
معاون سازمان حج و زیارت اعلام کرد
زمان ثبتنام مرحله دوم عمره مفرده
ثبتنام برای مرحله دوم اعزام زائران عمره مفرده در کاروانها نیمه دوم بهمنماه آغاز میشود. ناصر خدرنژاد، معاون سازمان حج و زیارت با بیان این مطلب افزود: اعزام مرحله اول زائران به عمره مفرده از 13 آذر آغاز و تا 20 اسفند 93 از ایستگاههای پروازی استانهای گوناگون ادامه دارد. به گفته وی، ثبتنام برای مرحله دوم اعزام زائران عمره مفرده در کاروانها نیمهدوم بهمنماه آغاز میشود. معاون سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد: تاکنون حدود 37 هزار ایرانی به عمره اعزام شدهاند و مابقی ثبتنامکنندگان نیز تا پایان مرحله اول در گروههای گوناگون مشرف خواهند شد. خدرنژاد با اشاره به اینکه در عمره جاری حدود 700 هزار نفر اعزام خواهند شد، به مهر گفت: در مرحله اول نیمی از متقاضیان و در مرحله دوم نیز نیمی دیگر به سرزمین وحی اعزام خواهند شد همچنین تمام اعزامها 10 روزه است و هیچ کاروانی نمیتواند بیش از این مدت زائر اعزام کند. معاون سازمان حج و زیارت تاکید کرد: مرحله دوم اعزام زائران نیز از 21 اسفند آغاز میشود و تا اواخر خرداد ماه ادامه دارد.
پرداخت کمک هزینه بارداری برای فرزندان چهارم به بعد
براساس اعلام سازمان تامین اجتماعی کمک هزینه بارداری بابت فرزندان چهارم و به بعد نیز پرداخت میشود. به گزارش «وطن امروز» براساس قانون اصلاح قوانین تنظیم جمعیت و خانواده و همراستا با سیاستهای کلان کشور مبنی بر افزایش جمعیت، سازمان تامین اجتماعی محدودیتهای قانونی تحت پوشش قرار گرفتن بیمه فرزندان چهارم و به بعد همچنین محدودیت در پرداخت کمکهزینه ایام بارداری و دیگر مزایای قانونی به این بیمهشدگان را لغو کرده است. برای دریافت کمکهزینه بارداری بیمهشدگان این سازمان باید ظرف یک سال پیش از زایمان، حق بیمه 60 روز کار را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کرده باشند، در مدت استراحت مشغول کار نبوده، مزد یا حقوق دریافت نکرده باشند و در تاریخ اعلام بیماری، مشغول به کار بوده یا در مرخصی استحقاقی باشند. گفتنی است میزان کمک هزینه بارداری، معادل دوسوم آخرین مزد یا حقوق بیمه شده با در نظر گرفتن روزهای استراحت است که از اولین روز شروع استراحت، محاسبه و پرداخت میشود. مدت مرخصی زایمان برای مادرانی که فرزاندانشان را از شیر خود تغذیه میکنند، 6 ماه است که 3 ماه آن باید بعد از تاریخ زایمان باشد. براساس مصوبه سال 86 مجلس شورای اسلامی، مدت استراحت دوران بارداری، زایمان و شیردهی (موضوع ماده 3 قانون ترویج تغذیه با شیر مادر) از 4 به 6 ماه افزایش یافته است. مدت مرخصی زایمان برای وضع حملهای دوقلو 6 ماه و برای زایمانهای سهقلو یا بیشتر یک سال خواهد بود.