
معاون فنی و درآمد سازمان تأمیناجتماعی از صدور دستور اداری به واحدهای اجرایی این سازمان برای اعمال دستمزد مقطوع مبنای کسر حقبیمه در سالجاری خبر داد. به گزارش «وطن امروز»، محمدحسن زدا، معاون فنی و درآمد سازمان تأمیناجتماعی با اشاره به تصویبنامه شورایعالی کار درباره تعیین حداقل دستمزد روزانه سال 93، گفت: براساس این تصویبنامه و همچنین سایر سطوح دستمزدی، واحدهای اجرایی سازمان تأمیناجتماعی در سراسر کشور دستمزد مقطوع سال 93 را به هنگام دریافت لیست و حقبیمه اعمال میکنند. وی با بیان اینکه حداقل دستمزد روزانه مبنای وصول حقبیمه بیمهشدگان مشمول قانون تأمیناجتماعی در سال 93 مبلغ 202 هزار و 970 ریال است، اظهار داشت: سایر سطوح دستمزدی براساس آخرین دستمزد روزانه سال 92، معادل 12 درصد به علاوه رقم ثابت 21 هزار و 110 ریال افزایش مییابد. به گفته زدا، همچنین پرداخت حقبیمه آن گروه از بیمهشدگان اختیاری که مبنای پرداخت حقبیمه آنان در سال 92 از رقم روزانه 162 هزار و 375 ریال بیشتر است، همانند سایر سطوح دستمزدی افزایش یافته، مشروط بر اینکه از حداقل دستمزد روزانه به مبلغ 202 هزار و 970 ریال کمتر نباشد. معاون فنی و درآمد سازمان تأمیناجتماعی خاطرنشان کرد: تمام پرداختهای آن دسته از بیکاران که تاریخ وقوع بیکاری آنان از اول فروردین 93 به بعد است، با رعایت حداقل دستمزد سالجاری خواهد بود.