|
اخبار
آغاز فروش بلیت برای کنسرتها
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز کنسرتهای موسیقی خبر داد و گفت از سرگیری فعالیتهای موسیقی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به زودی دومین جلسه شورای عالی سینما در دوره جدید برگزار میشود، گفت: در این جلسه پیگیر سرانجام مصوبات جلسه اول نیز خواهیم بود تا در کنار اعتبارات خوبی که دولت اختصاص داده، شاهد تحول جدی درباره تولیدات سینمایی باشیم.
وی درباره آخرین برنامهریزیها درباره جشنوارههای فجر اظهار داشت: امسال جشنوارهها همزمان با برگزاری در پایتخت، با رویکرد استانی در سایر استانها نیز برگزار میشود. به عنوان نمونه در جشنواره تئاتر فجر، استانها در 4 منطقه تقسیم شده تا مخاطبان هنر تئاتر در سایر استانها نیز بتوانند از آثار این جشنواره بهرهمند شوند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیتهای هنری با از سرگیری فعالیتهای موسیقی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: سایت فروش بلیت برای کنسرتهای مختلف هم فعال شده که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.
***
اعضای هیأت علمی جشنواره بینالمللی شعر فجر منصوب شدند
اعضای هیات علمی هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر با حکم وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی منصوب شدند. به گزارش«وطنامروز»، محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در احکامی جداگانه، اعضای هیات علمی هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر را منصوب کرد.
رضا اسماعیلی، حسین اسرافیلی، علیرضا قزوه، جواد محقق، حجتالاسلام والمسلمین محمدحسین انصارینژاد، نغمه مستشارنظامی، حمید هنرجو، مصطفی محدثیخراسانی و علی داوودی به عنوان اعضای هیات علمی هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر منصوب شدند. در متن حکم محمدمهدی اسماعیلی خطاب به اعضای جدید هیات علمی هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر آمده است: نظر به فعالیتهای ارزنده ادبی و تجربه گرانسنگ جنابعالی در عرصه شعر، زبان و ادبیات فارسی و به پیشنهاد معاون محترم امور فرهنگی به موجب این حکم به عنوان «عضو هیات علمی هفدهمین جشنواره بینالمللی شعر فجر» منصوب میشوید. امید است با استعانت از خداوند متعال و بهرهمندی از هماندیشی و همکاری استادان، اندیشمندان و صاحبنظران در شناسایی و گسترش الگوهای ادبی فاخر در حوزه پرسابقه و تمدنی شعر فارسی و اجرای وظایفی که در آییننامه جشنواره مطابق با اهداف دولت مردمی برای ساختن ایران قوی آمده است، موفق و موید باشید.
***
اعلام فراخوان شرکت در بیست و یکمین دوره جایزه قلم زرین
انجمن قلم ایران فراخوان شرکت در بیست و یکمین دوره جایزه قلم زرین را منتشر کرد. نویسندگان و ناشران تا نیمه اسفند فرصت دارند در این رویداد شرکت کنند. به گزارش «وطن امروز»، انجمن قلم ایران فراخوان شرکت در بیست و یکمین دوره جایزه قلم زرین را منتشر کرد. در فراخوان این جشنواره آمده است: بیستمین دوره جشنواره «قلم زرین» با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، حفظ ارزشهای والای اخلاقی و دینی و رشد و شناسایی ادبیات هدفمند و ارزشمدار از اهالی فرهنگ برای شرکت در جشنواره دعوت میکند.
علاقهمندان میتوانند آثار منتشرشده در سال 1401 در زمینههای مجموعه داستان و رمان بزرگسال، مجموعه داستان و رمان کودک و نوجوان، شعر بزرگسال، شعر کودک و نوجوان، پژوهش و نقد ادبی را به دفتر جشنواره ارسال کنند. بدیهی است ملاک داوری، سال انتشار اثر مندرج در شناسنامه کتاب خواهد بود.
بنابراین نویسندگان و ناشران حداکثر تا 15 اسفندماه سال جاری فرصت دارند اثر خود را که در سال 1401 چاپ و منتشر شده است به دفتر جشنواره به نشانی تهران، خیابان سیدجمالالدین اسدآبادی، نبش کوچه 44، پلاک 360؛ کدپستی 1436773883 ارسال کنند.
***
تالارهای نمایشی امروز اجرایی ندارند
تالارهای نمایشی تهران و دیگر شهرهای کشور روز پنجشنبه پانزدهم دی اجرایی نخواهند داشت. به گزارش «وطن امروز»، آثار نمایشی از روز جمعه شانزدهم دی طبق برنامههای از قبل اعلام شده توسط روابط عمومی تالارها میزبان علاقهمندان و مخاطبان خواهند بود. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز کنسرتهای موسیقی خبر داد و گفت از سرگیری فعالیتهای موسیقی با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است. به گزارش «وطن امروز»، محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران با بیان اینکه به زودی دومین جلسه شورای عالی سینما در دوره جدید برگزار میشود، گفت: در این جلسه پیگیر سرانجام مصوبات جلسه اول نیز خواهیم بود تا در کنار اعتبارات خوبی که دولت اختصاص داده، شاهد تحول جدی درباره تولیدات سینمایی باشیم.
وی درباره آخرین برنامهریزیها درباره جشنوارههای فجر اظهار داشت: امسال جشنوارهها همزمان با برگزاری در پایتخت، با رویکرد استانی در سایر استانها نیز برگزار میشود. به عنوان نمونه در جشنواره تئاتر فجر، استانها در 4 منطقه تقسیم شده تا مخاطبان هنر تئاتر در سایر استانها نیز بتوانند از آثار این جشنواره بهرهمند شوند. وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه در حوزه فعالیتهای هنری با از سرگیری فعالیتهای موسیقی مواجه هستیم، خاطرنشان کرد: سایت فروش بلیت برای کنسرتهای مختلف هم فعال شده که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شده است.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
کارگردان مستند «خورشید روز سیزدهم» در گفتوگو با «وطن امروز» از اثرش گفت
چند نما از تشییع پیکر شهدای مقاومت
گروه فرهنگ و هنر: بعضی اتفاقات، روزها، حوادث و رویدادها را نمیتوان فراموش کرد؛ به این دلیل که از هر زاویهای به آن واقعه نگاه کنید، باز هم آن سوژه در ذهن و روان مخاطب مینشیند؛ یکی از این رویدادها روز تشییع پیکر شهدای مقاومت است. مستند «خورشید روز سیزدهم» درباره این روز تاریخی حرف میزند؛ روزی که به گواه رسانهها، مورخان و خود مردم تاریخی و بیسابقه است؛ تشییع پیکر شهدای مقاومت؛ تشییعی که خود به تنهایی میتواند سالها سوژه مستندسازان، خبرنگاران و اهل فن باشد. طی این ۳ سال، تولیدات گسترده و متنوعی درباره حاجقاسم و ابومهدی المهندس داشتهایم که هر کدام هم به جنبهای از زندگی و شهادت فرماندهان مقاومت پرداختهاند اما در این مستند، ابعاد بیشتری مدنظر قرار داده شده و از زاویههای متفاوتتری به این ۲ شخصیت پرداخته شده است. در جریان تشییع پیکر این ۲ شهید، در واقع میتوان گفت ورق برگشت. برای اینکه بدانیم این برگشتن ورق چه معنایی دارد، باید به روزهای قبل از این حادثه در عراق رجوع کنیم. عراق در آن مقطع به طور کامل به هم ریخته بود و این واقعیتی است که در مستندهای ساخته شده کمتر به آن توجه شده است.
مصطفی شریفی، کارگردان مستند «خورشید روز سیزدهم» در گفتوگو با «وطن امروز» میگوید: بنده عضو گروه بزرگ 72 ساعت بودم که درباره 3 روز پایانی زندگی شهید سلیمانی کار تولید کرده بود؛ آنقدر ابعاد این 3 روز گسترده بود که نه تنها نسخه اولیه این اثر 72 ساعت بود، بلکه در پژوهشهایمان به این نتیجه رسیدیم به ابعاد جدید این 72 ساعت هم بپردازیم. این فیلم قصههای بعد از شهادت را روایت میکند که خود یک حماسه محسوب میشود. برای این مستند تلاش کردیم به تمام شهرهایی که پیکر حاجقاسم و شهید ابومهدی در آنها تشییع شده بود، برویم و با مردم آن شهرها که در جریان تشییع حضور داشتند مصاحبه کنیم. تلاشمان هم این بود که تمام ابعاد این تشییع عظیم را در این فیلم ثبت کنیم. در کشور عراق در آن مقطع یک فضای ضدایرانی و ضدجبهه مقاومت به وجود آمده بود و رسانههای سعودی و غربی تمام تلاش خود را معطوف به گسست میان 2 ملت ایران و عراق کرده بودند. چند روز قبل از این حادثه حتی ما شاهد تعرض به سفارت ایران در عراق بودیم. در فیلم «۷۲ ساعت» به نقل از معاون ابومهدی به این نکته اشاره شده است که آنها بیم این مساله را داشتند که از سوی برخیها به پیکر این شهدا جسارت شود اما صبح تشییع پیکر این شهدا میبینند که ورق به طور کامل برگشت و شاهد تشییع بیسابقهای بودیم. فضا به صورتی بود که در شب حادثه در عراق نمیدانستند پیکر این شهدا را به کجا باید منتقل کنند و حتی این هراس وجود داشت که پیکر این شهدا از سوی برخی تندروها دزدیده شود.
وی افزود: برخی روزها به شکل خاص یومالله هستند و حاجقاسم با رفتن خود 2 روز را برای ما یومالله کرد؛ ابتدا شب شهادتش است و حس عجیبی که در دل و ذهن آزادمردان فارغ از هر نوع نگاه و جناحی ایجاد کرد و دوم، روز تشییع ایشان. من به یاد ندارم تشییع پیکر کسی چند کشور را تحت تاثیر قرار بدهد. افراد معروف برای درمان به کشور دیگری رفته و در آنجا فوت شدهاند و در نهایت یک تشییع جنازه معمولی برایشان گرفته شده است ولی اتفاقی که برای حاجقاسم و ابومهدی رخ داد، فراتر از این صحبتها بود. به طور مثال آن تشییع پیکر میلیونی در کاظمین و بغداد، نجف، قم، مشهد و تهران بیسابقه بود و نمونه آن را واقعا جز مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نداشتیم.
شریفی بیان کرد: ما برای تهیه تصاویر و گفتوگو با مردم علاوه بر اینکه به استانهای مختلف رفتیم، از تصاویر آرشیوی مرتبط با روز تشییع در استانها و شهرهای مختلف هم استفاده کردیم. ما تلاش کردیم همه تصاویر را گردآوری کنیم و آنها را به هم پیوند بزنیم. همه چیز در تصاویر از چشمهای مردم، مشخص و گویا بود. تنها در مواردی که نیاز به روایت بیشتر بود سراغ مصاحبه رفتیم. همه چیز در چشم مردم قابل مشاهده است. فقط در برخی جاها مثل جایی که بحث آزمایش «دیانای» مطرح میشود، سراغ مصاحبه رفتیم.
وی تصریح داشت: واقعیت این است که در تمام فرآیند ساخت این مستند، حضور حاجقاسم را در همه جا احساس میکردیم. حاجقاسم در خوزستان به گونهای عمل کرده بود که مردم آنجا خودشان را مدیون او میدانستند و شاهد تشییع تاریخی و بیسابقهای هم در آنجا بودیم. در شهرهای دیگر مانند مشهد و کرمان هم شرایط مشابهی بود و تلاش کردیم این مشاهدات را در فیلم روایت کنیم. این حماسه آنقدر عجیب است که این مستند که هیچ، اگر چند مستند دیگر هم درباره این سوژه ساخته شود، باز هم به نظرم کم است.
کارگردان «خورشید روز سیزدهم» خاطرنشان کرد: مکتب حاجقاسم و مکتب ابومهدی بحثهای مهمی به شمار میرود ولی به نظرم مکتبهایی بودهاند که این 2 بزرگوار را تربیت کرده و پرورش دادهاند؛ به طور مثال باید سراغ این بروم که دوران کودکی و نوجوانی ابومهدی و حاجقاسم چگونه گذشت؟ به نظرم باید درباره تاثیر حضرت آقا بر حاجقاسم ساعات زیادی صحبت شود که اینها چگونه زیست داشتند که از حرفهایشان، رفتارشان و حتی سکوتشان میتوان ایده و الهام گرفت.
ارسال به دوستان
سینمای مقاومت مرهم درد انسان معاصر مظلوم
مسیر بالنده
پژمان کریمی: سینمای ملی، سینمایی توصیف میشود که واجد و بازتابدهنده و مروج فرهنگ یک ملت و کشور است. اگر فرهنگ مجموعهای از ارزشها و هنجارها و بایدها و نبایدها و آیینها و آرمانها و غایات و... یک جامعه و یک ملت است، توصیف هدف مورد اشاره، برای سینمای ملی دور از واقع نیست. به بیان دیگر، سینمای ملی آن سینمایی است که مخاطب را در برابر و بر مسند آشنایی با یک ملت و جامعه و کشور نشاند. واقعیت مسلم این است که با وجود همه تلاشها و سیاستگذاریها و ادعاها و هیاهوها، سینمای ملی ایران شکل نگرفته است. دلایل این واقعیت تلخ و روشن و البته بهتر بگویم دلایل بروز این «فاجعه» عبارت است از:
1- تعدد مراکز فرهنگی و تصمیمسازان و تصمیمگیران و تنوع سیاستها
2- عدم ریلگذاری علمی و بایسته
3- وجود مدیران مرعوب و نفوذی
4- جدی انگاشته نشدن فرهنگ از سوی کلیت جامعه
5- نبود بینش و دغدغهمندی در بدنه سینمای ایران نسبت به موضوع سینمای ملی
اما همپای دلنگرانیها بابت محقق نشدن سینمای ملی، سینمایی با نام «سینمای مقاومت» با نظر به ضرورت روایت حدیث و رخدادهای تاریخ دفاعمقدس در حال شکلگیری بود. این سینما اما نمیتوانست از فرهنگ جامعه ایرانی جدا تصور شود یا جدا افتد. دفاعمقدس نیز خود منبعث از فرهنگ ایرانی-اسلامی بود، چنانکه دفاعمقدس منهای فرهنگ یاد شده قابل تصور و تفسیر نیست؛ دفاع مقدسی که تبدیل به سرمشقی روشن برای مقاومت در فرامرزها شد: در عراق، در سوریه، در یمن، در افغانستان و...
سینمای مقاومت که امروز دامنه آرمانی و موضوعی خود را در جغرافیای مقاومت- هر نقطه واجد مقاومت در برابر تفرعن و استکبار و طاغوت- تعریف کرده است، خود نهتنها جای خالی سینمای ملی را پر کرد، بلکه با به همراه داشتن گفتمان خاص خود، استعدادهای باورمند و دارای دغدغهای را جذب کرد و در دل خود پرورش داد. سینمای مقاومت، امروز هم روایتگر مقاومت است و هم آینه «انسانی و جامعهای انسانی» که باید «شدن» آن را تجربه کرد؛ تجربهای که از الزامات تنزه و فلاح جهان بشری است. پس سینمای مقاومت؛ سینمایی اسلامی، انقلابی، آرمانی، معترض، ستیهنده، فراسرزمینی، فرانژادی، مبتنی از دردها و خواستهای انسانهای ستمدیده است.
از این رو، باور دارم اگر ما امروز نشانههای امیدوارکنندهای از تحقق سینمای ملی در دست نداریم اما با گامهایی مصمم در حال پیمودن راه قله بالندگی سینمای مقاومت هستیم. اینک سینمای مقاومت است که میتواند مرهم درد انسان معاصر مظلوم و پرچمدار فرهنگ ملتهای محور مقاومت و خاصه ملت ایران شود. به همین دلیل برخی ارادهها- اغلب با ماهیت سینمایی- در پی سرکوب و تحقیر سینمای مقاومت هستند.
ارسال به دوستان
با پژوهش و نگارش گلعلی بابایی
کوهستان آتش به پله دوم رسید
چاپ دوم کتاب «کوهستان آتش» با پژوهش و نگارش گلعلی بابایی شامل کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمدرسولالله (ص) توسط نشر ۲۷ منتشر و راهی بازار نشر شد.
این کتاب پنجمین عنوان از مجموعه حماسه ۲۷ و کارنامه عملیاتی لشکر ۲۷ محمدرسولالله (ص) در سالهای دفاعمقدس است.
پیش از این کتابهای «همپای صاعقه»، «ضربت متقابل» و «شرارههای خورشید» چاپ شدهاند.
کتاب «زمینهای مسلح» دیگر کتاب اینمجموعه است که هنوز چاپ نشده و با احتساب ترتیب زمانی عملیاتهایی که لشکر ۲۷ در آنها حضور داشته، «کوهستان آتش» پنجمین کتاب مجموعه «کارنامه عملیاتی» محسوب میشود.
در مقطع ابتدایی سال ۶۲ شرایطی پیش آمد که فرماندهان جنگ فکر عمل کردن در جبهه غرب را جایگزین جبهه قفلشده جنوب کردند. آنزمان لشکر (تیپ) ۲۷ محمدرسولالله پس از شهادت احمد متوسلیان در لبنان به ایران بازگشته و تحت فرماندهی محمد ابراهیم همت بود.
«کوهستان آتش» که اثر برگزیده در بخش ویژه چهاردهمین دوره جایزه ادبی جلال آلاحمد در سال 1400 شده است ۱۰ فصل اصلی دارد که بهترتیب عبارتند از: «تلاش برای برونرفت از بنبست»، «جنوب قفل شد؛ به غرب فکر کنید»، «تجدید سازمان در قلاجه»، «والفجر-۳ کمین کومهله»، «شناسایی بمو- دربندیخان؛ پرسه در یالها و شیارها»، «تدارک نبرد بزرگ»، «فرجام یک رؤیا؛ لغو والفجر ۵»، «کوخلان؛ عزیمت به راهکارهای سوخته»، «جدال در شرق پنجوین» و «تمام همت؛ در مصافِ ماهرعبدالرشید». پس از این فصول هم بخشهای «عکسها، اسناد و نقشهها»، «فهرست منابع» و «نمایه» آمده است.
ارسال به دوستان
محدودیت اکران برای آثار هالیوودی
آسیب بازگشت کووید به سینماهای چین در سال ۲۰۲۲
باکس آفیس چین در سال ۲۰۲۲ به دلیل بازگشت مکرر کووید و اعمال محدودیتها در سینماها با کاهش جدی روبهرو شد و به 4.4 میلیارد دلار کاهش یافت. به گزارش «وطنامروز»، باکس آفیس چین سال ۲۰۲۲ نسبت به سال ۲۰۲۱ با کاهش ۳۶درصدی روبهرو شد و فروشش به اندکی بیش از ۳۰ میلیارد یوآن (4.35 میلیارد دلار) رسید.
با انتشار گزارش سالانه دولت چین روشن شد ۸۵ درصد از درآمد سینماهای چین در سالی که گذشت از فیلمهای چینی بویژه «نبرد دریاچه چانگجین ۲» حاصل شد که به تنهایی 4.07 میلیارد یوآن (برابر با ۶۳۶ میلیون دلار) فروش کرد. در عین حال اکران «آواتار: راه آب» ساخته جیمز کامرون در آخر سال هم پرفروشترین فیلم وارداتی شد و فروش تخمینی 152.8 میلیون دلاری آن تا آخر یکشنبه از فروش «دنیای ژوراسیک: قلمرو» هم پیشی گرفت.
بازار سینمای چین در طول سال ۲۰۲۲ در کل متاثر از محدودیتهای مربوط به کووید بود و قرنطینههای طولانی در شهرهای مختلف و کاهش شمار سینماهای فعال با افت و خیز بسیار همراه بود. چین به تازگی سیاست کووید صفر خود را کنار گذاشته و در نتیجه آن با مجموعهای از مشکلات از نظر ابتلا به ویروس و نگرانیهای مردم برای بیرون آمدن از خانه روبهرو شده است. در عین حال چین برای اجازه ورود فیلمهای هالیوودی سختگیری زیادی اعمال کرد و پس از اکران «انتقامجویان: پایان بازی» در سال ۲۰۱۹ هنوز فیلم دیگری از مارول را اکران نکرده است. فرصتهای کم برای بازاریابی و تبلیغات برای اکران فیلمها، حتی برای فیلمهای چینی که در بسیاری از موارد تنها در زمانی بسیار نزدیک به اکران ممکن شد، از عواملی بود که بین مردم و سینماها فاصله انداخت. تعطیلات سال نوی چینی معمولا فصل خوبی برای سینماهاست که به طور رسمی از ۲۲ ژانویه آغاز میشود و «زمین سرگردان ۲» که ادامهای بر فیلم چینی ماجراجویی سال ۲۰۱۹ است برای اکران در آن مقطع در نظر گرفته شده است.
ارسال به دوستان
جذب ۸۵ هزار مخاطب و فروش یک میلیارد تومان
«لوپتو» کماکان صدرنشین گیشه
انیمیشن «لوپتو» توانست با گذر از فیلم «موقعیت مهدی» و جذب ۸۵ هزار مخاطب و فروش یک میلیارد تومان، رکورد فروش یک فیلم در شهرهای فاقد سینما را بشکند. به گزارش «وطن امروز»، پس از گذشت ۹ هفته از آغاز اکران انیمیشن سینمایی لوپتو به کارگردانی عباس عسکری و تهیهکنندگی محمدحسین صادقی و احسان کاوه، نخستین آمار رسمی از فروش سیار این فیلم توسط پخش بهمنسبز منتشر شد.
این انیمیشن که از ۱۱ آبانماه روی پرده سینماهای سراسر کشور رفته است، با جذب ۴۹۳ هزار مخاطب در سینما و بیش از ۸۵ هزار مخاطب در اکران سیار، توانسته در آستانه ۱۳ میلیاردی شدن قرار بگیرد. طبق آمار سمفا، سهم سینماهای سراسر کشور از فروش انیمیشن «لوپتو» ۱۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون تومان و فروش اکرانهای سیار این انیمیشن در شهرهای فاقد سینما نیز به مرز یک میلیارد تومان رسیده است.
«موقعیت مهدی» با فروش ۲ میلیارد و ۵۰ میلیون تومان رکورددار فروش اکران سیار در تاریخ سینمای ایران است اما سهم این فیلم در شهرهای فاقد سینما جذب ۷۵ هزار مخاطب و ۹۰۰ میلیون تومان فروش بود. «لوپتو» با جذب ۸۵ هزار مخاطب و یک میلیارد تومان فروش در شهرهای فاقد سینما، توانست رکورد «موقعیت مهدی» را بشکند و پرفروشترین فیلم سینمای ایران در شهرهای فاقد سینما شود. طبس، دزفول، ابهر، باخرز، خنداب و الشتر از جمله پرفروشترین شهرهای فاقد سینما در اکران لوپتو هستند.
تاکنون اکران سیار لوپتو در شهرهای دارای سینما -که همواره سهم بزرگی از فروش سیار را به خود اختصاص میدهند- آغاز نشده است و پیشبینی میشود با آغاز نمایش این انیمیشن در این شهرها، «لوپتو» بتواند رکورد فروش کل اکران سیار در سینمای ایران را نیز از آن خود کند. اکران سیار چرخهای برای نمایش فیلم در شهرهای فاقد سینما و اکرانهای غیرسینمایی در شهرهای دارای سینما است. انیمیشن موزیکال، شاد و مهیج «لوپتو» نخستین محصول مرکز انیمیشن سوره، در استودیوی «فراسوی ابعاد» توسط هنرمندان جوان کرمانی تولید شده است. این انیمیشن توسط دفتر پخش بهمن سبز به نمایش درآمده و در مدت یکونیم ماه اکران خود در فصل پاییز به پرمخاطبترین فیلم پاییزه سینماهای ایران تبدیل شده است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|