۲۰/آبان/۱۴۰۵
|
۱۶:۲۹

ابلاغ تعرفه‌های پزشکی و درمانی بخش دولتی

در حالی که قرار بود تعرفه‌های جدید پزشکی از اول فروردین امسال ابلاغ و اجرایی شود، دولت بعد از گذشت ۵۵ روز از سال ۹۲ تعرفه‌های جدید خدمات پزشکی و تشخیصی را ابلاغ کرد. به گزارش فارس، هیات وزیران بنا به پیشنهاد مشترک وزارتخانه‌های تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی رئیس‌جمهور و تایید شورایعالی بیمه سلامت کشور و به استناد بند«هـ» ماده «38» قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه مصوب 1389 تعرفه‌های خدمات تشخیصی و درمانی بخش دولتی در سال جاری را تصویب و ابلاغ کرد. بر اساس این مصوبه، ویزیت پزشکان و دندانپزشکان عمومی 53 هزار ریال، پزشکان و دندانپزشکان متخصص 61 هزار ریال، پزشکان فلوشیب 67 هزار و 500 ریال، پزشکان فوق‌تخصص و روانپزشکان 75 هزار ریال و پزشکان فوق‌تخصص روانپزشک 90 هزار ریال تعیین شد. همچنین بر اساس این مصوبه، سهم پرداختی سازمان‌های بیمه‌گر برای ویزیت استادان، دانشیاران و استادیاران هیات علمی تمام‌وقت جغرافیایی (مشروط به ویزیت مستقیم بیمار) بر اساس درجه علمی آنها به ترتیب معادل 6/1 برابر، 45/1 و 35/1 برابر نسبت به سهم آنها از موارد تعیین شده در بند فوق تعیین می‌‌شود. همچنین ویزیت فوق‌تخصص و روانپزشک برای استادیار شامل سهم سازمان 875/70 هزار ریال، سهم بیمه شده 500/22 هزار ریال در مجموع 375/93 هزار ریال، ویزیت فوق‌تخصص و روانپزشک برای دانشیار شامل سهم سازمان 125/76 هزار ریال، سهم بیمه شده 500/22 هزار ریال در مجموع 625/98 هزار ریال و ویزیت فوق‌تخصص و روانپزشک برای استاد شامل سهم سازمان 84 هزار ریال، سهم بیمه شده 500/22 هزار ریال در مجموع 500/106 هزار ریال تعیین شد. در بخشی از این مصوبه آمده است: ویزیت اعضای هیات علمی که به صورت تمام‌وقت جغرافیایی مشغول فعالیت هستند، در جهت تقویت بخش آموزشی در کشور با ارائه گواهی توسط رئیس دانشگاه علوم پزشکی مبنی بر تمام‌وقت بودن جغرافیایی و ضمیمه کردن حکم حقوقی تمام‌وقتی بر مبنای مفاد جزء «ب» بند یک این تصویب نامه توسط سازمان‌های بیمه‌گر قابل پرداخت است. بر اساس این مصوبه، ضریب تعرفه داخلی بستری برای خدمات ویزیت، مشاوره و دیالیز 9100 ریال، ضریب تعرفه داخلی سایر خدمات 6500 ریال، ضریب تعرفه بیهوشی 50000 ریال، ضریب تعرفه جراحی 88000 ریال، ضریب تعرفه دانپزشکی 2600 ریال و ضریب تعرفه فیزیوتراپی 3500 ریال است. در مراکز فیزیوتراپی که متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی، دکترای فیزیوتراپی و پزشکان متخصص براساس ضوابط، عهده‌دار مسؤولیت فنی این مراکز هستند، ضریب تعرفه، چه4000 ریال برای آنان اعمال خواهد شد. به سرجمع تعرفه‌های خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی و ژنتیک بخش دولتی برای سال 1392، 26 درصدبه تعرفه‌های مصوب سال 1391 اضافه خواهد شد. بر اساس این مصوبه، فرانشیز خدمات تشخیصی و درمانی در سال 1392، در بخش بستری برای قسمت دولتی معادل 10 درصد و در بخش سرپایی دولتی معادل 30 درصد تعیین می‌‌شود. بر این اساس، نرخ حق بیمه درمان در سال 1392 مطابق با مفاد بند «د» ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه برای صندوق بیمه کارکنان کشوری و لشکری؛ حق بیمه درمان خانوارهای کارکنان کشوری و لشکری شاغل و بازنشسته در سال 1392 معادل 5 درصد حقوق و مزایای مستمر تا سقف 2 برابر حداقل حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار تعیین می‌‌شود.
ارسال نظر
captcha
پربیننده