|
ارسال به دوستان
اخبار
فراخوان سیزدهمین جشنواره بینالمللی پویانمایی تهران
سیزدهمین دوره جشنواره پویانمایی تهران همچون دورههای گذشته در 4 بخش «مسابقه»، «خارج از مسابقه»، «نمایش ویژه» و «چشمانداز» از ۱۳ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۲ در تهران برگزار خواهد شد.
بر اساس فراخوان سیزدهمین جشنواره دوسالانه بینالمللی پویانمایی تهران، زمان انتخاب آثار نیمه اول آذر اعلام شده و دبیرخانه، تنها فیلمهایی با فرمتهای اعلام شده را پذیرا خواهد شد. همچنین بخش «مسابقه» این جشنواره با شرایطی همچون گزینش حداکثر 3 قسمت از مجموعهها و سریالها و همچنین آثار تبلیغی شامل فیلمهای آموزشی، صنعتی و تبلیغاتی است.
هیأت داوران بخش مسابقه ایران و بینالملل، جوایزی شامل تندیس طلایی، نقرهای و برنزی به فیلمهای اول تا سوم اهدا خواهند کرد، همچنین تندیس طلایی، نقرهای و برنزی، جایزه ویژه هیأت داوران، جایزه طلایی به بهترین فیلم با موضوع کودک و نوجوان، کارگردانی، فیلمنامه، انیماتور، پایاننامه دانشجویی، اثر سریالی، اثر تبلیغی، فیلم تجربی، دستاورد فنی و هنری، فضاسازی، موسیقی، صداگذاری، اثر بلند و... اختصاص داده میشود.
بر اساس این فراخوان آثار بخش خارج از مسابقه همارزش با آثار بخش مسابقه است و به دلایلی مانند مطابقت نداشتن با مقررات حضور در بخش مسابقه، عضویت کارگردان یا تهیهکننده در هیأت داوری و تکمیل شدن ظرفیت مورد نظر بخش مسابقه، خارج از مسابقه به نمایش درمیآیند.
***
ششمین جشنواره بینالمللی افشای حقوق بشر آمریکایی فراخوان داد
پوستر و فراخوان هنری ششمین جشنواره بینالمللی افشای حقوق بشر آمریکایی در حوزه هنری انقلاب اسلامی رونمایی شد. در مراسمی که در محل دفتر ریاست حوزه هنری برگزار شد از پوستر و فراخوان این رویداد فرهنگی- هنری رونمایی شد.
در ابتدای این نشست اسماعیل آجرلو، دبیر جشنواره با بیان گزارشی از برگزاری ادوار پیشین این جشنواره گفت: از سال ۱۳۹۵ دبیرخانه افشای حقوق بشر آمریکایی توسط جمعی از جوانان و سازمانهای مردمنهاد و پس از تاکیدات مقام معظم رهبری درباره افشای حقوق بشر آمریکایی تشکیل شد. امسال نیز قصد داریم به یاری خداوند ششمین دوره این رویداد را با همیاری نخبگان داخلی و خارجی این عرصه در بخشهای مندرج در فراخوانهای جشنواره برگزار کنیم.
محمدمهدی دادمان، رئیس حوزه هنری نیز با تقدیر و تشکر از این حرکت جهادی و مومنانه بیان کرد: مساله حقوق بشر مساله مهمی است که به صورت بسیار پررنگ و پرسروصدا توسط مدعیان دروغین حقوق بشر علیه ملتها و امتهای مظلوم و ستمدیده و با هژمونی رسانهای و هنری گسترده غرب علیه انسانیت و فطرت بشری در حال وارونه جلوه دادن و تغییر جایگاه ظالم و مظلوم است اما این گونه برنامهها و فعالیتهای دبیرخانهای باعث میشود غفلتهای گذشته جبران شود و ملل مختلف در کنار جامعه متدین و مسلمان ایران درباره حقوق بشر مطالبهگر باشند.
در پایان این مراسم از پوستر و فراخوان جشنواره توسط محمدمهدی دادمان و اسماعیل آجرلو رونمایی شد.
***
مهدی سلوکی با «رستگاری» بازمیگردد
رامین راستاد و مهدی سلوکی به جمع بازیگران مجموعه تلویزیونی «رستگاری» به تهیهکنندگی و کارگردانی مسعود دهنمکی ویژه ایام ماه مبارک رمضان اضافه شدند.
رامین راستاد و مهدی سلوکی 2 بازیگر جدیدی هستند که به سریال رمضانی «رستگاری» به کارگردانی مسعود دهنمکی پیوستند.
در این سریال بیش از 20 بازیگر ایفای نقش میکنند. پیشتر محمود پاکنیت، علیرضا استادی و حمیدرضا هدایتی نیز به جمع بازیگران این سریال پیوسته بودند. مجموعه تلویزیونی «رستگاری» در مرکز سیمافیلم و در 30 قسمت تهیه شده و در ایام ماه مبارک رمضان سال آینده روی آنتن میرود.
چندی پیش مهدی نقویان، رئیس مرکز سیمافیلم نام سریالهای در حال ساخت و پیشتولید و آماده پخش را اعلام کرد که نام «رستگاری» مسعود دهنمکی هم آمد. مختار سائقی، بازیگر سینما و تلویزیون کشورمان نیز که در این اثر ایفای نقش میکند چندی پیش گفت قرار است در این سریال نقش منفی داشته باشد.
این بازیگر همچنین در توضیح نقش خود در این مجموعه تلویزیونی گفت: یکسری مدارک دستش میافتد و قرار میشود در ازای دریافت پولی مدارک را تحویل دهد اما طمع کرده و مدارک را نگاه میدارد و تا پایان کار این مدارک همراهش است.
داستان سریال چنانکه پیش از این گفته شده بود، فضایی ماورایی دارد. فیلمنامه این سریال را حسن وارسته به نگارش درآورده است که در قالب 30 قسمت، سال گذشته تحویل تیم تولید شده است. نام وارسته در نگارش سریالهایی چون «پایتخت»، «دودکش»، «علیالبدل»، «دیوار به دیوار» و «بچه مهندس» به چشم میخورد و حالا او طراحی و سرپرستی فیلمنامه سریال ماورایی «رستگاری» به کارگردانی مسعود دهنمکی را عهدهدار شده است. این سریال از ابتدای تیرماه کار تولید خود را آغاز کرد.
ارسال به دوستان
نخستین جشنواره بینالمللی «حوا» تصویری کامل و صحیح از زنان را نمایش میدهد
طرحی نو بر قامت زن در سینما
«زن و خانواده» 2 کلیدواژهای است که همواره در آثار نمایشی، تلویزیونی و سینمایی کشور وجود داشته است. در این میان جشنواره «حوا» که بر همین محور استوار است و از چندی پیش خبر برگزاری آن در رسانهها پیچید، بازتابهای متفاوتی را به همراه داشته؛ جشنوارهای که بر آن است به موضوع زن و خانواده بپردازد و در راستای تحکیم خانواده در جامعه ایرانی گام بردارد.
بنا به گفته مسؤولان برگزاری، این جشنواره مورد استقبال قرار گرفته و آثار زیادی به آن ارسال شده است. رویکرد اصلی جشنواره «حوا» حمایت از خانواده، لزوم شناساندن تصویر زن، بازنمایی زن مسلمان در سینمای ایران و جهان و پرداختن به زن عفیف است؛ نکات و مواردی که خلأ آنها در سینمای ایران احساس میشود و این جشنواره میتواند در جلب توجه و تمرکز بر این مهم موثر واقع شود.
در بخش بینالملل جشنواره با وجود برگزاری نخستین دوره آن ۱۹ اثر از کشورهای مختلف حضور دارند. همچنین در طول جشنواره، آثار در استانها اکران خواهند شد.
دبیرخانه این رویداد تعداد آثار متقاضی حضور در بخش ملی جشنواره بینالمللی «حوا» را اعلام کرد. بر این اساس ۶۳۴ اثر به دبیرخانه این رویداد ارسال شده است؛ شامل ۳۸ فیلم بلند، ۴۵۹ فیلم کوتاه داستانی و ۱۳۷ فیلم مستند. همچنین پیش از این آمار دریافت ۳۰۰ فیلم در بخش بینالملل جشنواره «حوا» نیز اعلام شده بود.
یکی از ویژگیهای هر رویداد فرهنگی - هنری این است که تا چه اندازه توانسته آدمهای جدید و بااستعداد به جامعه معرفی کند. اساسا یکی از دستاوردهای هر رویداد فرهنگی - هنری همین میزان معرفی آدمهای تازه به محافل هنری و جامعه است. حتی در بعضی رویدادهای سینمایی میزان معرفی آدمهای تازه یک اعتبار برای آن محسوب میشود. از آنجا که جشنواره «حوا» عمری کوتاه دارد و یک پدیده نوظهور است، باید منتظر ماند و دید میتواند خوب ظاهر شود و به دیگر محافل هنری قابل تسری باشد یا نه.
نخستین جشنواره بینالمللی فیلم «حوا» به همت بنیاد بینالمللی گوهرشاد و به دبیری مهدیهسادات محور تا ۲۳ تیر ماه سال جاری در سطح کشور و از ۲۰ تا ۲۳ در تهران برگزار میشود. این رویداد محوریت موضوع زن و خانواده را در دستور کار خود دارد و با همکاری مراکز و سازمانهای فرهنگی مختلف فعالیت خود را دنبال میکند.
همچنین در آستانه برگزاری نخستین جشنواره فیلم «حوا» از پوستر و جدول نمایش آثار این جشنواره با عنوان مادری که زندگی میبافد، رونمایی شد.
میکائیل براتی، طراح پوستر ملی نخستین جشنواره بینالمللی فیلم «حوا» با اشاره به نحوه شکلگیری ایده این پوستر بیان کرد: ایده طراحی این پوستر را در مشورت با میکائیل دیانی و دستاندرکاران جشنواره پیش بردیم. سوژه اصلی آن هم مادری است که در حال بافتن است که با موضوع محوری جشنواره که زن و خانواده است، پیوند دارد.
همچنین در دامن او نگاتیوها و برشهایی از زندگی خود و تاثیری که بر رشد و بالندگی خانوادهاش دارد، دیده میشود و نشان از این باور دارد که در دامان مادر است که فرزندان و اعضای خانواده رشد یافته و پیشرفت میکنند. وی درباره سبک به کار گرفته در این پوستر توضیح داد: با توجه به بینالمللی بودن جشنواره سعی کردیم از سبکی نه کاملا ایرانی که ایرانی با رگههای بینالمللی استفاده کنیم که برای مخاطبان غیرایرانی نیز قابل درک و باور باشد. براتی درباره دشواری طراحی پوستر برای جشنوارههای موضوعی گفت: به دلیل اینکه جشنوارهها عمدتا موضوعمحور هستند و قرار است اطلاعات زیادی را به واسطه پوسترشان مطرح کنند، کار برای طراحان سخت میشود؛ چرا که اساسا ذات گرافیک نیز بر اختصار بنا شده است.
وی درباره زمان طراحی عنوان کرد: طراحی پوستر جشنواره فیلم «حوا» در زمان کوتاهی اتفاق افتاد و شاید از شکلگیری ایده تا پایان طراحی آن در مجموع 4 یا 5 روز زمان برد. همچنین برای این پوستر از هوش مصنوعی هم استفاده کردم به این شیوه که بخشی را از هوش مصنوعی گرفتم و بعد روی آن خودم طراحی و نقاشی کردم. وی درباره رنگهای موجود در پوستر نیز بیان کرد: به دلیل رعایت و هماهنگی و حفظ هارمونی جشنواره از رنگهایی استفاده کردیم که در تبلیغات جشنواره هم به کار رفته است.
مهدیهسادات محور، دبیر نخستین جشنواره بینالمللی فیلم «حوا» نیز در آستانه برگزاری این رویداد، این جشنواره را تاکیدی بر نقش مهم زن در حفظ، تقویت، رشد خانواده و جامعه بالنده دانست. وی در پیام مکتوبی نوشت: «زنان ایستاده بر فراز قلههای افتخار، زنان نجواگر لالاییهای مادرانه، زنانی با آغوش گشاده برای تربیت فرزندان آیندهسازشان، زنان مدالآور و قهرمان، زنان پشتیبان و حامی دفاع مقدس، زنان پیشران در عرصه علم و دانش، زنان در اوج هنر و خلاقیت، همه اینها را وقتی در مدیوم سینما و روایت تصور میکنیم، آرایههای زیبایی را نظارهگر هستیم که متعهدانه، مسؤولانه و با اشتیاق، موتور پیشران خود، خانواده و جامعه هستند و با انگیزه و توان شگرف، سعی دارند طرحی نو در اندازند. نخستین جشنواره بینالمللی حوا، روایتهای ارزشمندی را از زنان در ایران و جهان معرفی میکند که بسیار برایمان آشنایند؛ تصاویر اثرگذار که تاکیدی است بر نقش با اهمیت زنان بر حفظ، تقویت و رشد خانواده و جامعه بالنده.
روایتهایی که در وهله اول، ضرورت بازتعریف تصویر بجا، کامل و صحیح از زنان به عنوان نیمی از جامعه را به همه ما یادآوری میکند و از زاویه دیگر تلنگری است برای مدیران و اصحاب هنر، قلم و رسانه در باب لزوم بازنمایی و روایت زیبا و درست این کنشگران در قاب سینما و رسانه. این جشنواره نه تنها پیشکشی به همه زنان ایران و جهان است که متعلق به همه کسانی است که سهم و جایگاه زنان در خانواده و جامعه را بیبدیل و بیهمتا قلمداد میکنند».
ارسال به دوستان
«امسال قبول میشویم» منتشر شد
روایت زندگی یکی از زنان مبارز انقلاب
کتاب «امسال قبول میشویم؛ برگی از زندگی عفت نجیبضیاء» به قلم آزاده فرزامنیا از سوی انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شد.
بنا بر این گزارش، تاریخنگاری انقلاب اسلامی عمیقا به «روایت زنان» انقلاب و طبعا به خود انقلاب بدهکار است. زنان شهید انقلاب و دفاعمقدس، زنان مبارز پیش از انقلاب، همسران مبارزان انقلاب، همسران رزمندگان و شهدا و آزادگان و جانبازان، مربیان پرورشی، معلمان و مبلغان فرهنگی، جهادگران، دانشمندان، پژوهشگران، کارآفرینان و... هنوز بدرستی روایت نشدهاند؛ زنانی که محور خانواده بودهاند و حضور آنها در عرصههای گوناگون، مساوی با همراهی و حضور اعضای خانواده در انقلاب بوده است. آنها در سکوت، تمام بار تربیت نیروهای انقلاب را به دوش کشیدهاند و باز هم در سکوت، روایت تلاش و مجاهدت زنانه و مادرانه خود را در حاشیه موفقیت مردان انقلابیشان دیدهاند.
جایگاه زنان در میانه و گوشهگوشه رویدادهای سازنده و مقوم انقلاب اسلامی و همچنین در خلق مفاهیم و ساختارها و نهادها و نیز تثبیت ارزشها و تداوم کنشهای انقلابی انکارناپذیر است اما در جریان تاریخنگاری رویدادمحور و شهرتزده و کلیشهای، غالبا به سفیدی بین سطور و گاهی هم به تک روزنههایی سپرده شده است که مردان انقلاب در روایتهای خود، به دنیای زنان انقلاب و پشتیبانی انقلاب باز کردهاند.
حضور کمتعداد زنان در جمع شخصیتهای سیاسی که بیشتر آثار تولیدشده در حوزه تاریخنگاری انقلاب اسلامی را به خود اختصاص دادهاند نیز مزید بر علت شده است تا حافظه تاریخی ایرانیان از روایت حماسههای مداوم و پرتکرار و البته بیصدای زنان جامعه، در مقایسه با سهم مردان، تقریبا خالی بماند و نهایتا در کلیشهها خلاصه شود. در حالی که اگر آنچه از «الگوی سوم زن» در انقلاب محقق شده است، بخوبی روایت شود، نهتنها روایت تاریخی ما از رویدادها کامل میشود، بلکه میتوانیم برای برخی مسائل زن امروز، مثل تعارض نقشها، با مراجعه به تجربه زیسته «زن ترازِ انقلاب» پاسخهایی بیابیم.
ترسیم این جایگاه بهخودیخود اهمیت ویژهای دارد اما همزمان به مقایسه تعریف زن تراز در دوره پیش و پس از انقلاب هم کمک میکند و یاریگر دختران و زنان جوان در مقایسه زن تراز اسلام و انقلاب اسلامی با زن تراز تمدن غرب است.
کتاب «امسال قبول میشویم» زندگی و فعالیتهای بانو عفت نجیبضیاء، پرستار، از زنان مبارز انقلاب در مشهد و مادر شهیده الهه زینالپور را روایت میکند. در بخشی از این کتاب اینطور میخوانیم: «هر وقت از راهپیمایی برمیگشتم، الهه نگاه خاصی به من میانداخت. بعد میزد به خنده و میگفت: مامان، باز که برگشتی! چرا شهید نشدی؟!»
خودم هم خندهام میگرفت. میگفتم: «آدم خودش رو که نمیتونه شهید کنه. ما میریم... حالا هرچی خدا بخواد.
برایش تعریف میکردم که توی راهپیماییها به خانمهایی که بچه کوچک دارند کمک و بچههایشان را بغل میکنم. با ذوق به حرفهایم گوش میداد. از وقتی فهمیده بود بعضی خانمها با بچههای کوچکشان میآیند، هر بار که میخواستم بروم راهپیمایی، کیف و جیبهای لباسم را پر از آجیل و شکلات و خرما میکرد و میگفت: مامان، تو که من رو نمیبری راهپیمایی. اینها رو بگیر که اگه توی راهپیمایی بچهها گرسنهشون شد، بدی بهشون بخورن».
کتاب «امسال قبول میشویم» که تحقیق آن برعهده آزاده فرزامنیا و مرضیه ذاکری بود و تدوین آن نیز توسط آزاده فرزامنیا انجام شده، در 300 صفحه، شمارگان 1000جلد و قیمت 90 هزار تومان از سوی انتشارات «راه یار» منتشر شده است و علاقهمندان میتوانند این کتابها را علاوه بر کتابفروشیها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی raheyarpub.ir تهیه کنند.
ارسال به دوستان
آغاز یک فیلم متفاوت
برد پیت در پیست «فرمول » به «اوج» میرسد
برد پیت بزودی با آغاز فیلمبرداری فیلم «اوج» در رقابتهای فرمول یک جایزه بزرگ بریتانیا جلوی دوربین میرود.
به گزارش آسوشیتدپرس، فیلم فرمول وان برد پیت که با همکاری لوئیس همیلتون تهیه شده، بزودی فیلمبرداری خود را در رقابتهای گرندپری بریتانیا شروع میکند. در همین حال شایعه شده عنوان این فیلم «اوج» (Apex) خواهد بود.
۱۵۰ هزار طرفدار فرمول وان که بلیتهای امسال را خریدهاند، تنها شاهد گرندپری بریتانیای امسال نیستند، بلکه آنها در فیلم جدیدی که با حمایت لوئیس همیلتون و بازی برد پیت و دامسون ادریس ساخته میشود و در همین آخر هفته فیلمبرداری آن شروع میشود، نقش سیاهیلشکرهای فیلم را هم خواهند داشت.
تیم سازنده قبلا بنرهایی به سبک فرمول وان در بالای درهای ورودی مکان رقابتها تعبیه کرده که شخصیت پیت، سانی هیز و هم تیمی او، جاشوا پیرس، با بازی ادریس را نشان میدهد. این پوسترها متعلق به برند APXGP هستند و از همین جا شایعه مربوط به نام فیلم شکل گرفته است.
بازیگران هالیوود قرار است صحنههای کلیدی فیلم را در فاصله رقابتهای فرمول وان فیلمبرداری کنند و از زیرساخت این رقابتهای جهانی برای افزودن اصالت به فیلم بهره بگیرند.
لوئیس همیلتون چندی پیش گفته بود فیلم فرمول یک با برد پیت قادر خواهد بود تا این ورزش را در بهترین حالت خود به نمایش بگذارد.
برخلاف برخی خبرها برد پیت در رقابت واقعی گرند پری ۲۰۲۳ یک خودروی F1 واقعی را نمیراند، بلکه راننده یک اتومبیل F2 تغییر یافته خواهد بود. پیت - و شاید رانندگان بدلکار - رانندگی یک ماشین فرمول ۲ را انجام میدهند که کمپانی مرسدس آن را تغییر داده تا بیشتر شبیه یک ماشین مدرن رقابتی باشد. این اتومبیل در یک گاراژ اختصاصی برای تیم تولید منتظر شروع کار است.
فیلمبرداری فیلم به کارگردانی جوزف کوشینسکی، کارگردان «تاپ گان: ماوریک» پیش از این پشت درهای بسته در پیست سیلوراستون آغاز شده و چند کلیپ ویدئویی از یک ماشین سیاه از آن منتشر شده است. تصویربرداری آخر هفته بسیار پرمخاطبتر خواهد بود و تماشاگران میتوانند صحنههایی را در پیستی که مجهز به مکانی اختصاصی برای تعویض لاستیکهاست با حضور پیت ببینند. انتظار میرود گروه فیلمبرداری در مسابقات بیشتری در این فصل حضور داشته باشند. لوئیس همیلتون که هم با شرکت تولید فیلم و هم با مشاوره درباره فیلمنامه از این فیلم حمایت میکند، درباره اینکه آیا روی پرده هم ظاهر میشود یا نه، پاسخ قطعی نداده و گفته ممکن است حضوری کوتاه داشته باشد. داستان فیلم جدید پیت درباره شخصیت «سانی هیز» راننده کهنهکار فرمول یک با بازی پیت است که برای آخرین فصل در حالی که یک راننده تازهکار جوان به نام «جاشوا پیرس» با بازی دامسون ادریس را راهنمایی میکند، به رقابتها بازمیگردد.
مشخص نیست پیت و ادریس در کنار ماشینها و رانندگان رسمی مسابقات امسال با هم رقابت میکنند یا در یک رقابت تخیلی؛ جزئیات بیشتر احتمالا همین آخر هفته روشن میشود. لوئیس همیلتون یکی از ۲۰ راننده رقابتهای فرمول وان بریتانیا ۲۰۲۳ خواهد بود.
ارسال به دوستان
رئیس سازمان سینمایی کشور مطرح کرد
تغییر افق نگاه به سینمای استانها
رئیس سازمان سینمایی کشور در ادامه سفر به استان اصفهان در نشستی صمیمانه با هنرمندان و سینماگران استان به گفتوگو نشست. محمد خزاعی در این گردهمایی اظهار کرد: واقعیت این است که چون خودم برخاسته از شهرستان هستم، دغدغه شما را میفهمم و با این دغدغهها با تمام وجودم آشنا هستم. برآیند صحبتها و پیشنهادات و مطالبات شما به 4 محور مربوط میشود؛ حمایت از سینماگران استانی، مسائل اقتصادی مانند مالیات، بیمه و اشتغال، مباحث تکنولوژیک و تجهیزاتی و مجوزها و اختیارات قانونی.
* تغییر افق نگاه به سینمای استانها
وی ادامه داد: ما افق نگاه و رویکرد حمایتی به استانها را تغییر دادهایم. اکنون موسسات سازمان سینمایی همچون مرکز گسترش و فارابی و سینماشهر را موظف کردهایم به منظور تسریع و تمرکز در رسیدگی به برنامههای توسعه استانها مدیر و مسؤول مجزا و مشخصی در این حوزه پیشبینی کنند. قول نمیدهم همه مشکلات را حل کنم اما میخواهیم گامی اساسی و مهم در این مسیر برداریم.
مدیر سازمان سینمایی کشور با بیان اینکه ایران از جمله کشورهایی است که در سینما صاحب نام و مطرح است، خاطرنشان کرد: متاسفانه بهرغم بضاعت بالا و نیروی انسانی خلاق و ممتاز اما محصولات سینمایی ما به دلایل مختلف از جمله به دلیل تحریم فرهنگی و اقتصادی از سوی نظام سلطه، بازار جهانی ندارد. همچنین نیاز است در رویکرد آثار نسبت به اقتصاد هنر و رسیدن زبان مشترک جهانی بازنگری شود. وی اضافه کرد: یکی دیگر از مشکلات عمده ما همین دغدغههای شماست؛ ما شهرستانهایی داریم که فاقد زیرساختهای لازم و فاقد سالن سینما هستند که وضعیت مطلوبی نیست. در زمینه توسعه بشدت دچار مشکل هستیم و به دنبال ایجاد و توسعه پایدار سینما هستیم؛ سفرهای استانی ما سفر تشریفاتی نیست و نخواهد بود و دنبال ایجاد عدالت در حوزه فرهنگ هستیم.
* انحصار مافیا شکسته شد
وی گفت: معتقدم انحصار مافیای سینما شکسته شد و در این زمینه گامهای زیادی در زمینه تولید، تجهیزات، خدمات، ساماندهی فروش فیلمها، نظارت و ارزشیابی و نگاه راهبردی به استانهای کشور برداشته شد. من نمیگویم حال سینما امروز کاملا خوب شده ولی تلاشهای بسیاری برای بهتر شدن حال سینما در حال به بار نشستن است.
خزاعی خاطرنشان کرد: کمبودهای صندوق هنر همیشه از سوی وزیر محترم جبران شده و خدمات بیمهای افزایش یافته است ولی به خاطر مشکلات اقتصادی کشور هنوز بخشی از نیازها رفع نشده است.
علی تمنایی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان هم در این نشست اظهار کرد: شصتمین سالن سینما در شهرستان مبارکه افتتاح شد و ما در زمینه سالن سینما وضعیت مطلوبی داریم اما تنها بحث سینما سالن نیست و بحث مهمتر برای رشد سینما نیروهای متخصص و هنرمند برای تولید است. وی افزود: سهم هنر سینما در اصفهان سهم بیبدیلی است و وظیفه داریم از این جایگاه برای نشر ارزشها استفاده و کمک کنیم سینما در این استان رشد کند و اعتلا یابد. سهم اصفهان در زمینه آموزش سینما سهم خوبی است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی اصفهان تصریح کرد: امیدواریم امسال سال رونق سینما برای اصفهان باشد و همینطور جشنواره کودک در اصفهان پایدار بماند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|