵ نامزد)، فیلم کوتاه انیمیشن (۱۰ نامزد)، فیلم کوتاه (۱۰ نامزد) و جلوههای ویژه (۱۰ نامزد) است. در بخش اسکار بینالمللی، فیلمهایی که انتخاب شدهاند عبارتند از: «در جبهه غرب خبری نیست» از آلمان، «آرژانتین، ۱۹۸۵» از آرژانتین، «باردو» از مکزیک، «توطئه قاهره» از سوئد، «خفتان آبی» از مراکش، «نزدیک» از بلژیک، «کورساژ» از اتریش، «تصمیم به ترک» از کرهجنوبی، «ای او» از لهستان، «عنکبوت مقدس» از دانمارک، «جویلند» از پاکستان، «آخرین نمایش فیلم» از هند، «دختر آرام» از ایرلند، «بازگشت به سئول» از کامبوج و «سن اومر» از فرانسه.
امسال «جنگ جهانی سوم» ساخته هومن سیدی به عنوان نماینده ایران به اسکار معرفی شده بود که وارد ۱۵ فیلم اولیه نشد. «جنگ جهانی سوم» تازهترین ساخته هومن سیدی است که داستان یک کارگر روزمزد و تاثیر ناملایمات زندگی بر تغییر رفتار و کردار او با اطرافیان را به تصویر میکشد. این فیلم برای نخستینبار ۷ سپتامبر ۲۰۲۲ در هفتاد و نهمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم ونیز نمایش داده شد و در بخش افقها، ۲ جایزه بهترین فیلم برای هومن سیدی و بهترین بازیگر مرد برای محسن تنابنده را تصاحب کرد.
رأیگیری برای بقیه بخشها از ۱۲ تا ۱۷ ژانویه برگزار میشود. نامزدهای رسمی هنوز مشخص نشدهاند و آکادمی فهرست کامل نامزدهایش را سهشنبه ۲۴ ژانویه اعلام خواهد کرد.
ارسال به دوستان
کتاب «حاجقاسمی که من میشناسم» به چاپ صدم رسید
استقبال بینظیر از روایت رفاقت 40 ساله
کتاب «حاجقاسمی که من میشناسم» به قلم «سعید علامیان» با استقبال در پویش کتابخوانی «کتاب قهرمان» از سوی انتشارات خط مقدم به چاپ صدم رسید.
به گزارش «وطنامروز»، کتاب «حاجقاسمی که من میشناسم»، به قلم سعید علامیان برای صدمینبار بازنشر و روانه بازار کتاب شد. این اثر که محور برگزاری نهمین دوره جایزه «کتاب قهرمان» است، روایتگر خاطرات حجتالاسلام والمسلمین علی شیرازی، همراه و رفیق شهید سردار قاسم سلیمانی است.
حجتالاسلام والمسلمین علی شیرازی در «حاجقاسمی که من میشناسم» خاطرات نزدیک به 40 سال رفاقت با شهید حاجقاسم سلیمانی را بازگو کرده است. این کتاب، ثمره 19 ساعت گفتوگوی سعید علامیان با آقای شیرازی است. برخی دستنوشتهها و یادداشتهای ایشان هم ضمن نگارش و تدوین آمده است.
این کتاب در 12 فصل، از 12 وجه به زندگی و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی پرداخته است. راوی کوشیده در این مجال به موضوعات و وجوه مختلفی از زندگی شهید در قالب خاطرات اشاره کند. سال 61 در حمدیه اهواز، شروع این دوستی رقم خورد. قاسم سلیمانی، فرمانده تیپ ثارالله، سخنران بود و علی شیرازی، روحانی گردان شهید باهنر، شنونده. همانجا عشق حاجقاسم به دلش نشست. فروردین 65 دوستی شکل همکاری به خود گرفت و حاجقاسم، مسؤولیت تبلیغات لشکر را به علیشیرازی سپرد. پس از جنگ همراهی ادامه داشت تا اینکه سال 1390 به خواست سردار سلیمانی، علیشیرازی مسؤول نمایندگی ولیفقیه در نیروی قدس شد و 8 سال از پرفراز و نشیبترین روزهای جبهه مقاومت را با حاجقاسم همراه ماند.
در بخشهایی از این کتاب میخوانیم: کنار قرارگاه نیروی قدس، کوهی است که چند آهو در آنجا زندگی میکنند و گاهی تا پشت سیم خاردار میآیند. حاجقاسم دستور داده بود برایشان علوفه توی کوه پخش کنند. اگر تهران بود و فرصت داشت، خودش این کار را میکرد. گاهی از سوریه به مسؤول قرارگاه زنگ میزد که «غذای آهوها یادت نرود». یکی از دوستان گفت «حاجی، اینجا هم حواست به آهوها هست؟!» گفت: «من به دعای آهوها نیاز دارم».
انتشارات خط مقدم همچنین در آستانه سالروز شهادت شهید سلمانی چاپ بیست و ششم کتاب «سیمای سلیمانی» را نیز روانه کتابفروشیها کرده است. کتاب «سیمای سلیمانی» در ۷ فصل شامل گردآوری خاطرات سردار شهید حاج قاسم سلیمانی از منظر فرماندهان، همرزمان، سیاسیون و... است. خاطرات گردآوری شده در این کتاب شامل ناگفتههایی از سران کشور، مسؤولان سیاسی، فرماندهان و نزدیکان سردار دلهاست.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|