|
ارسال به دوستان
اخبار
هیچ محدودیتی برای انتشار آثار استاد شفیعیکدکنی وجود ندارد
معاون فرهنگی وزارت ارشاد پس از بحثهای به وجود آمده درباره انتشار کتاب تازه محمدرضا شفیعیکدکنی اعلام کرد: استاد شفیعیکدکنی از مفاخر ادبی ایران است و هیچ محدودیتی برای انتشار آثار ایشان وجود ندارد. این در حالی است که طی روزهای گذشته مدیرکل دفتر توسعه کتاب و کتابخوانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت صدور مجوز مجموعه شعر جدید محمدرضا شفیعیکدکنی، «نامهای به آسمان»، نکاتی پیرامون اعلام نظر چند نفر از نویسندگان درباره این کتاب گفته بود که موجب برداشتها و سوءتفاهماتی شده بود.
***
زمان برگزاری «تئاتر فجر ۴۲» مشخص شد
دبیر چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر با توجه به برگزاری همزمان برخی دورههای این رویداد تئاتری با جشنواره فیلم فجر، درباره زمان برگزاری دوره چهلودوم جشنواره تئاتر فجر گفت: برگزاری این دوره از جشنواره تئاتر فجر با جشنواره فیلم فجر همزمان نیست و چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از اول تا ۱۲ بهمن سال جاری برگزار میشود. حامد سقایان درباره اینکه آیا تمام بخشهای جشنواره چهلودوم در تاریخ مدنظر برگزار میشود یا خیر، عنوان کرد: ۳ بخش رادیوتئاتر، نمایش تلویزیونی و پژوهش چهلودومین جشنواره بینالمللی تئاتر فجر از ۲۶ دی برگزار میشوند.
***
داریوش طلایی کارگاه آموزشی برگزار میکند
طی روزهای چهاردهم و پانزدهم دی انجمن موسیقی ایران کارگاه آموزشی داریوش طلایی، ردیفدان و نوازنده تار و سهتار را با موضوع «بداههپردازی در موسیقی دستگاهی ایران» برگزار میکند. در این دوره هنرجویان به ۲ صورت فعال و غیرفعال شرکت خواهند کرد که هنرجویان فعال پس از ثبتنام و ارسال مدارک و پذیرش نهایی با ساز خود روی صحنه حضور خواهند داشت و به صورت مستقیم با استاد در تبادل مطالب خواهند بود. شرکت در این دوره برای نوازندگان تمام سازها آزاد است. کارگاه بداههپردازی در موسیقی دستگاهی ایران در ۲ روز و ۴ نوبت صبح ۱۰:۳۰ تا ۱۲:۳۰ و بعد از ظهر ۱۳:۳۰ تا ۱۵:۳۰ در تالار رودکی برگزار خواهد شد.
***
دورهمی یلدایی نوجوانان کتابخوان شهر تهران در «گُلپر»
سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران اعلام کرد ویژه برنامه «گُلپر» (دورهمی یلدایی نوجوانان کتابخوان شهر تهران) در کتابخانههای منتخب مناطق بیستودوگانه و فرهنگسراهای خاص با حضور نوجوانان و میزبانی از نویسندگان، شاعران و فرهیختگان برگزار میشود. این دورهمیها در قالبهای مختلف کتابمحور توسط اعضای باشگاه نوجوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی در هر منطقه، طراحی و اجرا خواهد شد و هدف از آن آشنایی نوجوانان با طراحی و اجرای یک برنامه کتابمحور به عنوان برگزارکننده است. آموزه فرهنگی این برنامه، ضمن دورهمی نوجوانان کتابخوان و آشنایی با فرهیختگان، توجه ویژه به ارزش زمان به مدت «یک دقیقه» در شب یلدا است که موجب تمایز این شب با سایر شبهای سال شده است و از سوی دیگر توجه به یک دقیقههایی که در زندگی هر یک از ما اتفاق میافتد و این قدرت را دارد که آینده ما را به گونه شگفتانگیزی تغییر دهد و عموماً از آن غفلت میکنیم!
علاقهمندان برای عضویت در «باشگاه نوجوانان فعال حوزه کتاب و کتابخوانی» میتوانند به کتابخانههای سازمان فرهنگی - هنری شهرداری تهران مراجعه کنند.
***
بازگشت «کودک شو» از نیمه دی
فصل جدید «کودک شو» این روزها در لوکیشنی جدید در مرحله پیشتولید و آمادهسازی دکورها قرار دارد تا بهزودی تصویربرداری آن آغاز شود. حسین ربانیغریبی تهیهکننده این فصل از برنامه است و رضا مهرانفر که در فصلهای اولیه برنامه جزو هسته اصلی برنامه بوده است در فصل جدید کارگردانی برنامه را برعهده دارد. همچنین طراحی و تولید برنامه با بازیها و آیتمهای متنوعی پیش خواهد رفت که نیاز به دکورهای جدید داشت؛ در حال حاضر مراحل ساخت این دکورها رو به پایان است و بهزودی در لوکیشن جدید به سرانجام میرسد. «کودک شو» جزو برنامههای شاخص شبکه نسیم بوده که اقبال زیادی را هم به همراه داشته است. با این حال هر برنامهای برای تداوم مسیر رشد ناگزیر از تغییر و روزآمدی است. حال باید دید فصل جدید برنامه که با طراحی متفاوت در بازیها و ساختار همراه است و از نیمه دی پخش خواهد شد، مخاطبان را با خود همراه کند یا نه.
***
بیش از 600 فیلم متقاضی حضور در بخش بینالملل جشنواره فجر
با اعلام روابط عمومی جشنواره فیلم فجر بیش از 600 فیلم از ۸۷ کشور متقاضی حضور در بخش بینالملل جشنواره چهلودوم فیلم فجر شامل سینمای سعادت و جلوگاه شرق (مسابقه سینمای کشورهای آسیایی - اسلامی) شدند. علاوه بر ایران کشورهای آمریکا، میانمار، مالزی، فرانسه، هند، ترکیه، ایتالیا، یمن، برزیل، روسیه، مولداوی، لیتوانی، آرژانتین، اسپانیا، آلمان، مکزیک، آلبانی، چین، بریتانیا، ایرلند شمالی، عراق، کره، بلغارستان، رومانی، لوکزامبورگ، کرواسی، هلند، سوئد، اندونزی، بلژیک، سوییس، کانادا، یونان، استرالیا، کنگو، آفریقای جنوبی، صربستان، لهستان، دانمارک، کاستاریکا، اسلوونی، استرالیا، لتونی، شیلی، بوسنی و هرزگوین، نروژ، لبنان، ژاپن، هنگ گنگ، مغولستان، مراکش، فیلیپین، پرتغال، سنگاپور، تایوان، چک، بنگلادش، سنگال، مالی، اسلواکی، ایسلند، مالت، زیمبابوه، استونی، پاکستان، قرقیزستان، ازبکستان، کلمبیا، فنلاند، مقدونیه، سریلانکا، تایلند، مجارستان، مونتهنگرو، پاناما، بورکینافاسو، قزاقستان، بولیوی، ارمنستان، تونس، نامیبیا، قبرس، مصر، ونزوئلا، فلسطین و سوریه آثارشان را برای حضور در بخش بینالملل این دوره ثبت کردهاند. چهلودومین جشنواره بینالمللی فیلم فجر ۱۲ تا ۲۲ بهمن سال جاری به دبیری مجتبی امینی برگزار خواهد شد.
ارسال به دوستان
اولویت کدامیک بیشتر است
جیب هنرمند یا بیمه حنجره؟
این روزها نباید فراموش کنیم که درگیر شدن مطلق در اقتصاد ممکن است ما را به مسیری ببرد که یادمان برود زیرساخت اقتصاد با فرهنگ ساخته میشود و اگر فرهنگ و هنر ضعیف و سست شود، آن وقت اقتصادی که روی این بستر سست ساخته شود، هرقدر هم حساب شده و منطقی باشد، بشدت آسیبپذیر خواهد بود.
اینکه در زمین و در جبهه امروز سربازهایی قدر و محکم میخواهیم چیزی نیست که کسی بخواهد منکرش شود. اینکه سربازان جبهه اقتصاد مهمترین بازیگران امروزند را هم هیچکس نفی نمیکند اما نمیشود از این موضوع هم ساده گذشت که فرهنگ و هنر 2 بازوی اقتصادند و اقتصاد بدون این 2 بازو نمیتواند دردی از مردم دوا کند.
حکایت اقتصاد بدون فرهنگ و هنر، حکایت «سرباز بیتفنگ» است و در نهایت هر قدر هم که قدرتمند باشد و شجاع، با شلیک چند گلوله و بمب زمینگیر خواهد شد.
یادمان نرود چطور در یکی از کشورهای همسایه، وقتی قیمت دلار را داشتند بالا میبردند، مردم آنجا - به واسطه کارکردن روی فرهنگ و با ابزار هنر – دلارهایشان را آنقدر جلوی دوربینها آتش زدند و تصاویرش را مخابره کردند که دلار چارهای نداشت جز آنکه پا پس بکشد. از این دست مثالها کم نیست که چطور فرهنگ میتواند به کمک اقتصاد بیاید. فرهنگ هم با فکری مشخص و منطبق بر ارزشها و تعاریف و مهمترینهای هر جامعهای تعریف و تبیین میشود که در غیر این صورت حتی ممکن است کارکردی عکس داشته باشد.
همه اینها را گفتیم تا برسیم به اینجا که در کشورمان گاهی بستر فرهنگ به شکل پیوستی منطقی برای سایر حوزهها از جمله اقتصاد دیده نمیشود و کمتر به دنبال این هستیم که این پیوست، کاملا هدفمند و درست به موفق شدن موضوعی که به آن الحاق شده، کمک کند.
به این بهانه که روز گذشته صندوق اعتباری هنر حنجره یک خواننده را بیمه کرد، سراغ این موضوع رفتیم.
اساسا هیچوقت نباید فراموش کنیم انقلاب اسلامی ایران یکی از کارکردهای مهمش در حوزه فرهنگ و هنر بود و آمد تا هنر و فرهنگ مصرفی و مطلقا در خدمت سرمایهداری را به سوی فرهنگ و هنر اخلاقی و انسانی و اسلامی هدایت کند. آمد تا فرهنگ و هنر، تمام هدفش پول و بیشترکردن سرمایه و منزلت و جایگاه سرمایهداران نباشد. با همین نگاه و همین تعریف هم بود که بعضی اتفاقات مهم زمان طاغوت به موضوعاتی کماهمیت و بیاهمیت تبدیل شد و مردم آنها را به عنوان موضوعاتی جدی نپذیرفتند.
یکی از این اتفاقات که روزگاری به شکل یک موضوع مهم و جدی مطرح میشد و به سرعت با شکل گرفتن و پیروزی انقلاب اسلامی مورد تشکیک قرار گرفت و مخالفان جامعه سرمایهداری غربی با آن مخالفت جدی داشتند، موضوع بیمه کردن اعضای بدن فلان خواننده و بهمان چهره بود؛ موضوعی که برای جامعه سرمایهداری مهم بود؛ اینکه فلان خواننده زن، حنجرهاش را بیمه میکرد و این کار مورد توجه حکومت قرار میگرفت و روشنفکرها برایش بهبه و چهچه میکردند. فلان فوتبالیست پایش را بیمه میکرد و جامعه روشنفکری متمایل به غرب سوت و کف میزد و کسی هم نمیگفت اصلا بیمه پای او چه دردی از ورزش یا فرهنگ یا اقتصاد و هر چیز دیگری دوا میکند. بعد هم که فضا عجیبتر شد و کار به بیمه اعضای بیربط بدن چهرهها کشید و ورود این ماجرا به فضای جنسی و... .
روی همین حساب هم بود که مشخصا این موضوع بعد از پیروزی انقلاب به صورت جدی در زمره خطوط قرمز قرار گرفت و خبری از آن نبود تا این روزها که ظاهرا بعضی مدیران، بدون هیچ تحقیق و بررسی و بدون مطالعه فرهنگی، ابزار بازگشت این قبیل موارد شدهاند.
شاید اینکه بها دادن به حوزهای مثل موسیقی اتفاق خوبی باشد و بتوان برایش امتیاز مثبتی قائل بود از نکات مثبت این اتفاقات باشد؛ با این همه نمیشود از این موضوع گذشت که این اتفاق اولویت چندم جامعه فرهنگ و هنر است و برای هنرمندان، وضعیت مالی و بهبود شرایط اقتصادیشان مهم است نه بیمه حنجره!
به گمان ما با وجود اینکه میدانیم تلاش مدیرعامل صندوق هنر بهبود جایگاه هنر و هنرمند نزد مردم بوده است اما شاید بهتر بود طیف گستردهتری از جامعه هنر و خالی نماندن سفره آنها را مورد توجه قرار میداد.
ایشان اعتقاد دارد یکی از مهمترین اهداف صندوق اعتباری هنر کاهش دغدغههای فعالان حوزه فرهنگ و هنر است. از این رو صندوق اعتباری هنر با توجه به نیازهای اعضای تحت پوشش تلاش میکند نسبت به توسعه کمی و کیفی خدمات خود اقدام کند و یکی از مهمترین حمایتهای صندوق اعتباری هنر را ارائه خدمات بیمهای مثل بیمه کردن حنجره فلان و دست و پای بهمان میداند و میگوید: با توجه به اینکه اعضای بدن اصحاب فرهنگ و هنر نقش مهمی در تولید آثار آنان دارد و این عضو خاص در معرض آسیب بیشتری قرار دارد، طی هماهنگی با بیمه، موضوع بیمه اعضای بدن هنرمندان مطرح شد تا یکی از دغدغههای مهم جامعه فرهنگ و هنر را در صورت حادثه یا بیماری کاهش دهیم. اصحاب فرهنگ و هنر یکی از بزرگترین سرمایههای کشور هستند و صیانت از آنان رسالت همه ما است. تمام تلاش ما این است با کاهش دغدغههای فعالان حوزه فرهنگ و هنر، فعالیت آنان تداوم یابد.
یا مدیر شرکتی که با تمرکز بر تلاش برای سلامت سوپراستارهای حوزههای مختلف میگوید: یکی از مواردی که احتمال مخاطره و آسیبپذیری در قشر هنرمندان بویژه اهالی موسیقی ایجاد میکند، موضوع حنجره و صدای آنهاست؛ ممکن است در این باره مشکلی برای هنرمندان این عرصه به وجود نیاید اما این مخاطره همواره متوجه هنرمندان موسیقی بویژه خوانندگان خواهد بود.
بعد هم با خوشحالی مدعی میشود با پیگیری مدیرعامل صندوق هنر برای بیمه کردن حنجره هنرمندان و با بررسیهای به عمل آمده، این مهم نیز در قالب محصولات خدمات بیمه برای نخستینبار همزمان با جشن پنجاهمین سالگرد تاسیس این شرکت، ارائه میشود.
عجیبتر اینکه گویی فاصله بعضی مدیران با بدنه جامعه فرهنگ آنقدر زیاد شده که همه آنها را افرادی میدانند که وضع مالی خوبی دارند؛ همهشان هر روز میتوانند گوشت و غذاهای گران بخرند و ببرند سر سفره، هیچ کدام لنگ پول تحصیل بچههایشان نیستند و لابد مهمترین درگیری آنها بیمه حنجره و ابرو و دستشان است! پس این آمادگی را دارند که درباره همه هنرمندان با هماهنگی صندوق اعتباری هنر، کار بیمههای مختلف آنها را غیر از بیمه درمان انجام دهد.
البته شاید این بزرگواران میتوانستند حتی با یک جمله رنگ و بویی دیگر به این حرکت ببخشند. شاید اگر مثلا دلیل و معیار انتخاب این هنرمند را علاوه بر تخصص و خوب بودن صدا و... به واسطه خواندن صادقانه و درست نوحه برای اباعبدالله میدانستند و او را به واسطه اعطای یک بیمه در زمره خادمان اباعبدالله در میآوردند، آن وقت نه صاحب این متن و نه هیچکس دیگر به خود اجازه نمیداد از گذشته و آینده این کار بگوید و دلایل خوب یا بد بودنش.
ارسال به دوستان
میشل و باراک اوباما به صورت حرفهای وارد حوزه سینما شدند
سیاست سینمایی «اوباماها»
گروه فرهنگ و هنر: سال 2020 وقتی خبر انتخاب بهترین فیلمهای سال توسط اوباما به صورت گسترده مخابره شد، همه نگاهها به سمت لیست او شامل فیلمهایی مثل «ریشه سیاه مارینی»، «قد دراز»، «قوش شب» «سرزمین بیخانمانها»، «روح» و «منک» چرخید و اینکه چرا باید یک سیاستمدار تا این اندازه تخصصی درباره سینما نظر بدهد و اینکه چنین رویکردی میتواند بیانگر چه باشد؟ اما به سرعت مشخص شد اوبا و همسرش از یکی دو سال قبل از آن چراغ خاموش به سمت راهاندازی یک کمپانی فیلمسازی رفتهاند.
5 سال بعد از اینکه باراک و میشل اوباما کمپانی فیلمسازیشان را تاسیس کردند، به نظر میرسد این کارشان برخلاف نظرات آن زمان منتقدان که کاری نمایشی شمرده میشد، نقشه و طرحی جدی بوده است. آنها وقتی یک کمپانی با عنوان «Higher Ground Productions» تاسیس کردند، اهمیت حوزه فیلم و سریال و تصویر را میدانستند و به ارتباط عجیب و پیچیده سیاست و سینما پی برده بودند.
آنها بعد از راهاندازی کمپانی، به سرعت سفارش کار گرفتند و حتی برای شبکه آنلاین نتفلیکس شروع به ساخت برنامههای تلویزیونی و فیلم کردند و بعد تلاش کردند با شبکه نتفلیکس همکاری گستردهتری داشته باشند.
حالا سم اسماعیل، کارگردان آخرین فیلم فاجعهبار نتفلکیس (دنیا را پشت سر بگذار) میگوید رئیسجمهور اسبق آمریکا پیشنهادات فیلمنامهای بسیاری طی ساخت فیلم برای او ارسال کرده است.
این تریلر، اقتباسی است از رمانی که اوباما سال ۲۰۲۱ آن را در فهرست مطالعات تابستانی خود قرار داده بود.
این فیلم با بازی جولیا رابرتز، ماهرشالا علی و ایتن هاک، نمایانگر نخستین اثر تخیلی از شرکت فیلمسازی هایر گروند پروداکشنز باراک و میشل اوباماست.
خالق سریال «آقای ربات» توضیح داده است: «من در نسخههای اصلی فیلمنامه، وقایع را بسیار بیشتر از آنچه در فیلم به نمایش گذاشته شده با چاشنی تخیل ترکیب کرده بودم و رئیسجمهور اوباما، با تجاربی که دارد، توانست من را کمی راهنمایی کرده و به من نحوه رخداد اتفاقات در دنیای حقیقی را توضیح داد.
من همیشه برای اکثر بخشها آنچه را به نظرم تخیل میآید مینویسم و سعی میکنم تا جای ممکن آن را به حقیقت نزدیک نگاه دارم اما مسلماً اغراق میکنم و خب! اینکه از یک رئیسجمهور اسبق بشنوی تو از یکسری جزئیات غافل شدهای... به نظرم اینگونه آمد که موارد بسیاری را رعایت نکردهام! اینکه این مورد را برای من بازگو کرد، حقیقتاً بسیار من را ترساند».
«دنیا را پشت سر بگذار» 2خانواده را به تصویر میکشد که برای تعطیلات به لانگ آیلند رفتهاند و در این میان 2 غریبه به آنها هشدار میدهند قرار است خاموشی گستردهای رخ دهد. همزمان با تشدید بحران تا مقیاسی هولناک، هر 2 خانواده باید به گونهای برنامهریزی کنند تا به بهترین شکل از آنجا بگریزند.
این کارگردان میگوید: «باراک اوباما پیشنهادات زیادی در رابطه با کاراکترها و همدلیای که مخاطب با آنها خواهد داشت، به من ارائه کرد. باید به این نکته اشاره کنم که او عمیقاً عاشق سینماست و فقط از تجارب خود در گذشته به من پیشنهاداتی را ارائه نمیکرد. او در جایگاه مخاطب کتاب آن نکات را به من میگفت، تا در انتها فیلم خوبی را به تماشا بنشیند».
ارسال به دوستان
داستان مجنون خیبر
گروه فرهنگ و هنر: در حالی که حدود 5 هفته تا برگزاری چهلودومین جشنواره فیلم فجر زمان باقی مانده است، انتشار اخبار و اطلاعات آثار متقاضی در مهمترین هماورد سینمایی کشور پیشاپیش نشان از برپایی یکی از مهمترین و حساسترین ادوار فیلم فجر دارد. اما در این بین انتشار نخستین عکس از فیلم «مجنون» با محوریت شهید مهدی زینالدین به تهیهکنندگی عباس نادران و کارگردانی مهدی شاهمحمدی محصول سازمان هنری - رسانهای اوج در عملیات خیبر را میتوان یکی از مهمترین آثار حاضر در فجر 42 پیشبینی کرد. از یک سو موضوع و سوژه فیلم پیرامون عملیات بزرگ خیبر و از سوی دیگر حضور مهدی شاهمحمدی در نخستین اثر سینمایی با نقشآفرینی ویژه سجاد بابایی در نقش شهید زینالدین در فاصله 5 هفته مانده به برگزاری را میتوان ویژهترین خبر درباره جشنواره فجر دانست.
عملیات بزرگ خیبر یکی از 10 عملیات مهم 8 سال دفاعمقدس است؛ عملیاتی که در شرایط سخت و در آخرین ماه سال 1362 به گونهای پیش رفت که امام خمینی(ره) در پیامی به فرماندهان فرمودند: «جزایر حتما باید نگه داشته شوند، هر طور شده است»؛ پیامی که سرنوشت نبرد را تغییر داد و گویی همه چیز از نو شروع شده باشد، روحیه رزمندگان متحول شد و قدرت تهاجمیشان چند برابر. فرمانده سپاه به فرماندهان جنگ گفت از جزایر بیرون نمیرویم، حتی اگر سازمان سپاه از بین برود، در نتیجه حفظ جزایر هدف اصلی رزمندهها و فرماندهان بود. بسیاری از فرماندهان قرارگاه هم سلاح به دست گرفتند و به خط مقدم رفتند تا همراه بسیجیها از جزایر دفاع کنند.
در روزهای پایانی اسفند، عراق هر چه داشت، به میدان آورد تا جزایر را پس بگیرد؛ آتش سنگین، هواپیما، بالگرد، تانک، نیروهای پیاده و بمبهای شیمیایی. ۷۲ ساعت جنگ بیامان. همه متحد شدند تا حرف امام زمین نماند و در نهایت جزایر مجنون سمبل قدرت کشور و ضعف عراق شد.
حال و پس از گذشت 4 دهه برای نخستینبار در سینمای ایران قرار است این عملیات بزرگ را بر پرده نقرهای به نمایش درآید، آن هم توسط کارگردان کار اولی که آثارش در حوزه مستند طی چند سال گذشته جزو بهترین آثار تولید شده حوزه مستند به شمار رفته است. کارگردانی که در سایر کارها و آثارش همواره به نگاه و تفکر مخاطب احترام گذاشته و از سوگیری و ایجاد ذهنیت در تماشاگرانش پرهیز کرده است؛ مصداقی که در مجموعه مستند «ثبت با سند برابر نیست» کاملا واضح و مبرهن بود.
مهدی شاهمحمدی در حالی از سوی سازمان هنری - رسانهای اوج به عنوان کارگردان فیلم مجنون با موضوع یکی از عملیاتهای بزرگ جنگ انتخاب شد که پیشتر و در دهه 70 نیز سینمای ایران آثاری پیرامون سایر عملیاتهای بزرگ و مطرح دفاعمقدس تولید کرده بود؛ فیلمهایی که آنقدر سطح و کیفیتشان پایین و ضعیف بود که دیگر در دهههای 80 و 90 تمایل و رغبتی برای تولید آثار سینمایی با محوریت عملیاتهای بزرگ و مطرح وجود نداشت. بیتردید حضور شاهمحمدی برای ساخت چنین فیلمی با سابقه تولید فیلمهای مستندی چون «هجده هزارپا» با موضوع محاصره داعش بر شهر فوعه، مجموعه مستند «عملیات غیرممکن» با محوریت چگونگی آزادسازی خرمشهر و آثار دیگری چون «جای خالی یک عکس»، «مدار هفت درجه»، «جای خالی یک مرد»، و «قصه یک مرد» از دیگر مستندهای شاهمحمدی هستند.
اما در کنار ریسک برای تولید چنین اثری پس از ۲ دهه پیرامون یکی از عملیاتهای بزرگ دفاعمقدس، انتخاب مهدی شاهمحمدی به عنوان کارگردان نشان از جسارت تهیهکننده و سرمایهگذار برای معرفی یک پدیده در جشنواره 42 دارد. با توجه به آنچه بیان شد بدون شک از همین الان میتوان سیمرغ کارگردان کار اولی را برای مهدی شاهمحمدی کنار گذاشت؛ فیلمساز جوانی که در آینده سینما از او باید بسیار شنید و بسیار گفت.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|