|
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
نگاهی به سریال «آتش و باد» که در ماه مبارک رمضان میهمان منازل مخاطبان است
روایت عشق در دل تاریخ
گروه فرهنگ و هنر: همیشه سریالهای تاریخی در میان مردم پرطرفدار بودهاند و مخاطبان از داستانهای تاریخی استقبال کردهاند. امسال شبکه 3 با سریال تاریخی «آتش و باد» به استقبال عید نوروز و ماه مبارک رمضان رفت. «آتش و باد» روایتی در دل تاریخ است که عشق، آتش خشم را شعلهور میکند. این سریال با یک جنگ بزرگ ادامه مییابد و همزمان نگاهی به فراز و فرودهای تاریخی ایران در عصر مشروطه دارد. پرداختن به مقطعی از تاریخ، ایدهای آشنا و امتحان پس داده در حوزه سریالسازی است که نمونههای زیادی در 4 دهه اخیر داشته و برخی از آنها نیز به موفقیت چشمگیر دست یافتهاند. دوران حکومت قاجار یکی از دورههاست که سریالهای زیادی درباره آن مقطع ساخته شده و «آتش و باد» به کارگردانی مجتبی راعی یکی از شاخصترین آنها به حساب میآید. در این مجموعه تلویزیونی که از اواخر اسفند پارسال روی آنتن رفته، نویسندگان فیلمنامه ۲ ایل قشقایی متعلق به 120 سال پیش را به نامهایی که اصلا وجود خارجی نداشتهاند، خلق کرده و قصه خود را با محوریت بزرگان آن (بهادر و سرخو) روایت کردهاند. داستانی پرپیچ و خم و سرشار از قصههای فرعی که بخوبی به یکدیگر مرتبط شده و از چفت و بست خوبی نیز برخوردار است. در قسمت نخست، شخصیتهای کلیدی از بهادر و سرخو گرفته تا بیبی کتایون و دخترش جهانپسند و خورشید و جانقلی معرفی شده و کاشت اطلاعات هم بخوبی انجام میشود. تلاش سرخو برای ازدواج با جهانپسند آن هم در حالی که پسرعمویش خورشید دل به او بسته، داستانک جذابی را شکل داده که در قسمتهای بعد بسط مییابد و نقش مهمی در پیشبرد کار دارد. اختلاف میان سرخو و بهادر هم که ریشهای قدیمی دارد، به این داستانک قوام بیشتری بخشیده و مخاطب را کنجکاوانه به دنبال خود میکشد. نویسندگان «آتش و باد» در هر قسمت نقطه عطفی قرار داده و پایانش را به شکلی چیدهاند که مخاطب را به تماشای ادامه آن ترغیب کند.
مهمترین نقطه عطف کار در قسمتهای نخست نیز حمله خواهرزادههای بهادر به کاروان شاهباز، شلیک به او و دزدیدن گرامافون به حساب میآید. یک داستان فرعی تاثیرگذار که تم اصلی فیلمنامه (ظلم خان و ایستادگی و مبارزه بهادر با آن) را بخوبی تقویت کرده و با کشته شدن هر ۳ خواهرزاده بهادر به اوج میرسد.
در پرداخت شخصیتهای اصلی از کلیشههای آشنا برای مخاطب بخوبی بهره گرفته شده و در عین حال شخصیتهای یادشده با زمان وقوع داستان مطابقت دارند. فتحاللهخان یکی از آنها است که در نگاه نخست همان خان همیشگی و کلیشهشده ظالم به نظر میرسد اما با پیشرفت قصه، پی به لایههای درونی او برده و بیشتر با وجوه حیلهگر و زیرکش آشنا میشویم.
سرخو با توجه به رگههای کاملا خاکستریاش، ضدقهرمان کار شدهای است که بخوبی در برابر قهرمان ایستاده و مخاطب را در بیم و امید نسبت به سرنوشت بهادر و خانوادهاش نگه میدارد. از بین زنان سریال «آتش و باد» نیز میتوان به بیبی کتایون و همسر اول فتحاللهخان اشاره کرد که کنشمندتر از بقیه از کار درآمده و در ۲ قطب کاملا متفاوت، جذاب به نظر میرسند. در عین حال نمیتوان از شعاری نبودن کار بسادگی گذشت که نقش مهمی در هر چه بیشتر دیده شدن آن داشته است.
مجتبی راعی که پیش از این تجربه کار در فضاهایی شبیه «آتش و باد» را داشته، در اینجا با توجه به بکر بودن محیط دست بازتری برای بستن قابهای جذاب و در عین حال غیرتکراری داشته است. به همین خاطر سریال به لحاظ بصری از غنای خوبی برخوردار است و مخاطب را به یاد سینمای وسترن میاندازد.
راعی در انتخاب بازیگران هم با توجه به اینکه سریالهایی از این جنس تولید طولانیمدتی دارد و همین موضوع هم دایره این انتخاب را محدودتر میکند، درست عمل کرده است. برای نمونه میتوان به حضور حسین محجوب در نقش بهادر آن هم پس از چند سال غیبت در عرصه بازیگری اشاره کرد که به تنهایی بخش مهمی از بار درام را به دوش کشیده است.
همینطور حضور درخشان نادر فلاح در نقش سرخو که یک شر سرشار از عقدههای درونی را خلق کرده است.
* ناگفتههای کارگردان و بازیگر «آتش و باد» از مرگ کریم اکبریمبارکه
همچنین پس از پخش قسمت دوازدهم «آتش و باد»، ویدئویی از پشت صحنه این سریال به یاد زندهیاد کریم اکبریمبارکه پخش شد.
در قسمت دوازدهم این سریال صحنه مرگ شخصیت آسیدممد با بازی کریم اکبریمبارکه پخش شد و با پایان این قسمت، کارگردان، مدیر صدابرداری و یکی از بازیگران سریال در ویدئویی که قدری پس از مرگ خود مبارکه ضبط شده بود، از حس و حالشان نسبت به این اتفاق گفتند.
* دلسوخته واقعی تئاتر، سینما و تلویزیون بود
مهدی فقیه، بازیگر پیشکسوت در این ویدئو اظهار کرد: صحبت کردن درباره یک بزرگ، یک هنرمند دلسوخته واقعی تئاتر، سینما و تلویزیون مشکل است. من از دهه 40 با این مرد بزرگ آشنا شدم و کارهایی در حوزه تئاتر و تصویر با هم داشتیم.
* کسی صدای بلند او را نشنید
محمد مختاری، مدیر صدابرداری سریال نیز در سخنانی بیان کرد: او آدم بسیار خوب، صبور و مؤدبی بود. فکر نمیکنم کسی در این جمع یک بار یادش باشد او صدایش را بلند کرده باشد.
* غصه میخورم چرا از کسی با این همه توانایی استفاده نمیشد
مجتبی راعی، کارگردان این سریال هم در وصف مبارکه گفت: بعد از حدود ۴۰ روز از رفتن مبارکه هنوز سخت است درباره او صحبت کنم، هنوز غصه میخورم چرا از کسی مثل او با این سطح تواناییها استفاده نمیشد؟! من تصمیم گرفته بودم دیگر او را رها نکنم اما دریغ که رفت.
وی افزود: او آنقدر آرام بود که بچههای گروه وقتی با او همصحبت میشدند، آرام میشدند و میگفتند چقدر او آدم خوبی است.
* کار را با سختترین سکانس آغاز کردیم اما او فوقالعاده ظاهر شد
راعی یادآور شد: ما کار را با فشار شروع کرده بودیم و وقتی برای روخوانی و تمرین نداشتیم، بنابراین در برنامهریزیمان مجبور شدیم با سختترین سکانس کار را شروع کنیم. به دستیارم گفتم کاش از سکانسهای ساده شروع میکردیم و نقش آسیدممد پخته میشد و آرام آرام به سکانسهای پیچیده میرسیدیم اما وقتی کار را شروع کردیم او خیلی فوقالعاده ظاهر شد و من با خودم گفتم او عجب سطح توانایی دارد. کارگردان «آتش و باد» با بیان اینکه به هر حال جای خالی او به آسانی پر نمیشود، در پایان گفت: در سریال سکانسی بعد از مرگ او داریم که برایش عزاداری میشود. فیلمبردارمان برای پلانها خیلی انرژی گذاشت و پلانهای جذابی از آب درآمد، من همینطوری گفتم مرگ او در این پلانها چقدر زیبا شده اما هیچوقت فکر نمیکردم این موضوع جدی شود.
ارسال به دوستان
پایان تلخ کیومرث پوراحمد در 73 سالگی در انزلی
مرگ در بندر
شوکهکنندهترین خبر صبح روز گذشته مربوط به مرگ کیومرث پوراحمد بود. کارگردان ایرانی که اگر هیچ جز همان «قصههای مجید» را نمیساخت، تا ابد در تارک ذهن بچههای دهه شصتی میماند. پوراحمد که آثار سینمایی قابل توجهی در کارنامهاش دارد، در چند سال اخیر نسبت به دهههای قبل کمکارتر و گوشهنشین شده و آثار ضعیفی نیز ساخته بود. در ابتدا علت خبر فوت او ایست قلبی در شمال کشور اعلام شد اما هر چه گذشت، با اطلاعات پلیس استان گیلان، اطلاعات جامعتری مخابره شد. طبق گفته پلیس، نامبرده در شهرک ساحلی شهر بندر انزلی، خودخواسته، به زندگیاش پایان داده است.
* جزئیات خودکشی کیومرث پوراحمد در انزلی
این خبر مهمی بود که پلیس اواسط روز گذشته مخابره کرد؛ کیومرث پوراحمد کارگردان سینما و تلویزیون صبح ۱۶ فروردین در ۷۳ سالگی در شمال کشور دست به خودکشی زد. پوراحمد متولد ۱۳۲۸ در نجفآباد بود. او در رشته کارگردانی سینما تحصیل کرد و در زمینههای تهیهکنندگی و فیلمنامهنویسی هم فعالیت داشت. آغار فعالیت او سال ۱۳۵۳ بود و از ساختههای معروفش میتوان قصههای مجید را نام برد. شروع کار پوراحمد با نقدنویسی بود و از ۱۳۵۳ با دستیاری در مجموعه تلویزیونی «آتش بدون دود» وارد سینما شد. فیلم «شب یلدا» الهام گرفته از زندگی خودش بود. پوراحمد شرح حال خود را در کتابی تحت عنوان «کودکی نیمهتمام» منتشر کرد. مادرش، پرویندخت یزدانیان با بازی در فیلمهای او، کار بازیگری را آغاز کرد و آثار برجستهای با بازی او به ثبت رسید. جایزه ویژه و لوح تقدیر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای فیلم «به خاطر هانیه»، سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی جشنواره فیلم فجر برای فیلم «خواهران غریب»، جایزه بهترین کارگردانی جشنواره فیلم پنانگ برای فیلم «خواهران غریب»، تندیس بهترین فیلم جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران برای فیلم «شب یلدا» و تندیس بهترین کارگردانی و تندیس بهترین فیلمنامه جشن خانه سینما برای فیلم «اتوبوس شب» از جمله جوایز این کارگردان بود. فیلم سینمایی «پرونده باز است» آخرین ساخته زندهیاد پوراحمد بود که اسفند سال گذشته در چهلویکمین جشنواره فیلم فجر رونمایی شد.
* کشف دستنوشته کنار جسد پوراحمد
در اطلاعیه پلیس در پی درگذشت کیومرث پوراحمد آمده است: «در پی اعلام یک فقره خبر فوت مشکوک فردی سالخورده در دهکده ساحلی بندرانزلی به مرکز فوریتهای پلیسی 110، موضوع در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی شهرستان بندرانزلی قرار گرفت. با توجه به اهمیت رخداد، بلافاصله اکیپ پلیس آگاهی برای بررسی صحت و سقم موضوع در محل حادثه حضور پیدا کردند که با جسد بیجان کارگردان نامآشنای کشورمان آقای کیومرث پوراحمد مواجه شدند. یافتههای پلیس حاکی است کنار جسد مرحوم پوراحمد، دستنوشتهای کشف شده است که متاسفانه حکایت از اقدام به خودکشی دارد. تلاش کارآگاهان پلیس برای بررسی دقیق علت انگیزه احتمالی متوفی در اقدام به خودکشی ادامه دارد. مرکز اطلاعرسانی پلیس گیلان ضمن ابراز تاسف و تسلیت به خانواده مرحوم کیومرث پوراحمد و اهالی هنر و سینمای کشور، مشروح رخداد را پس از بررسی کارآگاهان پلیس و کسب نتیجه، به اطلاع همگان میرساند».
* آخرین جزئیات درباره علت مرگ پوراحمد
سیدمهدی فلاحمیری، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گیلان با تایید خبر فوت کیومرث پوراحمد گفت: به محض دریافت گزارش، بازپرس ویژه قتل در محل حاضر شد و با بررسیهای اولیه نظر بر خودکشی این کارگردان سینما داشت که واکاوی جزئیات، مستلزم رسیدگی دقیق قضایی است. وی افزود: کیومرث پوراحمد ساعت یک بامداد روز چهارشنبه مورخ 16/1/1402 در یکی از واحدهای دهکده ساحلی انزلی فوت کرده است. دادستان مرکز استان در ادامه اظهار داشت: در حال حاضر جسد به پزشکی قانونی انتقال داده شد تا علت تامه مرگ بررسی خبر تکمیلی متعاقبا اطلاعرسانی شود.
ارسال به دوستان
دستیار ویژه قائم مقام سیامین نمایشگاه بینالمللی قرآن خبر داد
برگزاری جشن رمضانی نسل آرمان در نمایشگاه قرآن
دستیار ویژه قائم مقام سیامین نمایشگاه بینالمللی قرآن از برگزاری جشن بزرگ رمضانی نسل آرمان در روز جمعه ۱۸ فروردین در مصلای امام خمینی (ره) خبر داد. فرشاد اسحاقی گفت: جشن بزرگ رمضانی نسل آرمان با اجرای سرودهای بیعت عزیزم حسین یک و ۲، میخوانمت آقای مهربون با حضور حجتالاسلام علی سرلک و مدیحهسرایی عبدالرضا هلالی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی جمعه شب از ساعت ۱۹:۳۰ با اجرای سیدوحید مرتضوی در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار میشود و گروه سرود نجمالثاقب برنامههایی را اجرا خواهد کرد. به گزارش «(وطن امروز»، اسحاقی با اشاره به برنامههای باشگاه نسل آرمان در سیامین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم گفت: امسال تمام پذیرایی از بازدیدکنندگان نمایشگاه قرآن از توزیع افطار و چای گرفته تا پذیرایی در قالب موکب امام حسن (ع) توسط دهه هشتادیها انجام میشود. به گفته اسحاقی، پذیرایی در موکبها در شبهای احیا و اجراهای هنری توسط گروه دمامزنی که نوجوانان راهنمایی و دهه هشتادی آنها را تشکیل میدهند، از دیگر برنامههای باشگاه نسل آرمان است و اجرای بیشتر این برنامهها را پسران انجام میدهند و برخی برنامهها مانند نشستها توسط دختران اجرا میشود. باشگاه نسل آرمان به یاد شهید آرمان علیوردی است؛ همان طلبه بسیجی ۲۱ ساله که در ناآرامیهای سال گذشته در اکباتان تهران بر اثر حمله اغتشاشگران مجروح و به بیمارستان منتقل شد و سپس به شهادت رسید.
ارسال به دوستان
در حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی
آشنا دبیر ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینما شد
طی حکمی از سوی رئیس سازمان سینمایی، قادر آشنا به سمت دبیر «ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب شد.
به گزارش «وطن امروز»؛ متن حکم محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی به این شرح است:
جناب آقای دکتر قادر آشنا
با سلام؛ احتراما، به استناد ماده 6 آییننامه جایزه پژوهش، به موجب این حکم به عنوان دبیر «ششمین دوره جایزه پژوهش سال سینمای ایران» منصوب میشوید، امید است در این دوره ضمن تقویت، شناسایی و معرفی پژوهشهای برتر سینمایی با اهتمام جدی جنابعالی و همکاران موجبات ارتقای این رویداد در سطح ملی، با عنایت ویژه به بیانیه گام دوم انقلاب و سند تحول دولت مردمی از طریق گفتمانسازی علمی در مسائل و چالشهای اساسی سینمای ایران فراهم شود.
لازم به یادآوری است قادر آشنا دارای مدرک دکترای اندیشه سیاسی از دانشگاه علامه طباطبایی است و علاوه بر سوابق علمی و دانشگاهی به عنوان مدیرکل هنرهای نمایشی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استانهای کهگیلویه و بویر احمد و البرز، رئیس موسسه آموزش عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر و مدیرعامل موسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران، فعالیت داشته و در حال حاضر معاون مطالعات و فناوریهای نوین سازمان سینمایی است.
ارسال به دوستان
تجربه رسول نجفیان از «زندگی پس از زندگی»:
روح من از سقف عبور کرد!
رسول نجفیان، بازیگر سینما و تلویزیون که میهمان برنامه «زندگی پس از زندگی» بود، از تجربه مرگ موقت خود در دوران نوجوانی پس از تزریق آمپول پنیسیلین صحبت کرد. به گزارش «وطن امروز»، این بازیگر با یادآوری این نکته که در نوجوانی به آمپول پنیسیلین حساسیت داشته، توضیح داد: در ۱۶ سالگی به خاطر خوردن بامیه بدنم تاول زده بود و تب و لرز داشتم. حدود یک ماه بود که حالم خوب نمیشد. وقتی پزشک آمپول را به من تزریق کرد، یک حالت لرزشی به من دست داد. احساس کردم دارم پرواز میکنم. به اطرافیان میگفتم من را بگیرید. دارم میروم. من بالا آمدم و اوج گرفتم. یک حس سبکی به من دست داد. با چشم میدیدم که دارم از تختی که روی آن خوابیدهام دور میشوم.
رسول نجفیان ادامه داد: حس عجیب و غریبی بود. احساس کردم تمام دردهایم رفت و یک آرامشی سراغ من آمد. روح من از سقف عبور کرد. در آن لحظه سرشار از لذت بودم و از داروخانه بیرون آمدم. نردبان سیاهی که در پشتبام حمام محله بود را دیدم. آن حمام خط قرمز محله و یک بحث ناموسی بود و کسی حق نداشت به پشتبامش برود. بعدها که تعریف کردم آن بالا یک نردبان سیاه وجود دارد، اوستا حمومی با حالت دعوا سراغم آمد و گفت تو حق نداشتی آن بالا بروی. هر چقدر برایش توضیح دادم که آنجا نرفتهام قبول نمیکرد.
این بازیگر با توضیح مشاهداتش گفت: در آن وضعیت، تابستان پربرگ درختهای بیرون داروخانه را دیدم. حتی توتها و کرمهای ابریشم را هم دیدم. پس از آن سنگین شدم و سبکی از من گرفته شد. انگار 10 پهلوان آمدند و 10 تا گونی روی دوش من گذاشتند. چشمهایم را باز کردم و دیدم پزشکم روبهروی من ایستاده است. دکتر گفت تو یک لحظه رفتی و من فکر کردم فوت شدی.
«زندگی پس از زندگی» برنامهای متفاوت درباره مرگ و عالم ماوراء، روایت افرادی است که در تجربه مرگ تقریبی، از کالبد جسم خارج شده و عالم برزخ را درک کرده و بازگشتهاند. در این برنامه با سفر به نقاط مختلف ایران و جهان، مخاطبان برنامه، شنونده روایتهای شگفتانگیز تجربهگران مرگ تقریبی از عالم غیب میشوند.
ارسال به دوستان
اخبار
«شبیه پروانهها» تقدیم به کودکان پروانهای
نماهنگ «شبیه پروانهها» با خوانندگی علیاکبر حائری و همراهی گروه سرود احسان منتشر و به کودکان پروانهای تقدیم شد. به گزارش «وطن امروز»، نماهنگ «شبیه پروانهها» با شعری از مجتبی کرمی، خوانندگی علیاکبر حائری و همراهی گروه سرود احسان در آستانه سالروز ولادت امام حسن مجتبی(ع) منتشر و به کودکان پروانهای تقدیم شده است.
احسان جوادی تنظیمکننده، امیررضا شیرازی گرافیست، علی زمانی کارگردان و سجاد شیرافکن تهیهکننده از دیگر عوامل نماهنگ «شبیه پروانهها» هستند که به همت مرکز موسیقی ماوا منتشر شده است.
۱۷ فروردین مصادف با ۱۵ رمضان سالروز ولادت امام حسن مجتبی (ع) است.
«پیدرمولیز بولوسا» با نام اختصاری «EB» یک بیماری ارثی در بافتهای پوستی است که در پوست و غشای مخاطی ایجاد تاول میکند. این بیماری به دلیل نازک شدن پوست و آسیبپذیری آن به بالهای پروانه تشبیه میشود و در ایران با نام بیماری «پروانهای» شناخته شده است. تاکنون ۹۵۰ بیمار پروانهای در کشور شناسایی شدهاندکه ۹۵ درصد آنها حاصل ازدواجهای فامیلی هستند.
***
«بر شانههای اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی بر نهجالبلاغه
مجموعه 5 جلدی «بر شانههای اقیانوس» ترجمه و شرح ادبی نهجالبلاغه به قلم حجتالاسلام استاد «علی رهبر» در سیامین نمایشگاه بینالمللی قرآن کریم رونمایی شد. به گزارش «وطن امروز»، نهجالبلاغه به ۱۸ زبان ترجمه شده و در زبان فارسی هم نزدیک به ۱۰۰ ترجمه بر این کتاب نوشته شده است. یکی از این ترجمهها ترجمه حجتالاسلام علی رهبر است که با توجه به آشنایی با زبان عربی و سالها تدریس نهجالبلاغه در دانشگاهها تصمیم گرفت برای انس بیشتر و ارتباطگیری نسل جوان با این کتاب گرانسنگ ترجمه و همچنین شرحی بر آن بنویسد و حاصل آن شد کتابی 5 جلدی به نام بر شانههای اقیانوس که 3 جلد اول مختص خطبههای حضرت و ترجمه و شرح آنها و جلد چهارم ترجمه و شرح نامههای امیرالمؤمنین است و این مجموعه با جلد پنجم که در برگیرنده حکمتهای حضرت است و به تازگی به چاپ رسیده کامل شده است. رونمایی از این مجموعه ارزشمند با حضور و سخنرانی حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه (دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی)، علیرضا معاف (معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی)، حجتالاسلام مهدوی ارفع (دبیر نهضت جهانی نهجالبلاغهخوانی)، حجتالاسلام محمدتقی رهبر (محقق نهجالبلاغه و نماینده سابق مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی) و حجتالاسلام علی رهبر (نویسنده اثر) برگزار شد. حجتالاسلام علی رهبر، نویسنده این مجموعه 5 جلدی در این مراسم گفت: از خداوند و امیرالمؤمنین سپاسگزارم که این توفیق را به من دادند تا در این مسیر قدم بردارم. این کار با یک جرقه آغاز شد. من دیدم ترجمههای موجود در ترجمه بعضی کلمات کاستی دارند و بعضی کلمات درست ترجمه نشده و حقشان ضایع شده است و در کل یکسری گرههایی در کار است.
وی افزود: در این اثر ۷۴۷ آیه بررسی شده است، کتاب تمام نهجالبلاغه دیده شده و سایر منابع نظیر الغارات زیر و رو شده است و به همه شبهات مربوط نهجالبلاغه پرداختهام. این کتاب پشتش عنایت و لطف بوده، چون من در خودم نمیدیدم چنین ظرفیتی را برای به سرانجام رساندنش داشته باشم. یک مبلغ معارف اسلامی برایش این 5 جلد آموزنده است. همچنین حجتالاسلام عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: جا دارد از حاج آقای رهبر بابت گردآوری و پدید آوردن این ترجمه و شرح تشکر کنم. این اثر کتابی خوش خوان و خوشفهم و خوشبیان است؛ اثری جوانپسند برای جوانانی است که به خواندن نهجالبلاغه علاقه دارند. وی افزود: تدریس نهجالبلاغه سخت است حتی از قرآن هم به مراتب سختتر است. هر چند تمام این بیانات زیر سایه قرآن است. نهجالبلاغه اثر عظیمی است، مثلاً نامه ۵۳ منشور مدیریت دنیاست یا نامه ۳۱ منشور تربیتی بشر است. من توصیه میکنم تا زندهاید یک دور نهجالبلاغه را بخوانید.
***
اکران فیلم سینمایی «غریب» در مناطق فاقد سینما
چرخه مردمی فیلم سینمایی غریب به کارگردانی محمدحسین لطیفی و نویسندگی و تهیهکنندگی حامد عنقا آغاز میشود. به گزارش «وطن امروز»، فیلم سینمایی «غریب» کاری از محمدحسین لطیفی است که از ۲۵ اسفندماه روی پرده سینماها به نمایش درآمد و اکران آن همزمان با هفته هنر انقلاب اسلامی در چرخه اکران مردمی عمار آغاز خواهد شد. «غریب» روایتی داستانی از بخشی از زندگی «شهید بروجردی» در ابتدای فرماندهی او در کردستان است. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: غریب شمایلی است از وقایع کردستان در سالهای ۵۸ و ۵۹؛ که آغاز مسیری برای تبدیل شهید محمد بروجردی به مسیح کردستان شد. فیلم غریب برشی از دوران فرماندهی شهید محمد بروجردی را در منطقه غرب به تصویر میکشد. حامد عنقا فیلمنامه این اثر را با استفاده از کتاب «محمد؛ مسیح کردستان» اثر نصرتالله محمودزاده نوشته است. فیلم سینمایی «غریب» به تهیهکنندگی حامد عنقا و کارگردانی محمدحسین لطیفی و هنرمندی بابک حمیدیان، پردیس پورعابدینی و مهران احمدی و تهیه شده در سازمان هنری - رسانهای اوج است.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|