|
ارسال به دوستان
اخبار
برگزیدگان اولیه فصل یازدهم «پروژه چهارفصل تئاتر ایران» معرفی شدند
برگزیدگان اولیه فصل یازدهم «پروژه چهارفصل تئاتر ایران» با عنوان «تئاتر و جامعه سالم» معرفی شدند.
ایوب آقاخانی، طراح و مدیر پروژه ملی جامع آموزشی «چهارفصل تئاتر ایران» با تمرکز بر آموزش نمایشنامهنویسی به علاقهمندان خارج از پایتخت، از تجمیع آرای اعضای هیات علمی فصل یازدهم پروژه با عنوان «تئاتر و جامعه سالم» و اعلام برگزیدگان اولیه این فصل خبر داد.
برگزیدگان اولیه فصل یازدهم عبارتند از:
فرهاد ارشاد؛ دو قدم مانده به صبح، فارس
مصطفی جعفریخوزانی؛ دشمنان مردم، اصفهان
عدالت فرزانه؛ همخانه، اردبیل
امیرحسین طاهری؛ کافه ریرا، کرمان
مجتبی حیدری؛ شکار گراز، بوشهر
حامد مهینی؛ جوش شیرین، بوشهر
هلن بهرامی؛ مکاشفه شب یلدا، البرز
برگزیدگان این فصل تا بیستویکم مردادماه مهلت دارند نسخه اولیه نمایشنامه خود را به دفتر مطالعات و پژوهشهای مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری به عنوان دبیرخانه این پروژه ارسال کنند. نامبردگان، همچون دورههای پیشین میتوانند آثار خود را به نشانی الکترونیکی 4fasl.drama@gmail.com ارسال کنند.
لازم به ذکر است برگزیدگان ادوار قبلی در نوبت چاپ نشر سوره مهر در قالب مجلدات بعدی مجموعه کتابهای «فصل سفید» قرار دارند.
***
آمار مجوزهای ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۲ حوزه موسیقی اعلام شد
آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طی ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام شد. آمار مجوزهای صادره دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در حوزه اجراهای صحنهای، آلبوم و تکآهنگ طی ۳ ماه نخست سال ۱۴۰۲ اعلام شد.
در ۳ ماه اول امسال ۲۹۲ اجرای صحنهای مجوز دریافت کرده و تعداد دفعات این برنامهها به ۷۷۶ نوبت اجرا در کشور رسید. در مدت یادشده، ۷۰ آلبوم موسیقی مجوز دریافت کردهاند و برای ۹۴۰ تکآهنگ و ۳ آلبوم تصویری موسیقی نیز در این مدت از دفتر موسیقی مجوز انتشار صادر شده است. حضور رسمی ۲ گروه موسیقی ایرانی در خارج از کشور، همچنین صدور مجوز انتشار ۴۲ کتاب گویا از دیگر اقدامات دفتر موسیقی در ۳ ماه نخست سال جاری بوده است.
در ۳ ماه نخست سال جاری در بخش تأسیس و تمدید مجوز مراکز تولید و تکثیر آثار صوتی و تصویری و استودیوهای صدابرداری، ۱۸ مجوز صادر شده است.
***
برپایی نمایشگاه آثار تصویرگری عاشورایی در موزه ملی کودک کانون
به مناسبت فرارسیدن ایام سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) نمایشگاهی از منتخب آثار تصویرگری کتابهای کانون با موضوع داستانهای عاشورایی، در موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون پرورش فکری برگزار میشود.
این نمایشگاه که با عنوان «تشنه لبان» برپا میشود، به مرور آثار و کتابهای تولید شده در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با موضوع واقعه عاشورا میپردازد و دستاوردهای کانون در طول سالهای فعالیت خود درباره رویدادها، حوادث و معرفی شخصیتهای تاریخی این ایام برای مخاطب کودک و نوجوان را به نمایش میگذارد.
بر همین اساس، 30 فریم اصل اثر تصویرگری کتابهایی همچون «تشنه لبان»، «جدایی»، «فصل خون و مهتاب»، «آسمان خون گریه کن»، «یک اسب و دو سوار»، «آن شب، آن سردار» و «تولد یک پروانه» به تصویرگری هاجر سلیمینمین، عبدالله حاجیوند، پرویز حاصلی، سعید رزاقی، پرویز اقبالی، علی خدایی و عطیه مرکزی از جمله عنوانهای منتخب در این نمایشگاه است.
علاقهمندان به بازدید این نمایشگاه میتوانند از 28 تیر تا 22 شهریور 1402 از شنبه تا چهارشنبه به نشانی خیابان دکتر فاطمی، خیابان حجاب، مرکز آفرینشهای فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، طبقه منفی یک، موزه ملی هنر و ادبیات کودک کانون مراجعه کنند.
***
حضور بهروز افخمی و ثریا عبداللهی در نخستین قسمت «از سرگذشت»
بهروز افخمی به همراه ثریا عبداللهی، میهمانان نخستین قسمت از ویژهبرنامه تلویزیونی «از سرگذشت» بودند.
«از سرگذشت» با اجرای علیاکبر قلیچ پخش خود را در حالی از شبکه نسیم آغاز کرد که مخاطبان بیننده نخستین روایت این برنامه توسط ثریا عبداللهی بودند.
ثریا عبداللهی، کاراکتر اصلی فیلم «سرهنگ ثریا» به کارگردانی لیلی عاج بود که بخشی از روایت زندگیاش در این فیلم به جشنواره فجر رسید و در نهایت روی پرده سینما نمایش داده شد. فریادها و بغضهای ثریای واقعی یا همان ثریا عبداللهی پس از اکران فیلم توجه بسیاری را جلب کرد.
«سرهنگ ثریا» از فیلمهای قابل توجه جشنواره فجر چهلویکم بود که لیلی عاج به عنوان یک فیلم اولی آن را کارگردانی کرد و ژاله صامتی نقش ثریا عبداللهی را بخوبی روی پرده برد. وی در نخستین قسمت «از سرگذشت» داستان دوراهی زندگیاش را با حضور بهروز افخمی روایت کرد. «از سرگذشت» دوراهیهای زندگی افراد را روایت میکند؛ مجالی را که یک تصمیم میتواند شکل زندگی یک انسان را تغییر دهد و او را به چالش بکشد؛ روایتهایی عجیب از زیست مردمی ساده و تصمیماتی شجاعانه. در کنار این روایتگران، چهرههای شناخته شده قرار میگیرند و درباره این تصمیمات سخن میگویند.
این برنامه گفتوگومحور به تهیهکنندگی محسن نجفیسولاری، کارگردانی محمد پیوندی و اجرای علیاکبر قلیچ از اول ماه محرم ۱۴۰۲ ساعت 21:30 میهمان مخاطبان شبکه نسیم است.
ارسال به دوستان
نگاهی به «پرونده باز است» آخرین ساخته کیومرث پوراحمد در سینماها
ابتکار در تکرار
احمدرضا انصاری: خالق «قصههای مجید» و «خواهران غریب» 3 ماه پیش، ما را با آثاری که خاطرهساز دوران کودکی و نوجوانی دهه شصتیها بود، تنها گذاشت و رفت. رفتن این هنرمند زمانی اتفاق افتاد که آخرین فیلم او هنوز به نمایش عمومی درنیامده بود و حالا پس از گذشت 3 ماه از مرگ کیومرث، سالنهای سینما میزبان فیلم «پرونده باز است» او هستند. به همین بهانه، در ادامه نگاهی به آخرین ساخته این هنرمند خواهیم داشت. بعید است کسی را بتوان یافت که علاقهمند سینمای ایران باشد و فیلمی از پوراحمد را تماشا نکرده باشد. کیومرث پوراحمد از کارگردانان باسابقه سینمای ایران بود و تواناییاش در عرصه نویسندگی و کارگردانی را سالها پیش به اهالی این عرصه ثابت کرد. او از همان سالهای پس از انقلاب فعالیت حرفهای خود در عرصه فیلمسازی را آغاز کرد و این فعالیت تا چند ماه پیش از درگذشتش هم استمرار داشت. پوراحمد البته وجهه تلویزیونی هم داشت و او را بیش از هر اثری با «قصههای مجید»ش میشناسند اما آثار قابل توجهش در عرصه سینما همچون «کفشهایم کو؟»، «اتوبوس شب»، «خواهران غریب» و... را نیز نمیتوان نادیده گرفت. این کارگردان خوشسابقه و توانمند که امروز دیگر در کنار ما نیست، در آخرین فیلم خود سراغ موضوعی جنایی رفته و کاراکترهای اصلی داستانش را از گروه سنی نوجوان انتخاب کرده بود و ساختار فیلم، مناسبات بیشتری با همین گروه سنی داشت.
محور اصلی داستان، تکراری بود اما تاکنون برای این گروه سنی کاری درباره آن ساخته نشده بود و از این حیث میتوان «پرونده باز است» را فیلمی دانست که حرفی نه چندان تازه را برای گروه سنیای میزند که تاکنون با زبان هنر و سینما آن را نشنیده و این به نوبه خود، نوعی ابتکار است. حال پرسش این است: این ابتکار، چگونه خرج شده و آیا در پرداختن به موضوع، به گونهای عمل شده که بتوان «پرونده باز است» را در ویترین کارهای شاخص پوراحمد قرار داد؟ آنچه مردم و منتقدان در چهلویکمین دوره جشنواره فیلم فجر درباره فیلم گفتهاند، نشان میدهد نه! اینطور نیست! فیلم «پرونده باز است» انگار در دهه 60 گیر افتاده و میخواهد به سبک همان روزها برای مخاطب فیلم بسازد. نمیدانیم دلیل آن، شتاب در آماده شدن فیلم و رسیدنش به جشنواره بوده یا علت دیگری داشته اما آنچه واضح است اینکه پوراحمد در آثار قبلیاش نشان داده بود بر مناسبات روز عرصه فیلمسازی مسلط است اما آنچه در آخرین فیلم سینمایی او مشاهده میشود، چنین نیست و بهرغم آنکه اصغر رفیعیجم، فیلمبردار «پرونده باز است» در همان اواسط برگزاری جشنواره اظهار کرده بود در این فیلم از سبک روز فیلمبرداری استفاده شده، در عمل چنین چیزی دیده نمیشود! حتی کارگردانی هم در صحنههایی از ریل حرفهای خود خارج شده و پوراحمد دست به بستن قابهایی زده که نمیتوان فلسفه و مفهوم آنها را در راستای قصه کدگشایی کرد؛ به عنوان مثال هنگام نمایش صحنه دعوایی که منجر به قتل علیرضا شد، با بکگراند فلوشدهای از صحنه دعوا و حرکت پن (حرکت افقی روی محور ثابت به سمت راست و چپ) دوربین از پشت درختان مواجهیم. این حرکت دوربین بیش از هر چیز، مفهوم وجود یک شاهد عینی پشت این درختان را القا میکند که احتمالا پشت پرده این دعوا باشد اما تا آخر فیلم، خبری از شاهد عینی و دست پشت پرده نیست! اگر قصد کارگردان ایجاد ابهام و کمک به تعلیق قصه بود، قطعا باید فاکتورهای گمراهکننده دیگری نیز در کنار این فاکتور میگنجاند اما چنین نبوده و این قضیه بیشتر به یک سهلانگاری در گزینش قاب شبیه است! یا اینکه در اوایل فیلم، زاویه دوربین «هایانگل» روی مامور کانون اصلاح تربیت (با بازی پژمان بازغی)، در موضع ضعف بودن مامور را القا میکند در حالی که موضع مامور قانون در طول فیلم، اصلا موضع ضعف نیست!
* خیانت موسیقی به «پرونده باز است»!
موسیقی در «پرونده باز است» بیش از آنکه در خدمت فیلم باشد، در خیانت به فیلم است!
گزینش ناصحیح موسیقی حتی در سکانسهایی، مخاطب را از حس متناسب با موقعیت دور میکند؛ مانند موسیقیای که پس از اعلام شایعه رضایت، روی شادی فرهاد و دیگر زندانیها آورده شده است. به طور کلی موسیقی در بسیاری از صحنههای فیلم غایب است و وقتی هم حضور مییابد، یا کار را خراب میکند یا تاثیر چندانی از آن نمیبینیم!
تدوین فیلم «پرونده باز است» نیز به قدری از نظم بصری کمی برخوردار است که هم منسجم نیست و هم بدو بدو و شتابزده برای رفتن به سکانس بعدی عجله دارد. عجله و شتاب برای رساندن فیلم به جشنواره فجر، موضوع مهمی است و شاید دلیل تمام ضعفهای پیشگفته، همین موضوع باشد. از سویی اگر میخواست به نام خود وفادار باشد و پرونده را باز نگه دارد، به پایانی باز نیاز داشت که این اتفاق بدرستی افتاده است.
ارسال به دوستان
«سرباز روز نهم» به چاپ سوم رسید
زندگینامه شهیدی که رهبر انقلاب از او تمجید کردند
چاپ سوم کتاب «سرباز روز نهم»؛ روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده، راهی بازار نشر شد.
چاپ سوم کتاب «سرباز روز نهم»؛ روایتی از زندگی و زمانه بسیجی مدافع حرم شهید مصطفی صدرزاده، به قلم نعیمه منتظری از سوی انتشارات «راه یار» چاپ و راهی بازار نشر شد.
«سرباز روز نهم» حاصل زندگی مجاهدانه و خستگیناپذیر شخصی است که میتواند در دوره حاضر، بیشک الگویی دستیافتنی باشد. وی که از سال۱۳۹۲ با دهها ترفند پایش را به سوریه باز میکند، طی 2 سال از چهرههای محبوب و مؤثر مدافعان حرم میشود تا جایی که سردار شهید سلیمانی را به تمجید وامیدارد. در این کتاب سعی شده شهید و زندگیاش آنطور که میتواند در میدان زندگی اجتماعی مردم الگو شود، نشان داده شود و نه صرفاً روایتی ماورایی و صرفاً معنوی و احساسی از شهید. شاید گشتی در زندگینامهها و خاطرات شهدا آنطور که نشر شدهاند، افراد را به این رهنمون میکند که: «ملموس و واقعی تصویر کنیم، نه دستنیافتنی!»
آنچه شهدا را الگو میکند، همه زندگی ایشان است. مصطفای شهید، زندگی فردی و خانوادگی شیرینی دارد که همین برای مخاطب خواندنی و لذتبخش خواهد بود اما شقوق فرهنگی، اجتماعی و اندیشهای و حتی سیاسی زندگی ایشان، افقی را پیش رویمان باز میکند.
در این کتاب سعی شده جامعه آنطور که هست نشان داده شود؛ با همه خوبیها و بدیهایش، با زیاد و کمش. به همین دلیل، کمی بیشتر از زندگی مصطفی را میبینیم؛ حتماً خاطرات سال ۸۸ برای مردم تلخ است ولی نباید فراموش شود که مایه عبرت است.
از آن جهت که مصطفای شهید در همین جامعه زیسته و با همین مشکلات یا بیشترش جنگیده و بر بنبستهایش فائق آمده است، برای مخاطب شیرین و افقگشاست.
چندی پیش نیز رهبر معظم انقلاب در سخنرانیشان در حرم امام(ره) با اشاره به شهید صدرزاده فرمودند: «گاهی اوقات شما میبینید از یک روستای اطراف شهریار یک جوان فداکار و نورانی مثل مصطفی صدرزاده بهوجود میآید. ما از این مصطفیهای صدرزاده در کشور بسیار داریم؛ اینها همه امیدبخش است...».
استفاده از صوتهای متعدد شهید که در موقعیتهای مختلف ثبت شده نیز از ویژگیهای این کتاب بهشمار میرود؛ از سخنرانی شهید قبل از عملیاتها گرفته تا زمانی که برای دوستانش خاطره میگفته است. همچنین مصاحبه با برخی فرماندهان ایرانی جبهه مقاومت که شاید برای نخستین و آخرین بار فرصت گفتوگو با ایشان فراهم شد نیز از جمله مطالب خاص کتاب حاضر است.
در بخشهای مختلف این کتاب، علاوه بر استفاده از تصاویر آرشیوی درباره فعالیتهای مختلف شهید مصطفی صدرزاده، قسمتی از فیلمهای موجود نیز به صورت QR کد درج شده است.
مصطفی صدرزاده که فرماندهی گردان عمار لشکر فاطمیون را بر عهده داشت، اول آبان 1392 مصادف با تاسوعای حسینی در مبارزه با تروریستهای تکفیری در حومه حلب به شهادت رسید و پیکر مطهرش در گلزار شهدای بهشت رضوان شهریار به خاک سپرده شد.
چاپ سوم کتاب 632 صفحهای «سرباز روز نهم» که پژوهش و مصاحبه آن بر عهده محمدمهدی رحیمی، پریسا وزیرلو و فرزانه مردی بوده و تدوین آن توسط نوید نوروزی و پریسا وزیرلو انجام شده و نعیمه منتظری بازنویسی آن را انجام داده است، با شمارگان ۱۰۰۰ نسخه و قیمت 200هزار تومان، توسط انتشارات «راه یار» وارد بازار نشر شده است. علاقهمندان میتوانند این کتابها را علاوه بر کتابفروشیها، از سایت یا صفحات مجازی ناشر به نشانی
raheyarpub.ir تهیه کنند.
ارسال به دوستان
ماه محرم برگزار میشود
«نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه تئاترشهر
ویژهبرنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به همت ادارهکل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه تئاترشهر در 3 بخش تعزیه، نقالی و پردهخوانی به عنوان نخستین رویداد هنری بعد از ساماندهی محوطه تئاتر شهر به اجرا درمیآید.
اداره کل هنرهای نمایشی و انجمن هنرهای نمایشی ایران با همکاری کانون نمایشهای آیینی و سنتی به مناسبت فرارسیدن ماه محرم، ویژهبرنامههای نمایشی خود را با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» در محوطه باز مجموعه تئاترشهر برگزار میکند.
در نشستی که صبح دوشنبه در دفتر مدیرکل هنرهای نمایشی برگزار شد، با حضور کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی، اسرافیل فرجاللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران، غلامرضا نعمتی معاون اجرایی اداره کل هنرهای نمایشی و مهدی یوسفیکیا مدیر روابط عمومی اداره کل هنرهای نمایشی از پوستر برنامههای نمایشی دهه اول ماه محرم با عنوان «نوای عرشیان و مشق فرشیان» با طراحی اشکان قازانچایی رونمایی شد.
کاظم نظری، مدیرکل هنرهای نمایشی در حاشیه رونمایی پوستر این ویژهبرنامه که به مناسبت فرارسیدن ایام محرم برگزار میشود، گفت: «همه ما ایرانیان علاقهمندیم در برگزاری اینگونه مراسم سهمی داشته باشیم. امسال توفیق شد در اداره کل هنرهای نمایشی، ویژهبرنامه نمایشی «نوای عرشیان و مشق فرشیان» را به مناسبت ایام شهادت و عزاداری سالار شهیدان امام حسین (ع) در محوطه تئاترشهر برگزار کنیم».
وی ادامه داد: «این برنامه با حضور هنرمندان خوب و پیشکسوت حوزه نمایشهای تعزیه و آیینی ۲۸ تیر تا ۶ مرداد در 3 بخش تعزیه، نقالی و پردهخوانی اجرا خواهد شد.
نظری درباره برگزاری این برنامه در محوطه مجموعه تئاتر توضیح داد: «این برنامه، نخستین رویداد هنری و ویژهبرنامه فرهنگی است که در محوطه و پهنه تئاترشهر بعد از اجرای طرح ساماندهی و پاکسازی این مجموعه برگزار میشود تا با استقبال مردم و هنرمندان بر استمرار مساله حریم تئاتر شهر تأکید کنیم».
اسرافیل فرجاللهی، مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران نیز درباره حمایتهای این انجمن از برگزاری این ویژهبرنامه گفت: «در برگزاری عزای امام حسین (ع) همه باید پای کار بیایند و انجمن هنرهای نمایشی ایران این مساله را از وظایف مهم خود میداند و تمامقد به برگزاری هرچه بهتر این برنامه کمک خواهد کرد».
به گفته وی، ویژهبرنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» با همراهی کانون نمایشهای آیینی و سنتی کار خود را از چهارشنبه (امروز) آغاز میکند و به مدت ۱۰ شب ادامه دارد. مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی ایران در پایان گفت: «جای تشکر دارد که نیروی انتظامی و شهرداری پای کار آمدند و محیط پیرامونی تئاترشهر را سامان بخشیدند تا عموم مردم، هنرمندان و علاقهمندان در فضایی امن و مناسب از این بستر فرهنگی و هنری بهره ببرند. ویژهبرنامه «نوای عرشیان و مشق فرشیان» به همت اداره کل هنرهای نمایشی، انجمن هنرهای نمایشی ایران و مجموعه تئاترشهر از ۲۸ تیر تا ۶ مرداد در 3 بخش تعزیه، نقالی و پردهخوانی در محوطه باز مجموعه تئاترشهر به اجرا درمیآید. در مجالس تعزیه این برنامه، یاد و نام زندهیادان علاءالدین قاسمی و حاجتقی عزیزی گرامی داشته میشود.
ارسال به دوستان
داوری آثار در ۲ مرحله مقدماتی و نهایی انجام میشود
معرفی هیأت داوران سومین جشنواره بینالمللی رسانهای امام رضا(ع)
دبیر علمی سومین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) اسامی هیات داوران سومین جشنواره بینالمللی رسانهای امام رضا(ع) را اعلام کرد.
اکبر نصراللهی با بیان اینکه در این دوره جشنواره، داوری آثار همچون سنوات قبل در ۲ مرحله مقدماتی و نهایی انجام میشود، گفت: از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره، 5 برابر رتبههای اول تا سوم در هر بخش توسط هیاتهای انتخاب تخصصی انتخاب و جهت داوری نهایی به هیات داوران جشنواره معرفی خواهند شد.
وی با تشریح ملاکهای انتخاب و دعوت از داوران جشنواره مثل خبرگی و تخصص گفت: آقایان دکتر محمدهادی همایون، دکتر فرزاد جهانبین، محسن برمهانی، مجید زینالعابدین و مهرداد سیدمهدی از جمله اعضای جدید داوران نهایی این دوره از جشنواره هستند. نصراللهی درباره جزئیات و اسامی مندرج در فهرست داوران سومین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) افزود: در بخش خبر دکتر فرشاد مهدیپور و دکتر سپهر خلجی، در بخش گزارش دکتر پیام تیرانداز و دکتر عبدالله گنجی، در حوزه مصاحبه، سرمقاله و یادداشت مطبوعاتی، کورش شجاعی و کیان عبداللهی و در بخش گزارش خبری رادیویی، حسن قربانی با همکاری مهدی شهابتالی به داوری میپردازند.
وی همچنین یادآور شد: در بخش گزارش خبری تلویزیونی دکتر هادی البرزی و سیدمهرداد سیدمهدی، در بخش تیتر کورش شجاعی و دکتر عبدالله گنجی، در حوزه برنامههای رادیویی و ترکیبی علی بخشیزاده و دکتر حسن خجسته و در بخش نمایش رادیویی نیز علی بخشیزاده و دکتر حسن خجسته مسؤولیت داوری را برعهده دارند.
عبداللهی ادامه داد: مسؤولیت داوری در بخشهای فیلم کوتاه با دکتر حسین کرمی، مهدی فرجی برزگر، بهروز شعیبی و محسن برمهانی است و در بخش برنامه تلویزیونی دکتر عبدالکریم خیامی، دکتر جواد رمضاننژاد، مجید زینالعابدین و محسن برمهانی به داوری میپردازند. دبیرعلمی سومین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) همچنین ادامه داد: در بخشهای مستند سلیم غفوری و دکتر حمیدرضا مقدمفر، بخش نماهنگ دکتر جواد رمضاننژاد و مهدی فرجیبرزگر، بخش پویانمایی و موشنگرافیک تقی عالمی و علیرضا پورشکوری و فیلمنامه، ایده و طرح تولیدات رادیویی و تلویزیونی نیز دکتر عبدالکریم خیامی و سلیم غفوری داوری نهایی آثار منتخب را برعهده خواهند داشت.
وی همچنین به داوران بخش صفحات و کانالها در شبکههای اجتماعی که برعهده دکتر امیدعلی مسعودی و دکتر کمیل خجسته است، اشاره کرد و افزود: در بخش پادکست ویژه فضای مجازی، دکتر امیدعلی مسعودی و علی زکریایی و در بخش گزارش ویدئویی ویژه فضای مجازی نیز دکتر کمیل خجسته و تقی عالمی به داوری میپردازند.
نصراللهی اعضای هیات داوران تکعکس و گزارش تصویری را سیدعباس میرهاشمی، رسول اولیازاده، دکتر امیرعلی جوادیان، مسعود نوذری و علیرضا عطاریانی اعلام و خاطرنشان کرد: در بخش پوستر، تصویرسازی و نقاشی دیجیتال، تایپوگرافی و اینفوگرافیک نیز محمد روحالامین، صابر شیخرضایی، امیر خالقی و مریم سلیمی داوری خواهند کرد. وی در ادامه به اعضای هیات داوران بخش مقاله رساله و پایاننامه اشاره و تصریح کرد: در این بخش نیز دکترمحمدساعی، دکتر محمدهادی همایون و دکتر فرزاد جهانبین داوری میکنند.
همچنین داوری بخش پویش مردمی نشر محتوای رضوی در شبکههای اجتماعی را دکتر کمیل خجسته و دکتر امیدعلی مسعودی برعهده خواهند داشت و محسن اسلامزاده، سهیل اسعد، محمدعلی انوشه، مرتضی شعبانی و روحالله رضوی نیز داوران بخش بینالملل جشنواره خواهند بود. گفتنی است آخرین مهلت ارسال آثار به جشنواره رسانهای امام رضا(ع)، ۳۱ تیرماه و از طریق سایت mediafest.razavi.ir خواهد بود.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|