|
اخبار
مجموعه فرهنگی - تاریخی سعدآباد ۲ روز تعطیل میشود
مجموعه فرهنگی و تاریخی سعدآباد در روزهای چهارشنبه (ششم اردیبهشت) و شنبه (نهم اردیبهشت) تعطیل خواهد بود. به گزارش «وطن امروز»، مجموعه سعدآباد در سایر روزها حتی جمعهها، فعال و پذیرای گردشگران و علاقهمندان به فرهنگ، هنر و تاریخ است.
مجموعه سعدآباد در نوروز ۱۴۰۲، پنجمین مکان پربازدید کشور شناخته شد و یک میلیون و ۲۴ هزار و ۳۷۶ بازدید را ثبت کرد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۳.۹ درصد رشد داشت. ساعت بازدید این مجموعه تاریخی از ۹ صبح تا ۱۸ بعدازظهر است و بلیتفروشی و ورود به مجموعه سعدآباد تا ساعت ۱۶ امکانپذیر است.
***
آخرین قسمت سریال طنز «نون خ4» از شبکه یک سیما پخش شد
«نون خ۴» به تهیهکنندگی مهدی فرجی و کارگردانی سعید آقاخانی در ۲۱ قسمت ساخته شد. این مجموعه طنز از ابتدای نوروز ۱۴۰۲ از شبکه سیما روی آنتن رفت. قسمت ۲۱ و پایانی این سریال شب گذشته ساعت ۲۲ پخش شد. به گزارش «وطن امروز»، با تمام شدن مجموعه نون خ۴، بخشهایی از پشت صحنه این سریال در 2 قسمت روی آنتن خواهد رفت.
بعد از پخش قسمت آخر سریال در روز گذشته قرار است پشت صحنه آن، امشب و فرداشب، (پنجم و ششم اردیبهشت)، ساعت ۲۲ از شبکه یک روی آنتن برود.
لازم به ذکر است سریال «نون خ۴» در تلوبیون حدود ۱۱ میلیون بار تماشا شده است، این بازدید میلیونی در نوع خود رکورد محسوب میشود؛ رکوردی که نشان از استقبال مخاطبان از این سریال تلویزیونی دارد.
درفصلهای مختلف سریال «نون خ»، ویژگیهای فرهنگی اقوام کرد، مناظر طبیعی کرمانشاه و موسیقی سنتی این نواحی نمایش داده شده است. سعید آقاخانی، حمیدرضا آذرنگ، سیروس میمنت، کاظم نوربخش، بیژن بنفشهخواه، سیروس سپهری، نسرین مرادی، هدیه بازوند، صهبا شرافتی، ندا قاسمی، هومن حاجیعبداللهی، مجید یاسر، علی صالحی، پاشا جمالی و ... از بازیگران سریال «نون خ۴» هستند.
***
«بیمرز با حجاب» روی آنتن شبکه 2
برنامه تلویزیونی «بیمرز با حجاب» از دوشنبه ۴ اردیبهشت روی آنتن شبکه 2 رفت. به گزارش «وطن امروز»، برنامه «بیمرز با حجاب» با محوریت دلایل اقبال به حجاب در کشورهای دیگر از دوشنبه ۴ اردیبهشت روانه آنتن شبکه شد.
این برنامه با هدف نشان دادن تلاشهای خانوادهها و بانوان مسلمان کشورهای دیگر برای داشتن یک زندگی سالم و خداپسندانه، در 2 فصل تهیه و تولید شده است که فصل اول آن سال ۹۸ در ۷۵ قسمت از شبکه 2 پخش شده بود. فصل دوم این برنامه نیز در ۱۰۵ قسمت تهیه و تولید شده که تاکنون ۶۸ قسمت آن پخش شده و ادامه قسمتهای آن از دوشنبه ۴ اردیبهشتماه ساعت ۱۹:۱۰ روانه آنتن شده است. در ادامه این مجموعه، محورها و موضوعات مختلفی همچون جمعیت، ارائه الگوهای جدید اشتغال خانگی بانوان و دلایل اقبال به حجاب در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
***
ورود انیمیشنی قهرمانان ملی به تلویزیون
تاکنون ۲ قسمت از مجموعه «ماجراهای نوید» روی آنتن شبکه کودک رفته است و همزمان با ایام عید فطر سومین قسمت از این مجموعه رونمایی شد.
«ماجراهای نوید» با کیفیت سینمایی ساخته شده است و به همین دلیل هر قسمت از این مجموعه پس از چند ماه فرآیند تولید و تدوین و ساخت به آنتن شبکه کودک میرسد و به دلیل مضامینی که انتخاب کرده است پخشهای متعددی دارد. از ویدئو و پوستر قسمت سوم این مجموعه در ویژهبرنامه عید فطر «سر سفره خدا» رونمایی شد و عوامل درباره این مجموعه گفتوگو کردند.
محمدرضا فرزادمهر، تهیهکننده این مجموعه درباره فضا و مضمون آن عنوان کرد: نوید یک نونهال است که دوست دارد کارهای خارقالعاده و قهرمانی انجام دهد و ضمن آن به مردم هم کمک کند. او دوست دارد مسائل و مشکلاتریزی را که در زندگی وجود دارد با همین کارهای قهرمانی حل کند.
محمدمهدی محسنی، کارگردان انیمیشن نیز درباره سختیهای ساخت انیمیشن با اشاره به اینکه قسمت اول این مجموعه ۲ دقیقه و ۲۰ ثانیه است، گفت: قسمت اول این مجموعه 2 ماه و قسمت دوم حدود 4 ماه طول کشید.
همچنین فرزادمهر در ادامه درباره خلق کاراکترهای قهرمانی عنوان کرد: ما در بخشهای مختلف کشور آدمهای بزرگی داریم که اتفاقات مهمی را رقم میزنند و به سهم خود کارهای بزرگی را انجام میدهند و باری را از روی دوش کشور برمیدارند؛ کسانی که باعث رشد و پیشرفت کشور هستند و بچهها میتوانند از اینها الگو و انرژی بگیرند.
مجموعه «ماجراهای نوید» در استودیو توکاانیمیشن تولید شده و محصولی از کانال نهال شبکه کودک است که به کارگردانی محمدمهدی محسنی و تهیهکنندگی محمدرضا فرزادمهر ساخته میشود. مهدی طهماسبی نیز مجری طرح این مجموعه است.
ارسال به دوستان
ارسال به دوستان
در گفتوگوی «وطن امروز» با مدیر پردیس تئاتر تهران مطرح شد
توسعه مراکز فرهنگی لازمه عدالت در فرهنگ
سجاد رضاییمقدم: مراکز فرهنگی - هنری مختلف در سراسر کشور نقش بسزایی در افزایش سرانه فرهنگی شهر و منطقه خود دارند؛ اتفاقی که این مراکز را از اساس برای مدیران فرهنگی و البته اهالی فرهنگ و هنر از هنرمندان گرفته تا مخاطبان مهم میکند. در کنار این موضوع پراکندگی مراکز فرهنگی در کشور و دسترسی راحت تمام مردم کشور به این مراکز موضوع مهمی در راه عدالت فرهنگی است؛ موضوعی که چند سالی است مورد توجه مسؤولان بخشهای مختلف فرهنگی و هنری کشور قرار گرفته است. پردیس تئاتر تهران یکی از این مجموعههاست که در جنوب شرقی پایتخت ساخته شده تا سرانه فرهنگی این منطقه را افزایش دهد، هرچند این مجموعه تا چندی پیش ثمر چشمگیری نداشته و تنها به پلاتویی برای تمرین گروههای تئاتری یا ضبط فیلمتئاترها تبدیل شده بود؛ اتفاقی که میتوان گفت عواید این مجموعه را برای مردم منطقه به صفر نزدیک میکرد. حال چند وقتی است با تغییر مدیریت این مجموعه و سرکار آمدن امین اشرفی در مجموعه پردیس تئاتر تهران، این مجموعه نمایشی احیا شده و با راهاندازی سینما و زدن رکورد فروش نمایشی با مخاطب کودک و نوجوان به روزهای اوج خود رسیده است. در همین رابطه «وطن امروز» با امین اشرفی به گفتوگو پرداخت.
***
* در رابطه با ترکیب فرهنگی - هنری شرق تهران و مکانی که پردیس تئاتر تهران در آن واقع شده بگویید و اینکه این فضا چه تاثیری در توزیع مناسب اماکن فرهنگی در شهر دارد؟
جنوب شرق تهران در کل سرانه فضای فرهنگی پایینی دارد و این به عنوان یک ضعف مطرح بوده و در دورههای مختلف، مدیریت شهری تلاش کرده برنامهریزیهایی برای جبران این اتفاق داشته باشد و از اساس احداث پردیس تئاتر تهران در این نقطه از شهر و در خاوران به همین دلیل بوده است اما نکتهای که باعث شده این اتفاق مبارک آنطور که باید به ثمر نرسیده و آنطور که شایسته این امکانات است مورد استقبال عموم مردم در این سالها قرار نگیرد، مسالهای است که در این مدت رخ نداده و آن برنامهریزی مداوم و بلندمدت برای رویدادهای فرهنگی و فقدان استراتژی و سیاست متمرکز بوده است.
* برنامههای پردیس تئاتر تهران تا امروز به چه شکلی انجام شده است؟
در برنامههایی که در این مدت اتفاق افتاده یک نگاه کلی وجود داشته و این برنامهها بیشتر رویکرد مناسبتی و مقطعی داشته، در حالی که اگر یک برنامه بلندمدت وجود داشت، یک نگاه جامع برنامهریزی شده با هدفگذاری مشخص، در طولانیمدت باعث میشد به عموم مردم منطقه و حتی با توجه به پتانسیلی که پردیس تئاتر تهران دارد، به شکل فرامنطقهای در سراسر تهران خدماتی ارائه شود. ما با بررسی روند سالهای پیشین در نهایت به این جمعبندی رسیدم که برای افزایش سرانه فضاهای فرهنگی یا بهتر هست بگوییم برای افزوده شدن تمام پتانسیل پردیس تئاتر تهران به سرانه فرهنگی منطقه و تهران باید یک آسیبشناسی از اتفاقات سالهای گذشته داشته باشیم و در مرحله بعدی برنامهریزی مدونی در چند فاز برای بهرهبرداری حسابشده از بخشهای مختلف پردیس تئاتر تهران انجام دهیم تا در نهایت موفق به جذب مخاطب گسترده شویم.
* استقبال مخاطبان از پردیس تئاتر تهران تاکنون به چه شکل بوده است؟
در این باره باید بگوییم میزان مخاطب پردیس تئاتر طبیعتا به واسطه نوع برنامههای اجراشده، بیشتر مناسبتی و متکی به یک تاریخ و زمان خاص بوده است و خیلی برای مخاطب دائمی و مخاطب عمومی برنامهای پیش نرفته تا ما به شکل همیشگی بتوانیم این مخاطب را درگیر و به او خدمات فرهنگی ارائه کنیم.
انشاءالله با برنامهریزی که شده برای چند سطح نمایش کودک و نوجوان، نمایش عروسکی، نمایش حرفهای، نیمهحرفهای و آثار حمایتی و آموزشی در تلاشیم از نهایت پتانسیل پردیس برای روی صحنه بردن آثار مختلف استفاده کنیم.
* برای فاز بعدی اجراها چه برنامهای دارید؟
همکاران بنده همزمان با روز جهانی تئاتر فراخوان اجراهای عمومی مجموعه پردیس تئاتر تهران را ارائه کردند که خوشبختانه تا امروز استقبال خوبی شده و در حال بررسی و زمانبندی کارها هستیم و همچنان هم پذیرش آثار ادامه دارد، چرا که با توجه به تعدد و تنوع سالنهای پردیس و پتانسیل اجرا در سالنهای مختلف در ایام سال، در پذیرش آثار دستمان باز است و آثار مختلفی را میتوانیم در سال 1402 و سالهای آتی روی صحنه بیاوریم. بار دیگر بنده از همین فرصت استفاده میکنم و از همه دوستانی که تمایل به اجرای نمایش در یکی از سالنهای پردیس تئاتر را دارند دعوت میکنم با همکاران ما ارتباط بگیرند و اعلام آمادگی کنند تا انشاءاللّه در لیست اجراهای سال ۱۴۰۲ قرار بگیرند.
* برنامه دیگری برای پردیس تئاتر تهران دارید؟
مهمترین کاری که در این مدت انجام شده تشکیل شورای هنری برای انتخاب این آثار و اتخاذ سیاستهای کلی پردیس بود تا بتوانیم به شکل مداوم اجراهای نمایشی را در مناسبتها و روزهای مختلف سال داشته باشیم. نکته بعدی که اتفاق افتاده راهاندازی مجدد سینمای پردیس است که خوشبختانه استقبالی از طرف مخاطبان سینما در منطقه شکل گرفته که با ۳ سانس و ۳ فیلم مختلف در خدمت مردم منطقه هستیم. اتفاق دیگری که برای جذب مخاطب بیشتر برنامهریزیشده، بحث رویدادهای عمومی است که برنامهریزی شده و انشاءالله با برنامههای مختلف این را در یک فاز دیگر جلو میبریم و همین رویدادهای جنبی برای مهیا کردن ساعاتی خوش برای خانوادههای تهرانی است که با خیال راحت بتوانند چند ساعت به همراه خانواده از امکانات پردیس استفاده کنند که برای نشاط عمومی شهروندان ضروری است.
* پیش از این هم آموزش یکی از بخشهای پردیس تئاتر تهران بود، برای این بخش هم برنامهای دارید؟
ما تاکید بر آموزش حرفهای تئاتر داریم و با اینکه این بخش آموزش پیش از این هم فعال بوده اما امروز با کمی تغییر در نگرش کلی، محیط پردیس تئاتر تهران را برای یک محیط آموزشی حرفهای مهیا میکنیم؛ اساتید مختلف، دورههای آموزشی مختلف برگزار میکنند و در نهایت تلاش میکنیم یک فضای آموزشی حرفهای تئاتر را فراهم کنیم.
* اجراهایی که اخیرا در پردیس روی صحنه رفته با مخاطب خوبی مواجه بوده است؟
در ۲ نمایش کودکی که در بهمن و اسفند اجرا شد با استقبال خوبی مواجه بودیم، البته در کنار اجرای این دو نمایش همکاران بنده برنامههای جانبیای هم تدارک دیده بودند تا اوقات خوشی را برای کودکان و خانوادههایشان رقم بزنند و در نهایت یکی از پرفروشترین آثار سال گذشته در پردیس تئاتر تهران در بهمن و اسفند روی صحنه برود.
* اخیرا کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی از حمایت مالی از اجراهای پردیس خبر داد، این اتفاق چگونه شکل گرفت؟
بله! دکتر نظری پس بازدیدی که از مجموعه و سالنها و امکانات پردیس داشت، فرآیندی را پیشنهاد کرد که با معرفی آثار پذیرفته شده در شورای هنری پردیس برای اجرای عمومی، نمایشها به شورای حمایت اداره کل هنرهای نمایشی معرفی و موفق به دریافت کمکهزینه شوند که برای هنرمندان متقاضی میتواند جذاب باشد.
ارسال به دوستان
«به خون کشیده شد خیابان» روانه بازار شد
خاطرات مقاومت خراسانیها در برابر کشف حجاب رضاخانی
کتاب «به خون کشیده شد خیابان» روانه بازار نشر شد. به گزارش «وطن امروز»، کتاب «به خون کشیده شد خیابان؛ خاطرات مقاومت مردم خراسان در برابر کشف حجاب رضاخانی» به قلم مهناز کوشکی توسط انتشارات «راه یار» منتشر شد.
سیاست کشف حجاب، از آن دسته سیاستهای استبدادی تاریخ معاصر ایران بود که ریشه در استعمار داشت. استعمار از ابتدا در تمام شؤون زندگی مردم دخالت میکرد و پس از دهها سال مواجهه مستقیم با مردم ایران، تصمیم گرفته بود خودش را در سایه قدرت و تبلیغات، الگویی برای توسعه جهان اسلام معرفی کند و بازوی اجرایی رسیدن به چنین الگویی را هم در ایران مستقر کرده بود؛ رضاخان! همان رضاخانی که پیش از شاهی به خاطر مهارتش در استفاده از سلاح مسلسل ماکسیم به «رضا ماکسیم» شهرت داشت. در واقع، استبداد داخلی در ماجرای کشف حجاب، مجری سیاست استعمارگرانی بود که دیگر نمیخواستند هویت دینی مانند روزهای قیام تنباکو، پویا و زنده باشد، بنابراین تصمیم گرفتند جلوهها و مظاهر هویت دینی را با زور اقتصاد و رسانه از جامعه محو کنند تا دیگر نه کسی مثل میرزای شیرازی پیدا شود و نه مردمی مثل مردم ایران که قلیان را در خانه شاه بشکنند. استعمار به واسطه نیروهای دستنشاندهاش به دنبال ایجاد جامعهای بیهویت و بیریشه بود تا راحتتر بتواند تفکر، سنت و هویت مدنظرش را به او تحمیل کند. بر این اساس، حذف حجاب به عنوان یکی از مظاهر هویت دینی ماموریت ویژه آنها و نیروهای دستنشانده و متأثر از آنها به حساب میآمد.
در این میان رضاشاه که قبل از پادشاهی تنها سابقه نظامی داشت، در پاسخ به خواست عمومی جامعه، مردم متحصن در مسجد گوهرشاد را با مسلسل به گلوله بست. صدای رگبار مسلسلها و اللهاکبر مردم در همه محلات مشهد شنیده شد. کافی است پای صحبت کهنسالان مشهدی بنشینید؛ هنوز هم صدای کامیونهای حمل پیکر شهدا را میشنوند، هنوز هم از بزرگترهایشان به یاد دارند کشته و مجروح را با هم در گودال خشتمالها دفن کردند. هنوز هم روستاییان را میبینند که با بیل و کلنگشان راهی مشهد شدند تا در جنگ مسجد یا جنگ جهاد شرکت کنند؛ اگرچه آن روز نتوانستند ظلم را از بین ببرند اما به تعبیر شهید نواب صفوی «در باطن صبر کرده، در درگاه خدا نیمهشبها گریستند و آرزوی انتقام کردند و به انتظار آن روز نشستند...» و این چنین شد که کشتار مظلومانه مردم در مسجد گوهرشاد و تبعید و زندان علما در شهرهای مختلف پایان کار نبود، بلکه آغازی برای مبارزه منفی با سیاست کشف حجاب بود.
آن سالها عموم خانمها یا خانهنشین شدند یا ناچار همراه کسی از خانه بیرون میآمدند اما همه هوای همدیگر را داشتند که مبادا چادری روی زمین جا بماند. حتی برخی کارمندان حکومت هم در این مبارزه همراه مردم بودند و وجدانشان اجازه نمیداد به حجاب زنان مسلمان تعرض کنند؛ برخی از کار کناره گرفتند و برخی چادرهای پاره را میخریدند تا به بالادستیشان نشان دهند که مثلا کارشان را بدرستی انجام دادهاند و چادرها را از سر زنان برداشتهاند. کوچهها پر بود از وحشت و اضطراب؛ چه حرمتهایی که شکسته نشد. آرزوی زیارت حرم به دل خیلیها ماند. همه این کشتارها و زندانها به بهانه پیشرفت و ترقی بود؛ پیشرفتی که صنعت و دانشش از تهران و یک یا 2 شهر بزرگ، آن هم به صورت محدود و گلخانهای فراتر نرفته بود اما مظاهر ضددینیاش با فشار حکومت به دورافتادهترین روستاهای ایران هم رسیده بود.
اکنون بیش از ۸ دهه از آن سالهای تلخ گذشته است؛ متأسفانه بخش غالب روایتهای تاریخی چنین اتفاق بزرگی به کلی نابود شده است. دهها هزار شاهد عینی که حامل هزاران روایت واقعی از آن سالها بودند، از دنیا رفتهاند بدون آنکه نامی یا نشانی از سرگذشت آنان ثبت و ضبط شده باشد اما گستردگی و میزان شدت واقعه آنقدر زیاد بوده که هنوز هم میتوان روایتهایی تازه از آن روزها شنید. در زمانهای که استعمار فرانو با بهرهگیری از فناوریهای نوین ارتباطی و هجمه سنگین رسانهای خود، سیاست نرم «بیحجابی اجباری» را در قبال جامعه متدین ایران دنبال میکند، بازخوانی حماسه مقاومت فرهنگی ملت ایران در قبال سیاست سخت بیحجابی اجباری اهمیتی مضاعف دارد.
در برشی از این کتاب میخوانیم: «کلاه شاپو روی جالباسی صندوق خانهمان جا خوش کرده بود. هر روز میدیدمش. مادرم تا چشمش به کلاه میافتاد شروع میکرد به نفرین کردن. با بغض و کینه میگفت: «این کلاه یادگاری رضاشاه ملعونه. نگهش داشتم تا هر وقت چشمم بهش افتاد، لعنت بفرستم. روستا بهداری میخواست، آب درست و درمون میخواست، جاده میخواست، زن روستایی کلاه به چه کارش میاومد؟»
بنا بر این گزارش، کتاب «به خون کشیده شد خیابان؛ خاطرات مقاومت مردم خراسان در برابر کشف حجاب رضاخانی» که تحقیق آن بر عهده مهدی عشقی رضوانی، قربان ترخان، اسماعیل شرفی و رضا پاکسیما بوده و تدوین آن توسط مهناز کوشکی انجام شده است، در 144 صفحه، شمارگان 1000 نسخه با قیمت 45 هزار تومان منتشر شده است.
ارسال به دوستان
جشن بزرگ برنامه تلویزیونی محفل با حضور جمع کثیری از مردم در برج میلاد برگزار شد
گردهمایی محفلیها
جشن بزرگ برنامه تلویزیونی «محفل» با حضور جمع کثیری از مردم، عوامل برنامه و همچنین حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، حجتالاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، سیدامیرحسین قاضیزادههاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سردار محمدرضا نقدی معاون هماهنگکننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، وحید جلیلی قائممقام رسانه ملی، محسن برمهانی معاون سیما و جمعی از اساتید و چهرههای قرآنی، همزمان با ایام عید سعید فطر، شامگاه سوم اردیبهشتماه در سالن همایشهای برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این مراسم حجتالاسلام والمسلمین محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، ضمن قدردانی از عوامل برنامه گفت: مهمتر از استمرار این برنامه، این است که به امتداد محفل فکر کنیم؛ محفل میتواند بهانهای برای رونق گرفتن محافل قرآنی در سراسر کشور باشد. بگذارید مردم در روستاها و شهرهای مختلف جلسات قرآنیشان را با نام محفل برگزار کنند و این عنوان را زنده نگه دارند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد: جلسات قرآنی در دهه ۷۰ اتفاقات بزرگی را رقم زد و محفل شروع خوبی در این مقطع زمانی است برای آنکه این حال و هوای قرآنی دوباره در کشور رونق بگیرد و قرآن که برای مردم نازل شده، به شکل جدی و گستردهای ترویج شود. با پخش برنامه محفل در ماه مبارک رمضان، بار دیگر شاهد حال و هوای شورانگیز قرآنی در کشور بودیم که امیدواریم ظهور و استمرار بیشتر داشته باشد. برنامه تلویزیونی محفل در ماه مبارک رمضان یک شروع خوب است و باید کاری کنیم که امتداد یابد و تبدیل به یک جریان فراگیر و با بهترین حال و هوا در سراسر کشور اجرا شود. ما اینجا جمع نشدهایم که با برنامه محفل خداحافظی کنیم بلکه این گردهمایی سلامی دوباره به مخاطبان محفل است.
در این برنامه حجتالاسلام سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه نیز ضمن شرح آیاتی از قرآن کریم درباره مأنوس بودن با کلامالله، اظهار کرد: صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران پیرامون تولید و پخش برنامه محفل خطشکنی بزرگی کرد و توانست افراد جدیدی را به مردم معرفی کند؛ افرادی که دارای ظرفیتی وسیع از استعدادهای قرآنی هستند و از دل همین انقلاب اسلامی رشد کردهاند. حامد شاکرنژاد، سیدحسنین الحلو، رضوان درویش و احمد ابوالقاسمی از جمله اساتید قرآنی بودند که هر کدام به ترتیب روی صحنه حاضر شدند و خاطراتی از ضبط برنامه تلویزیونی محفل بازگو کردند.
حامد شاکرنژاد گفت: در این ۳۵ سالی که قرآن میخوانم، کسی به این زیبایی با اهالی قرآن آشنا نشده بود و پس از پخش برنامه محفل شوق عظیمی در مردم دیدم که در این سالها ندیده بودم.
در ادامه استاد رضوان درویش به مدیحهسرایی پرداخت و سپس گفت: انتظار این بازخورد مردمی را داشتم، چرا که گروه سازنده محفل بسیار فعال، پویا و بانشاط بود. ضمن اینکه به نظرم حضور اساتید قرآنی مانند حامد شاکرنژاد، حسنین الحلو و حجتالاسلام قاسمیان هم به افزایش سطح کیفی و رضایت مخاطبان کمک زیادی کرد.
درویش در ادامه به بازخوردهای خارجی این برنامه هم اشاره کرد و گفت: پیامهایی که از سمت مردم ایران به من میرسید بسیار زیاد بود ولی پیامهای بسیاری از سایر کشورهای جهان به دستم میرسید و این موضوع برایم عجیب بود که چگونه ویدئوهای برنامه به دست آنها رسیده است؛ بعد از آنکه درباره این مسأله جویا شدم، فهمیدم که برشهای مختلف برنامه محفل به شکل گسترده در فضای مجازی در بسیاری از کشورهای جهان دیده شده است.
در بخش دیگری از جشن بزرگ محفل، مادران حافظان و قاریان قرآن کریم از زینب شیری فرزند، شهید مدافع حرم حبیبالله شیری به نمایندگی از شرکتکنندگان در برنامه محفل تجلیل و قدردانی کردند. همچنین خادمان آستان مقدس حضرت علیبنموسیالرضا علیهالسلام با حضور در این برنامه از اساتید و داوران قرآنی برنامه محفل تجلیل کردند. در بخش دیگری از برنامه هم تعدادی از اساتید قرآنی که در برنامه محفل در ماه مبارک رمضان حضور یافته بودند، به تلاوت دستهجمعی قرآن کریم پرداختند. اجرای سرود «اینجا ایرانه» توسط گروه سرود احسان و مسابقه قرآنی میان دختران نابغه قرآنی نیز از دیگر بخشهای این جشن بود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|