|
سکه ۴۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان
دیروز در بازار سکه و طلا، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۳ میلیون و ۷۲۲ هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم ۳۹ میلیون تومان و قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح جدید نیز ۴۴ میلیون و ۵۰ هزار تومان بود. همچنین نیم سکه ۲۳ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و سکه گرمی ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان به فروش رسید.
ارسال به دوستان
اخبار
مذاکره ایران و روسیه برای تکمیل کریدور شمال - جنوب
وزیر راه و شهرسازی کشورمان و دستیار ارشد رئیسجمهور روسیه درباره تکمیل کریدورهای حملونقل و راهآهن شمال - جنوب مذاکره و گفتوگو کردند. ایگور لویتین، دستیار ارشد رئیسجمهور روسیه و نماینده ویژه وی، در دهمین سفر خود به ایران در دیدار با فرزانه صادق، وزیر راه و شهرسازی ایران، درباره تکمیل کریدورهای حملونقل و راهآهن شمال - جنوب گفتوگو کرد. این دیدار بخشی از تلاشهای 2 کشور برای تقویت همکاریهای زیرساختی و توسعه مسیرهای حملونقل بینالمللی است که نقش کلیدی در بهبود ارتباطات اقتصادی و تجاری منطقهای ایفا میکند. لویتین که 8 سال وزیر راه روسیه بود، از اهمیت لجستیک حملونقل ریلی سخن گفت. وزیر راه و شهرسازی ایران نیز در این دیدار بر ضرورت استفاده حداکثری تجاری از ظرفیتهای ریلی موجود تأکید کرد.
***
رشد بورس همزمان با معارفه رئیس جدید
در روزی که رئیس جدید سازمان بورس معارفه شد و گفت بازار سرمایه ظرفیت یک جهش بزرگ را دارد، شاخص کل بورس افزایشی شد و بیش از ۱۶ هزار واحد رشد کرد. وزیر امور اقتصادی و دارایی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای سابق و جدید بورس گفت: امروز ما با کمبود سرمایه در بورس روبهرو هستیم و اگر قرار باشد اعتماد به بازار سرمایه بازگردد باید عملکرد سازمان بورس مطلوب باشد. حجتالله صیدی، رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار هم در این مراسم اظهار کرد: ظرفیتهای بازار سرمایه بسیار عظیم است و این بازار جایگاه یک جهش بزرگ را دارد.
***
۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت تعلیق میشوند
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری از معرفی ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت به منظور انسداد به مراجع قضایی خبر داد و گفت: مجوز فعالیت ۳ شرکت خدمات مسافرت هوایی نیز به مدت یک ماه تعلیق شد. جعفر یازرلو، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: ۶ سایت فاقد مجوز فروش بلیت الکترونیکی از سازمان هواپیمایی کشوری به نشانیهای www.tiketonline.ir،www.flymurshid.ir، www.blitesafar.ir،www.tasnimticket.ir،www.zoomkish.org و www.hesamgasht.ir به دلیل نمایش و فروش غیرقانونی بلیت هواپیما برای انسداد به مراجع قضایی معرفی شدند.
وی افزود: همچنین در راستای اعمال اختیارات قانونی مندرج در ماده ۵ قانون هواپیمایی کشوری مصوب ۱۳۲۸ و نظارت بر فعالیتهای هواپیمایی کشوری به منظور حفظ مصالح عمومی و با استناد به مفاد مصرحه در ماده ۱۶ قانون هواپیمایی کشوری و نیز به دلیل عدم رعایت ماده ۳۰ آییننامه نظارت بر تأسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرت هوایی، جهانگردی و زیارتی و با استناد به ماده ۳۱ آییننامه اخیرالذکر، پروانه فعالیت شرکتهای «خدمات مسافرت هوایی الهام سیر» و «خاور سیر مشهد» که بالاتر از نرخهای تعیین شده اقدام به فروش بلیت کرده بودند به مدت یک ماه تقویمی تعلیق شد.
***
نرخ خرید تضمینی ۶ محصول اساسی اعلام شد
قیمت خرید تضمینی انواع دانههای روغنی و جو بر اساس مصوبه شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی مشخص شد. در جلسه شورای قیمتگذاری محصولات کشاورزی، قیمت خرید تضمینی برخی دانههای روغنی و جو برای سال زراعی آینده تصویب شد. رضا حاجیپور، نماینده ناظر مجلس شورای اسلامی، در شورای قیمتگذاری گفت نرخ خرید تضمینی کلزا ۴۱۰ هزار ریال، سویا ۴۳۰ هزار ریال، آفتابگردان ۳۶۰ هزار ریال، کاملینا ۳۶۰ هزار ریال، ذرت ۱۳۵ هزار ریال و جو ۱۳۵ هزار ریال تعیین شد.
***
توقف بدون اطلاع وام ازدواج
در حالی متقاضیان ثبتنام وام ازدواج و فرزند در هفتههای اخیر به دلیل مشکلات ثبتنام در سامانه با سردرگمی همراه بودند که بانک مرکزی بدون اطلاعرسانی عملا ثبتنام را مسدود کرده بود! این بانک اعلام کرد: ثبتنام متقاضیان وام ازدواج بزودی شبانهروزی میشود.
بعد از جلسه بانک مرکزی و کمیسیون اصل ۹۰، مشخص شد اختلال و عدم امکان ثبتنام در سامانه وام ازدواج و فرزند، اقدامی تعمدی بوده است. آنطور که سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ گفت: بانک مرکزی یک هفته مهلت دارد تا سامانه را برای نامنویسی و ثبتنام متقاضیان وام ازدواج و فرزند باز کند. گفتنی است مبلغ وام ازدواج ۱۴۰۳ با توجه به سن متقاضیان بین ۳۰۰ تا ۳۵۰ میلیون تومان است و به زوجین کمک میکند بتوانند برخی هزینههای ابتدایی برای تشکیل زندگی مشترک خود را تأمین کنند.
***
استمرار توسعه تجدیدپذیرها با تأکید بر انرژی خورشیدی
وزیر نیرو با اشاره به اینکه وزارتخانه ظرفیت تولید و مدیریت مصرف را دنبال میکند، گفت: اگر مدیریت مصرف و افزایش بهرهوری انرژی به درستی اجرا نشود، افزایش تولید برق منجر به رفع ناترازی نمیشود.
عباس علیآبادی با بیان اینکه در حال حاضر صنعت برق کشور با ناترازی نسبتا زیادی روبهرو است، افزود: قیمت ناچیز آب و برق سبب شده است تا ارزش واقعی این ۲ کالای بسیار مهم در کشور چندان محسوس نباشد اما واقعیت این است که برای تولید و تأمین برق و آب مورد نیاز بخشهای مختلف تلاشهای پرهزینهای صورت میگیرد. وی با بیان اینکه وزارت نیرو تلاش میکند از روشهای مختلف ظرفیت تولید برق کشور را افزایش دهد، اضافه کرد: یکی از راههای مطمئن و پایدار افزایش ظرفیت تولید برق کشور انرژیهای تجدیدپذیر و بویژه انرژی خورشیدی است که باید در این حوزه اقدامات با جدیت بیشتر استمرار پیدا کند.
ارسال به دوستان
«وطن امروز» راهکارهای کاهش التهاب بازار خودرو را بررسی کرد
دستانداز وعدهها
* واردات خودروهای دست دوم در دولت سیزدهم به تصویب رسید اما مافیای بازار خودرو مخالف آن است/ * حالا دولت به جای واردات خودروی نو برای جلوگیری از خروج ارز، آن مصوبه را باید اجرایی کند
گروه اقتصادی: بازار خودروی ایران همچنان درگیر حباب قیمتی و دلالی است. وزیر اقتصاد خبر داد یک میلیارد دلار برای واردات خودرو اختصاص داده شده است. همچنین انحصار واردات خودرو نیز برطرف میشود اما با توجه به اینکه واردات خودروهای نو تنها توسط شرکتهایی انجام میشود که نمایندگی برای خدمات پس از فروش داشته باشند به همین دلیل انحصار این بخش همچنان باقی میماند، بنابراین اگر قرار باشد در بازار خودروی ایران اتفاقی بیفتد باید واردات خودروهای دست دوم اجرایی شود. البته وزیر صنعت، معدن و تجارت در عین حال اعلام کرده آییننامه واردات خودروهای دست دوم باید اصلاح شود.
آییننامه واردات خودروهای دست دوم تاکنون با اشکالات زیادی همراه بوده است، برای نمونه منشأ ارز واردات باید مشخص باشد و مورد تایید بانک مرکزی قرار بگیرد. بر این مبنا تنها صادرکنندگان کالا میتوانند واردات خودروی دست دوم را اجرا کنند. از طرف دیگر واردکنندگان باید دارای حساب ارزی باشند. به طور قطع آییننامه واردات خودروهای دست دوم که برای رفع انحصار واردات و همچنین فراهم کردن بستر واردات خودرو توسط مردم است با محدودیتهای جدی مواجه است، بنابراین در صورتی که قرار باشد آییننامه واردات خودروی دست دوم اصلاح شود باید در راستای حذف این محدودیتها انجام شود.
هر چند دولت اعلام کرده یک میلیارد دلار برای واردات خودرو اختصاص داده است اما با در نظر گرفتن اینکه هر خودروی خارجی تنها 20 هزار دلار با هزینه حملونقل قیمت خواهد داشت با این مبلغ تنها 50 هزار خودرو وارد خواهد شد. در حالی که طبق طرح ساماندهی واردات خودرو توسط مجلس شورای اسلامی تا پایان سال جاری باید میزان واردات خودروهای نو به حدود 200 هزار دستگاه برسد اما آمارها نشان میدهد تاکنون حدود 26 هزار خودرو بیشتر به کشور وارد نشده است.
از آنجا که حفظ ذخایر ارزی در هر شرایطی باید در اولویت قرار داشته باشد، نمیتوان برای واردات خودرو منابع ارزی را از بین برد. به همین دلیل انتظار افزایش تخصیص منابع ارزی بیشتر از یک میلیارد دلار برای واردات خودرو منطقی نیست، مگر اینکه دولت منابع درآمدی خود را خیلی بالا ببرد تا بتواند تخصیص ارز برای واردات خودروهای نو را بیشتر کند اما در زمینه واردات خودروهای دست دوم این محدودیتها وجود ندارد و دولت میتواند با پیشبینی سازوکارهای دقیق از منابع ارزی درون جامعه که گفته میشود حدود 15 میلیارد دلار است، برای واردات خودروهای دست دوم استفاده کند.
هر چند نگهداری ارز به صورت خانگی تخلف است و مصداق قاچاق ارز دارد اما در مقطع کنونی باید با تدبیری از این ذخایر خانگی ارز در کشور استفاده کرد. نباید آییننامه واردات خودروهای دست دوم به گونهای تدوین شود که افراد تقاضای جدیدی برای ارز ایجاد کنند و منجر به افزایش قیمت ارز در کشور شود. به عبارت دیگر دولت میتواند این مجوز را به افرادی بدهد که پیش از این سپرده ارزی داشتهاند.
* منابع ارزی واردات خودروهای دست دوم
همچنین در سالهای گذشته بسیاری از شرکتهای خرد صادراتی داشتهاند که منابع ارزی آنها طبق قانون به مرکز مبادله ارز و کالا تحویل نشده است. به عبارت دیگر شرکتهایی که صادرات سالانه آنها کمتر از یک میلیون دلار بوده است منابع ارزی خود را به سامانه تحویل ندادهاند، این منابع ارزی گاهی وارد بازار آزاد شده و گاهی هم از طریق واردکنندههای خرد به صورت کالا وارد کشور شده است اما به نسبت ارزش کل صادرات و واردات کشور بخشی از این ارز صادرکنندههای خرد تبدیل به کالا نشده است به همین دلیل امکان بهرهمندی از آنها برای واردات خودروهای دست دوم است.
هماکنون یکی از مشکلات بازار خودروی ایران این است که گرفتار دلالی شده است. یعنی در صورتی که واردات خودروهای دست دوم نیز در تعداد بالا به یک فرد یا شرکت داده شود بار دیگر همان داستان گرانی و دلالی دوباره اتفاق میافتد، بنابراین مطابق بندی از آییننامه واردات خودروهای دست دوم که مجوز فروش این خودروها از خریدار سلب شده است، باید مقررات به صورت جدی اجرایی شود، چراکه در سالهای گذشته بسیاری از افراد حتی در ثبتنام خودروهای داخلی از سامانه یکپارچه نیز تخلف میکردند و حواله ثبتنامی خود را به صورت وکالتی میفروختند.
نکته دیگری که در زمینه واردات خودروهای دست دوم اهمیت زیادی دارد خدمات پس از فروش است. در حال حاضر بسیاری از کارشناسان معتقدند در صورتی که افراد اجازه واردات هرگونه خودرویی پیدا کنند، احتمال دارد خودروهایی واردات شوند که استانداردهای مورد نیاز را ندارند. همچنین موضوع دیگری که احتمال دارد به معضل بعدی خریداران این خودروها تبدیل شود خدمات پس از فروش خودرو است. به این معنا که اگر خودرویی به کشور وارد میشود نمایندگی برای ارائه خدمات تعمیراتی آن وجود نداشته باشد این خودروها قابل استفاده نخواهندبود.
بنابراین در صورتی که قرار باشد این طرح را به صورت گسترده در کشور اجرا کنیم دولت باید سیاستهایی را برای واردات خودروهای دست دوم اجرایی کند تا بر مبنای آن تنها خودروهایی مجوز واردات پیدا کنند که نمونه مشابه آن در داخل کشور وجود داشته باشد. این موضوع کمک میکند تا تامین قطعات این خودروها در کشور همچنان وجود داشته باشد.
* چه میزان خودروی وارداتی برای تنظیم بازار نیاز است؟
با توجه به اینکه از سال گذشته و در دولت سیزدهم واردات خودروهای برقی و بنزینی نو از سر گرفته شده است، همچنین مجوز واردات خودروهای دست دوم در همان زمان صادر شده بود، جامعه نسبت به بهرهبرداری از این خودروها اشتیاق زیادی نشان داد، بنابراین بستر لازم برای اجرای این مصوبهها وجود دارد. از این رو اگر تا پایان سال جاری با یک میلیارد دلار منابع پیشبینی شده حدود 50 هزار خودروی نو واردات شود، همچنین حدود 50 هزار خودروی دست دوم نیز با منابع ارزی مردمی وارد شود، شاهد واردات حدود 126 هزار خودرو تا پایان سال خواهیم بود.
سالانه حدود یک میلیون و 100 هزار خودرو در داخل کشور تولید و مونتاژ میشود. این میزان خودروی داخلی با حدود 126 هزار خودروی وارداتی، منجر میشود بازار خودرو به تعادل بیشتری برسد. حتی پیشبینی میشود حباب قیمتی خودروهای خارجی که در حال حاضر خیلی زیاد است با واردات خودروهای دست دوم افت کند.
پیش از ممنوعیت واردات خودروهای دست دوم، ایران سالانه حدود 75 تا 100 هزار خودرو وارد میکرد. این میزان واردات خودرو در آن زمان زیاد نبود اما به دلیل اینکه در داخل کشور حدود یک و نیم میلیون دستگاه خودرو تولید میشد همین میزان واردات خودرو کافی بود تا بازار متعادل شود. از طرف دیگر در سالهای اخیر جریان پولی به سمت بازارهای سوداگری مانند بازار خودرو سوق پیدا کرده است و دلالان این بازار را به طور کامل در اختیار دارند. به همین دلیل میزان واردات خودرو به اندازه سالهای گذشته نمیتواند بازار را متعادل کند.
یکی دیگر از عواملی که در شرایط کنونی میتواند بازار خودرو را به حالت طبیعی بازگرداند ادامه تخصیص و ثبتنام خودروهای داخلی به مصرفکنندگان واقعی است. این موضوع منجر میشود تقاضا در بازار خودرو همچنان نزولی باشد. این رکود بازار خودرو باعث میشود افرادی که برای سود بیشتر خودرو خریدهاند، مجبور شوند خودروها را در بازار عرضه کنند. در نتیجه حباب ناشی از دلالی از بازار خارج خواهد شد.
ارسال به دوستان
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار تهران در گفتوگو با «وطن امروز» :
عدم استقبال کشاورزان از کاشت خیار، عرضه را محدود کرد
گروه اقتصادی: مشاهدات میدانی خبرنگار «وطن امروز» نشان از این دارد که در چند هفته گذشته نرخ عمومی میوه و تربار رشد بالایی داشته است، در حالی که در سالهای گذشته در این فصل از سال به واسطه وفور این محصولات و عرضه زیاد افزایشی در قیمت این نیاز اساسی سفره خانوارها دیده نمیشد.
افزایش قیمت میوه و تربار و صیفیجات، فشار را بر سفره خانوادههای نیازمند بیشتر کرده است. بر اساس مشاهدات میدانی، برعکس سالهای قبل و ثبات قیمت در این بازه زمانی، امسال متوسط کف قیمت اکثر میوههای موجود در بازار به ازای هر کیلوگرم در محدوده ۵۰ هزار تومان، حتی در میادین میوه و تربار شهرداری تهران است.
به عنوان نمونه محصولی که این روزها در صدر اخبار و شکایات مردم بابت قیمت قرار گرفته، خیار است که به عنوان یک صیفی که معمولا قیمت پایینی دارد، در بین مردم شناخته میشود اما متأسفانه مشاهدات میدانی در تهران نشان میدهد این محصول جالیزی در برخی نقاط شهر تا کیلویی ۷۰ هزار تومان نیز به فروش میرسد، البته همین محصول با کیفیت مشابه در مناطق کمتر برخوردار شهر تهران کف قیمت ۴۹ هزار و ۸۰۰ تومان را نشان میدهد، این در حالی است که نرخ خرید این محصول در میادین میوه و تربار در کمترین بازه حدود ۳۲ هزار تومان است.
قیمت سیبزمینی نیز این روزها کمتر از خیار خبرساز نشده و با وجود اینکه در مناطق پایین شهر این محصول تا ۲۰ هزار تومان هم فروخته میشود اما در برخی نقاط تهران دیده شده هر کیلو ۴۰ تا ۸۰ هزار تومان به فروش میرسد، این در حالی است که در میادین مرکزی میوه و تربار بسته به کیفیت این محصول از قیمت ۱۲ هزار تومان به بالا قیمتگذاری شده و به فروش میرسد.
هر کیلوگرم موز خوشهای نیز در حالی در میادین میوه و تربار ۶۵ هزار تومان به فروش میرسد که نرخ این محصول در بازار (تهران) در محدوده ۸۰ هزار تومان است.
قیمت هر کیلوگرم انبه نیز در میادین میوه و تربار ۱۴۰ هزار تومان است که در بازار نیز در همین محدوده و با مقادیری کمتر و بیشتر با توجه به کیفیت عرضه میشود.
هر کیلوگرم هلو نیز در میادین میوه و تربار ۴۵ هزار تومان، آلو ۴۱ هزار تومان، انواع گلابی ۵۰ هزار تومان، انجیر سیاه و زرد ۴۲ هزار تومان، لیموترش ۴۲ هزار تومان، انگور عسگری ۴۰ هزار تومان، هلو انجیری ۴۲ هزار تومان، گلابی شاه ۶۹ هزار تومان، انگور بیدانه سفید و قرمز ۴۵ هزار تومان و هر کیلوگرم شلیل شبرنگ ۴۸ هزار تومان است.
شایان ذکر است سال گذشته در همین بازه زمانی قیمت اکثر میوههای ذکر شده حدودا نیمی از قیمت کنونی بود و به عنوان مثال در تابستان گذشته لیموترش آبگیری قیمتی حدود ۲۲ هزار تومان داشت و انگور عسگری ۲۵ هزار تومان فروخته میشد.
* قیمتهای میوه و تربار در عمدهفروشیها
قیمت عمدهفروشی در میدان مرکزی میوه و تربار تهران نیز وضعیت خیلی مناسبی ندارد به طوری که هر کیلوگرم انجیر ۲۰ تا ۶۰ هزار تومان، خیار حدود ۳۲ هزار تومان، لیموشیرین و نارنگی ۲۰ تا ۴۰ هزار تومان، انگور بیدانه سفید ۳۰ تا ۷۰ هزار تومان و انگور بیدانه قرمز ۱۳۰ هزار تومان، گلابی ۴۰ تا ۱۳۰ هزار تومان و هلو انجیری ۱۵ تا ۶۰ هزار تومان به فروش میرسد.
مشکل وقتی نمایان میشود که نرخهای اعلامی در عمدهفروشی ملاک قیمتگذاری انواع میوه در سطح خردهفروشی میشود به طوری که اتحادیه مربوط اعلام کرده است مغازهداران حداکثر ۳۵ درصد میتوانند به این نرخها اضافه کنند و سود خردهفروشی خود را داشته باشند.
شواهد اما نشاندهنده این است که در برخی نقاط قیمت میوه و تربار حتی تا ۱۰۰ درصد گرانتر نیز در خردهفروشیها قیمتگذاری شده و به نام میوه لوکس فروخته میشود.
نارنگی و پرتقال هم که بتازگی به بازار آمدهاند و نوبرانه محسوب میشوند، فعلا قیمت بالایی دارند ولی با توجه به حجم بالای تولید انواع مرکبات از جمله پرتقال، به نظر میرسد با شروع پاییز و افزایش عرضه، از قیمت کنونی آنها کاسته شود.
* کشاورزان امسال از کاشت خیار استقبال نکردند
اسدالله کارگر، رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تربار تهران در گفتوگو با «وطن امروز»، درباره علت زمانبر شدن بالا بودن قیمت محصولاتی نظیر خیار و سیبزمینی گفت: اصلیترین دلیل کاهش میزان عرضه محصولاتی نظیر خیار و سیب زمینی به عدم استقبال کشاورزان از کشت این محصولات بازمیگردد.
وی توضیح داد: سال گذشته میزان کاشت این محصولات بالا بود و با افزایش عرضه، عده زیادی از کشاورزان نتوانستند محصول خود را آنگونه که مد نظرشان بود بفروشند و زیان کردند، همین مشکل باعث شد امسال محدودتر این محصول را کشت کنند و تنوع تولید خود را به محصولات دیگر اختصاص دهند.
وی در رابطه با تأثیر میزان صادرات بر قیمت محصولات کشاورزی گفت: تأکید ما بر وزارت جهاد کشاورزی همیشه این بوده که ابتدا تولید و مصرف داخلی را مد نظر داشته باشند، سپس مازاد مصرف را صادر کنند و ممکن است با توجه به تغییر دولت و روی کار آمدن مسؤولان جدید به واسطه عدم اشراف به بازار، مدیریت در برخی محصولات ضعیفتر از قبل عمل کرده باشد ولی از دیدگاه شخص من نیاز است کشاورزان به تولید این محصولات اساسی ترغیب و تشویق شوند تا عرضه افزایش یابد.
وی در زمینه پیشبینی زمان حل مشکل قیمت خیار گفت: به واسطه زمانبر بودن ایجاد زیرساخت و ترغیب کشاورزان احتمالا حل این مشکل نیاز به زمان بیشتری دارد و از دیدگاه من بعید است این مشکل قیمت و تنظیم بازار در کوتاهمدت رفع شود.
* صادرات محدود است و اثر چندانی بر قیمت ندارد
مصطفی دارایینژاد، فعال بازار بارفروشان نیز درباره چرایی افزایش قیمت خیار گفت: خیار درختی از شاهرود، ورامین، البرز و اصفهان وارد میدان بار تهران میشود. خیار بوتهای نیز از مراغه، نهاوند و دماوند و خیار مینی هم از اصفهان میآید.
وی با اشاره به نرخ انواع خیار در کشور افزود: نرخ خیار درختی در میدان بار بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان، بوتهای ۴۰ تا ۴۵ هزار تومان و مینی ۲۰ تا ۳۰ هزار تومان است.
وی ادامه داد: افزایش قیمت خیار امسال به دلیل گرمای هوا بوده که بار بوتهها را کاهش داد؛ علاوه بر اینکه در این زمان خیار یزد هم به بازار نیامد. هر ساله خیار استان یزد ۱۰ شهریور به بازار عرضه میشد اما امسال گرمای هوا سبب شده عرضه به ماه مهر موکول شود.
دارایی نژاد با اشاره به صادرات گفت: صادرات به کشورهای حاشیه خلیجفارس، عراق، امارات و روسیه با حجم پایین در حال انجام است، البته خیار صادراتی به روسیه خیار خاردار گلخانهای است که در ورامین و تا حدودی در اصفهان کشت میشود و مشکلی هم در تولید کشت گلخانهای نداریم.
این مسؤول صنفی در پایان اظهار کرد: تا دو هفته آینده با عرضه خیار استان یزد به بازار که حجم بالایی است، قیمتها فروکش میکند.
ارسال به دوستان
|
|
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
آدرس مطلب:
|