۲۰/آبان/۱۴۰۵
|
۱۵:۵۴

حداقل حقوق امسال کارگران 724 هزار تومان

از پایان فروردین‌ماه جاری افزایش‌های جدید حقوقی برای مشمولان قانون کار اعمال و به حق مسکن ماهانه هر کارگر 10 هزار تومان، بن نقدی 30 هزار تومان، حق سنوات 6 هزار تومان و حداقل دستمزد نیز 121775 تومان افزوده خواهد شد. مبلغ 12176 تومان به ارقام یادشده برای کارگران متاهل دارای یک فرزند و 24352 تومان نیز برای 2 فرزند افزوده می‌شود؛ به‌صورت کلی، بین 167775 تومان تا 186127 تومان افزایش حقوق برای گروه‌های زیرمجموعه قانون کار در نظر گرفته شده است. به گزارش مهر، با تصویب افزایش حقوق 25 درصدی امسال کارگران و مشمولان قانون کار، از پایان فروردین ماه جاری تغییرات جدیدی در فیش‌های حقوقی حدود 12 میلیون نفر شاغل کشور اعمال خواهد شد. طبق مصوبه شورایعالی کار، حداقل دستمزد امسال کارگران نباید از 608 هزار و 900 تومان در هر ماه کمتر باشد. بر پایه این گزارش، مبلغ ثابت افزایش ماهانه دستمزد امسال حداقل‌بگیران دستمزد ماهانه 121 هزار و 775 تومان خواهد بود که باید همزمان با حقوق فروردین ماه مشمولان قانون کار به پایه‌های حقوقی افزوده و پرداخت شود. بنابراین مجموع افزایش حداقل دستمزد 12 ماهه مشمولان قانون کار یک میلیون و 461 هزار و 300 تومان خواهد بود که این رقم جدا از مزایای جانبی قانون کار است. حق اولاد یک فرزند برای متاهلان در سال جاری ماهانه 12 هزار و 176 تومان افزایش یافته و این مبلغ برای حداکثر 2 فرزند تا 24 هزار و 352 تومان قابل پرداخت است. به‌صورت کلی، مبلغی که باید در فیش‌های حقوقی کارگران به ازای یک فرزند محاسبه و پرداخت شود، 60 هزار و 888 تومان و برای دو فرزند نیز 121 هزار و 776 تومان خواهد بود. بنابراین از پایان ماه جاری، حقوق و دستمزد مشمولان قانون کار حداقل 167 هزار و 775 تومان افزایش خواهد یافت که این رقم برای متاهلان 173 هزار و 951 تومان و حداکثر 186 هزار و 127 تومان است. بر این اساس، دریافتی ماهانه شاغلان مجرد مشمول قانون کار بدون محاسبه اضافه کاری‌ها، پاداش یا ارقام احتمالی دیگری که از سوی برخی کارفرمایان پرداخت می‌شود، از 556 هزار و 125 تومان سال 92 به 723 هزار و 900 تومان افزایش می‌یابد. همچنین دریافتی افراد متاهل دارای یک فرزند نیز از 604 هزار و 837 تومان سال گذشته به 784 هزار و 788 تومان افزایش خواهد یافت. برای شاغلان متاهل دارای دو فرزند نیز رقم پرداختی ماهانه از 653 هزار و 549 تومان به 845 هزار و 676 تومان افزایش می‌یابد.
 

ارسال نظر
captcha